l_stoian79 Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 (edited) Re: Lada Niva 1.7 i multipunct @karolokw: pai pe principiul compresorului de AC ziceam. O prindere pe motor, sigur exista cel putin 2-3 locuri unde poti fixa sanatos o placa de fixare ptr un alternator si o rola intinzatoare de blocul motor. Eventual chiar facuta o placa "personalizata" cu loc ptr 2 alternatoare (daca ai loc in compartimentul motor) si intre ele rola intinzatoare. Fuliile le ai deja pe masina. Vei fi nevoit sa folosesti curea/curele de accesorii mai lungi decat cea standard ca sa poti actiona si fulia celui de al2lea alternator. Fulia alternatorului suplimentar trebuie sa fie cu cuplaj electromagnetic ca si fulia compresorului de AC. Fulia se invarte liber (e actionata de cureaua de serviciu), tot timpul. In momentul cand ai nevoie de un consumator suplimentar "apesi butonul" cuplajul electromagnetic se "cupleaza" si fulia respectiva invarte axul alternatorului...deci "power on demand" cum s-ar spune. acuma tu vorbesti de ~3kW/220V sau similar, legand alternatorul masinii in paralel cu cel suplimentar ai putea obtine teoretic 12V si 200A, cu un invertor 12V-220V true sinus suparat ai putea scoate ceva puteri de lucru in combinatia asta, dar nu sunt sigur ca ar iesi chiar necesarul ala de putere...aici colegii electronisti/electricieni stiu mai multe detalii... Bineinteles varianta asta se bazeaza pe faptul ca motorul merge, deci daca ai de taiat la flex motorul care e facut ghem intr-un varf de munte toata faza pica...e asa ca la troliul mecanic sau hidraulic, e de vis atata timp cat se invarte motorul :uameni avantaje care le vad eu acuma: - gabarit redus, putere relativ mare, ai putere cand ai nevoie/cand apesi butonul dezavantaje care le vad in momentul asa: - prindere pe motor non standard, deci trebuie sa ti-o confectionezi tu, cureaua/curelele de accesorii nu mai sunt standard, trebuie sa descoperi lungimea curelelor care se potrivesc la tine (bineinteles ca poti masura lungimea necesara a curelei si sa cauti in catalog ceva asemanator sau chiar identic), si exista posibilitatea sa ai nevoie de fulii duble (daca nu cumva ai deja montat asa ceva) aaaa...si nu e ieftin (numa invertoru' ala e o caruta de bani) :hl exemplu de cuplaj electromagnetic ptr fulii de compresor AC: aici acuma asta l-am pus ca link ca de niste piese de la astia sunt interesat, poti gasi si alte variante ("electromagnetic clutches" ptr Google), sau evident exista dezmembrarile de unde poti lua asa ceva relativ ieftin. invertor (la 24V e drept, dar ai 2 alternatoare de 12v :wink: ) cu 230V si 1000W (se lauda ei ca e true sinus dar nu cred ...in fine...iti faci o idee): Invertor_24VDC230VAC_1000_W_SINUS_PUR oricum cam de la suma aia in sus se invart... schema electrica trebuie sa includa niste diode care sa previna scurgerile de curent "inspre" alternatorul suplimentar...detalii...fineturi... dar in final ai putea pastra portbagajul gol ptr lada aia frigorifica :grin: care cred ca e mai rentabila si mai eficienta daca e alimentata cu gaz si nu te mai legi de instalatia electrica a masinii decat ptr urgente (se termina gazul din butelie si stai cu lada plina de bere intr-un camp fara umbra in plin cod portocaliu :grin: Edited August 20, 2012 by l_stoian79 "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1 "my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana Link to comment Share on other sites More sharing options...
nivaforever Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct Renunta la bancheta spate, cumpara un generator portabil si ai rezolvat problema. Nu te mai complica cu modificari, alternatoare suplimentare, s.a.m.d. cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct Si eu sint de aceasi parere . Un generator separat e mai versatil si incomparabil mai simplu de pus in practica . Reparatiile sudate sint cam ultimele in lista de activitati posibile . Daca ai nevoie intradevar de ele ,in situatia respectiva masina poate fi reparata si altfel ( avarii relativ normale , de fapt mai mult e hitinata decit avariata ) sau nu se preteaza reparatia respectiva in teren . Daca discutam de o masina de sprijin tehnic , e cu totul alta poveste . Am pe masina un inverter de 1000W ( max 2000W ) , care s-a dovedit foarte util , culmea ca mai mult la incarcat diverse acumulatoare de pe la camere , telefoane . Am si lucrat cu el , dar in putine situatii , si acum apreciez ca ( inca ) nu merita banii investiti in el . Initial si eu credeam ca gauresc cerul cu inverterul , dar in situatiile adevarate ( a cazut curentul citeva zile si am alimentat casa de la masina , pentru centrala , frigider , iluminat etc ... am lucrat oarece in plin cimp de citeva ori ... ) dar mi-a trecut repede , pentru ca in scurt timp banii pe motorina consumata de Patrol ca sa invirta alternatorul ( care ar trebui sa stea la relantiul marit ) depasesc pretul unui generator ieftin . De asta am folosit in cazurile ce au urmat un generator separat . In citeva situatii chiar imi venea sa ma pup pe inverter , dar alea chiar au fost putine .Prea putine . Revenim - un generator insonorizat si un frigider adecvat te pot rezolva in majoritatea situatiilor . Alternatorul ala potent care si sudeaza etc ...te complica pe multe planuri , iar al doilea alternatorsi anexele sale se preteaza mai mult la masini mari care au de ce si cu ce , pentru ce fac ele . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct multumesc tuturor pentru opiniile diverse exprimate. fac o recapitulare scurta si anume ca ma batea acest gand datorita faptului ca am in posesie adica e al meu un generator deasta portabil de 3 kw deala alimentat cu benzina si care spun ei merge 10 ore fara probleme cu un plin de 15 litri ce ma gandeam eu era sa il dau jos de pe cadrul lui din teava si sa il fixez in masina fara rezervor,alimentarea urmand sa o fac direct din rezervorul masinii pe cat posibil dar nu obligatoriu. precizez ca in masina nu mai am nici mocheta apai bancheta:) deci spatiu am unde sa il pozitionez dor trebuie s ama hotarasc daca vreu intradevar sa fac asta sau nu desi tentatia este destul de mare stiti si voi :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristi69 Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct Generatorul e prins pe cadrul lui cu niste tampoane de cauciuc.Daca il dai jos de pe cadru si il fixezi in interior trebuie sa-i pui si tampoanele de cauciuc asfel o sa te alegi cu niste vibratii de toata frumusetea in caroserie.Apoi conteaza mult pozitia in care il montezi,asta ca sa i-ti permita sa il pornesti tragind de sfoara(in cazul in care nu are pornire electrica),alimentarea din rezervorul masini trebuie facuta cu o pompa electrica in cazul in care vrei sa renunti la rezervorul lui si ca ultima problema este esapamentul care si ala trebuie scos afara.Cam multa bataie de cap,parerea mea. Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct e tare chestia cu generatorul in masina , nu ca ar face ,,putin "zgomot mai mult decat masina , dar ce e mai tare de luat in seama e ca racirea o are pe aer .... :ha:iarna ar fi beton dar varaaaaa!!! , eu folosesc de 15 ani asemenea ,,paraitori" si la treaba si la peste ....la un moment dat te exaspereaza zgomotul (mai nou ,de cativa ani m i am adus aminte cum le foloseam in armata si le ingropam :ha:) si nici unul pana acum dupa un an de functionare nu mai ramane stabil in turatie! asta vorbind de cele pana in 10 kv VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct concluzia pentru moment este ca am renuntat la idee, datorita si voua dar si altora cunoscuti care mi-au spus ca nu merita munca. :) dar nu renunt definitiv adica nu il mai montez in masina dar il voi lua cu mine cand e de mers pe undeva mai izolat asa ca aici le dau dreptate celor care au sustinut aceasta idee de la inceput. :) multumesc oricum pentru sprijin si idei revin curnad cu alte idei cat se poate de crete dar trebuie sa ma odihnesc un pic sa ma gandesc la ele :):):) Link to comment Share on other sites More sharing options...
l_stoian79 Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct ...alte idei .. panour(ri) solar(e)+baterii (AGM sau gel)+invertor.... silentios, nu miroase, nu se leaga de nimic de la masina (rezervor sau instalatia electrica).... scump... "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1 "my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirvu Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct ...sau ceva mult mai practic pentru sezonul rece: lama de impins zapada cu comanda hidraulica...ca si asa o sa ne ia prin surprindere prima zapada :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct ...sau ceva mult mai practic pentru sezonul rece: lama de impins zapada cu comanda hidraulica...ca si asa o sa ne ia prin surprindere prima zapada :wink: deacord cu plugul si cu dezapezitul :) chiar am vazut undeva o chestie de genul dar marea problema e pompa hidraulica :) mai ales ca eu nu am servodirectie :) deci mai bine dau drumu la generator care la randul lui actioneaza o pompa hidraulica la 220V si care sa imi antreneze lama cu presiunea hidraulica generata de ea :):):) am glumit ca si asa erau prea seriosi oamenii :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct deacord cu plugul si cu dezapezitul :) chiar am vazut undeva o chestie de genul dar marea problema e pompa hidraulica :) mai ales ca eu nu am servodirectie :) deci mai bine dau drumu la generator care la randul lui actioneaza o pompa hidraulica la 220V si care sa imi antreneze lama cu presiunea hidraulica generata de ea :):):) am glumit ca si asa erau prea seriosi oamenii :) exista pistoane hidraulice ce sunt actionate cu intrerupatoare electrice basculante la 12v cc ,in ambele sensuri , cu pompa motor si rezervor de ulei unicorp, gen ,,trim+tilt" la motoarele de barca VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirvu Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct Ce am vazut eu pe iutub, aveau lama de impins zapada actionata cu troliul din dotare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted September 4, 2012 Author Share Posted September 4, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct Ce am vazut eu pe iutub, aveau lama de impins zapada actionata cu troliul din dotare. :) baga un link te rog frumos :) sa ma uit si eu cum ca tare cred ca la iarna ma apuc de dezapezit daca va fi tot asa ca iarna trecuta :) apropo sunt doritori?:0 facem o echipa impartim costurile si profitul :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirvu Posted September 4, 2012 Share Posted September 4, 2012 (edited) Re: Lada Niva 1.7 i multipunct Uite aici sau aici Primul are si control asupra unghiului de atac al lamei dar se poate preseta pe o pozitie fixa, asa este celalat filmulet. Edited September 4, 2012 by pirvu Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct gata am decis sa nu ma mai stresez si sa incerc sa nu mai stau cu morcovul si cat de curand sper sa imi pot duce masina sa ii fac un roll cage interior. acum desi stiu ca detaliile implicate sunt foarte variate poate cineva sa imi spuna daca are idee, daca a facut asa ceva sau daca stie pe cineva care se ocupa de astfel de lucrari si care sa imi poata face si o oferta aferenta? astfel ce vreau este un roll cage facut cu simt de raspundere din teava trasa la rece deaia de un 1.1/4 si 3 in carne parca asta e dimensiunea si cam cat ma duce ca pret si greutate plus manopera aferenta desigur teava sa fie curbata si indoita dupa dorintele mele :) iar daca spun prostii sa fiu lamurit de ce anume nu e buna solutia mea :) adica ma intereseaza si o colaborare frumoasa si deschisa cu cel care executa lucrarea. Multumesc anticipat tuturor celor care imi vor oferii detaliile necesare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct ,,teava trasa la rece"? nu exista asa ceva , coturi si teuri poate a evoluat tehnologia sa le faca , te referi la ,,teava trasa de cazan " si ar cantari in jur de 200kg! VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted September 11, 2012 Author Share Posted September 11, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct ,,teava trasa la rece"? nu exista asa ceva , coturi si teuri poate a evoluat tehnologia sa le faca , te referi la ,,teava trasa de cazan " si ar cantari in jur de 200kg! asa am citit undeva ca e teava trasa la rece :) asa am citit asa am scris...iar de grautate intradevar ai dreptate va fi ceva :) da ma voi simti mai in siguranta :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct asa am citit undeva ca e teava trasa la rece :) asa am citit asa am scris...iar de grautate intradevar ai dreptate va fi ceva :) da ma voi simti mai in siguranta :) tot Ati te poate ajuta cred , el cred ca a fabricat asa ceva daca a partiscipat la concursuri VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted September 13, 2012 Author Share Posted September 13, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct mare rugaminte posesorilor eventual celor care detin in garaje o usa de Niva 1,7 i dreapta :) completa de preferinta si alba dar accept si alte culori :):):) a mea a suferit cateva mici retusuri si as vrea sa o am la urmatoarea iesire frumoasa si dreapta:):):) detaliile le discutam pe PM sau la telefon Multumesc. ps:- am postat acelasi mesaj si la sectiunea dedicata aici fiind doar un duplicat din motive de acces si vizualizare a subiectului. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted September 15, 2012 Author Share Posted September 15, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct dupa cum mi-a sticlit mie de ceva timp sa castig ceva greutate de pe masina iaca am mai eliminat vreo 10 kg :) adica am inlocuit cablul de troliu si rolele de ghidare cu un cablu sintetic "plasma"si o fanta de aluminiu aferenta si asa am castigat 10 kg :) tot involuntar am mai castigat aproximativ un kg :) la o intoarcere printre copaci am scapat de 2 proiectoare :):):) concluzia erau montate prost se pare :) iar acum ma mananca sa mai montez unele dar am o dilema:):):) sa pun 4 proiectoare cu led sau sa pun 2 bare dinacelea cu mai multe leduri? din punct de vedere pret e similar deci nu e de pret ma gandesc cum se prezinta functional si desigur putin estetic?:):):) Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct dupa cum mi-a sticlit mie de ceva timp sa castig ceva greutate de pe masina iaca am mai eliminat vreo 10 kg :) adica am inlocuit cablul de troliu si rolele de ghidare cu un cablu sintetic "plasma"si o fanta de aluminiu aferenta si asa am castigat 10 kg :) tot involuntar am mai castigat aproximativ un kg :) la o intoarcere printre copaci am scapat de 2 proiectoare :):):) concluzia erau montate prost se pare :) iar acum ma mananca sa mai montez unele dar am o dilema:):):) sa pun 4 proiectoare cu led sau sa pun 2 bare dinacelea cu mai multe leduri? din punct de vedere pret e similar deci nu e de pret ma gandesc cum se prezinta functional si desigur putin estetic?:):):) ar fi culmea acum ,ca tu , sa te mai gandesti la estetica la cat ai taiat ! VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct ar fi culmea acum ,ca tu , sa te mai gandesti la estetica la cat ai taiat ! orice uratanie e frumoasa pentru cineva :):):) pentru mine e frumoasa coaja mea :D:D:D ma gandeam carea ar fi mai utile cele individuale si 4 bucati sau doua bare de 25-30 cm fiecare. ca lumina sunt similare dar la consum sunt barele care castiga teren :) cred ca pana la urma merg pe 4 bucati individuale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct orice uratanie e frumoasa pentru cineva :):):) pentru mine e frumoasa coaja mea :D:D:D ma gandeam carea ar fi mai utile cele individuale si 4 bucati sau doua bare de 25-30 cm fiecare. ca lumina sunt similare dar la consum sunt barele care castiga teren :) cred ca pana la urma merg pe 4 bucati individuale. vezi si tu cum focalizeaza , sa le pui numai asa ca un neon in strada ....!! le dai bani geaba ! VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAROLOKW Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct vezi si tu cum focalizeaza , sa le pui numai asa ca un neon in strada ....!! le dai bani geaba ! pai alea rotunde stiu cum merg ca am avut aceleasi tip doar ca erau patrate, sunt ok doar ca parca mai slabute in comparatie cu asteptarile mele :) iar led-barul nu stiu cum se comporta ca nu am mai avut si nici nu stiu cum se prezinta in timp. sunt inca in dubiu :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Re: Lada Niva 1.7 i multipunct pai alea rotunde stiu cum merg ca am avut aceleasi tip doar ca erau patrate, sunt ok doar ca parca mai slabute in comparatie cu asteptarile mele :) iar led-barul nu stiu cum se comporta ca nu am mai avut si nici nu stiu cum se prezinta in timp. sunt inca in dubiu :) din ce am vazut ,din ce am cautat ,si din ce am auzit tehnonlogia LED inca nu a ajuns la nivelul halogenului VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts