Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

probleme 4x4 frontera


ian

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 185
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: probleme 4x4 frontera

 

Inseamna ca acolo mai este o problema ... In mod normal, dupa ce se ia jocul, nu mai trebuie sa sara, dar daca deja s-au uzat dintii la una din piese, e foarte posibil sa nu mai mearga cu saibe.

Editat de Astral
4x4MANIA is where we are !!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

am cumparat eu niste dracii de saibe ca sa le zic asa de la un magazin din Buzau dar sunt in forma de potcoava, se folosesc tot la ARO

mi le-a cerut baiatul care a facut geometria la masina .... m-am uitat ciudat la el..... line , lime sau nu stiu exact cum se numesc.

daca va este de folos ma sunati si va trimit....

toate cele bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Inseamna ca acolo mai este o problema ... In mod normal, dupa ce se ia jocul, nu mai trebuie sa sara, dar daca deja s-au uzat dintii la una din piese, e foarte posibil sa nu mai mearga cu saibe.

Ce să zic, totul a fost OK, până m-am repezit cu roata stângă într-o costiţă cam abruptă şi a trăznit rău. La demontat am găsit siguranţa în capac, am pus-o la loc şi am crezut că am rezolvat, dar n-am scăpat de trozneli nici la vale, nici la deal. Am zis să pun şaibe, dar deabea a încăput una de 1 mm pe stg., deci joc nu prea ar fi. Uzura, în afară de teşiturile care cred că sunt de acolo, nu-mi pare prea mare, nici dantura capacelor nu-i rea, deci...

 

DSCN1205.thumb.jpg.3a0705ede7950637d421e82ed788c840.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

am cumparat eu niste dracii de saibe ca sa le zic asa de la un magazin din Buzau dar sunt in forma de potcoava, se folosesc tot la ARO

mi le-a cerut baiatul care a facut geometria la masina .... m-am uitat ciudat la el..... line , lime sau nu stiu exact cum se numesc.

daca va este de folos ma sunati si va trimit....

toate cele bune

Drăciile alea sunt folosite ca distanţiere la reglarea geometriei, nu au legătură cu MLR-urile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

dar n-am scăpat de trozneli nici la vale, nici la deal. Am zis să pun şaibe, dar deabea a încăput una de 1 mm pe stg., deci joc nu prea ar fi. Uzura, în afară de teşiturile care cred că sunt de acolo,

Tu esti sigur ca toate gumele sunt la fel?Sau din gupuri,ceva rapoarte diferite..Nu-i normal sa patesti asa.

Trage o linie verticala cu o creta,ceva pe cauciucuri,in partea de sus,si plimba-te 5-10m,in linie dreapta pe asfalt.Te uiti la linii daca sunt la ambele cauciucuri pe verticala.Daca nu sunt,ai o problema de acolo.

La fel de posibil e sa fi fost schimbata puntea spate sau grupul fata cu altceva la nimereala,si cand bagi fata sa se certe intre ele...Poti repeta testul pe asfalt si cu 4x4.

0722.246.245-YMS/e-mail-stoica.mdragos@yahoo.com
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Tu esti sigur ca toate gumele sunt la fel?Sau din gupuri,ceva rapoarte diferite..Nu-i normal sa patesti asa.

Trage o linie verticala cu o creta,ceva pe cauciucuri,in partea de sus,si plimba-te 5-10m,in linie dreapta pe asfalt.Te uiti la linii daca sunt la ambele cauciucuri pe verticala.Daca nu sunt,ai o problema de acolo.

La fel de posibil e sa fi fost schimbata puntea spate sau grupul fata cu altceva la nimereala,si cand bagi fata sa se certe intre ele...Poti repeta testul pe asfalt si cu 4x4.

 

Patru ani, de când o am, n-am avut probleme şi am folosit faţa şi la deal şi la zăpadă, deci dacă erau grupurile nepereche, dădea un semn, sau se rupea ceva. Cauciucurile sunt toate identice. Problema apare în tras, frână de motor, şi în virj mai strâns, dacă era problema de "ceartă între grupuri" n-ar trbui să fie "gâlceavă" şi pe loc drept? Oricum testul nu strică să-l fac, şi aşa mai am de făcut unul: cel cu LSD-ul, cu roata suspendată.

Mi-ar părea rău să fie ceva minor remediabil şi să dau banii pe AVM-uri, acum când strângeam ptr. un troliu, dar nu le suport scăpând, am senzaţia că fărăm toată transmisia mergând aşa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Prietene daca zici ca dantura e ok la mlr nu conteza ce fel de saibe ai pui verifica rulgmenti care ghideaza planetara si vezo daca-i mai ai si sunt buni dupa care punei seibi pana ce elimini jocu si ca sa fi sigur k nu o sa -ti mai sara siguranta renunta la ea si punei un surub de 8 dar nu foarte lung la planetara in cap dupa ce il strangi laaxim vezi sa nu mao ai joc

Editat de adi de la cheia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Prietene daca zici ca dantura e ok la mlr nu conteza ce fel de saibe ai pui verifica rulgmenti care ghideaza planetara si vezo daca-i mai ai si sunt buni dupa care punei seibi pana ce elimini jocu si va sa fi sigur k nu o sa -ti mai sara siguranta renunta la ea si punei un surub de 8 dar nu foarte lung la planetara in cap dupa ce il strangi laaxim vezi sa nu mao ai joc

 

Asta e un apropou sa aduc Frontera mea la tine, este? :grin:

Hai, scapa-ma de a da 200E! :be

ex: ARO 244 3.1D & Opel Frontera 2.3TDI :cort
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Poza cu dantura cuplajului e puţin mai în urmă. Eu cred că, dacă ar cupla ferm n-ar trebui să scape, dar e doar o părere.

Am să verific şi rulmenţii de la planetară, dar dacă erau duşi, n-ar trebui să joace capul de planetară în butuc?

Treaba cu şurubul în capul planetarei în loc de siguranţă, încă n-o înţeleg, dar n-a mai sărit, oricum mai studiez problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Poza cu dantura cuplajului e puţin mai în urmă. Eu cred că, dacă ar cupla ferm n-ar trebui să scape, dar e doar o părere.

Am să verific şi rulmenţii de la planetară, dar dacă erau duşi, n-ar trebui să joace capul de planetară în butuc?

Treaba cu şurubul în capul planetarei în loc de siguranţă, încă n-o înţeleg, dar n-a mai sărit, oricum mai studiez problema.

 

Acei rulmenti de la planetara (intre planetara si fuzeta) sunt cu ace si sunt dispusi inspre articulatia planetarei si nu sprea capatul ei. Ca sa vezi daca au joc, trebuie sa misti radial de articulatia planetarei (acolo unde intra in fuzeta). Acei rulmenti, de obicei se strica cand sare siguranta sau cand planetara are joc axial si nu se mai etanseaza la intrarea in fuzeta (acolo e un simering) si intra apa, praf etc.

Daca rulmentii de la planetare sunt buni, nu ai joc in rulmentii de la roata, dantura nu e uzata, nu ai joc axial in planetara si MRL-ul e montat corect, atunci el iti va functiona perfect.

4x4MANIA is where we are !!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

De obicei se uzeaza " exteriori", de pe butucul care se detaseaza prin desfacerea suruburilor... si in veci nu vor mai functiona...

Editat de Andrei_vl
ex: ARO 244 3.1D & Opel Frontera 2.3TDI :cort
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Daca rulmentii de la planetare sunt buni, nu ai joc in rulmentii de la roata, dantura nu e uzata, nu ai joc axial in planetara si MRL-ul e montat corect, atunci el iti va functiona perfect.

 

După mine toate condiţiile astea sunt îndeplinite, dar totuşi am impresia că e ceva mărunt acolo şi nu am eu priceperea şi răbdarea să depistez. Prea au mers perfect până acum şi nici nu le-am omorât în exploatare. M-aş mai gândi la arcuri, dar nu ştiu principiul de funcţionare, aşa că nu pot să verific nimic. N-am decât două variante: AVM-uri noi, sau să aştept Festul şi să ne dăm cu părerea împreună. Încă mai pendulez între AVM şi troliu.

Editat de Cristi G.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

De obicei se uzeaza " exteriori", de pe butucul care se detaseaza prin desfacerea suruburilor... si in veci nu vor mai functiona...

 

La fel arată şi dantura din butuc, nu-mi pare uzură exagerată altceva trebuie să fie, dar ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Fara sa vad si sa verific nu pot spune nimic, iar daca astepti Festul, nu o sa rezolvi mai mult decat aici pe forum ...

Dintii butucului nu trebuie sa prezinte uzura.

4x4MANIA is where we are !!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Ar mai fi varianta cu luatul la strung din butuc... sa se imbuce dintii mai bine...

Să înţeleg că prin strunjirea (scurtarea) butucului se micşorează distanţa dintre danturi şi de aici o cuplare mai fermă în cazul în care forţa de cuplare nu e suficientă, sau dantura ar cupla numai în buze, cum s-ar zice? De fapt cum funcţionează nenorocirile astea de cuplaje, ce se întâmplă în ele acolo?

A mai strunjit cineva, cam cât ar trebui luat din butuc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Corpu MRLului la cuplare scoate spre exterior dintii care se imbuca cu cei de pe butuc... cam atat... a mai facut un prieten asta dar el luase prea mult, fro 2-3mm cred si s-a dovedit a fi prea mult...

ex: ARO 244 3.1D & Opel Frontera 2.3TDI :cort
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

Ar fi interesant de ştiut distanţa axială de lucru a mecanismului, sau distanţa dintre danturi necuplate, ai şti precis cât să strunjeşti butucul, astfel încât să apropii danturile şi să nu se cupleze la montaj. Cred că s-ar putea măsura totuşi, funcţie de suprafaţa de aşezare a butucului MRL, pe butucul roţii şi cota interioară a butucului până la dantură. Când le mai demontez am să încerc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

se poate da capacul butucului jos, si se vede distanta dintre dintii MRL (necuplat) si butuc.... merge luat 2 mm daca dintii angrenajelor au putina uzura!

cu capacul demontat se poate invarti de planetara in orice sens si mrl-ul va cupla, acum, vazandu-se si cat de bine se face angrenarea....

frontera A 2.0 sport - de off road :tr_____________:jp1

frontera B 2.2 16v sport - de plimbare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

si, la final, in loc de vaselina incercati ulei cat mai gros, sau amestecat cu putina vaselina...

vaselina nu prea e buna la mrl, in special cand e rece afara...

frontera A 2.0 sport - de off road :tr_____________:jp1

frontera B 2.2 16v sport - de plimbare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: probleme 4x4 frontera

 

La ultimul montaj le-am şters de vaselină de tot, mai au pe ele cât să nu ruginească.

Oricum mi-am comandat AVM-urile şi cum sosesc şi le montez, bag cuţitul şi-n butucii vechi şi fac nişte teste, că prea m-aţi ambiţionat şi m-aţi făcut curios, să scot ceva şi din astea, că prea n-au fost obosite. Vă ţin la curent.

 

p.s. Dacă cineva are răbdare şi-mi poate explica principiul lor de funcţionare, cum acţionează ele când începe planetara să se rotească, aş fi în stare să dau si-o ţuică.:dr

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare