Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

flanse distantiere versus et negativ


Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

pareri Pro si Contra....

 

intradevar cea mai buna solutie este intorsul jantelor, dar asta implica ceva timp pana ti le fabrica un nene sau tu.... trecand peste acest dezavantaj, mai apare unul: facem Offroad, ce te faci daca indoi janta iremediabil ? .... cumperi alta si o iei de la capat cu intorsul jantei...

 

ce te faci daca ai si gume de vara si gume de iarna, iar pe masina trebuie musai scoase in fata sa nu atinga ? ... iti faci 2 seturi de jante intoarse ?

 

daca ai 3 seturi de gume.... de ex eu am AT-uri pe 33, TRXUS-uri de iarna si BOGGERE de offroad... iar AT-urile si TRXUS-urile sunt si pe jante de aliaj ...

 

aici apare avantajul distantierelor, nu mai pierzi timp si bani sa le confectionezi ...nu mai intorci nici o janta si mergi cu jante stock sau etc.... si in final chir nu sunt scumpe deloc..... cca 200 euro setul pt o masina.

 

@cobra & @nellorunner: "am ales varianta ieftina pentru mine ... "

 

cat de ieftina ?

 

ca intorsul unei jante cu revopsire e la cca 100 ron roata pret minim ( asta daca nu ti-o faci tu si ai cu ce ) +/- vopsirea carea poate fi de buna calitate ( in camp electrostatic ) sau cu un banal spray deci inca vreo 50 ron ( vreo 3-4 spay-uri )... total 5 jante intoarse = cca 550 ron , aprox = 131 euro

 

minim 1 zi de asteptare dupa meserias: timp / bani = X euro

(X = cat valoreaza minim 1 zi pt. fiecare dintre Dvs.)

 

flansel = intre 150 si 200 euro / setul de 4 bucati

 

deci @cobrra... ai iesit in castig cu X, adica 19-69 Euro, in cazul in care timpul tau de asteptare nu valoreaza nimic... iar daca va trebui sa schimbi gumele cu gume de vara mai dai minim 50-100 ron la vulcanizare ca nu poti sa le pui cu alte jante....

Edited by worldscape

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

pareri Pro si Contra....

 

intradevar cea mai buna solutie este intorsul jantelor, dar asta implica ceva timp pana ti le fabrica un nene sau tu.... trecand peste acest dezavantaj, mai apare unul: facem Offroad, ce te faci daca indoi janta iremediabil ? .... cumperi alta si o iei de la capat cu intorsul jantei...

 

ce te faci daca ai si gume de vara si gume de iarna, iar pe masina trebuie musai scoase in fata sa nu atinga ? ... iti faci 2 seturi de jante intoarse ?

 

daca ai 3 seturi de gume.... de ex eu am AT-uri pe 33, TRXUS-uri de iarna si BOGGERE de offroad... iar AT-urile si TRXUS-urile sunt si pe jante de aliaj ...

 

aici apare avantajul distantierelor, nu mai pierzi timp si bani sa le confectionezi ...nu mai intorci nici o janta si mergi cu jante stock sau etc.... si in final chir nu sunt scumpe deloc..... cca 200 euro setul pt o masina.

 

 

 

cat de ieftina ?

 

ca intorsul unei jante cu revopsire e la cca 100 ron roata pret minim ( asta daca nu ti-o faci tu si ai cu ce ) +/- vopsirea carea poate fi de buna calitate ( in camp electrostatic ) sau cu un banal spray deci inca vreo 50 ron ( vreo 3-4 spay-uri )... total 5 jante intoarse = cca 550 ron , aprox = 131 euro

 

minim 1 zi de asteptare dupa meserias: timp / bani = X euro

(X = cat valoreaza minim 1 zi pt. fiecare dintre Dvs.)

 

flansel = intre 150 si 200 euro / setul de 4 bucati

 

deci @cobrra... ai iesit in castig cu X, adica 19-69 Euro, in cazul in care timpul tau de asteptare nu valoreaza nimic... iar daca va trebui sa schimbi gumele cu gume de vara mai dai minim 50-100 ron la vulcanizare ca nu poti sa le pui cu alte jante....

pentru iarna am NOKIAN 31x10.5x15 pe jante stock iar pt offroad jante intoarse 5 buc cu insaturbo:h5

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

intrebarea se pare ca a fost daca merita sa puna flanse sau jante cu ET negativ....ce varianta ar fi mai buna dpdv mecainic...nicidecum economic

 

parerea mea aste ca dpdv mecanic varianta cu jante cu ET negativ este mai buna....dar e doar parerea mea

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Lafel si eu stiu, jantele cu et negativ menajaza rulmentii, comparativ cu flansele.

La flanse trebuie sa fii atent la grosime.

La ET- trebuie sa vezi daca nu ating anvelopele in contraaripa.

Bineinteles flansele iti vor scoate rotile mai in exterior decat ET-.

 

Eu as alege ET-.

Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Si eu sint unul din cei cu ET negativ, doar ca a fost destul de scump (peste 150 euro). Nu stiu ce sa zic despre faptul ca protejeaza rulmentii. Cred mai degraba ca ambele solutii "improvizate" vor accelera uzura in rulmenti in egala masura.

Et negativ este mai comod si nu prezinta riscul de a se strica prezoanele.

Cit mai aproape de imposibil !
Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

ambele variante dauneaza rulmentilor,dar ca si eficienta sun la fel

eu am optat pentru flanse de 40 mm,nu mai tre sa cauti jante care se pot intoarce si sa tot faci antrenament cu schimbatul rotilor,caci o anvelopa nu e chiar usoara(cea de teren,min 30 kg)

suzuki vitara 1.6

yo5PKM

0763630114

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

:dr3 janta intoarsa :y arata si mai bine si daca e sa se strice rulmentii se strica si cu flanse...plus ca se pune la greutate inca un rand de prezoane si flansa binenteles care nu e tocmai usoara daca e sa fie din otel, aluminiu e mai usor...

  • Like 1

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

:dr3 janta intoarsa :y arata si mai bine si daca e sa se strice rulmentii se strica si cu flanse...plus ca se pune la greutate inca un rand de prezoane si flansa binenteles care nu e tocmai usoara daca e sa fie din otel, aluminiu e mai usor...

 

deja greutatea flansei si a prezoanelor e nesemnificativa comparativ cu freutatea jantei si a gumei la peste 30-31"

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

deja greutatea flansei si a prezoanelor e nesemnificativa comparativ cu freutatea jantei si a gumei la peste 30-31"

La suzuki sj410 cu motorul de 970 cred ca se simte, cand am luat gumele profil simex ne gandeam "oare 205 sau 195 ???"

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

cand o anvelopa cantareste peste 30 kg(215/80/15)atunci acele 400g cat este o flansa chiar nu mai conteaza,flansa e de otel

suzuki vitara 1.6

yo5PKM

0763630114

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

mie mi au sarit rotile de pe masina cand am pus flanse!

nu recomand!de ce 12 prezoane cand poti verifica mai usor 6(5dupa caz):old

NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY!!!!
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Salut , ma bate gandul sa pun flanse pe l200 dar nu pot sa nu ma gandesc la ce a spus colegul Alpina (ca au sarit rotile) ! De unde stiu ca acele prezoane sunt de calitate ? Imi recomandati ceva ?

Au mai fost probleme in ceea ce priveste siguranta pe drumuri ?

Multumesc.

CSB

 

Mitsubishi Pajero 4

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Inteleg de la voi ca varianta cu Et negativ este mai buna decit varinta cu flanse... toata treaba e sa fie facuta janta cum trebuie

Noi suntem solutia confortului tau!
Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Inteleg de la voi ca varianta cu Et negativ este mai buna decit varinta cu flanse... toata treaba e sa fie facuta janta cum trebuie

de fapt ambele variante ,,sunt mai bune", depinde care iti da un grad mai mare de siguranta.

Acuma....daca asculti un vanzator de flanse, inclini sa crezi ca astea sunt mai bune(argumente are el, ca de aia e vanzator)

Daca asculti un...ce o fi el de jante intoarse cu ET negativ....la fel are el argumente.

Adevaru e ca poti sa dai kix si cu o varianta si cu cealalta.....importanta e calitatea si necesitatea fiecaruia

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Din punct de vedere "geometric" solutiile sunt aprox identice, adica atat flansele cat si jentile cu ET diferit de cel stok incarca suplimentar rulmentii.

Din punct de vedere al sigurantei mecanice, parerea mea este ca cea mai safe solutie este cea cu jenti originale cu ET-ul potrivit, fie el si negativ (nu de alta, dar sunt si jenti cu ET pozitiv care scot gumele mai in afara- vezi G-urile). Urmeaza flansele de calitate buna si de abia pe al treilea loc jentile intoarse, mai ales daca nu le cunoasteti "istoria" si cine le-a confectionat.

Bineinteles vorbim de jenti de tabla ... la aliaj nu ramane decat solutia cu un set ca lumea de flanse distantiere.

Parerea mea :old ... nu dati cu pietre!

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Pt. adammoga80: imposibil sa aiba doar 400g o flansa, mai ales daca e de otel, eu am de aluminiu pe Pajero si una singura cantareste 2kg cu prezoane si piulite!

Pt. csb: la tine cred ca se potriveste ce am eu, pun o poza sa vezi despre ce e vorba.

Ca si parere, eu sunt pentru flanse, sunt multumit de ele, e drept si ca traction4x4 e un producator cunoscut in Italia si ca se lauda cu mare precizie de prelucrare, dar in acelasi timp pe site scrie ca sunt pentru uz off-road si nu stradal, dar asta poate fi si pentru ca in Italia trebuiesc omologate pentru uz stradal. Si asa cum zicea cineva mai sus, sunt pareri pro si contra pentru ambele variante, dar cand ai jante de aliaj si nu vrei sa le schimbi cu altele cu ET diferit, e singura varianta ca sa scoti rotile in afara.

IMG00904.thumb.jpg.07edc9691fddce56b944ce5afcd46308.jpg

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Buna ziua !

 

 

 

1. Flansele adauga un plus de greutate. Si aici nu ma refer ca ar cantari cine stie cat, raportat la greutatea masinii sau al ansamblului janta/anvelopa. Ci al efectului pe care-l are aceasta greutate, daca nu este perfect centrata. Adica, se adauga un element in plus care aduce dezechilibru in geometria directiei, si asa mai solicitata datorita rotilor mai mari.

 

2. In nici o situatie, pretul de 200 Euro pe un set de patru flanse nu este justificat, nici chiar facute pe CNC, din aliaje destepte. Este vorba de un singur program de piesa, de o singura sesiune de lucru. Deci, nu.

 

3. Intors jante. Din nou, probleme legate de recentrarea perfecta a miezului jantei pe inelul ei. Desi, cu dispozitivele aferente, acest aspect poate fi redus la minim, adica in tolerante apropiate de cele ale unei jante stock.

 

4. Cate vreme exista jante aftermarket de diverse modele, culori, materiale, latimi, diametre si adancimi de presare (ET), de ce atata bataie de cap ? Stabileste cu ce roti vrei sa rulezi si la ce lift, masoara, fa calculele aferente, lasa loc pentru "future stuff", adica eventuale anvelope si mai mari pe viitor, si ia un set de jante noi, cu dimensiunea necesara unei rotiri a rotii fara contact cu alte elemente non-necesare (brate/tiranti, contra-aripi, aripi, etc.).

 

Am uitat ceva, totusi:

 

5. Daca cu hobby-ul asta pe care-l avem, cu toti banii bagati in masini, mai conteaza ca un rulment sau un pivot tine trei ani sau doar doi, cumva nu gandim corect.

 

 

 

Stima,

 

 

 

Dragos

Edited by Heavy D.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Imi poate explica si mie va rog cum se intorc jantele... vreau asa imi fac si eu un set de roti de offroad pt navara d40 si nu incap pe fata decat jate pe 17 din cate am inteles ,si asi vrea sa caut inca 3 jante de tabla pe 17 ca am rezerva ... ms

Link to comment
Share on other sites

Re: flanse distantiere vs et negativ

 

Astazi de la doua si maine cam toata ziua poti vedea masina mea cu jante intoarse la -55 ,si altele , pe Argesului nr. 3 ( in spate la fostul Lastest , pe Oltului ) . O singura privire si te lamuresti pe moment .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use