Bogdan_mb Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Exact.flanse peste flansa ma gandeam. Care sunt acele 2 , 3 puncte? Pai fata de stock, prin doua flanse ai adaugat 2 puncte unde legatura este m-ai sensibila. Suplimentar nici jantele intoarse nu vor avea niciodata fiabilitatea unora de fabrica. Adica sunt destule locuri unde la un soc cum gasesti in offroad destul de des ar putea ceda. Pe langa asta, tensiunile in rulmenti sunt foarte mari la 13- 15 cm. Intreb, nu ar fi mai simplu o anvelope putin mai subtire ? - G 300 TD - W460 - '90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrei Robert Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Pai fata de stock, prin doua flanse ai adaugat 2 puncte unde legatura este m-ai sensibila. Suplimentar nici jantele intoarse nu vor avea niciodata fiabilitatea unora de fabrica. Adica sunt destule locuri unde la un soc cum gasesti in offroad destul de des ar putea ceda. Pe langa asta, tensiunile in rulmenti sunt foarte mari la 13- 15 cm. Intreb, nu ar fi mai simplu o anvelope putin mai subtire ? Sa renunt la simexuri? nu cred ca schimba problema gumele fiindca e oarecumla limita si distanta 13-15cm IMAGINATIA ESTE TOTUL Este avanpremiera a ceea ce va urma in viata... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Re: flanse distantiere vs et negativ Intre flanse suprapuse ( ultima solutie - numai dezavantaje = grele , lipsa inelelor de centrare , control periodic cu dinamometrica , nesiguranta in teren ...) eu as alege jante intoarse , oricit de extrem ar fi ET-ul . Cum suporta puntea , e discutabil , probabil rezista ( nu si la factoru' uman ...). ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badi Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 Re: flanse distantiere vs et negativ Buna! Chiar ma interesa si pe mine subiectul. Un cunoscut ma indemna sa montez flanse (distribuitor de asa ceva). Mecanicul care se ocupa de masina m-a sfatuit sa nu pun flanse pentru ca se schimba unghiurile la virare si se distrug rulmentii sau chiar puntea, iar jantele intoarse ar putea fi o solutie de compromis... Am inteles ca sunt mai multe tipuri de punti, iar unele chiar se preteaza la flanse, pe cand altele trebuie modificate (aici nu sunt sigur ca am inteles bine). Cu respect! Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Re: flanse distantiere vs et negativ Buna! Chiar ma interesa si pe mine subiectul. Un cunoscut ma indemna sa montez flanse (distribuitor de asa ceva). Mecanicul care se ocupa de masina m-a sfatuit sa nu pun flanse pentru ca se schimba unghiurile la virare si se distrug rulmentii sau chiar puntea, iar jantele intoarse ar putea fi o solutie de compromis... Am inteles ca sunt mai multe tipuri de punti, iar unele chiar se preteaza la flanse, pe cand altele trebuie modificate (aici nu sunt sigur ca am inteles bine). Cu respect! ambele solutii au acelasi efect dpdv al eforturilor suplimentare asupra rulmentilor, puntii etc., insa niciuna nu modifica unghiurile geometriei rotilor. avantajele jantelor cu et negativ vs. flanse: mai putine suruburi, greutate nesuspendata mai mica (desi nu-mi dau seama cat mai conteaza 2-3 kg de flansa la 40-50 kg de simex:grin:), centrare directa a jantei pe butuc si or mai fi si altele. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 (edited) Re: flanse distantiere vs et negativ Amintiri nemuritoare de la o Bisoca . Luati de cujetati ... detalii la cerere . Edited November 23, 2012 by cos ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
u2_2 Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Re: flanse distantiere vs et negativ Amintiri nemuritoare de la o Bisoca . Luati de cujetati ... detalii la cerere . 5 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckgil Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Re: flanse distantiere vs et negativ S-au rupt prezoanele de la flanse?Asta poate urat de tot mai ales ca vad ca e si pe fata. Suzuki Vitara '92 1.6 8V metaltop putin gadilata, Aprilia Pegaso '97 plus inca ceva utilaje de sosea Jeep Cherokee 2001 4.0 automatic + GPL sevential putin gadilata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petre Niteanu aka bullbar Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 (edited) Re: flanse distantiere vs et negativ Eu am avut si flanse si jenti intoarse. Flansele mi s-au rupt la o iesire si am venit schilod de o roata. Jentile intoarse bateau ca dracii. Acum am pus flanse de 3.5 pt ca sunt convins ca nimeni nu poate echilibra perfect o janta intoarsa. Se mai rup, se mai indoaie...diferentele nu -s mari intre cele doua variante. E drept ca niste jenti de la americani, d'alea jmekere ne-ar rezolva definitiv problema, dar...costa cat masina:))) Later edit: dupa o adanca cercetare in trecut, mi am adus aminte ca nici flansele nu-s mereu echilbrate:))) Edited November 23, 2012 by Petre Niteanu a.k.a. bullbar Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 Re: flanse distantiere vs et negativ Eu am trei tipuri de jenti - perfecte , OEM . - Le tin in biblioteca , le mai sterg de praf cu privirea ... - intoarse , perfecte , nu necesita echilibrare , merg pe ele incaltate , fara nici un plumb , un fel de fete mari spalate ... - intoarse , dezechilibrate vizual de se sperie cei care merg in spatele masinii , dar echilibrate functional , si ele fara plumbi , le folosesc pe MT-urile de circ - un fel de curve cracanate de vremuri grele . Pentru alea care au parkinson nu am nici un sentiment , sunt in fundul curtii... ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan chiperi Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 (edited) Re: flanse distantiere vs et negativ posibil sa mai fi scris cineva ceea ce voi incerca sa subliniez eu acum,dar recunosc nu am avut timp sa citesc chiar toate postarile, pt ca ma lupt cu dilema asta de mult timp, si sper ca daca s-a mai vorbit, sa imi iertati "repetitia". imi pare de asemeni rau ca atunci cand ma rodea pe mine problema nu era deschis topicul, dar mai bine mai tarziu.....:) - din punct de vedere strict al mecanicii, inventate de altii nu de noi, atat flansele cat et-, fac acelasi lucru, inclusiv uzarea mai rapida al rulmentilor, cat si "lovituri" mai puternice la socuri si solicitarea mai intensa pe circuitul rulment-planetara-grup-cruci cardanice-cardan-reductor-samd, evident privind lucrurile la o scara un pic exagerata. si vor cadea in functie de oboseala fiecarei piese din acest circuit; - dar pornind pe drumul acesta al offroad-ului cred ca ne asumam toti ideea ca, masina o solicitam mult mai mult, implicit nu ne asteptam ca niste rulmenti standard sa tina 20mii km ca in onroad - parerea mea e ca, de la un momentdat incerci sa usurezi masina , si asa ingreunata de tot felul de chestii inevitabile(gume offroad, bullbar,praguri, rollcage, troliu, echipamente) cred ca 2kg(poate chiar mai mult) pe flansa la un momentdat conteaza - pt ca e mai facil, desi nu mai sanatos, si eu am optat pt flanse momentan, desi am jante cu et -5, am pus si flanse de 5cm, urmand ca atunci cand voi avea timp sa mi le intorc si voi obtine numai din janta un et -12cm, pastrand in final aceeasi greutate a rotii, si evident pastrand oarecum apropiata forta la forfecare a prezoanelor de pe discul masinii si toate celelalte chestii ce deriva din asta: P.S.: astept eventualele amendamente, cu stima Edited November 25, 2012 by dan chiperi :lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva Link to comment Share on other sites More sharing options...
negoita valy Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Re: mecanica Intrebare;flansele distantiere distrug rulmenti?(NU PENTRU SCOR POSTARI !) VW Touareg 2,5 tdi "o5 Alte acareturi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Re: mecanica Intrebare;flansele distantiere distrug rulmenti?(NU PENTRU SCOR POSTARI !) Citeste mai sus.....intrebarea ta a fost mutata aici pentru ca acolo unde ai intrebat era un anunt de Mica Publicitate !!! REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Re: mecanica Intrebare;flansele distantiere distrug rulmenti?(NU PENTRU SCOR POSTARI !) Nu te stresa ...posturile scrise aici nu se contorizeza la numarul total! :h5 Si un raspuns (poate chiar mai multe) la intrebare o sa gasesti cu siguranta daca citesti la tehnic in sectiunea adecvata... Aici este anuntul omului si e aiurea sa-l poluam cu asemenea intrebari. Ce e de tehnica adica de intrebat, de raspuns etc...se discuta la tehnica ...nu aici ...de aici doar se vinde si se cumpara, ok? :wink: O seara placuta sa ai... consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cosmin Adrian Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Re: flanse distantiere vs et negativ Am intrat pe un forum american si am ramas oarecum uimit de fapul ca americanii chiar recomanda "latirea masinii". Pentru flanse, recomanda fixarea cu instant glue pt a nu avea probleme cu desfacera in timpul mersului. Exista chiar si un pliant de montare a flanselor: http://www.roughcountry.com/install/1094.pdf In cazul meu, inginerii de la Ford recomandau marirea ecartamantului cu aprox 2" pentru a castiga stabilitate. Cel mai probabil urmeaza sa comand 2 perechi de flanse de 38mm din aluminiu direct din state, facute special pt Explorer. Cei de la service mi-au povestit ca au vazut o planetara rupta de un offroader cu flanse si simex-uri. Oricum fara riscuri nu exista viata adevarata... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ile Dacian Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Re: flanse distantiere vs et negativ Am intors 5 jante din care 3 au reusit una asa si asa iar a cincea e groaznica o folosesc pemtru rezerva. parerea mea e ca cel mai bine e sa se foloseasca: 1 jante cu et negativ 2 flanse din aluminiu 3 intoarcerea jantelor Mitsubishi Pajero 2.5 DESCOPERAROMANIA4X4 Ai grija ce-ti doresti ca s-ar putea sa ti se implineasca ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckgil Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Re: flanse distantiere vs et negativ Apropo de ET si intors jante are careva idee cat are in mod normal ET(pozitiv) jantele de Jeep? Eu am un CHerokee XJ din 2011 si nu stiu cat are ca sa stiu cat ET negativ sa ma uit la jante. Suzuki Vitara '92 1.6 8V metaltop putin gadilata, Aprilia Pegaso '97 plus inca ceva utilaje de sosea Jeep Cherokee 2001 4.0 automatic + GPL sevential putin gadilata Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimi Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Re: flanse distantiere versus et negativ Am si eu o intrebare de noob . Daca se intorc jantele , pe o punte dotata cu discuri de frana , nu sunt probleme cu faptul ca discul si etrierul nu mai sunt ' protejate ' de janta ? Din ce vad la jantele cu ET pozitiv , acestea imbraca cumva discul de frana si fac echipa cu tabla de protectie de pe punte . Din experienta voastra , nu sunt probleme cu gripajul culiselor de etrier sau a placutelor din cauza mizeriei excesive ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Re: flanse distantiere versus et negativ nu sunt probleme cu gripajul culiselor de etrier sau a placutelor din cauza mizeriei excesive ? cu sau fata ET negativ, etrierii se umplu oricum de noroi. in cazul etrierilor de samurai culisantele sunt bine protejate. iar dupa carnaval, e bine sa treci pe la spalatorie sa usurezi masina. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CSGauto.ro Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 (edited) Re: flanse distantiere versus et negativ O intrebare si mai multe raspunsuri Parerea noastra ca si producatori de flanse distantiere este ca : TREBUIE ales in functie de cativa factori care sunt la indemana . - daca janta este de ol si permite modificarea acestora in conditii bune , daca pretul cerut / buc si timpul alocat atunci este ok . Daca oricare motiv nu pica bine atunci nu este ok modificarea si ajungem la flanse distantiere . Tin sa nu recomand modificarea jantelor atunci cand se face dupa ureche fara a tine cont de ceva factori constructivi al unei jante iar aici vorbesc despre zona de contact presat al inelului de asezare . Fara depresare la cald , sudura competenta si roluirea jantelor nu faceti treaba iar atunci veti fi nevoiti sa folositi flanse distantiere . Cat despre distrugerea rulmentilor putem discuta dupa o analiza , Am intalnit cazuri in care existau alte jante pe masina flansele aducand la STD et-ul . Edited January 4, 2015 by Astral ReparatiiCardane.ro ReparatiiPerneAer.ro AirRide.ro Vodafone: 0729898278 0721479812 Orange: 0754823618 Upc 0213468927 , Bucuresti , Sector 3 ,B-dul Theodor Pallady 57 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
FordRanger Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 (edited) Re: flanse distantiere versus et negativ Precizez din start ca nu sunt expert in flanse si jante intoarse dar citesc mult despre aceste solutii tehnice si , chiar daca nu stiu multe despre flanse , am gasit multe articole in care este indicat ca ET-ul sa ramana acelasi sau , in orice caz foarte apropiat , de ET-ul original al jantelor . Unii sustin ca in cazul maririi sau micsorarii ET-ului cu valori mari , exista riscul sa apara vibratii si batai pe franare sau in curbe rapide. Din punct de vedere fizic si geometric , eu as inclina sa cred ca ET-0 este cel mai indicat , echilibrand fortele fizice ce actioneaza in timpul rularii . Personal , daca as incerca sa scot gumele spre in afara , ar miza pe flanse , pentru ca acestea fac corp comun cu butucii si ET-ul poate ramane in valori apropiate sau identice cu ET-ul pentru care a fost proiectata suspensia. Banuiesc ca la viteze de off-road nu se prea simt respectivele vibratii pe curbe si franari in cazul jantelor cu ET negativ foarte mare , dar imi imaginez ca in Rally Raid s-ar simti serios si ar afecta tinuta de drum a masinii . Cunoaste cineva datele despre ET-urile folosite in raliuri de genul Dakar ? Eu m-am tot uitat la rotile masinilor participante dar jante cu ET negativ foarte promnuntat nu am vazut. Dimpotriva , as spune ca multi producatori de top merg pe jante cu ET pozitiv , prinderea fiind mult spre exterior. Nu dati cu bolovani , este doar o parere si repet, faptul ca nu ma pricep foarte bine la astfel de modificari pentru ca nu am fost nevoit sa le fac niciodata. :grin: Aceste este un Edit la postul precedent. Va rog , pentru a verifica corectitudinea celor scrise de mine , dati o cautare pe google / imagini cu " touareg Dakar " , Pajero Repsol Dakar " si "BMW X3 Dakar " ( masinele cele mai de referinta din aceasta competitie ) . Imaginile cred ca sunt sugestive. Absolut toate masinile de Rally Raid sunt echipate cu jante cu ET 0 sau pozitiv , lucru vizibil cu usurinta din fotografii . Sa fie o simpla intamplare ? Edited January 4, 2015 by FordRanger Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 (edited) Re: flanse distantiere versus et negativ Nu iei in considerare faptul ca janta face pereche cu butucul rotii . Explicatie simplificata ( ca altfel e prea mult de scris )- butucul rotii este de fapt un lagar cu rulmenti care trebuie solicitati corect . Rulmentii unui lagar mic ( echipat cu roata mica ) sunt de obicei cu doi rulmenti cu bile sau role , foarte apropiati , uneori e doar un singur rulment dublu sau rulmenti alaturati ... acest tip de lagar trebuie incarcat intodeauna pe centrul lagarului astfel alcatuit , aceasta incarcare facandu-se cu jante cu un pronuntat ET pozitiv pentru a putea compensa iesirea in afara lagarului cu discul de frana si flansa de prindere a rotii . Montarea pe acest butuc ( cu rulmeti alaturati sau un singur rulment dublu a unei jante cu ET necorespunzator ( adica mai negativ , ca mai pozitiv e cam putin probabil sa se poata ) duce automat la incarcarea mult in afara centrului lagarului respectiv ( si asa mic si cu viata grea , dupa parerea mea ) si a uzura rapida a acestuia , caile de rulare fiind solicitate de corpurile de rostogolire nu pe centru asa cum ar fi normal ci mai mult pe lateral unde zona de contact e mult mai mica . Urmarea e uzura laterala rapida care se manifesta imediat ca un joc pronuntat desi e foarte posibil ca jocul radial sa fie acceptabil . Roata ar putea fi solicitata vertical dar are joc prea mare la inclinare si la solicitari laterale - foarte important la sistemul de directie . Lagarul ( butucul de roata ) cu rulmenti conici au de obicei un rulment mare si unul mic , sarcina fiind concentrata in principal pe rulmentul mare ( aprox 80-90% ) lagarul avand centrul de incarcare decalat de rulment ( prea mult de explicat ) , cel mic avand doar sarcina de a mentine in limitele corecte jocul de functionare a rulmentului principal si partial preia si restul de sarcina a lagarului respectiv . De obicei lagarele ( butucii de roata ) cu rulmenti conici sunt construiti cu rulmentii mai departati , lucru care le ofera din start mai multa rezerva tehnologica ( durata de functionare si conditii mai grele de lucru ) mai mare , tolerand mult mai bine incarcarea excentrica si sarcinile laterale marite . Incarcarea poate nu e deloc corecta pentru lagarul respectiv dar rulmentul mic este de obicei generos dimensionat doar pentru a nu scurta durata de functionare a lagarului ( sa nu fie nevoie sa inlocuiesti rulmentul mic la un termen mult diferit fata de rulmentul mare ) , si astfel intreg lagarul are o mult mai mare durabilitate . Acest tip de lagar suporta mai bine ( pentru mai mult timp pana la aparitia simptomelor de uzura ) si poate fi echipat cu jante cu ET negativ cu mult mai putine probleme in ce priveste solicitarile . Adeq , il doare la bascheti ... Cele de mai sus se refera in principal la butucii rotilor fata . Pe spate pot fi alte tipuri de lagar , dar de obicei sunt asemanatoare cu cei de fata ( adica tot rulmenti alaturati sau rulment dublu ) sau sunt diferite dar de obicei si mai rezistente daca cumva nu sunt penalizate din alte cauze ( ... de proiectare cu prea mult curaj nejustificat ) care le mineaza durabilitatea ( C-clip si alte alea ... ) . Asa ca alegerea ET-ului nu tine doar de ... ET ... Edited January 4, 2015 by cos ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
4L Limited Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Re: flanse distantiere versus et negativ Odata ce pui flanse distantiere e ca si cum ai avea ET negativ...roata iese in afara! Treaba cu ET pozitiv sau zero la Dakar poate e din cauza ca au punti custom late si au calculat cat si unde sa fie centrul de greutate! Daca ai puntea mai lata cu 10cm atunci poti sa montezi jante cu ET pozitiv, tot mai lata va fi in final! sau ma insel? :ps Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog* "A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CSGauto.ro Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Re: flanse distantiere versus et negativ Simplu , Daca modificati Et-ul apar forte in plus iar in functie de modificare acesye forte sunt mai mari sau mai mici . Un risc mic asumat , dar nu va speriati ca o sa crape un rulment in 5 min . La un turism am de 100.000 km si nu maraie nimic . Cat despre vibratii si batai apar atunci cand montajul este facut INCORECT ! subliniez pentru ca exista din pacate oameni care din cauza mecanicului nu mai stiau de ei ... ReparatiiCardane.ro ReparatiiPerneAer.ro AirRide.ro Vodafone: 0729898278 0721479812 Orange: 0754823618 Upc 0213468927 , Bucuresti , Sector 3 ,B-dul Theodor Pallady 57 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimi Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Re: flanse distantiere versus et negativ La masinile de competitie gata preparate de fabrica nici nu se pune problema de ET . Producatorii au calculat deja ecartamentul dorit si au facut asta din fabrica . Noi dorim un ecartament mai mare decat cel gandit de fabrica pt. utilajele noastre din motive de extrastabilitate , cel putin asta vreau eu , o anvelopa mai lata si ecartament mai mare . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts