mufasa Posted February 20, 2017 Author Share Posted February 20, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM nuuu, "polimerizez" cu colegul dumitale, radui Mai degraba colegul nostru ... Eu am pus doar ce am citit pe net, nici macar nu l-am probat, o fi bun sistemul, n-o fi ... om vedea in teren dupa ce-i pun gume adecvate. Dar trag nadejde sa-l vedem la lucru impreuna :grin:. Ce-i drept, se pare ca sistemul este gandit si functioneza foarte bine la urcare/coborare pe bolovani. Cu noroiul (clisa romaneasca asa cum zicea Adrian si pe care o cunosc f. bine) om vedea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radui Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Offroad inseamna si noroi :) Nu trebuie sa te superi, discutam tehnica si cam atat. Nu stiu de unde pare ca ma supar... e o doar discutie unde pot aparea argumente +/-. Si in plus nu o vad in contradictoriu. Ideea mea e simpla. 200 e o masina care cred ca poate face offroad, inclusiv cu noroi fara probleme. O singura conditie - sa ai bani ca sa ti o astfel de masina doar de offroad... si sincer nu se merita financiar sa mergi cu el pe valea doftanei. Daca il pui pe-o parte cumperi toata flota de la iesire cu banii de reparatie. LC 200 e un SUV construit dupa standardele SUA, cu care merge americanu mediu la supermarket , e misto , confortabil , dar nu o sa mearga NICIODATA pe acolo pe unde umbla Patrolul meu , ma refer la coclauri , ref la sosea , te iau oricand la o liniuta cu un Logan 2,0 un pic "intzepat" Vezi matale aici e pura teorie. Modificat la fel ca patrolul - simex, blocanti ARB nu vad de ce nu ar merge... poate chiar mai bine, ca are de 2 ori powerul. LC200 e urmasul demn al 80 si 100, se face in variante utilitare si in continuare il vezi la treaba cu sigla ONU peste tot in lume. La noroi conteaza anvelopa, cat priveste tractiunea intrebarea e simpla... Un sistem controlat electronic, e mai mult decat diferential deschis sau nu? Din mica mea experienta zic ca da. Nu e nimeni nebun sa zica ca un sistem electronic e peste un blocant 100%. Acum mai pun si 2 filmulete la noroi din epoci apuse - Orjogoaia toamna dupa ceva ploi. Ca o paranteza Jeepul are sistem super smecher de transmisie - mult peste toyota - cu electronic limited slip diferential.. https://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential#Electronic Discutia de fiabilitatea electronicii si avantajele ei in orice industrie ar fi interesat de dezvoltat in alt thread. De exemplu senzorul de abs la suv de ce s-a stricat? S-a rupt, nu a fost bine protejat, a ajuns noroi si pietre la el sau pur si simplu a facut poc ca tubul catodic... Daca e ultima da, electronica ne-a mancat, daca nu.... TLC KDJ120 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 (edited) Re: Vi-l prezint pe FRAM iesi cu noi la o tura? / Sau ramai la tastatura ? ;) Dupa opinia mea de fierar de 4x4 , la Toyota sunt de bagat in seama numai: - LJ 70 - caroserie/punti ok dar fara blocante si motor lesinat de vreo 85 CP - LJ cu faruri patrate - motor de 3,0 , masina se misca ok dar fara blocante . Cam mica - HDJ 80 4,2 24V , model numai la 4 usi cu transmisie firava ( reductor ciudat si diff-uri subtirele), desi 170CP pt un 4,2 ...cam putin, nu? Restul sunt fie SUV-uri sau pick-up uri , deci masini utilitare 4x4 firave LC200 nu e in wish list , iti pot da argumente: - degeaba ai V8 daca nu ai transmisia HD aferenta. E ca Jeepul de 5,9 V8 cu Dana 30. - caseta de directie e cu cremaliera , asemenea autoturismelor. Nu iese de prea multe ori la bolovani fara sa se darame. - sistemul de rulment roata "in butuc" capsulati , vreo 4000 lei /rulment. 3-5 iesiri si e "gata" - suspensie independenta pe fata , firava, amortizoare ce se indoaie in ravena , probleme maxime. (observi ca am dat electronica deoparte) Deci lasa bietul LC sa mearga pe unde stie dansul, sa haleasca asfalt si daca te tine punga , sa il duci sa pasca offroad la Dubai, ca la Mamaia pe plaja nu ai voie cu el ;) E ..Impozant dar cred ca LC200 se poate compara cu Infiniti QX56 , cu Jeep Grand , Hummer H2 si cu alte SUV-uri construite dupa aceleasi principii , luxury and asphalt . In cazul acestei masini , denumirea de Landcruiser a fost tavalita , asa cum si Y62 Patrol e o caricatura , chestii de marketing ca sa cumpere cetatenii ce au vazut Daktari cand erau mici ... Se pare ca functioneaza Edited February 20, 2017 by nissan4x4 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
radui Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM iesi cu noi la o tura? / Sau ramai la tastatura ? ;) Iesirile voastre sunt un pic peste liga mea, iar simexi pe Toyota nu pun. Raman la plimbarile mele solitare sau vin pe scaunul din dreapta :) TLC KDJ120 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 (edited) Re: Vi-l prezint pe FRAM Iesirile voastre sunt un pic peste liga mea, iar simexi pe Toyota nu pun. Raman la plimbarile mele solitare sau vin pe scaunul din dreapta :) Te iau cu placere la o tura, dar ma duci la o cafea pe Dorobanti , acolo Patrolul nu face prea multe parale ! "aspiratorul" matali face mult la imagine ! Uite-l si pe ala cu Tuaregu ;) Edited February 20, 2017 by nissan4x4 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
mufasa Posted February 21, 2017 Author Share Posted February 21, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Te iau cu placere la o tura, dar ma duci la o cafea pe Dorobanti , acolo Patrolul nu face prea multe parale ! "aspiratorul" matali face mult la imagine ! Uite-l si pe ala cu Tuaregu ;) Pai de ce n-ai zis bre, ca nu mai dadeam Tuaregu' .... Crezi ca merge si cu L200-le sau are amortizoarele firave .... as putea sa incep din Floreasca :ha::ha::ha: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Big.Ursu Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 (edited) Re: Vi-l prezint pe FRAM Pentru cine sta foarte bine cu "corazonu" ... recomand cu incredere vizionarea cu sonor. Merita. Atat Toyota cat si Nissanul au 2'' lift ... Toyota are twinlock (banui ca dif. blocat fata si spate - presupun) .... (ce crawlcontrol ? :) ) .... Patrolul are pe fata montat extra, caci pe spate banui ca-i cel stock... PS. Nu se doreste a fi un versus. Din pct meu de vedere consider ca demonstreaza limitarile care apar destul de rapid. Dincolo de faptul ca au reusit sa termine ambele masini traseul pe 4 roti, sunt curios si de nota de plata dupa asemenea distractie. Daca le pui la balanta si atarna pentru tine ... atunci ... stii ca ti-ai ales masina potrivita (oricare ar fi marca respectiva). Edited February 21, 2017 by Big.Ursu NADS Fitted Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul. Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irod Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Pentru cine sta foarte bine cu "corazonu" ... recomand cu incredere vizionarea cu sonor. Merita. Atat Toyota cat si Nissanul au 2'' lift ... Toyota are twinlock (banui ca dif. blocat fata si spate - presupun) .... (ce crawlcontrol ? :) ) .... Patrolul are pe fata montat extra, caci pe spate banui ca-i cel stock... PS. Nu se doreste a fi un versus. Din pct meu de vedere consider ca demonstreaza limitarile care apar destul de rapid. Dincolo de faptul ca au reusit sa termine ambele masini traseul pe 4 roti, sunt curios si de nota de plata dupa asemenea distractie. Daca le pui la balanta si atarna pentru tine ... atunci ... stii ca ti-ai ales masina potrivita (oricare ar fi marca respectiva). Ursule, blondul ala pletos cu patrolu CSK la numar, nu e sanatos la cap. Deci ce am vazut ca face cu masina :tr , oricum tipu stie meserie. Din ce am vazut in ultimele postari ale lui am impresia ca a pus Patrolu pe Maxxis Trepador de 40 cu badlockuri. Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT Natura si aventura Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrianfd Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 (edited) Re: Vi-l prezint pe FRAM haide bre, ca nu e chiar asa negru dracu'. vreau sa vad si eu patroalele voastre ca urca pe acolo, sau pe marea majoritate de pe forum :wink: tb48, reductii/rapoarte mari, etc. vs ce are lumea pe la noi. patrolul ala e orice, dar nu alea de 5-10k de la noi (mai ales alea cu 2.8 si body-lift :grin:). mai sunt video si cu alte patroale la ei alaturi de pletos si nu urca la fel... ps. era un video in care un defender cu super setup urca pe unde nu urca pletosu', ca nu avea patrolul pus la punct cu noul lift de ii ridicase centrul de gravitatie cu suspensie moale pe spate. deci mere cu pere. si Mufasa cand o apasa pedala pe o urcare alunecoasa o sa se uite lung 2.8-ul de patrol pe simex... Mufasa o sa se plimbe vara frumos prin Baiului relaxat, curat, coboara lejel si pe Orjogoaia, baga o Strategica. si se da jos fresh din masina. cei cu Simex sunt inca pe DN1 sau pe A1 in drum spre destinatie. :wink: deci mere cu pere. inca nu e clar ce face cu ea. ne spune peste un an cum sta treaba. traseul ala era cam de 35', 33'-ul era la limita nu neaparat din pricina garzii la sol, ci a dimensiunii obstacolelor. in rest, ca unul care a avut si s-a dat cu IFS (inclusiv alaturi de altii cu rigida), treaba e foarte simpla: 1. masina mai noua cu IFS --> gume mai mici si de obicei mai inguste pe jante inalte din cauza etrierilor, balon mai mic. in cazul de fata: toyo: diametru 33.2x latime 10.8x18, perete 7.6' patrol: diametru 35x1 latime 2.5x15, perete 10' --> pata de contact si flex al peretelui net superior la patrol pe stancarie si bolovani, diametru mai mare, trece si se muleaza mai usor peste obstacole. 2. masini mari = gume mari, 1. penalizeaza Toyota. 3. chiar daca a blocat-o fata spate, sa zicem ca trece si peste 1 si 2. IFS-ul pe asemenea obstacole nu flexeaza si ii dezechilibreaza masina, se vede cu ochiul liber cum greutatea masinii e peste tot numai pe unde nu ar trebui sa fie. poate corecta nitel din kit-ul de suspensie, nu e clar ce lift are toyota, dar tot IFS ramane. fara putin moment nu se poate catara incet in multe situatii, suspensia nu ii aseaza masina, ii duce greutatea fix pe roata cu obstacolul cel mai mare in fata, d-aia sunetele si "violenta" (ignorand unghiurile masinii). ah, si 3.-ul cum urca IFS-ul il zice unul care s-a dat singur singurel cu IFS pe ravene si a cazut/alunecat de mai multe ori cu ea, ajungand la tinichigerie nu o data... Edited February 21, 2017 by adrianfd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mufasa Posted February 21, 2017 Author Share Posted February 21, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Sunt o gramada de branduri de jante de aliaj (n-as pune otel ca sunt prea grele) aftermarket. Imi puteti recomanda ce marci sunt OK ? Poate si ce fel de profil ar trebui sa tintesc ca sa fie suficient de rezistente, dar in acelasi timp sa nu se incarce cu noroi in toate cotloanele. M-am hotarat pentru 17". Multumesc pentru orice comentariu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mufasa Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Nu am avut ocazia sa-i fac consumul la drum intins, dar in Bucuresti, singur in masina, se situeaza undeva intre 14-18%, depinzand de cei 2 parametri importanti in economia consumului : aglomeratia si talpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YCE Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM E bine, consuma mai putin decat un Touareg V10tdi :) ex-Iulika0069 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mufasa Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM E bine, consuma mai putin decat un Touareg V10tdi :) Asta-i avantajul motoarelor mici cu doar 8 cilindri :). De, daca ti-a trebuit V10 ... vroiai sa tragi avionul cu el ! (parca despre el era vorba) Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Bun consumul pt. 4.6 litri. The Grey haleste intre 16 si 20. 16 la mers mult in oras, adica motor cald si distante mari. 18 traseu constant acasa-firma-acasa. 4 km, 7 minute tura, motor rece. 20 iarna la minus 15-20 grade, cu webasto pornit 2 ore pe zi. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrianfd Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM posibila inspiratie, omul spune multe, inclusiv ce i-a cedat cand a tavalit-o nitel prin namol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mufasa Posted May 1, 2017 Author Share Posted May 1, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Adrian, multumesc de filmulet ! Acu' 2 saptamani am bagat-o la spalat temeinic cu presiune pe dedesubt in vederea aplicarii unei protectii generale. Am urcat-o pe rampa si am fost surprins sa constat ca o masina atat de scumpa dupa numai 6 ierni (ce-i drept la C-ta) este atat de rosie pe dedesubt. Nimic mancat, dar rosie peste tot. In acest sens confirm mitul ca Toyota este varza la protectie antirugina. A doua zi, in bord vreo 5 becuri aprinse (pe galben), fara sa simt vreun simptom in functionare. O duc la reprezentanta pentru constatare si verdictul este ca senzorul dreapta fata de la ABS este rupt. Din jet de apa !?!? Asta e, o iau de buna, schimbat senzor + cablajul aferent + diagnoze + manopera = 2500 lei + TVA. Peste vreo saptamana o bag la tratament, curatat tot, acoperire, ceara in usi si praguri, etc. (stie cel ce o face mai bine, merg pe mana lui). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted May 1, 2017 Share Posted May 1, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM nici prin cap nu-ti trece cat rau poate face un jet de apa in special pe senzori si radiatoare senzorii nu-s facuti sa reziste la 140 de atm jet de apa :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mufasa Posted May 1, 2017 Author Share Posted May 1, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Acum stiu ... fara sa-mi treca prin cap, mi-a trecut prin buzunar :grin:. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mufasa Posted May 2, 2017 Author Share Posted May 2, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Astazi am luat-o, cam asa arata lucrarea (din pacate n-am facut pozele foarte bine) : Cu ocazia asta am constatat ca are si scuturi motor, cutie si rezervor, deci deocamdata ma calmez cu Asfirele. Ce-i drept sunt numai de tabla de 2mm, dar pentru ce-mi trebuie mie cred ca va fi suficient. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RZV Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Ce produse s-au folosit? In ultima poza apare ceva tub ce pare a fi insonorizant negru ordinar.... Zie eu ca ai dat banii ce ceva calitate nu doar pe ceva ca acopera frumos si pe dedesubt infloreste la fel de gingas,ca asa a considerat semeseriasu'. Zic si eu asa, din perspectiva omului caruia ii plac lucrurile fine :grin: Zpor ! Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată. Dream It, Do It, Live It.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphonne Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM RZV te ajut eu, s-a folosit produsul din link :) http://vopsea-auto-moto.ro/antifon_insonorizant_sprint Altceva nu comentez, imi place masina, as proteja cumva ''catalizatoarele'' alea doua sau ce sunt ele ca sigur sunt scumpe. Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM kka maka, alta fraiereala, rugina sub antifon .. ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
RZV Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Nuuuu,nu am vazut rugina sub antifon,nu....are interzis. Am vazut numai gauri,al dreak cum vad eu numai raul. nea Luigi,operatia pa cord, asta, portofel, se facu la matali? nu mai conteaza, felicitari executantului.treb sa recunoastem ca se putea si antifon mai deosebit de un simplu tifon de targ la asa masina si valoare.restul este bun facut. Vede el primul mecanic cum se intelege cu mama semeseriasului cand va desface si inlocui ceva pe desubt, ca deh, antifon meserias in strat consistent fu-tat de simpaticul meserias. In rest ,imi cer scuze ca nu tacui dreak din gura mea mare...da pacatosu...stiti voi. A, inca una de curiozitate,in usi si praguri baga ulei cu vaselica ,ceva mega super ceara din targ sau produs special de 50E bidonul?furtunete din ala lung si cu multe gauri in varf avu,sau folosi tevusca de la pistol? Sa nu uitati ca este o tara libera si niste fraieri curiosi ....:))) 1 Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată. Dream It, Do It, Live It.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM aiii, nu bre , la mine nu umbla Toyote... just Nissan-e, am facut si io o gluma de aia de autobaza , ca vaz ca se poarta ! Imi place acaretu omului si se pare ca se ingrijeste de el, ceea ce e un lucru de laudat. Treaba cu sparcuitu la antifon pi pesti tot , fapt ce genereaza serotonina ( hormon al placerii) la apropitar dar batai de cap ulterior , ma cam seaca la suflet. In rest, numai cuvinte de lauda am, masina e potenta pe motorizare , luxury la condus si are stapanul care trebuie ca sa aibe grija de dansa . Urmaresc topicul cu placere . ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
RZV Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Re: Vi-l prezint pe FRAM Si eu la fel,cu topicul si cu ideile :hi Acu sa nu ne .... in hormonu' placerii omului. ce-i facut este bun facut. haididi pace Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată. Dream It, Do It, Live It.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts