bogdan_bc Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Re: MRL uri Jimny Mda, nu mă prea pricep, recunosc... O sa verific și o sa fac și o poza , așa o sa mă lămuresc mai bine. Mulțumesc pentru răspuns! sigur e capacul de plastic, am avut si eu la un moment dat , la jantele de aluminiu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEXU Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Re: MRL uri Jimny Io nu inteleg niste treburi ( sunt de formatie umanista nu tehnica !!) ! Daca pui MRL -uri manuale, ai semnale de avertizare gen avarie in bord sau nu ! doi : de la MRL -uri manuale poti trece inapoi la cele automate !? Va rog sa ma lamuriti cine se pricepe.Multumesc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tdd70 Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Re: MRL uri Jimny Io nu inteleg niste treburi ( sunt de formatie umanista nu tehnica !!) ! Daca pui MRL -uri manuale, ai semnale de avertizare gen avarie in bord sau nu ! doi : de la MRL -uri manuale poti trece inapoi la cele automate !? Va rog sa ma lamuriti cine se pricepe.Multumesc. Din ce imi mai aduc aminte da, daca ai MRL-uri manuale pe masina in momentul cand cuplezi 4x4 iti blinkane un indicator in bord. Asta din cauza senzorului care ar trebui "sa simta vacuum" acolo unde nu mai e. Dar mai bine mergi in 4x4 real cu "avaria" in bord decat sa cuplezi 4x4 automat (pe vacuum) si sa stai cu morcovul ca nu stii daca a cuplat sau nu (eu asa am patit in ultima vreme pana am trecut la MRL manual). 2. Da, de la MRL-uri manuale poti trece oricand la automate dar odata ce ai manuale, nu iti recomand. O sa ai multa bataie de cap cu automatele, trebuie sa intretii foarte bine sistemul de vacuum, care din experienta iti spun, nu te lasa cand sunt 20 de grade afara cand iesi la o gratareala cu amicii, te lasa fix cand ai nevoie mai mare de 4x4, iarna la munte sau chiar si in oras pe zapada de 20 cm si la -5 grade afara. Sa vezi atunci...:ha: LR Discovery 2, an 2000, manual, Td5, HDC, ACE, SLS, TC, etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Re: MRL uri Jimny O sa ai multa bataie de cap cu automatele, trebuie sa intretii foarte bine sistemul de vacuum, care din experienta iti spun, nu te lasa cand sunt 20 de grade afara cand iesi la o gratareala cu amicii, te lasa fix cand ai nevoie mai mare de 4x4, iarna la munte sau chiar si in oras pe zapada de 20 cm si la -5 grade afara. Sa vezi atunci...:ha: Spune-i si ca MRL-urile manuale NU sint etanse si trebuiesc desfacute, curatate si gresate la loc dupa fiecare iesire in care apa a ajuns la ele. Daca nu faci asta, va intra apa la capul de planetara cu consecintele de rigoare :grin: Personal le prefer pe cele automate oricind. MRL-urile manuale la o masina care nu are asa ceva din fabrica, arata doar "competenta" mecanicilor, eventual zgricenia proprietarilor. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 (edited) Re: MRL uri Jimny Spune-i si ca MRL-urile manuale NU sint etanse si trebuiesc desfacute, curatate si gresate la loc dupa fiecare iesire in care apa a ajuns la ele. MRL-urile AVM, modelul nou, nu sunt etanse si poate sa intre apa in ele. MRL-urile AISIN, daca nu lipsesc piese din ele, sunt perfect etanse. Edited April 6, 2016 by minitehnicusro 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEXU Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 Re: MRL uri Jimny Multumesc pentru lamuriri ! Am ,,descoperit " ca daca blochezi ceva furtne cu dopuri scapi de palpaitul din bord ! Ramane de vazut unde gasesc meserias pentru un montaj ca la carte ,fiindca toti ati spus ca merita sa ai niste mrl-uri pe masina.am mai citit ca aisin ar fi o firma buna ( oem ) la suzuki ! Unde gasesc de cumparat mrl-uri noi produse de ei , am gasit doar seconduri ,multe montate initial pe samurai !? Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 Re: MRL uri Jimny Multumesc pentru lamuriri ! Am ,,descoperit " ca daca blochezi ceva furtne cu dopuri scapi de palpaitul din bord ! Ramane de vazut unde gasesc meserias pentru un montaj ca la carte ,fiindca toti ati spus ca merita sa ai niste mrl-uri pe masina.am mai citit ca aisin ar fi o firma buna ( oem ) la suzuki ! Unde gasesc de cumparat mrl-uri noi produse de ei , am gasit doar seconduri ,multe montate initial pe samurai !? UN MRL Aisin nou original costa in jur de 200 euro/buc, iar cele noi de pe ebay sunt chinezesti. Prefer un MRL original folosit, facut de mama lui japoneza. Nu are parti in miscare care sa se uzeze, daca nu au umblat niste prosti prin el, te mai tine 20 ani. iti mai trebuie niste flanse ca sa-l poti monta pe Jimny sau trebuie sa inlocuiesti piulita rulmentului. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tdd70 Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 (edited) Re: MRL uri Jimny Spune-i si ca MRL-urile manuale NU sint etanse si trebuiesc desfacute, curatate si gresate la loc dupa fiecare iesire in care apa a ajuns la ele. Daca nu faci asta, va intra apa la capul de planetara cu consecintele de rigoare :grin: Personal le prefer pe cele automate oricind. MRL-urile manuale la o masina care nu are asa ceva din fabrica, arata doar "competenta" mecanicilor, eventual zgricenia proprietarilor. Sincer iti spun ca eu pe Jimny l-am avut cu probleme la sistemul vacuumatic de cand l-am luat si in tot timpul cat l-am tinut (4 ani) am avut emotii cand cuplam 4x4 pe vacuum. Si da, de regula nu cupla iarna cand aveam nevoie de 4x4. Si nu, nu am fost zgarcit, am acordat atentie maxima sistemului 4x4 atata doar ca fostul proprietar ori nu a stiut sa il intretina ori l-a durut in c...r de masina. Cand am trecut la MRL-uri manuale a fost asa, ca o relaxare, nu am mai stat cu morcovul: oare cupleaza sau nu? Mentionez ca masina nu a facut off-road extrem cred ca nici mediu, a vazut doar forestiere sau drumuri accidentate. Cel mai adanc curs de apa traversat era de 15 cm. MRL-urile manuale le-am curatat si gresat cand le-am montat pe masina si asa am dat masina dupa mai mult de 1 an si dupa timpul asta cuplau foarte bine, le invarteam cu mana nu aveam nevoie de patent sau alt gen de scula. Imi amintesc ca tipul caruia am vandut masina (i-am dat in brate MRL-urile automate) ma intreba daca le poate pune inapoi. Am pufnit in ras si i-am povestit ce am patit eu cu ele. Cred ca le-a pastrat ca amintire. Sper... Edited April 9, 2016 by tdd70 LR Discovery 2, an 2000, manual, Td5, HDC, ACE, SLS, TC, etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Re: MRL uri Jimny Multumesc pentru lamuriri ! toti ati spus ca merita sa ai niste mrl-uri pe masina. Depinde la care tip de MRL-uri de referi. Oricum fara ele nu ai cum sa cuplezi fata, ca exista si MRL-uri false, care sint de fapt un simplu capac. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Re: MRL uri Jimny Si da, de regula nu cupla iarna cand aveam nevoie de 4x4. Asta nu e vina MRL-ului, ci e o eroare intre volan si tetiera :wink: Asa am patit si eu asta iarna, pentru ca am pus mai multa vaselina decit trebuie (adica foarte putina). Le-am dat jos la -20 de grade, le-am curatat cit am putut de bine, am dat cu niste WD40 si apoi au cuplat instant. Repet... in acest caz vina a fost exclusiv a mea. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rockshox Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Re: MRL uri Jimny Asta nu e vina MRL-ului, ci e o eroare intre volan si tetiera :wink: Asa am patit si eu asta iarna, pentru ca am pus mai multa vaselina decit trebuie (adica foarte putina). Le-am dat jos la -20 de grade, le-am curatat cit am putut de bine, am dat cu niste WD40 si apoi au cuplat instant. Repet... in acest caz vina a fost exclusiv a mea. Si daca iti agata un bustean un furtun si-l rupe? Daca se taie vreun vacuum in pietre? Daca vara din cauza prafului se imbacseste buretelul ala mic cu rol de filtru si nu mai cupleaza? Cand vorbim de MRL-uri automate practic vorbim de intreg sistemul care le si cupleaza. MRL-urile in sine sunt mai putin problematice.... restul "matzaraiei" da dureri de cap deobicei. La mersul in oras si la gratar sunt ok, insa in padure.... acolo nu mai poti da vina pe sofer pentru intretinerea proasta a MRL-urilor. Daca vrei sa uiti de grija lor, ia originale second, putin ulei (baga vaselina si patesti ca mai sus... mai ales iarna) sa le ungi si vorba lui Mini nu mai ai treaba multi ani. Si alta chestie: pe asfalt, in rampa foarte mare si cu viraje (Transfagarasan, Transalpina, Straja, etc.), acolo unde Samuraiul, jimny, chiar si Vitara/Feroza dau sa moara pe urcare (de carburatie nici nu mai vorbesc, treapta 1, se stie :grin:).... acolo ce zici, n-ar prinde bine niste manuale? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Re: MRL uri Jimny pe asfalt, in rampa foarte mare si cu viraje (Transfagarasan, Transalpina, Straja, etc.), acolo unde Samuraiul, jimny, chiar si Vitara/Feroza dau sa moara pe urcare acolo ce zici, n-ar prinde bine niste manuale? :wink: pentru asta faci "front disconect" la buton. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rockshox Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Re: MRL uri Jimny pentru asta faci "front disconect" la buton. Ete, fleosc! :P La mine la tara merge oricum. :)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Re: MRL uri Jimny Ete, fleosc! :P La mine la tara merge oricum. :)) sa manipulezi electrovalvele de comanda este cea mai simpla modalitate de a face 2L. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Re: MRL uri Jimny Si daca iti agata un bustean un furtun si-l rupe? Daca se taie vreun vacuum in pietre? Daca vara din cauza prafului se imbacseste buretelul ala mic cu rol de filtru si nu mai cupleaza? Cand vorbim de MRL-uri automate practic vorbim de intreg sistemul care le si cupleaza. MRL-urile in sine sunt mai putin problematice.... restul "matzaraiei" da dureri de cap deobicei. Mai greu cu ruptul, ca sint toate pozitionate in partea de sus si oarecum pe mijlocul fuzetei. Si sa-l smulga e greu. Insa se poate intimpla ca furtunul sa nu mai fie etans din cauza virstei si sa piarda (de)presiune. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Re: MRL uri Jimny Si alta chestie: pe asfalt, in rampa foarte mare si cu viraje (Transfagarasan, Transalpina, Straja, etc.), acolo unde Samuraiul, jimny, chiar si Vitara/Feroza dau sa moara pe urcare (de carburatie nici nu mai vorbesc, treapta 1, se stie :grin:).... acolo ce zici, n-ar prinde bine niste manuale? :wink: Tu vrei sa zici ca in felul asta treci masina in 2WD-L, adica reductor doar pe puntea spate. Ar putea fi o chestie, nu m-am dat niciodata in setup-ul asta. Pe Transalpina mi s-a intimplat pe portiunea cea mai inalta sa isi piarda motorul suflul, dar nu din cauza pantei, ci din cauza lipsei de aer, GPS-ul arata ca eram la ~ 2300m). Intr-adevar, la inaltimea aia, nu mai vroia decit in treapta 1, daca dadeam cu a doua pierdeam ture, cu toate ca acceleratia era la podea. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Re: MRL uri Jimny pentru asta faci "front disconect" la buton. Si cum faci asta mai exact? Nu mai alimentezi electro-valvele? Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
n.vasiliu Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Re: MRL uri Jimny Mai greu cu ruptul, ca sint toate pozitionate in partea de sus si oarecum pe mijlocul fuzetei. Si sa-l smulga e greu. Insa se poate intimpla ca furtunul sa nu mai fie etans din cauza virstei si sa piarda (de)presiune. Care e durata medie de viata a furtunelor? Adica macar sa stiu cand sa le schimb - preventiv. Ca si pe mine ma streseaza toata treaba asta cu 4x4 la buton... Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 (edited) Re: MRL uri Jimny Si cum faci asta mai exact? Nu mai alimentezi electro-valvele? Pui un intrerupator pe electrovalva care cupleaza MRL-urile (VSV2). Sau, alta posibilitate, in cazul reductoareleor cu maneta, pui un intrerupator pe senzorul de 4x4 de pe reductor. Edited April 12, 2016 by minitehnicusro 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rockshox Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Re: MRL uri Jimny Tu vrei sa zici ca in felul asta treci masina in 2WD-L, adica reductor doar pe puntea spate. Ar putea fi o chestie, nu m-am dat niciodata in setup-ul asta. Pe Transalpina mi s-a intimplat pe portiunea cea mai inalta sa isi piarda motorul suflul, dar nu din cauza pantei, ci din cauza lipsei de aer, GPS-ul arata ca eram la ~ 2300m). Intr-adevar, la inaltimea aia, nu mai vroia decit in treapta 1, daca dadeam cu a doua pierdeam ture, cu toate ca acceleratia era la podea. Chiar e o chestie! :wink: Metoda o aplici cand dai de greu pe teren cu aderenta, cand tractezi ceva (ma rog, cat poate pricajitura sa tracteze) sau in alte conditii cand vrei ceva putere in plus pe strada. Legat de ruptul furtunelor de vacuum.... nu ti-ai dat tu silinta. Cu tot cu pozitionarea lor, le poti agata de numa', numa'. Cat despre Transalpina, crede-ma, puteai aduce tu si aer de-acasa, Jimny tot se-ngenuncheaza acolo... si nu nunai el. Orice motor mai anemic acolo trage numai cu treapta 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Re: MRL uri Jimny Cred ca pe Transalpina se ingenuncheaza cam orice motor aspirat :wink: A mers un coleg cu o Mazda 3 de 150 de cai (2l benzina) si nici aia nu mai tragea. Nu e vina masinii, alea sint conditiile. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rockshox Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 (edited) Re: MRL uri Jimny Cred ca pe Transalpina se ingenuncheaza cam orice motor aspirat :wink: A mers un coleg cu o Mazda 3 de 150 de cai (2l benzina) si nici aia nu mai tragea. Nu e vina masinii, alea sint conditiile. Eu stiu mai bine :grin:. Am facut Tranalpina (cea "originala") inainte de a fi asfaltata..... cu OLTCIT-ul!!! :j Da' deja o dam rau in offtopic. Sa revin la ideea topicului: votez pentru manuale :h5 Edited April 13, 2016 by rockshox Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Re: MRL uri Jimny Salutare tuturor. Spuneti-mi si mie va rog un lucru legat de MRL-urile automate la Jimny. Daca masina mea a stationat mai mult de 15-30 minute, la plecarea de pe loc aud un bazait, oarecum similar cu cel al unui compresor, timp de 3-5 secunde. Este chiar compresorul care introduce aer in instalatia pneumatica a MRL-urilor? Este normal acest comportament sau nu? Multumesc Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Re: MRL uri Jimny Salutare tuturor. Spuneti-mi si mie va rog un lucru legat de MRL-urile automate la Jimny. Daca masina mea a stationat mai mult de 15-30 minute, la plecarea de pe loc aud un bazait, oarecum similar cu cel al unui compresor, timp de 3-5 secunde. Este chiar compresorul care introduce aer in instalatia pneumatica a MRL-urilor? Este normal acest comportament sau nu? Multumesc MRL-urile sunt actionate de vacuum nu de aer comprimat. singurul "motoras" implicat in transmisie este cel din reductor, care schimba 2H-4H-4L, dar din cate stiu ala este suficient de silentios sa nu-l auzi. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 (edited) Re: MRL uri Jimny MRL-urile sunt actionate de vacuum nu de aer comprimat. singurul "motoras" implicat in transmisie este cel din reductor, care schimba 2H-4H-4L, dar din cate stiu ala este suficient de silentios sa nu-l auzi. Si vacuumul de cine este creat? De vreun motoras sau de sistemul de admisie? Ciudatenia si mai mare este ca atunci când merg cu ea pe teren accidentat, cu multe zgaltaieli, aud acest bazait pornindu-se si oprindu-se de mai multe ori, exact ca la compresorul ARB care incearca sa mentina presiunea in instalatie. Ce sa fie oare? Edited April 29, 2016 by Astral Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts