kmeleon Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata curge ulei pe la simeringul de la punte. in zona planetarei trebuie sa fie vaselina, nu ulei. suplimentar verifica strangerea din rulmentii kingpin. daca au joc, mai strange-i putin sau inlocuieste-i. simeringul are codul 09283-26016 si este pozitia 9 din desen [ATTACH=CONFIG]137514[/ATTACH] ca sa ajungi la acel simering trebuie sa desfaci toata articulatia omocinetica. daca tot umbli acolo verifica si unge rulmentii si simeringurile lor. Multumesc pentru raspunsuri! In weekend arunc un ochi sa vad ce e acolo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
proof Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 (edited) Re: DIY Revizie Punte Fata Dupa cum arata foto, parca nu curge ulei. Pare aruncata vaselina pe janta, care iese din lipsa de protectie (capac) la capacul planetarei, asta daca nu ai scos-o tu. Ruland fara acel capac a aruncat vaselina in exterior. Mai poti verifica nivelul uleiului in grup si vezi daca pierde. Oricum prin observare poti diferentia ulei de vaselina, la tine nu sunt urme de ulei. Edited April 19, 2012 by proof SAMURAI SJ stock Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmeleon Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Dupa cum arata foto, parca nu curge ulei. Pare aruncata vaselina pe janta, care iese din lipsa de protectie (capac) la capacul planetarei, asta daca nu ai scos-o tu. Ruland fara acel capac a aruncat vaselina in exterior. Mai poti verifica nivelul uleiului in grup si vezi daca pierde. Oricum prin observare poti diferentia ulei de vaselina, la tine nu sunt urme de ulei. Da, e vaselina dar nu cred ca e din cauza capacului deoarece nici pe partea dreapta nu il am si acolo nu e nici o problema. Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Da, e vaselina dar nu cred ca e din cauza capacului deoarece nici pe partea dreapta nu il am si acolo nu e nici o problema. eu cred ca e vaselina antrenata de ulei care iese din punte pe la semering... Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovidiuseini Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata trebuie sa fie un servis bun sa faca ceea ce ai facut tu cu revizia Link to comment Share on other sites More sharing options...
PYZ Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Da, e vaselina dar nu cred ca e din cauza capacului deoarece nici pe partea dreapta nu il am si acolo nu e nici o problema. Dar acolo esti sigur ca mai ai vaselina? Poata ca nu mai ai si de aia nu mai arunca.Asa ca adevarata problema sa nu fie la cealalta roata... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristibuzatu Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Domnilor, Cand citesc astfel de topicuri ma incearca doua sentimente: 1. unul de frustrare. :) tare mult mi-as baga mainile in astfel de lucrari...dar la fel de tare imi e frica de rezultat. :) totusi o sa incerc undeva in iarna, spre sfarsitul sezonului de iesiri, sa-l bag pe al meu samurai la o serie de reparatii capitale.... 2. unul de admiratie vis a vis de "profesionalismul" lucrarii, de calitatea acesteia si de rabdarea acordata atat muncii propiu zise cat si descrierii ulterioare... BRAVOOO !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apollyon Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Va salut! De cateva zile am observat ca pe locul unde sta masina parcata au aparut niste pete de ulei, mai esat din dreptul rotii fata dreapta. Astazi am ridicat-o pe cric si se vede ulei /vaselina e ceva mai gros care curge pe langa sfera, sfera nu e ruginita, nu e rugoasa insa pierde ulei. Pe langa asta am si un joc la roata respectiva. Imi puteti spune mai exact ce ar trebui inlocuit..vreau sa merg la mecanic cu toate piesele pregatite, roata cealalta e perfecta credeti ca ar trebui sa le schimb si la aceasta??? Multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
PYZ Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Daca vrei sa mergi la mecanic pregatit, ia toate piesele.Daca nu, desfa intii si vezi ce este acolo.Jocul rotii de care este?Perpendicular pe sol sau paralel? daca este perpendicular, pot fi rulmentii king-pin, adica cei care au rol de pivoti, daca este paralel, poate fi cap de bara.Daca este si, si, mai poate fi si joc in rulmentii rotii(pt.ca sint doi la numar).Daca jocul acestora n este mare si nu huruie in mers, mai pot fi strinsi, fara a fi necesara schimbarea lor.Odata ce descopei cauza jocului si te hotarasti sa o remediezi, este imperios necesar sa schimbi si simeringul de la planetara.Din cauza jocului rotii,axul planetarei forteaza in simering iar uleiul din grup ajunge in omocinetica si de aici si petele pe care le regasesti sub masina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apollyon Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Capetii de bara sunt perfecti! Jocul este perpendicular insa roata nu huruie sa incerc sa-i mai strang , trebuie sa schimb semeringurile sau daca roata nu mai are joc o sa se rezolve si partea cu scurgerea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PYZ Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Parerea mea este sa schimbi si simeringul de la planetara.Pentru ca daca vrei sa faci o treaba calumea oricum trebuie sa desfaci omocinetica, sa cureti uleiul si sa bagi vaselina pe acolo.Cind stringi rulmentii, nu uita sa ii stringi bine, si apoi dai inapoi un pic(adica ii desfaci).Cam un sfet de tura.Altfel daca doar ii stringi, o sa cedeze repede. Si bineinteles sa completezi uleiul in grup. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlucaciu Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Foarte frumos articolul, am plans un pic la final !!! Daca vrei sa ma infiezi, sa-mi spui :) Iar daca vei mai face ceva de genu, sa-l faci filmuletz, asa...pentru astia mai tampi. As plati pt asa ceva. Numa' bine ! Mihai "I always wanted to be somebody, but I should have been more specific." (Lily Tomlin) Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata cu prima ocazie cind o sa mai revizuiesc o punte fata, o sa pozez procesul tehnologic si o sa completez cu detaliile care lipsesc. 1 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 17, 2012 Share Posted December 17, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Salutare . Trebe neaparat fix 2 litri in grup ? eu am bagat 1.7-1.8 cam asa mai mult nu a intrat ....... Suzuki Samurai SJ413 JX Suzuki Jimny Automatic Link to comment Share on other sites More sharing options...
corrad Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Si la mine la fel, inseamna ca nu e nici o problema, doar ca desteptii de la service mi-au bagat mai mult ulei in motor, e cam cu 6-7 mm mai sus decat "maxim". Trebuie sa scot din el? Ai dracu" rusi au fost romanii... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Si la mine la fel, inseamna ca nu e nici o problema, doar ca desteptii de la service mi-au bagat mai mult ulei in motor, e cam cu 6-7 mm mai sus decat "maxim". Trebuie sa scot din el? Aici e vorbim de punti nu de uleiuri in "MOTOR" Dar 4 litri intra in motor nu mai mult ! Suzuki Samurai SJ413 JX Suzuki Jimny Automatic Link to comment Share on other sites More sharing options...
corrad Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 (edited) Re: DIY Revizie Punte Fata Scuze, nu am fost clar, si eu ma refeream tot la punte, mai exact la grupul fata, acum cateva zile am schimbat TOT uleiul. Dupa ce citisem pe forum cat ulei intra in motor, grupuri si reductor, m-am dus cu o lista pe care erau trecute cantitatile exacte, spre surprinderea mea, a fost ca la tine, 1,7-1,8l in grupul fata. Edited December 19, 2012 by corrad Ai dracu" rusi au fost romanii... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Scuze, nu am fost clar, si eu ma refeream tot la punte, mai exact la grupul fata, acum cateva zile am schimbat TOT uleiul. Dupa ce citisem pe forum cat ulei intra in motor, grupuri si reductor, m-am dus cu o lista pe care erau trecute cantitatile exacte, spre surprinderea mea, a fost ca la tine, 1,7-1,8l in grupul fata. Asteptam sa ne zica un expert dece nu a intrat 2 litri :) Suzuki Samurai SJ413 JX Suzuki Jimny Automatic Link to comment Share on other sites More sharing options...
proof Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Generalitati nu cantitati, pentru cine vrea sa priceapa (la grupuri, cv, ct): - toate cele au buson de umplere ( supraplin) si buson golire; - se pune ulei pana incepe sa se prelinga pe la busonul de umplere (nu tii cont de volum cantitate); Pot intra fata de carte +_, nesemnificativ si nedistructiv, important sa nu fie obstructionate aerisitoarele pentru a nu forta semeringurile, garniturile. La motor, 3,5 l si mai mult... mare grija la valva de aerisire a carterului superior, altfel impuscati semerincuri, garnituri. SAMURAI SJ stock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Generalitati nu cantitati, pentru cine vrea sa priceapa (la grupuri, cv, ct): - toate cele au buson de umplere ( supraplin) si buson golire; - se pune ulei pana incepe sa se prelinga pe la busonul de umplere (nu tii cont de volum cantitate); Pot intra fata de carte +_, nesemnificativ si nedistructiv, important sa nu fie obstructionate aerisitoarele pentru a nu forta semeringurile, garniturile. La motor, 3,5 l si mai mult... mare grija la valva de aerisire a carterului superior, altfel impuscati semerincuri, garnituri. Poti descrie mai exact unde e valva de aerisire a carterului si cum anume am putea eventual verifica daca e buna sau nu ...... MS Suzuki Samurai SJ413 JX Suzuki Jimny Automatic Link to comment Share on other sites More sharing options...
proof Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Re: DIY Revizie Punte Fata Suntem off topic. Este vorba de valva PCV-filetata in pozitie verticala in galeria de admisie, conectata cu un furtun din capacul chiulasei. SAMURAI SJ stock Link to comment Share on other sites More sharing options...
BERTONE BMW Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Re: DIY Revizie Punte Fata am o mica problema cu semeringul de la puntea fata. pun o poza de la un coleg de al nostru. si ma intereseaza si flansa aia care are 4 gauri. stima stimaa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Re: DIY Revizie Punte Fata am o mica problema cu semeringul de la puntea fata. pun o poza de la un coleg de al nostru. si ma intereseaza si flansa aia care are 4 gauri. stima[ATTACH=CONFIG]162727[/ATTACH] stimaa.. ce mica problema ai cu simeringul si cu flansa? 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BERTONE BMW Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Re: DIY Revizie Punte Fata curge ulei si as vrea sa schimb acel semering si poate si flansa aia... si nu stiu cum sa gasesc semeringul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 (edited) Re: DIY Revizie Punte Fata curge ulei si as vrea sa schimb acel semering si poate si flansa aia... si nu stiu cum sa gasesc semeringul. simeringul ala curge pentru ca ai joc in rulmentii pinionului. probabil ca ppbl e aproape zero. flansa o schimbi doar daca in zona de contact cu simeringul este mancata. piulita care tine flansa are rol de reglare a prestrangerii din rulmenti. asa ca este important cit o strangi. in functie de cit a mai fost stransa piulita aia, probabil ca o sa trebuiasca sa schimbi si bucsa deformabila. coduri: 09283-40027 simering 27315-83001 bucsa deformabila (crush collar) 27375-60A00 piulita flansa 30306 si 30307 rulmenti pinion diferential in manual este explicat cum se face, dar daca nu ai scule si aptitudini tehnice, mai bine mergi la cineva pregatit sa-ti faca lucrarea. Edited January 3, 2013 by minitehnicusro 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts