Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?


worldscape
 Share

Recommended Posts

Jeep, inca unul dintre exemplele cu substantive proprii care tind sa devina substantive comune. Totul a pornit, se pare, de la o veverita Eugene, the Jeep. Si tot ce a urmat apoi demonstreaza faptul ca masinile tot-teren Jeep s-au acoperit de glorie.

 

O istorie de aproape 100 de ani?

Inceputurile le putem gasi in urma cu 99 de ani, in 1903, cind Overland Automobile (deveniti din 1907 Willy's Overland Motors), au construit primul vehicul de teren, denumit „Runabout". Succesul modelului nu a venit insa imediat, aparuse deja o masina in mare voga, ati ghicit, e vorba despre seria Ford T. Problema a revenit in actualitate dupa Primul Razboi Mondial, deoarece marile armate ale lumii au inteles utilitatea unui vehicul polivalent si confortabil, demn de un general si folositor pentru un caporal. Astfel, specialistii de la Willy's au realizat un autovehicul de teren destinat armatei. Modelul a fost botezat dintr-o combinatie a sintagmei G.P. (General Purpose – in interesul tuturor) cu numele Eugene the Jeep, o veverita celebra din filmele lui Walt Disney. Asistam din nou la o taraganare din partea armatei, dar atitudinea aceasta nu a durat prea mult, a doua conflagratie mondiala determinind o grabire a lucrurilor, intrucit un automobil de front reprezenta acum o nevoie stringenta.

 

Atentiune, anul 1941!

Asa se face ca, incepind cu anul 1941 si-au facut aparitia masina pe care toata lumea o va cunoaste de aici in colo sub numele de Jeep. Un automobil rudimentar ca repere, robust, la care nu prea avea ce sa se strice, fiind rezistent si avind, asa cum am spus, foarte putine piese componente. Proiectantii au urmarit folosirea de piese si subansamble usor de fabricat in ateliere mici, improvizat si usor de montat in acelasi timp, chiar in locurile care demarcau linia frontului.

Inca de la primele livrari, soldatii s-au atasat de noua masina, iar lucrul acesta a surprins oarecum, mai ales pe cei din armata, care, se stia, aveau manifestari destul de conservatoare.

 

In Africa, impotriva lui Rommel

Primele mari incercari Jeep avea sa le dea in Africa, impotriva lui Rommel. Autovehiculul s-a descurcat bine in nisipurile Saharei, surclasind de multe ori varianta militarizata a buburuzei Volkswagen (Kubellwagen) omologul sau german. A trecut apoi Mediterana in linia intii, a facut fata eroic in Muntii Siciliei si in noroaiele Italiei de Sud. In Statele Unite productia crestea de la luna la luna, intrucit acum masina incepea sa fie rivnita si de altii, in afara armatei americane. Astfel au inceput sa apara cereri din partea englezilor si, tineti-va bine, chiar a rusilor! O data debarcate, masinile erau asamblate si trimise in prima linie, nu inainte insa de a fi “scanate” cu foarte mare seriozitate. Pe cine sa mai mire atunci “coincidenta”: Gaz, automobilul tot teren sovietic, care a aparut ulterior, avea cel putin 50% dintre subansamble de “inspiratie” americana.

 

In intervalul 1941-1945 au fost construite aproximativ 700.000 de unitati, ceea ce i-a facut pe unii sa spuna ca Jeep a cistigat atit in competitia celei mai potrivite masini pentru front, dar si razboiul!

 

Dupa botezul focului

Acesta ar fi fost asadar pionieratul, botezul focului. Aici, in treacat fie spus, Jeep a cunoscut si variante puternic modificate, de front, cum ar fi amfibia Jeep GPA sau blindatul Jeep M25 Scout Car. Ce s-a intimplat mai apoi? Automobilul a inceput sa fie construit atit pentru armata, cit si pentru “civilie”, fiind deja un reper care se identifica cu ideea de invingator, de tenacitate. Incepind cu 1945 a aparut a doua generatie Jeep, generatia CJ, cu masinile Jeep M 38, M 38A, M 170 etc. Iuresul celei de a doua generatii a durat pina in anul 1976, cind s-a ajuns la cea mai populara varianta, Jeep CJ 7. Seria YJ, cea de a treia a aparut cu usoare modificari, anumite repere din caroserie fiind mai dure, mai patrate. Se deschidea calea spre noile linii, noile modele, care aveau sa-l consacre pe batrinul 4x4 inclusiv in rindul masinilor de familie, si apoi al celor de lux. Desigur, linia a pastrat subtil trasaturi caracteristice, astfel incit nu se risca absolut nici o confuzie. Poate ca de aceea este bine ca atunci cind spunem “Jeep” sa ne gindim la Jeep si nu la alta masina 4x4.

 

Jeep, intre reper si muza

Desigur, firma a cunoscut destui stapini, destule asocieri. Ceea ce conteaza este ca devenise un reper foarte important, o muza, am putea spune. Astfel, inclusiv englezii de la Rover, pentru primul lor Land Rover, din 1948 se inspirasera binisor de la Jeep...

Ce ar mai fi din istorie? In 1982, francezii de la Renault cumpara Jeep! Pina in 1984 ei pun la punct celebrele Cherokee (aparut inca din 1974 – Cherokee Chief), Wrangler si Renegade. In 1987, vrind-nevrind, dau totul inapoi celor de la Chrysler, din nou un loc prosper, care le permite sa scoata anual 500000 de bucati. Interesant talentul americanilor care au reusit ca dintr-un 4x4 strict utilitar sa faca un 4x4 de mare lux: Cherokee al anilor 90! A urmat, in 1992 ceva si mai impunator, Grand Cherokee, care de la un sezon la altul a suferit diverse modificari. Desigur, seria s-a diversificat, a mers mai departe – Wrangler, Icon, Jeepster, Compass...

 

Un articol de Sergiu Ciocoiu

"Jeep MB (1941/1945)

Lungime - 3.36 m

Latime - 1.58 m

Inaltime - 1.77 m

Ampatament - 2.04 m

Motor – 2.2 litri

Putere – 60 CP/3820 rpm"

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

deci e clar : cind spunem jeep ne gindim la wrangler, nu la toyota, nissan (patrol), land rover sau mai stiu eu ce alta ciudatenie pe 4 roti. klar ? :D

prieteni, dati un semn de viata daca mai traiti / si hai sa bem, ca va iau banii de la piept daca muriti.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

Pai mesajul asta este offtopic.... nu am reusit sa vad nici un Jeep in el :ha::ha::ha:

Asa si eu:grin:

Cuvantul jeep exista in dictionarul limbii romane (DEX) si inseamna "masina mica de campanie" sau "masina utilizata pentru orice tip de teren".

Oricum eu cand spun jeep ma ganesc la wrangler.

Maicamea la samurai, suvuri, wranglere le zice "jeep", acesta fiind un cuvant mai nou(in limba romana)

Iar bunicamea la samuraie, suvuri, wranglere le zice ARO...de ce?nu stiu:ha::grin:

Suzuki Samurai 1.3

Yes, we can't !

Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

Just Empty Every Pocket :grin:

 

Sau... Just Expect Every Problem

 

Cu toate astea, mie tot imi place...

 

Nu sunt multe masini in care poti face dus...

“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

La ceva gata oricand ...................sa se rupa!:grin:

 

:ha::ha::ha:

 

on: vrummmmm vrummmm.......pok trosk pak bum.....stiti cumva unde e cardanu? :ha:

  • Like 1
Folosirea excesiva a tastaturii dauneaza grav off roadului.
Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

Just Empty Every Pocket :grin:

 

Din acest punct de vedere mare noroc am avut cu garantia.

Estimarea mea a reparatiilor din garantie la JK-ului meu a fost de numai

6.800 Euroi! O "nimica toata"!

 

Dar parca in week-end de abia astept sa ma catar in el!

Asta este!

 

Si ca tot e week-end

 

un link cu ceva in curs de patentare pentru cei interesati de sport cage-uri

 

 

si ceva pentru raid-isti

 

Edited by Astral

2009 JKU, 2.8 CRD, NSG370, Rapoarte 3:73, Blocant Spate, Fox 2.0 & JKS 2.5", ARB Deluxe, Warn M8000, ASFIR 4x4, 9X17 MickeyThomson II, GY Duractrac

http://www.jeepromania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

:ha::ha::ha:

 

on: vrummmmm vrummmm.......pok trosk pak bum.....stiti cumva unde e cardanu? :ha:

 

aha....

si o replica video

 

moGDn0mxTwM

 

sau

 

Edited by Astral

2009 JKU, 2.8 CRD, NSG370, Rapoarte 3:73, Blocant Spate, Fox 2.0 & JKS 2.5", ARB Deluxe, Warn M8000, ASFIR 4x4, 9X17 MickeyThomson II, GY Duractrac

http://www.jeepromania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

Buna seara !

 

 

@ ipampu:

 

Cu banii aia iti iei niste punti portale cu numele tau gravat in ele...

 

Sunt trase de par toate preturile practicate in service-urile reprezentantelor auto din Romania. Pentru ca ne permitem si suportam, probabil...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

Buna seara.Ma numesc Alin, sunt prima data pe forum,va urmaresc de mult timp si sper sa reusesc sa postez.Sunt vechi proprietar de GRAND 2.5 td care este pe butuci -momentan,in schimb sunt foarte proaspat detinator de JEEP CJ 7 4.2 din 1985 (care ma uimeste de cate ori il incalec) pentru care astept de la voi cei cu experienta mare mai multe informatii .

 

In privinta subiectului de azi parerea mea este ca JEEP = istorie .

Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

Buna seara.Ma numesc Alin, sunt prima data pe forum,va urmaresc de mult timp si sper sa reusesc sa postez.Sunt vechi proprietar de GRAND 2.5 td care este pe butuci -momentan,in schimb sunt foarte proaspat detinator de JEEP CJ 7 4.2 din 1985 (care ma uimeste de cate ori il incalec) pentru care astept de la voi cei cu experienta mare mai multe informatii .

 

In privinta subiectului de azi parerea mea este ca JEEP = istorie .

 

foarte frumos.... CJ7.... ne poti trimite niste poze cu el ?

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

Intamplator, am dat peste o reclama frumoasa. S-ar putea sa mai fi fost postata pe undeva, dar merita sa o revedem:

 

Edited by Astral
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein
Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

Da' de asta ce ziceti?

 

http://www.break.com/index/rebuild-a-jeep-in-under-four-minutes

 

Sa mai zica cineva ca nu-i simplu de lucrat la Jeep.:ha:

 

frumos materialul

Jeep este pentru americani ca wv pentru nemti

Respecte.Radu

Nu te certa niciodată cu un prost,

te va aduce la nivelul lui și te va bate cu experienta!

Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

1.La o masina de teren. De ce toata lumea zice gip sau jip la o masina de teren , fie ca este Toyota sau Nissan , etc. ?

2.Abia luasem Wrangler-ul si merg pe un santier. Vin cativa muncitori, hihihi-hahaha, dupa care unul dintre ei : sefu de ce nu-ti iei bre si matale un jip ca lumea ? Da asta ce are, zic eu. Nu bre, un Q7, X6, X5 !

3.Din pacate, sunt putini cei care pot da cu adevarat un raspuns pertinent.

Rubicon 2.8
Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

Dap...cind dai in pomi:ha::ha: Cristi

Adevarul ca romanul a luat de buna prima firma care au vazut-o...asa e si in cazul Jeepului sau la betoniera i se mai spune Cifa(firma producatoare) si mai sint multe exemple...

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link to comment
Share on other sites

Re: La ce trebuie sa ne gindim cind spunem Jeep?

 

@Gogane,te iau odata in masina sa vezi si tu ce inseamna o "masina de teren" adevarata care are un spaaaaaaan! de se cutremura padurea:h5

 

Blondule, l-am spus deja lui Goganu ca daca iubeste "Patrolii" asa de mult sa nu puna mana niciodata pe un Jeep la teren, nu cumva intra si en el aia "jeep thing" dupa ca vede ce inseamna o masina de teren adevarata :ha:

 

Goganeeee, inca nu ai inteles?.... Patroliu nu rupe ca nu are cu ce sub capota http://i449.photobucket.com/albums/qq211/alfdmax/iconos/755848160-icon_juguete.gif

Open mind for a diferent view.... and nothing else matters
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use