Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Blocant pe spate la Jimny!


Forte
 Share

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 8 months later...

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Da, se poate pune compresorul in compartimentul motorului, la mine este montat in spatiul dintre baterie, cutia cu sigurante si galeria de admisie, dar daca bateria pe care o ai este mai mare decat cea originala este posibil sa nu incapa compresorul acolo.

Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

La mine trebuie sa gasesc o alta pozitionare pentru ca acolo in spatiul ala am bagat unitatea de la troliu. Imi poti spune mai multe despre blocantul pe care il ai? e ARB? doar pe spate? ai intimpinat vreo problema tehnica cu el? Sunt foarte tentat sa imi pun, recomandarea celor cu care am mai vb este sa pun doar pe spate (pentru ca la un offroad usor/mediu nu ar fi nevoie si pe fata plus ca am inteles ca planetarele pe fata ar fi cam fragile si nu ar fi recomandat un blocat pe planetare standard).

Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Dupa cum bine ai intuit, am diferential blocabil original ARB doar pe puntea spate, impreuna cu compresorul mai mare care poate fi folosit si pentru umflat rotile. Din punctul meu de vedere este o optiune foarte buna in masura in care pretul nu reprezinta o problema, iar in ceea ce priveste diferentialul blocabil pe puntea fata iti recomand prima data sa montezi doar pe puntea spate si apoi sa vezi cum merge masina cu acesta si daca simti nevoia de mai mult. Ca si utilitate, eu ma declar multumit pana acum la ce l-am folosit si se simte diferenta intre a il avea si a nu il avea, dar depinde un pic si de tipul terenului.

Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

La mine trebuie sa gasesc o alta pozitionare pentru ca acolo in spatiul ala am bagat unitatea de la troliu. Imi poti spune mai multe despre blocantul pe care il ai? e ARB? doar pe spate? ai intimpinat vreo problema tehnica cu el? Sunt foarte tentat sa imi pun, recomandarea celor cu care am mai vb este sa pun doar pe spate (pentru ca la un offroad usor/mediu nu ar fi nevoie si pe fata plus ca am inteles ca planetarele pe fata ar fi cam fragile si nu ar fi recomandat un blocat pe planetare standard).

 

Evident, daca banii nu reprezinta o problema, blocantul spate este un accesoriu care te poate scoate din incurcaturi uneori. La un Jimny insa intra la categoria "nice to have" si nu "must have". Este frumos de avut blocant insa nu inaintea troliului si a cauciucurilor care sunt "must have".

 

Legat de tipul de blocant, in ultima vreme am inceput sa inclin mai mult catre autodeblocant decat spre blocantul cu buton (tip ARB) pentru masinile mici gen Jimny, Samurai.

Asta pentru ca autodeblocantul, sta acolo permanent blocat si-ti deschide diferentialul doar cand iei curbele. El va tzacani atunci cand vei lua curbe, lucru cu care va trebui sa te acomodezi atat tu cat si cei din jurul tau :grin: Partea buna este ca scapi de instalatii, de conducte care se rup in teren, sau nu sunt etanse si scapa aer, de compresor, de foarte multi bani cheltuiti si... de dilema amplasarii butoanelor in bord si a compresorului.

In teren vei avea surpriza unei performante superioare blocantului la buton, iar asta iti spun din experienta personala, ca posesor de samurai cu ARB fata + spate.

O masina cu autodeblocant va incepe traversarea unor obstacole sau urcarea unei pante noroioase cu diferentialul deja blocat astfel avand sanse sa le treaca din prima. Tu in schimb, vei actiona de cele mai multe ori blocantul la buton acolo unde nu vei putea trece, in unele cazuri fiind prea tarziu.

 

De exemplu, pe o panta alunecoasape pe care nu o evaluezi corespunzator si pentru care nu blochezi diferentialul inainte de a incepe urcarea, ramai blocat cu cauciucurile pline de noroi si pierzand deja inertia. Degeaba cuplezi blocantul la jumatatea pantei pentru ca de multe ori doar troliul te mai scoatre de acolo. It tot timpul asta cei cu autodeblocanti sunt sus deja ajutandu-te sa te troliezi.

Evident, problema asta o rezolvi atunci cand tii blocantul actionat pe tot parcursul offroadului. Raman in continmuare insa celelalte dezavantaje ale lui :h5

 

LE: Acum vreo 7-8 ani, dintr-o eroare de montaj a blocantului ARB pe spate, am mers cu el permanent blocat timp de un an. N-am stiut acest lucru ci doar banuiam ca ceva este in neregula, una din rotile spate derapand atunci cand viram maxim. In tot acest timp nu mi s-a stricat nimic la masina sau la diferential. Ce vreau sa scot in evidenta, este faptul ca chiar si un blocant permanent la o masina atat de mica cum este Samuraiul sau Jimnyul, poate fi o solutie atata timp cat se face mai degraba offroad decat mers pe asfalt cu ea.

Edited by omoroka

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Ar putea cineva care are arb sa imi spuna daca a putut amplasa compresorul in motor la jimny si unde mai precis?

 

eu la-m pus pe partea soferului intre unitatea ABS si bidonul spalare parbriz

Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Eu stateam sa ma gandesc asa: care sa fie urmatoarea investitie? Si eram intre troliu si blocant. Apoi m-am gandit ca eu nu ies niciodata singur, iar majoritatea cu care ies sunt diboli mari, patroale toyote, de tras afara are cine sa ma traga daca e nevoie, desi pina acum si fara blocant nu am ramas pe niciunde, pe unde au trecut astia mari, am trecut si eu. Si inca un motiv in plus sa nu imi pun pt moment troliu, este greutatea lui adugata pe fata ceea ce nu ma incanta deloc. Deocamdata studies variantele de blocanti disponibili pe piata

Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better
Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Eu stateam sa ma gandesc asa: care sa fie urmatoarea investitie? Si eram intre troliu si blocant. Apoi m-am gandit ca eu nu ies niciodata singur, iar majoritatea cu care ies sunt diboli mari, patroale toyote, de tras afara are cine sa ma traga daca e nevoie, desi pina acum si fara blocant nu am ramas pe niciunde, pe unde au trecut astia mari, am trecut si eu. Si inca un motiv in plus sa nu imi pun pt moment troliu, este greutatea lui adugata pe fata ceea ce nu ma incanta deloc. Deocamdata studies variantele de blocanti disponibili pe piata

 

Daca vrei Troliu, Pui ceva greutate pe spate, gen canistre de benzina pline" + alte prostii PIMP, si se compenseaza fata cu spatele, ...

 

My 2 cent`s, e mult mai util un troliu decat un blocant + daca ai troliu "nu prea" mai ai nevoie de blocant.

Edited by c9h13
Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Da si nu. De nenumarate ori am fost prin zone unde nu aveai de ce sa te legi cu troliu si in cazul asta te cam uiti la el, daca nu ai o ancora. Insa eu nu ies singur, de tras are cine sa ma traga afara daca e cazul

Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better
Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Eu incerc sa pastrez cit mai ok comportamentul on road. Nu am inaltat-o, am AT-uri pe ea (si troliu) dar incerc sa scot cit mai mult din ea in offroad in conditiile astea. Autoblocantul nu ma avantajeaza mai ales in mersul iarna pe asfalt. Raman cred ca tot la un ARB doar pe spate intr-o prima faza. (probabi voi lua compresor care umfla si rotile).

Credeti ca e necesar sa iau si scuturi diferential odata cu motajul blocantului?

Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Eu incerc sa pastrez cit mai ok comportamentul on road. Nu am inaltat-o, am AT-uri pe ea (si troliu) dar incerc sa scot cit mai mult din ea in offroad in conditiile astea. Autoblocantul nu ma avantajeaza mai ales in mersul iarna pe asfalt. Raman cred ca tot la un ARB doar pe spate intr-o prima faza. (probabi voi lua compresor care umfla si rotile).

Credeti ca e necesar sa iau si scuturi diferential odata cu motajul blocantului?

 

Nu prea inteleg care este legatura dintre blocant si scutul diferentialelor. Poti sa-ti montezi un scut la diferentialul fata daca stii ca mergi prin vaduri de rau cu bolovani, pe care nu-i vezi pentru a-i evita, sau in general daca mergi pe trasee stancoase. As pune mai degraba insa un scut la reductor. Reductorul, fiind din aluminiu este mult mai sensibil.

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Un blocant chineziesc clona ARB este arhisuficient pentru un Jimny fara pretentii de concurs.

 

 

 

Tocmai la asta ma gandeaqm si eu

Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better
Link to comment
Share on other sites

Re: Blocant pe spate la Jimny!

 

Nu prea inteleg care este legatura dintre blocant si scutul diferentialelor. Poti sa-ti montezi un scut la diferentialul fata daca stii ca mergi prin vaduri de rau cu bolovani, pe care nu-i vezi pentru a-i evita, sau in general daca mergi pe trasee stancoase. As pune mai degraba insa un scut la reductor. Reductorul, fiind din aluminiu este mult mai sensibil.

 

Scutul la redactor e pe lista mea, m-am bagat pe sub ea si am vazut ca e destul de expus acolo

Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use