Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

probleme pornire suzuki vitara


Guest mihaiirinoiu
 Share

Recommended Posts

Guest mihaiirinoiu
salut, am si eu o problema cu suzi a mea, e din 91 motor 1,6 iar problema consta in faptul ca dimineata porneste greu, trebuie dat mult la automat de cca 5-6 ori, apoi cand se incalzeste porneste la sfert are cineva vreo idee ce ar putea fi? :hl
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Iar vorbesc fara sa ma pricep:hw la modelul asta (sau la oricare altul).Banuiesc ca lumea o sa intrebe( si pe buna dreptate ) injectie,carburatie?Ce fel de motor este?.Problema cred ca este legata de nefunctionarea a cea ce ar trebui sa fie socul,asadar un senzor de temperatura,bulit.sau pur si simplu nu mai face contact.las pe altii mai experimentati sa dezvolte.Bafta !:x

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

e pe carburator sau pe injectie?

vitara softop '97(de vanzare): :dr2 ->:cort ->:fh

woo cielo '96(de vanzare)

craysler voyager 2.4 benzinar

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Salut.

Si eu am avut vitara si aceeasi problema.La rece pornea greu, la cald la sfert.

Incearca cea mai ieftina varianta: aditiv curatare injectoare de 12 lei de la Petrom, de doau ori si sper sa mearga Ok.La mine aceasta reteta a functionat foarte bine.

 

A doua varianta ar fi sa schimbi filtrul de benzina, iar daca nu merge nici asa s-ar putea sa fie pompa de benzina.

VITARA 16V-MODIFICAT
Link to comment
Share on other sites

Guest mihaiirinoiu

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

dimineata scoata fum alb-albastrui, sta turata la 2000-2200. am lasat-o azi aproximativ o ora si a pornit usor

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Daca fumul e albastru... ii place uleiul . Sa fie si probleme de compresie?Cind e rece nu are compresie,si porneste greu.Cind se incalzeste,se dilata pistoane,segmenti,si porneste usor.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Verifica trei chestii mai intai:

- scanteieste?

- benzineste?

- are compresie? (comprimeste? :grin:)

Daca scoate fum albastru atunci papa ulei si in consecinta verifica compresia.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Link to comment
Share on other sites

Guest mihaiirinoiu

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

abia azi am dus-o la mecanic. bujii sunt bune,injectia functioneaza normal,la fel si socul. e posibil sa fie vreun senzor sau cand s-a schimbat cureaua sa nu fi fost pusa la punct. o sa revin cu verdictul:wink:

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Distributia n-are a face cu simptomele pe care le-ai descris.

 

Daca injectoarele sunt ok, verifica pompa de benzina, poate nu da destula presiune. Sau poate nu tine presiunea in sistem, o pierde peste noapte si atunci ai pornirea mai grea dimineata sau dupa o stationare mai indelungata.

 

Si fumul ala povesteste ceva, ar putea fi de acolo.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

La Vitara mea, cu motor 1,6 16 V, pun contactul, las pompa de alimentare sa faca presiune in rampa injectoarelor, apoi, dupa 3-5 secunde dupa ce am pus contactul, se aude in bord un ticait de releu (se taie alimentarea cu curent a pompei de benzina) si abia atunci actionez demarorul. Si, chiar daca motorul e cald, procedura urmata de mine e aceeasi. Nu am avut nevoie nici macar la -25 grade Celsius sa actionez a doua oara demarorul.

Da, la rece explozia in cilindri e usor intarziata, dar se intampla oricum la prima cheie. Mai putin tehnic spus, motorul meu porneste la rece nu la sfert, ci la jumatate catre trei sferturi...

 

Cred ca, daca ar fi fost cureua de distributie sarita de pe punct, motorul nu ar fi pornit deloc, sau, oricum, ar fi functionat ca naiba.

 

Mai trebuie verificata si starea de functionare a senzorilor, poate unul a inceput sa dea cu zecimale... Mufe care au inceput sa oxideze si care se cer curatate...

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link to comment
Share on other sites

Guest mihaiirinoiu

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

fum scoate numai cat e rece si merge turata de la soc apro la 2000-2100 de ture apoi nu mai scoate. am verificat si nu consuma ulei, dupa 200 km in off nivelul a ramas acelasi. sper sa-i dea de cap mecanicul, e priceput a lucrat si in italia cativa ani tot ca mecanic, el mi-a zis ca daca distributia nu a fost pusa exact la punct poate sa faca probleme, faza cu pompa care se dezamorseaza peste noapte o banuiesc si eu, ieri am lasat-o vrei trei ore si cand am pornit-o am dat un pic la automat cca 3-4 sec si a pornit afara fiind destul de rece. are idee cineva cam cat costa o pompa de benzina?

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

daca e monopunct si daca porneste la mai multe incercari si usor balbait, incearca sa verifici daca pinul B11 de la calculator are legatura cu circuitul de pornire (starter). practic are nevoie de un impuls de plus in timp ce dai la automat. poti sa incerci sa strapezi acest circuit(de proba) de la b11 la plusul bateriei,in timp ce electromotorul invarte. daca continui sa tii si dupa pornire ai sa observi ca motorul scade usor in ture si nu prea ii prieste... merite sa incerci.

TOYOTA HDJ 80 4.2 SUZUKI SJ 413

cei ce pot fac, cei ce nu.....dau sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

La pornire fumega si la mine pret de 1-2 minute. Consumul de ulei e nesemnificativ: cam 200 ml in 5000 km. Pompa de benzina m-a lasat in plin camp. La reprezentanta in Bucuresti mi-au cerut 432 Eur fara TVA. Am desfacut rezervorul cu frate-meu si am pus pompa Bosch de Solenza (mi se pare ca si pe Logan e aceeasi pompa). Mai aveam varianta unei pompe italiene Denso, care era 250 lei, dar am zis ca Bosch e Bosch, plus ca inca mai e in garantie. Pompa o gasesti in magazinele cu piese de Dacia. La mine nu a fost nevoie nici macar sa adaptez mufa de alimentare a pompei. Si nici probleme nu mi-a facut.

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link to comment
Share on other sites

Guest soso-bum

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

daca e monopunct si daca porneste la mai multe incercari si usor balbait, incearca sa verifici daca pinul B11 de la calculator are legatura cu circuitul de pornire (starter). practic are nevoie de un impuls de plus in timp ce dai la automat. poti sa incerci sa strapezi acest circuit(de proba) de la b11 la plusul bateriei,in timp ce electromotorul invarte. daca continui sa tii si dupa pornire ai sa observi ca motorul scade usor in ture si nu prea ii prieste... merite sa incerci.

nerecomandat sa umblii sa alimentezi calculatorul de vitara aiurea:hw

tocmai am reparat un calculator care a fost supus la asfel de incercari si foarte greu iam dat de capat,skimband si circuite integrate:x

daca vrei sa elimini asa ceva cauta si cere un calculator imprumut pt 2 minute

Link to comment
Share on other sites

Guest mihaiirinoiu

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

se pare ca am rezolvat problema e un senzor numit ETC, l-am comandat (38 ron pretu) si maine urmeaza sa-l schimb.:y

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Ceva detalii despre senzorul asta...???!!! unde este... cum ajungi la el??!!:h5

Vitara 1.6 8v `92 / 2 usi

Skoda Octavia II 2.0 TDI 140CP :y

Opel Agila 1.2 16v(nebune) 2002 - (Bestia nevestei)

Link to comment
Share on other sites

Guest mihaiirinoiu

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

o sa-i cer mecanicului schita motorului, e langa injectie are o mufa verde :P maimulte detalii maine scz

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Da, la rece explozia in cilindri e usor intarziata, dar se intampla oricum la prima cheie. Mai putin tehnic spus, motorul meu porneste la rece nu la sfert, ci la jumatate catre trei sferturi...

 

Cred ca, daca ar fi fost cureua de distributie sarita de pe punct, motorul nu ar fi pornit deloc, sau, oricum, ar fi functionat ca naiba.

 

 

Un motor pe injectie nu va porni niciodata la sfert, nu are cum, trebuie sa primeasca ceva informatie de la senzori. Pornire la sfert doar la carburatie se intilneste :grin:

 

Daca distributia ar fi sarita, pornirea ar fi fost greoie si functionarea ca si cind ar merge in 2-3 cilindri, dar simptomele ar fi aceleasi si cu motorul cald si cu motorul rece, deci nu cred ca e distributia sarita.

 

Dupa fumul ala albastru eu as verifica compresia motorului. Daca nu ai compresie, pornirea e mai dificila. Daca nu poti sa faci un test de compresie, dimineata cind e motorul rece, baga citiva ml de ulei prin gaura de la bujie. Fa asta pentru fiecare cilindru, pune bujiile la loc (poti sa verifici si distanta la bujii cu ocazia asta) si apoi da-i o cheie. Daca pleaca (mai) usor, atunci aproape sigur nu ai compresie.

 

Later edit: ce te face sa crezi ca senzorul ETC (Engine Temperature Coolant) e de vina? Daca ar fi fost asta, consumul ar fi trebuit sa fie mai mare pentru ca ECU are impresia ca motorul e mereu rece.

Edited by unde

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

ne spui si noua ce-i cu ETC-ul, unde se afla, etc??!!

Vitara 1.6 8v `92 / 2 usi

Skoda Octavia II 2.0 TDI 140CP :y

Opel Agila 1.2 16v(nebune) 2002 - (Bestia nevestei)

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Daca termostatul ar fi blocat pe "deschis" sau senzorul de temperatura a motorului defect, cred ca un simptom ar fi ca sta mai mult turat la relanti pentru ca ECU incearca sa incalzeasca motorul mentinand o turatie ridicata mai mult timp. Iar asta e usor de observat.

In cazul tau eu n-as mai sta pe ganduri si as masura compresia, pe fiecare cilindru.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Link to comment
Share on other sites

Guest mihaiirinoiu

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

daca sunt probleme cu compresia n-ar trebui sa consume ulei?

mecanicu nu a reusit sa-i dea de cap, problema e ca nu are nimeni soft de vitara si nu poate sa o puna pe tester, o metoda de pornire este sa-i dai putina benzina pe la filtru de aer si porneste imediat, am apelat la voi in speranta ca poate sa mai intalnit cineva cu problema asta, un cunoscut cu un feroza a avut aceeasi problema si nu i-a dat de cap. un tratament cu duralube ar rezolva problema cu compresia?:hl

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use