Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

DIY Revizie Punte Fata


minitehnicusro
 Share

Recommended Posts

Informatiile de mai jos se gasesc deja prin diferite topicuri, dar nu toate la un loc si nu detaliat, cu coduri. De asemenea, in manualul de service se regasesc toate aceste operatii, dar nu toti suntem prieteni cu limba engleza.

 

Pentru cei carora le place sa mestereasca la gioarsa din ograda sper ca va fi folositor.

 

 

 

Ce face omul cu mana lui, lucru manual se cheama, asa ca am desfacut puntea fata sa-i fac o revizie cit mai completa.

 

Am demontat-o de pe masina si am descompus-o. Puzzle.

 

Desi erau destul de ruginite, suruburile s-au desfacut relativ usor, asa ca nu a fost nevoie sa folosesc ca argument flexul.

 

Inelele rulmentilor de roata ies usor prin batere cu o surubelnita mai mare, inelele rulmentilor kingpin au iesit mai greu pentru ca marginea care depaseste scaunul este foarte mica, iar materialul destul de moale si usor deformabil.

Simeringurile ies usor prin distrugere, folosind o surubelnita, daca nu vor, inseamna ca ciocanul nu este destul de mare. Atentie sa nu deteriorati alezajul pe care sta simeringul.

Mare grija sa nu pierdeti/indoiti/deteriorati saibele distantiere de la pivoti (45621-63000 kingpin shims), au grosimea de 0,1 mm, 0,5 mm si 1mm si costa nejustificat de mult.

 

Am curatat rugina de pe punte si diferential folosind un flex dotat cu perie de sarma cupa (fi 100mm, 10 ron la Bricostore), apoi cu perie de smirghel lamelara (20 ron 3buc Bricostore). Intre aripioarele de ranforsare de la grup am folosit o perie rotativa subtire si bormasina cu acumulatori. Initial am vrut sa sablez puntile, dar combinatia pret-timp-deranj era cam mare pentru gustul meu.

 

Piesele mici de la omocinetica si pivotii au fost curatate de rugina si mizerie la peria de sarma rotativa (de la Dedeman, 30 ron Fi200) de pe polizorul de banc .

Au fost degresate cu diluant si apoi vopsite cu doua straturi de vopsea Hammerite argintie si rosie

[ATTACH=CONFIG]107146[/ATTACH]

 

Vopseaua ajunsa accidental pe suprafetele de contact a fost curatata cu diluant si cu smirghel fin, toate filetele au fost curatate cu tarod M10x1,25 (40 ron de la Rocast), M8 la pivoti si M6 la capacele de la simeringul mare.

[ATTACH=CONFIG]107147[/ATTACH]

 

Am desfacut suruburile de la grup pentru o inspectie vizuala, iar pinionul si coroana erau in stare perfecta, se vedea pata de contact asa cum scrie la carte, fara jocuri anormale.

Nu am schimbat simeringul, desi aveam unul nou de schimb, pentru ca era bun. Nu am umblat la el pentru ca diferentialul este un angrenaj in care nu trebuie sa bagi mana daca nu este nevoie.

 

Am curatat cu tarod de M8 filetele carcasei pentru a indeparta siliconul vechi si eventualele urme de rugina.

[ATTACH=CONFIG]107148[/ATTACH]

 

Seferele de la omocinetica erau ruginite grav, suprafata lor era foarte rugoasa iar simeringurile vechi (09285-00002) distruse pe suprafata de contact.

Suprafata lor a fost lustruita cu perie de smirghel rotativa de granulatie 120 si apoi 240 (20 ron de la Bricostore).

[ATTACH=CONFIG]107149[/ATTACH]

 

pana au ajuns la o rugozitate acceptabila. Craterele nu au putut fi scoase complet dar rezultatul este multumitor.

[ATTACH=CONFIG]107150[/ATTACH]

 

Toata puntea a fost degresata pe exterior cu diluant, apoi a primit doua straturi de vopsea Hammerite de culoare neagra.

[ATTACH=CONFIG]107151[/ATTACH]

 

Am curatat bine de orice urma de silicon, span, rugina, etc pe interior carcasa puntii, apoi am remontat diferentialul.

 

Pentru etansare am folosit silicon de la VictorReintz (35 ron/tub de la Unix) si adeziv de filete Loctite 243 (30ron/buc de la Unix)

[ATTACH=CONFIG]107152[/ATTACH]

 

Pentru a inlatura posibilitatea de ruginire, la montarea diferentialului am folosit suruburi noi de inox M8x35 (de la Rocast), saibe plate si grower tot de inox, stranse cu cheia dinamometrica, cum scrie la carte la 25-30 Nm.

DSCF6186.thumb.JPG.312032a9e043b0d16f5550374215145e.JPG

DSCF6185.thumb.JPG.29ca56b37381025a083b09a10941bfcd.JPG

DSCF6005.thumb.JPG.d0a4be7febb467ffd9aac4ec3ecb47bb.JPG

DSCF6008.thumb.JPG.a339c56bbc40b0a88dd6180d20ce4c47.JPG

DSCF6009.thumb.JPG.9a3b5f33682a26c40ce12c0ef096ee8a.JPG

DSCF6006.thumb.JPG.865dee6b24c20cfa6bcb7e155415532e.JPG

DSCF6187.thumb.JPG.218981eb031c55ec35128dd6589200e7.JPG

Edited by minitehnicusro
  • Like 2

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Am inceput apoi reasamblarea.

 

Am inlocuit simeringurile de la capetele puntilor 09283-26016 (25 ron/buc de la Unix). Aveam si aftermarket dar am preferat sa le folosesc pe cele Suzuki. Ca sa intre bine, le-am batut cu ciocanul si un cilindru de lemn de diametru potrivit

DSCF6184.thumb.JPG.fadbc3f6e193246d6804c11ac02e38bb.JPG

 

Am etansat toate suprafetele de contact cu silicon si asigurat filetele cu Loctite

DSCF6189.thumb.JPG.88c9818b6a451a8cf40e3e2e6ea6f109.JPG

 

DSCF6190.thumb.JPG.dc1ea34eec5214c2b190d54f7ed550b3.JPG

 

strans suruburile M10x1,25x45 la 40-50 Nm

 

DSCF6191.thumb.JPG.818851c50be30509f0d3cc2803c979e3.JPG

apoi am vopsit capetele suruburilor (pentru ca suruburi de inox cu pas fin se gasesc poate doar la navete spatiale).

 

Am montat inelele exterioare ale rulmentilor, cod suzuki 09265-41001, folosind capul de cheie de 50 (are cu 1mm mai putin decit rulmentul, 40 ron din Vitan)

Am folosit kit de rulmenti roata fata KK-18001 de la Japanparts, 140 ron/kit de la AlPadrino. Am folosit doar rulmentii, nu am folosit simeringul pentru ca nu-mi prezenta incredere. Si nici vaselina lor.

DSCF6183.thumb.JPG.b62b2296dda5c32786837780306e1724.JPG

 

DSCF6193.thumb.JPG.61e93afd8e9c1769e65ad14a4eb49f10.JPG

 

Am pus simeringuri originale Suzuki 09283-50002, 45 ron/buc de la Unix.

DSCF6181.thumb.JPG.7beec17918967ae23cb85f5d349607c8.JPG

 

 

Pe spate, inainte de a monta simeringul 09283-50002 trebuie instalata si bine unsa colivia cu role, altfel.... Simeringul se monteaza cu buza exterioara in sus, cum se vede in imagine.

DSCF6200.thumb.JPG.629ad5dedca5453da469810cf9b1dc06.JPG

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Se imbina, se ung rulmentii, pentru asta eu am folosit vaselina de rulmenti de la Mobil (35 ron/tub 400gr de la Dedeman), se mai adauga cam o lingura de vaselina in spatiul dintre cei doi rulmenti, se adauga saibele 43465-80000 si prima piulita de reglare a jocului rulmentilor 43461-80000 care se strange usor cu mana.

DSCF6192.thumb.JPG.82d8d97295eeec99690e7e6f7688feaa.JPG

 

 

Se trage simeringul cel mare 09285-00002 (80 ron/buc de la Unix) peste sfera preferabil inainte de a monta inelele rulmentilor kingpin. Insista, o sa intre si sigur nu pateste nimic.

 

Rulmentii kingpin 09265-15006 se monteaza usor, inele exterioare le-am batut cu un cub de lemn de stejar si un ciocan. Daca intra greu, inseamna ca la demontare s-a deformat suprafata de contact si se cere o rectificare. Asta am rezolvat-o unde a fost cazul folosind o perie rotativa lamelara de smirghel mica, montata intr-o bormasina cu acumulatori. Se prelucreaza doar zona afectata. Mare grija ca inelul rulmentului trebuie sa stea presat, nu trebuie largit alezajul aiurea !

 

Eu am folosit 30302 J2 de la SKF, 50 ron/buc de la BazaAlfa

DSCF6128.thumb.JPG.c962976e6b170c29a70d482d3e3edc5b.JPG

 

Mai departe, se verifica si se unge planetara cu 150-200 gr de vaselina (am folosit vaselina Petrom, la cutii de 1kg, 20 ron), se unge cu vaselina bucsa de bronz 43445-60A11 care ghideaza planetara. Nu am mai descompus planetarele fata pentru ca le revizuisem in urma cu 1000km si optic acum erau in stare buna.

 

Se ung cu silicon pivotii si distantierii de la pivoti.

 

De aici inainte e nevoie de mai mult de doua maini.

 

Se introduce planetara in punte, se ghideaza pina intra pe caneluri in satelit. Se ung cu vaselina, se pun coliviile cu role in inelele rulmentilor kingpin si se tine cel de jos sa nu cada.

 

Celalalt capat al planetarei se introduce in ansamblul articulatie omocinetica-rotor-disc de frana. Se potrivesc gaurile prin care trec pivotii cu alezajele inelelor rulmentilor

 

Se introduc pivotii in rulmenti, trebuie sa intre usor. Se infileteaza suruburile si se asigura cu Loctite. Se strang la 20-30 Nm. Am folosit suruburi de inox M8x25, saibe plate si grower de inox. Se sterge siliconul in exces care a iesit la strangere.

DSCF6207.thumb.JPG.cb4f66c78cf2bf0d687874ee936aa0ec.JPG

 

Apoi am verificat ca strangerea rulmentilor kingpin este corecta, se trage de bratul in care se monteaza bara de directie cu un cantar gradat de 10kg. Indicatia ar trebui sa fie intre 1,0 si 1,8kg. La mine arata 2 si nu am mai umblat la suruburi. Daca e mai mult trebuie slabite toate suruburile si stranse din nou la o valoare mai mica. Sau schimbate saibele de reglaj (shims) 45621-63000. Daca e mai putin trebuie stranse mai tare suruburile, atat sus cit si jos,

 

Se monteaza orizontal cele doua piese semicirculare 45623-80001 (oil seal retainer) in care se sprijina simeringul cel mare. Se etansaza cu silicon pe spate, se unge su silicon simeringul 09285-00002 pe fata interioara, cu vaselina pe zona de contact cu sfera si se preseaza usor. Se adauga paslele antipraf 45600-82810 (45 ron/buc de la Unix) si apoi vertical capacele 45625-63001 (oil seal cover). Se infileteaza suruburile 45626-83000 M6x12, se strang la 8-12 Nm si se asigura cu Loctite.

DSCF6180.thumb.JPG.66b6689bacdec5bc9924721341a49672.JPG

Tablele astea daca trebuie sa le schimbi, au un pret incredibil de mare, in jur de 80-100 ron bucata.

 

La sfarsit arata asa

DSCF6209.thumb.JPG.2e46ee14ff8e8b686eb82386d3213f14.JPG

 

Mai departe trebuie reglat jocul rulmentilor rotii.

In timp ce invartiti discul de frana, se strange piulita de reglaj joc 43461-80000 (cu cheia tubulara de 50) pana la 80 Nm, apoi se desurubeaza complet si se strange din nou la 10-15 Nm.

Se verifica cu un cantar si sfoara peste suruburile rotii, ca forta necesara pentru invingerea frecarii din rulmenti este intre 1,0-3,0 kg. Daca se aplica procedura de mai sus, iese si valoarea respectiva. E verificat.

Se adauga saiba de blocare 43466-80000 (15 ron/buc de la Unix) si a doua piulita de blocare 43461-80000, cu cheia tubulara de 50 se strange la 60-80 Nm, apoi se indoaie aripile saibei de blocare.

DSCF6201.thumb.JPG.1a9358aee6b6f0e4c392c3bf7e2e2241.JPG

 

Se monteaza MRL folosind suruburi cu cap imbus M8x30 gr 12.9, saibe plate si grower de inox (de la Rocast). Se etanseaza cu garnitura de clingherit sau cu silicon.

 

Peste capatul canelat al planetarei care intra in MRL se asaza un inel se siguranta pentru arbori, de 25, cod suzuki 09380-26003 (15 ron/buc de la Unix)

DSCF6167.thumb.jpg.5d709b5751164e4c6455c5c41a279c8d.jpg

 

Apoi capacul de la MRL.

 

 

Gata. Se sterge de ulei-veselina-praf si se monteaza la loc pe arcuri sub masina. O ocazie buna de a curata, vopsi suruburile U-bolt si rectifica cu filiera M12x1,25 (45 ron de la Rocast) filetele. Am inlocuit si piulitele vechi si foarte ruginite cu unele noi, de la surub brat Matiz.

 

Nu uitati sa puneti 2L de ulei 80W90 API GL5 in punte.

 

Timp de executie:

-demontare 1 ora, 2 persoane

-curatat, degresat, vopsit 4-5 ore 2 persoane

-asambrare si reglare, 3-4 ore 2 personae, daca ai la dispozitie toate sculele si dispozitivele necesare

 

 

 

 

Informativ, la un service fara pretentii, nu din Bucuresti, mi-au cerut 1500 ron manopera pentru aceasta lucrare.

 

I-am intrebat daca au mai facut vreodata asa ceva, au zis: "Nu, dar adu-o ca ne descurcam noi".

 

 

NO THANKS!

Edited by minitehnicusro
  • Like 1

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Buna treaba si excelenta descriere. Felicitari pt operatiune!

 

Sunt convins ca la un service obisnuit nu faceau treaba cu atat grija.

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Intradevar ff buna treaba si foarte bine explicata.

Tocmai am facut si eu reviziile in punti, pentru ca am schimbat rapoartele si sincer am 2 -3 intrebari legate de homocinetica, pe care nu am mai avut nici timp, nici bani si am zis ca o rezolv in 2-3 luni:

- pasla originala este dintro singura bucata, am vazut ca de la la unix sunt in doua bucati - nu ar trebui sa fie problema pentru ca au doar rol mecanic - intrebarea este daca reperele sunt pe original ce ai comandat;

- de asemeni pasla se prinde pe fiecare parte cu 4 tablite - din cate am vazut in poze sunt doar 2?

- rulmentii de pivot i-ai gasit?

 

de asemeni daca poti sa ma ajuti cu preturile pe toata puntea la urmatoarele elementele raman dator:x: pasle, tablite, garnitura de ulei de pe sfera si rulmentii de pivot - o parte le-am gasit scrise....:tk:grin:

Si bineinteles spor la treaba daca te apuci si de puntea spate!!!

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

- pasla originala este dintr-o singura bucata, am vazut ca de la la unix sunt in doua bucati - nu ar trebui sa fie problema pentru ca au doar rol mecanic - intrebarea este daca reperele sunt pe original ce ai comandat

 

Da sunt SGP (suzuki genuine parts), sunt cite doua intr-o punguta, pentru o parte, una am luat-o de la Unix si una de la Alpadrino, in ambele cazuri au costat in jur de 45 ron

 

de asemenea pasla se prinde pe fiecare parte cu 4 tablite - din cate am vazut in poze sunt doar 2?

 

-paslele se prind cu doua piese in forma de semicerc (oil seal covers), care costa in jur de 90 de ron bucata, 180 ron pe o parte

-simeringul mare sta pe alte doua piese in forma de semicerc (oil seal retainer) care costa in jur de 140 ron bucata

 

mie mi se par niste preturi aberante pentru o amarata de tabla ambutisata.

 

de obicei se deterioreaza din cauza ruginii piesele exterioare

 

am refolosit pe cele interioare care erau in stare buna si am cumparat doar doua exterioare care erau distruse de rugina. la urmatoarea verificare/revizie o sa le inlocuiesc si pe celelalte doua exterioare vechi. cele recuperate au fost curatate la peria de sarma rotativa de la polizorul de banc si apoi vopsite cu doua straturi de vopsea Hamerite.

 

simeringul mare ("garnitura") este original Suzuki, are codul 09285-00002 si costa 80 ron

 

rulmentii de pivot (kingpin bearing) au codul suzuki 09265-15002 si codul generic 30302. preturile la care i-am gasit sunt urmatoarele: la 8 ron/buc chinezesti, la 12 ron/buc URB, la 25 ron/buc Koyo, la 50ron/buc SKF, 75ron/buc Timken

in postul trei apar cele patru cutii cu acesti rulmenti.

 

am luat initial unii la 8 ron bucata, dar mi-a fost frica sa-i folosesc si apoi am luat SKF.

 

schema de montaj cu coduri si denumirea pieselor este in imaginea de mai jos.

 

front_hub_numbers.jpg.be56bb3b94bfb115c30fb327aee81a44.jpg

 

Si bineinteles spor la treaba daca te apuci si de puntea spate!!!

 

E revizuita deja :x

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

mersi mult de informatii!!!

te mai rog ceva...am vazut ca ai oza cu ansamblul si codurile pe original...ai poze din astea pentru mai multe piese/ansamble pt samurai? eventual un program...daca da poate facem cumva sa intru in posesia lor:tk:tk:tk

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Din nou o lucrare frumoasa, documentata ca la carte.:g

Inca o data se dovedeste ca daca ai rabdare cu manualul de service... iese o treaba faina.

Bravo, esti un adevarat minitehnicus! :br

 

PS. Daca o duceai la service-ul de care spuneai, in cel mai bun caz nu reuseau s-o strice. Eu unul m-am fript o data..... dar a fost si ultima :grin:

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

cu rabdarea stau mai putin , nu am timp sa-mi fac rabdare , .......intradevar o lucrare de care as fi mandru si eu sa o fac daca as ajunge.......un adevarat tutorial .

la negruta noastra ultima data cand am schimbat rotile de strada cu cele de teren am observat ca au joc rulmentii pe fata ( da ce joc mare),no acum va intreb ,exact unde desfac sau strang sa elimin jocul ?

as vrea dar nu am timpul necesar sa stau sa o desfac si sa o adun cum a descris colegul de mai sus . multumesc de intelegere .....

amintirile cele mai frumoase le am din........vise.
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

am observat ca au joc rulmentii pe fata, exact unde desfac sau strang sa elimin jocul ?

 

- desfaci cele 6 suruburi care tin MRL (M8x30, cheie de 13 sau inbus de 6) sau daca nu ai MRL flansa ce cupleaza planetara.

- departezi urechile de la saiba de siguranta care blocheaza cele doua piulite de reglare a jocului

- desfaci cu o tubulara de 50 prima piulita si o dai jos.

- scoti saiba de siguranta si ii indrepti bine toate aripile. cu ciocanul.

- desfaci cu tubulara de 50 a doua piulita, asta de fapt regleaza jocul rulmentilor de roata.

 

- cu cheia dinamometrica si cheia tubulara de 50 strangi piulita la 70-80 Nm in timp ce altcineva invarte de discul de frana.

- desfaci apoi piulita o jumate de tura.

- cu cheia dinamometrica si cheia tubulara de 50 strangi piulita la 10-15 Nm.

 

- pui la loc saiba de siguranta (o schimbi daca e deteriorata, are codul 43466-80000 si costa 15 ron)

- insurubezi a doua piulita si o stragi la 60-80 Nm

- blochezi prima si a doua piulita indoind aripile saibei de sigiranta.

- montezi MRL si etansezi cu garnitura (cod 43842-80001) sau silicon

- strangi suruburile de la MRL la 30-40 Nm.

 

Daca nu ai cheie dinamometrica, reglajul se poate face cu cantarul si sfoara dupa procedura din manual.

 

E indicat sa scoti rulmentii si sa-i vezi cum arata, daca calea de rulare are semne grave de uzura sau rolele sunt ruginite schimba-i. Scoate vaselina veche si inlocuieste-o cu una buna, necontaminata. Si schimba si simeringul (cod 09283-50002) cu ocazia asta, original costa 45 ron, aftermarket cam 25.

 

 

Daca dupa operatiunea asta tot mai ai joc la roata, verifica rulmentii pivot (kingpin bearings). Trebuiesc verificati si stransi sau inlocuiti.

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

un adevarat indrumator ,multumesc ,.......deci maine dupa ora 17 nu ma sunati ,sunt la desfacere ,o sa va sun eu sa va spun ce am gasit .

multumesc de sfaturi ,cred ca de aici am si sezatiile tari , un fel de dans din buric la 70/h.

amintirile cele mai frumoase le am din........vise.
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

in urma interventiei la rulmenti am redus intradevar jocurile haotice ale rotilor dar cred ca din exces de zel ,la cea din stanga am strans umpic cam tare si incalzeste ,o sa remediez problemu, dar..........totusi mai am umpic de joc , nu de speriat dar inca ii acolo in umbra ,ma asteapta .se mai poate interveni in alta parte sa extermin jocurile astea?

nu vreau sa poluez acest topic cu nestiinta mea dar invatam din mers si cred ca ii un lucru benefic ptr . toti,multumim de sfaturi.

amintirile cele mai frumoase le am din........vise.
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Care rulmenti au joc? Pivotii? (kingpin)

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

se mai poate interveni in alta parte sa extermin jocurile astea?

 

Daca ai rezolvat-o cu jocurile din rulmentii din fuzeta si tot batzaie roata, atunci trebuie sa umbli putin la rulmentii pivot.

 

S-au uzat destul cit sa nu mai fie suficienta strangerea actuala.

 

Solutia este sa-i mai strangi sau sa-i inlocuiesti. Daca nu vrei/nu poti sa-i inlocuiesti, atunci trebuiesc scoase saibele distantiere ca sa-i mai poti stange un pic.

 

- desfa cele 4 suruburi (M8x30, cheie de 13) care fixeaz pivotul si scoate-l. curata-l de rugina si de urmele de silicon vechi pe suprafata de contact. daca ai chef da-i si o mana de vopsea pe exterior. pentru cine nu il recunoaste arata ca in poza de mai jos.

392_IMG_4704_1.jpg.f16f9d880c6d5e472901727c0cb6b5bf.jpg

 

- scoate saibele distantiere (kingpin shims), fara sa le deteriorezi. ar trebui sa fie doua daca nu a mai umblat nimeni acolo. una subtire si una mai groasa. arata ca in poza de mai jos. pastreaza-le ca o sa mai ai nevoie de ele cind o sa pui rulmenti noi. de cumparat se gasesc dar sunt al dracului de scumpe pentru o tabla gaurita (40-50 de ron bucata).

knuckle_shim_1.jpg.38332e09d2436a1693851e22d649e97a.jpg

 

- unge cu silicon de garnituri pivotul si insurubeaza-l la loc. strange suruburile la 20-30 Nm, NU MAI MULT ! . daca ai posibilitatea, inlocuieste suruburile si saibele cu unele de inox.

 

- repeti operatia la pivotul inferior

- pui roata si verifici daca mai ai joc

 

Daca in urma eliminarii saibelor, rulmetii sunt prea stransi si se misca greu, atunci trebuie desfacut si pusa inapoi o saiba, cea subtire sau cea groasa, te orientezi tu la fata locului. Ca sa poti estima treaba asta este necesar sa decuplezi bara de directie.

Ideal ar fi sa verifici cu simeringul mare desfacut, dar este cam mare deranjul.

 

Asta este o solutie temporara. Pana la urma tot la inlocuire o sa ajungi, dar o mai duci o vreme.

 

Daca in continuare ai joc din pivoti, nu ai alta solutie decit sa inlocuiesti rulmentii. Pe original arata ca in poza de mai jos si sunt patru, doi pe stanga si doi pe dreapta. Se schimba numai in perechi.

 

392_IMG_4696_1.jpg.0409fc52c75177301228203784eacb09.jpg

 

Aftermarket gasesti peste tot, cu preturi de la 10 la 100 ron/bucata, au codul 30302. Este preferabil sa iei unii de calitate (KOYO, SKF, TIMKEN), care sa reziste si sa nu umbli toata ziua la ei. Eu am folosit SKF fabricati in Germania la 50 ron bucata.

 

Spor la treaba :x

Edited by minitehnicusro
  • Like 1

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

ce diferenta sunt intre puntea fata SJ413 si SJ410 , in afara de cotele privind latimea mai sunt diferente la piesele de schimb?in cazul de fata , rulmenti........,pasle .......,e.t.c.

am ajuns in faza in care trebuie sa recurgem la o reparatie mai serioasa si imi este ffoarte usor sa comand piesele care imi trebuiesc, folosind codurile pieselor folosite in tutorialul de mai sus.deci sunt compatibile piesele de 413 la 410 ?

multumim ......

amintirile cele mai frumoase le am din........vise.
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

omocinetica de sj410 este identica cu cea de samurai.

am verificat in program si sunt aceleasi coduri la rulmenti, simeringuri si accesorii.

 

eu majoritatea pieselor originale le-am luat de la unix, rulmentii de roata de la alpadrino, iar rulmentii kingpin de la bazaalfa.

 

foloseste simeringuri originale suzuki daca nu te deranjaza pretul, sunt mult mai bune decit cele aftermarket.

 

si inarmeaza-te cu rabdare, pana aduni toate piesele o sa dureze 2-3 saptamani.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

:tk multumim pentru informatii, am si eu un samurake desfacut pentru reparatie capitala si m-am documentat aici pe forum, la puntea fata e jale, jocuri peste tot, am reconditionat capetele de planetare ca aveau joc, rulmenti noi, si alte alea! daca omocinetica are rugina destul de groasa si dupa curatare au ramas pori destul de mari, chiar si 1 mm adancime, este periculos? risc sa se rupa sau nu are nimic? multumesc:roll:

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

:tk multumim pentru informatii, am si eu un samurake desfacut pentru reparatie capitala .... daca omocinetica are rugina destul de groasa si dupa curatare au ramas pori destul de mari, chiar si 1 mm adancime, este periculos? risc sa se rupa sau nu are nimic? multumesc:roll:

Nu se pune problema de rupere a materialului, in conditii normale de exploatare pentru ceea ce a fost construit.

Orice fier poate sa cedeze, depinde de fortele sau tensiunile la care este supus.

Daca au ramas urme de corodare pe jumatatile de sfera de la homocinetica, singura problema este etanseitatea (apa, namol) garniturii de cauciuc siliconat si a paslei.

Dar cu atentie la montare si vasilina corespunzatoare totul va fi ok.

SAMURAI SJ stock
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Nu se pune problema de rupere a materialului, in conditii normale de exploatare pentru ceea ce a fost construit.

Orice fier poate sa cedeze, depinde de fortele sau tensiunile la care este supus.

Daca au ramas urme de corodare pe jumatatile de sfera de la homocinetica, singura problema este etanseitatea (apa, namol) garniturii de cauciuc siliconat si a paslei.

Dar cu atentie la montare si vasilina corespunzatoare totul va fi ok.

 

multumesc pentru informatie, garniturile le schimb si homocinetica am vopsit-o sa previn aparitia ruginii! masina este folosita mai mult offroad decat pe asfalt si probabil deaceea avea pamant si nomol la greu pe acolo! :tk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Salutare,

 

Am o problema la roata stanga fata de la un Samurai FJ410 si cred ca DIY-ul tau ma poate ajuta. Dupa cum se poate observa in poza, pierd ulei din puntea fata. Ai idee ce trebuie schimbat? Merci pentru raspuns.

 

IMAG0021.thumb.jpg.c4f1d274395eac9fe552a909b1a8bb48.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY Revizie Punte Fata

 

Salutare,

 

Am o problema la roata stanga fata de la un Samurai FJ410 si cred ca DIY-ul tau ma poate ajuta. Dupa cum se poate observa in poza, pierd ulei din puntea fata. Ai idee ce trebuie schimbat? Merci pentru raspuns.

 

[ATTACH=CONFIG]137487[/ATTACH]

 

curge ulei pe la simeringul de la punte. in zona planetarei trebuie sa fie vaselina, nu ulei.

suplimentar verifica strangerea din rulmentii kingpin. daca au joc, mai strange-i putin sau inlocuieste-i.

 

simeringul are codul 09283-26016 si este pozitia 9 din desen

 

392_diag_1.jpg.7aa95352469621c1b0e0f92b8bccb3fa.jpg

 

ca sa ajungi la acel simering trebuie sa desfaci toata articulatia omocinetica. daca tot umbli acolo verifica si unge rulmentii si simeringurile lor.

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use