Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.


adi_1
 Share

Recommended Posts

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Am executat testul de compresie. La rece, ca nu am vrut sa mai risc sa pornesc motorul sa il incalzesc inainte.

Rezultatele ar fi asa:

C1 11.8 Bar

C2 11.8 Bar

C3 9.2 Bar - scadere observabila in cateva minute, 0.1-0.2 bar.

C4 12.7 Bar - scadere observabila in cateva minute, 0.1-0.2 bar.

 

Ca si mentiuni, am observat ca in C3 si C4 exista umezeala, poate asa s-ar explica si compresia mai mare din C4. Problema este la C3 din ce observ eu, aveti idee cum a fost data totusi eroarea de misfire pe C4?

Meseriasi sa desfaca motorul si sa rezolve problema care sa fie disponibili eu nu am gasit, am gasit in schimb unde sa verific si planez chiulasa. Nu stiu ce sa fac, sunt din ce in ce mai tentat sa ma pun pe desfacut motorul cu manualul in brate.

 

Ce ma sfatuiti?

 

COMPLETARE: I-am mai dat o scanare de erori dupa executarea testului si a aparut din nou Cylinder 4 Misfire. Mentionez ca stersesem toate erorile inainte de test. Trag de aici concluzia ca ECU-ul nu stie sigur pe ce cilindru este problema, si afiseaza Cylinder 4 Misfire indiferent de unde se prezinta problema. Asta ar explica de ce problema este la C3 si mie imi dadea eroarea aceasta cu C4.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Salutare! Eu am desfacut complet motorul g13 bb de la jimny -ul meu. Daca ai nevoie de sfaturi si incurajare putem discuta pe tema asta. Citind toata discutia cu problema ta nu am inteles ceva: de cand ai masina? Ce km ai facut cu ea pana la problema asta? Cum a mers inainte?

Eu as face in felul urmator: as scoate toate bujiile si as da la automat putin pentru a evacua apa din cilindri. Apoi as pune bujiile si as porni masina pana se incalzeste. In momentul asta masina trebuie sa piarda antigel fara sa se vada. Ori intra antigel in ulei si face spuma daca nu are deja, ori intra ulei in antigel ori iese antigel pe evacuare. Picaturile alea de care zici pot fi de la condens.

In legatura cu trepidatiile trebuie vrificate bujiile si fisele asa cum spunea cineva mai sus.

Ai grija in ceea ce priveste scoaterea mufei de la axul cu came pt ca daca exista antigel in cilindru asta nu impiedica comprimarea lui si alte probleme.

Nu mai stiu cum e cu admisia dar pot verifica putin maine dar am impresia ca prin admisie trec cateva furtunase cu antigel, ma gandesc ca daca masina nu fierbe nu ai chiulasa fisurata sau garnitura arsa deci nu e nevoie de desfacut motorul. Antigelul poate ajunge prin admisie in cilindru si de aici problemele.

Imi arunc maine o privire pe la furtune si o sa scriu aici.

O seara buna!

Edited by Astral
CHIULASA....fara O !
Cauta! Nici albina nu gasaeste miere in fiecare floare!
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Salut, si multumesc pentru ajutor.

Masina o am de aproximativ 4 ani, a mers bine inainte. Am mai facut o data motorul la reprezentanta, si nu am fost la restrangerea chiuloasei atunci. Km facuti cam 35-40.000 de cand o am, dintre care ceva peste 10.000 km de la costisitoarea vizita la reprezentanta. Masina are putin sub 180.000 km in total.

Antigelul iese pe evacuare. Nori mari de fum chiar de la pornire, care apoi se domolesc putin odata ce motorul se incalzeste si turatia scade, dar tot raman vizibili. Din acest motiv, si faptul ca cilindrul 3 are aceea mare diferenta de compresie, as zice totusi ca exista o problema in motor.

Legat de furtunasele acelea care spui ca trec prin admisie, de fapt cred ca te referi la cele de tur si retur ce fac pata calda pe corpul clapeta. Voi investiga maine si acolo, dar tot cred ca e ceva in motor.

Motorul nu as vrea sa il mai pornesc, de teama sa nu fac mai rau. Cum am spus la ultima pornire a inceput invartirea foarte greu, de parca motorul era blocat.

E intradevar ciudat ca nu a crescut nici nivelul uleiului in baia de ulei, nici spume nu pare sa aiba, si nici ca ar fi ulei in vasul de expansiune nu se vede, dar totusi am vazut ceva bule de aer in vasul de expansiune, parca nu asa multe ori dese cat ma asteptam, dar exista.

Pot incerca sa curat bujiile si sa verific daca exista scanteie pe toate, dar avand diferenta aceea mare de compresie in cilindrul 3, nu vad cum as putea zice (sau spera) ca e totul bine in motor.

O alta treaba posibila este ca garnitura de chiulasa sa fii fost ciupita de mai mult timp, ca am de ceva timp fum alb la pornirea la rece pe care nu am reusit sa il atribui nici unei alte cauze pana in prezent. Si atunci poate nu a trebuit sa fiarba ca sa se mareasca aceea fisura.. si sa ajung in acest punct in care sunt acum cu masina.

Ce as mai putea sa incerc este un teste de compresie cu pistoanele "ude", adica cu putin ulei turnat inainte de test in fiecare cilindru. Pentru a vedea daca obtin rezultate mai bune, rezultand de aici ca trebuie si segmentat. Din ce am studiat in manual, valorile testului de compresie pe cei 3 cilindrii "buni" sunt la limita minima conform manualului (Limita din manual fiind 170 PSI/11.72 BAR).

 

Mai mult de atat, nu stiu ce sa fac. De aceea sunt si deschis la sfaturi si pareri.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Nasol! E posibil sa fi ramas chiulasa slabita. Daca e asta scapi usor cu o garnitura si o planare. Si eu am 12000 km de la interventia la motor. Merge bine dar ma ingrijorez acum citind discutia ta pt ca nu am folosit dinamometrica. Nu am avut.

Succes

Edited by Astral
CHIULASA....fara O !
Cauta! Nici albina nu gasaeste miere in fiecare floare!
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Motorul nu as vrea sa il mai pornesc, de teama sa nu fac mai rau. Cum am spus la ultima pornire a inceput invartirea foarte greu, de parca motorul era blocat.

 

Exact!

In acest moment tot ce trebuie facut este sa faci "autopsia" motorului. Fie in regie proprie, fie in vreun service anume. Chiuloasa trebuie dusa la un atelier specializat. Asa fac toti.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Chiuloasa trebuie dusa la un atelier specializat. Asa fac toti.

 

E un atelier care face doar chiulase in sector 5, pe la Monetarie.

E un meserias pe la 60 de ani care toata viata doar asta a facut.

Ii zice Dl. Popescu.

 

Te duchi cu chiulasa in brate, dar spal-o inainte.

 

Ceri pachet complet: demontat si montat, planat, rectificat scaune si supape. Trebuie sa ii duci simeringurile de supape si de la axa.

 

Dureaza cateva zile, ca lista de asteptare e mare.

Pretul pentru o chiulasa de G13BB este in jur de 300-350 lei.

 

 

Eu de 5 ani fac la el chiulase si toate au fost bine facute.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Eu pe-a mea am trimis-o la Ozun Covasna. Bine ca eu am avut lucrare complexa de rectificat ax cu came si lagar si montare cuzinet in acel loc. E bine de stiut ca oamenii sunt buni si fac ce altii spun ca e imposibil. Cel putin asa a fost la mine, toti au spus ca nu merge si mi-au recomandat chiulasa sh, dar m-am ambitionat si am facut-o pe cea defecta. Merge. Succes!

Edited by Astral
CHIULASA....fara O !
Cauta! Nici albina nu gasaeste miere in fiecare floare!
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Am facut testul de compresie "ud", cu ulei adaugat in cilidru inaintea testului. Toti cilindrii au iesit in jur de 15.5 Bar, cam intre 220-250 PSI, cilindrul 3 avand una dintre cele mai mari valori. Am decis sa las testerul de compresie conectat la cilindrul 3 pentru a vedea cat scade. Surpriza a fost ca nu a scazut decat aproximativ 0.1 Bar pe ora. Inteleg ca uleiul sigileaza segmentii, adica uzura motorului, dar cum de nu pierde compresia pe unde intra antigelul? Asta nu am reusit sa imi explic inca.

 

Desfacut corp clapeta, desfacut valva de aer IAC, verificat daca ar fi putut trece pe acolo antigel in admisie. Nu exista nici un semn ca s-ar fi intamplat asta, garnitura statea bine, si am pozitionat-o din nou cu atentie. Mi-am facut curaj, am pus bujiile si fisele, si am pornit motorul.

Fum alb care a umplut curtea in cateva minute. Motorul trepideaza, se tureaza cum si cand vrea el. Probabil ca sa compenseze pentru antigelul prezent in camera de ardere. In bidonul de antigel vin bule de aer atunci cand motorul ruleaza.

 

Nivelul uleiului nu a crescut (niciodata), nu sunt urme ca ar avea antigel in el. In bidonul de antigel nu exista urme de ulei la suprafata lichidului de racire. Pe esapament iese deci tot lichidul de racire halit de motor.

Dar totusi, cum se poate ca cilindrii sa mentina compresia daca pe undeva exista un loc prin care trece antigel? Ma gandesc ca acei 15 Bar trebuiau sa isi gaseasca incet calea catre bidonul de antigel.

 

In continuare, daca ma poate ajuta cineva cu recomandari de un mecanic unde as putea sa o duc pentru desfacerea motorului si rectificarea problemei, as fi recunoscator. In Bucuresti sau imprejurimi. Daca nu, voi ajunge probabil la a il desface singur. Desi as prefera sa o faca cineva cu experienta, pentru ca eu nu stiu dupa ce sa ma uit, si ar fi pacat sa il desfac doar ca sa rezolv garnitura de chiulasa, cand poate mai exista si alte probleme.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Iar imi dau cu parerea... poate prost sau poate bine. Daca ai fisura in chiuloasa in peretele dintre circuitul de antigel si traseul de evacuare deasupra supapei, atunci antigelul care se scurge e dat pe evacuare si nu intra in cilindru. Cu motorul oprit nu mai exista flux de gaze si antigelul se scurge in cilindru prin supapa deschisa. Repet, e o parere, dar asa mi-as explica lipsa de pierdere a compresiei.

In mod cert trebuie sa dai chiuloasa jos pt verificare.

Succes

Cauta! Nici albina nu gasaeste miere in fiecare floare!
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Am gasit un amic care se pricepe si ma va ajuta in cursul saptamanii viitoare sa demontez motorul ca sa duc chiulasa la verificat/planat.

Avand in vedere cele discutate, ce ar trebui sa verific/schimb daca tot fac aceasta operatiune? Vreau sa schimb semeringurile de la supape pe langa garnitura de la chiulasa.

Suruburile imi recomandati sa le schimb sau sa le refolosesc? Si daca le schimb, unde le comand?

 

Va multumesc tuturor pentru ajutor, voi reveni cu detalii si sper sa fac si ceva poze.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Daca ai fisura in chiuloasa in peretele dintre circuitul de antigel si traseul de evacuare deasupra supapei, atunci antigelul care se scurge e dat pe evacuare si nu intra in cilindru.

 

Atunci se pune palma intinsa la esapament(pe unde scoate gaze)30 secunde si cu varful limbi constati ca palma va fi dulce!(din cauza antigelului) TMFR (test moca foarte rapid)

Mai ! dar nu va convine chiar nimic?!
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

In legatura cu lasarea testerului de compresie cuplat la cilindru, sa stii ca nu e relevant faptul ca nu a scazut presiunea. Testerele vazute de mine retin presiunea inregistrata chiar deconectate, au o supapa de sens iar pentru a elibera presiunea din manometru se apasa un buton.

 

YT-7301.jpg.7710b4e273bc353290818a498d7247f3.jpg

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Salut.

La cel pe care il am, nu are supapa de sens, desi are acel buton pentru eliberarea presiunii. Practic butonul e doar ca sa nu iti arunce manometrul din cauza presiunii atunci cand il decuplezi de la furtun. Am vazut prin videouri pe youtube ca exista si cum spui, care retin presiunea, probabil pentru a putea face testul fara a avea inca o persoana care sa stea la volan, si doar pentru cazuri in care presiunea scade rapid astfel incat pana te dai jos de la volan nu mai vezi maxima. Cele mai scumpe au chiar 2 ace din ce am observat, unul care ramane la maximul atins si unul care scade in functie de pierderi. Dar ce am eu este un model mai ieftin, semi-profesional si doar pentru motoare pe benzina, facut de Yato.

Completare: Vad ca cel din poza ta tot Yato este, al meu are in plus un conector sub acel buton de eliberarea presiunii, la imbinarea cu furtunul, si mai multe adaptoare pentru diverse diametre de filete de bujii, pentru capatul celalalt. Am probat daca tine presiunea in el deconectand manometrul de la furtun fara sa dau afara presiunea, si presiunea a scapat pe la conectorul acela. Chiar si cel din poza ta, fiind un model mai slab decat cel pe care l-am luat eu, nu cred ca are supapa de sens, pur si simplu scoti presiunea din el inainte sa il defiletezi.

M-am uitat acum si la adaptorul de cauciuc, pentru diametrele la care trusa nu are filet, acela are supapa de sens la capatul cu cauciuc, unde se conecteza la gaura bujiei. Pe acela nu l-am folosit inca, ca am avut adaptor cu filet pentru motorul meu.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Daca ai fisura in chiuloasa in peretele dintre circuitul de antigel si traseul de evacuare deasupra supapei, atunci antigelul care se scurge e dat pe evacuare si nu intra in cilindru. Cu motorul oprit nu mai exista flux de gaze si antigelul se scurge in cilindru prin supapa deschisa.

 

+1

Iar faptul ca ai bule in vasul de expansiune, indica foarte clar ca se pierde presiune pe undeva, posibil chiuloasa/blocul sa fie fisurate.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Suruburile imi recomandati sa le schimb sau sa le refolosesc? Si daca le schimb, unde le comand?

 

In principiu suruburile se pastreaza, dar vezi ce zice manualul de fabrica in cazul tau. In cazul in care suruburile se inlocuiesc, se comanda de la orice magazin de piese daca le dai codul Suzuki.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Atunci se pune palma intinsa la esapament(pe unde scoate gaze)30 secunde si cu varful limbi constati ca palma va fi dulce!(din cauza antigelului) TMFR (test moca foarte rapid)

 

Antigelul e toxic pentru oameni, asa ca e foarte recomandata o clatire :wink:

In plus, daca antigelul ajunge pe esapament, inseamna ca ar trebui ca nivelul in vasul de expansiune sa scada.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Eu as miza pe chiulasa fisurata, parerea mea e ca blocul nu are cum sa fie fisurat si masina sa se comporte asa. Daca blocul ar fi fisurat nu cred ca ar ajunge antigelul in camera de ardere. E totusi groasa camasa pistoanelor.... mai repede ar ceda intre circuitele de ulei si antigel.

Edited by Astral
CHIULASA....fara O !
Cauta! Nici albina nu gasaeste miere in fiecare floare!
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Antigelul e toxic pentru oameni, asa ca e foarte recomandata o clatire :wink:

In plus, daca antigelul ajunge pe esapament, inseamna ca ar trebui ca nivelul in vasul de expansiune sa scada.

 

Pai scade antigelul, nu numai din bidon, ci si din radiator, cum ziceam cam 1.5 L dupa un drum de 30-40 km prin oras.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Daca ajunge in esapament asa cantitate de antigel nu mai pierd timpul si incepe operatia motorului. Daca se dovedeste reparatia prea costisitoare cauti altul. Vine iarna nu vara eu m-as grabi in locul tau.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Update:

Garnitura chiulasei era fisurata in dreptul cilindrului numarul 4. Acum chiulasa este la verificat/planat, rectificat scaune supape (am decis sa fac si asta daca tot am deschis motorul), si voi schimba si simeringurile supapelor. Cilindrul numarul 4 si capul pistonului respectiv erau cele mai curate, semn ca nu a avut parte de aprindere prea curand. Asta explica toate simptomele masinii.

 

La remontarea motorului, ma sfatuiti sa o fac ca la carte cu strangere initiala si restrangere, sau se poate strange si de prima data?

 

Va multumesc tuturor pentru ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Poate gasesti semeringuri de supape cu teflon :wink:

 

Chiuloasa se stringe asa cum specifica manualul (pe care il ai deja). Nu te apuca sa faci inventii, indiferent ce zic mecanicii.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Update:

Garnitura chiulasei era fisurata in dreptul cilindrului numarul 4. Acum chiulasa este la verificat/planat, rectificat scaune supape (am decis sa fac si asta daca tot am deschis motorul), si voi schimba si simeringurile supapelor. Cilindrul numarul 4 si capul pistonului respectiv erau cele mai curate, semn ca nu a avut parte de aprindere prea curand. Asta explica toate simptomele masinii.

 

La remontarea motorului, ma sfatuiti sa o fac ca la carte cu strangere initiala si restrangere, sau se poate strange si de prima data?

 

Va multumesc tuturor pentru ajutor.

 

la montare strangi cei 3 pasi una dupa alta plus cu ceasul pentru gradele aferente

spor la treaba

suzuki vitara 1.6

yo5PKM

0763630114

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Revin cu vesti proaste. Dupa ce chiulasa a fost montata corect, motorul porneste usor, dar exista inca fun pe esapament. Ce e drept, mult mai putin decat inainte, si trepideaza in continuare la relanti. Cilindrul 4 nu are aprindere. Nu e de la bobine ori bujii. La acceleratie pare ca ar disparea vibratiile..

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

E o mica contradictie aici: daca cilindrul 4 nu are aprindere, atunci motorul va merge dezechilibrat tot timpul. Sa nu aiba aprindere doar la relanti, nu vad cum ar fi posibil. Pe de alta parte daca cilindrul 4 nu are aprindere, cum porneste usor? Continuind pe firul logic, daca cilindrul 4 nu are aprindere, inseamna ca o parte din benzina se duce pe evacuare, o alta parte in ulei.

Ai facut un test de compresie acum, dupa inlocuirea chiuloasei?

Chiuloasa a fost planata sau nu a fost nevoie?

In legatura cu fumul de pe esapament, nu ne-ai spus cit ai mers dupa ce ai inlocuit garnitura de chiuloasa. In mod cert in toba ta aveai apa/antigel.

 

Una peste alta, ceva nu se leaga aici.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny.. Chiulasa dusa. Am nevoie de sfaturi.

 

Salut.

Nu zic ca merge neaparat bine la turatie, dar cand e accelerat nu mai tremura motorul/schimbatorul. Pare bine, si suna ok.

In schimb, la relanti daca scot fisa de la C4 merge la fel, adica in 3 pistoane. Daca scor alta fisa, se simte ca e mai rau.. Iar bujia de la C4 miroase a benzina.

Nu am mers cu ea asa, doar am pornit-o dupa montaj, stand pe loc. E evident ca e o problema cu C4, dar nu stiu in ce directie sa ma indrept cu verificarile. In weekend vreau sa o pornesc sa o las mai mult sa vad daca mananca antigel iar, si daca nu, ma gandeam ca ar putea fi injectorul? Voi face si un test de compresie.

Chiulasa a fost verificata si planata, s-au rectificat scaune supape si inlocuit simeringuri. Montata cu suruburi noi. Strangere ca in manual.

Fumul scos pare sa miroasa a benzina.. si nu a antigel. Cum ziceam, mult mai putin fum ca inainte. Check engine apare din nou dupa o vreme.. cylinder 4 misfire.

Motorul merge dezechilibrat incercand sa compenseze, turatiile stau cel mai mult in jur de 740, dar variaza intre 600 si 850 din cand in cand.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use