Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

probleme cuplaj 4x4 la Jimny


abrudila
 Share

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Curata toata instalatia :) baga compresoru pe furtune....

 

Asa am facut si mai a trebuit sa schimb si niste garnituri de la planetare si acum merge pergect.... ugh ma bucur ca am curatat personal valva/selenoidul ala ca altfel ma costa piesa 10 mil si era in prima secunda stricata.... nimeni nu se mai baga k luma sa vada exact care e problema fara sa schimbi piesa.. in fine bine ca am rezolvat , ca acum merge bine si sunt pregatit de iarna:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Salutare.

Daca tot am gasit un topicul ... am si eu o problema de cuplaj. (1,3-2006-cuplaj la buton)

Asadar cuplez 4x4 in mers, merge tot ok, cand il dezactivez se aude un harait. Eu cred ca nu decupleaza de tot sau ceva de genul. Reusesc sa decuplez cum trebuie daca opresc masina cuplez si low, iar apoi decuplez. In bord se aprinde normal martorul verde cand cuplez, iar cand decuplez dispare.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

@iogil, ca să vezi dacă s-a decuplat cum trebuie, după ce ai apăsat butonul pentru a decupla și s-a auzit hârâitul, opresti pe dreapta, opresti motorul, lasi masina într-a cincea, te apleci sub ea și încerci s-o miști in față sau în spate in acest timp uitându-te la cardanul față. În mod normal, nu ar trebui să se miște. Mai simplu ar fi să faci testul ăsta pe un elevator, dar merge si fără. Apoi, tot la elevator ți-ar fi mai ușor să identifici cu o mai mare exactitate de unde vine acest hârâit.

 

Numai bine!

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Cum zici ca ai curatat solenoidul, care? Ala primul dinspre motor sau celelalte doua care sunt mai sus sub blocul de sigurante ca am si eu aceasi problema cu licaritul becului in bord si ma paste si pe mine aceasi munca de cautare peste tot?????

Am Jimny.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Ca orice posesor de Jimny cu mrl-uri pe vacuum am şi eu probleme cu cuplajul 4x4. A inceput prin a clipi in bord 4x4 după care nu se mai aprinde de loc 4x4. Bineinţeles nici nu cupleaza 4x4. Mecanicul a spus că trebuie să fie releul ce dă comandă la selenoizi. Intrebările sunt următoarele:

1. Există un releu ce da comanda la seleoizi?

2. Dacă raspunsul este "da" unde şi care este acel releu?

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

se gasesc mrl AVM 457 -noi noute -165 euro sau AVM HD -190 euro CU TVA INCLUS

Vezi http://www.avmromania.ro , servire rapida. Eu am cumparat de la ei si sunt ok, recomand (nu e reclama, e un ajutor dat colegilor in legatura cu pretul exagerat de mare practicat pe-aici)

Edited by revo
Suzuki Jimny , Ironman suspension
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Ca orice posesor de Jimny cu mrl-uri pe vacuum am şi eu probleme cu cuplajul 4x4. A inceput prin a clipi in bord 4x4 după care nu se mai aprinde de loc 4x4. Bineinţeles nici nu cupleaza 4x4. Mecanicul a spus că trebuie să fie releul ce dă comandă la selenoizi. Intrebările sunt următoarele:

1. Există un releu ce da comanda la seleoizi?

2. Dacă raspunsul este "da" unde şi care este acel releu?

 

Salut,

pdf-ul de la bigjimny e destul de bun ca sa te prinzi ce si cum.

http://www.bigjimny.com/images/documents/Check_the_vacuum_system.pdf

Jimnyholic inside :j

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Multumesc celor ca mi-au raspuns :tk dar care totuşi nu mi-au raspuns la intrebare. Nu vrau sa trec sa MRL-uri manuale, prefer să traiesc cu adrelanina, adica sa nu stiu nicodată când ma lasă vacuumul în teren :ang2. Am citit tot topicul, am studiat link-ul de la Bigjimny.com, care mai apare si anterior dar totuşi.... care e releul ... daca e... :cn

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Multumesc celor ca mi-au raspuns :tk dar care totuşi nu mi-au raspuns la intrebare. Nu vrau sa trec sa MRL-uri manuale, prefer să traiesc cu adrelanina, adica sa nu stiu nicodată când ma lasă vacuumul în teren :ang2. Am citit tot topicul, am studiat link-ul de la Bigjimny.com, care mai apare si anterior dar totuşi.... care e releul ... daca e... :cn

 

As merge mai degraba pe docoment decat pe ce zice un mecanic... cate jimny-uri o fi desfacut??? A verificat tot circuitul de vacuum, valve si ce mai e pe acolo? Adica un minim de investigatie la concret?

Dar asta e doar parerea mea.

Jimnyholic inside :j

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Am citit tot topicul, am studiat link-ul de la Bigjimny.com, care mai apare si anterior dar totuşi.... care e releul ... daca e... :cn

 

Mai studiaza si sectiunea dedicata din manualul de service (e post sticky in sectiunea asta).

Sistemul 4x4 e gestionat de un mic controller care deschide/inchide 2 valve. Daca ai Jimny dupa 2005, sistemul e mai complicat un pic (apare in plus un servomotor pentru comanda cutiei de transfer, niste date de la niste senzori de pe cutie (ex: nu comuta in 4x4 Low daca masina se misca sau schimbatorul nu e la punctul mort/N), etc. In imensa majoritate a cazurilor cedeaza furtunele de la fuzete, si/sau una sau amindoua din valve se colmateaza (le gasesti aproximativ sub baterie).

 

Daca zici ca problema s-a agravat pe masura ce trecerea timpului, nu as da vina pe un releu. In principiu alea ori merg ori ba. Insa as suspecta o componenta mecanica cu parti in miscare.

 

Spor la investigat! :grin:

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Jimny dupa 2005... nu comuta in 4x4 Low daca masina... nu e la punctul mort/N

 

Asta chiar nu stiam. Dupa ce ca trebuie sa stea roata pe loc, sa nu fi virat, mai trebuie sa ai grija sa scoti si pe liber cutia de viteze. Nu-i mare greutate, doar enervant as zice :grin:

Edited by rockshox
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Trebuie sa o scoti pe liber pentru ca (virgula) cutia de transfer este de fapt o cutie de viteze nesincronizata ;)

La Jimny pina in 2005, se poate face figura asta, insa se va auzi un ciriit care nu lasa loc de dubii ca manevra a fost gresita :grin:

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Trebuie sa o scoti pe liber pentru ca (virgula) cutia de transfer este de fapt o cutie de viteze nesincronizata ;)

La Jimny pina in 2005, se poate face figura asta, insa se va auzi un ciriit care nu lasa loc de dubii ca manevra a fost gresita :grin:

 

Nu te contrazic, doar ca la mine ('99) nu zice nimic, doar sunetul normal de angrenare la roata. Oricum n-am schimbat de multe ori asa, in general mi-am format reflex si cuplez pe greu mereu cu ambreiajul calcat.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Masina mea este din 2004, cu levier la reductor. De principiu de la 2x4 la 4x4 schimb din mers (cu viteza de sub 50 la ora) dar cu ambreiajul calcat (din obijnuinta) iar de 4x4HI pe 4x4LOW cu masina oprita, scoasa din viteza sau cu ambreiajul calcat si mereu cu rotile drepte. De cate ori mi s-a intamplat sa trec pe hi pe low cu rotile in miscare cutia de transfer a carait.

Revenind la problema mea, care inca nu este rezolvata, o voi reda mai pe larg . Initial clipea becul in bord cand cuplam 4x4, semn ca vacuumul are probleme. M-am dus in service si am inceput prin a verifica bulbul de la reductor si firele. Nu stiu ce a facut acolo mecanicu, el fiind sub masina de pe elavator cu aparatu ce masura in mana iar eu in masina schimbam de la 2x4 la 4x4. Dupa aceasta verificare becul s-a calmat, in sens ca nu mai clipea, dar nici nu se aprindea, semn ca este o problema de alimentare asa cum zice si bigjimny.com . Firele nu par a fi intrerupte iar daca sunt intrerupte trebuie sa fie intre bulb si releu/controller. Deci srtie cineva exact care este releul? Luni merg cu Jimny la un alt mester si as vrea sa fiu cu lectiile invatate

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Ar mai fi o varianta, sa imi cumpar un Patrol sau Jeep perfect functioanl si sa vand Jimny, dar inca nu iau in calcul aceasta varianta!!:ha1:ha1:ha1:ha1:ga:ga:ga

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Buna ziua, vin si eu cu o intrebare, am un jimy dupa 2005 cuplare la buton si de ceva vreme nu mai vrea sa cupleze ramane intre viteze sa spun asa, acum sunt la service si am desfacut reductorul (cutia de transfer), nu am gasit nimic uzat, dupa care am desfacut motorasul de angrenare, nu am gasit nimic uzat, am inlocuit cablu care alimenteaza acest motoras, nici o schimbare, azi merg sa vorbesc cu ei sa vedem de ce ne mai legam.

Daca aveti vreun sfat, va rog, astept cu mare drag!

Edited by Razvy_GL
The way of ... Samurai
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Trebuie sa fii mai explicit:

- nu cupleaza fata?

- servo-motorul lucreaza?... De obicei pe acolo sint probleme.

 

Ideea e sa izolez problema: ai o problema la reductor sau la comanda lui? Sau ai o problema cu cuplarea rotilor fata?

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Am izolat defectul, la modul ca daca scot furtunasele care vin de la electrovalvele de vacum la puntea fata atunci am cuplare pe cutia de transfer, dar nu am cuplare la roti. Am pus dopuri pe furtunele ce coboara catre punte si cutia de transfer isi face treaba, problema ramane la sistemul de electrovalve care cupleaza respectiv decupleaza MRL-urile. Mai am de lucru sa inteleg care este principiul lor de functionare. Daca stie cineva, ascult cu mare drag.

The way of ... Samurai
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

MRL-urile automate sunt bune cand merg.("Sa fie bine, ca sa nu fie rau!"):ha: Principiul lor de functionare este asemanator, indiferent de marca sau masina pe care au fost montate din fabrica, dar ele pot ceda cand nu te astepti, sau cand nu-ti doresti. Daca vrei neaparat sa intelegi ce si cum, scrie pe youtube "4x4 automatic wheel hubs" si o sa vezi/intelegi principiul lor de functionare, dar si video versusuri intre cele automate si cele manuale dar si video tutoriale in care ti se explica de ce sunt mai bune cele manuale, cum/cand se rup/cedeaza cele automate. Bineinteles ca sfatul meu pentru a scapa de durerile de cap, ar fi sa iti iei unele manuale, ca nu costa o avere - si ai rezolvat problema. Esti linistit si ai garantia ca nu te vor lasa de izbeliste cand ti-e lumea mai draga. Toate cele bune!

 

P.S. eu am avut manuale pe Jimny si n-am avut nicio problema niciodata cu ele.:dr1

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Am izolat defectul, la modul ca daca scot furtunasele care vin de la electrovalvele de vacum la puntea fata atunci am cuplare pe cutia de transfer, dar nu am cuplare la roti. Am pus dopuri pe furtunele ce coboara catre punte si cutia de transfer isi face treaba, problema ramane la sistemul de electrovalve care cupleaza respectiv decupleaza MRL-urile. Mai am de lucru sa inteleg care este principiul lor de functionare. Daca stie cineva, ascult cu mare drag.

 

In felul asta nu cuplezi fata deloc, doar treci cutia de transfer in modul Low. Verifica asa:

- electrovalvele sa functioneze: daca pui mina pe ele (sub baterie in stinga cum te uiti la motor), trebuie sa simti la mina cum cupleaza. Pe furtunul respectiv trebuie sa simti vacuum, atunci cind motorul merge.

- sa nu ai furtune crapate, rupte, smulse, etc. - urmaresti toate traseele

- sa nu fie sparta membrana de la MRL (atunci nu se mai face vacum, evident)

 

Daca pui din alea manuale, nu rezolvi problema, doar o ocolesti. Vezi ca alea AVM nu sint etanse, doar alea japoneze, a mai fost pe aici o discutie. In acest caz va trebui sa desfaci ansamblul de fiecare data dupa ce te duci la noroi/apa.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Nu am rezolvat inca problema.

Am stat cinci zile sub masina si am desfacut si curatat de la primul la ultimul furtun contact, electrovalva, cutie de transfer, motoras de cuplare,Mrl-uri, adica intr-un cuvant tot,tot tot.

Dupa aceasta operatie a functionat perfect de nenumarate ori(cuplat/decuplat), pana am spus GATA AM REZOLVAT PROBLEMA,

NUUUUU dimineata cand sa plec la munca am mai incercat o data sa cuplez/decuplez si ce credeti aceeasi problema a cuplat reductorul si mrl-urile dar becul (verde ce indica cuplarea 4x4 pe usor) a ramas clipind. Si de aici nu mai imi ia nici o comanda.

Azi am verificat din nou valve si furtune, mufe ......etc, tot si nici un rezultat. Am ramas cu masima in 4x4 si cu becul clipind. Sper sa ajung cu ea acasa fara sa stric ceva.

Efectiv nu mai am de ce sa ma leg decat de computerul 4WD care face cuplarea/decuplarea.

A mai patit cineva asa ceva sau il am eu pe necuratul pe instalatie?

The way of ... Samurai
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

"Computerul" ala nu e decit un banal controller si l-as cam exclude (electronica merge sau nu merge, nu prea are stari intermediare).

 

In cazurile de genul asta, se curata cele doua valve, mai ales daca filtrul ala mic (e cit unghia de la degetul mare) e murdar, distrus, etc.

Demonteaza-le, baga WD40 si lasa-l sa lucreze peste noapte si apoi sufla-le cu aer comprimat.

 

Mai vezi ca in manualul de fabrica e o procedura pentru diagnosticarea 4WD, care include electronica, valvele, furtunele, etc.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Azi am verificat din nou valve si furtune, mufe ......etc, tot si nici un rezultat. Am ramas cu masima in 4x4 si cu becul clipind.

 

Ai pierderi pe circuitul de vacuum, sau senzorul de presiune are personalitate.

 

Cand dai comanda de 4x4, una din electrovalve se deschide si membrana MRL-ului este actionata.

In acest timp presiunea creste (este vacuum nu suprapresiune), iar cand MRL-ul a ajuns la cap de cursa, presiunea scade din nou.

Circuitul de comanda 4x4 asteapta 10 secunde ca presiunea sa revina la normal.

Daca nu revine zice ca e avarie.

 

Asta poate sa fie de la circuit de vacuum neetans sau senzor prost.

Senzorul are codul 43830-81A60 si costa in jur de 400 lei.

 

Ai verificat si butelia de vaccum din contraaripa si furtunul ei?

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use