georgei23 Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 (edited) am si eu o intrebare de incepator, va rog : este vreo diferenta daca 'latesc' masina din flanse distantiere sau din jante cu et negativ. (monstrul este un jimny) multumesc! Edited May 24, 2010 by georgei23 1 http://www.georgei23.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan03 Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ si eu sunt interesat de subiect 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobrra Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ eu unul am ales varianta ieftina pentru mine:wink:. intors jante:h5 deci et negativ-40. si sunt suficienti.:tk 1 Prahova 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nellorunner Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ eu unul am ales varianta ieftina pentru mine:wink:. intors jante:h5 deci et negativ-40. si sunt suficienti.:tkCea mai buna varianta. Unde esti tu Tepes Doamne...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
worldscape Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 (edited) Re: flanse distantiere vs et negativ pareri Pro si Contra.... intradevar cea mai buna solutie este intorsul jantelor, dar asta implica ceva timp pana ti le fabrica un nene sau tu.... trecand peste acest dezavantaj, mai apare unul: facem Offroad, ce te faci daca indoi janta iremediabil ? .... cumperi alta si o iei de la capat cu intorsul jantei... ce te faci daca ai si gume de vara si gume de iarna, iar pe masina trebuie musai scoase in fata sa nu atinga ? ... iti faci 2 seturi de jante intoarse ? daca ai 3 seturi de gume.... de ex eu am AT-uri pe 33, TRXUS-uri de iarna si BOGGERE de offroad... iar AT-urile si TRXUS-urile sunt si pe jante de aliaj ... aici apare avantajul distantierelor, nu mai pierzi timp si bani sa le confectionezi ...nu mai intorci nici o janta si mergi cu jante stock sau etc.... si in final chir nu sunt scumpe deloc..... cca 200 euro setul pt o masina. @cobra & @nellorunner: "am ales varianta ieftina pentru mine ... " cat de ieftina ? ca intorsul unei jante cu revopsire e la cca 100 ron roata pret minim ( asta daca nu ti-o faci tu si ai cu ce ) +/- vopsirea carea poate fi de buna calitate ( in camp electrostatic ) sau cu un banal spray deci inca vreo 50 ron ( vreo 3-4 spay-uri )... total 5 jante intoarse = cca 550 ron , aprox = 131 euro minim 1 zi de asteptare dupa meserias: timp / bani = X euro (X = cat valoreaza minim 1 zi pt. fiecare dintre Dvs.) flansel = intre 150 si 200 euro / setul de 4 bucati deci @cobrra... ai iesit in castig cu X, adica 19-69 Euro, in cazul in care timpul tau de asteptare nu valoreaza nimic... iar daca va trebui sa schimbi gumele cu gume de vara mai dai minim 50-100 ron la vulcanizare ca nu poti sa le pui cu alte jante.... Edited May 25, 2010 by worldscape Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift http://www.ClubJeepRomania.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobrra Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ pareri Pro si Contra.... intradevar cea mai buna solutie este intorsul jantelor, dar asta implica ceva timp pana ti le fabrica un nene sau tu.... trecand peste acest dezavantaj, mai apare unul: facem Offroad, ce te faci daca indoi janta iremediabil ? .... cumperi alta si o iei de la capat cu intorsul jantei... ce te faci daca ai si gume de vara si gume de iarna, iar pe masina trebuie musai scoase in fata sa nu atinga ? ... iti faci 2 seturi de jante intoarse ? daca ai 3 seturi de gume.... de ex eu am AT-uri pe 33, TRXUS-uri de iarna si BOGGERE de offroad... iar AT-urile si TRXUS-urile sunt si pe jante de aliaj ... aici apare avantajul distantierelor, nu mai pierzi timp si bani sa le confectionezi ...nu mai intorci nici o janta si mergi cu jante stock sau etc.... si in final chir nu sunt scumpe deloc..... cca 200 euro setul pt o masina. cat de ieftina ? ca intorsul unei jante cu revopsire e la cca 100 ron roata pret minim ( asta daca nu ti-o faci tu si ai cu ce ) +/- vopsirea carea poate fi de buna calitate ( in camp electrostatic ) sau cu un banal spray deci inca vreo 50 ron ( vreo 3-4 spay-uri )... total 5 jante intoarse = cca 550 ron , aprox = 131 euro minim 1 zi de asteptare dupa meserias: timp / bani = X euro (X = cat valoreaza minim 1 zi pt. fiecare dintre Dvs.) flansel = intre 150 si 200 euro / setul de 4 bucati deci @cobrra... ai iesit in castig cu X, adica 19-69 Euro, in cazul in care timpul tau de asteptare nu valoreaza nimic... iar daca va trebui sa schimbi gumele cu gume de vara mai dai minim 50-100 ron la vulcanizare ca nu poti sa le pui cu alte jante.... pentru iarna am NOKIAN 31x10.5x15 pe jante stock iar pt offroad jante intoarse 5 buc cu insaturbo:h5 Prahova 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 (edited) Re: flanse distantiere vs et negativ intrebarea se pare ca a fost daca merita sa puna flanse sau jante cu ET negativ....ce varianta ar fi mai buna dpdv mecainic...nicidecum economic parerea mea aste ca dpdv mecanic varianta cu jante cu ET negativ este mai buna....dar e doar parerea mea Edited September 25, 2011 by Astral Link to comment Share on other sites More sharing options...
koais Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ Lafel si eu stiu, jantele cu et negativ menajaza rulmentii, comparativ cu flansele. La flanse trebuie sa fii atent la grosime. La ET- trebuie sa vezi daca nu ating anvelopele in contraaripa. Bineinteles flansele iti vor scoate rotile mai in exterior decat ET-. Eu as alege ET-. Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dac Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ Si eu sint unul din cei cu ET negativ, doar ca a fost destul de scump (peste 150 euro). Nu stiu ce sa zic despre faptul ca protejeaza rulmentii. Cred mai degraba ca ambele solutii "improvizate" vor accelera uzura in rulmenti in egala masura. Et negativ este mai comod si nu prezinta riscul de a se strica prezoanele. Cit mai aproape de imposibil ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
adammoga80 Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ ambele variante dauneaza rulmentilor,dar ca si eficienta sun la fel eu am optat pentru flanse de 40 mm,nu mai tre sa cauti jante care se pot intoarce si sa tot faci antrenament cu schimbatul rotilor,caci o anvelopa nu e chiar usoara(cea de teren,min 30 kg) suzuki vitara 1.6 yo5PKM 0763630114 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ :dr3 janta intoarsa :y arata si mai bine si daca e sa se strice rulmentii se strica si cu flanse...plus ca se pune la greutate inca un rand de prezoane si flansa binenteles care nu e tocmai usoara daca e sa fie din otel, aluminiu e mai usor... 1 Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
worldscape Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ :dr3 janta intoarsa :y arata si mai bine si daca e sa se strice rulmentii se strica si cu flanse...plus ca se pune la greutate inca un rand de prezoane si flansa binenteles care nu e tocmai usoara daca e sa fie din otel, aluminiu e mai usor... deja greutatea flansei si a prezoanelor e nesemnificativa comparativ cu freutatea jantei si a gumei la peste 30-31" Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift http://www.ClubJeepRomania.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ deja greutatea flansei si a prezoanelor e nesemnificativa comparativ cu freutatea jantei si a gumei la peste 30-31" La suzuki sj410 cu motorul de 970 cred ca se simte, cand am luat gumele profil simex ne gandeam "oare 205 sau 195 ???" Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
adammoga80 Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ cand o anvelopa cantareste peste 30 kg(215/80/15)atunci acele 400g cat este o flansa chiar nu mai conteaza,flansa e de otel suzuki vitara 1.6 yo5PKM 0763630114 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALPINA Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Re: flanse distantiere vs et negativ mie mi au sarit rotile de pe masina cand am pus flanse! nu recomand!de ce 12 prezoane cand poti verifica mai usor 6(5dupa caz):old NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
csb Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Salut , ma bate gandul sa pun flanse pe l200 dar nu pot sa nu ma gandesc la ce a spus colegul Alpina (ca au sarit rotile) ! De unde stiu ca acele prezoane sunt de calitate ? Imi recomandati ceva ? Au mai fost probleme in ceea ce priveste siguranta pe drumuri ? Multumesc. CSB Mitsubishi Pajero 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
micutu_2000 Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Inteleg de la voi ca varianta cu Et negativ este mai buna decit varinta cu flanse... toata treaba e sa fie facuta janta cum trebuie Noi suntem solutia confortului tau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
evgheny Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Inteleg de la voi ca varianta cu Et negativ este mai buna decit varinta cu flanse... toata treaba e sa fie facuta janta cum trebuie de fapt ambele variante ,,sunt mai bune", depinde care iti da un grad mai mare de siguranta. Acuma....daca asculti un vanzator de flanse, inclini sa crezi ca astea sunt mai bune(argumente are el, ca de aia e vanzator) Daca asculti un...ce o fi el de jante intoarse cu ET negativ....la fel are el argumente. Adevaru e ca poti sa dai kix si cu o varianta si cu cealalta.....importanta e calitatea si necesitatea fiecaruia Club 4x4 Bucuresti http://www.club4x4bucuresti.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigdaddy Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Din punct de vedere "geometric" solutiile sunt aprox identice, adica atat flansele cat si jentile cu ET diferit de cel stok incarca suplimentar rulmentii. Din punct de vedere al sigurantei mecanice, parerea mea este ca cea mai safe solutie este cea cu jenti originale cu ET-ul potrivit, fie el si negativ (nu de alta, dar sunt si jenti cu ET pozitiv care scot gumele mai in afara- vezi G-urile). Urmeaza flansele de calitate buna si de abia pe al treilea loc jentile intoarse, mai ales daca nu le cunoasteti "istoria" si cine le-a confectionat. Bineinteles vorbim de jenti de tabla ... la aliaj nu ramane decat solutia cu un set ca lumea de flanse distantiere. Parerea mea :old ... nu dati cu pietre! Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul NISSAN DRIVER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tavi D. Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Pt. adammoga80: imposibil sa aiba doar 400g o flansa, mai ales daca e de otel, eu am de aluminiu pe Pajero si una singura cantareste 2kg cu prezoane si piulite! Pt. csb: la tine cred ca se potriveste ce am eu, pun o poza sa vezi despre ce e vorba. Ca si parere, eu sunt pentru flanse, sunt multumit de ele, e drept si ca traction4x4 e un producator cunoscut in Italia si ca se lauda cu mare precizie de prelucrare, dar in acelasi timp pe site scrie ca sunt pentru uz off-road si nu stradal, dar asta poate fi si pentru ca in Italia trebuiesc omologate pentru uz stradal. Si asa cum zicea cineva mai sus, sunt pareri pro si contra pentru ambele variante, dar cand ai jante de aliaj si nu vrei sa le schimbi cu altele cu ET diferit, e singura varianta ca sa scoti rotile in afara. [sIGPIC][/sIGPIC] Link to comment Share on other sites More sharing options...
gaspar andrei Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ nici o varianta nu e buna .este necesitate,dar daca totusi vrei alege jante iesite afara,eviti multe neplaceri Born to lose 1975-Live to win Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heavy D. Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 (edited) Re: flanse distantiere vs et negativ Buna ziua ! 1. Flansele adauga un plus de greutate. Si aici nu ma refer ca ar cantari cine stie cat, raportat la greutatea masinii sau al ansamblului janta/anvelopa. Ci al efectului pe care-l are aceasta greutate, daca nu este perfect centrata. Adica, se adauga un element in plus care aduce dezechilibru in geometria directiei, si asa mai solicitata datorita rotilor mai mari. 2. In nici o situatie, pretul de 200 Euro pe un set de patru flanse nu este justificat, nici chiar facute pe CNC, din aliaje destepte. Este vorba de un singur program de piesa, de o singura sesiune de lucru. Deci, nu. 3. Intors jante. Din nou, probleme legate de recentrarea perfecta a miezului jantei pe inelul ei. Desi, cu dispozitivele aferente, acest aspect poate fi redus la minim, adica in tolerante apropiate de cele ale unei jante stock. 4. Cate vreme exista jante aftermarket de diverse modele, culori, materiale, latimi, diametre si adancimi de presare (ET), de ce atata bataie de cap ? Stabileste cu ce roti vrei sa rulezi si la ce lift, masoara, fa calculele aferente, lasa loc pentru "future stuff", adica eventuale anvelope si mai mari pe viitor, si ia un set de jante noi, cu dimensiunea necesara unei rotiri a rotii fara contact cu alte elemente non-necesare (brate/tiranti, contra-aripi, aripi, etc.). Am uitat ceva, totusi: 5. Daca cu hobby-ul asta pe care-l avem, cu toti banii bagati in masini, mai conteaza ca un rulment sau un pivot tine trei ani sau doar doi, cumva nu gandim corect. Stima, Dragos Edited May 3, 2011 by Heavy D. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dany_mjc Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Imi poate explica si mie va rog cum se intorc jantele... vreau asa imi fac si eu un set de roti de offroad pt navara d40 si nu incap pe fata decat jate pe 17 din cate am inteles ,si asi vrea sa caut inca 3 jante de tabla pe 17 ca am rezerva ... ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Astazi de la doua si maine cam toata ziua poti vedea masina mea cu jante intoarse la -55 ,si altele , pe Argesului nr. 3 ( in spate la fostul Lastest , pe Oltului ) . O singura privire si te lamuresti pe moment . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dany_mjc Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ ms am sa trec maine pe acolo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts