Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jurnal de bord - Jimny Urban


SOGO
 Share

Recommended Posts

Salut

 

Fiind proaspat posesor de Jimny si din ce in ce mai fan al acestei masini, o sa incerc sa scriu aici pe scurt despre experientele mele legate de aceasta masina.

 

Masina este din 2006, benzina, Euro 4, aer conditionat si pare ca nu a vazut pre mult off-road. Este inmatriculata in Romania in ianuarie 2013 ,provine din Germania si arata cam asa:

[ATTACH=CONFIG]182133[/ATTACH]

 

Taxa de timbru a fost 3500 RON.

Prima imbunatatire adusa este un scut metalic achizitionat de pe http://www.scutmotor.co/ care arata cam asa:

Photo0621.thumb.jpg.e9a5a6c225a84fa1ebec9e857e9b2a85.jpg

Livrare promta de pe o zi pe alta, pret 357 Ron cu tot cu livrare.

 

Odata cu montarea scutului, baietii Dojo au facut si o inspectie tehnica destul de riguroasa. Rezultatul inspectiei este imbucurator - trebuie schimbat doar un semering de la biloiul ala mare de la roata din fata dreapta si 1 pivot (iese niste vaselina pe acolo) - scuze pt terminologia de balta dar nu prea ma pricep. Iata si masina la inspectie:

Photo0624.thumb.jpg.c6045e87f351774c2f8e27af53e2f347.jpg

 

Urmatoarele investitii - schimb consumabile(momentan sunt proaspat schimbate de fostul propietar), amortizor de directie, colantare.

Astept eventuale sugestii de imbunatatiri de la voi, avand in vedere ca masina este folosita 90% in oras si doar ocazional pt. off-road usor.

Stiu ca Jimny nu este chiar cea mai buna masina de asfalt dar masina asta chiar ma face sa zambesc multumit cand merg cu ea dimineata la munca prin jungla bucuresteana.

IMG_0766.thumb.jpg.46cf898753a31f74a5388c686b7a882b.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Sa o folosesti sanatos! si fara evenimente neplacute! ca de placere se va ocupa masina si ...cine mai vrei tu!!

Daca ai sa descoperi valentele lui Jimny o sa maresti treptata procentul de off-road!

Spun din experienta!!!

Don't drink and drive!
Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Bine ai venit! :cl

 

Și s-o stăpânești sănătos. De simțit, sigur te vei simți extraordinar în fiecare zi petrecută cu această mașinuță. Drumuri bune îți doresc. Și ieșiri mai multe că acolo o să te uimească. :h5

 

Numai bine!

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Salut,

Arata bine masinuta. Vad ca o duci si la doctori vestiti (Dojo). Ti la ea!

Vezi ca-i cam place lui Jimny sa se bage prin padure, pe drumuri inguste printre tufe si copaci :) mai ales ca-i verde:). Sa vezi cum iesi din oras si te trezesti pe coclauri :).

Sa te bucuri de ea!

Cu siguranta "you have been bitten by Jimny bug"!

Jimnyholic inside :j

Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Iata aici prima iesire a lui Jimny de oras (adica Urban) in off-road - http://forum.club4x4.ro/showthread.php?79402-Iesire-Duminica-23-iunie-Secaria-Zamora-Busteni/page3

 

Desi erau voci care spuneau ca nu suntem bine pregatiti sau bine echipati, ca nu avem suficienta experienta sau respect pt. acest traseu montan - Jimny a fost la inaltime la propriu(1700m) si la figurat. Sau poate am avut doar noroc.

Oricum am avut ocazia sa ne cunoastem mai bine, nu m-a tradat nici o clipa si acum voi fi si mai fericit dimineata cand plecam impreuna la munca prin toridul Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Bun venit in randul posesorilor de Jimny "ExtraUrban" as spune eu. Si eu am unul la fel, tot verde, care nu m-a dezamagit pana acum. La fel si eu dupa se l-am luat direct la baietii de la Dojo m-am oprit pentru revizie si inspectie. Eu folosesc masina zi de zi in oras si in weekenduri imi duc familia la munte, trasee usoare pentru ce poate Jimny, nu am facut lucruri dificile cu masina, preferam sa ne bucuram de natura in locuri unde nu pot ajunge foarte multi. Am citit despre iesirea ta din weekend, ceva de genul asta fac si eu cu masina cand o scot din oras.

Sa te bucuri de ea si cine stie, poate ne intersectam pe coclauri.

LR Discovery 2, an 2000, manual, Td5, HDC, ACE, SLS, TC, etc...
Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Bun venit in randul posesorilor de Jimny "ExtraUrban" as spune eu. Si eu am unul la fel, tot verde, care nu m-a dezamagit pana acum. La fel si eu dupa se l-am luat direct la baietii de la Dojo m-am oprit pentru revizie si inspectie. Eu folosesc masina zi de zi in oras si in weekenduri imi duc familia la munte, trasee usoare pentru ce poate Jimny, nu am facut lucruri dificile cu masina, preferam sa ne bucuram de natura in locuri unde nu pot ajunge foarte multi. Am citit despre iesirea ta din weekend, ceva de genul asta fac si eu cu masina cand o scot din oras.

Sa te bucuri de ea si cine stie, poate ne intersectam pe coclauri.

 

Merci mult de urari.

Ma bucur cand constat ca sunt si alte persoane pe aici pe forum "pe aceeasi lungime de unda cu mine". La inceput mi s-a parut ca sunt pe aici doar pasionati de "off-road extrem" sau solicitare extrema a masinilor. Din fericire acestia din urma sunt doar mai vocali, nu neaparat mai multi sau cu mai multa initiativa decat noi cei "linistiti".

Mi-ar placea sa organizam mici iesiri de sfarsit de saptamana si tocmai in ideea asta am deschis un topic aici http://forum.club4x4.ro/showthread.php?79437-29-30-iunie-Azuga

 

Mai ales ca Jimny ExtraUrban ar vrea sa il intalneasca pe fratele geaman.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Iata solutia mea pentru organizarea spatiului mic din portbagajul lui Jimny:

Photo0630.thumb.jpg.92c5dbd5955669525c1fbbc13199ad44.jpgPhoto0631.thumb.jpg.db6906f3fa0d23b9cfc129775461a457.jpg

 

Sunt niste cuti de plastic de la IKEA si costa vreo 14 RON bucata cu tot cu capac. Plasticul nu este casabil, pot fi stivuite, se pot spala usor si sunt transparente pt a vedea ce ai pus in ele. Eu am luat 2 deocamdata dar probabil ca ar incapea vreo 6 la dimensiunea asta. La IKEA exista si alte dimensiuni.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Dragut cum ai aranjat miniportbagajul lui Jimnilica, eu am preferat sa las totul la vedere astfel incat sa nu tenteze pe careva sa sparga geamul pentru 0,5 litri de ulei si tot atat de antigel sau mai stiu eu ce am pe acolo...

Altfel, se pare ca esti mai ordonat decat mine. La mine in portbagaj nici cheia de la roti nu o mai gasesc, sstiu, stiu, si ce daca are locul ei? nu ai sta acolo de mult...

Oricum, felicitari, arata f.bine.

LR Discovery 2, an 2000, manual, Td5, HDC, ACE, SLS, TC, etc...
Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Ultimile investitii....

 

- revizia cu schimbul tuturor uleiurilor + filtre - am pus Castrol sintetic peste tot (am eu o idee fixa cu castrol)

- 2 pivoti, semering si o garnitura pe roata dreapta fata

 

Momentan renunt la amortizor de directie pentru ca nu consider ca este nevoie. Nu vobleaza absolut deloc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Ultimile investitii....

 

Momentan renunt la amortizor de directie pentru ca nu consider ca este nevoie. Nu vobleaza absolut deloc.

 

Salut,

Eu zic sa-l lasi acolo. Nu e pentru voblaj (dar atenueaza voblajul cand acesta apare).

Jimnyholic inside :j

Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Salut,

Eu zic sa-l lasi acolo. Nu e pentru voblaj (dar atenueaza voblajul cand acesta apare).

 

@alexb25 - Omul cred că a vrut să zică că renunță să-l mai pună, adică nu-l consideră o prioritate.

 

@conte2442 - amortizorul de direcție nu se pune când ai jocuri în direcție și apare voblajul. Dimpotrivă, când ai astfel de jocuri, ar trebui remediate, prin înlocuiri de rulmenți kingpin, bucșe și ce-o mai fi. Abia apoi, montat/remontat la loc amortizorul de direcție.

 

Acesta te va ajuta la un drum lung pe asfalt, acolo unde mașina fără amortizor de direcție are tendința s-o ia pe șleaurile făcute de TIR-uri pe autostradă (direcția devine mai fermă și mai precisă) ori la o ieșire offroad pe un drum cu denivelări mai dese și mai pronunțate când volanul sare stânga dreapta după cum vor roțile care dau în bolovani și denivelări (elimini posibilitatea de a te accidenta la degete/mâini). Cu amortizorul de direcție montat, se va schimba foarte mult comportamentul mașinii.

 

Personal, după ce l-am montat am constatat că s-a modificat în bine comportamentul mașinii atât onroad cât și offroad. Și am ales varianta cu amortizor ieftin, de Mercedes.

 

Numai bine!

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Dupa schimbul tuturor uleiurilor am constatat cu placere scaderea consumului de la 9.2 la 8.4 in Bucuresti.

 

Greu de crezut că de la uleiuri a scăzut consumul. Poate fi și psihică treaba, coroborată cu scăderea traficului auto din București. E vară, multă lume în concedii, nu mai sunt facultăți, ș.a.m.d, azi eram singur pe străzi prin București, eu și câteva taxiuri ... și tot timpul, vara, se intâmplă așa. Poate și stilul de conducere s-a modificat puțin, ai început să-ți cunoști mai bine mașinuța:h5.

 

Numai bine!

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Greu de crezut că de la uleiuri a scăzut consumul.

 

Nu e chiar asa greu de crezut, uleiurile se degradeaza in timp, tocmai de-aia se si schimba, in plus nu toate uleiurile sint la fel aditivate, chiar daca cifra viscozitatii e aceeasi :wink:

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Greu de crezut că de la uleiuri a scăzut consumul. Poate fi și psihică treaba, coroborată cu scăderea traficului auto din București. E vară, multă lume în concedii, nu mai sunt facultăți, ș.a.m.d, azi eram singur pe străzi prin București, eu și câteva taxiuri ... și tot timpul, vara, se intâmplă așa. Poate și stilul de conducere s-a modificat puțin, ai început să-ți cunoști mai bine mașinuța:h5.

 

Numai bine!

 

Poate ca ai dreptate....pana la urma, bine ca a scazut - nu mai conteaza de ce

Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

@alexb25 - Omul cred că a vrut să zică că renunță să-l mai pună, adică nu-l consideră o prioritate.

 

@conte2442 - amortizorul de direcție nu se pune când ai jocuri în direcție și apare voblajul. Dimpotrivă, când ai astfel de jocuri, ar trebui remediate, prin înlocuiri de rulmenți kingpin, bucșe și ce-o mai fi. Abia apoi, montat/remontat la loc amortizorul de direcție.

 

Acesta te va ajuta la un drum lung pe asfalt, acolo unde mașina fără amortizor de direcție are tendința s-o ia pe șleaurile făcute de TIR-uri pe autostradă (direcția devine mai fermă și mai precisă) ori la o ieșire offroad pe un drum cu denivelări mai dese și mai pronunțate când volanul sare stânga dreapta după cum vor roțile care dau în bolovani și denivelări (elimini posibilitatea de a te accidenta la degete/mâini). Cu amortizorul de direcție montat, se va schimba foarte mult comportamentul mașinii.

 

Personal, după ce l-am montat am constatat că s-a modificat în bine comportamentul mașinii atât onroad cât și offroad. Și am ales varianta cu amortizor ieftin, de Mercedes.

 

Numai bine!

 

Salut. Atat tu cat si alti utilizatori m au convins de utilitatea amortizorului. Il voi monta ...dar cum bine ai intuit, nu este o prioritate.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Salut. Si eu am montat la dojo un amortizor de directie si tot varianta mercedes. Daca nu mergi la extrem prin offroad fce fata cu brio urbanului. Eu la 80-90km/h simteam c sunt pe messerschmitt.

Jimny 2002 - RinoCerbul
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Azi am montat unul din distantierele de roti achizitionate de la colegul de forum BURU.

A fost mai mult un montaj de proba - dar pana la urma l-am lasat acolo. Distantierele sunt din aluminiu, de 32mm, si sunt Made in England.

Din pacate nu am poze dar in zilele urmatoare le voi monta pe restul si voi face si poze.

 

Montajul e teoretic simplu, dar daca esti constiincios (ca mine) atunci trebuie sa:

- cureti bine suprafata pe care se aseaza flansa(e ceva de munca),

- degresezi lustruiesti prezoanele ca sa adere bine pasta anti-desurubare,

- cauti prin prieteni cheie dinamometrica (ca sa strangi ca la carte)

Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Salutari.

 

daca imi dai voie vreau sa comentez la niste amenajari care le-ai facut la Jimny:

 

1)

[ATTACH=CONFIG]183635[/ATTACH]

 

sunt ieftine cutiile, sunt practice (fiind transparente) dar ai foarte mult spatiu pierdut datorita formei lor... si portbagajl la Jimny nu e de genul la care sa nu conteze cativa litri pierduti aiurea. Daca vrei sa folosesti cutii ptr aranjarea bagajelor cauta cutii cu pereti cat mai verticali si care sa aibe marginea la capac cat mai mica/ingusta, ca sa nu ramana spatiu intre cutii, sau sa fie spatiu cat mai mic. Eu folosesc cutii industriale, la fel ca tine sa aranjez bulendrele in timpul plimbarilor mai lungi. Au pereti verticali, au capac, sunt mult mai rezistente in sensul ca ma pot sui cu picioarele pe ele, pot sa le folosesc pe post de scaun sau masuta..... dar sunt mai scumpe si nu sunt transparente...dar ma descurc cu ele foarte bine...le folosesc si pe post de platforma pe care sa intind salteaua si sa dorm in masina daca e cazul. Vezi in topic-ul meu de prezentare cum aranjez cutiile si uite "patul" aranjat peste cutii cutiile ce le am eu sunt cam inalte (de 44cm parca), exista si variante mai joase (de 23 si 32cm)...o sa le schimb in timp dar acuma am alte prioritati (financiare).

 

2) "bazooka" aia de pe acoperis o s-o pierzi la primele crengi mai sanatoase... si sa te bucuri daca se rupe doar teava aia din suporti si n-o sa-ti traga barele din plafon. incearca sa pozitionez teava aia cat mai apropiata de plafonul masinii sa fie cat mai ascunsa... o alta chestie...e foarte lunga.... teava pe care prinzi prelata o poti faci din 2 bucati si cand o folosesti sa o bagi teava in teava (ca betele de cort)...in felul asta "bazooka" o sa iasa la jumatea lungimii :wink: la fel si betele verticale ...

 

3)

[ATTACH=CONFIG]186724[/ATTACH]

 

pune un fileu de ala extensibil sau ceva peste bulendrele alea, altfel la o groapa ascunsa care o iei cu viteza prea mare, sau la o frana de urgenta, sau o coborarea mai abrupta o sa vina toate alea peste voi in fata. poti sa pui o prelata peste, o ancorezi la colturi de scune/centuri de siguranta sau poate ai alte puncte de prindere...in felul asta nici nu vin bagajele peste voi si sunt si protejate de praf care sigur intra cand mergeti vara pe uscaciune... prelata aia o puteti folosi si pe post de patura de picnica...sau poate fi chiar prelata umbrarului :wink: si atunci e 3 in 1 ....

 

in rest bafta! :h5 e faina masinuta...si eu eram cu ochii pe Jimny mai demult...da' nu m-o lasat nevasta sa-mi iau, cat ca acuma nu e sigura ca nu era mai bine cu Jimny :ha: ca poate avea aer conditionat si era impozitul mai mic....

Edited by l_stoian79

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Salutari.

 

daca imi dai voie vreau sa comentez la niste amenajari care le-ai facut la Jimny:

 

1)

[ATTACH=CONFIG]183635[/ATTACH]

 

sunt ieftine cutiile, sunt practice (fiind transparente) dar ai foarte mult spatiu pierdut datorita formei lor... si portbagajl la Jimny nu e de genul la care sa nu conteze cativa litri pierduti aiurea. Daca vrei sa folosesti cutii ptr aranjarea bagajelor cauta cutii cu pereti cat mai verticali si care sa aibe marginea la capac cat mai mica/ingusta, ca sa nu ramana spatiu intre cutii, sau sa fie spatiu cat mai mic. Eu folosesc cutii industriale, la fel ca tine sa aranjez bulendrele in timpul plimbarilor mai lungi. Au pereti verticali, au capac, sunt mult mai rezistente in sensul ca ma pot sui cu picioarele pe ele, pot sa le folosesc pe post de scaun sau masuta..... dar sunt mai scumpe si nu sunt transparente...dar ma descurc cu ele foarte bine...le folosesc si pe post de platforma pe care sa intind salteaua si sa dorm in masina daca e cazul. Vezi in topic-ul meu de prezentare cum aranjez cutiile si uite "patul" aranjat peste cutii

 

2) "bazooka" aia de pe acoperis o s-o pierzi la primele crengi mai sanatoase... si sa te bucuri daca se rupe doar teava aia din suporti si n-o sa-ti traga barele din plafon. incearca sa pozitionez teava aia cat mai apropiata de plafonul masinii sa fie cat mai ascunsa... o alta chestie...e foarte lunga.... teava pe care prinzi prelata o poti faci din 2 bucati si cand o folosesti sa o bagi teava in teava (ca betele de cort)...in felul asta "bazooka" o sa iasa la jumatea lungimii :wink: la fel si betele verticale ...

 

3)

[ATTACH=CONFIG]186724[/ATTACH]

 

pune un fileu de ala extensibil sau ceva peste bulendrele alea, altfel la o groapa ascunsa care o iei cu viteza prea mare, sau la o frana de urgenta, sau o coborarea mai abrupta o sa vina toate alea peste voi in fata. poti sa pui o prelata peste, o ancorezi la colturi de scune/centuri de siguranta sau poate ai alte puncte de prindere...in felul asta nici nu vin bagajele peste voi si sunt si protejate de praf care sigur intra cand mergeti vara pe uscaciune... prelata aia o puteti folosi si pe post de patura de picnica...sau poate fi chiar prelata umbrarului :wink: si atunci e 3 in 1 ....

 

in rest bafta! :h5 efaina masinuta...si eu eram cu ochii pe Jimny mai demult...da nu m-o lasat nevasta sa-mi iau, cata ca acuma nu e sigura ca nu era mai bine cu Jimny :ha: ca poate avea aer conditionat si era impozitul mai mic....

 

Multumesc pt sfaturi

1. - pune un link cu cutiile tale. Ale mele acum sunt ma multe si mai bine aranjate - sunt multumit de ele ca organizare a spatiului dar e drept ca nu te poti sui pe ele.

 

2. Bazooka e o parte a unui proiect mai amplu, urmeaza un roof-rack, cutii de bagaje pt roof-rack, suporturi de canistre, departatoare de crengi...etc. Observatiile tale sunt pertinente si ma voi gandi cum sa o protejez. Exclud solutia cu plierea ei la jumate pt ca ar dura prea mult instalarea - timpul scazut de instalare e una din conditiile mele autoimpuse ;)

 

3. acu lucrez la 4 prinderi in partea din spate a masinii exact cu destinatia amintita de tine. Imi ia ceva timp pt ca vreau sa fie ceva cat mai elegat, invizibil, care sa arate "de acolo" pt ca la mine aspectul conteza. (in imagine, cele 2 cordelute rosii de pe lateral incerca sa tina tot balciul ala sa nu vina peste noi. Noroc ca franele lui Jimny nu sunt agresive oricat te-ai stradui :ha: )

Edited by SOGO
Link to comment
Share on other sites

Re: Jurnal de bord - Jimny Urban

 

Multumesc pt sfaturi - pune un link cu cutiile tale.

 

vezi ca am ingrosat textul mai sus in 2 locuri...acolo e link.

 

legat de timp, sincer as face o operatiune in plus (bagat teava in teava) ca aia dureaza 5 secunde maxim, decat sa car ditamai duda aia sus :grin:...da' asta tu stii mai bine.

 

vad ca sunteti doar 2 persoane... nici nu m-as mai complica cu roof rack... lazi, un frigider, scoasa bancheta spate... adus lazile si frigiderul la acelasi nivel, sa fie o platforma... si gata..."masina de expeditie"....roof-rack deasupra inseamna aerodinamica scazuta (si asa masinile noaste nu sunt un monument de aerodinamica) cu tot ceea ce inseamna asta (zgomot la rulare si consum crescut), pe langa asta roof-rack-ul il vei trage prin crengi (nu te gandi ca o sa mergi numa pe drumuri curatate, o sa ajungi si in zone mai putin umblate unde vegetatia se intinde peste "drum"

cat despre suport de canistre...ma rog... o fi benzinara, o fi rezervorul de 50L doar... dar cu aia 50L faci macar 300km in regim de offroad greu.... greu de crezut ca nu ajungi la o statie de carburanti sa alimentezi :grin: iar daca vei ajunge la drumuri atat de lungi unde sa ai nevoie de canistre suplimentare, apai sincer, nu iti recomand sa le faci drumurile alea intr-un Jimny :grin: ...pune o canistra de 10L in interior undeva...sau hai de 20L sa fii tu linistit...si aia e... suport de canistra afara is niste bani dati pe manopera, si greutate in plus de carat (care inseamna L in plus de consumat)....

 

... dar ma rog, asta e "jucaria" ta... o faci cum ai tu chef:wink: :h5

Edited by l_stoian79

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use