Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

MRL uri Jimny


suculetz
 Share

Recommended Posts

Re: MRL uri Jimny

 

Eu nu stiu ce-o fi si ce bazaie ... n-am avut prea mari tangente cu veveritoii astia mai rotunzi ... dar am alta intrebare pe subiect ( de fapt mai mult o curiozitate ) - la MRL-urile vacuumatice originale un sens de vacuum e pe langa planetara , intre simeringuri . OK , toate clare cu aceasta jumatate de traseu , dar celalalt sens care iese la baza fuzetei in spatele rulmentului ... pe unde ajunge la MRL ?

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: MRL uri Jimny

 

Si vacuumul de cine este creat? De vreun motoras sau de sistemul de admisie? Ciudatenia si mai mare este ca atunci când merg cu ea pe teren accidentat, cu multe zgaltaieli, aud acest bazait pornindu-se si oprindu-se de mai multe ori, exact ca la compresorul ARB care incearca sa mentina presiunea in instalatie. Ce sa fie oare?

 

Vacuumul este luat din spatele clapetei de acceleratie.

 

MRL-urile sunt actionate doar la cuplare sau decuplare.

O data cuplate sau decuplate, raman asa, nu au nevoie de vacuum sa ramana in pozitia respectiva.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

Ia zi mestere , rasuflarea dragonului trage MRL-ul prin rulmentul de roata sau are alta potecuta ?

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

Ia zi mestere , rasuflarea dragonului trage MRL-ul prin rulmentul de roata sau are alta potecuta ?

 

circuitele sunt separate de "axul" rulmentului de roata.

 

un circuit este prin ax, prin spatiul dintre capul de planetara si ax

celalalt este pe exterior, prin rulment.

 

in MRL sunt etansate de simeringul care calca pe buza piulitei rumentului.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

Multumesc de raspuns , as fi preferat sa fie altfel ... Pai cam asa banuiam si eu ca ar trece prin rulment ...cam nesigur , rulmentul e lat ... sunt sanse ca pe loc sa nu cupleze , trebuie miscata roata , in special daca este un inel de lubrifiant in rulment , care e bine sa fie ... Mda ... intre noi fie vorba , e o solutie la fel de 'sigura' si 'inteligenta' precum folosirea telescoapelor de haion pentru a alimenta dezaburirea lunetei la Jeep ...

 

 

Se putea proiecta si prelucra fara probleme un canal sau mai multe , in butuc pe langa rulment sau chiar si o tevusca care sa faca un bypass exterior peste rulment . Ar fi fost o solutie tehnica mult mai sigura ... atat de sigura cat poate fi ... asa cum e acum , daca un singur simering la omocinetica sau butuc e uzat nu mai cupleaza sau nu mai decupleaza MRL de la puntea fata , adica belele ... desi restul puntii e OK ...

 

 

Asa ca , atunci cand va ajunge la mine de Paste o masina chinuita de destin si de cateva serviceuri cu mecanici de laptop ( se incarca masina - cu puntile demontate in sacosa - pe platforma , se incarca pe alta platforma motostivitorul si vine sa mi-o lase placinta in poarta ...desi l-am asigurat ca nu sunt familiarizat si nici nu-mi place masina in mod special si nici n-o vreau sa muncesc dupa altii ... n-am scapat chiar daca l-am rugat frumos sa ma ierte de ast' pedeapsa ... norocul meu ca n-are multe 'organe' ) ... ... ... prima optiune va fi MRL manuale ...

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

Se putea proiecta si prelucra fara probleme un canal sau mai multe , in butuc pe langa rulment sau chiar si o tevusca care sa faca un bypass exterior peste rulment . Ar fi fost o solutie tehnica mult mai sigura ... atat de sigura cat poate fi ... asa cum e acum , daca un singur simering la omocinetica sau butuc e uzat nu mai cupleaza sau nu mai decupleaza MRL de la puntea fata , adica belele ... desi restul puntii e OK ...

 

Asa ca , atunci cand va ajunge la mine de Paste o masina chinuita de destin si de cateva serviceuri cu mecanici de laptop prima optiune va fi MRL manuale ...

 

Io nush' ce aveti cu MRL-urile vacuumatice, ca sistemul functioneza foarte bine.

Cupleaza si decupleaza de pe loc fara probleme.

Cand cuplezi din reductor, se aud tacanind pe rand.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

... prea multe conditii de indeplinit si functionarea depinde critic de prea multe piese care altfel sunt straine de MRL ...

 

 

... ... poate e doar in mintea mea ...

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

Complicat sau nu, eu voi face tot posibilul sa-mi tin MRL-urile vacumatice functionale. Eu le consider un pas inainte, macar pentru faptul ca nu trebuie sa ma mai dau jos din masina la cuplarea 4x4, asa ca voi evita transformarea Jimny-ul meu in Samurai :grin:

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

Parerea mea - daca ai simeringurile si rulmentii puntii fata in stare buna ( discutand in afara de ce tine de diferential ) nu ar trebui sa fie probleme , sistemul e inteligent facut dar trebuie intretinut .

 

 

De fapt , toata agitatia mea a fost generata de faptul ca am observat ca rulmentii de roata fata erau uzati excesiv iar vaselina din butuc era contaminata grav cu ... pamant ? ... fiind o mazga groasa de consistenta magiunului de ... pamant ? ... si automat m-am gandit io ca s-ar putea schimba situatia in bine , intreg ansamblul fiind potrivit pentru monta foarte usor bolt-on un rulment etansat cu 2RS . Insa am gasit intr-o lada de sub masina fuzeta aia 'solida' care avea un un stut rupt si am inteles putin contrariat ca in calea vacuumului era de fapt rulmentul ... caz in care adio rulment protejat ... si de aici s-a pornit la vale bulgarele de zapada , adunanad idei ... cred ... ca s-a spart pe drum pana in vale ... bulgarele ...

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

Si vacuumul de cine este creat? De vreun motoras sau de sistemul de admisie? Ciudatenia si mai mare este ca atunci când merg cu ea pe teren accidentat, cu multe zgaltaieli, aud acest bazait pornindu-se si oprindu-se de mai multe ori, exact ca la compresorul ARB care incearca sa mentina presiunea in instalatie. Ce sa fie oare?

 

Vacumul e creat de admisie, asta in cazul in care nu ai inteles raspunsul lui minitehnicus. In privinta biziitului, eu suspectez o conexiune electrica proasta. Ca veni vorba... la modelul tau de Jimny nu prea e indicat sa iesi in teren fara scut la cutia de trasfer, in special sonda aia in fata cutiei e amplasata prost: in partea din fata si jos.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

Se putea proiecta si prelucra fara probleme un canal sau mai multe , in butuc pe langa rulment sau chiar si o tevusca care sa faca un bypass exterior peste rulment . Ar fi fost o solutie tehnica mult mai sigura ... atat de sigura cat poate fi ... asa cum e acum , daca un singur simering la omocinetica sau butuc e uzat nu mai cupleaza sau nu mai decupleaza MRL de la puntea fata , adica belele ... desi restul puntii e OK ...

 

Nu vad cum un canal sau mai multe ar fi fost o solutie tehnica mai buna. Se pot infunda si alea (cu pamint sau vaselina). O greseala frecventa la rulmentii de pe fata, e ca mecanicii pun multa vaselina si cum fluxul de aer trece PRIN rulment...

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

De fapt , toata agitatia mea a fost generata de faptul ca am observat ca rulmentii de roata fata erau uzati excesiv iar vaselina din butuc era contaminata grav cu ... pamant ?

 

Trebuie vazut cum a ajuns pamintul ala acolo. In orice caz, daca ai gasit pamint, masina clar nu a fost intretinuta.

Pamintul ajune la rulmentul de roata cam pe la:

- gaurile de la furtunele de vacum, in caz ca au fost smulse sau slabite sau pur si simplu nu au mai fost puse la loc

- garnitura de MRL

 

La homocinetica, cum se prezinta situatia?

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

De fapt vaselina s-a contaminat treptat dinspre sfera spre MRL si nu invers , MRL-ul fiind relativ curat si in stare de functionare . Am spalat , curatat , slefuit , inlocuit toarte simeringurile ( praf ) si garniturile ( si ele , si mai praf ) , toti rulmentii ( ruginiti bine ) - ocazie cu care am observat ca rulmentii kingpin stau in locasul de pe punte cu doar doua treimi din latimea camasii exterioare - no , asta e ceva nou pentru mine ... cum de s-au gandit ei la o asa minunatie ...

 

Daca ar fi masina mea as trece vacuumul printr-o canalizatie proprie . Se poate gauri un traseu de 3 mm diametru direct prin butuc sau trece o tubulatura peste butuc prin exterior , practicand doar doua intepari in amonte si in aval de rulment si intregind bypassul cu o tevusca . Totul pentru a putea monta rulmenti protejati . Si in situatia actuala se poate trage vaselina pe stuturi si pe furtune , asta e sistemul , tot un drac ...

 

... si pentru ca etrierii aveau culisante improvizate din alte 4 diferite culisante si multe saibe , totul expus si totul ruginit bine am comandat si doua kituri de reparatie etrier din care am folosit doar burduful de protectie si manseta de piston . La culisante n-am mai avut alta posibilitate decat sa confectionez altele potrivite si sa folosesc burdufe de protectie la culisantele de la Y61 , ... cate un surub de la culisante s-a rupt si le-am inlocuit cu unele cap imbus care stau numai bine sub un capac etans infiletat pe capul lor .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

... si pentru ca etrierii aveau culisante improvizate din alte 4 diferite culisante si multe saibe , totul expus si totul ruginit bine am comandat si doua kituri de reparatie etrier din care am folosit doar burduful de protectie si manseta de piston . La culisante n-am mai avut alta posibilitate decat sa confectionez altele potrivite si sa folosesc burdufe de protectie la culisantele de la Y61 , ... cate un surub de la culisante s-a rupt si le-am inlocuit cu unele cap imbus care stau numai bine sub un capac etans infiletat pe capul lor .

 

Asta arata ca imaginatia mecanicilor nostri nu are limite. Recunosc ca pina acum nu am mai intilnit asa ceva.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

am observat ca rulmentii kingpin stau in locasul de pe punte cu doar doua treimi din latimea camasii exterioare - no , asta e ceva nou pentru mine ... cum de s-au gandit ei la o asa minunatie ...

Asta pentru ca privesti lucrurile din perspectiva Nissan, unde toate sunt muuuult mai mari.

Cand esti limitat de spatiu si greutate, orice jmekerie care nu pune in pericol fiabilitatea este permisa.

La Samurai este la fel, sfera are acelasi diametru din anii '70, de pe vremea LJ50/LJ80, doar etansarea a fost modernizata.

 

 

Daca ar fi masina mea as trece vacuumul printr-o canalizatie proprie . Se poate gauri un traseu de 3 mm diametru direct prin butuc sau trece o tubulatura peste butuc prin exterior , practicand doar doua intepari in amonte si in aval de rulment si intregind bypassul cu o tevusca . Totul pentru a putea monta rulmenti protejati . Si in situatia actuala se poate trage vaselina pe stuturi si pe furtune , asta e sistemul , tot un drac ...

Nu merita deranjul, sistemul a fost "inventat" in 1998 si de atunci functioneaza cata vreme masina vede o intretinere de bun simt.

Daca s-ar respecta Manualul de service, multe probleme ar fi evitate.

Pana acum eu nu am vazut nici macar un service prin care am trecut, in care sa se consulte Manualul. Recunosc, la Autonet nu am fost.

Iar daca te duci cu el tiparit si ii inviti sa-l lectureze risti sa fii data afara in suturi.

 

 

pentru ca etrierii aveau culisante improvizate din alte 4 diferite culisante si multe saibe , totul expus si totul ruginit bine am comandat si doua kituri de reparatie etrier din care am folosit doar burduful de protectie si manseta de piston . La culisante n-am mai avut alta posibilitate decat sa confectionez altele potrivite si sa folosesc burdufe de protectie la culisantele de la Y61 , ... cate un surub de la culisante s-a rupt si le-am inlocuit cu unele cap imbus care stau numai bine sub un capac etans infiletat pe capul lor .

Jimny este o masina aflata in productie.

Absolut ORICE piesa de schimb noua sau aftermarket se poate comanda, singura conditie este sa stii ce sa comanzi.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: MRL uri Jimny

 

... am avut doar o juma' de zi pentru a o strange la loc gramada si a trebuit sa ma misc rapid . Oricum n-am modificat nimic constructiv , se pot monta piesele originale in orice moment ar fi disponibile .Pe moment am adaptat o solutie de culisanta etansa care presupun ca va tine mult si bine si cand va veni timpul pentru o alta reparatie , cuiva ii va veni randul sa fie injurat ca nu se vor potrivi unele piese .

 

 

Nu sunt deloc fixat pe Nissan si nici pe altceva - daca eram absolutist cu Patrolul imi cumparam un Y60 si il mentineam in stare stock impecabila . Dar nu , nu-l agreez in mod special , n-am Patrol ci doar o masina care s-a intamplat sa fie majoritara Nissan , am ales-o pentru sasiul cel mai lat si mai rezistent si caroseria cea mai ingusta la exterior . Daca Toyota nu era cu rotile asa de bagate sub ea si era mai ieftina , aia era ... de fapt , as fi mers tot pe puntile de Y61 .. cred ... Pajero are sasiul cam firav ... pe langa Gelandewagen ... am trecut repejor ... d-astea ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Astazi am vazut un MRL sudat in interior, banuiesc ca blocat si functiona de mai bine de 2 ani asa. Nu stiu cat de ok este dar asa functiona masina si facea si off road.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use