Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Vi-l prezint pe FRAM


mufasa
 Share

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

In primul rand multumesc tuturor pentru urari !

 

2 cuvinte despre vanatoare. Pentru mine este un pretext de a iesi in natura, aventura si ceva adrenalina si nu caut sa fiu foarte bogat la tolba. Si cred ca asta este sensul etic al vanatorii, ci nu acele tablouri de vanatoare gretos de bogate. Dar ceea ce a explicat Luigi pe scurt este perfect adevarat si nu am sa reiau decat concluzia : din pacate fara interventia omului in controlarea efectivelor de animale, acestea isi pun in primejdie atat specia din care fac parte, cat si alte specii de animale sau plante. Asta e realitatea industrializarii si "civilizatiei" din prezent. Iar faptul ca vest europenii nu mai au urs de exemplu, asta nu se datoreaza nici pe departe unei extinctii accidentale datorita vanatorii, ci a unei planificate datorita pericolul pe care-l reprezenta pentru cetateni. Si nu va lasati pacaliti nici de asociatiile "4 labute" care nu fac altceva decat propaganda si taie doar frunze la caini pentru niste castiguri materiale. In fiecare iarna grea ca in ultimele 2-3 saptamani singurii care dau de mancare la salbaticiuni sunt vanatorii care administreaza fondurile de vanatoare respective.

 

Cum am sarit de la Touareg la Fram, am spus prin inlocuire, nu prin adaugare. Si asa cum zicea cineva, un LC 200 am considerat ca aduce un salt calitativ semnificativ dtpdv, poate mai putin a dinamicii on-road, Fram fiind la propriu un frigider cu roti, dar care macar stie sa alerge cu o viteza suficient de mare.

Pretul de achizitie a fost 28K + TVA, de pe firma pe firma.

 

Ca echipare, masina am luat-o cu 2 randuri de roti, ambele 285/50/20. Deocamdata nu intentionez s-o revolutionez prea mult, iar gandurile sunt urmatoarele.

1. Scuturi pe dededubt, sau nu (ati fost timizi cu sfaturile).

2. Voi merge vara cu gumele si jantele din dotare. In schimb pentru iarna viitoare voi lua niste jante mai mici si BFGuri AT (MT e prea mult). Intrebarea pe care mi-o pun este daca sa merg pe ce am in carte (285/65/17) sau sa iau altceva. In primul rand, cum sunt mai eficace gumele la noroi/zapada mai late sau mai inguste ? Apoi, cum pot gasi toate dimensiunile care se potrivesc fara modificari pe masina ? Recomandari ? Jante de 16,17,18 ? 235, ..., 285 ?

3. De inaltat nu-i cazul avand suspensie reglabila. Deocamdata o voi folosi pe asta cat o tine si cand se va strica o voi anula si pune atunci una fixa + 5cm. Oricum am citit ca si asta pneumatica se ridica la +5cm pe high, iar daca masina ramane impotmolita, se mai ridica 2cm pentru a putea iesi, lucru pe care-l face automat, soferul nu-l poate comanda.

4. Troliu, dupa ce raman prima data impotmolit.

5. Bare, dupa ce le omor pe astea.

Edited by Astral
o bara - doua BARE....
Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

4. Troliu, dupa ce raman prima data impotmolit.

5. Bari, dupa ce le omor pe astea.

O abordare matura...

La anvelope cred ca ai mai multe optiuni 285/70/17....e clasicul 33

 

S-o stapanesti sanatos! V8 trebuie sa fie un vis

Edited by georgei23
Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

In primul rand, cum sunt mai eficace gumele la noroi/zapada mai late sau mai inguste ?

Mai eficiente sunt alea cu profilul adecvat. Latimea este neglijabila, comparativ cu profilul. Eu am mers de fiecare data pe gume mai late decat cele stock, si a fost ok, chiar castigi stabilitate mai buna pe asfalt unde vei folosi masina mai mult.

Ca AT-uri, decat BFG AT, mai bine pune Cooper Discoverer S/T Maxx, sunt SF pe langa primele. Am avut BFG AT, in afara ca tin mult, sunt praf daca nu e uscat terenul. Pe cand S/T Maxx-ul merge pe orice fel de zapada, noroi rezonabil, asfalt ud, etc. Tractiune buna, franare excelenta. Nu ma pot pronunta fata de BFG AT KO2, ca nu le-am avut, dar avand in vedere profilul asemanator cu BFG AT, chiar daca zic ei ca le-au imbunatatit, tind sa cred ca tot sub S/T Maxx sunt. Tine cont ca masina ta e foarte grea, si un grip bun + franare in siguranta te va scoate din multe situatii dificile.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Felicitari si sa o stapanesti sanatos ! La multe iesiri vanatoresti desi eu unul nu as dori sa impusti prea multe animalute... sunt mai milostiv din fire..pana la porc !

Am un sfat tehnic pentru tine avand in vedere modelul achizitionat si anume sa monitorizezi consumul de ulei atent. Modelul acesta de motor a avut o hiba si anume consuma masiv ulei. Acum stiu ca japonezii la un moment dat au facut un upgrade la sistemul de ungere si au rezolvat-o insa nu pot sa-ti spun cu precizie cand anume(in ce an) a fost realizat.

In rest numai de bine despre Land Cruiser J200!

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Mai eficiente sunt alea cu profilul adecvat. Latimea este neglijabila, comparativ cu profilul. Eu am mers de fiecare data pe gume mai late decat cele stock, si a fost ok, chiar castigi stabilitate mai buna pe asfalt unde vei folosi masina mai mult.

Ca AT-uri, decat BFG AT, mai bine pune Cooper Discoverer S/T Maxx, sunt SF pe langa primele. Am avut BFG AT, in afara ca tin mult, sunt praf daca nu e uscat terenul. Pe cand S/T Maxx-ul merge pe orice fel de zapada, noroi rezonabil, asfalt ud, etc. Tractiune buna, franare excelenta. Nu ma pot pronunta fata de BFG AT KO2, ca nu le-am avut, dar avand in vedere profilul asemanator cu BFG AT, chiar daca zic ei ca le-au imbunatatit, tind sa cred ca tot sub S/T Maxx sunt. Tine cont ca masina ta e foarte grea, si un grip bun + franare in siguranta te va scoate din multe situatii dificile.

Ultimele cateva ore le-am petrecut pe net si am aflat ca exista si asa zise hybride AT/MT, ceea ce cred ca mi se va potrivi de minune. ATurile intradevar prea slabe pe noroi, MTurile dezastru pe asfalt (in special ud sau inghetat).

La hybride am gasit cam 3 ca ar fi cele mai bune : Goodyear Wrangler Duratrac, Mickey Thomson Baja ATZ P3 si intr-adevar Cooper S/T Maxx. Ultimele au reputatia ca sunt cam grele din cauza flancului superintarit. ATZ P3 nu le-am gasit la noi, asa ca probabil am sa aleg Duratracurile, au cele mai bune si multe reviewuri pozitive.

Ca dimensiune am sa merg pe 285/70/17 (33") si mai castig cam 1,5 cm la garda la sol fata de ce este in carte 285/65/17. Am citit pe diverse forumuri si se pare ca nu ating pe nicaieri. Deocamdata nu le-am gasit la noi dar sper sa le pot comanda.

 

O recomandare de jante de 17", model si de unde ?

Edited by mufasa
Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Nice rig, cum zic prietenii nostri "from down under":wink:

O masina de vis, sunt sigur ca multi si-ar dori-o, nici eu nu fac exceptie, chit ca e facuta de "ailalti":h5.

 

La un moment dat pomeneai de devizul pentru Touareg dupa vanatoare.

Sper ca nu iti imaginezi ca devizul pentru LC200 va fi mai mic.

 

Daca ma intrebi pe mine, strict dpdv al scopului declarat, vei iesi mai scump.

Am cativa prieteni vanatori, si mi se povestesc destule.

Pe mine ma intereseaza doar cu ce masini se dau si cum se descurca acestea.

Pe scurt, multi vin initial cu asemenea masini de 80-100k euro, dupa doua-trei vanatori isi iau acarete de teren, sensibil mai rezistente si mai damage-cost-friendly.

 

Colegul @sean70 iti poate povesti mai multe. Este vanator, este offroader, este inginer, este forumist, zi tu Excelentza ce nu esti:ha:.

Tot el spunea ca Duratrac-urile sunt shmekere, actionate de un LRD4.

Combinate cu sistemul de tractiune pe care ar trebui sa-l aiba beleaua de Fram, n-ar trebui sa fie mai prejos.

 

Eu iti doresc sincer sa te bucuri maxim si deplin de aceasta masina, in tot ceea ce ti-ai propus.

 

Mmmmm V8...:grin:

 

L.E. Acum am citit mai cu atentie primul post si specificatiile masinii. Nu are blocante de niciun fel in punti? Nici macar controlul tractiunii? Mira-m-as. Daca are doar reductor si blocant central, e....cam putin.

 

Apoi, sa zici ca Y61 si LC80 sunt SUV-uri....ntz ntz ntz...bad boy:ha:

 

SUV ti-ai luat mata acuma.

Edited by giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Mersi de post !

 

Touaregul are garda la sol prea mica, e mai firav cu totul si are capabilitati off-road mai reduse fata de LC. De aici proveneau damageurile in teren. Atata timp cat Fram are garda la sol sensibil mai mare, ditamai sasiul si poate sa traga altfel, n-o sa-l mai suspend, n-o sa-l mai fortez asa mult, n-o sa mai "racaie" cu burta sleaurile.

Acum, asta este viziunea mea optimista, dar asa cum am mai spus, daca voi constata ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din camp, o sa ajung si eu la o HZJ73 (cred ca asta ar fi intradevar optima).

 

Nu m-am dumirit inca ce fac toate butoanele din bord, dar nu am vazut nimic explicit care sa blocheze fata sau spatele. In momentul de fata am gasit cartea pe net in romana si o sa ma apuc de citit.

 

Iar povestea cu SUVurile e foarte discutabila, nu este doar alba sau neagra.

Un posesor de Y60 va spune ca Y61 e clar SUV la cata electronica are pe el si am vazut chiar aici colegi care s-au intors la Y60 dupa Y61.

Am un prieten care are HZJ80 si care-mi spune ca HDJ80 e cam SUV ca are ABS, airbaguri, etc. si cam asa a gandit si constructorul. Samd.

Cred ca verdictul este mai mult comparativ, pornind de la ipoteza ca totusi se descurca onorabil pe teren.

Si in cazul asta, da LC200 este mai SUV decat Y61.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Duratracurile sunt ok pe o varietate mare de terenuri,mai putin pe gheata...si pe masura ce se tocesc se acutizeaza problema.

Mare atentie la coborari fara aderenta,nici mama sistemelor nu se descurca cu gravitatia.

Sa o stapanesti sanatos!!

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Duratracurile sunt ok pe o varietate mare de terenuri,mai putin pe gheata...si pe masura ce se tocesc se acutizeaza problema.

Mare atentie la coborari fara aderenta,nici mama sistemelor nu se descurca cu gravitatia.

Sa o stapanesti sanatos!!

Multumesc !

Dar totosi ceva mai bune decat MTurile, nu ?

Dptdv ar exista alt compromis mai bun asfalt/noroi/zapada/gheata ?

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Iar povestea cu SUVurile e foarte discutabila, nu este doar alba sau neagra.

Un posesor de Y60 va spune ca Y61 e clar SUV la cata electronica are pe el si am vazut chiar aici colegi care s-au intors la Y60 dupa Y61.

 

Eu am avut si Y60 si Y61 si HDJ80 ...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Dptdv ar exista alt compromis mai bun asfalt/noroi/zapada/gheata ?

Asta este tot S/T Maxx-ul. :)

Am vazut doua cazuri de Duratrac-uri taiate pe lateral, in conditii lejere, si am citit multe cazuri asemanatoare, cand imi cautam eu gume. Si dupa 1-2 ani arata destul de jalnic, le tot vad la cineva. Pentru ca are guma moale. S/T Maxx-ul arata brici dupa 1 an, se misca excelent si la a doua iarna, pe zapada inghetata, adanca, etc.

Intr-adevar sunt mai grele, la fel ca BFG-urile, dar nu mai grele ca alea. Si au Armor-Tek3, care le face mai grele dar si mai rezistente. Compozitia cu silicon este geniala, pe gheata si asfalt ud.

Dar, ramane la aprecierea ta, ce ai nevoie si iti doresti, bineinteles.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Am citit zeci de forumuri si multe reviewuri. E clar ca cele 2 ocupa primele pozitii ale topului "hybridelor" sau ATurilor agresive.

Duratracurile mai moi, deci cu grip mai bun on-road/gheta, S/T Maxxurile cu side wallul mai puternic si in general mai bune la terfeleala.

Cred ca deja despic firul in 4 din dorinta perfectiunii, amandoua sunt comparabil de bune.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Mai ai grija la un lucru. Indicele de viteza.

Atat la s/t max cat si la duratracuri parca e 160km/h.

 

Tu stii cum mergi pe autostrada.

Nici de-as vrea nu ma simt OK sa merg mai mult de 160 cu frigiderul Fram. Cand am venit cu ea de la CT de unde am luat-o am venit cu 160 pe ceas (150 real pe GPS, n-am mai vazut asa mare abatere a vitexometrului) si deja mi se parea aventuros (in conditiile in care merg si cu peste 200 cu alte agregate).

Mersi pentru sfat, asa e au indice Q (160).

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

in primul rand sa te bucuri de achizitie.

 

masina din primul post reiese ca are crawl control asa ca nu prea mai are nevoie de blocanti decat daca e folosita preponderent off-road. e desteapta foc, cam cea mai desteapta pe piata la TC. :wink:

 

cu gumele, eu as face intai un calcul simplu: cand, cat si unde va merge masina in teren si cand, cat si unde va merge masina pe asfalt.

daca iesirile in teren sunt la vanatoare duminica ici si cand, orice compromis de genul bfg AT or etc e cam inutil pt rulare constanta luni intregi pe asfalt. in afara sa invarti gume grele (= uzura extra mai ales la componentele IFS de pe fata, consum aiurea) performantele pe asfalt o sa fie mai scazute impreuna cu confortul.

 

frate-miu a avut pe land cruiser numai gume premium michelin pt vara/iarna. micile escapade in natura au fost suplinite fara probleme. intotdeauna o placere masina...

eu pe fosta masina de teren am avut de toate, de la gume de strada, AT la MT. intotdeauna masina s-a simtit cel mai bine cu gumele de strada (nu exista comparatie), doar cand intra in teren mai greu aveau sens MT-urile. AT-ul era un compromis pt ture.

multi fac un compromis la gume din lipsa de $ sau ca da bine la mol cu gume agresive, nu ca e mai bine asa... dar la ce masina ai luat...

 

pt zilele "alea", daca ele exista, eu as merge pe un MT "all season" cu sipping-uri, gen Cooper STT Pro or Maxxis Trepador or Interco TrXuS M/T (astea ultimele doua nu prea cred ca le gasesti la dimensiuni).

 

mno, eu am un vecin vanator, cam in genul tau, doar ca zona de vanatoare e mai muntoase un pic, la Codlea. merge la vanatoare cu niste gume cooper all-season pe un jimny stoc fara nici un fel de probleme. de cate ori stam de vorba de masini, ar modifica-o doar de fitze nu ca are nevoie.

 

troliu pe camp e cam inutil... mai ales ca are cine sa te scoata la o vanatoare organizata.

bara grea in bot care mai necesita si decupari, iar inutila. daca apuci sa dai cu botul in santurile de pe camp, oricum o sa cam schimbi masina pt scopul respectiv...

scuturi, da, usoare de aluminiu unde nu are deja.

dar in primul rand tre' sa vezi cum o sa stai cu rulmentii, burdufurile de planetara, capetele de bara, etc dupa cateva iesiri pana sa te arunci sa pui nu stiu ce pe masina.

 

bafta!

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

in primul rand sa te bucuri de achizitie.

bafta!

Multumesc !

Cam asa ziceam si eu, gume de vara dedicate, deoarece nu o voi folosi in off, iar pentru iarna n-as lua MTuri deoarece sunt prea exclusiv off, cred ca am sa merg pe Duratracuri, cica merg bine pe zapada si gheata (cat se poate) ca sunt moi si au destul siping, iar iarna oricum nu fac drumuri lungi (daca plec undeva ca familia merg cu masina nevestimii). Oricum va sta incaltata cu ele doar max. 5 luni pe an.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Nici de-as vrea nu ma simt OK sa merg mai mult de 160 cu frigiderul Fram. Cand am venit cu ea de la CT de unde am luat-o am venit cu 160 pe ceas (150 real pe GPS, n-am mai vazut asa mare abatere a vitexometrului) si deja mi se parea aventuros (in conditiile in care merg si cu peste 200 cu alte agregate).

Mersi pentru sfat, asa e au indice Q (160).

 

De curiozitate, cat a consumat crucisatorul la viteza asta ...?

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

De curiozitate, cat a consumat crucisatorul la viteza asta ...?

Nu m-a preocupat (mai mult ma interesa ce fac toate butoanele si cum setez telefonul, computerul, etc.), dar as zice ca pe computerul de bord arata cam 14-15%. O sa revin cu o informatie mai clara cand ii voi face consumul.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Mai putin de 14-15 ar fi minunat, dar scandalos:grin:

Abaterea vitezometru-viteza reala este cvasi-normala pentru majoritatea vehiculelor, asa sunt setate din fabrica.

 

Intrucat Bismarck a existat (si poate ca mai exista inca, dar nu stiu eu, zi tu @doctoru') in aceasta comunitate, iti propun sa iti botezi crucisatorul Tirpitz (desi acesta a fost un cuirasat:wink:).

 

Cauta si citeste manualul masinii, sau pe forumuri, mai ales despre transmisie.

Nu imi imaginez, refuz sa cred ca japonezul a construit o asemenea masina fara un sistem de tractiune destept si potent.

Edited by Astral
IMI...ITI....ISI....NU SE SCRIU NICIODATA CU CRATIMA !

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

Hmm, 14-15? Auch, pai submarinu matali consuma mai putin decat Patrolul meu...

Pai normal, la tine fiecare cal trage greutate dubla fata de ai mei, deci trebuie sa manance zdravan. Ai mei de-abia ciugulesc cate ceva din cand in cand ...:banana

Si BTW, sper ca nu mergi cu submarinul cu 160 ca nu cred ca-i prieste prea mult :grin: !

 

Am zis c-am vazut cu coada okiului, n-o lua de buna, mai ales ca-i pe computer, revin cu date precise cand oi avea.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vi-l prezint pe FRAM

 

E bine sa deschid forumul si sa vad ceva "noutati" p-acilisa :grin:

 

Deja ma gandeam, oare si-o fi gasit omu' masina, se mai cearta cu alti colegi? :ha::ha:

 

Hai sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea 1 milion de km fara probleme :h5

~ Silence is a gift ~

~ Learn to value its essence ~

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use