Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Schimbare motor si cutie FZJ80


cipri778
 Share

Recommended Posts

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Multumesc Max.

Ideea ta nu e rea deloc Flavius. Dar prefer sa nu montez la loc pompa si rezervorul pana nu elucidez problema.

Voi trage din nou un fir de la baterie si inec pompa intr-un bidon de benzina sa vad daca porneste motorul astfel.

Mercy de info.

Edited by cipri778
don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Parese ca nu porneste cu pompa alimentata direct de la baterie. Probabil e ceva la calculatorul masinii. O sa ii fac o diagnoza poate apare ceva.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Mda, a venit azi unu' cu calculatorul si nu i-a dat de capat. Stie cineva daca softul masinii e simplu si nu ofera detalii sau asta ma incasat de bani fara sa faca nimic?

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Masina nu are obd. Are autodiagnoza . Undeva in compartimentul motor exista o mufa ( cat o cutie de chibrituri) pe care scrie DIAGNOSIS . Dai capacul la o parte si ai sa vezi niste pini . Pe dosul capacului sunt notati fiecare. Cu un fir litat unesti TE1 cu E1 . La bord va licari un bec (blinc cod- se numeste) , numara fiecare cod in parte ( ex. 3-1 ,4-2 etc ). Daca ai nevoie de manual cred ca il am eu in format pdf.( undeva pe la garaj ) SUCCESURI !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Acolo a mufat cel care mi-a facut diagnoza, dar nu a primit nici un raport pe monitor.

Voi incerca varianta scrisa de dumneavoastra.

Multumesc frumos de informatii.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

La sfarsit de an mi-am facut putin timp si pentru ea (adica am gasit pe cineva sa se uite ce are). Am gasit un electrician care i-a dat de capat. Ma rog, pe moment are facuta o tiganie dar am gasit problema. Daca am inteles eu bine (electricitatea este chineza, japoneza si araba pentru mine) nu mai avea plus la releul de la pornire si de acolo e intrerupt firul spre bobina de inductie (daca pricepe cineva, il felicit - eu inca nu inteleg :)). Asa ca are vreo 2 fire in plus pe acolo pana cand o avea timp omul sa refaca cablurile. Ideea e ca are scanteie la bujii si pompa primeste semnal. Imediat dupa 1 Ian. montez la loc rezervorul si sper sa o pornesc fara alte evenimente.

Mai am o intrebare:

- cand am cumparat-o avea furtunul fata de la frana rupt si rezervorul de lichid gol. I-am montat furtun si nu reusesc sa fac aerisirea. Nu se intampla nimic. Trebuie sa fac ceva in plus fata de clasicul 5 pedale si destrans surub aerisire? Masina are ABS, senzorul din bord al acestuia dispare si ramane aprins cel de frana.

Multumesc

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

- cand am cumparat-o avea furtunul fata de la frana rupt si rezervorul de lichid gol. I-am montat furtun si nu reusesc sa fac aerisirea. Nu se intampla nimic. Trebuie sa fac ceva in plus fata de clasicul 5 pedale si destrans surub aerisire? Masina are ABS, senzorul din bord al acestuia dispare si ramane aprins cel de frana.

Multumesc

 

da. schimba: discurile, placutele, cilindrii receptori spate, pune garnituri noi la etrieri pe fata. verifica si repartitorul de pe spate. masina aia e animal mare si daca n-ai frine bune...

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Se face aerisire clasica ...

 

Daca nu a avut lichid mult timp atunci cam tot ce e cauciuc e terminat ...Iti recomand sa cauti kiturile de reparatii etrieri (nu sunt scumpi, cel putin de unde ii iau eu) si sa schimbi cam tot ce inseamna cauciuc...facand revizia la fiecare etrier in parte si nu in ultimul rand pune si racordurile de frana noi ...

 

E mult de munca, dar logistic nu e o operatiune costisitoare.

 

Verifica si conductele metalice de frana in special de la jumatatea masinii catre spate.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Ar fi bine daca se poate sufla cu aer conductele si tot traseul in general .

 

 

Daca sistemul se dovedeste greu de convins , adapteaza un furtun transparent la aerisitorul ultimului etrier si racordeaza furtunul la o sursa de vacuum ( adica la un racord de vacuum usor accesibil - EGR, senzor de vacuum etc ... - de la un motor care functioneaza ) si urmareste cu atentie ce lichid vine pe furtun - daca apar granule de rugina , bucatele de cauciuc etc ... e obligatoriu o revizie totala inainte sa-ti faci alte planuri .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Singurul loc unde picura este la ventilul de la repartitorul din spate, in rest nimic la niciunul din celelalte aerisitoare. Si nu se simte nimic in pedala de frana poti sa apesi de 100 de ori.

Merci de ajutor. Voi incerca intai sa pompez aer pe traseu sa vad ce se intampla.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Daca pompa nu se umple singura ( din diverse motive - garnituri uzate , supape blocate , orificii infundate , cursa insuficienta , arcuri slabite sau rupte ) poti face oricat de multe pedale , e doar un efort inutil . Dupa ce pompa e plina ( are aerisitor pe pompa ? ai incercat sa slabesti un racord sa vezi daca pompeaza lichid ? ) probabil scapi de angoase . Nu stiu cum faci cu ABS-ul , poate fi mai putin simplu , trebuie sa-ti faci temele pe subiectu' asta ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Am reusit cu greu sa montam rezervorul la loc. Daca la "Papuc" am reusit de unul singur sa demontez/montez bidonul, la asta ne-am chinuit, injurat, blestemat 2 pers. - aproximativ 4 ore doar la montat. Ai zice ca fiind o masina asa mare ai loc de desfasurare la orice operatiune - nimic mai fals - zici ca e un Matiz cu motor de 3000 si toate dotarile posibile inghesuite in ea. Ma rog.

Ideea e ca nu a pornit nici acum. Pompa de benzina functioneaza, nu am reusit sa desfac surubul de la filtrul de benzina (din nou aceeasi problema de lipsa de manevral) sa vad daca ajunge benzina acolo. Pe retur, la filtru, asa cred ca e filtru si ala, nu ajunge benzina.

Nu am cheie potrivita pentru a desface bujiile sa vad cata scanteie e si acolo. Am incercat o metoda cam idioata de a baga gaz pe admisie sa vad daca se intampla ceva si....nu s-a intamplat nimic. Poate totusi nu am scanteie la bujii. Sper ca luni sa vad unde se opreste alimentarea cu benzina si cum e cu aprinderea.

Edited by Astral
don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Am scos si schimbat bujiile. Nu aveau scanteie dar am rezolvat cu un alt releu - 180 lei.

Eu nu mai inteleg nimic si poate ma ajutati voi cu sfaturi: scanteie este, compresie este (am verificat azi), benzina are (pompa merge - nu stiu daca benzina ajunge in motor dar oricum am dat cu spray de pornire) atunci ce naiba are de nu porneste?

Cu toate ca nu as fi vrut dar trebuie sa desfac toate cele pe acolo. Un prieten mi-a zis ca poate e sarit lantul de distributie de pe pozitie (mi sa intamplat la L200 cand am pus la loc distributia am gresit un dinte si nu a mai pornit deloc - da ala e diesel si nu stiu daca e totuna) iar un mecanic mi-a zis ca problema e in admisie, daca are scanteie si combustibil singurul element lipsa fiind aerul.

Orice sfat e binevenit.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

ai schema electrica? verifica voltajul la senzorul de O2, la computer.

la mufa de diagnoza ai un +B (bateria) si un FP (+pompa de benzina), vezi sa ai 12V pe ambele. daca nu ai, incearca sa tragi cite un fir de la + de la baterie catre +B si FP si apoi sa pornesti. si asa te muti din segment in segment... :old

ti se aprinde "check engine"?

electrica e beleaua dracului la masinile astea. sint o gramada de verificari de facut. un fir desprins te duce la balamuc.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Dupa ce am schimbat releul EFI am toate becurile in bord functionale inclusiv check engine. Pompa functioneaza dar nu stiu daca ajunge benzina in motor, accesul la filtrul de benzina se face dupa ce se da jos admisia. Oricum am folosit spray de pornire si motorul trebuia sa dea semne de viata doar cu atat. Daca era doar problema alimentarii era perfect ca as fi stiut de unde sa o i-au, dar nu cred ca acolo e hiba.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

daca nu merge cum trebuie partea electrica, nici scinteie nu primesti. oricum, ce ti-am scris sint cele mai simple verificari inainte de a te apuca sa dai banii pe piese sau sa demontezi jumatate de masina :grin:

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Si intr-un final a prins viata!!! S-a lasat invinsa.

Nici nu stiu de fapt care a fost problema. La insistentele :) lui @air_wolf (merci de ajutor) am inceput sa rasfoiesc pdf-ul cu diagnoza pentru masina (il aveam salvat de o luna pe desktop da nu l-am citit). Scrie cu pinii cum se conecteaza intre ei, cutia pe neutru, beculetul de check-engine care tot blincuieste si iti povesteste durerea masinii (tre' sa stii semnalul morse sa descifrezi ce e acolo: blinc de 2 ori pe secunda cu pauze de 1.5, 2,5 si 4,5 secunde intre coduri...). Inainte sa incep diagnoza zic sa incerc sa o pornesc si cu cutia pe neutru, pana acum tot pe parcare am omorat-o. Si la prima cheie se si intampla ceva - am crezut ca electromotorul sa suparat pe mine. Frate-miu fuge ca apucatu' din casa ca si el a auzit sunetul. La a doua cheie - IT'S ALIVE AND KICKING. Nici nu imi venea sa cred ca am scapat de demontat motorul asa usor si ca nu am incercat niciodata sa o pornesc pe neutru (nici nu stiu care e legatura - apoi a pornit perfect pe parking). Intr-adevar relantiul sta pe la 500-600 rpm si e ceva la amestec ca e fum de la benzina nearsa, dar cand incepi sa apesi acceleratia ti se ridica parul pe mana de la sunetul motorului. La acceleratie nu scoate gram de fum. Motorul suna frumos in ciuda relantiului mic. Maine duc o camera cu mine sa ii inregistrez renasterea dupa 4 ani de coma....

p.s. 1 - nici de sarbatori nu am fost asa fericit :))

p.s. 2 - la diagnoza nu imi arata nimic defect la ea.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Felicitari!!! e o veste foarte buna cind porneste cite o Toyota :bravo

apropos de asta: luasem masina de 10 minute, intram la McDo sa mincam ceva, dau sa plec... ciu-ciu... apas eu amreiajul la fund, asa cum imi fusese explicat... ciu-ciu. deja era coada in spatele meu... apas din greseala un buton din stinga si vrooouuuuum, porneste. asta cica este "feature" de fabrica la a mea. :grin: sa pornesti cu ea in viteza.

Edited by air_wolf

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Azi am scos si pompa de frana (aceeasi poveste cu chinuiala, nu din lipsa de spatiu ci din cauza piulitelor blocate, la una am si taiat furtunul/teava sau cum s-o chema). L-am curatat, la retur era infundat si sper ca am rezolvat problema. Maine vad daca nu trebuie sa cumpar altul.

DSC_0083.thumb.JPG.35901c2527e2cba5a149d036cc9d8d16.JPG

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

la cei care vand scule Yato se gaseste si un set de chei inelare hexagonale deschise , special pentru racorduri de frana si AC. Cu o asemena cheie se reduce la minim riscul de a distruge holenderele de pe conductele de frana , combustibil , servo , AC ...

Setul de patru chei combinate ( 8-17 ) e cam 35 ron ... Sunt entry-level , dar ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Nu cred ca as fi reusit nici cu celea. Celelalte holelendere unde am avut acces, le-am desfacut cu torta pe gaz. Treaba e ca pompa nu prea e buna, va trebui sa cumpar alta. Nu cred ca pot schimba garniturile din el, ca in rest arata ca nou.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

e in jur de 150$ una noua, aisin. + transport. cred ca poti lua originala si din RO. nu red ca merita sa te bagi la una sh.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Schimbare motor si cutie FZJ80

 

Am rezolvat cu pompa, acum a venit randul etrierilor la demontat. M-am si oprit la primul (fata stanga), cand l-am desfacut am ramas cam mirat, eu cel putin nu am mai vazut asa ceva, 2 pistonase de pe partea stanga au trecut pur si simplu prin placuta de frana si au ramas implantate in el. Pe partea aia erau si furtunul de frana si firele de ABS rupte, dar nu imi pot imagina ce naiba sa intamplat. In rest nu vad avarii la discul de frana sau altele. A franat soferul in halul ala de a produs avariile astea sau ce se putea intampla?

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use