Max Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Trecerea cu masina prin apa nu e un lucru atat de simplu cum cred unii dar nici nu e greu daca respecti anumite reguli. Lucruri de tinut minte in cazul in care intram cu masina in apa. 1. Studiati zona inainte de a intra in apa. Stabiliti clar intrarea si iesirea. Testati adancimea apei cu un bat (sau cu antena de la masina :grin: ). Nu va bagati in apa daca sunteti doar cu o singura masina. Cel putin inca o masina trebuie sa ramana pe mal pana la trecerea definitiva a primei. 2. Stingeti farurile si proiectoarele din timp. Lasati-le sa se raceasca. Majoritatea, daca sunt incinse , se crapa la contactul cu apa. (din experienta proprie) 3. De asemenea, daca motorul e incins, lasati-l cateva minute sa se raceasca. Mai ales la cele cu turbina. Asigurati-va ca electroventilatorul de pe radiator este oprit. 4. Asigurati-va ca lucrurile sensibile si de valoare sunt protejate. Stiu ce inseamna din experienta proprie sa isi pluteasca telefoanele pe sub scaune :grin: Acte, laptop, GPS, telefoane etc... sa le lasati pe mal sau sa gasiti o metoda de a le proteja. 5. Lasa geamul deschis. Daca masina se scufunda, e posibil sa nu poti deschide usa asa ca iesirea pe geam este sigura. Centurile de siguranta sa fie desfacute. 6. Transmisia sa fie cuplata pe 4x4 si in reductor. Daca aveti blocaj de diferential pe spate, cuplati-l si pe acela pentru siguranta. 7. Intrati incet in apa si incepeti sa rulati cu viteza constanta. In acest fel, in fata masini se creeaza un val care va protejaza si nu lasa apa sa intre mult la motor. Chiar daca nu aveti snorkel, veti fi surprinsi ca , datorita vitezei constante de rulare si datorita acelui val care se creeaza, puteti trece prin ape care depasesc in mod normal inaltimea prizei de aer pe care o aveti la masina. 8. Daca, la trecerea printr-un rau, simtit ca masina pluteste si este luata de apa, asteptati putin pana masina se umple de apa dupa care ea se va lasa incet pe fund si veti avea din nou adarenta. (experienta proprie) 9. Daca motorul a luat apa pe la admisie, opriti-l. Scoateti masina afara din apa (trasa de alta masina sau cu troliul propriu). Nu lasati motorul sa mearga cu apa in el. Apa nu este compresibila asa ca puteti rupe foarte usor bielele, puteti sparge pistoane sau altele. Scoateti filtrul de aer. Desfaceti bujiile (pt benzinare), bujiile incandescente sau injectoarele (pt diesel) si dati la automat in gol pana iese toata apa din capul pistoanelor. Dupa ce vedeti ca nu mai iese apa sau aburi, montati inapoi bujiile sau injectoarele si porniti motorul fara probleme. Bineinteles fara filtru de aer sau cu el schimbat sau uscat Cum va dati seama daca motorul a luat apa? Motorul va incepe sa mearga neregulat iar pe esapament va scoate un fum alb si dens. 10. Daca simtiti ca masina se scufunda si nu mai aveti ce face, nu va panicati. Iesiti pur si simplu pe geam si urcati pe capota sau plafonul masinii. Ar fi bine ca inainte de a intra in apa, sa aveti pregatita o sufa legata de spatele sau de fata masinii. 11. NU faceti manevre multe cu ambreiajul cat sunteti in apa. Incercati sa nu il apasati prea mult Pregatirea masinilor pentru trecerea prin ape. Snorkel-ul este solutia ideeala pentru a proteja motorul impotriva patrunderii apei in admisie. http://www.cruiseroutfitters.com/content_images/expedition/safari_snorkel.jpeg qr8eEWyKQHM Masinile pe benzina. Aici problema este delicata deoarece zone sensibile cum sunt bujiile, delcoul, fise, electronica, calculator, etc...pot fi afectate serios de apa si ca atare, motorul sa se opreasca. Sunt solutii de protejare a acestora: Mansoane speciale pentru deloco si bujii, siliconarea capacului de delco si a fiselor de bujii, protejarea calculatorului masinii prin mutarea lui intr-un punct mai superior (cum ar fi plafonul de exemplu) sau prin inchiderea lui in cutii speciale etanse daca exista. Am inteles ca exista si diverse solutii sub forma de spray sau silicon care protejaza zonele sensibile prin creearea unei pelicule care nu retine apa. Masinile cu motoare diesel , mai ales cele vechi si simple fara electronica, pot intra fara probleme in apa. (eu sunt binecuvantat cu un motor de 4000 cc diesel , 6 in linie care poate functiona sub apa fara nici o problema) Ceva de genul asta: Rf7bikev4hw Motoarele diesel mai noi, au si ele un calculator sau alte dispozitive electronice care pot fi afectate de apa si care trebuiesc protejate. Aerisirile de la punti, cutia de citeze si cutia de transfer, ar fi bine de prelungit cat mai sus pe langa sau prin snorkel daca e posibil. Verificati uleiul din punti, sau transmisie dupa trecerile prin apa. Daca gasiti apa , e bine sa schimbati uleiul. Precis mai sunt si alte informatii utile legate de acest subiect. Rog cunoscatorii sa se pronunte si ei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yo2bt Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. :g - nu uitati sa verificati daca nu cumva au ramas pesti prin masina. :ha: 73 de adi - yo2bt ...altfel spus - TOATE CELE BUNE :hi ORCA - Off Road Club Arad Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinti Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. in afara de niva toate masinile aveau ceva lumini aprinse data viitoare dupa ce au citit acest topic vor sti sa le stinga......poate foarte utile tpicuri domnule max ARO M461 din '65 Daca doi oameni iti zic ca esti beat este bine sa te duci sa te culci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. in afara de niva toate masinile aveau ceva lumini aprinse data viitoare dupa ce au citit acest topic vor sti sa le stinga......poate foarte utile tpicuri domnule max De aia ziceau eu de faruri mai ales ca sunt patit. Am crapat pana acum doua seturi de faruri. Inclusiv becurile. :grin: Aici se vede cum s-a fisurat farul: Link to comment Share on other sites More sharing options...
asfalttango Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. Foarte utile informatiile :h5 :1 Totusi am observat la turisme de strada ca au probleme de la o simpla ploaie cu alternatoarele si electromotoarele. Cum rezista un alternator sau un electromotor la imersarea in apa(de cele mai multe ori apa este contaminata cu mil,noroi,crengi,pietris etc) si posibilitatea intrarii corpurilor straine. Din experienta dvs. cam cu cit se reduce durata de viata a echipamentelor electrice in cazul submersiei? Cred ca solutia intrarii in apa trebuie adoptata in ultima instanta.Ca ultima solutie.Gresesc? Invata din experienta altora....ca pina inveti din a ta...mori. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vstef_is Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. Super util topicul! Am patit-o si eu cu farurile... Tre' sa stea stinse... dupa ce se usuca le folosesti din nou si gata... altfel... poc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vstef_is Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. :cl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cretu Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. Max, esti tare. reusesti sa deschizi niste topicuri care intredevar sunt mai mult decat utile. Imi vine sa le printez si sa le pun in torpedou, ca sa le am la mine. Sunt asa de multe lucruri ce trebuie stiute incat... Dar, ma gandesc ca, nimeni nu s-a nascut invatat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. Max, esti tare. reusesti sa deschizi niste topicuri care intredevar sunt mai mult decat utile. Imi vine sa le printez si sa le pun in torpedou, ca sa le am la mine. Sunt asa de multe lucruri ce trebuie stiute incat... Dar, ma gandesc ca, nimeni nu s-a nascut invatat. Ma bucur daca posturile mele sunt utile si lumea poate invata ceva. Bineinteles ca nimeni nu se naste invatat. Eu am avut privilegiul de a fi parcurs multi km in teren in toate conditiile (mai putin cele de desert, dar ajung eu si acolo :grin: ) Majoritatea situatiilor de care povestesc sunt inspirate din experienta proprie. Am luat apa in motor, am spart faruri, am fost luat de apa, a inceput sa imi patineze ambreiajul cand era apa mai mare pt ca l-am tot apasat inutil, etc... Am invatat cate ceva din fiecare experienta. Si am invatati si din experientele altora. Nu am respectat intotdeauna regulile si uneori am platit pentru asta. Astept ca si altii care au diverse experiente de genul acesta sa le expuna aici. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. Foarte utile informatiile :h5 :1 Totusi am observat la turisme de strada ca au probleme de la o simpla ploaie cu alternatoarele si electromotoarele. Cum rezista un alternator sau un electromotor la imersarea in apa(de cele mai multe ori apa este contaminata cu mil,noroi,crengi,pietris etc) si posibilitatea intrarii corpurilor straine. Din experienta dvs. cam cu cit se reduce durata de viata a echipamentelor electrice in cazul submersiei? Cred ca solutia intrarii in apa trebuie adoptata in ultima instanta.Ca ultima solutie.Gresesc? Am trecut de multe ori prin apa dar inca nu am stricat nici un electromotor si nici un alternator. E drept ca vorbim aici de TOYOTA. :grin: Intratul in apa nu il consideram ca ultima solutie. O facem fiindca putem nu ca suntem obligati. :grin: Ca doar exista ocoliri, poduri etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niku iorga Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. Utile sfaturi. mi-ai adus aminte cum am stat 2 ore in mijlocul unui rau de munte, la maxim 10 grade afara, deoarece nu am respectat cateva chestii din ce spui tu aici. Un singur sfat imi mai vine acum in minte din ce-am patit atunci: nu intrati cu copilot in apa/rau daca nu stie sa inoate Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. nu intrati cu copilot in apa/rau daca nu stie sa inoate Pai, treaba asta e implicita, nu trebuie sa faca obiectul vreunei reguli. Oricum, sunt situatii in care nici spectatorii nu sunt protejati: :grin: H0R4KU9F5oY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petre Niteanu aka bullbar Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. :g Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheliosu Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. foarte util :g KAMIKAZE TEAM Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. La masinile mai vechi, se scotea cureaua care antreneaza ventilatorul si/sau alternatorul. Astfel, apa nu era aruncata prin compartimentul motor de elice, si/sau alternatorul nefiind in functiune riscul de a face un scurt era minimizat. La masinile mai noi, unde cureaua mai antreneaza fulia de la servodirectie, ac, sau mai stiu eu ce, e mai dificil de pus in practica. Australienii, au un fel de prelata, cu chingi in colturi, pe care in partea de sus o prind cu capota, iar in partea de jos o leaga de bara. Cu viteza constanta, se poate traversa o apa, motorul stropindu-se doar pe dedesupt, ca si cum ai traversa o balta. Daca dau de pozele respective (patrol4x4.com) pun un link. I Have No Idea What You Are Talking About Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levo Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. Eu am vazut metoda asta putin simplificat. Cu un izolir :grin: http://www.offroadtranssylvania.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angler Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. :bravo :g Sa fii domn e o intamplare, sa fii OM e lucru mare ! ------------------------------------------------ Link to comment Share on other sites More sharing options...
wyy Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. :g Have No Fear . . . Link to comment Share on other sites More sharing options...
yo2bt Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. Acu, ati trecut sau nu vadul, pana la urma tot veti iesi cumva la mal... :grin: Daca nu a intrat apa in motor e foarte bine, dar nu uitati sa verificati uleiurile din cutie, reductor, punti. E foarte posibil sa intre apa in ele, ceea ce nu e foate grav daca schimbati uleiul cat mai repede posibil. 73 de adi - yo2bt ...altfel spus - TOATE CELE BUNE :hi ORCA - Off Road Club Arad Link to comment Share on other sites More sharing options...
rotty Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. Super sfaturi ce bine mi-ar fi prins sa le citesc inainte sa schimb un set de proiectoare. Oricum am invat din propia experienta da asta cate odata costa asa :bravo :bravo Max de topic. You can wake up a man who is asleep, but you cannot wake up a man who pretends to be asleep. Mitsubishi Pajero 3.5 V6 - de open. Club T44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. si inca ceva...nu uitati ca la iesirea din apa franele nu mai sunt eficiente.... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
flyer Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. si inca ceva...nu uitati ca la iesirea din apa franele nu mai sunt eficiente.... :grin: Intrebarea mea este: DE CE NU mai sunt eficiente franele dupa iesirea din apa ? O alta poveste legata de frane si apa este asa. Am avut 2 buc. de masini de la VW (polo si apoi golf) Dupa 50.000km la ambele masini observam ca am franarea foarte eficienta exact dupa ce le spalam timp de 2 -3 franari (perioada foarte scurta) dupa care masina revenea la 'normalitate'. Ce poate fi ca problema ... discurile uzate ... fac acea buza pe margine unde placuta nu atinge discul iar spanul rezultat de la franare nu era eliminat complet .... . SAU alta cauza putea fi acea oxidare a discurilor de frana care ajuta la o priza mai buna intre placuta si disc.... poate vorbesc prostii si are cine va o explicatie plauzibila .... o astept cu mare placere. :p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted April 5, 2009 Author Share Posted April 5, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. si inca ceva...nu uitati ca la iesirea din apa franele nu mai sunt eficiente.... :grin: Intrebarea mea este: DE CE NU mai sunt eficiente franele dupa iesirea din apa ? O alta poveste legata de frane si apa este asa. Am avut 2 buc. de masini de la VW (polo si apoi golf) Dupa 50.000km la ambele masini observam ca am franarea foarte eficienta exact dupa ce le spalam timp de 2 -3 franari (perioada foarte scurta) dupa care masina revenea la 'normalitate'. Ce poate fi ca problema ... discurile uzate ... fac acea buza pe margine unde placuta nu atinge discul iar spanul rezultat de la franare nu era eliminat complet .... . SAU alta cauza putea fi acea oxidare a discurilor de frana care ajuta la o priza mai buna intre placuta si disc.... poate vorbesc prostii si are cine va o explicatie plauzibila .... o astept cu mare placere. :p E o mare diferenta intre a spala masina si a sta cu masina in apa. Cand speli masina , apa se sterge de pe disc la prima franare. Cand masina sta in apa, va fi tot timpul apa intre placute si discuri si va actiona ca si lubrifiant. De aceea si abreiajul patineaza daca faci manevre cu el sub apa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Horia Corabean Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. :g Tot din proprie experienţă, atenţie în zonele unde se draghează balastru de pe cursul apei (de exemplu la Dej, înainte de confluenţa Someşurilor, sub baraj) nisipul sau pietrişul depus proaspăt în zona malului este un veritabil nisip mişcător, am intrat până aproape de malul celălalt şi m-am împotmolit grozav la mal, atacat în diagonală. După doua mişcări înainte şi înapoi am rămas suspendat, curentul a dus nisipul dislocat de sub roţi şi am ramas la 45 de grade cu 2 roţi pe uscat (sincer voiam să văd ce poate maşina, apa în ea era pe partea copilotului până peste boxe) :ha: Verificaţi de pietre rămase pe dedesupt, sau ce pot ajunge la fulii de pe scuturi şi gresaţi crucile cardanice. Mai aşteptăm sfaturi din experienţă, unii nu avem foarte mare praxis de extrem... :grin: Vasile Marginean 1977-2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tractozaur Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Re: Trecerea prin apa. Informatii utile. :g vad ca s-au dat multe sfaturi utile si un alt sfat din proprie experienta si care-mi trece prin minte acum, este ca atunci cand iti intra apa in masina, ar fi bine sa nu ai mocheta :ha: , ca daca ai si ia apa, e musai sa o scoti si sa o usuci :ha: ca altfel oricat de mult crezi tu ca s-a uscat direct pe masina pe urma, cand da de un pic de umezeala, incepe sa-ti miroasa a balta in masina si crezi ca ti-a ramas vreun peste imputit ratacit de la ultima escapada prin masina :ha: :ha: :ha: Off-Road Runner Off-Road Runners Team TRACTOZAUR - Nissan Patrol Y60 d`aratura Allroad Runner - Audi allroad d`oras GAZROM - ARO M461 d`epoca Trompetica - Dacia Double Cab 4x4 da vanatoare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts