georgei23 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Salut, Am si eu o intrebare mai de incepator: cum este mai bine sa mergi in offroad, (drum pe care cu loganul nu ai ce sa cauti, dar nu esti impotmolit sau nu urci/cobori o panta cu inclinatie deosebit de mare) cu 4L treapta 2-3 sau 4H treapta 1-2? Raspunsul este si in functie de masina? Eu am un Jimny 2004 1.3 benzina. :tk http://www.georgei23.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipoveanu Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Re: Mers Croaziera in Offroad daca e decapotabila masina ...nu conteaza .... cumpar oblon patrol 260 la 2 usi ...!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgei23 Posted June 8, 2010 Author Share Posted June 8, 2010 (edited) Re: Mers Croaziera in Offroad e decapotabila, .........dar e si verde.... oricum eu intelesesem ca asta nu e forum de mishtocareala si asta am apreciat la acest forum daca tu te-ai nascut stiind lucrurile astea sau ai mers la scoli de offroad, eu am fost la scoli 'normale' unde nu se preda materia offroad. :uameni propun moderatorului sa stearga postarea ta si a mea ultima care doar polueaza forumul fara sa aduca vreo informatie cititorilor :tk Edited June 8, 2010 by georgei23 http://www.georgei23.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
koais Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 (edited) Re: Mers Croaziera in Offroad Din contra, eu gasesc foarte pertinent raspunsul lui Lipoveanu. El ti-a raspuns foarte frumos, numai ca tu trebuia sa subintelegi ceea ce a scris el. Daca nu merge cu subintelesul, suna un prieten. :h5 Edited June 9, 2010 by koais Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Re: Mers Croaziera in Offroad Cel mai bun raspuns il vei primi in teren pt ca acolo testand diversele trepte ale reductorului pe diverse tipuri de sol, vei vedea exact ce si cum sa folosesti. Practic, iti "va spune" masina.....iti "cere" singura treapta convenabila in care vei simti ca "trage bine"...... Pe forestiere, usoare, uscate = 4x4 H, cu tr.2-3, si chiar a 4a In rest = 4x4 L, cu plecare de pe loc cu tr.2 si apoi continui cu 2-3, uneori poti sa ajunge si la a 4a REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipoveanu Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Re: Mers Croaziera in Offroad ..... in nici un caz raspunsul meu nu este ce ai inteles tu ..... daca vrei o proba practica stiu cateva pante abrupte aproape de casa mea... unde poti exersa reductorul si incrucisari de punti ...... ca sa-ti treaca supararea dau un pepsi mic la sticla ..... rece ... .... un decapotabil nu se poate supara pe o decapotabila ... :2dr cumpar oblon patrol 260 la 2 usi ...!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sefulik Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Re: Mers Croaziera in Offroad Sfatul meu: conditii de aderenta buna - 4H si a2-a. Daca dai de greu,dai gaz si iesi. aderenta slaba: 4H si a2-a + span 0 aderenta: reductorul si a 2-a Cam greu cu croaziera in noroi si pietris si alte conditii cand topaie masina si zguduie tot,sa mergi cu a 3-a. Alegerea ramane a ta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolly Roger Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Re: Mers Croaziera in Offroad cu 4L treapta 2-3 sau 4H treapta 1-2? Raspunsul este si in functie de masina?:tk Raspunsul este DA! Colegii ti-au raspuns. Trebuie sa tii cont de caracteristica de putere si cuplu a motorului. Trebuie sa tii cont de faptul ca in reductor te apropii rapid de turatia maxima. Ai putere si cuplu la roata, dar n-ai elasticitate in cazul in care n-apuci sa mai schimbi vitezele. ... BRAKES ARE FOR PUSSIES !.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iulianul Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Re: Mers Croaziera in Offroad Cam asa ceva. La Jimny, care nu e vreun monstru supramotorizat, eu zic sa mergi in 4H peste tot pe unde nu e iminent sa te impotmolesti (forestiere uscate, pericol de incrucisare punti...etc) in treapta care-ti place. In rest, uita-l in reductor si foloseste toate treptele in functie de necesitati. N-ai vrea sa ai nevoie sa te smulgi din noroi si sa fii intr-a 2-a in 4H, s-ar putea sa ai surprize! Asa cred eu din ce-am condus pana acum (legat de JIMNY), poate mai sunt si alte pareri de la oameni mai avizati. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flaviu Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Re: Mers Croaziera in Offroad Avind in vedere ca masina ta nu are diferential central,in conditii de aderenta buna eu zic sa mergi in 2x4,chiar daca esti in offroad 4x4 folosesti doar pe suprafete alunecoase, mai ales ca masina are MRL-urile vacumatice,deci poti sa cuplezi 4X4 si in mers pina la 60 km /h daca stiu eu bine. Reductorul il folosesti doar atunci cind ai nevoie de putere, cind urci o panta mare de ex. Daca faci offroad mai serios, si esti in noroi mare, atunci mergi pe reductor,chiar daca nu ai de urcat. Pe reductor poti sa mergi cu viteza de pina la 40-50 km/h in ce treapta i-ti cere masina(desi am vazut masini care mergeau pe reductor si cu 100 km/h sau chiar mai mult, in viteza 5 cu motorul turat la maxim) ,de obicei in reductor pleci de pe loc cu a doua. Toyota RJ 70 1991 2.4 b http://www.cert-transilvania.ro/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hummer Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Re: Mers Croaziera in Offroad 4x4 l tot timpu asa nu forzes meccanica:grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Re: Mers Croaziera in Offroad 4x4 l tot timpu asa nu forzes meccanica:grin: Si in 4x4 H ce se forteaza? :grin: consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Re: Mers Croaziera in Offroad Personal prefer sa merg cu Samuraiul in 4x4 low in trepte superioare. Calutii sunt putini, cuplul maxim e la jumatate fata de Jimny, experienta m-a invatat ca masinii mele ii place mai mult asa. Cand dau de greu ajung mai usor la cuplul necesar iesirii din situatie dupa regula: cu cat esti mai aproape de pamant cu atat cazi mai putin :). Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forte Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Re: Mers Croaziera in Offroad Din regulament citire: 3. ATENTIE LA VITEZA! Limita de viteza (cel putin la ei, unde sunt mai civilizati...) este de 8mph sau 13 Km/h... ORICE AR FI, NU EXISTA MOTIVE SA MERGI REPEDE! NU SUNTEM LA RALLY - RAID, suntem la o plimbare... cu cat viteza creste, primul punct - SIGURANTA - este periclitat... si NU DOAR siguranta ta si ci a CELORLALTI... Asta ca sa nu mai spunem de uzura pieselor in miscare... FOLOSESTE EFICIENT treptele de viteza, acceleratia, franele, ambreiajul si cuplul motorului, pentru a mentine o viteza MICA si constanta. In Dobrogea, peste camp, merg in 2x4 si din pacate cu 30-40kmh ... in padure, urcari, coborari ... 4x4 L ... la munte ... numai 4x4 L! 4x4 H merg doar iarna pe sosea acoperita cu zapada sau gheata! P.S. Georgei23 ... de pe Mitsu cum se vede acest topic?! Off-road in Dobrogea! Off-road: Toyota KZJ70 3.0TD 94, Suzuki Jimny modified UK, Suzuki Jimny 06, On-road: Renault Laguna 02, ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4 07, Yamaha Grizzly 700 4x4 08! Multumesc Asfalttango! Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgei23 Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 Re: Mers Croaziera in Offroad P.S. Georgei23 ... de pe Mitsu cum se vede acest topic?! se vede Superselect, dar cu reductie stock destul de mica :grin:, deci folosesc intens 4x4L, care ma ajuta si la frina de motor pe coboriri, avind acum automata Eu merg in 4x4H si cand e uda soseaua sau in teren mai usor, dar cu diferentialul central deschis imi da impresia ca parca e mai stabila masina http://www.georgei23.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts