Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Anvelope de niva pe jante de 15 toli


Ninja
 Share

Recommended Posts

Buna tuturor,

 

Sunt EXTREM de interesat sa stiu cati dintre voi au reusit sa-si schimbe jantele de niva pe 15 toli si sa puna un cauciuc cu profil de teren fara sa decupeze aripile.

Am incercat ieri treaba asta cu Zoltan cu 2 tipuri de jante, unele cu ET 0 altele cu ET pozitiv (20 parca) si cu niste Lerma Gomme cu profil Simex. La jantele cu ET 0 nu se putea intoarce, la cele cu ET 20 stateau ceva mai bine dar tot agatau in aripa.

Un kit de inaltare pe fata rezolva situatia? (ma refer la sistemul acela de inele de cauciuc/metal care se monteaza pe arc).

Sugestiile sunt bine venite.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Buna tuturor,

 

Sunt EXTREM de interesat sa stiu cati dintre voi au reusit sa-si schimbe jantele de niva pe 15 toli si sa puna un cauciuc cu profil de teren fara sa decupeze aripile.

Am incercat ieri treaba asta cu Zoltan cu 2 tipuri de jante, unele cu ET 0 altele cu ET pozitiv (20 parca) si cu niste Lerma Gomme cu profil Simex. La jantele cu ET 0 nu se putea intoarce, la cele cu ET 20 stateau ceva mai bine dar tot agatau in aripa.

Un kit de inaltare pe fata rezolva situatia? (ma refer la sistemul acela de inele de cauciuc/metal care se monteaza pe arc).

Sugestiile sunt bine venite.

 

Mai bine decupezi aripile.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

De ce va incapatanati sa va puneti cauciucuri mai late pe masina? Credeti ca ennglezoii sunt atat de prosti ca bage de Defender cauciucuri inguste?Moda asta cu cele late a venit de la americani, dar nu uitati ca solul de la noi nu este ca la ei. In zona asta foarte rar o sa intalnesti pietre, bolovani atat de mari incat sa-ti trabuiasca roti late care sa absoarba socurile. Peste tot unde te uiti e numai noroi, iar prin noroi se trece cel mai bine cu cauciucurile inguste.

Totodata, singurul avantaj al cauciucurilor late este ca dau bine pe masina si atata tot. Pe noi insa ne intereseaza ca masina sa treaca.

Te sfatuiesc sa ramai la dimensiunile de 16 ale Nivei, asa cum a fost facuta ea (prost sau bine) si o sa vezi ca vei fi mult mai fericit(atat la buzunar cat si la performante). :hi

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

bbb, am vrut sa pun pe ea un cauciuc cu profil de teren, un mud track sau peste, fie 205, fie 215 - ea vine cu 185 deci diferenta nu e colosala. 185 nu gasesti nimic de teren. Si cauciucurile alea rusesti Voltyre nu sunt nebun sa le pun, sunt prea scumpe pentru ce stiu sa faca si sunt cu camera! Problema principala nu e cauciucul, e janta, rusii fiind singurii nebuni care fac jante cu ET pozitiv atat de mare!

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Hamat, dar daca ma uit la poza cu masina ta, si tu ai decupat la greu si ai pus un cauciuc frumos:) si bun:)

 

Da. ?i cu camer? în?untru.

Anvelopele sunt 205/85R16 ?i am p?strat camerele originale.

 

F?r? decupare nu prea se poate s? pui dimensiuni mai mari, dup? cum a zis concis ?i Max. Asta e.

?i a?a mai atinge câteodat? fundul arcului spate, dar acolo m?car nu taie cauciucul.

73 de Zoli / YO5CRQ

http://www.yo5crq.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Eu am pastrat jentile rusersi (pe 16) cu gumele Voltyre originale asa cum sunt ele cu camera. NU am gasit cauciucuri cu un profil adecvat pt ele, si care sa nu sara peste 185 sau 195. Drept umrare, am incaltat rusoaica cu gume de 195/80/15 pe jenti de Samurai. O trebuit sa decupez colturile la aripi, atat pe fata cat si pe spate. De inaltat, nu am inaltat-o. Am lasat-o asa cum e.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Eu am pus asa ceva

 

http://i671.photobucket.com/albums/vv74/alexx52000/DSC00046-1.jpg

 

http://i671.photobucket.com/albums/vv74/alexx52000/DSC00047.jpg

 

http://i671.photobucket.com/albums/vv74/alexx52000/DSC00048.jpg

Sint Reesapate pe ele scrie 175/R16 Sint, din cauza profilului, mai inalte decit cele oeiginale de 185 ,si ceva mai late .De atins nu ating ci doar cea din stinga spate cind e masina plina atinge putin putin in anumite pozitii(nesemnificativ)

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Eu am pus asa ceva

 

 

Sint Reesapate pe ele scrie 175/R16 Sint, din cauza profilului, mai inalte decit cele oeiginale de 185 ,si ceva mai late .De atins nu ating ci doar cea din stinga spate cind e masina plina atinge putin putin in anumite pozitii(nesemnificativ)

 

Ce fel de cauciucuri sunt si cam cat te-au costat?

 

BTW foarte frumoasa rusoaica!Sa te bucuri de ea!

Omul este făcut să trăiască şi nu pentru a se pregăti să trăiască!
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Avand in vedere ca cel mai probabil voi alege varianta cu decupatul aripilor, are cineva o schita cu modul in care trebuie facut decupajul?

Ma intereseaza mai ales pe aripile fata.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

la ochi. Conteaza sa ai gumele pe masina, verifici cam cat ar trebuii extirpat, tragi o dunga si apoi bagi flexi. Numa sa ai grija sa lasi o margine ca sa o poti indoii apoi bine.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Pai, este. Cel putin din punct de vedere estetic. Si daca nu o indoi, marginea taiata va ruginii sau te vei taia in ea ori de cate ori te apropii de roata. Cand ajung acasa, o sa incerc sa fac o poza de aproape si sa o postez.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

La cit de groasa e tabla de Niva cred ca-i ceva de munca ca sa o indoi. Si in plus, in zona in care se indoaie se poate depune noroi si mizerie si deci rugina este in floare acolo. Am sa ma gindesc la varianta asta. La aripile din fata intentionez sa decupez chiar mai mult, inclusiv din partea frontala de sub elementul de rigidizare transversal.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

ceea ce se vede in poze ca fiind rugina, e un fel de lut uscat. de la ultima iesire de nebun, noaptea, in padure, singur. Oricum, ceva, se f... la acea miscare pt ca, parerea mea, alternatoru nu mai functie. Sau, poate o fi altceva. oricum, abia am coborat din padure.

 

 

Acuma, vis a vis de decuparea aripilor. Buza trebuie foarte bine straansa, chituita si vopsita (oricum, pe decuparee se duce minim un disk de flex). Pe gume, se poate observa bine de tot cum au fost ciupite crampoanele de marginea originala a aripii.

Nu am reusit sa fac poze si la aripile din spate pt ca s-or gatat acumulatorii. Oricum, tr modificat si altceva. In situatii extreeme 9cand sta masina doar intr-o roata spate pe sol, atinge bine. tr schimbate si restu - legat de suspensii). Dar mere. Asa cum e acuma, mere de rupe. Totul e sa nu incerci mai mult decat poate masina. Pana la urma, e o masina de drumuri foarte grele, dar, nu de off-road.

Merge in off-road, bine, foarte bine chiar, dar, are limite.

Ca si masina standard, in off-road, dupa mine, se comporta mult mai bine ca multe altele. Usoara, agila, etc. Dar, vorbeam de gume.

 

Eu solutia asta am gasit-o. (gumele sunt 195/80/15)

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Stiu cum se prezinta tabla de cind am facut decupajul pentru priza de alimentare cu GPL. Chinul naibii si alta nu. Am gasit pe www.pieselada.ro un kit de suprainaltare format din patru arcuri si amortizoare mai mari fata de cele originale. Cred ca am sa-l cumpar, mi se pare a fi o solutie buna pentru suprainaltare. Se obtin din cite spun ei 3 sau 4 cm in plus si combinat cu niste cauciucuri pe 16 ceva mai maricele, ma gindesc la un maxim 205, se obtin in plus tot cam 4 cm. De ajuns pentru ceea ce-mi trebuie mie. Cit despre alternator, cu toate ca este zdravan facut, pozitia aia in care este amplasat nu il prea avantajeaza asa ca am luat hotarirea de a-l muta de acolo undeva in partea stinga a motorului cit mai sus posibil.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Nu am reusit sa fac poze si la aripile din spate pt ca s-or gatat acumulatorii.

 

Poate reusesti sa postezi si pe spate ca si eu incep de maine decuparea, sa-mi fac o idee.

Omul este făcut să trăiască şi nu pentru a se pregăti să trăiască!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Anvelope de niva pe jante de 15 toli

 

Salut.sunt si eu interesat sa-mi achizitionez incaltari de noroi pt niva mea....fara sa decupez din aripi.Nu conteaza marca ,dimensiune, resapate, SH.Doar sa ma scoata din noroi si sa nu fie nevoie de flex.

PLS sfaturi.

Nu este important sa castigi… este important sa-l faci pe celalalt sa piarda
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use