unde Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Am vazut ca are numai pe spate si tocmai de-aia nu mi-a placut. Eu am mers pe polei cu Jimny doar cu tractiunea spate si a fost ok, mai greu cu plecatul de pe loc. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forte Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Este un Jimny alb pe la jumatatea filmuletului, inaintea unui Samurai ce a avut accident, la Suzuki Fest. Avand in vedere ca eu cu al meu Jimny am avut probleme la ultima urcare din lipsa de blocant spate (vezi in film imediat dupa accident) ... pe mine m-ai convins! Partea urata nu era acolo unde am dat eu in spate, ci inainte ... pentru ca era noroi si te fura in sant! [YOUTUBE]1gxDJRHsvsk[/YOUTUBE] Stiam si al doilea film, dar nu stiam ca ai montat pe el blocant! Off-road in Dobrogea! Off-road: Toyota KZJ70 3.0TD 94, Suzuki Jimny modified UK, Suzuki Jimny 06, On-road: Renault Laguna 02, ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4 07, Yamaha Grizzly 700 4x4 08! Multumesc Asfalttango! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Forte, filmuletele tale sunt f misto, dar cum a fost in cazul asta, editeaza-le cumva si selecteaza doar faza pe care vrei exemplifici, ca sa stai pana la sfarsitul unui filmulet de peste 5min ca sa vezi faza care te intereseaza, e pierdere de vreme......parerea mea...... Aici de exemplu am vizionat 7 min, asteptand faza unde sa vad necesitatea unui blocant......si sincer, n-am vazut-o......Tu zici ca e faza dupa accident.....dar unde se vede ca tie iti trebuia blocant ??? REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexb25 Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! scrind cu jimny alb (cu autoblocant) a urcat din prima pe cand forte (fara blocant) nu. Jimnyholic inside :j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forte Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Filmul nu este al meu, ale mele sunt mai lungi si cu faze mult mai putin interesante! :grin: Acesta este filmul meu: [YOUTUBE]4ghjXGPIlvw[/YOUTUBE] ----------------------- Repun filmul pe care discutam: [YOUTUBE]1gxDJRHsvsk[/YOUTUBE] Urcarea de la 6.35 la 6.40 este cu inclinare laterala in partea dreapta, roata din stanga urca pe uscat, iar cea din dreapta pe noroi ... un blocant te-ar fi ajutat. Totusi, am urcat fara probleme din span. Apoi a urmat o curba la stanga pe care am luat-o foarte strans pentru a evita noroiul din partea dreapta, daca aveam viteza un pic mai mare ... urcam din prima, cum cred ca au facut toti concurentii. Urcam si la viteza aia daca aveam blocant spate pentru ca la 6.40-6.45 se vad rotile din spate cum arunca pe rand pamant ... Jimny-ul cu autoblocant, dar si viteza mult mai mare urca fara probleme la 4.00 ... arunca pamant cu ambele roti! P.S. Iarasi off-road din tastatura! Off-topic: Stiti cine a castigat SuzukiFest 2010?! Off-road in Dobrogea! Off-road: Toyota KZJ70 3.0TD 94, Suzuki Jimny modified UK, Suzuki Jimny 06, On-road: Renault Laguna 02, ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4 07, Yamaha Grizzly 700 4x4 08! Multumesc Asfalttango! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezar333 Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! oh si eu simt nevoia blocantelor la jimny si nu inteleg de ce nu din fabrica blocante cum are de exemplu tucson :/ ..e ciudata... in fine.. fiecare blocant sau autoblocant de mai sus au avantaje si dezavantaje... alte optiuni mai sunt? totusi nu as vrea sa mi fie frica sa iau curbe vara pe asfalt cu masina..:cl Link to comment Share on other sites More sharing options...
unde Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! oh si eu simt nevoia blocantelor la jimny si nu inteleg de ce nu din fabrica blocante cum are de exemplu tucson Tucson are blocant central, nu spate. Jimny nu are diferential central, deci cind cuplezi 4x4 e ca si cum ai bloca diferentialul central la Tucson (puterea se imparte fata/spate 50/50). Cursa suspensiei e insa mult mai mare fata de Tucson, deci rotile vor sta mult mai mult si mai ferm in contact cu suprafata de rulare. Suzuki Jimny 1.3i 2004 "There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
edy_M Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 (edited) Salutare. Am citit si urmarit cu mare interes tot ceea ce sa postat aici in legatura cu blocant/autoblocant Jimny. Si eu am simtit in multe situatii lipsa blocantului. Am suspensie modificata + 5 cm de la Trail Master si AT-uri General Graber, este un + intradevar, insa sunt destule situatii in care se cere blocantul si bineinteles cauciucuri ptr teren MT sau Simex. Eu sincer as opta ptr solutia propusa de omoroka " KAM Locker Locking System". Din 2 motive: 1. Pret achizitie mai mic (comparativ cu renumitul blocant ARB) 2. Simplitate in functionare/folosire Totusi ceea ce mi-a dat putin de gandit, daca sa accept aceasta varianta sau nu, a fost modalitatea de montaj destul de dificila. Dar daca, colegul nostru cfantana asigura montajul acestui blocant, atunci este ok. Ptr ca sincer nu l-as lasa pe Jimnylica al meu, pe mana oricarui nea' caisa. :grin: Oricum, asta mai spre vara cand vine vremea frumoasa (si banii :ha:). Deocamdata este inghetat tot, inclusiv buzunarele mele. Am uitat sa precizez un lucru (asta ptr a nu dezamagii eventualii doritori de Suzuki Jimny), si anume ca, am escaladat cu Jimnylica al meu rampe destul de mari cu inclinatie de 45 grade, insa conditia este ca rampa sa fie echilibrata (sa nu fie inclinatie laterala, ptr ca in cazul acesta se intampla ceea ce ati vazut in filmulet). Terenul pe care am urcat era acoperit cu noroi, zapada..., chiar si pe partie (care era acoperita mai mult cu gheata decat cu zapada). Deci, Jimny este o masina de teren destul de reusita dar are limitele ei. Aproximativ in aceleasi situatii si o masina mai scumpa ex Toyota Lj,etc fara blocant s-ar fi comportat aproximativ la fel. Edited February 11, 2011 by Astral :club: :j [fulgu] Link to comment Share on other sites More sharing options...
edy_M Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 (edited) Re: Blocant pe spate la Jimny! Ok. Imi cer scuze! :grin: Edited February 12, 2011 by edy_M :club: :j [fulgu] Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Chiar e oarecum cu suparare. Topicul e cu "Jimny" si "blocant". Da, initiatorul a pornit cu o Niva al carui comportament l-a determinat sa doreasca blocant la Jimny, dar postarea ta e cam nuca in perete aici. Daca nu ai gasit un topic cu "blocante" si "Nissan", puteai pur si simplu sa postezi la topicul cu youtube si se nimerea la fix. Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristi2010 Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Eu lucrez la un blocant spate pentru Jimny home made. Vreau sa prelungesc canelurile la planetara lunga (foto), sa fac niste caneluri pe butucul coroanei diferentialului (foto) si printr-o bucsa (manson) care va culisa pe canelurile planetarei sa se faca cuplarea intre planetara si coroana diferentialului, blocandu-se asfel diferentialul. Actionarea bucsei de cuplare (blocare) se va face electric, printr-un solenoid si o furca, in principal pentru usurinta etansarii, deoarece puntea trebuie decupata in dreptul bucsei de cuplare. Principala problema pe care o am este ca nu stiu daca acest ansamblu va rezista din punct de vedere mecanic. Vom vedea dupa testarea in teren. Va tin la curent pe masura ce inaintez cu lucrarea......dar stau prost cu timpul liber.http://img441.imageshack.us/i/img4452h.jpg/http://img412.imageshack.us/i/img4453h.jpg/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristi2010 Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! poze http://img412.imageshack.us/i/img4453h.jpg/ http://img217.imageshack.us/i/img4452y.jpg/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
iulianul Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Si eu am simtit in multe situatii lipsa blocantului. am escaladat cu Jimnylica al meu rampe destul de mari cu inclinatie de 45 grade, insa conditia este ca rampa sa fie echilibrata (sa nu fie inclinatie laterala, ptr ca in cazul acesta se intampla ceea ce ati vazut in filmulet). # Deci, Jimny este o masina de teren destul de reusita dar are limitele ei. Aproximativ in aceleasi situatii si o masina mai scumpa ex Toyota Lj,etc fara blocant s-ar fi comportat aproximativ la fel. Imi pare rau, daca ai simtit lipsa blocantului in situatia din filmulet, sa stii ca te inseli, nu te-ar fi ajutat blocantul (daca te referi la alunecarea in lateral, cand ai dat cu spatele). Nu e de loc limitarea masinii, ci greseala ta. Cand ai dat cu spatele ai tinut franele blocate si evident ai derapat in lateral, fata fiind mai grea ca spatele. Trebuia sa folosesti marsarierul si sa o lasi sa curga. Daca te referi si la urcare, te cocotai lejer daca foloseai "şpanul" din dotare, ca doar de-aia-i spune veverita :h5! In schimb ai lasat-o sa moara si ai calcat si ambreiajul, cand ar fi trebuit sa descarci rotile. E-adrevarat ca poate te-ar fi ajutat si niste MT-uri... Blocant ti-ar trebui la incrucisari de punti sau noroaie crunte, acolo i-ai simti nevoia. Sa nu te-astepti sa rezolve situatii ca cele din filmulet, aia se rezolva cu un pic de exercitiu si talpa ferma :h5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
edy_M Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 (edited) Re: Blocant pe spate la Jimny! Ceea ce ai vazut in filmulet cred ca este a 3-a tentativa de urcare, am folosit "spanul" cum spui tu. Prima tentativa a fost reusita apoi au urmat 2 esecuri, iar ultima a fost reusita deasemenea, insa am abordat alt traseu pe aceeasi rampa. La a 2-a si a 3-a incercare (pe aceleasi urme) nu a mai vrut pur si simplu! Clar ca blocantul are legatura cu urcarea nu cu coborarea. Stiu cum se face coborarea(indiferent daca esti cu spatele sau cu fata), se lasa in frana de motor si doar in cazuri extreme folosesti putin frana, dar nu tare cat sa blocheze rotile, "ajuti" putin frana de motor doar. Cu toate ca daca este pe mic nu prea ai nevoie. In situatia din filmulet era o rampa de doar 5 m (asa ca nu m-am mai "obosit" sa bag in marsalier :grin:) Cat despre cauciucuri, clar ca niste MT-uri sau MT Extreme ar fi facut diferenta. Dar deocamdata masinuta este folosita zilnic prin oras si se merge periodic la drumuri lungi cu ea. Asa ca aceste anvelope nu se incadreaza momentan. Parerea mea este ca blocantul si-ar fi facut datoria in acea situatie cat si in altele prin care am trecut si as fi avut nevoie de ceva ajutor extra, ca de ex o rampa acoperita cu pietre sfaramate si bolovani (o portiune din traseul spre Iezerul Mare din M-tii Cindrel). Nu tin neaparat sa investesc 1000- 1400 euro, in ceva ce stiu ca nu imi foloseste. Blocantul ramane pe primul loc in upgrade-ul masinutei mele, urmat de troliu si pe viitor cand "isi va castiga dreptul" de off road-er 90%, punem si ceva MT Extreme :grin: Momentan este doar 50 on - 50 off. P.S.> Nu sunt off road-er profesionist, dar nici nu imi este rusine cu mine! :wink: Oricum, "Omul cat traieste invata si cand moare tot prost este!" Asta daca incerci sa intelegi totul cu ajutorul mintii (instrument limitat-momentan). Traieste din inima, bucura-te de tot si vei fi fericit! Edited February 15, 2011 by edy_M :club: :j [fulgu] Link to comment Share on other sites More sharing options...
iulianul Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 (edited) Re: Blocant pe spate la Jimny! Ia uite ce face un blocant cand ii vine vremea! Si daca nu le-ati vazut deja, va recomand sa urmariti toate videoclipurile postate pe acest canal, mi se par de larga inspiratie. Imi place stilul lor si mi-au facut o poftaaa... Edited March 6, 2011 by iulianul Link to comment Share on other sites More sharing options...
edy_M Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Foarte clar si foarte frumos prezentat in aceste filmulete diferenta dintre (+)cu si (-)fara blocant pe diferential. Urmariti si pagina de net a producatorului ARB- acolo se explica tehnic f clar cum functioneaza un blocant si la ce ajuta el. O zi buna tuturor! :club: :j [fulgu] Link to comment Share on other sites More sharing options...
VAXXi Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Niste idei pentru montarea compresorului: http://img813.imageshack.us/img813/6627/7572135lym.th.jpghttp://img8.imageshack.us/img8/7820/7572136soe.th.jpghttp://img32.imageshack.us/img32/552/7572137wra.th.jpghttp://img808.imageshack.us/img808/7915/7572138rkf.th.jpg Sau asa: http://img810.imageshack.us/img810/5210/2298817.th.jpghttp://img580.imageshack.us/img580/1714/2298818.th.jpghttp://img713.imageshack.us/img713/9145/2298819.th.jpghttp://img221.imageshack.us/img221/3770/2298820.th.jpghttp://img41.imageshack.us/img41/5881/2298821.th.jpg Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LorDeko Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! idei si schite gasesti pe net .... conteaza sa ai ARB-u ala:wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristimv Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Niste idei pentru montarea compresorului: Sau asa: Super...multumesc pt idei....chiar nu prea mai am loc la motor Life is short. Don't blink, you might miss something :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
LorDeko Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Daca ai stii tu ce mic e compresorul ala ARB pt blocante :grin:, Incape si in torpedou.:ha:. Ar trebuii sa-i fac o poza langa un mar sau o rosie, asa ca idee:ha1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
edy_M Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Orice idee este binevenita! Chiar si un mar daca l-ai avea imprastiat prin masina, la un moment data te vei impiedica de el. Singura chestie la care ma gandesc, este cat de sigur este compresorul in acel compartiment. In caz de accident este o piesa in plus pe care va trebui sa o inlocuiesti, fiind destul de expus (asa ca o prima impresie). :oc :club: :j [fulgu] Link to comment Share on other sites More sharing options...
VAXXi Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Apropo de blocant, am mai gasit o varianta interesanta: blocant mecanic. Ideea e ca diferentialul pe drum drept sta blocat, dar la curbe tensioneaza un arc care la depasirea unei anumite forte deblocheaza si diferentialul se comporta normal (neblocat). Mult mai ieftin (~250 eur) decat un ARB si nu mai e nevoie de compresor + conducte. Dezavantajul e ca nu e 100% controlabil "la buton" si arcurile se uzeaza in timp, fiind nevoie de inlocuirea lor cu un kit de vreo 25 euro. Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Apropo de blocant, am mai gasit o varianta interesanta: blocant mecanic. Ideea e ca diferentialul pe drum drept sta blocat, dar la curbe tensioneaza un arc care la depasirea unei anumite forte deblocheaza si diferentialul se comporta normal (neblocat). Mult mai ieftin (~250 eur) decat un ARB si nu mai e nevoie de compresor + conducte. Dezavantajul e ca nu e 100% controlabil "la buton" si arcurile se uzeaza in timp, fiind nevoie de inlocuirea lor cu un kit de vreo 25 euro. - Despre tipul asta de blocant s-a mai discutat <<<aici>>> - Powertrax Lockright gasesti si la RS Manufacturing cu 160 lire + transport 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LorDeko Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Mai jimny-stilor :ha si-a pus careva blocanti ARB pe veverite????? V-ati lovit de ceva? sau e genu "plug&play" ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gelu4x4 Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Re: Blocant pe spate la Jimny! Ce spuneti de un blocant lockright montat pe axul din fata? De regula in conditii normale de trafic nu este cuplata fata si masina se comporta normal. Doar in offroad cuplezi si fata si ai tractiune permanenta pe cel putin 3 roti. Eu folosesc mult masina in oras si cand mai ies pe teren, de regula am emotii sa raman blocat pe drum drept. In panta blocantul pe spate e ceva mai eficient din cauza raportului de greutate. Cu un cost de 200 de euro performantele de offroad se imbunatesc destul de mult. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts