Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

ptr incepatori - Off-road Driving Rules


Guest
 Share

Recommended Posts

BA!!!!!!!!!!!!!! Ce ma bagati in dicutiile voastre......

daca mi-aduca bine aminte amandoi imi spuneati "Da-i talpa! Da-i gaz! N-o lasa! Da-i ca trece! "...... ce sa-mi mai trebuiasca site-uri ..... am avut instructori meseriasi......

 

Trebuie sa recunosc.... dupa ziua de vineri aveam mainile rosii de la cate palme mi-am luat peste ele de la instructor (copilot).... trageam prea tare de volan..... doar asa se invata off road-ul....

Multumesc celor care au avut grija de mine si m-au invatat sa conduc.....!!!!

Range Rover Classic V8

The Dakar; a challenge for those who go - a dream for those who stay behind / Thierry Sabine

Link to comment
Share on other sites

Guest Deceneu
BA!!!!!!!!!!!!!! Ce ma bagati in dicutiile voastre......

daca mi-aduca bine aminte amandoi imi spuneati "Da-i talpa! Da-i gaz! N-o lasa! Da-i ca trece! "...... ce sa-mi mai trebuiasca site-uri ..... am avut instructori meseriasi......

 

Trebuie sa recunosc.... dupa ziua de vineri aveam mainile rosii de la cate palme mi-am luat peste ele de la instructor (copilot).... trageam prea tare de volan..... doar asa se invata off road-ul....

Multumesc celor care au avut grija de mine si m-au invatat sa conduc.....!!!!

Indata incepi si tu cu intrebarea "ceva mai hard n-ai?" :lol:
Link to comment
Share on other sites

Guest Deceneu
ma faci sa vb cu toate ca nu vreau,tu esti incepator???????? e ptr kesssssss :D :D :D
Am postat si eu asa de'amoru' artei :lol: :lol: :lol:
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...
  • 11 months later...

Re: ptr incepatori

 

:old

 

Cele 10 PORUNCI

 

:hm

 

1. Off-Road-erii sint prietenii Naturii!

 

Off-Road-erii ADEVARATI(!) merg doar acolo unde este permis. “Treceri” salbatice peste pasuni, cimpuri sau paduri, dauneaza naturii. Exista destule evenimente organizate sau zone “speciale” unde ne putem practia Hobby-ul si unde ne putem destrabala si omori masina.

 

2. Cunoaste-ti masina!

 

Inainte sa te incumeti cu masina in „teren“ trebuie s-o cunosti. Fiecare miscare trebuie sa fie ce-a optima; prea mult „gindit“ in teren, poate fi periculos! Masinile de teren se deosebesc in multe aspecte de autoturismele obisnuite. De aceea familiarizati-va cu caracteristicile tehnice si de folosire a masinii, inainte de a porni aventura Off-road.

 

3. Nu te du NICIODATA singur!

 

Off-Roaderii experimentati nu fac NICIODATA „ture“ singuri. Chiar si avind cea mai buna pregatire, o tura in teren, contine un rest de risc necalculabil. Este recomandat sa aveti in masina echipament de RECOVER.

 

4. Terenul dificil trebuie INTODEAUNA parcurs intii cu piciorul!

 

Numai asa poti descoperi obstacolele ascunse in vegetatie, vedea ce este dincolo de o urcare sau cit de adinca este cu adevarat apa pe care te pregatesti s-o treci.

 

5. Alege cauciucurile potrivite!

 

Cauciucurile aduc puterea motorului pe sol. Compatibilitatea dintre profilul cauciucului si felul solului este responsabila pt. aderenta necesara. Diminuarea presiunii in roti, in tipul rularii in teren, mareste suprafata de contact intre cauciuc si sol. Masina nu se scufunda asa repede, nu patineaza asa usor iar profilul se “descarca” mai bine.

 

6. Cupleaza in 4x4 INAINTE de a intra in teren!

 

Intra in teren cu 4x4 cuplat! Daca il cuplezi abia dupa ce te-ai impotmolit, s-ar putea sa fie prea tirziu. Inainte de urcari si coboriri, cupleaza priza de putere (reductorul). Nu cuplati (schimbati) niciodata in panta. La urcare veti pierde din putere; la coborire se pierde efectul de frinei de motor, iar masina poate scapa de sub control.

 

7. Off-Road-erii nu „gonesc“!

 

Mai ales in teren, este importanta adaptarea vitezei la conditiile solului. Cine “goneste” in teren, nu se poate acomoda conditiilor de sol si nici nu observa la timp obstacolele care apar. Evitati in orice caz “sariturile” cu masina. Chiar si suspensia robusta si rezistenta tehnica sporita a masinilor de teren, “suporta” foarte rar asemenea exercitii, fara defecte.

 

8. Circulati in panta intodeauna pe directia „caderii“ ei!

 

 

Nu circulati niciodata de-a curmezisul pantei! Riscul unei rasturnari laterale este enorm! Doar sleauri, fagase si valuri de pamint se abordeaza diagonal, pt. a evita raminerea “suspendat” pe sasiu sau “implintat” cu bara in pamint. Pe portiunile abrupte frinati numai cu motorul (frina de motor)! Cuplati treapta cea mai mica si reductorul; Nu calcati ambreiajul, iar pedala de frina apasati-o intermittent (cu intervale).

 

9. Nu luati obstacolele niciodata intre roti!

 

 

Pe cit posibil, treceti cu rotile peste pietre sau trunchiuri de copaci. Diferentialele si cutia de viteze limiteaza pe mijloc garda la sol. La urme de roti adinci, nu circulati cu rotile prin sleauri!

10. Verificati starea tehnica a masinii la iesirea din teren!

 

 

La iesirea din teren, controlati daca masina si cauciucurile nu au suferit avarii. Acestea pot influenta comportarea vehicolului la viteza mare si periclita siguranta voastra si a altor participanti la traffic.

 

slp

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use