Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)


alexb25
 Share

Recommended Posts

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Este mare si merita, mai ales pentru o masina de zi cu zi. Atentie, difera si in functie de ce suspensie e pe masina (stock sau modificata).

 

Spatiul din spate pentru 2 pasageri este doar pentru 2 pasageri foarte mici :) sau un adult intins pe diagonala banchetei. Bazeaza-te pe el doar la nevoie, nu-ti face iluzii, e o masina mica.

 

 

Sa inteleg ca niste amortizoare+arcuri Ironman/OME +5cm ar fi mai comode decat suspensia originala? Daca da, ce combinatie de amortizoare+arcuri recomandati?

 

Ca spatiu pentru pasageri in spate ma refeream la 2 persoane slabe de <1.75. O sa fie drumuri de maxim 3 ore si foarte rare.

Vad ca amandoi aveti motoarele vvt. Au acel tacanit specific? Eu in trecut am avut 3 motoare vvt si toate aveau un tacanit specific, desi nu aveau probleme tehnice.

O sa fiu atent la acel tremurat, am inteles ca daca a fost lovita masina in trecut poate fi aproape imposibil de rezolvat si ar deveni un cosmar sa merg asa cu ea.

Multumesc de ajutor :grin:

Edited by all24
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Suspensia originala e "buna la toate", mergi intai cu ea si vezi dupa aceea; ma refeream la suspensiile schimbate de posesori (unele-s mai dure, unele mai moi, etc).

 

Nu trebuie sa tacane nimic la VVT, sau nu stiu eu la ce tacanit te referi. Eu ziceam de un bazait al pompei de ABS, care-i mira/sperie pe multi care nu-l cunosc; daca te referi la tremuratul celebru intre 60-70 km/h, nu are neaparat legatura cu faptul c-a fost masina lovita sau nu.

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Stie cineva masina aceasta?

 

https://www.olx.ro/oferta/suzuki-jimny-2005-IDbaJbW.html .

 

Captureyrtfugh89.thumb.JPG.ecd004d7f4d18299a4a52ac6f1368688.JPG

 

Am vorbit cu omul si pare destul de serios. Masina a fost folosita de parintii lui. Mi-a explicat ca nu are rugina fiind antifonata de 6-7 ani si ca se poate vedea ca nu e dat de curand, nu e spalat motorul, functioneaza tot in ea. E adusa de el in tara in 2018. Barele fata/spate sunt revopsite, dar sunt barele originale. E pusa de doar doua zile la vanzare, asta cam justifica de ce nu s-a vandut inca.

Singurul dezavantaj mi se pare culoarea, dar pana la urma asta ar trebui sa fie ultimul criteriu dupa care aleg o masina.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Vad ca amandoi aveti motoarele vvt. Au acel tacanit specific?

Motorul e silentios, de la 1m distanta nici nu se aude deloc la relanti.

Daca deschid capota si stau cu urechea mai aproape de motor parca se aude un mic tacanit. Probabil la asta te refereai.

 

 

Stie cineva masina aceasta?

https://www.olx.ro/oferta/suzuki-jimny-2005-IDbaJbW.html .

Mi-a explicat ca nu are rugina fiind antifonata de 6-7 ani...

E adusa de el in tara in 2018.

 

Nu stiu masina dar din ce ai scris tu si ce e pus pe olx remarc urmatoarele:

1. "E adusa de el in tara in 2018". Pe olx scrie "Cumparata personal din Germania acum 8 ani". Dar asta poti lamuri din acte.

2. "fiind antifonata de 6-7 ani". Daca masina e din 2005 inseamna ca a fost antifonata in 2011, adica dupa 6 ani. Imi vine greu sa cred ca a fost nevoie de antifonare asa repede, dupa o utilizare de 6ani in Germania. Jimny e faimos pentru rugina, dar nu chiar in asa de repede.

3. Pe olx in poza cu roata se vede ca janta a fost vopsita direct pe masina, e dat peste butucul rota fata si peste suruburi. Da o nota de spoiala rapida...

 

Dar pana la urma tot o proba cu masina si verificare la fata locului e cea mai relevanta.

In afara de ce am scris zilele trecute, uite-te si in interiorul rotilor fata - vezi ca nu curga vaselina pe la butuc/bila. Daca o poti ridica pe cric vezi daca are joc mare pe verticala.

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Voiam sa scriu ca a adus`o in 2010, nu am fost atent. Pana la urma nu m-am mai dus sa o vad. Legat de antifonare a spus ca e facuta de el la un an dupa ce a fost cumparata masina. Am aflat de la cineva care a fost sa o testeze acum doua zile ca este daramata. E retusata vopseaua peste tot, bara fata desprinsa, torpedou lipsa, rugina in anumite zone, usa de la sofer are luft mare, diverse scurgeri de ulei, tremura volanul la 70-75kmh (desi cu AT-uri ar fi trebuit sa mearga ok daca era in stare buna) etc.

Luata sub 4000e ar merita reparata, dar asa n-are sens...

Edited by all24
Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Luata sub 4000e ar merita reparata, dar asa n-are sens...

 

Adica 2000E!

Mai ! dar nu va convine chiar nimic?!
Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Aparent cineva a fost dispus sa dea ~4000 si sa ia acel Jimny. Masina a fost pusa la vanzare de o saptamana si s-a vandut deja.

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Exista vreun site unde se poate verifica istoricul pentru un Jimny? Ma intereseaza numarul de km.

 

Kilometrajul este absolut nerelevant la un Jimny.

Tot ceeea ce conteaza este starea masinii.

 

Conteaza cata intretinere a vazut si de cine a fost facuta.

 

Si este important in intelegi ca NU exista Jimny fara rugina.

Ca nu o vezi inseamna ca nu stii sa o cauti.

 

Care are putina, se vinde pe multi bani, nu la pretul de 2000-3000euro.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Era vorba de modelul acesta https://www.olx.ro/oferta/suzuki-jimny-suzuki-jimny-black-silver-edition-klima-4x4-IDbe9R1.html . Fiind masina de samsar e destul de clar ca nu prea are cum sa aiba km reali. La 5700e banuiesc ca nu am asteptari prea mari sa zic ca gasesc un Jimny cat de cat intreg.

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Salut, in ultima vreme am tot citit despre Jimny si am inteles in mare care ar fi avantajele/dezavantajele. Este cineva din Bucuresti pe care il pot cinsti sa imi arate si mie unul? Am niste curiozitati pe care nu le-am lamurit din cautarile mele si care cred ca o sa ma ajute foarte mult in viitoare achizitie:

1. Am mai mers cu Samurai si Vitara, m-am lamurit cum sunt ca si confort. Insa am vazut ca unii se plang de confortul din Jimny si cum parerile sunt foarte subiective, mi-ar placea sa vad cum e. Am inteles ca este mai ok ca un Samurai pe foi, dar nu stiu cat de mare e diferenta.

2. Am inteles ca e foarte important sa o verific de rugina si am vazut ca se pot vedea urme in portbagaj, insa sub ea n-am inteles exact care sunt punctele cheie unde trebuie sa fiu atent si unde rugineste repede.

3. As vrea sa vad care este pozitia la volan si cat spatiu este in spate pentru 1-2 pasageri, desi o sa merg preponderent singur sau cu un singur pasager.

4. As vrea sa vad cum merge schimbatorul, cat de usor ar trebui sa mearga directia, cum ar trebui sa sune motorul etc. deoarece atunci cand voi ajunge sa vizionez o masina pentru cumparare proprietarul cu siguranta o sa imi spuna "aa e normal sa se auda zgomotul asta", "e boala lor", "toate modelele fac asa" si n-as vrea sa ma las pacalit neavand un termen de comparatie.

5. Are rost sa caut in afara tarii? Daca da, pe langa mobile.de ce recomandati?

 

Planuiesc sa caut un model dupa 2005, nemodificat. Desi inteleg "sacrificiile" pe care trebuie sa le fac, as dori sa il folosesc ca masina principala. De portbagaj nu am nevoie, sa duc pasageri nu am nevoie, sa merg pe autostrada cu viteza mare nu imi trebuie (pentru ca nu avem :grin:). Daca am aer conditionat si pot sa merg decent cu 110-120 pentru mine este destul. Urmaresc sa merg pe trasee usoare-medii, iar ca modificari as vrea ca pe viitor sa imi pun niste anvelope AT si un set de amortizoare+arcuri +5cm Ironman/OME. Inca nu m-am lamurit care ar fi mai potrivit pentru mine. Avand in vedere ca nu voi incarca masina aproape deloc, as merge pe cel mai moale/comod set.

Buget: ~5500e . Fara acte, revizie, anvelope etc.

 

Multumesc anticipat si astept pareri/sfaturi :grin:.

 

Daca ajungi prin Berceni (b-dul C-tin Brancoveanu) poti face un drive test cu a mea. Stau foarte prost cu timpul dar cine stie, poate gasim un slot liber in weekend.

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Daca ajungi prin Berceni (b-dul C-tin Brancoveanu) poti face un drive test cu a mea. Stau foarte prost cu timpul dar cine stie, poate gasim un slot liber in weekend.

 

Am reusit sa fac un drivetest zilele astea, dar am ramas cam dezamagit. Am testat un model din 2007, pe gpl, amortizoare aftermarket si am intalnit doua probleme:

-topaia extrem de mult masina. Desi nu am mai mers cu alte Jimny si inteleg ca nu se compara la confort cu o masina de asfalt, mi s-a parut anormal comportamentul. Foarte rigida si parea ca amortizoarele nu lucreaza cum trebuie. Am intrat putin prin pietris (pietris mic, nu prin bolovani) si am crezut ca o sa se dezmembreze.

-motor foarte foarte lenes. Am condus masina similara ca performante (1050kg, 1.3 benzina aspirat 83 cai, trepte mai lungi ca la Jimny) si era mult mai ok. Nici la 4000-5000rpm in treptele 1-2 nu mi s-a parut ca s-ar misca ok.

 

Daca mai e valabila oferta lasa-mi te rog un numar de telefon pe privat.

 

Poti sa treci si pe la mine sa-mi vezi colectia de Jimny-uri.

 

pt drivetest trimite mail la help@jimny4x4.ro

 

In ce zona este aceasta colectie?

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Motor lenes?Esti sigur ca erai in Jimny?

Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better
Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Nu e vorba de motorul de Jimny in general, e vorba de acel motor testat de mine. Cel mai probabil avea probleme tehnice. Sunt tare curios cum merge unul in stare buna.

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Totusi e 1.3 si vreo 80 de cai,tine cont si de aspectul asta.Daca cauti ceva racheta,sigur nu e asta.Si da,e rigida ca dracu,scutur....toate

Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better
Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Comportamentul masinii tine foarte mult de ce modificari s-au adus la ea. Eu am mare noroc ca prima masina pe care am testat-o, pe care am si cumparat-o :d era complet stock si aproape noua. Un prieten de familie si-a achizitionat in acelasi timp cu mine un exemplar SH de la Suzuki brasov, pe care eu l-am refuzat pentru ca nu au lasat cit am vrut la pret. Dupa ce l-am testat pe al lui, mi-am dat seama ca daca ma urcam prima data in masina aia, nu cred ca imi luam jimny. Diferenta aparenta intre a mea si a lui este ca a lui era inaltata, avea troliu si anvelope un pic mai mari, puse pe jante de vitara. Pe strada, nu puteam sa trec de 100 km/h pe un drum pe care cu a mea prideam 140 kmh. Plus vibratii, plus comportament mai rigid.

 

In alta ordine de idei un comportament exagerat de rigid la jimny e dat de o presiunea prea mare in anvelope. Nu uita ca producatorul recomanda 1.6 bari pe fata, 1.8 bari pe spate. Din experienta, cind merg mult pe sosea mai adaug 0,1 bari la fiecare roata. Peste valorile astea, e extrem de rigida!

 

Totusi, trebuie sa realizezi ca masina e mult mai rigida decit un autoturism, mai ales pe un drum asfaltat prost si nici nu trage asa cum te-ai astepta. Poti avea niste performante daca o turezi peste 4000 rpm dar orucum sub nivelul unui autorurism similar.

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Asta avea amortizoare KYB (fara lift), anvelope mixte destul de bine umflate, jantele originale. Omul a evitat cat a putut sa o pornesc la rece si cand am ajuns povestea lui era ca "a venit fratele meu cu ea de vreo 3 ore acasa, deci s-a racit si poti s`o pornesti la rece". Realitatea era ca nu puteam sa ating nimic la motor ca era oprit de maxim 20minute. Poate urmatorul exemplar o sa fie mai ok :grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

140 cu jimny?doamne apara si pazeste.Eu nu urc mai mult de 80 cu el,ce e sigur e sigur :D

Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better
Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

140 cu jimny?doamne apara si pazeste.Eu nu urc mai mult de 80 cu el,ce e sigur e sigur :D

 

A mea merge lejer cu 140km/h pe autostrada (chiar daca motorul are 160.000km) iar suspensia este foarte confortabila, ba parca chiar prea moale, cu cauciucuri umflate ca la carte. Zic lejer in sensul in care ar fi loc parca si de un 150km/h insa turatia este prea mare iar masina devine foarte nesigura deja de pe la un 120km/h in sus

 

Suna-ma la 0730588558

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

A mea cu motor g13bb merge si cu 140+, adica 160 kmph pe ceasul din bord. Dar ca sa simti ceva siguranta trebuie sa stai in jur de 120 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Salutare domnilor si ma scuzati daca am postat intr-un topic gresit. Rog moderatorii sa stearga in acest caz.

 

Momentan nu am un 4x4 dar am condus un Vitara 2.0 acum cativa ani prin munti in zona Bran si pot sa spun ca m-a prins. De atunci am tot cautat si am incercat sa strang bani dar nu mi-a reusit.

 

Am gasit de curand un Jimny la mine in oras, iar la prima vedere a anuntului pare totul ok doar ca mi-as dori una care sa aiba si AC. Se poate monta instalatia de AC daca masina nu a avut niciodata? A facut cineva aceasta modificare? Se merita ca si cost?

 

Asta ar fi masina:

 

https://www.olx.ro/oferta/suzuki-jimny-pregatit-off-road-IDbosTx.html

 

O cunoaste cineva? Sau daca este un binevoitor in Constanta care isi doreste sa ma ajute si sa o vedem impreuna? Contra-cost, bineinteles. Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Sa pui AC pe o masina este complicat si foarte costisitor. O sa te costa +1000e si nu merita bataia de cap. Mai bine iti cauti direct una cu AC. Nu te uita doar la masini din orasul tau.

Link to comment
Share on other sites

Re: ghidul celui care vrea JIMNY (si nu stie inca ce vrea :grin:)

 

Nu e complicat deloc sa pui AC pe jimny. Am montat in 3 ore toata instalatia. Iar ca si costuri... gasesti si cu 500euro instalatia completa.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use