Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni


bratu romeo
 Share

Recommended Posts

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

@Petre Niteanu si Cotizo - bag de seama ca le cam "amestecati"

 

T34 nu s-a nascut din colaborarea ruso-germana ci din colabrarea ruso-usa (de fapt precedentul lui T34 a fost un tank facut dupa planuri americane (Christie tank)). Bineinteles ca USA nu stia nimic "oficial" de aceasta colaborare.

 

Proiectele comune ruso-germane vizau modul de utilizare a tancurilor pe campul de lupta ... si intradevar tactica a fost comuna, la inceputuri rusi au avut de tras datorita slabei dotari cu accesorii si a pregatiri echipajelor si comandantilor, cu nici 1 an inainte Stalin taman ce "epurase" armata rosie.

 

Panter IV a reprezentat coloana vertebrala a armatei germane, a fost tancul produs in cele mai multe exemplare (8600 bucati) si cu foarte multe variante (10). Este adevarat ca initial a fost proiectat sa aiba rol de suport al artileriei dar de la versiunea F a primit un tun "anticar". Daca nu insel Panzer IV a distrus cele mai multe bilndate inamice ... si sigur a fost folosit pe toate fronturile, inclusiv de catrea Armata Romana.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

tarzy, tancul de care vorbesti tu Panzer IV F este aproape inexistent (fix 135 bucati din vara anului 1942), adica....mai bine nu le faceau. Asta pt ca le-au dotat cu tunul care putea strapunge blindajul de la KV1 si T34, dar...era prea tarziu! Deci despre ce tanc vorbesti tu care a reprezentat coloana vertebrala? Este ca si cum ai zice ca Dacia sport a fost masina care a reprezentat Romania in domeniul auto!

Daca vrei, desi sunt convins ca nu e cazul, iti dau si cifre cu privire la cate Panzer IV au fost, variante si cate au supravietuit! Ca dovada, il confruntarea de la Kursk...au scapat cam vreo 200! Restul....

 

Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

Banuiesc ca aceasta http://www.achtungpanzer.com/panzerkampfwagen-iv.htm#panzer4 este sursa de inspiratie. Versiunea F a fost produsa in doar 200 exemplare, dar au urmat G cu altele 1275 si H cu 3774 si J cu altele 2970.

Cand ma refeream la coloana vertebrala am inclus TOATE versiunile de Panzer IV.

In fapt Panzer IV a fost echivalentul lui T34 in armata germana si a fost produs in masa pe toata durata razboiului.

Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

Mäh certäretilor, stricätori de topic, ce ar fi sä vä dau eu intälnire la ästia "mai aprinsi" aici in muzeu ( sinsheim, cel mai amplu muzeu tehnic european, patrollator stie ce zic ), unde sänt

TOATE aparatele de armatä, inclusiv tankuri mitraliere si tunuri, de dinainte de din si de dupä perioada räzboaielor mondiale.Cu

jeepuri antice, sau renumite cu toate

extravagantele istorice cum ar fi

bugati de valoare la kg in aur cu

masini americane, cu

motoare cät vila, de crucisätoare in 2 timpi diesel, cu

cinema 3D cu tematica mermoz, cu

locomotive de tren vechi,cu

elicoptere si

avionae de luptä,

si ca desert si o vizitä in

concord si

topolev.samd.Am putea bäga o vizitä de o zi 2, sä vä väd certänduvä cu ochi umezi life !!!!

in duba mea incäpem 9, de dormit dormin in cur beti tinändune de bere.Vara e lungä eu zic sä faceti rezerväri.Eu as sta o säptämäna cänd intru nu mai vreau sä ies...si este de väzut timp de o säptämäna serios.

Caut oameni cu interese comune, morale.
Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

Tarzy, ca sursa de informare despre WW II am avut cartile de istorie, dar batalia de la Kursk am invatat-o de la meseriasii din armata. Pe de alta parte, oferta lui Silviu este extraordinara. Mergem? Macar acolo ne certam beti si ne explica aia ce si cum. Hai ca are Silviu grija de noi sa ajungem inapoi in Romanica! Sau nu?!:ha2

 

Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

@Petre Niteanu si Cotizo - bag de seama ca le cam "amestecati"

 

T34 nu s-a nascut din colaborarea ruso-germana ci din colabrarea ruso-usa (de fapt precedentul lui T34 a fost un tank facut dupa planuri americane...

 

 

 

Corect! T-34 are la baza un proiect american!

 

 

PS: Totusi, rog moderatorul/moderatorii de pe aceasta arie, sa separe posturile si sa faca un topic separat despre tancuri, de preferinta intr-o arie cat mai apropiata ca specific, pentru ca, acest topic are deja ca subiect... scuze... nu-mi amintesc ce are ca subiect!!!... si l-am cam facut varza cu tancurile...

Edited by MagnuM

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

Tarzy, ca sursa de informare despre WW II am avut cartile de istorie, dar batalia de la Kursk am invatat-o de la meseriasii din armata. Pe de alta parte, oferta lui Silviu este extraordinara. Mergem? Macar acolo ne certam beti si ne explica aia ce si cum. Hai ca are Silviu grija de noi sa ajungem inapoi in Romanica! Sau nu?!:ha2

 

ma bag ... cum sa nu ... cand e vorba de baute si discutii nu ma dau deoparte

 

Legat de cartile de istorie ... parerea mea ... alea trebuiesc citite mai printre randuri asa ... nu de alta dar mai greu sa gasesti "istorici" obiectivi

Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

In 1939 cele mai multe tancuri ale URSS erau tipul T-26, tanc usor, si tancurile usoare BT. T-26 era un tanc lent facut pentru sprijinul infanteriei - cum era Matilda la englezi. BT-urile erau rapide si usoare, facute su scopul de a vana tancuri inamice.Amandoua seriile erau slab blindate, aveau tunuri de 37mm, armament usor anti-personal si motoare Otto, usor inflamabile, cel putin teoretic. Amandoua tipurile erau dezvoltari sovietice ale tancului Vickers de 6 tone britanic, in cazul T-26 si a prototipului inginerului american Walter Christie in cazul BT-urilor.

In 1937, Armata Rosie l-a pus pe inginerul Mihail Koskin sa conceapa un tanc pentru a inlocui BT-urile. Specificatiile initiale erau: blindaj de 20mm, tun de 45 mm, motor diesel V12 si tren de rulaj convertibil de la senile la roti, cum aveau si BT-urile. Proiectul incorpora cercetarile anterioare facutein legatura cu blindajul inclinat, care era de presupus ca va devia proiectilele perforante mai bine decat cel perpendicular. Cercetarile au fost facute in secret si cu participarea unor experti germani - cu care URSS era aliata la momentul respectiv. Germanii nu erau insa interesati in introducerea in fabricatie a unor noi tipuri de tancuri pentru ca nu existau in tehnica de lupta a altor tari vehicule blindate cu performante superioare. Koskin a perseverat insa si l-a convins pe Stalin sa aprobe dezvoltarea unui al doilea prototip, numit A-32 dupa grosimea blindajului frontal. Tunul era de 76 milimetri si motorul era identic. La teste modelul A-32 s-a dovedit mai reusit. O versiune cu senile mai late si blindaj de 45 de mm a fost aprobat sub numele de T-34, dupa anul in care s-a apucat de proiectarea tancului si dupa anul in care Ordjonikidze a fost numit sa dezvolte noua tehnica blindata sovietica.

Practic, sovieticii au invatat care ceva de la toata lumea, dar nu e nici un secret ca in aceea perioada au conlucrat cu germanii, platindu-le in materie prima "know-how"-ul, masinile unelte si specialistii. Germanii au reusit si ei sa ascunda in Rusia Sovietica activitati si cercetari militare interzise lor dupa primul razboi mondial.

Prototipul lui Christie a fost refuzat de armata americana si masinile construite vandute rusilor, iar germanii nu s-au gandit sa faca tancuri mai serioase decat dupa ce au dat de T-34, care insa in primul an de razboi nu le-a pus probleme foarte mari, rusii neavand tactica eficienta in utilizare, iar fiabilitatea lui era foarte proasta.

Edited by cotizo
Niciodata nu esti destul de paranoic...
Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

Pai sa rezumam (cat am priceput eu, mai batut un cap, din acest topic intortocheat): Luaz e o masinuta de unica folosinta, cu care iesi o data si o lasi in teren. Din aceasta cauza trebuie sa duci in spate schiuri, barca, bicicleta sau deltaplan(dupa caz) ca sa ai cu ce te intoarce acasa. E facuta din piesele ramase dupa o reparatie la un tanc T34 si e mai putin fiabila decat un tocator de carne german marca Panzer IVF.

 

Citatul meu favorit apartine lui V.I.D.: "Masina asta asa o fost facuta...sa nu coste mai mult decat obuzul care o loveste".

 

Konetz filma. Do svidanie!

Samurai incepator
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

tocmai mi-am achizitionat si eu un Luaz 969,din 1993 nu a fost pornita,ak a pornit imediat. Se blocheaza bendixul si trebuie putin impinsa cateodata. Stiti de unde se mai pot comanda piese ceva pt ea? Imi trebuie burdufurile la planetare si bucsa de vine coloana de la volan sau cum se zice,sunt coapte. Altceva probleme,cum merge imi puteti spune mai multe,sfaturi ceva?Eu mi`am luat-o pt teren,nu pt off road extrem,doar cat sa trec prin putin noroi in care cu o masina 4x2 as ramane acolo!Va multumesc!

Edited by danutz969
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest gigibrbr

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

cum dumnezeu se baga poze aici ????aveam cateva interesante cu un model camioneta ,cum au mai spus si altii aceste masini sant putine in romania si sigur cei ce le detin numai de net nu stiu in concluzie eu cred ca este o masina mai bine facuta decat un aro 10 si mai greu de intretinut nu din cauza banilor .....se gasesc piese ieftine la fratii nostrii ,,,,,,,,,,,,,,,,dar cine le repara???

Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

cum dumnezeu se baga poze aici ????

Uite asa

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=37337

Ai acolo tot ce trebuie cum se pun poze la ce dimensiune ,cum se micsoreaza etc mai cautati si voi .

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

cum dumnezeu se baga poze aici ????aveam cateva interesante cu un model camioneta ,cum au mai spus si altii aceste masini sant putine in romania si sigur cei ce le detin numai de net nu stiu in concluzie eu cred ca este o masina mai bine facuta decat un aro 10 si mai greu de intretinut nu din cauza banilor .....se gasesc piese ieftine la fratii nostrii ,,,,,,,,,,,,,,,,dar cine le repara???

 

Intai ar trebui ca sa citesti si sa respecti regulamentul forumului si dupa aceea sa te intrebi cum se baga ppoze aici sau sa te bagi in alte discutii.

:rules

Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

eu la niva ma aprovizionez cu piese din galati un moldovean ce merge si in ucraina , stiu ca aduce si pentru agregat ca al tau !

Edited by teo pes
VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

am si eu o mica intrebare...(am citit topicul mai de mult si nu stiu daca s-a precizat pe vreundeva) : are sau nu are Luazul sasiu???

Offroad Racing Romania - the ORIGINAL since 2006

Membru Club T44

Link to comment
Share on other sites

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

Nu are, e caroserie autoportanta. Pare solida dar nu am vazut inca unul mancat de rugina. Cine stie, poate oamenii le tin la adapost.

Cat despre domnul care eticheteaza in felul sau Aro 10, il astept sa dam o tura pe munte, traseul il alege el (dar nu pe asfalt!!!).

ARO, oriunde, oricand...
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

Da Petre dar daca lasi Luazul pe pustii, ai sanse mari s-o gasesti primavara, sau cand te duci s-o recuperezi... daca te mai duci... La "altele" poti pune problema asa????:ha::ha:

La consum ... mai bine tac..

 

PS Sunteti off topic:ha:

 

Cam care ar fi consumul?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: LUAZ..o masina despre care nu vorbeste nimeni

 

Pana sa citesc acest thread nu as fi exclus o asemenea achizitie. Acum nu mai este de actualitate!

Suzuki Grand Vitara XL-7 2003

ex-Land Rover Discovery 2 2004

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use