Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a


Recommended Posts

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Etapa de la Mures a fost o etapa cu trasee solicitante ,cel putin la clasa Open ,nu mi-au placut acele trolieri prea lungi pe un sol moale (pamant de flori),rodbukul cu greseli (cel putin in ziua a doua )destul de mari care ne-au solicitat nervii la maxim .

La capitolul cazare si masa cred ca se putea mai bine .

 

Felicitari lui Liviu Ierneanu care cred ca s-a implicat mai mult ,,singur'' in organizarea acestor trasee si de aici au venit si acele greseli de rodbuk care au fost (din discutia cu colegii de la clasa standard)si la clasa standard .

Suzuki Samurai

Toyota LJ 70, 3000cmc

VW Golf Plus , de zi

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Pentru noi a fot prima participare oficiala la o cursa, clasa standard si din pacate nu a iesit asa cum ne doream.

 

Locul este frumos, chiar minunat, dar cam atat.

 

Am terminat ziua 1 pe 10, fara penalizari.

Roadbook-ul a avut diferente fata de traseu. Unele mici, altele suficient de mari, incat noi si alte 4-5 masini sa balaurim pret de 40-50 minute in cautarea traseului. Altii l-au gasit din prima. Probabil ca toti lipsitii de experienta ne adunasem in poiana aia, sau poate nu.

 

Nu am pretentii de expert, insa traseul de la standard, numai de standard nu a parut. Daca traseul ala il face o masina stoc + MT sau AT, eu o mananc.

 

3 Pajero in concurs, toate trei rupte. (directie, bare de torsiune, etc).

 

Dupa minunea asta de traseu, avem de refacut toata directia. Sper ca nu o sa apara si alte surprize. :pr1

 

Cat despre organizare...numai de bine.... Prima si ultima oara la mures.

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Pentru mine , concursul de la Mures, a fost un vis urit incepind de la masa, routbuk cu greseli grave, trolieri de sute de metri si multe altele.

Cu siguranta nu o sa mai revin la Mures , cel putin in calitate de concurent.

 

scuze ca te contrazic, dar eu cred ca tu te ai dat la ceva categoria care nimeni nu a vazut

Land Rover 90- 3.9 V8

L.R.Discovery I V8

Seat Pink Panther II Leon-1.9 TDI

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

La etapa asta am venit cu masina mea pt testare.

Cand am zis testare, ma gandeam la motor susensie, racire...etc.

Dupa doua zile am stiut cu siguranta ca troliul functioneaza perfect. Au fost multe urcari grele pe care din cauza ploilor le-am facut doar in troliu.

 

In rest un concurs obisnuit marca Liviu Iernean @ Co. Urcari frumoase, inclinari spectaculoase, coborari destul de grele..etc.

Roadbook bun, cazare si masa...decent si neimportant, nu de asta ma duc la un concurs, echipa prietenoasa si gata sa te ajute(nu ca la alte etape la care organizatorii se poarta ca niste jandarmi), startul din ziua 2.....a fost nostim pt noi cei cu simtul umorului...stresant pt Liviu......iat in rest numai de bine.

 

A fost OK partea de siguranta a echipajelor, de data asta nu a mai trebuit ca viata mea sa depinda de un cablu, de o plasma. Felicitari sincere Liviu....eu asa vad offroadul - trasee grele, solicitante....insa nimic care sa-mi puna viata in pericol. Poti sa ma bagi in noroi pana la gat, sa ma pui sa urc si sa cobor pante megagrele....insa daca am gresit ceva la urcare/coborare sa am unde sa ma opresc......nu sa ma duc in prapastii de zeci de metri si sa ma fac praf.

 

Felicitari ca ai putut sa ignori valul asta care e la mare moda, unde vrem sa aratam cat suntem de cocosi si sa coboram in cabluri de la zeci de metri....cam fara rost.

 

PS: cine nu este de acord la partea cu siguranta....sa traga:))).

 

Horatiu

  • Like 1
Today. Tomorrow. Land Rover.
Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Salut,

 

Prima participare intr-o etapa de campionat si un onorabil loc 12 tinand cont ca ziua a doua si la trial am avut doar tractiune spate!

Masina cu multiple probleme dupa bolovani / alunis, deci din nou la reparat!

 

Cat despre organizare - mancare dezastru, fara program comunicat clar, am cerut o sticla cu apa in pauza de masa - si cica nu aveau, dar dupa 5 minute au gasit pentru alt echipaj.

 

Traseu destul de greu, combinatie ideala de noroi / bolovani de facut varza masinile, plus roadbook cu destul de multe erori.

 

La anul ma abtin!

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Etapa de la Mures a fost o etapa cu trasee solicitante ,cel putin la clasa Open ,nu mi-au placut acele trolieri prea lungi pe un sol moale (pamant de flori),rodbukul cu greseli (cel putin in ziua a doua )destul de mari care ne-au solicitat nervii la maxim .

La capitolul cazare si masa cred ca se putea mai bine .

 

Felicitari lui Liviu Ierneanu care cred ca s-a implicat mai mult ,,singur'' in organizarea acestor trasee si de aici au venit si acele greseli de rodbuk care au fost (din discutia cu colegii de la clasa standard)si la clasa standard .

 

Viorele, daca te referi la pozitia 179 - 180 din rb zi 2 acolo nu era greseala de rb.

Acolo primii concurenti s-au dus usor in stanga spre iesirea din padure , consecinta a inceput sa se creioneze drum in padure, naspa era ca daca faceai 0.46 ajungeai in pozitia 182 care - hai zici ca a fost deseanata gresit si dai , veneau 2 y stanga la 0.06 sidupa aia ' dadea cu zero' tot... , deci intoarcere, revii in span la poz 179, se accentueaza drumul. Ei aici e fain ca la intoarcere vedeai T de la poz 181 deci era clar ca drumul dintre 179 si 180 se lasa in dreapta.

Daca am ceva de reprosat la acea pozitie e ca putea sa o deseneze cu slab vizibil - ocolire dreapta-si cu semnul minus de coborare, iar la pozitia 180 cu plus - urcare. si era

Asa o chestie am patit eu anul trecut la Cluj cand cu 4 pozitii inainte de finish si nu se mai legau pozitiile ca aparuse un drum ( startul de la open) - aceeasi nervi si suparare am avuto, te inteleg Viorel si George.

A mai fost nostim azimutul ala de 40m de dupa izvor poz. 112...... ,

ceva neclar intre 134 si 135 - imediat dupa pauza de masa - open urcarea aia prin zmeuris si cu soarele in fata, acolo cred ca am luat o urma de portale ca ne-am urcat pe o cioata si am stat acolo 15 min....( mrr portale!).

Parerea mea e ca nu au fost greseli mari - iti dadeai seama. Dar daca esti in carti si te bati la locurile de sus e naspa rau.

Nota mea e 9 la rb, pentru cele 2 zile in care am copilotat ......2 masini...( Drujba si Sorin )

pozele le gasiti pe facebook la liber si in rezilutie maxima:

https://www.facebook.com/piedemonte.alexandru/media_set?set=a.382916891849393.1073741895.100003932553729&type=1

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Am ajuns si noi duminica seara fix la timp pentru o baie in piscina.

Din punctul meu de vedere a fost un concurs interesant, un pic mai haotic (organizatoric vorbind) decat cel de anul trecut (sau acum 2 ani), dar totusi un concurs bine organizat, care m-a ajutat sa mai descopar cateva situatii interesante.

 

Despre mancare ce sa zic... eu stiam ca am fost la un concurs de off-road nu de mancare...

Despre apa in traseu... de ce sa o cauti la organizator cand regulamentul zice clar: apa si mancare pentru 48 ore ! daca ramaneai in padure ce faceai ? erai suparat ca nu a venit organizatorul sa iti aduca de mancare ?

 

Cat despre rb... parerile sunt ca de obicei impartite si nu am sa comentez, dar pot zice doar atat... culmea unii au castigat concursul, si da... rb-ul lor era la fel cu al vostru!

GTC MotorSport - Aventura incepe cu noi !
Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Am ajuns si noi duminica seara fix la timp pentru o baie in piscina.

Din punctul meu de vedere a fost un concurs interesant, un pic mai haotic (organizatoric vorbind) decat cel de anul trecut (sau acum 2 ani), dar totusi un concurs bine organizat, care m-a ajutat sa mai descopar cateva situatii interesante.

 

Despre mancare ce sa zic... eu stiam ca am fost la un concurs de off-road nu de mancare...

Despre apa in traseu... de ce sa o cauti la organizator cand regulamentul zice clar: apa si mancare pentru 48 ore ! daca ramaneai in padure ce faceai ? erai suparat ca nu a venit organizatorul sa iti aduca de mancare ?

 

Cat despre rb... parerile sunt ca de obicei impartite si nu am sa comentez, dar pot zice doar atat... culmea unii au castigat concursul, si da... rb-ul lor era la fel cu al vostru!

 

IWA esti cel mai in masura sa te distrezi si sa ne povestesti eventual din bananaiala concurentilor.

Regulamentul nu ne permite sa ne distram si noi , - adica trackurile participantilor nu sunt facute publice- (poate dezvoltam subiectul!!)

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Da.

Este foarte greu sa satisfaci pe toata lumea ... Daca faci un traseu de forestiere pentru Sandard, cei care sunt buni in acest sport spun ca a fost banal daca faci trasee interesante, tehnice vin unii ca a fost prea greu...

Deci dupa doua luni de munca si zeci de iesiri, apare si rezultatul.... merita sa fii organizator :grin:

Interesant este ca, la fata locului toata lumea s-a aratat multumita, si ne-a felicitat pentru trasee... multi au spus ca a fost cel mai frumos traseu de Standard la care au participat ... dar pe forum in spatele unui pseudonim, hmm e cu totul altfel. In fine ...

 

Roadbookul in ambele zile a fost corect , au fost verificate de mai multe ori , iar diferente de cativa metri pot aparea oricand, pentru ca traseul se schimba din ora in ora si rotile patineaza diferit. Am avut singura greseala in ziua a 2-a unde datorita unei erori de transcriere a aparut 0,6km in loc de 0,06km ... din fericire tocmai la o troita ...din pacate oricat ne-am straduit sa facem un roadbook perfect se pare care apar erori umane....

 

Traseul a fost parcurs de cateva ori la verificare si proiectare cu acest Jimny:

Jimny.JPG.6dba895f98704198be938adc0def7b3d.JPG

 

fara nici un damage. Deci se poate!

 

Referitor la apa, s-au dat cate 4 flacoane de 0,5 litri pentru fiecare masina la briefing, noi organizatorii am considerat ca este suficient , si nu am mai luat cu noi altele la PC decat ratia noastra .

 

Domnilor incepatori: acesta este un sport tehnic , un campionat, care se desfasoara "OFF ROAD " trebuie sa fiti constienti ca la orice sport cu masina , pot aparea probleme tehnice pe parcurs care trebuie si se pot rezolva.

De fiecare data la briefing atragem atentia: aveti grija de masini.

Desigur daca se merge cu 60km/h acolo unde se poate merge cu 20km/h .. mai pot aparea probleme... Zona este muntoasa, sunt si pietre pe alocuri, nu putem curata 200 km de traseu....si nici n-ar avea sens..

 

Noi incercam sa creem trasee interesante, solicitante, in care sa putem detasa pe cei mai buni dintre cei buni: piloti ,copiloti, masini. Plimbari pe forestiere poate face oricine cu familia, nu e nevoie sa mergi la concurs.

 

O zi buna tuturor !

Edited by KTibor
Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

daca jimny-ul a facut traseul de standard in regim de cursa, adica cu ceva viteza, dupa umila mea parere exista doua variante: toti cei care au rupt masinile sunt niste tampiti si trebuie sa se duca la plimbare, pe drum forestier, cu familiile ( si eu inclus in categoria asta) sau doi, cineva s-a ocupat de plantat bolovani in traseu; bolovani peste care, mizeriile noastre de mitsubishi, nu au stiut/putut sa treaca fara sa ii loveasca.

 

:)

 

PS: eu sunt Vlad, nu ma ascund dupa nick-uri pe net; sunt incepator la auto si am comentat si acolo fara frica/jena. este parerea mea despre traseu, nu trebuie sa fie acceptata de cel care a desenat traseul.

cred ca atitudinea " incepatorii sa se duca la plimbare pe forestier cu familia" ajuta sportul asta fantastic de tare. tot parere personala si neavizata.

In ciuda problemelor tehnice si "indemnurilor", noi o sa continuam sa mergem si la curse si pe forestier. ;)

 

O zi minunata!

Edited by vlajo
Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

diff.jpg.3d52b1a54a4e1b4bf6467c7b8e699eca.jpg Cam asa arata masina noastra cu trei zile inainte de concurs. Cu anvelope normale de MT-uri, fara troliu, cu un program de navigatie descarcat pe Samsung,cu reparatii improvizate in ultimul moment,cu carcasa cutiei de viteza sparta, copilot incepator-am luat startul. Am mers incet, dar am oprit cam 1,5 ore o data ca sa ajutam un coleg si de doua ori pentru ca din prostia mea am ramas blocati(se putea ocoli cu usurinta)-Referitor la acest moment,cand am ramasi blocati a doua oara ne-a ajuns in urma o pereche de concurenti chiar cand a inceput ploaia torentiala, si in loc sa ne intrebe daca ne pot ajuta s-au interesat unde ne pot ocoli.Le-am indrumat si dusi au fost.Le urez multa bafta in continuare!:uameni Multumes baietilor cu nr de Ilfov pentru ajutor si pacat pentru ca nu le a iesit concursul cum doreau.

Sa mai facem haz de necaz, nu am tras tare, deoarece daca luam o pozitie pe podiu cu siguranta colegii faceau contestatie, ca sunt prieten cu organizatorii :2dr cea ce este adevarat. In plus masina mea era plin cu bere ,energizante si palinca primita de la un sponsor si a trebuit sa am grija sa nu le agit prea tare. Totusi am reusit sa parcurgem traseul fara penalizari(cel mai probabil pentru ca aveam pile)In a doua zi ne-am orpit fiindca m-a prins dorinta de a manca si a bea alaturi de prietenii mei de la organizare. Cat despre roadbook poate ca smecherii astia de arbitri mi-au dat alt roadbook, dar bazandu-ne pe o banala telefon Samsung, am facut doar 1000 metri plus fata de distanta totala din rb in ziua intai, in a doua zi cam 1200 pana la jumatatea traseului,dar din cauza neatentiei,am constatat doar niste neconcordante referitor la distante nu si la direct sau semne.

Culmea culmei organizatorii au facut un trial care putea fi parcurs doar cu un suzuki, drep urmare podiumul de trial a fost format din Wrangler,Patrol si ARO :we

Ar trebui reinfiintat si campionatul rally raid la noi. Cine vrea o cursa de viteza in 2x4 sa se dea aici cine vrea off-road.... sa aiba parte de offroad. Va rog sa ma iertati pentru eventualele greseli gramaticale sau daca am jignit pe careva dinntr voi. Va asigur ca la urmatoarea etepa,masina noastra tot va fi plin cu bere. Sa ne vedem sanatosi!

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Pentru mine , concursul de la Mures, a fost un vis urit incepind de la masa, routbuk cu greseli grave, trolieri de sute de metri si multe altele.

Cu siguranta nu o sa mai revin la Mures , cel putin in calitate de concurent.

 

Salut George,

 

Daca ai fost la cat. OPEN sigur ne-am intilnit. Nu am tangenta mare cu concursurile astea de offroad, nici cu traseele parcurse de voi, desi trebuie sa fie interesant sa fii implicat. Eu doar m-am auto titulat ca clown la start open ziua 2., sa mai fac cunostinte din domeniu.

 

As fi curios de citeva greseli grave de routbuk in afara de cele de la legenda si de ortografie. (deci concret ca se recomanda x metri si o schita si de fapt era ...) sa stiu ce ar putea sa ma astepte ca probleme la concursurile de acest gen. Daca trebuie sa fiu indian sa simt calea sau ajung cei 7 ani de acasa. :wink:

Si cum v-ati dat seama pana la urma de greseala si solutia buna?

 

Cu stima,

Miko Istvan

simplu admirator al practicantilor acestui sport

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Este normal sa fie pareri diferite referitoare la acest concurs. Ce am afirmat eu este doar parerea mea umila de care nu trebuie neaparat sa tineti seama.

Referitor la mincare, nu sint pretentios, cu conditia sa nu platesc ca la un restaurant de 5 stele .

Nu stiu ce poate fi tehnic la trolierile multiple pe care le-am avut in ambele zile.

Poate ne punem un semn de intrebare de ce sunt din ce in ce mai putini concurenti la etapele de campionat?

Cu stima,

George

Edited by georgem
Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Salut pe toti participantii la competitia de la Mures concurenti sau nu, va multumesc pentru participare si intelegere fata de unele lipsuri. Va garantez ca toti cei care au fost implicati in organizare au facut tot ce au putut ca sa iasa totul perfect, din pacate nu totdeauna ajunge sa vrei, lucru valabil pentru organizatori si concurenti deopotriva, dar cu cat treci prin mai multe in viata cu atat devii mai ingaduitor. Daca la anul voi organiza va astept cu drag si pe cei carora le-a placut dar si pe cei care s-au suparat. Va doresc succes in aceasta activitate si in viata cu respect Liviu.

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Vreau sa mai repet o data, traseele la Standard au fost trasee foarte bune, eu am o Toyota, nu am avut nici o stricaciune, cu exceptia unui amirtizor care nu a fost montat bine si s-a rupt, dar am reparat imediat cu ajutorul unui surub :), felicitari organizatorilor pentru trasee si trial Standard, la Mures voi veni si la anu, numai sa fiu sanatos :))

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Poate ne punem un semn de intrebare de ce sunt din ce in ce mai putini concurenti la etapele de campionat?

Cu stima,

George

 

 

George, primul concursul al meu a fost in 2009, si de atunci media de masinii inscrise in concurs este de 40, in afara uno doi concursuri ca aveau peste 60, cluj, si Mures incusiv, acuma daca stiu bine au fost 46 de masinii, adica tot peste media, sunt cateva etape care se stie mai dure, aia din cauza relievul nu ai ce face, de exemp,u la buzau o sa fie mai ud si mult noroi, la cluj in august poate va fi doar praf, la mures sa stie ca sunt bolovani mult, trebuie sa me obisnuim si totusi sa mergem pentru pasiune, cu mancare eu stiam ca nu me va place, si am luat o cabana unde am gatit noi, imi pare rau doar ca in ultima noapte nu am putut sa vin la chef find ca politisti au parcat chiar pe podul unde trebuia noi sa trecem sa venim la camping

 

Daca vrei un sfat ajutor, la baia mare cazare e super, la cluj e la hotel alpin din baisoara pentru cei mai pretencios avem si alte variante tot acolo in baisoara, la campulung tu trebuie sa te inscri de acuma sau sa cauti cazare etc, cand vezi ca stai la camping si p'oua, trebuie sa te gandeste ca conditile nu au cu. Sa fie mai bune

 

Cu respect

 

Pedro

Land Rover 90- 3.9 V8

L.R.Discovery I V8

Seat Pink Panther II Leon-1.9 TDI

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Este normal sa fie pareri diferite referitoare la acest concurs. Ce am afirmat eu este doar parerea mea umila de care nu trebuie neaparat sa tineti seama.

Referitor la mincare, nu sint pretentios, cu conditia sa nu platesc ca la un restaurant de 5 stele .

Nu stiu ce poate fi tehnic la trolierile multiple pe care le-am avut in ambele zile.

Poate ne punem un semn de intrebare de ce sunt din ce in ce mai putini concurenti la etapele de campionat?

Cu stima,

George

 

pentru lipsa concurentilor, in primul rind multumiti onor guvenrantilor, lua-i-ar dracu sa-i ia. daca in 2006 puneai benzina si te dadeai fara griji, acum, cu aceeasi bani sau chiar mai putini, dai de 3 ori mai mult pe zeama.

dupa aia, ar mai fi si unii care ar dori sa vina, dar citesc posturi de genul: "mi-am rupt masina, roadbook de cacat, mincare n-am avut, etc..." si care se gindesc daca merita sa dea banii ca sa ramina prin paduri (da, merita, astea-s amintirile care iti ramin).

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Nu arunc cu noroi in nimeni, cu toate ca lipsa aparatorilor la roti mi-ar permite asta :grin:

 

Masina s-a "rupt" si nu poate nimeni sa imi spuna ca nu este asa. Probabil dintr-o suma de factori, lipsa de experienta, bolovani, traseu prea pretentios pentru masina mea, etc. Dat fiind faptul ca nu am avut nici macar o secunda de penalizare, putem trage concluzia ca nu am mers chiar prin balarii si ca probabil a fost dificultata prea mare pentru mitsubishiul din dotare. zic si eu.

 

Mancarea a fost chiar de cacao, dar de foame manca omu' si pietre.

 

Roadbook-ul nu a fost de cacat si nu cred ca exista concurent sa poata spune asta, insa erori au existat. Asta din pacate se intampla la toate sporturile care folosesc rb-uri. la rally raid este o situatie similara, sau era acum 4-5 ani cand mergeam si eu. Transcrierea bat-o vina :)

 

Ceva ce mi-a atras atentia si poate pe viitor cineva se gandeste la o rezolvare, a fost lipsa posibilitatii de comunicare cu oficialii din orice punct al traseului. Un coleg a taiat doua roti si ne-a rugat sa sunam la oficiali sa informam despre nasolie. Nu a raspuns nimeni pe statie, iar semnal la telefoane am gasit abia la finish.

 

 

 

PS: doua roti de rezerva nu aveam sa le dam si nici cinetica sa ii scoatem si tractam - ca sa respectam adevarul istoric :))

(daca cumva despre noi era povestea cu cei care au intrebat pe unde sa ocoleasca si dusi au fost)

 

 

O zi si mai frumoasa!

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Am ajuns si noi duminica seara fix la timp pentru o baie in piscina.

Din punctul meu de vedere a fost un concurs interesant, un pic mai haotic (organizatoric vorbind) decat cel de anul trecut (sau acum 2 ani), dar totusi un concurs bine organizat, care m-a ajutat sa mai descopar cateva situatii interesante.

 

Despre mancare ce sa zic... eu stiam ca am fost la un concurs de off-road nu de mancare...

Despre apa in traseu... de ce sa o cauti la organizator cand regulamentul zice clar: apa si mancare pentru 48 ore ! daca ramaneai in padure ce faceai ? erai suparat ca nu a venit organizatorul sa iti aduca de mancare ?

 

Cat despre rb... parerile sunt ca de obicei impartite si nu am sa comentez, dar pot zice doar atat... culmea unii au castigat concursul, si da... rb-ul lor era la fel cu al vostru!

 

 

Cu tot respectul, imi place si slanina si branza care au mai ramas pana cand am ajuns noi la masa de pranz; nu ma asteptam sa merg cu cortul si sa mananc homari, dar nici chiar asa.

Probabil ca e invatatura de minte pe viitor, sa gasesc alte variante; fara suparare, dar dupa o zi de stat in traseu parca ti-e cam foame.

 

Merci mult ca mi-ai adus aminte ce scrie in regulament; nu discutam despre faptul ca-s eu bou si n-am luat apa mai multa decat am crezut (gresit) ca am nevoie, ci despre faptul ca pentru noi s-a terminat, dar a reaparut subit pentru altii.

 

Si n-am venit sa castigam concursul, am venit sa invatam si sa ne simtim bine. Iar simtitul bine tine de mai multi factori, nu doar de cursa propriu zisa.

 

Suntem constienti ca e munca multa si grea sa organizezi un astfel de concurs, si tot respectul pentru cei ce fac asta din pasiune. Insa nu inseamna ca ar trebui sa spun ca mancarea e extraordinara, cand mananci terci la cina (am locuit 10 ani in Sibiu, Cluj si Brasov - insa nu am putut identifica ce era in tava mea de tabla - deci in nici un caz ceva traditional).

 

Cat despre comentariile cu plimbarile cu familia pe forestier, sunteti extrem de prietenosi, domnilor. La un moment dat presupun ca si voi erati la inceput: tot asa erati trimisi la plimbari de recreere?

 

Din fericire, m-am apucat de sportul asta dintr-o pasiune ce o sa ma tina probabil toata viata (daca ma tin si bugetul si spatele), si pentru a putea bea seara o bere cu oameni care te ajuta (si fara sa le ceri asta) sa-ti repari terratripul, usa spate, te ajuta (sau ii ajuti tu pe traseu); in nici un caz pentru a fi trimis "sa ma plimb cu familia" pe alei in parc de catre comentatori cu care nu am nimic de impartit.

 

Cand ii trageam pe noii nostri prieteni din noroi, si Piticu era fleasca in ploaie pentru ca nici nu si-a mai luat geaca pe el, nu ma gandeam ca a doua zi alt echipaj va mananca seminte si se va uita la noi cum taiem un copac si ne troliem vreo 15 minute, desi ei nu aveau pe unde sa treaca de noi!

 

Sunt oameni si oameni; eu chiar daca voi fi vreodata in carti macar pentru un podium, tot ma voi opri sa intreb daca pot sa ajut cu ceva.

 

Apropo, ne-am straduit vreo jumatate de ora sa sunam si sa chemam prin statie organizatorii pentru Patrolul cu rezervele taiate; probabil ca tot eu eram incepator, si drept urmare aveam probleme si cu statia, si cu telefoanele mobile (desi ce auzeam la telefon - deci aveam semnal - era "abonatul nu e in aria de acoperire"). Ma gandesc cu un pic de frica ce faci daca esti intr-o rapa, cu un picior si doua coaste rupte, si iti raspunde o voce duioasa: "Abonatul e in pauza de masa, si bea un bax de apa plata ce parca s-a terminat de altfel pentru prostul din respectiva rapa".

 

Noi sa fim sanatosi, ca fiarele se mai indreapta. Sper sa-mi pun masina cat de cat la punct, ca sa ne revedem cu bine la Campulung.

 

Numai bine tuturor!

Relu

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Nu arunc cu noroi in nimeni, cu toate ca lipsa aparatorilor la roti mi-ar permite asta :grin:

 

Masina s-a "rupt" si nu poate nimeni sa imi spuna ca nu este asa. Probabil dintr-o suma de factori, lipsa de experienta, bolovani, traseu prea pretentios pentru masina mea, etc. Dat fiind faptul ca nu am avut nici macar o secunda de penalizare, putem trage concluzia ca nu am mers chiar prin balarii si ca probabil a fost dificultata prea mare pentru mitsubishiul din dotare. zic si eu.

 

Mancarea a fost chiar de cacao, dar de foame manca omu' si pietre.

 

Roadbook-ul nu a fost de cacat si nu cred ca exista concurent sa poata spune asta, insa erori au existat. Asta din pacate se intampla la toate sporturile care folosesc rb-uri. la rally raid este o situatie similara, sau era acum 4-5 ani cand mergeam si eu. Transcrierea bat-o vina :)

 

Ceva ce mi-a atras atentia si poate pe viitor cineva se gandeste la o rezolvare, a fost lipsa posibilitatii de comunicare cu oficialii din orice punct al traseului. Un coleg a taiat doua roti si ne-a rugat sa sunam la oficiali sa informam despre nasolie. Nu a raspuns nimeni pe statie, iar semnal la telefoane am gasit abia la finish.

 

 

 

PS: doua roti de rezerva nu aveam sa le dam si nici cinetica sa ii scoatem si tractam - ca sa respectam adevarul istoric :))

(daca cumva despre noi era povestea cu cei care au intrebat pe unde sa ocoleasca si dusi au fost)

 

 

O zi si mai frumoasa!

 

Salut nu prea imi place sa intru in discutii contradictorii dar as vrea sa te atentionez ca este mare diferenta intre ralyy raid si off-road fapt care daca citesti atent regulamentul de off-road reiese foarte clar.Probabil de aici rezulta nemultumirea ta, pe parcursul anilor multi au incercat sa modifice regulamentul dupa cel de ralyy raid dar nu sa putut, cine vine la off-road de la ralyy raid trbuie sa inteleaga ca este alceva care i se potriveste sau nu. Comentarile constructive sunt bine venite dar nici nu poti sa zici ca totul este de cacat pentru simplu fapt ca la anul sar putea sa-ti treaca supararea si o sa participi la un cacat.Nimeni nu vrea sa-si bata joc de participanti dar nu totdeauna ies toate bine. Inchei dorinduti mult succes in ceace faci cu respect Liviu.

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Merg la ORMT din anul 2010. Acela a fost singurul an cand Open ul a fost usor.

De atunci am stiut cu totii ca Muresul este cea mai grea etapa, si datorita reliefului foarte distructiv - trebuie neaparat sa ai grija de masina.

De asemenea, am scris pe forum, pe mailuri, si am spus pe viu de atatea ori, ca este cea mai bine organizata etapa.

Anul trecut am fost tare bucuros ca, dupa 4 participari, am reusit sa termin cursa :) (pe locul 5)

Anul acesta am avansat - am ajuns pe podium - locul 3.

Din pacate insa, bucuria de anul trecut a fost mult mai mare decat senzatiile incercate anul acesta.

 

Desi stiam locul, deci nu aveam pretentii de cazare in banii respectivi (optiunea camping nefiind foarte apreciata nici de restul concurentilor - ca dovada numarul de oameni care efectiv au pus corturile) ci de *niste* mancare , ca de aia platim 'all inclusive'.

Trebuie tinut cont de faptul ca participantii sunt 'captivi' la zona de campare, prima localitate cu 2 restaurante fiind Reghin, la 30 km (!), si repet, Reghin, nu Paris :) In Ibanesti (la doar 14) am identificat o pensiune cu *ceva* mancare, dar si asta e la 14 km de tabara.

 

Din cauza acestei captivitati, e oarecum de asteptat ca participantii care platesc all inclusive sa aiba speranta sa manance decent la concurs. Ca si participant ai in minte comparatii, si nu pomenesc de diverse cupe, ci, cel mai recent, in anul 2014, cu preturile de 2014, etc - etapa de la Piatra Neamt, unde, in aceeasi bani am primit cazare la 5* si mancare de 5*.

Aici ai avut camping si o mancare , din punctul meu, nesatisfacatoare.

 

Cand vorbim de mancare putem analiza 3 caracteristici: componenta, cantitate si alternative la oferta principala. Daca exista mai putine persoane care sa fie deranjate de stilul de mancare existent (desi intr-o populatie cu 30% diabetici mancarea cu multa faina - in sosuri / supa / galusti / etc - este evident o alegere nefericita) , toata lumea cu care am stat de vorba s-a plans de CANTITATE, si de pretul pentru portiile suplimentare, si de lipsa optiunilor alternative.

 

Daca in prima seara mancarea a fost 4 sarmale (fara absolut NIMIC in plus /alaturi - cum ar fi o mamaliga...), iar o portie suplimentara a costat 15 lei (pret peste multe restaurante din Bucuresti, unde primesti mamaliga respectiva :)) ) ei bine, cina festiva a constat intr-un copan de pui si cu 'galusti' care nu erau galusti ci *ceva* necomestibil :)

 

Asa cum spuneau si antevorbitorii, nu mergem la campionatul national de offroad pentru mancare, dar fiind captivi acolo, e tare neplacut cand platesti all inclusive sa mai ai de platit si cazare in alta parte, si mancare tot in alta parte (noroc ca la pensiunea noastra aveau ceva mancare comestibila) - "food for thought" pentru organizatori :))

 

Revenind la offroad, stiam ca traseele vor fi grele, solicitante, relief distructiv, etc. Noi suntem dintre cei care au ajuns la finish in ambele zile, chestie care s-a intamplat insa doar pentru 4 sau maxim 5 echipaje la clasa open - chestie care s-a vazut la intrarea in trial - am fi putut pleca acasa si sa ramanem pe locul 3 (diferenta pana la locul 4 era de peste 300 puncte)

Nu ne plangem de asta, fiindca, asa cum a spus Horatiu, nu le-am perceput ca ar fi periculoase, ci doar grele - avand multi copaci in care sa te infigi ca sa te salvezi :)

 

In schimb, daca roadbookurile de pana acum au fost exemplare, ( asa cum comentam cu gaganul, si cand dadeai din roti pe urcare tot iti ieseau perfect pozitiile!!) , anul acesta am avut probleme de la roadbook. Dupa parerea mea s-a schimbat echipa de scriere a RB. Argumentez in primul rand prin aceea ca niciodata pana acum nu am avut semnele ajutatoare de urcare si coborare (plus sau minus incercuite) - foarte utile!. Mai cred si ca au fost oameni diferiti care au conceput roadbook in cele doua zile de la open, deoarece in prima zi am avut foarte multe azimuturi, iar in ziua 2 ne-ar fi prins tare bine niste azimuturi in loc de niste pozitii de cautat benzi sau drumuri.

 

La startul zilei 2 Miko Istvan a spus in gluma ca in roadbook sunt 2 greseli dar nu stie care sunt. Le spun eu: pozitiile 135 si 180. La 135 aveai o urcare drept in sus printre radacini, lemne, boscheti, trepte, pana la un T dreapta. Undeva pe la 3/4 din panta aparea un 'drum' la dreapta (90 grade fata de cum urcai pana acolo in mega shpan), pe care TREBUIA sa il iei, si asa gaseai pozitia (faceai burta unei litere D pe track). O parte dintre concurenti nu au observat aceasta varianta, au gasit drumul de sus, nu au parcurs corect track, dar (probabil) ca nu au fost 100m de abatere. Asta creaza o problema celor care fac corect, caci 'degeaba' fac. Pentru astfel de situatii consider ca organizatorul trebuie sa aleaga drumul in asa fel incat daca duce concurentii la stanga / la dreapta / pe o bucla / etc sa se asigure ca si conteaza treaba respectiva si ca se diferentiaza cine parcurge de cine nu parcurge. De asemenea, tinand cont de cum arata relieful, un azimut ar fi fost muult mai bun ca solutie de dus oamenii in varful pantei.

 

Ajungem la pozitia 179-180 din ziua 2, care a generat mare frustrare la clasa Open :) Pozitia 179 era o 'iesire in dreapta' pe bratul puternic vizibil al unui Y, versus bratul stang, slab vizibil, la 0.75km. Pozitia venea bine, te aflai intre niste aluni, pe un 'coridor' cu vizibilitate redusa, iar in dreapta se 'deschidea' drumul cautat. Incepeai sa cauti 0.46 km, un T stanga, cu 2 brate in stanga si 1 in dreapta, bratul pe care nu il iei la stanga fiind pe urcare. In timp ce parcurgeai cei 460 metri ajungeai la iesirea din padure, unde, spre deosebire de TOATE celelalte iesiri / intrari din padure in ambele zile, NU era marcata ca pozitie separata, si deci nu stiai in ce parte sa iesi din padure. Era marcata iesirea din padure cu o banda de o culoare diferita de banda pe care o cautam - nu ne sperie foarte tare asta, am mai avut situatia, dar cand lucrurile merg bine e ok, cand insa merg rau, incepi sa te intrebi de ORICE.

 

In plus, analizand trackul, iesirea din padure in directia "stanga spre ora 10" era naturala, trackul aratand in linie dreapta in padure si continuand pe pajiste. Daca se dorea schimbarea directiei de mers, in luminis, intre arbusti, era utila o marcare pe roadbook, cu banda mult in dreapta, ceva.

 

Ei bine, continuand sa mergi in directia in care mergeai, dupa iesirea din padure, ajungeai la 0.46km intr-o pozitie SIMILARA cu ce cautai: un T cu aceeasi tip de inclinatie (de la ora 7 la ora 2), dar care nu avea 2 brate in stanga, si totul era pe un platou, deci lipsea un brat la stanga, si nu exista unde sa URCI.

Urmatoarea pozitie, un T dreapta, tu venind de pe slab vizibil pe un drum mai bun, la 0.25, se regasea tot APROXMATIV la 0.25, unde veneai de pe iarba si aveai drum de pamant T. Mai exista si inainte de 0.25 inca o posibilitate de T.

Desigur, asa cum stiti sau intuiti deja cu totii, nimic nu batea aici. Am facut un numar de incercari in toate partile, reveniri, revenire in padure, la 179, etc. Estimez cam 1 ora.

 

Solutia corecta era ca, in timp ce parcurgeai 0.46km, la iesirea din padure sa schimbi directia , sa o iei in dreapta, sa te infigi venind de pe iarba intr-un drum de pamant, fara ca asta sa fie marcat drept T pe roadbook, sa continui sa cobori pe acest drum de pamant, sa ignori niste drumuri care se intepau in acest drum (deci minim 2 sau poate 3 pozitii de desenat), si sa ajungi in sfarsit la pozitia cautata, cu drumurile corecte, etc.

 

Chiar si asa, merita desenat pe harta si podul si forestierul care se aflau la 10 metri fata de aceasta intersectie - sigur ne-ar fi ajutat sa decidem sa coboram (nu sa cautam pe culme / creasta). Urma o urcare de mega troliere, si apoi ajungeai in pozitia de unde a inceput balaureala, venind 'din boscheti' (fix din partea opusa , de unde nu era NIMIC, fata de cum ajunseseram noi in pozitie iesind din padure ).

 

Noi am pierdut cam o ora pana sa incepem urcarea de alte 20-30 minute. Altii au pierdut mai mult, atii nu au parcurs corect trackul, dar, datorita balaurelii, au avut lipsa mai mica de 100m, altii nu au avut noroc si au avut parasire de traseu, iar altii au intrat in timp maxim cautand solutii acolo :( Oricum ai da-o, situatia a influentat sensibil clasamentul si parerea despre concurs.

 

La capitolul 'greseli' mai merita mentionat si in ziua 1, o pozitie de 0.14km in roadbook , un T dreapta, (dupa o iesire din padure, o luai pe langa liziera la vale pe o pajiste) care venea de fapt la 0,41, dupa niste curbe, prin padure, etc. De asta ne-am prins repede, dar a fost greseala.

 

In schimb, roadbook a fost foarte prietenos, cu detalii (cum spuneam) despre urcari si coborari, dar si cu multe atentionari la pozitii cu grad mare de pericol. Desigur, unora dintre noi nu ne-a servit nici asta, la finalul zilei 1 facand o rasturnare intr-un fel peste cap si un rostogol chiar la ultima pozitie din roadbook. Interesant a fost faptul ca eram dupa o zi de chinuiala, 50km in TM de 8 ore - deci foarte greu, cu o urcare dimineata unde am troliat de multe ori, unde a durat 20-30 minute sa apara restul de concurenti, unde a mai durat o ora sa plecam, caci o creanga ridicata de sub roti ne-a rupt ambele curele de pe fulie - alternator si elice, deci am ramas fara curent in baterie si ne-a fiert motorul, ei bine dupa toate aceste chinuieli in urma carora nu am abandonat, ne-am intalnit la pozitia N-2 cu echipajul Gafita-Lupu, in fata carora ne-am strecurat intre pozitiile N-2 si N-1. Imediat dupa asta a venit tumba cea spectaculoasa, care, spre norocul nostru, ne-a lasat pe roti, si doar cu fata la deal...

 

In ziua 2 am avut o pozitie absolut similara - o coborare pe care scria "atentie" si care continea, la fel ca in ziua 1, o groapa care sa iti prinda fix o roata si sa te dea peste cap. De data asta am reusit sa o evitam :)

 

Ultima chinuiala a venit la trial, care a fost compus dintr-o trecere printr-o groapa cu inclinatie laterala, si mai multe treceri deja faimoase de genul "intoarcere dupa copac". Am intrat in trial cu senzatia ca nu putem schimba locul 3 - nu puteam cobori in niciun caz, iar de urcat nu era din talentul nostru, trebuia ca Radu Gusat si Melente (sau Luci si Mao) sa faca niste mari prostii ca sa le luam locul - fie 6 jaloane rupte fie timp maxim, etc.

 

Cum sansele erau mici, ne-am propus doar sa facem timp bun la trial, ceea ce am si reusit - 2.11 - al doilea timp la Open. Din pacate, daca toti pomii aveau banda pusa pe ei pe partea pe care nu o poti lovi cu masina, si prinsa cu cuie, a existat UN pom cu banda prinsa IN JURUL LUI, pe drept, in linie dreapta, unde te strangea un jalon din partea opusa. Ei bine, pe acest pom, banda statea fix la inaltimea roll cage nostru, si am atins-o si a cazut. Dupa asta a fost pusa la alta inaltime :). In plus, niciunul din eforturile de a explica faptul ca acest tip de situatie nu impune o penalizare nu a avut urechi in care sa rasune, deci am ramas si fara premiu si puncte de trial.

 

Am plecat acasa foarte tristi, obositi, tracasati, dupa o masa de pranz tinuta la locul trialului, in ploaie, in loc de campare (la 100m in linie dreapta?), unde era acoperis.

 

Imi cer scuze fata de organizatori, care stiu sigur ca au muncit si au pus suflet la organizarea etapei, mi-ar fi placut sa povestesc din nou cat de smecher organizatae este etapa de la Mures, dar cred sincer ca este mai bine sa impartasesti opiniile corect, sincer, deschis, si nu sa zici "felicitari si multumiri" cand ai bombanit 4 zile in continuu.

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Salut nu prea imi place sa intru in discutii contradictorii dar as vrea sa te atentionez ca este mare diferenta intre ralyy raid si off-road fapt care daca citesti atent regulamentul de off-road reiese foarte clar.Probabil de aici rezulta nemultumirea ta, pe parcursul anilor multi au incercat sa modifice regulamentul dupa cel de ralyy raid dar nu sa putut, cine vine la off-road de la ralyy raid trbuie sa inteleaga ca este alceva care i se potriveste sau nu. Comentarile constructive sunt bine venite dar nici nu poti sa zici ca totul este de cacat pentru simplu fapt ca la anul sar putea sa-ti treaca supararea si o sa participi la un cacat.Nimeni nu vrea sa-si bata joc de participanti dar nu totdeauna ies toate bine. Inchei dorinduti mult succes in ceace faci cu respect Liviu.

 

Scuze pentru "RALYY"

Link to comment
Share on other sites

Re: Etapa a III-a OFF-ROAD MURES TROPHY 2014, Editia a XII-a

 

Domnilor, fara indoiala ca nimic nu e perfect. Traseele au fost cu adevarat dure, dar mi-au placut. Cu siguranta voi reveni la Mures, este una dintre cursele mele preferate. In mod special pentru ca, de obicei (exceptand editia aceasta), ORMT pica de ziua mea.

In urma cu 2 ani, de ziua mea m-am urcat pe un podium imaginar (locul 2) si am avut o petrecere aniversara desavarsita. Sper sa repet isprava, impreuna cu pilotul meu John.

 

Multumesc organizatorilor pentru efort.

Balauru

T44

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use