Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ai nostri la Dakar 2008


ionut73
 Share

Recommended Posts

Anul asta avem 2 echipaje auto si 4 motociclisti.

La moto sunt asa:

- Many Gyenes - cel mai bine clasat pilot roman la Dakar si cel mai in forma endurist roman

- Marcel Butuza - s-a dat si anul trecut dar a abandonat la jumatate din cauza unei probleme mecanice. F experimentat. A terminat anul acesta pe locul 9 in Campionatul Mondial de Rally Raid (cel mai bine clasat roman in aceasta competitie)

- Romeo Duicu si Alex Garbacea - piloti debutanti in Dakar. Sunt enduristi de top si au luat contactul cu desertul in raliul faraonilor.

 

La auto sunt 2 echipaje:

- TEAM DAKAR ROMANIA - Gabi Nicolae si Liviu Stan pe Mitsubishi L200, sau mai bine zis, pe un motor si o cutie de Mitsu L200, ca atat a mai ramas. Masina este reconstruita total - sasiu tubular, amortizoare duble super merseriase, punte spate latzita, circuite electrice reconstruite total, 2 rezervoare imense...etc. Mai au de lucru dar o sa iasa o masina ca lumea

- TEAM RALLY RAID UK - Eugen Banciu si Vasai Marius pe Desert Warrior http://uni.atomwide.com/GroupHomepage.asp?GroupID=62 .... sasiu tubular, motor de BMW 3l turbo diesel, transmisie Land Rover.

 

Sa le uram bafta si sa le tinem pumnii.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

parca incepem sa avem mai multe de scris despre ai nostri....

 

p.s. deci se pare ca nu este un Bowler ci un Deser Warrior, buna alegere motorul diesel sau mai bine spus motoarele diesel (pentru debutanti sunt mai indicate)

 

Bafta multa!!!!

Range Rover Classic V8

The Dakar; a challenge for those who go - a dream for those who stay behind / Thierry Sabine

Link to comment
Share on other sites

Team Dakar Romania merge mai departe

 

Team Dakar Romania este in fata ultimului test inainte de DAKAR - Carpatica Rally Raid 2007 este ultima etapa in Campionatul National de Raliuri Tot Teren de anul acesta. Competitia se desfasoara intre 22 si 25 noiembrie pe un traseu de 1000 km, din care 760 km reprezinta probe speciale.Echipa favorita la castigarea titlului, Team Dakar Romania, se afla acum pe locul 1 in clasamentul general, la o distanta de 16 puncte de locul doi.

 

Etapa de la Timisoara se desfasoara cu foarte putin timp inaintea plecarii echipei romanesti la DAKAR 2008. In 28 decembrie echipa va pleca spre startul DAKAR-ului in urmatoarea componenta: Gabriel Nicolae, Team Manager si pilot pe masina de competitie Mitsubishi L200, Liviu Stan copilot, Claudiu Muresan, Sorin Oncioiu si Gigi Gavrila in echipa de asistenta.

Principala schimbare intervenita in echipa este a copilotului, Dorel Stanciu fiind accidentat in timpul uneia dintre etapele anterioare ale campionatului. Desi nu a fost vorba decat de o fractura usoara la picior, perioada de recuperare nu ii permite sa se redreseze complet pentru participarea la DAKAR.

 

‘’Suntem putin contra timp cu pregatirile si asta pentru ca pe ultima suta de metri suntem pusi in fata unor situatii neprevazute: pregatirile tehnice ale masinii de competitie si ale celei de asistenta decurg mai greu decat ne-am asteptat, participarile la etapele de Campionat National la care nu putem renunta si modificarile in componenta echipei sunt factori de stres care isi lasa amprenta pe starea noastra generala. E normal si intr-un fel ne asteptam sa fie asa, dar emotiile incep sa se simta acum de la o zi la alta tot mai mult. Joi, 22 noiembrie, plecam la Timisoara, unde suntem nevoiti sa ne inscriem la ultima etapa a Campionatului de anul acesta cu o alta masina decat cea a echipei pentru DAKAR. Masina este in pregatire inca, iar modificarile aduse sunt capitale. Suntem foarte multumiti insa de felul in care este echipata masina, din toate punctele de vedere. Ar fi fost bine sa o putem testa la Timisoara, dar pe de alta parte nu ne putem permite nici sa pierdem Campionatul, nici sa risipim timpul de pregatire care ne-a mai ramas. Sper din suflet sa avem ceva timp sa o testam, inainte de a pleca spre Lisabona, dupa Craciun. E obligatoriu.‘’ spune Gabriel Nicolae.

Carpatica Rally Raid Romania 2007 este cea mai lungă competiţie din acest an, atât din punct de vedere al perioadei de desfăşurare, cât şi al traseului. La această etapă sunt invitaţi sportivi din străinătate (Italia, Ungaria) şi din ţară, cu autoturisme de teren, motociclete şi atv-uri preparate conform regulamentelor tehnice internaţionale pentru raliuri Tot Teren.

 

 

Editia 2008 a raliului DAKAR a fost deschisa oficial miercuri, 21 noiembrie, la Paris, in prezenta organizatorilor Amaury Sport Organisation (ASO), a participantilor inscrisi in concurs si a reprezentantilor presei. In 2008, aproape 580 de vehicule sunt inscrise in cursa, reprezentand 50 de nationalitati din intreaga lume. Ele vor lua startul din Lisabona, pe 5 ianuarie 2008, urmand sa ajunga in capitala Senegalului duminica, 20 ianuarie.

Link to comment
Share on other sites

Guest redscarlet

@kess

 

De ce spui ca sunt mai indicate cele diesel?

 

(la o scara mai mica, masina de job este tdi, in timp ce vitara foloseste benzina drept combustibil.... intr-un fel cam stiu despre ce este vorba, dar parca simt ca nu am inteles tot...)

Link to comment
Share on other sites

sunt din ce in ce mai multe dieseluri in Dakar pentru ca avantajele sunt clare (fiabilitate, cuplu, consum redus). Acolo nu conteaza puterea ... mai mult conteaza suspensiile, sasiul, transmisia. Degeaba ai power daca nu pui puterea la "pamant". Gabi va avea 170 de cai. Mitsubishiul lui Peterhansel nu are mai mult de 270.
Link to comment
Share on other sites

ce ai spus mai sus Ionut este corect dar mai apar cateva lucruri esentiale

 

1. consumul, care in afara de costul mai scazut, inseamna si o cantitate de combsutibim mai mica ce este carata intr-o proba speciala (daca nu gresesc un rezervor pt Dakar are cel putin 150 - 200 de litri) ceea ce inseamna ceva

 

2. daca te ratacesti nu risti sa ramai peste noapte in desert fara combustibil dar asta nu este garantat daca ai diesel (doar ca sansele sunt mai mici)

 

parerile sunt impartite, dar asta este o recomandare ce am gasit-o peste tot pentru debuntanti - sa aleaga diesel-ul

Range Rover Classic V8

The Dakar; a challenge for those who go - a dream for those who stay behind / Thierry Sabine

Link to comment
Share on other sites

http://www.dakar.com/2008/DAK/RIDERS/us ... gages.html

 

p.s. la clasa auto sunt inscrise 205 echipaje din care

 

31 vor concura pe Bowler

15 ..................... Desert Warrior

3 .....................Land Rover

 

36 ..................... Mitsubishi

 

restul calculelor le poate face cine este interesat

 

p.s. trebuie sa recunosc faptul ca la aceaste editie voi participa si eu ...... virtual......

 

Multa bafta si sa ajunga toti sa vada malurile Lacului Rosu in Senegal si Oceanul Atlantic !!!

Range Rover Classic V8

The Dakar; a challenge for those who go - a dream for those who stay behind / Thierry Sabine

Link to comment
Share on other sites

consumul, care in afara de costul mai scazut, inseamna si o cantitate de combsutibim mai mica ce este carata intr-o proba speciala (daca nu gresesc un rezervor pt Dakar are cel putin 150 - 200 de litri) ceea ce inseamna ceva

 

Exact despre asta e vorba. La cheltuielile de Dakar, costul cu benzina e neglijabil. Insa e bine sa ai masina cat mai usoara.

Link to comment
Share on other sites

Guest redscarlet

OFFTOPIC

 

http://www.dakar.com/2008/DAK/RIDERS/us/r3_8-engages.html

 

p.s. la clasa auto sunt inscrise 205 echipaje din care

 

31 vor concura pe Bowler

15 ..................... Desert Warrior

3 .....................Land Rover

 

36 ..................... Mitsubishi

 

 

 

Parca vad ca va aprea un nou tip de "advertising" ... ceva gen "vretzi la Dakar? Luatzi de cumparatzi de la noi!"

Link to comment
Share on other sites

pai sa sti ca asa se face... doar ca in afara de cumpararea masinii si a echipamentului acestea pot fi si inchiriate, mai exact se ofera spre inchirieri un pachet complet ce include masina de concurs, echipamentul, asistenta tehnica si alte lucruri necesare.....

Range Rover Classic V8

The Dakar; a challenge for those who go - a dream for those who stay behind / Thierry Sabine

Link to comment
Share on other sites

Din pacate Gabi si Liviu au avut azi un accident pe prima speciala de la Timisoara. Dupa informatiile mele amandoi sunt ok dar se pare ca masina e cam varza (si era masina de asistenta pentru Dakar). Sa speram ca amandoi sunt ok si o sa reuseasca sa o repare in timp util.
Link to comment
Share on other sites

Guest redscarlet
pai sa sti ca asa se face... doar ca in afara de cumpararea masinii si a echipamentului acestea pot fi si inchiriate, mai exact se ofera spre inchirieri un pachet complet ce include masina de concurs, echipamentul, asistenta tehnica si alte lucruri necesare.....

 

Deja nu mai e "fun" ...:D

Link to comment
Share on other sites

pai sa sti ca asa se face... doar ca in afara de cumpararea masinii si a echipamentului acestea pot fi si inchiriate, mai exact se ofera spre inchirieri un pachet complet ce include masina de concurs, echipamentul, asistenta tehnica si alte lucruri necesare.....

 

Deja nu mai e "fun" ...:D

 

Cat de "fun" e sa fii in mijlocul desertului fara asistenta tehnica? Pachetul "Bowler Team Spirit", optional la cumpararea unui Bowler, exact asta inseamna: ca participantii se pot bucura de cursa, fara sa-si faca probleme legate de asistenta tehnica ... Si Bowlerele sunt recunoscute pt faptul ca nu sunt "lasate in urma", oamenii aia chiar au ca scop ca toate Bowlerele sa termine cursa.

Jimny VVT, ex Toyota KZJ70 - "cand ma fac mare, imi iau Defender"
Link to comment
Share on other sites

Din pacate Gabi si Liviu au avut azi un accident pe prima speciala de la Timisoara. Dupa informatiile mele amandoi sunt ok dar se pare ca masina e cam varza (si era masina de asistenta pentru Dakar). Sa speram ca amandoi sunt ok si o sa reuseasca sa o repare in timp util.

 

 

tocmai am vorbit cu baieti si sunt in regula !

 

vor merge la Dakar !

 

le doresc bafta !

Patrol...lung...urat si dus cu pluta...nume de cod...Animalu !!!
Link to comment
Share on other sites

Vesti proaste din pacate:

 

Team Dakar Romania merge mai departe ... bis

 

 

 

 

 

Cu siguranta ca titlul comunicatului de presa de saptamana trecuta ar fi fost mai potrivit pentru acest comunicat, avand in vedere cele intamplate cu ocazia ultimei etape de campionat national de rally raid de la Timisoara din week-end-ul ce tocmai a trecut.

 

Ca si cand problemele pe care le-a intampinat echipa Team Dakar Romania in pregatirea primei participari romanesti la raliul Dakar – sectiunea auto – nu erau suficiente, membrii echipei sunt nevoiti sa faca fata si unei ultime probleme, de aceasta data una mult mai grava decat cele intampinate pana acum. Pe scurt: pe finalul primei probe speciale, datorita unei grave erori de realizare a road-book-ului de catre organizatori, echipajul Gabi Nicole – Liviu Stan, aflati in traseu in calitate de leaderi, au intrat frontal in peretele unui canal de irigatii la o viteza de peste 80 km/h, fara sa aiba posibilitatea de a frana sau de a incerca o manevra de evitare a impactului. Cei doi membri ai echipajului au fost transportati de catre serviciul de ambulanta la spitalul judetean Timisoara, unde au fost supusi unor investigatii medicale complete. Copilotul Liviu Stan a suferit o contuzie la nivelul coloanei cervicale, dar a putut parasi spitalul “pe picioare”; in schimb pilotul Gabi Nicolae a suferit o lezionare puternica a coloanei vertebrale la nivelul vertebrei cinci, precum si o fisura a incheieturii mainii stangi. Din fericire, ambii membri ai echipajului ce (speram) va reprezenta Romania la raliul Dakar sunt in afara oricarui pericol.

 

“Nu am avut nici o sansa. Eram pe un palier de viteza, pe un camp cu vizibilitate... aparent foarte buna. O urcare foarte usoara, 2, maxim 3 grade, dupa care, in momentul cand botul masinii s-a lasat, am avut in fata canalul de irigatii lat de 10 metri si adanc de 4. Canal de irigatii ne-anuntat in nici un fel pe road-book. Oricine ar fi ajuns acolo primul, ar fi avut aceeasi soarta ca si noi. Imi pare foarte rau ca nu am terminat aceasta ultima etapa, imi pare rau ca am distrus masina de asistenta cu care trebuia sa transportam echipa de mecanici la Dakar...dar “das ist motorsport”, asa cum bine zice Dan Gartofan.” a declarat Liviu Stan.

 

“Am avut maxim noroc. Din multe puncte de vedere: ca nu am suferit rani si mai grave, ca nu am distrus masina de Dakar, cu care am fi dorit de fapt sa luam startul in aceasta etapa, ca nu am avut o viteza si mai mare, desi probabil ca puteam rula si mai tare. Din pacate am pierdut titlul de campioni nationali absoluti in favoarea echipajului romano-italian Carlo Marchegiani – Alex Roiban, pe care ii felicitam, si am distrus masina de asistenta. Nu stiu daca vom avea timp sa pregatim o alta masina de asistenta in termen de aproape o luna, cat mai avem pana la plecarea catre Lisabona, startul Dakar-ului, pentru ca nu aveam prevazut in plan un astfel de incident major, timpul ramas pana la start fiind alocat testelor cu masina de concurs. Din pacate nici aceste teste nu vom putea sa le ducem la bun sfarsit, pentru ca eu sunt nevoit sa “iau o pauza” la pat timp de doua saptamani cel putin. Doresc sa le multumesc doctorilor Maris, Frunza, Cozan, Grecu, Florescu precum si intregului staff medical de la serviciul de ambulanta si de la spitalul judetean Timisoara care au facut tot ce le-a stat in putinta pentru a ne trata cat mai bine imediat dupa accident, in vederea recuperarii.” spune Gabi Nicolae, a doua zi dupa nefericitul eveniment.

 

Cu ocazia acestei ultime etape, Campionatul National de Rally Raid a luat sfarsit, echipajul Nicolae – Stan clasandu-se pe locul secund, dupa ce a condus autoritar pe toata perioada acestei editii, castigand doua etape si terminand pe locul secund pe cea de a treia, din totalul de patru etape disputate. La echipe, Team Dakar Romania a castigat titlul national, slaba consolare fata de obiectivele propuse.

 

Membrii echipei declara ca vor face tot posibilul pentru a se putea recupera pana la startul raliului Dakar 2008, unde isi propun ca si obiectiv terminarea raliului.

Link to comment
Share on other sites

Curat ghinion..

Din pacate, acest accident poate avea impact major in pregatirea fizica si psihica .. una e sa te duci pregatit si fara probleme acolo si alta e dupa o perioada scurta de recuperare. Acolo nu e de joaca ....

... undeva, candva, altundeva...
Link to comment
Share on other sites

Gabi are o fisura la mana stanga si o sa stea 2 saptamani in ghips dupa care o sa bage repede recuperare.

E nasol, dar merg mai departe. Mai au o luna si trebuie sa termine masina de cursa si sa repare si sa termine masina de asistenta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gabi si echipa trag tare sa termine masina de curse. Masina de asistenta care a fost mucita la TM e in reparatii la Mitsubishi.

Saptamana viitoare e evenimentul de lansare si pe 27 se pleaca spre Lisabona.

Cateva poze cu masina .. cele cu bordul sunt de acum vreo saptamana ... cele cu suspensiile si spatele sunt de vreo 3 sapt ... Va zic - iese masina de DAKAR!!!!

Link to comment
Share on other sites

Pana acum m-am mai uitat si pt ca am avut si noi reprezentanti la moto, dar acum avem un motiv in plus.

Sa speram ca se intorc dupa ce trec finish-ul.. :D indiferent daca sunt ultimi clasati, sa ajunga la final..nu cred ca la prima participare i-ti poti dori mai mult.

Ionut... sper sa ne ti cat mai la curent, si asteptam suplimentul revistei DTRN

... undeva, candva, altundeva...
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use