Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

probleme cuplaj 4x4 la Jimny


abrudila
 Share

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Butelia de vacuum e dupa aripa dreapta. Ca sa ajungi la ea, trebuie sa dai aripa jos si asta e foarte usor.

 

@minitechnicus: senzorul ala de care vorbesti exista si la versiunile < 2005? Si daca da, unde e localizat?

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

@minitechnicus: senzorul ala de care vorbesti exista si la versiunile < 2005? Si daca da, unde e localizat?

 

exista la toate versiunile de Jimny, este pe sub blocul de electrovalve.

 

cand pui MRL-uri manule, ca sa nu licare in bord becul de 4x4, trebuie sa pui in scurt firele de la senzorul asta.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Uraaaaaaa! :grin::grin:

Ca de obicei am stat astazi sub masina toata ziua,

am luat-o de la capat, incepand de la butoane,reductor, senzori, motoras de cuplare, conducte,furtune, si tot ce inseamna parte de cuplare vacumatica, pana am ajuns la MRL-uri.

Acum sunt "expert":grin: in sisteme vacum, Mrl-uri si cuplare vacumatica (JIMNY), am descoperit furtune care nu etansau bine (probabil invechite) am pus altele noi, plus ca Mrl-urile nu erau etanse si pierdeam (tragea) aer, am spalat si am luat fata dreapta la pinioane, schimbat semeringuri si pus silicon la saiba metalica de strangere pe butuc, deci nu mai "rasufla nik".

Am demontat si aripile fata dar nu am gasit acel tank de vacumm, masina mea NU are asa ceva.

Acum e suficient sa arat cu degetul spre buton, ca s-a si cuplat 4x4.:banana:banana

 

Multumesc tuturor pentru indicatii si ajutor!

The way of ... Samurai
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

am descoperit furtune care nu etansau bine (probabil invechite) am pus altele noi, plus ca Mrl-urile nu erau etanse si pierdeam (tragea) aer, am spalat si am luat fata dreapta la pinioane, schimbat semeringuri si pus silicon la saiba metalica de strangere pe butuc, deci nu mai "rasufla nik".

Am demontat si aripile fata dar nu am gasit acel tank de vacumm, masina mea NU are asa ceva.

 

Aha... deci pierdea vacuum prin mai multe locuri.

Eu MRL-urile le etansez cu vaselina. In felul asta se desfac usor si nici nu mai stau sa curat siliconul vechi cind am desfacut MRL-ul.

In interiorul MRL-ului sa ai doar putina vaselina, cit sa nu se frece pe uscat. Eu am avut mai multa vaselina decit prevedea constructorul si asta iarna la -20 de grade s-a facut marmelada si nu e deloc vesel sa te apuci de desfacut la ele pe frigul ala.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Am demontat si aripile fata dar nu am gasit acel tank de vacumm, masina mea NU are asa ceva.

 

Probabil fostul proprietar l-a dau jos sa usureze masina.

 

Toate au. Chiar si cele fabricate ieri.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Eu MRL-urile le etansez cu vaselina. In felul asta se desfac usor si nici nu mai stau sa curat siliconul vechi cind am desfacut MRL-ul.

 

Dar de ce le etansati cu vaselina/silicon?

MRL-ul are garnitura, are codul 43838-82CB1.

 

Eu nu am schimbat niciodata garnitura la nici un MRL la care am lucrat.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

Etansat e un pic cam mult spus, stiu ca MRL-ul are garnitura/semering si chiar e de calitate pentru ca a rezistat atita timp.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

felicitari Razvy_GL pentru reusita, ( sunt un pic gelos ), eu sunt inca la partea " masina asta sigur e posedata "

Inca nu am reusit sa aflu daca valvele primesc curent , suspectez ca una din ele face scandal. Adica, am pus cate un manometru pe fiecare furtun iar in momentul in care pornesc masina, doar una din valve se deschide si elibereaza vid catre punte ( valva ce nu are legat prin T senzorul de presiune )

 

Nici de furtune sau tevile de pe punte nu sunt prea sigur, motiv pentru care am pus dopuri pe furtunele de la valve ca sa pot face tot felul de incercari ( sa mint masina ca instalatia e buna )

 

MRL`urile imi par ok , dar n`am reusit sa ma cuplez cu pompa de vid direct pe fuzeta ca sa verific daca imi cupleaza sau decupleaza. cuplat doar pe furtune.. nimic.. nici un pic de vid, pe nici unul, ciudat imi este ca atunci cand dau MRL`ul jos si apas pe el simt cu lucreaza aerul prin el.

 

Momentan, pana gasesc un mecanic in Brasov ce chiar are chef sa si repare ceva, stau in 2x4, in aceasta pozitie totul e perfect, nici o eroare, doar ca am bagat in MRL`uri niste distantiere ca sa stea decuplate.

Altfel, pentru 4x4 ,stau cu mufa scoasa de la actuatorul de pe cutia de transfer ( ca sa nu mai aud buzzarul ala infernal de eroare, traiesc doar cu palpaitul ) si mi`am facut un mic sistem de 3 comutatoare legate la actuator printr`o alta mufa cu care pot comuta in ori ce pozitie fara sa fiu restrictionat de ceva; iar la mrl`uri, scot distantierul, Ma gandeam sa shuntez si electro valvele cu un robinet ca sa duc vacumul direct la punte printr`un robinet atunci cand am nevoie de 2x4 pentru ca fara vacum sunt permanet cuplate.

 

Mai pe scurt " am legat cu sarma"

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme cuplaj 4x4 la Jimny

 

decat legat cu sarma, mai bine pui MRL-uri manuale.

 

 

 

felicitari Razvy_GL pentru reusita, ( sunt un pic gelos ), eu sunt inca la partea " masina asta sigur e posedata "

Inca nu am reusit sa aflu daca valvele primesc curent , suspectez ca una din ele face scandal. Adica, am pus cate un manometru pe fiecare furtun iar in momentul in care pornesc masina, doar una din valve se deschide si elibereaza vid catre punte ( valva ce nu are legat prin T senzorul de presiune )

 

Nici de furtune sau tevile de pe punte nu sunt prea sigur, motiv pentru care am pus dopuri pe furtunele de la valve ca sa pot face tot felul de incercari ( sa mint masina ca instalatia e buna )

 

MRL`urile imi par ok , dar n`am reusit sa ma cuplez cu pompa de vid direct pe fuzeta ca sa verific daca imi cupleaza sau decupleaza. cuplat doar pe furtune.. nimic.. nici un pic de vid, pe nici unul, ciudat imi este ca atunci cand dau MRL`ul jos si apas pe el simt cu lucreaza aerul prin el.

 

Momentan, pana gasesc un mecanic in Brasov ce chiar are chef sa si repare ceva, stau in 2x4, in aceasta pozitie totul e perfect, nici o eroare, doar ca am bagat in MRL`uri niste distantiere ca sa stea decuplate.

Altfel, pentru 4x4 ,stau cu mufa scoasa de la actuatorul de pe cutia de transfer ( ca sa nu mai aud buzzarul ala infernal de eroare, traiesc doar cu palpaitul ) si mi`am facut un mic sistem de 3 comutatoare legate la actuator printr`o alta mufa cu care pot comuta in ori ce pozitie fara sa fiu restrictionat de ceva; iar la mrl`uri, scot distantierul, Ma gandeam sa shuntez si electro valvele cu un robinet ca sa duc vacumul direct la punte printr`un robinet atunci cand am nevoie de 2x4 pentru ca fara vacum sunt permanet cuplate.

 

Mai pe scurt " am legat cu sarma"

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use