Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.


adi_1
 Share

Recommended Posts

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

S-a rezolvat ceva cu ezitarea? Si eu am ezitari la accelerare mai mult sub 2000 ture in treapta 2. Sta frumos la relanti si am curatat si IAC-ul. Am si gpl si face mult mai urat pe gaz, o sa merg intai la revizie sa verifice instalatia si apoi vad daca e altceva.... Suspectez totusi vreun comutator de gaz care nu lucreaza cum trebuie.... O zi buna!

Cauta! Nici albina nu gasaeste miere in fiecare floare!
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Culmea, de cand a venit frigul mai serios nu se mai simte. Bine, nici nu mai ma dau la ea prea tare imediat dupa pornire.. Dar cred ca as fi sesizat, chiar si asa. E foarte posibil sa faca asta doar cand nu e nici foarte rece, nici foarte cald afara. Ramane de vazut ce se intampla cand o veni primavara, momentan eu nu am de ce sa mai ma plang. Motorul merge superb.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

S-a rezolvat ceva cu ezitarea? Si eu am ezitari la accelerare mai mult sub 2000 ture in treapta 2. Sta frumos la relanti si am curatat si IAC-ul. Am si gpl si face mult mai urat pe gaz, o sa merg intai la revizie sa verifice instalatia si apoi vad daca e altceva.... Suspectez totusi vreun comutator de gaz care nu lucreaza cum trebuie.... O zi buna!

 

Suspectez ca ai o problema la instalatia de GPL. Nu e vorba de nici un comutator/supapa. Alea sint in starea normal inchis si ori merg ori nu merg, stari intermediare nu prea au.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Va salut. Desi speram ca ezitarea la pornirea la rece s-a dus de cand am rezolvat chiuloasa, cum a dat caldura am observat ca nu e asa.

Din nou, la prima pornire la rece motorul de opreste si trebuie pornit iar. Iar daca accelerez primele 30 secunde dupa pornire motorul ezita putin si nu accelereaza, parca ar da sa moara.

Eu cred ca ar fi valva IAC. E cam scumpa si nu as vrea totusi sa o iau ca sa aflu ca nu e de acolo problema. Are cineva idee de unde ar trebui sa pornesc pentru rezolvarea problemei?

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Sa ma uit pe acasa ca sigur am o galerie de admisie cu tot cu clapeta de pe un samurai din 2003 16v pe care ti-o pot da sa faci proba.

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Eu cred ca ar fi valva IAC. E cam scumpa si nu as vrea totusi sa o iau ca sa aflu ca nu e de acolo problema. Are cineva idee de unde ar trebui sa pornesc pentru rezolvarea problemei?

 

Cind demontezi valva, ar trebui sa poti sa invirti usor si fara sa simti la mina ca "agata". Daca face asta, atunci nu e de acolo.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

A fost demontata si curatata (am aplicat si ulei) de 2 ori. De agatat nu agata, dar trebuie ceva forta ca sa o deschizi de tot.sa tot fie vreo 2 kg forta.. nu imi dau seama daca asta e ok sau nu. Si in plus e mereu putin deschisa, e ok asta?

Si daca nu e de acolo, ce e de facut? Ce mai investighez?

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Cred ca vorbim de lucruri diferite. Ca sa pui valva in pozitia deschis, e necesara o forta minuscula, la urma urmei e actionata de un motoras la fel de minuscul.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Se pare ca am avut noroc. De aceasta data pornirea grea era din cauza ca furtunul de retur gaze ce intra pe intake era iesit din tubulatura de la admisie. Am observat in urma cu 2 zile problema, am remediat-o, si acum porneste fara probleme pe caldura, fara sa mai aiba ezitari ori sa moara motorul.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Vorbesti de furtunul care recircula gazele din capacul de la chiuloasa? Ala care are si valva PCV pe el?... Ca alta recirculare de gaze afara de aia de la EGR eu nu mai stiu.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

De cand a inceput caldura mai puternica problema cu pornirea la rece mai grea a revenit. Dar am reusit sa elimin toate posibilele surse care o pot genera si am ajuns la faptul ca daca sta mai mult pe loc nepornita, cand e cald pierde presiunea combustibilului de pe conducta.

Daca e cald si sta mai mult de 12 ore porneste si apoi scade turatia si moare, pana sa apuce socul electronic sa o accelereze.

Daca pun contactul de 3-4 ori incat pompa sa lucreze si sa aduca combustibil mai mult decat cele 2 secunde prevazute atunci cand se pune normal contactul (o singura data), problema nu mai apare.

Daca imediat dupa pornire ii dau o scurta pedala de acceleratia pana la 2000 rotatii/minut, iar nu mai sunt probleme.

Drept urmare, as vrea niste sfaturi. Ce fac? O las asa? Poate supura combustibil si in mers cand presiunea este mai mare pe conducta oare? Unde ar putea fi problema? Costuri aproximative pentru piesele ce pot cauza asta?

Va multumesc!

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Daca pun contactul de 3-4 ori incat pompa sa lucreze si sa aduca combustibil mai mult decat cele 2 secunde prevazute atunci cand se pune normal contactul (o singura data), problema nu mai apare.

Daca imediat dupa pornire ii dau o scurta pedala de acceleratia pana la 2000 rotatii/minut, iar nu mai sunt probleme.

 

Eu as suspecta pompa de benzina (e in rezervor) si/sau regulatorul de presiune (e pe rampa de injectie. Ambele se pot masura. Pompa de trebuie sa bage ~ 6 bari, regulatorul trebuie sa deschida la ~ 3, valoarea exacta o gasesti in manualul de service.

 

Si nu strica sa verifici si traseul de combustibil, tur si retur.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Voi cauta un service unde pot masura presiunea aceste valori. Totusi, in mers merge prea bine motorul, accelereaza imediat, asa ca mai repede as zice ca se pierde peste noapte, decat ca pompa nu baga suficient. Voi lua la studiat manualul service si apoi incep verificarea traseului. Din ce inteleg e vorba de o teava de metal continua de la rezervor pana la regulator, nu imi dau seama inca unde si cum as putea introduce supapa de sens.

Multumesc pentru sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

La pornire ai nevoie de presiune (deci si debit) mai mare. Daca se dezamoreseaza peste noapte, o pompa buna compenseaza imediat cind pui contactul. Presupun ca astepti pina cind ultimul bec se stinge (la mine e ala de la airbag-uri), inainte sa pui cheia pe ignition. Cind pui contactul ar trebui sa auzi pompa de benzina. Cind circuitul e presurizat (in citeva secunde) ar trebui sa o auzi cind se opreste.

 

Circuitul de benzina e cam asa (simplificat): pompa -> conducta tur -> rampa de injectie -> regulator de presiune -> conducta retur. La Jimny e usor de identificat traseul.

Edited by unde

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Pompa lucreaza pentru maxim 2 secunde la o punere de contact. Daca pun contactul de 3 ori si astept pna se opreste pompa se presiurizeaza. Daca astept doar o data si apoi pornesc si este cald afara da sa se opreasca sau chiar se opreste. Ar putea sa fie pompa, insa in mers eu nu simt ca ar fi probleme. Nu stiu ce sa fac.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Nu am reusit sa fac nimic pentru a remedia problema, insa am descoperit ca daca rezervorul e peste jumatate nu mai face. In rezervor se intampla ce se intampla. Suspectez pompa.

E ceva ce poate fi reparat la ea oare? Sau trebuie schimbata?

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

NU prea ai ce repara la o pompa de benzina. La Jimny pompa e in rezervor. Racirea si "ungerea" pompei se face cu benzina. Deci e recomandat sa mergi cu rezervorul plin, nu gol.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

salutare,

 

 

exact cum a zis colegul "unde" nu prea ai ce sa faci ori mergi cu rezervorul "mereu" plin ori schimbi pompa din rezervor. Din cate stiu nu e o fericire sa dai jos rezervorul la Jimny pt ca acesta ii prin pe sasiu. Colegii te pot lamuri despre cum poti sa dai rezervorul jos !

 

spor

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Rezervorul se da relativ usor jos. Recomandat e sa fie cit de cit gol.

Varianta mai ieftina e sa se mearga cu el plin si gata.

 

Si cu aceasta ocazie as scoate pentru moment din ecuatie regulatorul de presiune de pe rampa de injectie.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

da corect, ii poti sune "varianta de avarie sau confort" ca nu mai dai rezervorul jos :)).

 

 

apropo si mii de scuze de off topic azi am reusit sa ating borna celor 305 km parcursi numai in Bucuresti cu AC pornit si cand am facut plinul nu am putut baga mai mult de 32 si putin litrii, deci de la plin la plin cu AC pornit am aproximativ 10 % eu zic ca este ok.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Ok. Incerc sa merg cu rezervorul plin. Acum am un fel de martor la benzina, cand porneste mai greu e momentul sa alimentez. Ca si cum as avea rezervor de 18 litri. Face figuri fix cand coboara acul cu 1 mm sub linia de jumatate. :ha:

Va multumesc pentru ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Ok. Incerc sa merg cu rezervorul plin. Acum am un fel de martor la benzina, cand porneste mai greu e momentul sa alimentez. Ca si cum as avea rezervor de 18 litri. Face figuri fix cand coboara acul cu 1 mm sub linia de jumatate. :ha:

Va multumesc pentru ajutor.

 

Eu as zice sa scoti pompa si sa o studiezi cu atentie! O fisura, cat de mica, in corpul superior, poate sa fie cauza care iti provoaca neajunsuri! (Cand nivelul combustibilului scade sub nivelul fisurii, apar problemele). Eu am patit-o!

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use