Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Mers Croaziera in Offroad


Recommended Posts

Salut,

 

Am si eu o intrebare mai de incepator: cum este mai bine sa mergi in offroad, (drum pe care cu loganul nu ai ce sa cauti, dar nu esti impotmolit sau nu urci/cobori o panta cu inclinatie deosebit de mare) cu 4L treapta 2-3 sau 4H treapta 1-2? Raspunsul este si in functie de masina? Eu am un Jimny 2004 1.3 benzina.

 

:tk

Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

e decapotabila, .........dar e si verde....

 

oricum eu intelesesem ca asta nu e forum de mishtocareala si asta am apreciat la acest forum

 

daca tu te-ai nascut stiind lucrurile astea sau ai mers la scoli de offroad, eu am fost la scoli 'normale' unde nu se preda materia offroad.

 

:uameni

 

propun moderatorului sa stearga postarea ta si a mea ultima care doar polueaza forumul fara sa aduca vreo informatie cititorilor

 

:tk

Edited by georgei23
Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

Din contra, eu gasesc foarte pertinent raspunsul lui Lipoveanu.

 

 

El ti-a raspuns foarte frumos, numai ca tu trebuia sa subintelegi ceea ce a scris el. Daca nu merge cu subintelesul, suna un prieten. :h5

Edited by koais
Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

Cel mai bun raspuns il vei primi in teren pt ca acolo testand diversele trepte ale reductorului pe diverse tipuri de sol, vei vedea exact ce si cum sa folosesti.

Practic, iti "va spune" masina.....iti "cere" singura treapta convenabila in care vei simti ca "trage bine"......

 

Pe forestiere, usoare, uscate = 4x4 H, cu tr.2-3, si chiar a 4a

In rest = 4x4 L, cu plecare de pe loc cu tr.2 si apoi continui cu 2-3, uneori poti sa ajunge si la a 4a

Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

..... in nici un caz raspunsul meu nu este ce ai inteles tu .....

daca vrei o proba practica stiu cateva pante abrupte aproape de casa mea... unde poti exersa reductorul si incrucisari de punti ...... ca sa-ti treaca supararea dau un pepsi mic la sticla ..... rece ...

.... un decapotabil nu se poate supara pe o decapotabila ... :2dr

cumpar oblon patrol 260 la 2 usi ...!!!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

Sfatul meu: conditii de aderenta buna - 4H si a2-a. Daca dai de greu,dai gaz si iesi.

 

aderenta slaba: 4H si a2-a + span

 

0 aderenta: reductorul si a 2-a

 

Cam greu cu croaziera in noroi si pietris si alte conditii cand topaie masina si zguduie tot,sa mergi cu a 3-a.

 

Alegerea ramane a ta!

Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

cu 4L treapta 2-3 sau 4H treapta 1-2? Raspunsul este si in functie de masina?:tk

 

Raspunsul este DA!

 

 

Colegii ti-au raspuns.

 

Trebuie sa tii cont de caracteristica de putere si cuplu a motorului.

 

Trebuie sa tii cont de faptul ca in reductor te apropii rapid de turatia maxima. Ai putere si cuplu la roata, dar n-ai elasticitate in cazul in care n-apuci sa mai schimbi vitezele.

... BRAKES ARE FOR PUSSIES !..
Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

Cam asa ceva. La Jimny, care nu e vreun monstru supramotorizat, eu zic sa mergi in 4H peste tot pe unde nu e iminent sa te impotmolesti (forestiere uscate, pericol de incrucisare punti...etc) in treapta care-ti place.

In rest, uita-l in reductor si foloseste toate treptele in functie de necesitati. N-ai vrea sa ai nevoie sa te smulgi din noroi si sa fii intr-a 2-a in 4H, s-ar putea sa ai surprize!

Asa cred eu din ce-am condus pana acum (legat de JIMNY), poate mai sunt si alte pareri de la oameni mai avizati.

Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

Avind in vedere ca masina ta nu are diferential central,in conditii de aderenta buna eu zic sa mergi in 2x4,chiar daca esti in offroad

4x4 folosesti doar pe suprafete alunecoase, mai ales ca masina are MRL-urile vacumatice,deci poti sa cuplezi 4X4 si in mers pina la 60 km /h daca stiu eu bine.

Reductorul il folosesti doar atunci cind ai nevoie de putere, cind urci o panta mare de ex.

Daca faci offroad mai serios, si esti in noroi mare, atunci mergi pe reductor,chiar daca nu ai de urcat.

Pe reductor poti sa mergi cu viteza de pina la 40-50 km/h in ce treapta i-ti cere masina(desi am vazut masini care mergeau pe reductor si cu 100 km/h sau chiar mai mult, in viteza 5 cu motorul turat la maxim) ,de obicei in reductor pleci de pe loc cu a doua.

Toyota RJ 70 1991 2.4 b

http://www.cert-transilvania.ro/

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

4x4 l tot timpu asa nu forzes meccanica:grin:

 

Si in 4x4 H ce se forteaza? :grin:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

Personal prefer sa merg cu Samuraiul in 4x4 low in trepte superioare. Calutii sunt putini, cuplul maxim e la jumatate fata de Jimny, experienta m-a invatat ca masinii mele ii place mai mult asa. Cand dau de greu ajung mai usor la cuplul necesar iesirii din situatie dupa regula: cu cat esti mai aproape de pamant cu atat cazi mai putin :).

Samurai incepator
Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

Din regulament citire:

 

3. ATENTIE LA VITEZA! Limita de viteza (cel putin la ei, unde sunt mai civilizati...) este de 8mph sau 13 Km/h... ORICE AR FI, NU EXISTA MOTIVE SA MERGI REPEDE! NU SUNTEM LA RALLY - RAID, suntem la o plimbare... cu cat viteza creste, primul punct - SIGURANTA - este periclitat... si NU DOAR siguranta ta si ci a CELORLALTI... Asta ca sa nu mai spunem de uzura pieselor in miscare... FOLOSESTE EFICIENT treptele de viteza, acceleratia, franele, ambreiajul si cuplul motorului, pentru a mentine o viteza MICA si constanta.

 

In Dobrogea, peste camp, merg in 2x4 si din pacate cu 30-40kmh ... in padure, urcari, coborari ... 4x4 L ... la munte ... numai 4x4 L! 4x4 H merg doar iarna pe sosea acoperita cu zapada sau gheata!

 

P.S. Georgei23 ... de pe Mitsu cum se vede acest topic?!

Off-road in Dobrogea!

Off-road: Toyota KZJ70 3.0TD 94, Suzuki Jimny modified UK, Suzuki Jimny 06,

On-road: Renault Laguna 02,

ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4 07, Yamaha Grizzly 700 4x4 08!

Multumesc Asfalttango!

Link to comment
Share on other sites

Re: Mers Croaziera in Offroad

 

P.S. Georgei23 ... de pe Mitsu cum se vede acest topic?!

 

se vede Superselect, dar cu reductie stock destul de mica :grin:, deci folosesc intens 4x4L, care ma ajuta si la frina de motor pe coboriri, avind acum automata

 

Eu merg in 4x4H si cand e uda soseaua sau in teren mai usor, dar cu diferentialul central deschis imi da impresia ca parca e mai stabila masina

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use