cos Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 (edited) Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Incalzind motorul nu incalzesti si pompa de injectie , deci pornirea va fi facuta cu combustibil viscos -nu facem referire la motorina , ci la diversii inlocuitori , in speta biodieselul . Mai mult , am pe motor incalzire stationara , care face o incalzire de un grad pe minut , si e chiar comod si satisfacator . Personal , de lene sau prostie , consider ca e suficient sa-l preincalzesc pina pe la 30-40 grade , dupa care plec s-o duc pe nepretuita mea sotie la job , ca sa pot fi un barbat liber si disponibil .... Insa uleiul din baia de ulei e chiar rece , pentru ca nu e circulat , ci e acumulat in baia de ulei . Webasto face acelasi lucru , lasind si pompa de injectie ( si implicit filtrul , conductele , electrovalvele , etc ) . Deci incalzind motorul static nu e o solutie buna . Comutarea dupa s-a facut pornirea ar trebui facuta dupa o perioada suficienta , probabil cel putin 15 min , in zilele caldute , si mult mai mult in perioadele de ger .Pompa de injectie e departata de motor la majoritatea masinilor si se incalzeste mai greu , chiar daca se alimenteaza de pe returul injectoarelor , care in teorie ar trebui sa intoarca motorina calda . Practic e nesemnificativ termic. Cit despre utilizarea directa a uleiului vegetal uzat nici nu se pune problema , am inceput colectarea si am surpriza sa vad ca e viscos , aproape nu curge , nici vorba sa stea peste noapte in ger si sa mai curga prin conducte ,fara preincalzire .Despre uleiul de motor filtrat mixat cu motorina sau alte fractii peroliere e alta discutie . Instalatia se complica , daca vorbim de anotimpul rece . Vara e alta viata ....uleiul miroase superb a snitele .... Edited January 26, 2011 by cos ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest energex Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Eu am un consum de 16-17 % in oras ,asta in conditiile in care eu niciodata nu misc masina fara a lasa minim 15 minute motorul sa se incalzeasca , cateodata chiar 30 min pana ma pun in miscare.Spune-ne cate ceva despre acest kitt de conversie , cum ar fi : - are rezervor de ulei separat ?(asa inteleg) - daca are rezervor separat cati litri are rezervorul? - se modifica ceva la instalatia de alimentare a motorului ? - poti pune la dispozitie si uleiul necesar Ar mai fi intrebari dar acestea sunt legate de costuri si @max trebuie sa-si dea acordul sa postezi preturile , @Max , se pot pune preturile aici sau pe PM? Daca preturile pot fi puse aici ma intereseaza cat costa uleiul (asta in cazul in care il poti pune la dispozitie sau ai vreo sursa sigura si de durata) Cat costa instalatia si in ce consta? Sincer , la motorul meu nu cred ca am nevoie de o astfel de instalatie , cred ca poate merge foarte bine si daca pun biodieselul direct in rezervor amestecat cu motorina. ATENTIE! Nu e vorba de biodiesel, ci de ulei vegetal pur. Biodieselul este ulei vegetal tratat chimic pentru fluidizare si eliminarea parafinei. Este daunator pieselor din plastic si cauciuc fiindca contine etanol, si pompei de injectie fiindca e mai fluid decat motorina si lubrefierea pompei e defectuoasa; si asa motorina de la benzinarie are 5% biodiesel, daca mai pui inca... Kit-ul contine: - rezervor de motorina pentru pornire (pornesti pe motorina, sistemul comuta automat pe ulei cand se ating 80 grade in schimbaorul de caldura apa/ulei); in rezervorul masinii se pun uleiul vegetal (poti folosi rezervorul nostru pt ulei, dar ar trebui mai mare si ocupa loc in portbagaj, plus ca e mai scump) - schimbator caldura lichid racire / ulei - controller pentru comutare automata diesel / ulei si manual (prin comutator) ulei / diesel; poate lucra si cu nivelmetru ulei si motorina daca prevedem ca optionale - filtru ulei vegetal (optional cu preincalzitor electric) Mai sunt optionale: - nivelmetru mecanic pentru rezervorul nou; sau electric cu transmitere info la controller si cu indicator de bord Este nevoie de incalzirea uleiului, fiindca rece e vascos (suprasolicita pompa de injectie, mai ales daca e rotativa si nu in linie) si contine parafina (se formeaza depuneri pe injectoare) - parafina se dilueaza in ulei la 80 grade si se elimina riscul depunerilor. Depinde cat de mult tii la masina, cat mai vrei sa rulezi cu ea, cat de uzat e motorul (amestecul ulei - motorina de 4:1 e bun daca motorul e mai uzat, mai lungesti viata fara reparatii, dar pana cade de tot, subit Despre preturi discutam in particular, de asta am pus adresa email si telefonul. Ofertele le fac personalizat dupa ce aflu tipul de motor (pompa de injectie) fiindca nu toate sunt compatibile (de ex la commonrail TDCI, CDTI, DCI conversia este aproape imposibila fiindca trebuie umblat la computer, uleiul are emisii zero la CO2 si sulf, sonda lambda va dezorienta controlul injectiei) Astept info pe mail si-ti trimit o oferta detaliata. office@grupuri-electrogene.eu sau 0735526432 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest energex Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Mai, fratilor, cei cu uleiul de motor amestecat cu motorina ! Pai cand ajunge ulei in motorina (segmenti uzati) mergeti la service ca s-a dus motorul! Din cate stiu eu, numai Trabantul mergea cu acest gen de amestec, fiindca isi facea si ungerea cu combustibil. De scos fum evident ca scoate fum, exact ca motorul uzat care 'scapa' ulei in motorina. Apoi, nu ca-mi fac eu reclama pe business-ul meu, dar decat sa bagati banii in instalatii bricolate de facut biodiesel (chimic) pe care-l puneti apoi in motor sa va strice injectia, mai bine intrebati-ma cat costa kit-ul de incalzire controlata si folositi ulei vegetal pur, recclat (ca la noi costa mult cel nou), la aproape jumatate de pret fata de motorina. Aveti si ungere buna la pompa de injectie, nu pierdeti putere, nu creste consumul. La 15-16 litri cat consuma un 4x4 mediu la un 2700 - 3000 cc recuperati investitia in aprox 30000 km. Daca mai tineti masina macar de 2 ori pe atat, nu merita? Apoi kit-ul se poate demonta si pue pe alta masina. Sau va recuperati din investitie din pretul de revanzare, ca noul proprietar va fi incantat sa plateasca ceva in plus ca sa faca economie la combustibil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
abrudila Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal am un amic ce are un renault 25 si foloseste amestec de ulei + motorina in proportiile urmatoare ulei 5l + motorina 1 l. anul trecut a facut un tur prin tara si a cheltuit pe motorina 150 lei. eu zic ca e deja nesimtire...:ha: eu merg in continuare pe amestec de 20 l motorina+ 10 l ulei + 2 l benzina daca vedeti ceva galben ca trece in viteza.... e masina nevestei mele ...:ha: si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest energex Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Incalzind motorul nu incalzesti si pompa de injectie , deci pornirea va fi facuta cu combustibil viscos -nu facem referire la motorina , ci la diversii inlocuitori , in speta biodieselul . Mai mult , am pe motor incalzire stationara , care face o incalzire de un grad pe minut , si e chiar comod si satisfacator . Personal , de lene sau prostie , consider ca e suficient sa-l preincalzesc pina pe la 30-40 grade , dupa care plec s-o duc pe nepretuita mea sotie la job , ca sa pot fi un barbat liber si disponibil .... Insa uleiul din baia de ulei e chiar rece , pentru ca nu e circulat , ci e acumulat in baia de ulei . Webasto face acelasi lucru , lasind si pompa de injectie ( si implicit filtrul , conductele , electrovalvele , etc ) . Deci incalzind motorul static nu e o solutie buna . Comutarea dupa s-a facut pornirea ar trebui facuta dupa o perioada suficienta , probabil cel putin 15 min , in zilele caldute , si mult mai mult in perioadele de ger .Pompa de injectie e departata de motor la majoritatea masinilor si se incalzeste mai greu , chiar daca se alimenteaza de pe returul injectoarelor , care in teorie ar trebui sa intoarca motorina calda . Practic e nesemnificativ termic. Cit despre utilizarea directa a uleiului vegetal uzat nici nu se pune problema , am inceput colectarea si am surpriza sa vad ca e viscos , aproape nu curge , nici vorba sa stea peste noapte in ger si sa mai curga prin conducte ,fara preincalzire .Despre uleiul de motor filtrat mixat cu motorina sau alte fractii peroliere e alta discutie . Instalatia se complica , daca vorbim de anotimpul rece . Vara e alta viata ....uleiul miroase superb a snitele .... 1. Uleiul vegetal nu se incalzeste de la caldura motorului ci direct din caldura antigelului (schimbator de caldura apa-ulei), functioneaza ca un instant. 2. Uleiul recuperat pe care l-ai vazut ca nu curge probabil era de palmier (pasta pana la 16-17 grade); e drept ca si cel de floarea soarelui este mai vascos la frig, de aceea eu recomand si pompa de ulei pe circuitul de alimentare, ca sa nu solicitati pompa de motorina a masinii 3. Exista optional si preincalzitor electric in kit 4. Motorul diesel se incalzeste in 3-4 minute dar mai eficient in mers (in sarcina), nu pe loc, in gol; da, se consuma ceva motorina pana la comutarea pe ulei, depinde cat de lungi/scurte sunt drumurile intre doua opriri mai lungi. P.S. Toate de mai sus se refera la ulei vegetal pur, n biodiesel. Biodieselul nu trebuie incalzit. Am tot zis aici insa ca biodiesel = ulei vegetal tratat chimic. Aditivul de baza este etanol, nu metanol; ca orice alcool ataca plasticul si cauciucul. N-as pune asa ceva in motor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Stimate domn energex, Am deschis acest topic pt informatii tehnice legate de subiectul in cauza nu pentru ca cineva sa iti faca reclama si sa isi caute clienti. Pe langa asta, va recomand ca sa cititi Regulamentul forumului si sa il respectati. Citat: ***************************************************** 2.c. Prezentarea membrilor Prima postare pe acest forum trebuie sa fie la “Prezentarea membrilor” la topicul dedicat, utilizand butonul "Post reply". http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=41601 ***************************************************** Oricat de utile ar fi informatiile oferite aici, nu voi permite intrarea cu bocancii in forum. :rules Max admin Link to comment Share on other sites More sharing options...
mayer_maryus Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal cos eu ziceam sa ai rezervor mixt de motorina de maxim 10l , ca sa ai pornire si oprire pe motorina, daca ai de exemplu webasto pe masina , in momentul in care pornesti masina nu-ti trebuie mai mult de 5 min de mers cu ea ca sa se incalzeasca uleiul si pompa, dupa care schimbi pe ulei , la care poti monta filtru cu preincalzitor ... sau cu termocupla sa se schimbe singura dupa motorina pe ulei :P ps : acum ramane sa vedem de unde cumparam ulei ieftin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest energex Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Stimate domn energex, Am deschis acest topic pt informatii tehnice legate de subiectul in cauza nu pentru ca cineva sa iti faca reclama si sa isi caute clienti. Pe langa asta, va recomand ca sa cititi Regulamentul forumului si sa il respectati. Citat: ***************************************************** 2.c. Prezentarea membrilor Prima postare pe acest forum trebuie sa fie la “Prezentarea membrilor” la topicul dedicat, utilizand butonul "Post reply". http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=41601 ***************************************************** Oricat de utile ar fi informatiile oferite aici, nu voi permite intrarea cu bocancii in forum. :rules Max admin Perfect de acord. Daca ati observat celelalte post-uri, desi s-a solicitat, nu am furnizat informatii de reclama, chiar am precizat ca nu doresc sa fac reclama business-ului propriu, au fost solicitari in acest sens la care nu am raspuns. Daca directionarea intrebarilor legate de comercial catre date de contact din afara site-ului contravine regulilor dvs, imi cer scuze, nu se va repeta. In rest, am incercat doar sa combat anumite pareri pe care le-am considerat eronate, venind cu argumente si solutii din experienta profesionala proprie, intr-un domeniu care "doare" in prezent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristi69 Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Uleiul vegetal contine parafina?Eu stiam ca parafina este o hidrocarbura obtinuta din titei. Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest energex Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Uleiul vegetal contine parafina?Eu stiam ca parafina este o hidrocarbura obtinuta din titei. Da, contine; nu e obtinuta artificial, e extrasa si din titei Concentratia e foarte mica, dar pentru injectie, la cat ulei trece in fiecare zi prin sistem, se depune Link to comment Share on other sites More sharing options...
zep Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal energex poti sa faci o poza la centrifuga cu care filtrezi uleiul? eventual sa dezvolti un pic partea asta cu filtrarea centrifugala? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxian paul Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 (edited) Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Acum 2 zile am facut o incercare de a amesteca ulei uzat de palmier cu motorina, dupa ce am incalzit uleiul si l-am filtrat am luat 2 sticle si ampus in ele uleiul combinat cu motorina. In una amestecul este de 1/2 si in cealalta 1/3(1parte motorina si 2parti ulei). La temperatura de 20grade viscozitatea este buna(cum era motorina inainte de revolutie, putin mai groasa). La-3 grade cea cu concentratie 1/2 nu isi modificase vizibil viscozitatea dar cea 1/3 se coagulase(avea viscozitatea uleiului de transmisie). Experimentul l-am facut de curiozitate sa vad cum se comporta la frig. Cind temperatura va creste peste 10 grade voi merge cu ambele variante de amestec in functie de cit ulei pot face rost. Singurul inconvenient e ca uleiul de palmier trebuie incalzit putin sa poata fi filtrat. (la temperaturi sub 16 grade este solid) Daca puteti face rost de uleiuri vegetale cu viscozitate asemanatoare uleiului de floarea soarelui puteti merge cu el fara a fi amestecat cu motorina (la temperaturi pozitive) cu conditia sa fie motor diesel clasic fara senzori si alte porcari, eu il pun la un 2.5d W124. Incalzitorul pe conducta de tur poate fi montat pentru temperaturi scazute, oricum si atunci cind este cald nu strica sa fie mai fluid. Edited January 27, 2011 by maxian paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
zep Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal io am inteles ca trebuie fugit ca dracu de tamaie de uleiul de palmier . pe difflock au un topic f interesant despre oloaie ,gasesti acolo si motivele pt care nu se foloseste . Link to comment Share on other sites More sharing options...
zep Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal energex cand ai vreme te rog explica-ne despre centrifugare. sunt convins ca e de interes general multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
abrudila Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal de cat timp mergi cu amestec cu ulei vegetal ? eu am pregatit 10 l ulei de motor ars+ 10 l ulei de palmier si floarea soarelui (predominant palmier) si mai pun 2 l de benzina. la asta adaug 20 l motorina foarte tare cochetez cu ideea de a pune incalzitor pe tur, desi la ora actuala masina functioneaza cu amestec fara probleme ( ulei motor + motorina 1-3 )si afara sunt undeva catre -10 :-12 grade si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_pajero Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal de cat timp mergi cu amestec cu ulei vegetal ? eu am pregatit 10 l ulei de motor ars+ 10 l ulei de palmier si floarea soarelui (predominant palmier) si mai pun 2 l de benzina. la asta adaug 20 l motorina foarte tare cochetez cu ideea de a pune incalzitor pe tur, desi la ora actuala masina functioneaza cu amestec fara probleme ( ulei motor + motorina 1-3 )si afara sunt undeva catre -10 :-12 grade Spune-ne rog care este metoda ta de filtrat uleiul, eu unul pun doua panze de bumbac tesatura deasa deasupra la o palnie dar merge cam foarte greu, abia curge. Si app pentru cei ce nu stiu, nu scoate fum deloc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abrudila Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal investitia a constat din 3 m furtun pt combustibil ( 2lei/ m ) 1 buc pompa de mana pt motorina ( 35 lei ) 1 filtru motorina ( 4,5 lei ) incalzezc in prealabil uleiul ( pun bidonul langa o sursa de caldura ) si apoi se filtreaza mult mai repede si mai usor. daca nu il incalzesc il amestec, inainte de a-l filtra, cu 1l de benzina la 10 l de ulei. cam atat... si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxian paul Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 (edited) Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Uleiul de rapita si uleiul de palmier sint materiile prime principale in productia de biodiesel. Si la ce pret a ajuns motorina o sa pun in rezervor orice fel de ulei. La urma urmelor chiar daca se strica ceva vreodata schimb motorul si tot e mai ieftin decit cu motorina. Un motor e in jur de 400 Eur echivalent cu 340 Litri motorina iar uleiul vegetal uzat sau chiar uleil ars il iei la un pret simbolic sa nu zica omu ca il da degeaba. Faceti si voi calculele. Daca te si pricepi putin la mecanica sa schimbi un motor(defapt doar sistemul de injectie e cel care poate suferi ) scapi si de costul manoperei, asta doar daca va fi cazul. Pentru cine vrea o instalatie ca cea la care se gindea Max am gasit aici ceva ;http://www.diesel-therm.com Daca faceti rost de piesele necesare o puteti face singuri. Edited January 28, 2011 by maxian paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
tarabostes Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Uleiul de rapita si uleiul de palmier sint materiile prime principale in productia de biodiesel. Si la ce pret a ajuns motorina o sa pun in rezervor orice fel de ulei. La urma urmelor chiar daca se strica ceva vreodata schimb motorul si tot e mai ieftin decit cu motorina. Un motor e in jur de 400 Eur echivalent cu 340 Litri motorina iar uleiul vegetal uzat sau chiar uleil ars il iei la un pret simbolic sa nu zica omu ca il da degeaba. Faceti si voi calculele. Daca te si pricepi putin la mecanica sa schimbi un motor(defapt doar sistemul de injectie e cel care poate suferi ) scapi si de costul manoperei, asta doar daca va fi cazul. Pentru cine vrea o instalatie ca cea la care se gindea Max am gasit aici ceva ;http://www.diesel-therm.com Daca faceti rost de piesele necesare o puteti face singuri. Subscriu. La un euro si ceva litrul de motorina, cu cateva sute de euro, adica in cateva luni, amortizezi o pompa de injectie care s-ar putea defecta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jhony Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal Salut baieti eu sunt nou pe forum si este interesanta treaba asta cu uleiul vegetal ,in 2009 am cumparat un nissan terrano 1 di germania mai precis de la essen si am fost usor surprins ca dupa filtrul de motorina am vazut un fel de cutiuta din aluminiu cu doua bujii incandescente in laterale si un circuit de incalzire prin apa si l-am intrebat pe neamt ;ce este asta ? ,si el mi-a zis ca este un kit de conversie pentru ulei vegetal in loc de mototrina ,ce pot sa zic ca am intrat pe pagina de net care era afisata pe acel kit si surpriza asa era ,un kit pentru ulei vegetal si am si citit cum functioneaza ,precizez ca nu functioneaza sub nici o forma motoarele cu injectie electronica si common rail numai cele liniare sau clasice ,mod de functionare ;la pornire dimineata pui contactul si pornesti kitul din buton di bord (acolo se ataseaza )si astepti cam 2 min dupa care dai la automat si porneste masina pe ulei vegetal dupa ce a pornit o poti folosi cu butonul ponit deoarece kitul are un termostat care declanseaza cand mototrul ajunge la temperatura de 80-86 de grade pentru ca apa incalzita de motor incalzeste kitul si asa mai departe ,deci poti porni mototrul cu ulei vegetal la rece dar recomand iarna amestec cu motorina deoarece este prea vascos si este posibil sa apara probleme la injectie cand formeaza vacumul si apropo pagina de net este www.vecar.de da-ti traducere si o sa vedeti cate masini functioneaza cu astfel de kit salut si numai bine Link to comment Share on other sites More sharing options...
hdragos Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 (edited) Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal par interesante aceste produse de pe vecar.de,si preturile sunt ok doar ca nu au si in alte limbi iar eu germana stiu ce au uitat nemtii. daca cineva care stie germna sa ne dea si noua citeva detalii. Edited February 8, 2011 by hdragos Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristi69 Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal In bara de sus in goagle apare un TRANSLATE apasa-l cu incredere si o sa ai o traducere.....:ha::ha::ha: Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abrudila Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal ia, ia , bite, bite ..... ca pare foarte interesant si chiar realizabil si Patrol, dar inca nu pe deplin functional :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alin Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal ia, ia , bite, bite ..... ca pare foarte interesant si chiar realizabil Asta ar trebui postata la sectiunea bancuri dar este fapt real.Imi cer de pe acum scuze de off dar nu ma pot abtine. Am un cunoscut caruia i se spune Pite. Acum cativa ani pleaca omul in Germanica ca sa aduca o masina.Ajunge el acolo si merge la carciuma sa manance ceva.Se asaza la masa impreuna cu cel cu care era si apare si ospatarita care deschide un dialog: -Ia,bite? cunoscutul meu: -Nu Bite,.......Pite dupa care ii spuine celui cu care era -de unde plm ma cunoaste asta ma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hdragos Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Re: Functionarea unui motor diesel cu ulei vegetal buna ziua. cum de ceva timp urmaresc acest toppic m-am hotarat(mai mult fortat financiar)sa experimentez si eu biodieselul. masina in cauza este cea din semnatura,credeti ca va fi probleme referitor la sistemul de injectie? de cind cu acest toppic imi iubesc si mai mult sotia:ypu pt ca lucreaza intr-un restaurant unde in aceasta perioada arunca cca 70l/luna dar in perioadele de virf adica peste cca 2 luni va arunca cca 250l/luna. eu il iau gratis pt ca nu il ridica nici o firma,pur si simplu il repune in recipiente si il arunca la gunoi. problema este ca folosesc doar ulei de palmier pt ca la ora actuala este cel mai ieftin si ei spun ca are un randament foarte bun in bucatarie,defapt am mai intrebat prin prieteni si unde cunosc si ei toti folosesc ca ulei principal(deci cantitati mai mari) uleiul de palmier,spun ca la aceasta ora cit si pt urmatorii citiva ani la noi pe piata(in alimentatia publica) va fii folosit doar ulei de palmier ca ulei principal pt ca alte tipuri de uleiuri sunt cel putin dublu ca pret fata de cel de palmier. din cite am observat acest ulei este in multe tari ingredientul principal in fabricarea biodieselului doar ca are un singur dezavantaj foarte mare pt tarile cu temperaturi mai scazute cum e si romania si anume aceea de a se solidifica la temperaturi mai scazute. am vazut ca exista tot felul de kituri de conversie sau inventii home made,dar ca sa fiu sigur daca merita aceasta investitie doresc sa fac citeva probe inainte si de aceea rog pe cine stie si a mai facut sa ne spuna si noua cum pot aduce acest ulei de palmier la o fluiditate apropriata de cea a motorinei chiar si pe timp de iarna. va multumesc Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts