Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

probleme pornire suzuki vitara


Guest mihaiirinoiu
 Share

Recommended Posts

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Verificarea compresiei nu se face pe tester. In general cand scapa compresia papa si ulei dar nu e regula.

Un mecanic priceput ce are in dotare o scula cu manometru de presiune verifica compresia pe fiecare cilindru montand scula in locasul bujiilor, asta ca sa scoti din ecuatie cauza compresia. :wink:

SAMURAI SJ stock
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Verificarea compresiei nu se face pe tester. In general cand scapa compresia papa si ulei dar nu e regula.

Un mecanic priceput ce are in dotare o scula cu manometru de presiune verifica compresia pe fiecare cilindru montand scula in locasul bujiilor, asta ca sa scoti din ecuatie cauza compresia. :wink:

 

Asa e. Compresia nu o verifici cu testerul. Metoda manometrului e mai sigura.

Acum, daca spui ca turnand benzina suplimentar pornirea e mai usoara, ma gandesc la o problema de alimentare: debit incorect al pompei de alimentare, filtru de benzina infundat, posibile alte gunoaie pe conductele de alimentare, injectoare... O posibila neetanseitate a circuitului, si acesta se dezamorseaza cand motorul e in repaus... Pana la urma, se pare ca... benzineste (cum s-a mai spus pe aici), dar nu indeajuns.

 

Si, ca tot se vorbi de ECU in topic, poate nu ar strica sa cauti un altul cu imprumut si sa incerci sa o pornesti cu acela. E posibil ca ECU sa dea semne de oboseala, si atunci mai da si erori, mai cu seama ca s-a pomenit de senzori care, aparent, isi fac treaba.

 

Pt ceilalti: asta cu ECU poate fi o cauza... Indefinitiv incercam sa ajutam omul, si, de ce nu, sa ne ajutam si pe noi... Daca am spus o prostie, executati-ma!:jp1

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link to comment
Share on other sites

Guest mihaiirinoiu

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

mai am problema: cand e rece masina sta la relanti ca 2200-2300 de rotatii iar cand e calda la 1100-1200 rotatii. e normal ?

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

mai am problema: cand e rece masina sta la relanti ca 2200-2300 de rotatii iar cand e calda la 1100-1200 rotatii. e normal ?

Nu cred ca e normal. La mine, la rece, sta pe undeva intre 1200 - 1300 rpm, iar la cald 800 - 900 rpm.

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

dc te intereseaza, stiu un mecanic-electrician bun in buzau...

ceva de genul am avut si eu la vitara mea, putin mai complex (calculator bulit) si pana nu ia dat de cap nu a lasat o.

bine..., nu ia reparat calculatorul, dar ia facut unele modificari si acum functioneaza foarte bine...

pt mai multe detali 0761916068...

Invata regulile, apoi incalca vreo cateva.
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Daca s-a adus in discutie regimul de turatii al motorului la rece respectiv cald, am o intrebare, poate v-ati mai lovit de simptomatica asemanatoare.

 

La rece, in functie de temperatura de afara sta undeva intre 1400 si 2000-2500 maxim (asta cu 2000-2500 e pe la minus 25), la cald sta undeva la 800-900,adica perfect normal pentru motor G16B (1600 16v)

DAR:

se mai intampla sa merg cu ea, motorul fiind deja cald , si cateodata cand ajung la un semafor sa zicem sau opresc undeva cu motorul pornit si astept cu masina scoasa din viteza, turatia e undeva la 1400 (sau cam pe acolo) dar daca ii dau o pedala scurta si o accelerez pe loc, cand isi revine coboara la 800-900 si acolo sta bine-merci pana nu o opresc de tot sau pana nu plec de pe loc.

 

Ce sa fie ?

 

O completare:

Cand merg cu ea la drum nu am remarcat sa ma "traga" inainte din cauza ca se intampla sa merg cu viteza mica in treapta de viteza superioara, asa cum se intampla in cazul pornirii la rece, cand din cauza ca motorul e supraturat, si pentru ca nu plec "scartzaind" ci molcom nici nu mai trebuie sa apas acceleratia masina "tragand" singura eu doar trebuie sa am grija sa nu las brusc ambreiajul.

SUZUKI VITARA 1992
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest mihaiirinoiu

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

am fost cu ea la mecanic si a reusit sa rezolve doar o problema, acu sta normal turata 800-900. am mai remarcat insa alta problema la ea, consumul trece lejer de 15 chiar se apropie de 20 si asta pe asfalt mergand in limite normale, 90-100 maxim si schimband vitezele pana in 3000 ture, tin insa sa precizez ca masina are cauciucuri de 235/75/15. e normal?

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Care sint dimensiunile stock? Niste cauciucuri si mai mari si mai late, asa cum sint ale tale cresc consumul.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Salutare!

 

Vitara mea cu gume 205/70/15 motor 1.6 16v softtop imi ia cam 10l in orash si vreo 7.5 pe afara, asta daca merg cuminte 90-100 in a 5-a, altfel e jale, daca merg 120-130 consuma aproape ca in orash, cred ca vreo 9l ca aproape ca vad cum scade acul la benzina:x, si asta pe sosea, nu in off-road.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Referitor la pornire, mi s-a intamplat o chestie ciudata. Dupa un drum de 130 km ajuns acasa opresc motorul. Peste 5 min dau sa pornesc si nimic. (Nu a schitat niciun gest, zgomot sau altceva ca si cum nu am invartit de cheie). O imping si porneste impinsa, o opresc si incerc la cheie cu succes. Bateria sigur nu-i de vina. Oare ce sa fie? (Vitara 1.6 1991, carburator).

 

Peste 1 zi a mai facut o figura la pornire. Dau la cheie si se aude un zgomot ca un tronc scurt si atat. Dau din nou la cheie si porneste. Pana azi adica 2 zile dupa prima problema nu a mai facut necazuri.

 

Sper sa nu mai faca sau poate cineva priceput orienteaza un diagnostic. Multumiri.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Referitor la pornire, mi s-a intamplat o chestie ciudata. Dupa un drum de 130 km ajuns acasa opresc motorul. Peste 5 min dau sa pornesc si nimic. (Nu a schitat niciun gest, zgomot sau altceva ca si cum nu am invartit de cheie). O imping si porneste impinsa, o opresc si incerc la cheie cu succes. Bateria sigur nu-i de vina. Oare ce sa fie? (Vitara 1.6 1991, carburator).

 

Peste 1 zi a mai facut o figura la pornire. Dau la cheie si se aude un zgomot ca un tronc scurt si atat. Dau din nou la cheie si porneste. Pana azi adica 2 zile dupa prima problema nu a mai facut necazuri.

 

Sper sa nu mai faca sau poate cineva priceput orienteaza un diagnostic. Multumiri.

 

S-a mai discutat asta, ai bobina de la electromotor murdara si/sau carbunii consumati. Desfaci, cureti, schimbi carbunii si gata. Nu strica sa-i montezi si un releu de pornire (s-a discutat si despre asta dar nu am vreme sa caut). Succes.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Daca s-a adus in discutie regimul de turatii al motorului la rece respectiv cald, am o intrebare, poate v-ati mai lovit de simptomatica asemanatoare.

 

La rece, in functie de temperatura de afara sta undeva intre 1400 si 2000-2500 maxim (asta cu 2000-2500 e pe la minus 25), la cald sta undeva la 800-900,adica perfect normal pentru motor G16B (1600 16v)

DAR:

se mai intampla sa merg cu ea, motorul fiind deja cald , si cateodata cand ajung la un semafor sa zicem sau opresc undeva cu motorul pornit si astept cu masina scoasa din viteza, turatia e undeva la 1400 (sau cam pe acolo) dar daca ii dau o pedala scurta si o accelerez pe loc, cand isi revine coboara la 800-900 si acolo sta bine-merci pana nu o opresc de tot sau pana nu plec de pe loc.

 

Ce sa fie ?

 

O completare:

Cand merg cu ea la drum nu am remarcat sa ma "traga" inainte din cauza ca se intampla sa merg cu viteza mica in treapta de viteza superioara, asa cum se intampla in cazul pornirii la rece, cand din cauza ca motorul e supraturat, si pentru ca nu plec "scartzaind" ci molcom nici nu mai trebuie sa apas acceleratia masina "tragand" singura eu doar trebuie sa am grija sa nu las brusc ambreiajul.

 

 

Salut,

avem acelasi motor si aceleasi probleme....ai rezolvat aceste variatii ale relantiului? ce a fost pana la urma ?

 

Multumesc !

:clVitara 16B:cl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Ajutor cu idei.

De curand am luat o vitara, 91, 1,6 carburator si la nici 5 zile a facut figuri la pornire. Dadeam la cheie si niciun zgomot, nimic. Daca o impingeam pornea imediat. Am citit pe aici una alta si am zis gata, carbunii o rezolv. M-am dus la un service si mi s-a spus. Trebuie carbuni noi, bucse bobina electromotor si schimbat starter eletromotor. Am zis ca m-am scos, dupa 3 zile de stat in service si dat o caruta de bani pentru remediere probleme enuntate mai sus, o iau, intr-adevar pornea. Acum, la 14 zile dupa ce am reparat-o din nou figuri. Dau la cheie, nu se aude niciun zgomot, si am ramas cu impinsul.

Oare nu as putea diagnostica eu aceasta problema sau i-mi recomanda cineva in Bucuresti service cu experienta la asemenea masini, eventual si preturi rezonabile, ca daca ma tot duc pe cine stie unde dau gramada de bani si ma aleg tot cu masina stricata n-am facut nicio grozavenie.

Multumiri

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Ajutor cu idei.

De curand am luat o vitara, 91, 1,6 carburator si la nici 5 zile a facut figuri la pornire. Dadeam la cheie si niciun zgomot, nimic. Daca o impingeam pornea imediat. Am citit pe aici una alta si am zis gata, carbunii o rezolv. M-am dus la un service si mi s-a spus. Trebuie carbuni noi, bucse bobina electromotor si schimbat starter eletromotor. Am zis ca m-am scos, dupa 3 zile de stat in service si dat o caruta de bani pentru remediere probleme enuntate mai sus, o iau, intr-adevar pornea. Acum, la 14 zile dupa ce am reparat-o din nou figuri. Dau la cheie, nu se aude niciun zgomot, si am ramas cu impinsul.

Oare nu as putea diagnostica eu aceasta problema sau i-mi recomanda cineva in Bucuresti service cu experienta la asemenea masini, eventual si preturi rezonabile, ca daca ma tot duc pe cine stie unde dau gramada de bani si ma aleg tot cu masina stricata n-am facut nicio grozavenie.

Multumiri

 

Asadar: carbuni noi, bucse noi, starter nou. Si nu vrea la cheie. Vorbim asadar de un contact imperfect. Verifica:

- stare sigurante (desi putin probabil sa fie de acolo)

- stare contact general (poate ai o lamela oxidata, sau chiar deteriorata)

- stare papuci, saibe si/sau piulite de strangere a cablurilor demarorului. Poti avea neplacuta surpriza sa constati ca acesta nu merge din cauza unei amarate de saiba oxidata. Ti-o spun din proprie experienta: am demontat demarorul, am rectificat colectorul rotorului, am schimbat carbunii si am montat totul pe masina, bucuros de treaba facuta si de lucrul nou. La proba totul a mers impecabil. A doua zi, nu. Am pus mana, am dat jos din nou demarorul, am dat lenea de-o parte si am curatat temeinic contacte, papuci, saibe, piulite, si, iaca minune: nici pana azi nu am mai avut probleme. Totul e sa dai de un electrician auto tipicar, si cu chef de a cauta chitibusuri din astea. De astilalti care stiu doar sa inlocuiasca piese (nu sa le si repare) sunt satul...

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Daca toate contactele sunt ok (ai curent pe bobina cand dai la cheie:

- desfa bobina de pe electromotor si curata bine interiorul ei. E un electromagnet de fapt si daca miezul lui nu aluneca usor in interiorul bobinei... canci pornire. Dupa curatare poti sa-i pui si-un pic de vaselina sau WD40.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Salutare tuturor.

Si eu am probleme la pornire.Motor G16B din 95, 16V. Inainte pornea la rece, insa dupa ce se incalzea si o opream nu mai pornea cu motorul cald.Tot asa, iarna pe frig, de ex, asta iarna la -20, relantiul urca la 2500-280o chiar, iar dupa ce se incalzea, daca o opream, dupa 10 minute nu mai pornea decat dupa ce se racea din nou.La caldura mare relantiul scade mult, pana opreste motorul, dupa care nu mai porneste. Dupa ce se racea, si era frig afara(max5 C) pornea la prima cheie.Astea erau pana acum, tot felul de terstere nu au aratat nimic, totul ok.

 

Starea de acum, cand e mai cald: nu mai porneste veci, numai impinsa, rasucesc cheia(dupa decuplarea pompei) si nu se aude nici un sunet, dupa pornire relantiul e foarte mic, dupa 1-2 km mai creste la 900-1000, dar dupa ce se incalzeste bine scade din nou, opresc motorul si nu porneste.Doamne fereste sa ajung la un semafor ca am pus-o, noroc ca la noi in oras-comuna mare Sovata nu sunt decat giratorii.

 

Trebuie sa precizez ca: de vreo trei ani, la o escapada in teren, am agatat un bolovan cu partea anterioara a esapamentului, de dupa catalizator, care mi-a desfacut izolatia acesteia, tabla de pe exterior fiind ruginita, asa ca am luat toata izolatia de pe ea.Ma gandesc , poate si asta contribuie la semnale eronate date de vre-un senzor, cand e rece simte prea rece, cand e cald simte prea cald.

 

PS - anul trecut am schimbat bateria, ocazie cu care a pornit alarma in momentul cuplarii bornei pe baterie, alarma nu se mai decupla cand apasam pe butonul de pe brelocul cheii, nici macar la cuactionarea imobilizatorului(e de fabrica), am fost nevoit sa scot siguranta alarmei. Insa acest lucru nu a afectat pornirea sau compoartamentul motorului in raport cu temeperatura.

 

Respecte...

Edited by zenaldiak
ZEN
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Eu vad doar 2 posibile cauze: senzorul de temperatura sau pompa de inalta presiune. Asta in caz ca masina merge bine la rece iar la cald invarte motorul cand dai la cheie dar nu porneste.

 

Partea asta: "Starea de acum, cand e mai cald: nu mai porneste veci, numai impinsa, rasucesc cheia(dupa decuplarea pompei) si nu se aude nici un sunet" n-am intels-o.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

Adica la intoarcerea cheii nu se aude nici un sunet, nici la contact , nici in alta parte.pompa functioneaza.Dupa ce o imping merge.Dimineata daca-i racoare si relantiul sare la normal.Insa daca se incalzeste, deja cade la sub 500, sau chiar si mai mult, existand situatii cand efectiv se opreste motorul.

In momentul in care scade relantiul, motorul continua sa mearga "rotund", fara balbaieli sau scuturaturi.

 

Senzorul de temperatura unde este?

ZEN
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

La mine s-a rezolvat cumva pornirea, nu primea destul curent de la contact demarorul .Ca sa nu desfac contactul de la cheie, am tras un fir de la baterie la demaror si am pus un releu.Adica nu eu, un electrician auto de meserie.Acum porneste la juma' de cheie in orice conditii.Relantiul mai scade pe caldura pana la 350/min, dar nu se opreste.Oricum va trebui sa rezolv prob;lema ca la iarna iarasi va merge cu 3000/min.

ZEN
Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

dc te intereseaza, stiu un mecanic-electrician bun in buzau...

ceva de genul am avut si eu la vitara mea, putin mai complex (calculator bulit) si pana nu ia dat de cap nu a lasat o.

bine..., nu ia reparat calculatorul, dar ia facut unele modificari si acum functioneaza foarte bine...

pt mai multe detali 0761916068...

 

ce simtome avea calculatorul buit?

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire suzuki vitara

 

am o vitara din 95 1.6 8v.nu mai pot so pornesc,nu-mi da scanteie la bujii,am verificat bobina,delcoul,calculatorul,curent este la fiecare mufa cat trebuie,am puso langa una identica cu a mea pt a-mi proba piesele si tot nimic,poate sa-mi spuna cineva ceva despre scanteie ?:cr

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use