Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

GEKKO Povestea celor 3 G


zozeboze
 Share

Recommended Posts

Glina Racing - Gaganu - Gekko

 

Pe Gaganu il stie toata lumea, Campion National la casa Open in 2015 si numeroase podiumuri de-a lungul timpului,

Glina Racing este neoficial numele atelierelor iar "Gekko" este noul nume de cod.

Toate trei la un loc fac subiectul unei “filmulet” de transformare a masinii, care a inceput deja cu spor zilele astea.

 

E vorba despre Jeep Wrangler TJ Sahara din 2000, 4.0L, care a trecut deja prin transformari mari, practic in fiecare an ce a urmat dupa importarea lui din State. A participat la multe concursuri de offroad, campionate nationale si cupe, cu rezultate bune, datorate evident si copilotilor dar mai ales fiind "upgraded by Gaganu".

 

Si pentru ca intotdeauna se poate si mai bine, proiectul “Gekko” inseamna o noua transformare spectaculoasa intr-o masina de competitie, clasa Open, care pastreaza sasiul original intr-o oarecare proportie; motor, cutia de viteze si transfer, raman cele originale.

 

Ne-am propus s-o terminam pana la inceputul Campionatului National in aprilie, asa ca ne-am apucat de treaba.

 

De aici am plecat ..

 

IMG_0327.thumb.jpg.8035672006a41d93f154e745858944fb.jpg

 

la asta s-a ajuns dupa multe corectii facute de-a lungul anului 2015

 

IMG_1677(1).thumb.jpg.ae6ff7c9a1466cb163006daa50e72641.jpg

 

Schimbarile au fost urmatoarele:

odata cu rotile de 35" a fost coborata, repozitionate coiloverele fata si lungite prinderile coiloverelor din spate.

usurata de toate tablele si fiarele inutile.

schimbata directia standard cu una full hidraulica.

scurtat sasiul in fata, refacuta grila fata.

ranforsate prinderile motorului.

repozitionata roata de rezerva.

inlocuita capota cu una din fibra de sticla.

mutat troliu din fata in habitaclu.

inlocuit fuzete originale cu unele Reid Racing.

..si multe alte maruntisuri si detalii semnificative.

Edited by Astral
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

De aici incepe povestea lui Gekko V.2,

a intrat in garaj saptamana trecuta si de luni s-au inceput operatiile.

 

O bena mai putin, un rollcage mai putin, protectii inutile la praguri si multe altele care vor urma.. in final, printre altele, aprox 200kg in minus.

 

IMG_2868.thumb.JPG.d91f95becf9316979de2f05672ff22d5.JPGIMG_2876.thumb.JPG.fec72ad43c94db9741d7c32d3ff5b18d.JPGIMG_2882.thumb.JPG.7df3a5b21c998e4e21099fef13ad5d64.JPG

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Practic, scopul declarat al acestui upgrade v.2 este urmatorul:

 

cu cat mai usoara cu atat mai bine, eliminarea tuturor fiarelor, tevilor si cm patrati inutili de tabla

coborarea centrului de greutate oricat de putin

sudarea caroseriei de sasiu

inlocuirea puntii spate

o vizibilitate mai buna pentru pilot si copilot

un singur rollcage mai sigur si construit in unghiuri mai bine gandite, cu protectie mai buna pentru sold si cap.

troliu spate mutat in interior, optional sa poata fi scos si prin plafon

spatiu marit la interior

 

La final.. scaune noi, frane de colt, beadlockuri, poate o alta admisie de aer, scuturi la directie si pe sub masina, schimbator viteze sport si mai ales un adaptor pt cutia de transfer, care inlocuieste nenorocirea de tije, biele-manivele specifica Jeep, cu un cablu elegant si revolutionar. Mutarea de pe Lo pe Hi si invers a reductorului se va face mai mult de placere decat de nevoie.

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Bravo si spor la treaba! Mult succes in anul competitional!

 

Daca sudati caroseria de sasiu, nu vor crapa geamurile din cauza torsionarii?

Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Multumesc!

sper sa nu crape geamul.. cam asa se face la toate structurile tubulare, geamul este lipit pe o platbanda, sudata pe rollcage si are o anumita elasticitate. Oricum rollcage-ul este mai rigid decat structura din tabla de la masinile obisnuite.

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Interesant :wink:

 

Este una dintre masinile lui Bogdan ?

 

Ce-i rau ca am mai vazut taieturi dint-astea si intr-un final rezultatul a ajuns la fier vechi si s-a trecut la tubulare

 

 

 

Te rog sa scoti anunturile publicitare de aici si sa le pui la sectiunea dedicata

 

 

...fa-o tu ca sa nu avem discutii :grin:

 

Spor la treaba

Edited by alin-jeep
Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

M-am obisnuit sa aud ca Jeepul nu e masina de concurs. Toti ma intreaba cat mai rezist. Poate ca asa m-am ambitionat si mai tare, imi place mult si intradevar prima masina cu care am concurat a fost masina lui Bogdan. Pe asta am luat-o de la Cluj. Probabil ca tot la o tubulara voi ajunge candva, dar pana atunci, pentru Open, bine intretinuta si bine gandita ar trebui sa schimbe putin parerea scepticilor si sa arate mai mult decat a aratat pana acum. Cel putin asta imi doresc.

Acum ca va avea punte spate de Mitsubishi si sasiul modificat.. nu se pune :)

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Tudore,

 

Salut initiativa ta de a pune povestea "taieturii" pe forum. Desi nu sunt un vreun fan al marcii versiunea rezultata dupa primele modificari era interesanta. V1 cum ii zici tu.

 

Imi place ideea ta de a participa activ la toate aceste operatiuni. Pasiunea in sine pana la urma nu se rezuma la o marca anume, asa ca eu cred ca va iesi la final ceva destul de interesant chiar daca are la baza un Jeep.

 

De asemenea imi place faptul ca ai inceput aceasta experienta cu un oarecare handicap (nu are sens sa ne ascundem dupa cires si sa spunem ca Jeep-ul este superior din punct de vedere al fiabilitatii fata de japoneze) si dupa un an de munca ai reusit sa ai rezultate in competitie cu japonezele.

 

Timpul de constructie mi se pare cam scurt ...dar asa cum ai zis si tu, exceptia poate uneori bate regula, lucru pe care de altfel l-ai si demonstrat in cateva randuri in ciuda micilor probleme aparute pe perioada de "tranzit".

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

No hai ca m-ai facut curios cu ce o sa imperechezi puntea de Mitsu ?

 

 

...si de ce Mitsubishi ?

 

Sa stii ca aici daca o sa mai primesti intrebari si recomandari care ti se par mai aiurea

nu ar trebui sa te superi ca doar tu ti-ai dorit ca lumea sa cunoasca treaba pe care o faci

 

:h5

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

oh nici urma de suparare! nu sunt chiar fanatic cu jeep ca sa ma supar.. chiar deloc. Sunt cat se poate de relaxat si de deschis pentru orice parere. Intotdeauna poti gasi ceva bun de invatat. Jeep masina de competitie sau nu, e sigur o alta discutie lunga si interesanta.

Cum a spus si Ionut, e vorba despre pasiune, despre 'om si masina', nu discut despre care marca e mai buna, sunt foarte multi factori. (Stim ca Toyota).

Satisfactia pe care o ai cand termini un proiect, fie ca restaurezi o masina sau o construiesti pentru competitie, e imensa. Oricum, e tare ce inveti din offroad si din competitii, apropo gasca/pasiune/satisfactie/adrenalina si autocontrol. Alt subiect interesant.

 

Puntea fata este Dynatrac ProRock 44 si nu am motive s-o schimb, deocamdata. Puntea spate era Dana 60; cred ca e indestructibila, dar putin cam grea si cam voluminoasa pentru ce am eu nevoie.

Data fiind lungimea puntii fata, a trebuit sa aleg ceva asemanator si cu aceleasi rapoarte 4,875. As fi vrut de G, dar nu se potrivesc rapoartele. Visez la Spidertrax dar am ales varianta cea mai putin costisitoare.

Prin urmare pe fata o sa am flanse de la 5 la 6 prezoane, o punte Dynatrac 44 fata si Mitsubishi spate. Vedem care cedeaza prima.

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Faptul ca puntea spate actuala (dana 60) este mai grea decat ceea ce vrei sa montezi pe masina ( punte mitsu ), nu poate fi un lucru rau decat din pricina micii diferente de greutate dintre cele 2 punti, dealtfel, avand greutate in cel mai jos punct al masinii, ajuta la cumularea centrului de greutate mai jos. Cat poate fi diferenta, maxim 20-30kg. Crezi ca e relevanta aceasta greutate? Deja tai sasiu, caroserie, lucruri care intradevar sunt dispensabile, dar modifica alta punte, prinderi pe noua punte, flanse pe fata, vezi sa ai 2 urme pe asfalt, si nu 4 din cauza latimii etc.

 

Doar o parere!

Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 .

symy139@yahoo.com

0766718187 - Service 4x4 Iasi

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Faptul ca puntea spate actuala (dana 60) este mai grea decat ceea ce vrei sa montezi pe masina ( punte mitsu ), nu poate fi un lucru rau decat din pricina micii diferente de greutate dintre cele 2 punti, dealtfel, avand greutate in cel mai jos punct al masinii, ajuta la cumularea centrului de greutate mai jos. Cat poate fi diferenta, maxim 20-30kg. Crezi ca e relevanta aceasta greutate? Deja tai sasiu, caroserie, lucruri care intradevar sunt dispensabile, dar modifica alta punte, prinderi pe noua punte, flanse pe fata, vezi sa ai 2 urme pe asfalt, si nu 4 din cauza latimii etc.

 

Doar o parere!

 

Sustin, si adaug faptul ca Dana 60 se poate barbieri, ca sa ai mai mult loc sub bostan:

http://www.pirate4x4.com/forum/general-4x4-discussion/199099-how-much-can-you-shave-60-diy-job-2.html

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Ai dreptate cu centrul de greutate. De aceea am coborat cat am putut toata masina si incercam sa coboram inclusiv scaunele si rezervorul cu cativa cm.

Kilogramele conteaza, oricat de putine ar fi luate separat, adunate inseamna mult. Daca sunt 30kg, mi se pare mult de tot, la fel si dimensiunile grupului, aia 4-5cm garda la sol conteaza in traseu. Dar mai e un aspect cu puntea Dana 60, unul decisiv de fapt. Dintr-un motiv misterios si greu de inteles, rulmentii se duceau destul de repede. Si nu e din cauza flanselor. O oarecare pista este aceea a unui presupus conflict intre ARB si Dana 60. Sigur, ii facea praf in conditii de abuz maxim, dar tot nu ar avea voie sa-i haleasca asa.

Pe undeva sigur ca pun la loc kg, flanse fata spate pentru a avea acelasi ecartament, dar ... orisicatusi.

 

Sa stii ca m-am intrebat.. s-ar putea sa conteze doar in capul meu asta cu kilogramele,

dar e boala des intalnita :)

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Nu stiu prea multe despre Lockright. Nu cred ca schimba foarte mult datele problemei dar ar fi interesant de aflat mai multe detalii daca cunosti.

 

Intre timp a ajuns rollcage-ul, ma rog un fel de-a spune; e drept ca mai e de lucru la el dar e un inceput. 36ml si asta e doar o parte din cat va intra pana la final.

 

IMG_2906.thumb.JPG.c9938b84fb9177dcfecc61efade9880b.JPG

 

 

si puntea spate incepe sa prinda putin contur.

 

IMG_2905.thumb.JPG.61b823b47dfb7e28ca460d2c51b54eff.JPG

Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Lockright nu rezista nici pe Dana35 in conditiile unei prietenesti mai zgaltaite,Intradevar Dana 60 nu se impaca cu ARB dar Detroit Locker este la inaltime iar Grizzly Locker face copie perfecta cu Dana 60.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link to comment
Share on other sites

Re: GEKKO Povestea celor 3 G

 

Foarte buna informatia, nu stiam ce blocanti se potrivestesc cu Dana 60. Consider ca este o punte foarte robusta si rezistenta, chiar daca voluminoasa si grea. Pentru un buggy cu roti de minim 38" si motor puternic...

 

Cum spuneam mai devreme, am ales punte de Mitsubishi. Franele insa vor fi cel mai probabil de Toyota, etrieri si discuri. Am in plan frane de colt dar nu stiu inca de unde sa le iau, adica manete si cilindri. Vreo recomandare ?

 

A ajuns ieri si noua cutie de viteze a masinii. Nu e vreun upgrade scump si fioros ci dimportriva, un downgrade. AX15 in loc de NV3550. Am luat-o printr-o conjunctura convenabila si din cauza ca cutia originala a capotat la ultimul concurs, am ales sa incerc modelul de pe TJ fab pana in 98. Tre sa spun ca nu am avut pana acum nicio problema cu cutia, a fost numai si numai vina mea, am cam uitat de ea si orice componenta neingrijita va cedea necrutator. Nu vreau acum sa dezbat care dintre cele doua este mai heavy-duty, am citit mult pe tema asta si e greu de zis. Pot spune avandu-le pe amandoua acum, ca AX15 are prinderea pe tampon, mai robusta un pic.

Ce poate fi un upgrade misto, B&M Sport Shifter. M-am grabit si am achizitionat deja unul pentru cutia veche si arata foarte foarte bine. Aluminiu de calitate. Abia astept sa-l montez pe cel nou pt AX15.

 

http://www.bmracing.com/products/category/?maincat=Manual%20Shifters&subcat1=Jeep

 

shifter.jpg.38b6ce9fb9bb40a01b9d4c79f84d919d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use