Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Lada Niva 1.7 i multipunct


KAROLOKW
 Share

Recommended Posts

salutare

dupa cum am mai spus cu ceva timp in urma revin acum cu noile informatii pe care le am :)

Deci...:) Niva Euro 3 18.000 km simpla fara dotari de "lux" inmatriculata si doar un proprietar pana acum.Alba deci se poate vopsi cu pensula :).

 

Dupa cum am promis va tin la curent cu ce fac la ea si sper cat de curand sa vin si cu ceva poze:)

 

Astfel am jumulit de pe ea bancheta spate cu spatar cu tot,musamaua de pe "tavan" :) mochetele si covorasele de cauciuc si desigur si partile alea cu scame presate care asigura izolarea fonica.Am mai scos din ea si plasticaraia care acopera tunelul central si polita de sub torpedou.

pana acum totul bine si frumos dar am observat ca prin zonele unde trece evacuarea placile alea de bitum sunt un pic deformate ca si cum ar fi fost umflate si usor mai galbui.

din pacate nu am pastrat toate izolatiile astea dar eram tare curios cat de mult trageau la cantar toate,eu aproximex ca in total se duc la 15 kg aproximativ toate.

 

cu astea m-am ocupat la interior pe moment dar nu e gata mai am si mai jumulesc cred vreo 5 kg :) plus ca vreau sa schimb scaunele cu unele mai sanatoase la care pot adapta centurile in 4 puncte pe care vreau sa le montez.

 

La motor nu am facut nimic doar am eliminat acel reglaj hidraulic al farurilor care oricum nu functiona, deci nimic important :) ma mai uit ce pot arunca din ea iar apoi ii trag o spalare ca are nevoie saraca :) e plina de noroi :)

Motorul merge frumos rotund nu prezinta scurgeri pe la garnituri sau imbinari doar pe la caseta de directie noroiul arata imbibat cu ulei si nu e servo deci voi fi mai atent de unde vine,in rest momentan nu am scos-o in teren dupa toate aceste jumuliri:)

 

 

Ma tot bate gandul cum as putea inlocui geamurile laterale spate cu placa de policarbonat transparent...daca stie careva cum si de unde sau unde va rog nu ezitati:)

 

ce urmeaza:

1-schimbat ulei+filtru

2-schimbat filtre aer+benzina

3- gresat

 

astea le pot face eu deci scutesc banuti importanti

 

4-reglat faruri

5-schimbat lichide la cutie-reductor-grupuri,aici as putea dar parca nu ma-s baga eu :)

6-schimbat scaune sofer+pasager(daca stie cineva detalii...va rog nu ezitati)

7- asa de fita as antifona-o putin si as baga ulei ,ceara sau ce se baga in praguri,usi,pe unde e necesar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 717
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

niste scaune scoica sport , rosii, very light, nu te intereseaza? Nu au fost folosite niciodata, dar sunt pt nenea mai micuti de felu lor

Desigur ca sunt interesat :) dar vreau sa stiu care e modelul daca exista vreun nume si desigur care e sistemul de prindere daca poate fi pus pe Niva si normal care e masimea ca din cate stiu si astea sunt pe mai multe marimi iar eu :) ma invart pe la 95/185 :)

ca sa nu fie probleme trimite-mi in PM detaliile sa nu deranjam aici :)

:tk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

In una dintre poze se vede reamplasarea calculatorului de injectie cea am discutat intr-un alt topic, iar in celelalte se observa starea generala a masinii la momentul "astazi".

Motorul a fost spalat cu presiune de apa cu oarecare teama dar am dat mai mult pe unde nu erau contacte si fire electrice,oricum diferentele sunt vizibile clar iar de pe masina si de sub masina au curs kilograme de mocirla uscata,urmatoarea faza va fi demontarea scuturilor de pe masina si reconditionarea lor ca arata tare jalnic..adica sunt ruginite nu lovite :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

geamurile spate .,..dai jos chederul si prinzi policarbonatul in pocnituri....e simplu...bafta!

 

Multumesc dar am renuntat la ideea pentru simplul motiv ca nu vor sa acepte in CNOR aceasta modificare cel putin la Standard, asta e ce mi sa comunicat.

asa ca las geamurile normale pana voi avea alte informatii :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

acum am o mica problema care ma enerveaza si ma sacaie :)

nu imi sta relantiul de nici o culoare galopeaza ca o raba obosita cu pompa de mefin :)

stie careva ce are? sau ce poate avea?

am schimbat filtrele de benzina si aer,maine vreau sa schimb si uleiul si filtrul si ma gandeam sa dau o comanda de un set de fise noi ca bujiile le-am schimbat.

am pus si noul scut pe ea ca ala vechi era o frectie de tabla obosita vai de capul ei.

deci am problema cu relantiul care nu sta si fluctueaza,bujiile,filtrele sunt schimbate in rest nimic :)

va astept cu solutii :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Verifica sa ai masa buna intre motor si caroserie, si mufele la senzori/ injectie/ alte chestii electrice sa fie ok. Verifica si bornele la baterie, (eventual scoate-le si lasa-l putin, da cu vaselina daca sunt coclite, etc) dupa care porneste motorul si lasa-l sa mearga asa haotic pana se incalzeste sa deschida termostatul. Opreste-l si dupa aia porneste din nou si vezi daca isi revine :grin: ( ma rog, eu am rezolvat ceva cu "tehnologia" asta la un motor cu monopunct, dar cine stie :grin: )

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Sonda de oxigen , apa in debitmetru sau furtun de vacum iesit (vezi la capsula de retur benzina de pe rampa de injectie)

Iti stau la dispozitie cu diagnosticare motor , si alte sfaturi , ca doar sunt din Brasov !!!:al

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Verifica sa ai masa buna intre motor si caroserie, si mufele la senzori/ injectie/ alte chestii electrice sa fie ok. Verifica si bornele la baterie, (eventual scoate-le si lasa-l putin, da cu vaselina daca sunt coclite, etc) dupa care porneste motorul si lasa-l sa mearga asa haotic pana se incalzeste sa deschida termostatul. Opreste-l si dupa aia porneste din nou si vezi daca isi revine :grin: ( ma rog, eu am rezolvat ceva cu "tehnologia" asta la un motor cu monopunct, dar cine stie :grin: )

salutare Tudop :) pai le iau pe rand :) bateria e noua si am curatat si bornele si conexiunile cu perie de sarma deaia de cu par moale de alama parca,masa am verificat-o si exista tot ce am gasit senzor sau mufa am deconectat suflat curatat montat la loc in aceleasi conditii:) iar injectia e multipunct la mine ca e euro 3 cica si e Bosch:) in rest ce nu inteleg eu este ca uneori merge asa frumos si rotund iar dupa 2-3 minute o ia razna:)

mar ajuta un tester cred sa o citeasca pe un Laptop toata electronica si injectia dar...e dificil ca nu am foarte mult timp sa ma ocup de ea :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Sonda de oxigen , apa in debitmetru sau furtun de vacum iesit (vezi la capsula de retur benzina de pe rampa de injectie)

Iti stau la dispozitie cu diagnosticare motor , si alte sfaturi , ca doar sunt din Brasov !!!:al

Salut Niva si multumesc mult pentru amabilitate

as veni cu mare placere cu masina la tine si vreau sa fac asta dar nu stiu daca ajung in urmatoarea perioada prin Brasov cu ea ca e cam dificil cu timpul :)

momentan vin in Brasov dar vin cu ailalta masina ca e un raliu cu masini clasice weekend-ul asta, :) asa ca ma prezint,doamne ajuta cu M59B la start:) sambata la aula universitatii aia noua.:)

incerc ca urmatoarea data cand vin la Bv sa vin cu Niva si sa ti-o las pe mana sa o pui la punct si sa o iau gata :) asta in conditiile in care esti deacord asa, oricum daca nu te superi si vrei da-mi un PM cu numarul tau de telefon si te sun sa mai vorbim restul de detalii.:)

acum zilele astea vreau sa ii schimb uleiul la motor si filtru si pun un 15W40 ca asa am gasit in cartea tehnica cum ca necesita iar ca marca am gasit Elf parca, sper ca e bun si macar vreo 5000 Km tot tine :)

apropo ce ulei ar fi cel mai indicat si ma refer aici si la transmisie ca eu la transmisie vreau sa bag castrol 80W90 parca era si am calculat ca imi trebuie aproape 6 litri :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Sonda de oxigen , apa in debitmetru sau furtun de vacum iesit (vezi la capsula de retur benzina de pe rampa de injectie)

Iti stau la dispozitie cu diagnosticare motor , si alte sfaturi , ca doar sunt din Brasov !!!:al

 

 

ciao!

pentru o diagnosticare cu calculatorul la niva2003 injectie, stie cineva ce soft trebuie si ce cablu?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Salut Niva si multumesc mult pentru amabilitate

as veni cu mare placere cu masina la tine si vreau sa fac asta dar nu stiu daca ajung in urmatoarea perioada prin Brasov cu ea ca e cam dificil cu timpul :)

momentan vin in Brasov dar vin cu ailalta masina ca e un raliu cu masini clasice weekend-ul asta, :) asa ca ma prezint,doamne ajuta cu M59B la start:) sambata la aula universitatii aia noua.:)

incerc ca urmatoarea data cand vin la Bv sa vin cu Niva si sa ti-o las pe mana sa o pui la punct si sa o iau gata :) asta in conditiile in care esti deacord asa, oricum daca nu te superi si vrei da-mi un PM cu numarul tau de telefon si te sun sa mai vorbim restul de detalii.:)

acum zilele astea vreau sa ii schimb uleiul la motor si filtru si pun un 15W40 ca asa am gasit in cartea tehnica cum ca necesita iar ca marca am gasit Elf parca, sper ca e bun si macar vreo 5000 Km tot tine :)

apropo ce ulei ar fi cel mai indicat si ma refer aici si la transmisie ca eu la transmisie vreau sa bag castrol 80W90 parca era si am calculat ca imi trebuie aproape 6 litri :)

Uita de uleiul Elf. Eu folosesc de aproape 2 ani ulei Motul in toata masina si sunt foarte multumit. Am folosit inainte Elf si a fost foarte prost. Motorul merge mai relaxat, trage mai bine, se simte cand apesi mai brusc acceleratia, iar la consum a scazut cu 1-1,5 litri. Pun scaderea consumului pe seama uleiului deoarece am rulat cu masina in aceleasi conditii ca si atunci cand aveam Elf iar in tot acest interval de timp nu am facut nicio reparatie la masina care sa fi influentat consumul. Cat despre indicele uleiului ar fi mai bun un 10W40.

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Uita de uleiul Elf. Eu folosesc de aproape 2 ani ulei Motul in toata masina si sunt foarte multumit. Am folosit inainte Elf si a fost foarte prost. Motorul merge mai relaxat, trage mai bine, se simte cand apesi mai brusc acceleratia, iar la consum a scazut cu 1-1,5 litri. Pun scaderea consumului pe seama uleiului deoarece am rulat cu masina in aceleasi conditii ca si atunci cand aveam Elf iar in tot acest interval de timp nu am facut nicio reparatie la masina care sa fi influentat consumul. Cat despre indicele uleiului ar fi mai bun un 10W40.

Am inteles :) pai voi cauta sa pun alt ulei mai ales ca nu e graba mare doar as vrea sa intru in iarna cu ele gata schimbate si vreau sa umblu si pe la Frane putin ca parca incinge putin drapta.

deci caut 4 litri:) si ma uit la 10W40...dar daca as pune un semisintetic sau chiar un ful sintetic? oare ar merge? vreau sa pun un ulei bun dar ne stiind ce am cautat ce scrie in cartea tehnica:)

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Uita de uleiul Elf. Eu folosesc de aproape 2 ani ulei Motul in toata masina si sunt foarte multumit. Am folosit inainte Elf si a fost foarte prost. Motorul merge mai relaxat, trage mai bine, se simte cand apesi mai brusc acceleratia, iar la consum a scazut cu 1-1,5 litri. Pun scaderea consumului pe seama uleiului deoarece am rulat cu masina in aceleasi conditii ca si atunci cand aveam Elf iar in tot acest interval de timp nu am facut nicio reparatie la masina care sa fi influentat consumul. Cat despre indicele uleiului ar fi mai bun un 10W40.

 

deci tu spui ca se poate reduce consumul cu 10% numai din ulei !

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Desi in ultimul timp nu am mai facut nimic la masina spre dezamagirea mea din ceea ce vroiam, pot sa spun ca ma tot streseaza faptul ca nu sta la relanti cand iti e lumea mai draga incepe sa galopeze.

Dar am mai jumulit ceva de pe ea pe sub bord, adica acele conducte de aer care merg catre lateral,le-am eliminat impreuna si cu mocheta fonoabsorbanta din spatele bordului, am inlocuit dealtfel si casetofonul si boxele si cateva butoane :)

acum ma gandesc la o solutie cum pot sa fac o prindere,o polita ceva,unde sa pot fixa statia de comunicare.

A am uitat sa spun cred am jumulit si partea centrala de la distributia de aer in interior...adica grilele alea doua de deasupra consolei centrale, iar acum e mult mai bine nu mai zdrangane,zornaie si parca nu s emai pierde nici caldura pe sub bord:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

iacata ca dupa ceva timp am mai facut cate ceva l amasina asa ca le postez aici ca in alta parte nu stiu unde :)

sa incep cu inceputul...am montat un troliu in "bot" troliul e luate de la cineva de aici de pe site care se ocupa cu asa ceva e unul de 6 tone mai exact de 5,9 :) iar prinderea am facut-o pe o placa de troliu de wrangler luata de la baietii de la Cluj si am fixat-o pe barele care tin bara fata.

dar in prealabil am gaurit si intarit barele cu un profil de teava patrata de 30 pe 30 cu 3 in carne care sper ca va tine la solicitari.

Pe sub masina acolo unde se prind de caroserie am mai dat o gaura prin lonjeroane si am prins cu suruburi de M10-12 ansamblul.

Legaturile le-am facut direct pe baterie cu o gaura data prin masca fata dar sper sa nu incurce :)

Imagine167.thumb.jpg.59567be23cc87f07805b4d482325b2fb.jpg

Imagine166.thumb.jpg.f8ecdbfea2270907769561f0bf8a852a.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

mai da ceva detalii despre troliu si poze cu el montat

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

sper sa iti fie utile pozele :)

 

ca un rezumat ai nevoie de o placa de troliu de Wrangler si o gasesti la baietii de la CLuj daca vrei eu de acolo am cumparat-o,ai nevoie de suruburi clasa 8.8 minum de preferinta mai mare, iti recomand cumpararea unui cablu electric de cupru de 16mm2 minim si de lungime 6 metri (asta numai daca vrei sa montezi cutiia de relee in compartimentul motor) eu de exemplu am montat-o pe capota motorului in spatiul unde venea roata de rezerva si am prins-o cu nituri,iar cablurile electrice le-am invelit in burete deala de se foloseste la centralele termice la tevile de cupru.

 

ai nevoie de papuci si de un cleste de sertizat daca nu te descurci si cu un papagal :) tuburi termocontractile pentru acoperit conexiunile iarasi sunt utile.

 

nu imi mai vin in minte dar daca te apuci de treaba posteaza orice intrebare sau nelamurire si te ajut cu informatiile pe care le detin eu bazate pe experienta mea si poate chiar poti ajunge la o solutie mult mai buna.

 

oricum daca vrei sa faci asta neaparat intareste barele pe care va sta placa de troliu altfel risti sa ramai doar cu mufele.

 

ca recomandare ar fi schimbarea alternatorului(eu nu am facut-o ca nu am stiut si nici nu am unul disponibil mai puternic) macar 100-120A.

 

bafta multa si succes la bricolaj :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Cred ca ai ales un troliu supradimensionat si aici ma refer la puterea lui dar mai ales la greutate iar cutia de relee sunt sigur ca poti gasi alt loc pentru ea.

Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.
Link to comment
Share on other sites

Re: Lada Niva 1.7 i multipunct

 

Cred ca ai ales un troliu supradimensionat si aici ma refer la puterea lui dar mai ales la greutate iar cutia de relee sunt sigur ca poti gasi alt loc pentru ea.

Salutare Cristi

intradevar dimensionarea in functie de forta de tractiune este supradimensionata,dar merg pe principiul ca mai bine am si nu folosesc decat s anu am si sa am nevoie :)

stiu teoria cu alegerea troliului la 1,8-2-2,5 forta raport cu greutatea masinii adica imi era suficient unul de 3 tone si mai usor cu 10-15 kg dar am zis ca e mai bine asa iar daca schimb masina imi pot mentine troliul si nu imi mai bat capul cu alte cautari :)

 

in plus mai pot reduce si eu greutatea troliului prin simpla schimbare a cablului metalic cu o plasma si astfel castig doar de acolo 7-8 kg.

 

cutia de relee intradevar puteam sa o montez oriunde ma taia capul tinea doar de lungine ade cablu pentru a face legaturile dar am preferat sa o montez acolo din 2 motive,unul ar fi lungimea cablurilor pentru nu avea caderi mari (sfat urmat de la cei mai "batrani") si al doilea motiv e ca acolo sta la o temperatura si umiditate buna. adica nu risc oxidare datorita faptului ca temperatura in zona este de aproximativ 90-100 grade plus ca e ventilata bine zona :)

 

am avut in cap ca acea cutie de conexiune sa o montez initial in torpedo din motiv ca era aproape de baterie (le separa doar o foaie de tabla) dar ulterior am ocupat acel spatiu cu altele si am decis ca cel mai bun si accesibil loc pentru mine este acolo.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use