Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

DIY Revizie Punte Fata


minitehnicusro
 Share

Recommended Posts

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

curge ulei pe la simeringul de la punte. in zona planetarei trebuie sa fie vaselina, nu ulei.

suplimentar verifica strangerea din rulmentii kingpin. daca au joc, mai strange-i putin sau inlocuieste-i.

 

simeringul are codul 09283-26016 si este pozitia 9 din desen

 

[ATTACH=CONFIG]137514[/ATTACH]

 

ca sa ajungi la acel simering trebuie sa desfaci toata articulatia omocinetica. daca tot umbli acolo verifica si unge rulmentii si simeringurile lor.

 

Multumesc pentru raspunsuri! In weekend arunc un ochi sa vad ce e acolo.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Dupa cum arata foto, parca nu curge ulei. Pare aruncata vaselina pe janta, care iese din lipsa de protectie (capac) la capacul planetarei, asta daca nu ai scos-o tu. Ruland fara acel capac a aruncat vaselina in exterior.

Mai poti verifica nivelul uleiului in grup si vezi daca pierde. Oricum prin observare poti diferentia ulei de vaselina, la tine nu sunt urme de ulei.

Edited by proof
SAMURAI SJ stock
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Dupa cum arata foto, parca nu curge ulei. Pare aruncata vaselina pe janta, care iese din lipsa de protectie (capac) la capacul planetarei, asta daca nu ai scos-o tu. Ruland fara acel capac a aruncat vaselina in exterior.

Mai poti verifica nivelul uleiului in grup si vezi daca pierde. Oricum prin observare poti diferentia ulei de vaselina, la tine nu sunt urme de ulei.

 

Da, e vaselina dar nu cred ca e din cauza capacului deoarece nici pe partea dreapta nu il am si acolo nu e nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Da, e vaselina dar nu cred ca e din cauza capacului deoarece nici pe partea dreapta nu il am si acolo nu e nici o problema.

 

eu cred ca e vaselina antrenata de ulei care iese din punte pe la semering...

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Da, e vaselina dar nu cred ca e din cauza capacului deoarece nici pe partea dreapta nu il am si acolo nu e nici o problema.

 

Dar acolo esti sigur ca mai ai vaselina? Poata ca nu mai ai si de aia nu mai arunca.Asa ca adevarata problema sa nu fie la cealalta roata...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Domnilor,

 

Cand citesc astfel de topicuri ma incearca doua sentimente:

 

1. unul de frustrare. :) tare mult mi-as baga mainile in astfel de lucrari...dar la fel de tare imi e frica de rezultat. :) totusi o sa incerc undeva in iarna, spre sfarsitul sezonului de iesiri, sa-l bag pe al meu samurai la o serie de reparatii capitale....

 

2. unul de admiratie vis a vis de "profesionalismul" lucrarii, de calitatea acesteia si de rabdarea acordata atat muncii propiu zise cat si descrierii ulterioare...

 

 

BRAVOOO !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Va salut!

De cateva zile am observat ca pe locul unde sta masina parcata au aparut niste pete de ulei, mai esat din dreptul rotii fata dreapta. Astazi am ridicat-o pe cric si se vede ulei /vaselina e ceva mai gros care curge pe langa sfera, sfera nu e ruginita, nu e rugoasa insa pierde ulei. Pe langa asta am si un joc la roata respectiva. Imi puteti spune mai exact ce ar trebui inlocuit..vreau sa merg la mecanic cu toate piesele pregatite, roata cealalta e perfecta credeti ca ar trebui sa le schimb si la aceasta???

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Daca vrei sa mergi la mecanic pregatit, ia toate piesele.Daca nu, desfa intii si vezi ce este acolo.Jocul rotii de care este?Perpendicular pe sol sau paralel? daca este perpendicular, pot fi rulmentii king-pin, adica cei care au rol de pivoti, daca este paralel, poate fi cap de bara.Daca este si, si, mai poate fi si joc in rulmentii rotii(pt.ca sint doi la numar).Daca jocul acestora n este mare si nu huruie in mers, mai pot fi strinsi, fara a fi necesara schimbarea lor.Odata ce descopei cauza jocului si te hotarasti sa o remediezi, este imperios necesar sa schimbi si simeringul de la planetara.Din cauza jocului rotii,axul planetarei forteaza in simering iar uleiul din grup ajunge in omocinetica si de aici si petele pe care le regasesti sub masina.

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Capetii de bara sunt perfecti! Jocul este perpendicular insa roata nu huruie sa incerc sa-i mai strang , trebuie sa schimb semeringurile sau daca roata nu mai are joc o sa se rezolve si partea cu scurgerea.

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Parerea mea este sa schimbi si simeringul de la planetara.Pentru ca daca vrei sa faci o treaba calumea oricum trebuie sa desfaci omocinetica, sa cureti uleiul si sa bagi vaselina pe acolo.Cind stringi rulmentii, nu uita sa ii stringi bine, si apoi dai inapoi un pic(adica ii desfaci).Cam un sfet de tura.Altfel daca doar ii stringi, o sa cedeze repede.

Si bineinteles sa completezi uleiul in grup.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Foarte frumos articolul, am plans un pic la final !!! Daca vrei sa ma infiezi, sa-mi spui :)

 

Iar daca vei mai face ceva de genu, sa-l faci filmuletz, asa...pentru astia mai tampi. As plati pt asa ceva.

 

 

Numa' bine !

Mihai

"I always wanted to be somebody, but I should have been more specific." (Lily Tomlin)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Salutare . Trebe neaparat fix 2 litri in grup ? eu am bagat 1.7-1.8 cam asa mai mult nu a intrat .......

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Si la mine la fel, inseamna ca nu e nici o problema, doar ca desteptii de la service mi-au bagat mai mult ulei in motor, e cam cu 6-7 mm mai sus decat "maxim". Trebuie sa scot din el?

Ai dracu" rusi au fost romanii...
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Si la mine la fel, inseamna ca nu e nici o problema, doar ca desteptii de la service mi-au bagat mai mult ulei in motor, e cam cu 6-7 mm mai sus decat "maxim". Trebuie sa scot din el?

 

Aici e vorbim de punti nu de uleiuri in "MOTOR" Dar 4 litri intra in motor nu mai mult !

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Scuze, nu am fost clar, si eu ma refeream tot la punte, mai exact la grupul fata, acum cateva zile am schimbat TOT uleiul. Dupa ce citisem pe forum cat ulei intra in motor, grupuri si reductor, m-am dus cu o lista pe care erau trecute cantitatile exacte, spre surprinderea mea, a fost ca la tine, 1,7-1,8l in grupul fata.

Edited by corrad
Ai dracu" rusi au fost romanii...
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Scuze, nu am fost clar, si eu ma refeream tot la punte, mai exact la grupul fata, acum cateva zile am schimbat TOT uleiul. Dupa ce citisem pe forum cat ulei intra in motor, grupuri si reductor, m-am dus cu o lista pe care erau trecute cantitatile exacte, spre surprinderea mea, a fost ca la tine, 1,7-1,8l in grupul fata.

 

 

Asteptam sa ne zica un expert dece nu a intrat 2 litri :)

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Generalitati nu cantitati, pentru cine vrea sa priceapa (la grupuri, cv, ct):

- toate cele au buson de umplere ( supraplin) si buson golire;

- se pune ulei pana incepe sa se prelinga pe la busonul de umplere (nu tii cont de volum cantitate);

Pot intra fata de carte +_, nesemnificativ si nedistructiv, important sa nu fie obstructionate aerisitoarele pentru a nu forta semeringurile, garniturile.

La motor, 3,5 l si mai mult... mare grija la valva de aerisire a carterului superior, altfel impuscati semerincuri, garnituri.

SAMURAI SJ stock
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Generalitati nu cantitati, pentru cine vrea sa priceapa (la grupuri, cv, ct):

- toate cele au buson de umplere ( supraplin) si buson golire;

- se pune ulei pana incepe sa se prelinga pe la busonul de umplere (nu tii cont de volum cantitate);

Pot intra fata de carte +_, nesemnificativ si nedistructiv, important sa nu fie obstructionate aerisitoarele pentru a nu forta semeringurile, garniturile.

La motor, 3,5 l si mai mult... mare grija la valva de aerisire a carterului superior, altfel impuscati semerincuri, garnituri.

 

Poti descrie mai exact unde e valva de aerisire a carterului si cum anume am putea eventual verifica daca e buna sau nu ...... MS

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

am o mica problema cu semeringul de la puntea fata. pun o poza de la un coleg de al nostru. si ma intereseaza si flansa aia care are 4 gauri.

stima[ATTACH=CONFIG]162727[/ATTACH]

 

stimaa..

 

 

 

ce mica problema ai cu simeringul si cu flansa?

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

curge ulei si as vrea sa schimb acel semering si poate si flansa aia... si nu stiu cum sa gasesc semeringul.

 

simeringul ala curge pentru ca ai joc in rulmentii pinionului. probabil ca ppbl e aproape zero.

flansa o schimbi doar daca in zona de contact cu simeringul este mancata.

piulita care tine flansa are rol de reglare a prestrangerii din rulmenti. asa ca este important cit o strangi.

in functie de cit a mai fost stransa piulita aia, probabil ca o sa trebuiasca sa schimbi si bucsa deformabila.

 

 

coduri:

09283-40027 simering

27315-83001 bucsa deformabila (crush collar)

27375-60A00 piulita flansa

30306 si 30307 rulmenti pinion diferential

 

 

in manual este explicat cum se face, dar daca nu ai scule si aptitudini tehnice, mai bine mergi la cineva pregatit sa-ti faca lucrarea.

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use