mantu3579 Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 (edited) Salutare dragilor si scuze ca nu am mai aparut de mult pe aici dar am o oarecare scuza.......am facut o pauza de vreo 3 ani de la 4X4 si nu aveam ce cauta aici cu un umil Mitsi Lancer Sportback simplu :wink: Asadar...noua achizitie : FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Si acum si marea mea dilema ( cu scuzele de rigoare daca s-a mai discutat..sunt sigur ca a mai intrebat cineva pe undeva dar eu nu am reusit sa gasesc nicaieri un raspuns concret...sigur nu stiu eu sa caut): Deci: asta scrie in manualul FORD Two-wheel drive, high range (2H) Use for all normal road driving and also for off-road driving across dry, level terrain. Four-wheel drive, high range (4H) WARNING Do not use four-wheel drive 4H for normal road driving. Note: The four-wheel drive indicator lamp will come on when the transfer shift switch is in the 4H position. See Warning Lamps and Indicators . Use for off-road driving. Four-wheel drive, low range (4L) WARNING Do not use four-wheel drive 4L for normal road driving. Note: The four-wheel drive low range 4L and four-wheel drive indicator lamps will come on when the transfer shift switch is in the 4L position. See Warning Lamps and Indicators. Scuze de copy/paste. Intrebarea mea este( si am marit su bolduit in text pasajul la care ma refer) cand pot eu folosi $X$ H ? ca din cate inrteleg numai off road si eu as cam vrea sa il folosesc si pe zapezile astea dar cum stiti unele stradute sunt pline de zapada si unele uscate...eu ce fac? 4x4 pe zapada si 4x2 cum vad uscat...e cam aiurea zic eu...e ca si cum as avea lanturi doar ca la buton :wink: Edited January 5, 2016 by Astral “One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho Link to comment Share on other sites More sharing options...
Optimus Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie Ce ai tu acolo este o cutie de transfer clasica, care transmite in 4H tractiunea catre puntea fata intr-o proportie de 50% - 50% ramane pe puntea spate. Probabil nu ai nici diferential central. Asta inseamna ca in 4H si 4L toate 4 rotile se vor invarti la fel, cu aceeasi viteza de rotatie, iar in cazul in care virezi, rotile din fata vor avea probleme, deoarece in viraj roata din exteriorul virajului are de parcurs o distanta mai mare decat roata din interiorul virajului. Pe o suprafata cu aderenta scazuta, gen nisip, noroi, pietris, zapada, etc... nu sunt probleme, aderenta scazuta "compenseaza" rotatiile diferite, insa pe o suprafata cu aderenta buna, gen asfalt uscat, roata din interiorul virajului va fi infranata si exista riscul ruperii planetarei, distrugerii diferentialului fata si altele, dupa caz. In concluzie, pe zapada poti rula fara probleme in 4H, atata vreme cat nu prinzi portiuni de asfalt fix in viraj, pentru ca atunci nu e bine. Frumoasa masina, sa te bucuri de ea la maxim! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 (edited) Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Arata bestial masina ! Sa-ti aduca numai bucurii si sa te poarte cu bine prin locuri minunate ! Ai cumparat masina cu tot cu hard-top ? Adica asa a venit echipata din fabrica ? Prin "normal road driving" trebuie sa intelegi "asfalt uscat" sau suprafete cu aderenta foarte buna. Daca asfaltul este doar ud, umed, cum ar fi dupa o banala ploaie, de asemenea tot "normal road driving" se cheama si n-ai nevoie de 4x4 pentru ca anvelope isi vor face treaba si iti vor suficienta aderenta. Daca este o ploaie torentiala si este pericol de acva-planare, atunci da, se cheama aderenta scazuta si poti folosi 4x4 H si pe asfaltul inundat. In rest, poti merge fara probleme in 4x4 H si chiar L pe drumuri forestiere atunci cand vei simti ca parca "masina gafaie, se chinuie" sa urce. Experimenteaza pe un drum forestier cunoscut atat in conditii de drum uscat, dar si pe drum ud ca sa poti vedea/simti cum se comporta masina. De multe ori, chiar in plina vara, pe drumuri uscate, pline de praf, cu pietre si alte asemenea specifice drumurile de tara, dar care drumuri urca, vei simti nevoia si vei putea folosi 4x4 L fara probleme, cu conditia sa fii atent sa nu brachezi maxim din volna, adica sa fii mai cu mila cu tragi de volan. Banuiesc ca masina ta are MRL-uri automate, cu cuplare din buton, iar daca asa este atunci poti sa cuplezi rotile din fata si in timpul mersului, dar avand viteza constanta si nu mai mai mare de 40-50 km/h. Dupa cuplarea MRl-urilor, activarea in 4x4 H sau 4x4 L, eu preferam s-o fac cu masina pe loc. Daca ai RFW (Remote Front Wheels), te poti lamuri mai bine citind mai jos : http://forum.club4x4.ro/showthread.php?69892-nelamurire-cuplaj-4x4-si-RFW http://forum.club4x4.ro/showthread.php?69516-Problema-RFW-la-Ford-Ranger&p=773695&viewfull=1#post773695 Edited January 5, 2016 by Astral REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irod Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 (edited) Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 exact cum a spus Optimus. Pe timpul asta cand unele strazi sunt cu zapada iar altele curatate va trebui sa lucrezi cu ambele leviere ( al cutiei de transfer si al cutiei de viteze) in permanenta va trebui sa cuplezi si sa decuplezi 4x4 H din cutia de transfer daca vrei sa te bucuri la maxim de masina . Edited January 5, 2016 by Irod Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT Natura si aventura Link to comment Share on other sites More sharing options...
mantu3579 Posted January 5, 2016 Author Share Posted January 5, 2016 (edited) Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Multumesc foarte mult pentru aprecieri si urari....si mie imi place la maximum. Dupa achizitie a primit alte gume ( atasez foto). Cred ca sunt MRL-uri automate pt ca nu am ce sa invart pe la butucii rotilor fata si nu am nici al doilea levier ci doar un butonas invartitor cu 3 pozitii. P.S.: scuze pentru ornamentele de pe masina dar pentru noroc masina a carat si vreo 4 mirese :Gr:Gr:Gr Edited January 5, 2016 by mantu3579 “One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho Link to comment Share on other sites More sharing options...
FordRanger Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 (edited) Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Norocosule. Sa o stapanesti sanatos. Nu ai MRL-uri deloc . Planetarele intra direct in butuc si il si angreneaza , care butuc angreneaza roata . Asta este o mica hiba , daca se poate spune asa. Nu ai roata libera Puntea fata decuplata nu mai are tractiune , dar planetarele sunt invartite de rotile fata. Edited January 5, 2016 by FordRanger Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mantu3579 Posted January 5, 2016 Author Share Posted January 5, 2016 (edited) Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 @Astral.....hardtopul a venit dupa..... si de dragul corectitudinii....nici una din miresele plimbate nu imi apartineau :wink: Edited January 5, 2016 by mantu3579 “One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie Ce ai tu acolo este o cutie de transfer clasica, care transmite in 4H tractiunea catre puntea fata intr-o proportie de 50% - 50% ramane pe puntea spate. Probabil nu ai nici diferential central. Asta inseamna ca in 4H si 4L toate 4 rotile se vor invarti la fel, cu aceeasi viteza de rotatie, iar in cazul in care virezi, rotile din fata vor avea probleme, deoarece in viraj roata din exteriorul virajului are de parcurs o distanta mai mare decat roata din interiorul virajului. Pe o suprafata cu aderenta scazuta, gen nisip, noroi, pietris, zapada, etc... nu sunt probleme, aderenta scazuta "compenseaza" rotatiile diferite, insa pe o suprafata cu aderenta buna, gen asfalt uscat, roata din interiorul virajului va fi infranata si exista riscul ruperii planetarei, distrugerii diferentialului fata si altele, dupa caz. In concluzie, pe zapada poti rula fara probleme in 4H, atata vreme cat nu prinzi portiuni de asfalt fix in viraj, pentru ca atunci nu e bine. Frumoasa masina, sa te bucuri de ea la maxim! Nu are differential central...problema nu e generata de rotile aceleiasi punti (cred ca diferentialele standard sunt libere) ci de roata puntii fata de pe exteriorul virajului combinata cu roata spate de pe interior...lipsa diferentialului central le obliga sa se invarta la fel...ceva cedeaza daca exista aderenta...datorita demultiplicarii fortele cresc de la transfer catre roata. Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mantu3579 Posted January 5, 2016 Author Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie Nu are differential central...problema nu e generata de rotile aceleiasi punti (cred ca diferentialele standard sunt libere) ci de roata puntii fata de pe exteriorul virajului combinata cu roata spate de pe interior...lipsa diferentialului central le obliga sa se invarta la fel...ceva cedeaza daca exista aderenta...datorita demultiplicarii fortele cresc de la transfer catre roata. OK.........Multumesc mult pentru explicatii. Mai pe intelesul meu.....pot merge in 4X4 daca e zapada, polei sau ceva dispus la alunecare dar cum vad o fasie de asfalt curat zbang in 2x4 imediat? Sau sa ma ingrijorez doar daca am vreu viraj mai nervos. Intrebare concreta.....ies de pe o strada laterala inzapezita (de unde nu iesi fara 4X4) si iesi in strada principala ingrijita si uscata de edil.....ce fac? Rup o planetara? Daca da imi pare de-a dreptul stupid sa spui ca ai 4x4 dar sa nu il poti folosi......... “One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Il rogi pe edilul-minune sa curete si stradutele secundare...sau sa lase principala in pace... Sau nu virezi.. Pe drept nu patesti nimic.:grin: Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Optimus Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie Daca da imi pare de-a dreptul stupid sa spui ca ai 4x4 dar sa nu il poti folosi......... Ca sa fiu un pic malitios... trebuia sa-ti iei un L200... :grin: Dar se poate trai si cu cutia ta de transfer, eu am ceva similar de vreo 5 ani si nu am avut nici o problema pana acum. Strict la cazul expus de tine, e banal sa opresti imediat ce ai iesit din zona cu zapada pastrand rotile drepte, decuplezi 4x4 trecand in 2H si iti vezi linistit de drum apoi. Ca fapt divers, zilele astea circul destul de relaxat cu niste gume HT vechi si tocite grav, in 2H, trec in 4H doar la nevoie, in zapada mai mare sau cand am multe curbe de luat. E drept ca eu am si LSD pe spate care ma mai ajuta, si A/T Mode la cutia automata. Am avut si BFG AT noi, pe fosta masina, si am trecut 2 ierni, fix alea cu zapezile imense de acum 3-4 ani, cutie de viteze manuala, si cutie de transfer cam ca a ta, plus LSD pe puntea spate. Nici o emotie prin oras. Asa ca nu e cazul sa te impacientezi, se poate si asa, mai sunt masini care functioneaza pe acelasi principiu si merg bine-mersi. Trebuie doar sa cunosti exact ce poate si ce nu poate masina ta, si sa o exploatezi ca la carte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FordRanger Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 (edited) Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Problema a fost aprig dezbatuta pe forum si poti cauta informatii chiar si in aria Ford . Pe scurt : - solutiile tehnice cu diferential central clasic au o mare problema. Cand ai o roata fara aderenta tot cuplul se duce pe aia . - solutiile tehnice cu controlul tractiunii pe sisteme de tractiune 4x4 nu sunt de natura sa echipeze o utilitara . - ce spun mai sus colegii este logic , fizic , rational . - exista o disputa legat de cutie de transfer simpla cu diferential blocabil vs , diferential blocabil. In general ,cei mai putin avizati fac confuzia sa creada ca daca se scrie undeva ca masina ace diferential central blocabil , ar putea functiona si ca diferential central deschis . Este o eroare. Cutia simpla de transfer stie ( atunci cand este cuplata ) sa functioneze ca un diferential central blocat , adica , nu mai are functia de diferential pentru ca nu poate diferentia nimic . Adica , o cutie de transfer simpla nu stie sa fie si diferential . - 4x4 in sistemul clasic inseamna ca ai masina cu tractiune spate si cand ai nevoie poti opta pentru cupllarea puntii fata. Ai iesit din necaz , decuplezi , sau daca ai masina mai desteapta ( gen Hilux ) decupleaza singura . - daca doresti un 4x4 fara probleme ai optiunea ( cam tarziu ) L200 cu superselect sau Amarok cu 4x4 full time . Edit : - 4x4 merge si pe uscat in linie dreapta , daca ai anvelope identice si cu uzura identica. Nu vad motvul pentr ucare ai merge 4x4 pe suprafdata aderenta , dar fiecare merge cum ii place . Chiar si unele mici viraje sunt acceptate pe carosabil mixt . Nu se intampla nimic. Probleme apar cand ai cuplat 4x4 pe uscat , ai aderenta si invarti in loc , la cursa maxima a directiei. Atunci se rupe ceva , de obicei planetara . Edited January 5, 2016 by FordRanger Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie OK.........Multumesc mult pentru explicatii. Mai pe intelesul meu.....pot merge in 4X4 daca e zapada, polei sau ceva dispus la alunecare dar cum vad o fasie de asfalt curat zbang in 2x4 imediat? Sau sa ma ingrijorez doar daca am vreu viraj mai nervos. Intrebare concreta.....ies de pe o strada laterala inzapezita (de unde nu iesi fara 4X4) si iesi in strada principala ingrijita si uscata de edil.....ce fac? Rup o planetara? Daca da imi pare de-a dreptul stupid sa spui ca ai 4x4 dar sa nu il poti folosi......... Pai hai sa o lamurim : in manualul masinii ce scrie ? Ai MRL-uri sau nu ai, asa cum zice @Ford Ranger ? REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
mantu3579 Posted January 5, 2016 Author Share Posted January 5, 2016 (edited) Re: Noua achizitie Pai hai sa o lamurim : in manualul masinii ce scrie ? Ai MRL-uri sau nu ai, asa cum zice @Ford Ranger ? In manual nu pomeneste nimeni nimic de MRL-uri....tot ce are legatura cu 4x4 este in textul din primul post .... Aici este intreg manualul : http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/catalog/owner_guides/ENUSA_CG3575_RAN_og_201206.pdf Trebuie selectat anul( dupa 2011) si modelul :Ranger.Pagina 94 este ce ne intereseaza pe noi Pt cine va citi manualul fac mentiunea ca varianta mea nu are ELECTRONIC LOCKING DIFFERENTIAL Edited January 5, 2016 by Astral “One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Colegule Fordranger,ai dat niste lamuriri cam nelamuritoare...alambicate chiar...:ha: Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie In manual nu pomeneste nimeni nimic de MRL-uri....tot ce are legatura cu 4x4 este in textul din primul post .... Aici este intreg manualul : http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/catalog/owner_guides/ENUSA_CG3575_RAN_og_201206.pdf Trebuie selectat anul( dupa 2011) si modelul :Ranger.Pagina 94 este ce ne intereseaza pe noi Pt cine va citi manualul fac mentiunea ca varianta mea nu are ELECTRONIC LOCKING DIFFERENTIAL Mda....totul electronic ! Deci, raspunsul la intrebarea ta e relativ simplu : dupa ce iesi de pe straduta inzapezita, comuti din 4x4 H in 2h.... REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
FordRanger Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Colegule Fordranger,ai dat niste lamuriri cam nelamuritoare...alambicate chiar...:ha: Intentionat ! :ha: Acum colegul nostru cauta si se informeaza tocmai pentru ca l-am bagat in ceata . In cateva zile devine specialist :wink:. Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgei23 Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 (edited) Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 @mantu3579 Eu zis sa nu te stresezi asa tare. Dracu nu e asa negru...Daca iesi de pe o strada laterala cu zapada nu o sa iesi intr-o sosea uscata si curata ca vara care sa-ti rapa ceva la masina...mai e pe jos ceva sare/ceva zapada/apa aproape inghetata..mai ai zapada pe roti....si nici nu brachezi la maxim maxim si nici nu ai cuplu maxim la roata ca doar nu iei curba ca la formula 1.......Eu merg linistit cu jimny cu acelasi sistem de tractiune ca si rangerul tau zilele astea mereu pe 4x4 high prin oras......fara niciun stres....l-am pus pe 4x2 doar dupa cateva zeci de metri in parcarea subterana a unui mall, cand nu mai era asa multa zloata pe jos..... Ideea e ca de la zonele unde ai nevoie de 4x4 pina la zonele care sa ti se rupa ceva la masina ai o zona mare de tranzitie......cind ai timp sa rotesti butonul magic......trebuie doar putina atentie si gata....daca uiti tu, masina o sa-ti aminteasca..prin vibratii in volan sau tendinta evidenta de supravirare......cu ceva vreme inainte de a se rupe ceva....In astfel de clipe iei picioru de pe gaz....si te adaptezi Cheia este sa simti masina si sa nu o bruschezi...:grin: Edited January 5, 2016 by georgei23 http://www.georgei23.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
mantu3579 Posted January 5, 2016 Author Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 @mantu3579 Eu zis sa nu te stresezi asa tare. Dracu nu e asa negru...Daca iesi de pe o strada laterala cu zapada nu o sa iesi intr-o sosea uscata si curata ca vara care sa-ti rapa ceva la masina...mai e pe jos ceva sare/ceva zapada/apa aproape inghetata..mai ai zapada pe roti....si nici nu brachezi la maxim maxim si nici nu ai cuplu maxim la roata ca doar nu iei curba ca la formula 1.......Eu merg linistit cu jimny cu acelasi sistem de tractiune ca si rangerul tau zilele astea mereu pe 4x4 high prin oras......fara niciun stres....l-am pus pe 4x2 doar dupa cateva zeci de metri in parcarea subterana a unui mall, cand nu mai era asa multa zloata pe jos..... Ideea e ca de la zonele unde ai nevoie de 4x4 pina la zonele care sa ti se rupa ceva la masina ai o zona mare de tranzitie......cind ai timp sa rotesti butonul magic......trebuie doar putina atentie si gata....daca uiti tu, masina o sa-ti aminteasca..prin vibratii in volan sau tendinta evidenta de supravirare......cu ceva vreme inainte de a se rupe ceva....In astfel de clipe iei picioru de pe gaz....si te adaptezi Cheia este sa simti masina si sa nu o bruschezi...:grin: Multumesc mult georgei23 Acum ca ai spus de parcarea subterana trebuie sa va spun si de unde a inceput nebunia. Asadar.....ieri cand aproape toate strazile din minunata noastra capitala erau pline de zapada a trebuit sa fac un drum urgent din centru in Baneasa si retur. Zis si facut....brooom brooom catre Baneasa insotit de seful meu(in treacat fie spus, seful meu are 3 masini 4x4,doua fiind part AWD si una full AWD....adica un Daihatsu Feroza,o Toyota RAV4 si un Land Cruiser) ai ,la un moment dat seful meu observa ca merg in 2H si imi spune sa merg in 4H permanent ca e f OK.Eu am fost putin reticent pt ca tineam minte ca citisem undeva(in manualul masinii :) )ca nu e OK sa folosesti 4H decat pentru off road dar avand incredere in experienta sefului i-am dat inainte in 4H. Toate bune si frumoase pana la sfarsitul calatoriei cand , revenind la firma, am intrat in parcarea subterana am incercat sa virez stramt asa cum fac zilnic cand parchez si.....vezi sa nu. Masina nu vroia neam sa mai miste.Era ingenuncheata efectiv. Ziceai ca am frana de mana trasa si directia parea ca nu mai era asistata deloc. La sfatul sefului am decuplat 4H ,am dat putin inapoi si apoi masina a redevenit cum trebuie. Bine ca nu insistat si nu am fortat. Va inchipuiti ca apoi a inceput un search frenetic pe net...... Care continua si aici... “One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho Link to comment Share on other sites More sharing options...
FordRanger Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 (edited) Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Nu scrie nicaieri ca 4x4 este pentru off-road. Scrie ca se utilizeaza in situatii de aderenta redusa : teren alunecos , nisip , zapada , gheata , polei , etc . Este drept ca in off-road , de multe ori , ai aderenta redusa :grin: . Uite mai simplu cum sta treaba . Ia o cutie de chibrituri . Imagineaza-ti ca in fiecare colt ai o roata . " Mergi " cu cutia de chibrituri in cerc si ai sa constati ca rotile se invart pe cercuri cu raze diferite. Dar , totusi , sunt putin diferite. Asta se intampla la masina scurta . Ruperea de aderenta este mai mica , pentru ca diferenta parcursa de roti este mai mica. No , acum ia o rigla . Una din aia lata cat cutia de chibrituri si lunga de 50-60 cm. Si repeta smecheria . Ai sa constati ca "rotile " fata ale riglei se misca cu mult mai mult decat " rotile " spate ale riglei. Aici este o diferenta mult mai mare de preluat si pentru ca nu exista diferential central , se rupe pur si simplu aderenta . Cei cu Jimny au cutia de chibrituri . Este scurta. Noi astia cu pickup-uri suntem cu rigla . Aia lunga . Este geometrie elementara . Practic , asa poti proba daca tractiunea fata iti functioneaza. Daca masina " strange " la viraje " inseamna ca trage si fata . Tu nu ai cumparat o masina cu 4x4 permanent. ai cumparat o masina cu tractiune spate , dar care , atunci cand dai de greu , iti permite sa cuplezi si fata. Daca nu iti place ideea , ia o cheie universala , baga-te sub masina si desfa cardanul spate. cupleaza 4x4 si ai o masina clasica cu tractiune pe fata :ha:. Edited January 5, 2016 by FordRanger Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mantu3579 Posted January 5, 2016 Author Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Nu scrie nicaieri ca 4x4 este pentru off-road. Multumesc de raspuns FordRanger dar uite ce scrie in manualul masinii Do not use four-wheel drive 4H for normal road driving. Note: The four-wheel drive indicator lamp will come on when the transfer shift switch is in the 4H position. See Warning Lamps and Indicators . Use for off-road driving. Exemplul cu rigla e foarte fain. Am inteles asta si acum o sa folosesc 4H sau 4L doar pe alunecus sau la scos barca din apa pe rampe mai nasoale(mai mult asta e motivul upgrade-ului de la Lancer la Ranger). “One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho Link to comment Share on other sites More sharing options...
FordRanger Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Eu am avut o problema cu un mecanic neinspirat care mi-a rupt la Rangerul meu o planetara. A cuplat 4x4 cand a scos masina din servis si a virat maxim . Seful servisului nu a dorit sa isi asume in prima faza nici o responsabilitate pe motiv ca ( reproduc aprozimativ ) : " daca nu scrie nicaieri expres ca nu ai voie sa cuplezi fata pe uscat , inseamna ca nu este interzis " :ha: Atunci i-am replicat ( tot aproximativ ) : " atunci hai sa umplem cu mecanici o masina din servis , sa iesim la o plimbare si sa prindem viteza pana ajungem in viteza a V-a , dupa care bagam marsariere si dam drumul la ambreiaj , sa vedem , se rupe sau nu se rupe cutia ? " El a raspuns : " pai cine nu stie ce face sa nu se urce la volan " si , in clipa aceea a avut si revelatia :ha: . Mecanicul nu trebuia sa cupleze daca nu stia ce face. Morala povestii este ca , cei care isi cumpara astfel de masini stiu care sunt limitarile lor tehnice . Cei care au scris cartulia de la Fordul tau , presupuneau ca acei clienti care cumpara Rangerul stiu exact ce cumpara . Oricum , este OK ca intrebi si te edifici si mai ales faptul ca incerci sa intelegi cum sa exploatezi masina cat mai corect. Exista mecanici vechi care nu inteleg cum functioneaza aceste sisteme desi ocazional le mai si repara . :grin: Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mantu3579 Posted January 5, 2016 Author Share Posted January 5, 2016 Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Eu am avut o problema cu un mecanic neinspirat care mi-a rupt la Rangerul meu o planetara. A cuplat 4x4 cand a scos masina din servis si a virat maxim . Seful servisului nu a dorit sa isi asume in prima faza nici o responsabilitate pe motiv ca ( reproduc aprozimativ ) : " daca nu scrie nicaieri expres ca nu ai voie sa cuplezi fata pe uscat , inseamna ca nu este interzis " :ha: Atunci i-am replicat ( tot aproximativ ) : " atunci hai sa umplem cu mecanici o masina din servis , sa iesim la o plimbare si sa prindem viteza pana ajungem in viteza a V-a , dupa care bagam marsariere si dam drumul la ambreiaj , sa vedem , se rupe sau nu se rupe cutia ? " El a raspuns : " pai cine nu stie ce face sa nu se urce la volan " si , in clipa aceea a avut si revelatia :ha: . Mecanicul nu trebuia sa cupleze daca nu stia ce face. Morala povestii este ca , cei care isi cumpara astfel de masini stiu care sunt limitarile lor tehnice . Cei care au scris cartulia de la Fordul tau , presupuneau ca acei clienti care cumpara Rangerul stiu exact ce cumpara . Oricum , este OK ca intrebi si te edifici si mai ales faptul ca incerci sa intelegi cum sa exploatezi masina cat mai corect. Exista mecanici vechi care nu inteleg cum functioneaza aceste sisteme desi ocazional le mai si repara . :grin: Multumesc inca o data Ford Ranger “One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho Link to comment Share on other sites More sharing options...
mantu3579 Posted January 6, 2016 Author Share Posted January 6, 2016 (edited) Salutare din nou domnilor, Stiu ca ati mai dezbatut subiectul oarecum, ma refer la cortul de portbagaj sau autocortul dar pe mine ma intereseaza sa aflu daca are cineva informatii sau a facut asa ceva http://www.xocom.com/ss/ ? Astia ii spun tailgate tent. Sau aici ..... https://www.youtube.com/watch?v=s3IRYRyjIzo Edited January 6, 2016 by Astral “One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho Link to comment Share on other sites More sharing options...
FordRanger Posted January 6, 2016 Share Posted January 6, 2016 (edited) Re: Noua achizitie - FORD RANGER XLT 2.2 4X4 Colegul nostru @Pleampa a facut o chestie asemanatoare. Gasesti la sectiunea Mazda b2500 povestea intreaga . si eu tot pentru asa ceva optez pentru ca nu imi place sa dorm pe pamant . De cele mai multe ori am dormit asa , fara cort , doar cu o prelata aruncata peste geamul deschis de la hardtop si ancorata de rotile masinii . Pentru trei sezoane si cu un sac de dormit de calitate , dormi fara probleme . Insa este bine sa ai niste tije prin masina care sa aiba un sistem de prindere pe rama geamului de la hardtop. Daca sta numai in telescoape si cortul sau prelata sunt grele sau solicitate de vant ti se balangane luneta hardtopului Edited January 6, 2016 by FordRanger Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts