Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.


adi_1
 Share

Recommended Posts

Dupa cum spune si titlul.. am facut-o. Ieri, dupa un drum de 30-40 km prin oras pe parcursul caruia pe final am constatat ca masina trepideaza mai ales la relanti, am decis sa investighez. Bidonul de solutie de racire gol, iar in radiator lipsa cam 1L. Deoarece aveam un furtun la pata calda de pe carburator care parea ca supureaza, desi parea incredibil sa dea atat antigel pe acolo, am decis sa completez si sa aerisesc instalatia. Martorul s-a aprins in bord in timp ce masina era pornita pentru aerisire. Cylinder 4 Misfire. (Pe timpul drumului prin oras martorul nu s-a aprins.) Fiind seara nu am observat fumul de la esapament. De dimineata, pornire foarte grea, aproape ca nu a vrut electromotorul sa inceapa invartirea. Si din nou Cylinder 4 Misfire. Fum evident pe esapament, motorul ruleaza cu trepidatii si picura lichid de pe esapament.

Din aceste informatii eu am dedus ca e o problema cu chiuloasa in zona cilindrului numarul 4, in acesta intrand antigel si datorita acestui fapt motorul merge cel mai probabil in 3 pistoane, de unde rezulta trepidatiile.

 

As dori daca se poate ceva recomandari in vederea gasirii unui mecanic bun care a mai lucrat pe motorul G13BB. Si daca ati mai trecut vreunul dintre voi prin o problema similara as dori sa stiu si cam cat v-a dus reparatia.

Inca ceva ce as vrea sa stiu este daca o mai pot porni pentru a o transporta pe distanta scurta sau va trebui sa fie tractata pana la locul unde va fi reparata.

 

Va multumesc.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

daca ati trecut vreunul dintre voi prin o problema similara as dori sa stiu si cam cat v-a dus reparatia.

 

daca umbli doar la chiulasa, costa in jur de 800-900 lei.

 

reconditionat chiulasa

simeringuri supape si de axa

garnituri

antigel

4-5 ore manopera demontat-montat.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Salut,cred ca o chiulasa este in jur de 700-800 ron second hand garnitura de chiulasa cam 80 ron (ia un victor rentz ) uleiu in jur de 100-120 ron + filtru ulei 20,antigel+apa 50 ron manopera undeva la 300-500 ron un total estimat de 1300-1500 ron dc nu apar si alte probleme neprevazute.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Asta ar fi ideea. Sa repar doar ce e stricat. As vrea totusi sa dau de un mecanic care sa cunoasca acest model de motor suficient de bine incat sa imi poata spune daca mai sunt si alte probleme.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Asta ar fi ideea. Sa repar doar ce e stricat. As vrea totusi sa dau de un mecanic care sa cunoasca acest model de motor suficient de bine incat sa imi poata spune daca mai sunt si alte probleme.

 

nu cred ca-ti poate spune cineva daca sunt si alte probleme doar uitandu-se la masina.

trebuie desfacut, verificat, masurat.

 

eu as faca mai intai un test de compresie.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Bineinteles. Cand o desface, ma refeream sa observe ce probleme ar mai putea fi. Nu doar uitandu-se la ea. La test de compresie ma gandeam si eu. Ideea e ca am mai cautat in zona si nu prea am gasit serviceuri sa mi-l faca. Mai repede as putea sa cumpar eu manometrul si sa fac testul. Dar as prefera sa ma ajutati sa gasesc un mecanic care sa investigheze problema.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Hmm eu am urcat fara 2 litri de apa (atat a intrat in radiator) serpentinele dinaintea barajului Valsan, dupa care mers incet vasco nu a invartit suficient, aglomeratie prin Valea doftanei cand am intrat pe macadam a crescut apa si bolborosea in vas.Lasat sa se raceasca bagat apa si la drum, s-a mai incis o singura data pe o urcare.Daca era f... chiulasa banuiesc ca trebuia sa se incinga tot drumul care a continuat adica vreo 300 de km.

Ma mir cum la tine s-a f.... asa deodata.

La ce calcule s-au facut mai sus eu as lua un motor second, la Feroza nu prea ne complicam cu reparatii, direct motor second care este 13-15 sute.

Edited by Caphonne

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Posibil sa fii avut vreo fisura dinainte. Nici temperatura n-a sarit la mine de 90 grade, dar n-as putea sa fiu sigur daca nu cumva nu functioneaza corect senzorul de temperatura. Mi se pare ciudat sa nu se incinga mai tare cand lipseste atat lichid din instalatie.

Analizez si posibilitatea unui motor nou (SH, dar nou pentru masina mea). Dar banuiesc ca si acolo pot avea surprize pe viitor daca nu am noroc de unul bun.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Ma ocup de asta astazi. Daca puteti sa imi spuneti de unde deconectez aprinderea la jimny pana gasesc eu tester ar fi perfect. Va multumesc. Revin.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Ma ocup de asta astazi. Daca puteti sa imi spuneti de unde deconectez aprinderea la jimny pana gasesc eu tester ar fi perfect. Va multumesc. Revin.

 

scoti mufa de la senzorul de turatie de pe axa cu came.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Multumesc pentru lamuriri, minitechnicusro.

Legat de gasit tester, desi netul e plin, la magazinele de piese nu s-a auzit de asa ceva. Cred ca va trebui sa il comand online.

Sau daca e vre-un coleg de forum care are tester si ma poate ajuta in bucuresti, sector 6 cu o testare fac cinste.

Edit: Am comandat un tester Yato de la o firma din bucuresti. Sper sa ajunga maine. Daca nu cel tarziu luni fac testul.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Multumesc pentru lamuriri, minitechnicusro.

Legat de gasit tester, desi netul e plin, la magazinele de piese nu s-a auzit de asa ceva. Cred ca va trebui sa il comand online.

Sau daca e vre-un coleg de forum care are tester si ma poate ajuta in bucuresti, sector 6 cu o testare fac cinste.

 

 

 

la motoarele G13 nu prea ai ce monitoriza cu testerul.

si nu-ti trebuie tester pentru a masura compresia.

 

 

prietenul tau cel mai bun trebuie sa devina manualul de service.

 

99500_81A02_01E

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Ca sa fi sigur ca rateul respectiv nu e din cauza electrica ,scoate cele 4 buji afara din chiulasa (bujiile fiind conectate la fise) leaga de ele o sarma si de minusul de la baterie pt a avea masa si roaga un prieten sa dea la automat si vezi dc apare scanteie la fiecare bujie,dc da atunci problema rateului este din cauza lipsei de compresie.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Ma refeream la testerul de compresie. Adica manometru + adaptoare.

Tester OBD2 am deja. Cu acela am descoperit eroarea la cilindrul 4. De asemenea am si manualul. Multumesc inca o data.

 

Chiar si daca ar fi din cauza electrica, dupa fumul scos e clar ca are ceva problema la garnitura de chiulasa. Asa ca o sa ma ocup intai de testul de compresie, si vad dupa la ce concluzie ajung. Nu prea cred ca ar fi din cauza electrica, ar fi prea mare intamplarea sa apara fix in acelasi timp cu treaba asta cu chiulasa. Dar ramane de vazut. Multumesc.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Bidonul de solutie de racire gol, iar in radiator lipsa cam 1L. Deoarece aveam un furtun la pata calda de pe carburator care parea ca supureaza, desi parea incredibil sa dea atat antigel pe acolo, am decis sa completez si sa aerisesc instalatia. Martorul s-a aprins in bord in timp ce masina era pornita pentru aerisire. Cylinder 4 Misfire. (Pe timpul drumului prin oras martorul nu s-a aprins.)

 

In situatii din astea e bine sa astepti putin inainte sa completezi cu apa. E posibil ca apa aia rece sa fi agravat lucrurile. Dupa ce ai completat cu apa nu ti-a iesit si ulei in vasul de expansiune?

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Nu am completat cu motorul incins. Si nu, nu pare ca ar fi ulei in vasul de expansiune, cel putin nu vizibil.

Eu o alta intrebare am, inainte sa fac testul de compresie, nu cumva risc sa indoi ceva din cauza ca lichidul de racire care teoretic este prezent in cilindrul 4 nu va putea gi compresat cu aceeasi usurinta precum aerul din ceilalti cilindrii? La ultima pornire cand am dat cheie prima oara electromotorul nu a putut nici macar sa inceapa invartirea. Iar la a2a a luat-o cu greu. Cum procedez in a face acest test de compresie?

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Salut. Pentru a face un test de compresie prima data scoti fisele de pe toate bujiile apoi dai afara toate bujiile dupa care pui manometrul pe fiecare cilindru in parte.In cazul in care a intrat antigel in vreunul din cilindri nu va trebui comprimat ci va fi aruncat afara prin orificiul bujiei si asa nu risti sa strimbi nimic.Atentie ca bateria sa fie destul de bine incarcata pentru a permite o rotire a motorului cu cel putin 200 rotatii pe minut ca sa ai un rezultat real al compresiei.Bafta.

NU AI DRUM... INVENTEAZA-L. DRUMUL ESTI TU!
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Eu o alta intrebare am, inainte sa fac testul de compresie, nu cumva risc sa indoi ceva din cauza ca lichidul de racire care teoretic este prezent in cilindrul 4 nu va putea gi compresat cu aceeasi usurinta precum aerul din ceilalti cilindrii?

 

Daca ai antigel in cilindru, atunci nu il vei putea comprima DELOC.

De aceea trebuie facut cum a spus userul chivu gabriel, adica dai la automat cu toate bujiile scoase, acceleratia deschisa la maxim (sa intre aer) si mufele de la injectoare scoase (eventual scoasa siguranta de la pompa de benzina - ca altfel o sa arunce destul de multa benzina in timpul testului de compresie).

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

mufele de la injectoare scoase (eventual scoasa siguranta de la pompa de benzina - ca altfel o sa arunce destul de multa benzina in timpul testului de compresie).

 

se scoate mufa de la senzorul de turatie de pe axa cu came.

daca ECU nu primeste impulsuri de le senzor nu da drumu la injectoare.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Va multumesc pentru indrumari. Am inteles ce am de facut. Am citit si in manual toate capitolele ce tin de functionarea motorului si lipsa semnalului de la senzorul de pe arborele cu came intradevar anuleaza injectia si aprinderea. Atat voiam sa ma asigur ca nu il stric mai rau prin acest test. Acum am inteles. Maine vine si testerul de compresie, revin cu rezultatul pentru a primi mai multe sfaturi dupa.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

se scoate mufa de la senzorul de turatie de pe axa cu came.

daca ECU nu primeste impulsuri de le senzor nu da drumu la injectoare.

 

Esti sigur ca nu e senzorul de la arbore?

 

Scuze de off.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use