luckgil Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Re: Mazda B2500 4x4 Ca mica paranteza am vazut eu live un BT50 cu LSD pe spate la treaba prin padure cu cauciucuri de strada si a facut fata eroic la majoritatea noroaielor si pantelor. Singura lor problema dar si avantaj (vezi patul de mai sus) este lungimea mare a benei si mai atinge de pamant cu ea. Deci numai de lauda de aceste masini. Suzuki Vitara '92 1.6 8V metaltop putin gadilata, Aprilia Pegaso '97 plus inca ceva utilaje de sosea Jeep Cherokee 2001 4.0 automatic + GPL sevential putin gadilata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted October 12, 2012 Author Share Posted October 12, 2012 (edited) Re: Mazda B2500 4x4 Apropo de blocante nu stiu daca are sau nu dar seful de la service Mazda mi-a spus ca ar fi blocante pe spate si sa am grija doar de fata sa nu le impotmolesc sau sa le blochez. Masina mea este din 2006, ultimul an de fabricatie pentru B2500. Pana acum nu ma lasat si sincer am avut ocazia sa ma joc cu ea in noroi si a dansat frumos fara sa se impotmoleasca. Trage ca un bou la jug si cara o tona fara sa cracneasca fara sa-i pesa de pante sau denivelari. Ca sa nu dau cu spatele de pamant i-am scos bara si am montat un carlig mai mic, demontabil, de la varianta de B2500 cu simpla tractiune. Nu am nevoie sa trag 3500kg si 1500kg sunt de ajuns pentru mine. Edited October 12, 2012 by Pleampa S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Re: Mazda B2500 4x4 Apropo de blocante nu stiu daca are sau nu dar seful de la service Mazda mi-a spus ca ar fi blocante pe spate si sa am grija doar de fata sa nu le impotmolesc sau sa le blochez. ..... Si ti-a spus/aratat de unde, din care buton sau cum este activat acel blocant ....? REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted October 14, 2012 Author Share Posted October 14, 2012 Re: Mazda B2500 4x4 Nu , nu mi-a spus si nici nu am vazut vreun buton sau altceva, si nici in cartea ei nu scrie nimic (am cartea originala in Romana si una in Germana). Am scris eu gresit blocante in loc de autoblocante si fiind autoblocante de aceea banuiesc ca nu este nici un buton. Sincer, nu ma pricep si doar am spus ceea ce mi sa spus si mie. Cand voi reveni in Bucuresti voi mai intreba inca odata la service cerand amanunte privitor la sistemul 4x4 si autoblocante. Cert este insa, ca nu am avut probleme pana acum desigur eu nu am bagat-o prin locuri foarte grele dar cum am mai spus, am incercat si m-am jucat cu ea prin noroi, zapada si la munte pe pante abrupte si nu am avut probleme sa raman impotmolit sau sa nu poata urca. S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Re: Mazda B2500 4x4 Inainte de a-i intreba pe aia de la service, citeste tu aici pe forum ce inseamna autoblocant/autodeblocant sau LSD pentru ca sunt niste diferente si pariez ca baietii aia din service le cam incurca...... REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marse Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Re: Mazda B2500 4x4 Mai vinde cineva, aici pe forum, un Pajero MK2 cu "controlul tractiunii". La service e posibil orice... :ha: Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin: Prahova 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted October 15, 2012 Author Share Posted October 15, 2012 Re: Mazda B2500 4x4 :h5 Asa voi face :) S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursu4x4 Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Re: Mazda B2500 4x4 Taxele sunt mari la aceasta masina? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted December 19, 2012 Author Share Posted December 19, 2012 (edited) Re: Mazda B2500 4x4 In primul rand in legatura cu tractiunea 4x4, pe spate are doar un sistem de alunecare limitata si nu autoblocante. Taxele sunt: RCA 800ron, Taxa de drum 420ron, Impozit cred ca cca. 3 - 400 ron Edited December 19, 2012 by Pleampa S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursu4x4 Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Re: Mazda B2500 4x4 Multumesc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphonne Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Re: Mazda B2500 4x4 Salutare, cat de generoase sunt locurile din spate?Incap trei persoane mai solide si mai lungi in craci?.Multumesc. Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JurasikMan Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Re: Mazda B2500 4x4 Incap si 4 , depinde cat de mult le urasti . Acum serios , din cauza spatarului care sta la aproape 90 de grade ...nici un pick-up nu o sa iti ofere confort pe bancheta spate. Dar , doua persoane mature si un copil , au mers un drum Brasov - Grecia si inapoi , si nu s-a internat nimeni la fizioterapie , dar s-au jurat ( adultii cel putin ) ca in viata vietii lor nu mai repeta experienta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphonne Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Re: Mazda B2500 4x4 Aha pai de asta intrebam din cauza spatarului.Vad si la altele gen Hylux, Navara ca este cam aceiasi situatie.Din pacate pana acum nu am mers cu asa ceva si eram curios daca cel din spate sta cu genunchii la gura sau nu :D Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Re: Mazda B2500 4x4 Cabina dubla lasa loc in spate pentru 3 persoane dar nu recomand pe distante f.mari. Eu am 1,83m si in spatele meu intra o persoana ca nevasta-mea, 1,7m, pe cel din mijloc intra o persoana asemanatoare ca inaltime dar va sta putin cam incomod datorita picioarelor departate, iar pe locul din dreapta spate depinde de cat de departe este impins scaunul din fata. Inconvenientul este insa altul, tangajul care se simte mai puternic in spate. Poate nu am avut nici eu amortizoarele prea bune (intre timp le-am schimbat) dar cei din spate au suferit cand am mers offroad si eram 5 barbati in masina. Deci se poate dar pe distante relativ scurte 2-300km. S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Re: Mazda B2500 4x4 Imi pare cam optimista chiar si distanta asta , mai degraba ar trebui apreciat la ore . In principiu cei de pe locurile din fata sunt oarecum boieri pe sezutul lor , dar cei din spate ar trebui sa aiba la stomacel un pranz usor ... Ceva sarcina pe puntea spate mai indulceste calatoria , dar nu si in teren ... ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
albinaru Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Re: Mazda B2500 4x4 Eu pot sa va spun ca am dus-o pe soacra-mea (o iapa de femeie), care are rau de miscare, pana la Bucuresti si inapoi, 600 km si nu s-a plans de nimica. In schimb , cu Golf IV si-a varsat matele. Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 (edited) Re: Mazda B2500 4x4 Sa fie foarte clar ca fiecare persoana are propria ei 'frecventa de rezonanta' la care apare raul de miscare . Fiica mea e ca un hamster fericit in culcus cand mergem cu Patrolul in serpentine , fara bare stabi , inaltat etc ... dar in BMW care e o platforma foarte stabila , pe aceleasi drumuri , trebuie neaparat sa calatoreasca nemancata ... Edited October 10, 2013 by cos ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Big.Ursu Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Re: Mazda B2500 4x4 Eu pot sa va spun ca am dus-o pe soacra-mea (o iapa de femeie), care are rau de miscare, pana la Bucuresti si inapoi, 600 km si nu s-a plans de nimica. In schimb , cu Golf IV si-a varsat matele. Offtopic: putem presupune ca soacra nu cunoaste treaba cu internetu' :) Valabil, probabil, si pentru soata ta....:grin: NADS Fitted Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul. Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 Re: Mazda B2500 4x4 In urma cu doua zile m-am dus la tara sa duc cateva lucruri. Drumul era curatat, mai putin o portiune de 50-100m pe care era doar o poteca facuta de vecinii mei. Zapada de pe poteca fusese doar ridicata pe margine si nicidecum aruncata pe camp, 1/2m mai departe si din aceasta cauza zapada era de peste 50cm pe marginea potecii. La ducere, fiind incarcat si zapada inghetata, am reusit sa trec calare peste mormane dar la intoarcere, la doua ore distanta, zapada incepuse sa se inmoaie si masina echipata cu cauciucuri de oras si mai usoara cu cateva kg, a inceput sa alunece de-a curmezisul drumului ingust de 2-3m si am fost nevoit sa pun lanturile ca sa pot iesi fara nici o zgarietura. Poate ar fi trebuit sa dau inainte zapada la o parte dar ... S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 Re: Mazda B2500 4x4 Din vara ma tot gandesc sa montez un troliu ascuns in bara si am cautat kit pentru instalare pe Mazda B2500 dar nu am gasit pana acum. Pentru montarea in bara este necesara relocarea, ridicarea, radiatorului intercooler si sunt necesare cateva coturi si furtune. Am nevoie de cateva sfaturi, ajutor in gasirea unei solutii optime eventual o recomandare a unui atelier din Bucuresti care ar putea sa faca asa ceva, montarea unui troliu in bara si relocarea radiatorului intercooler. Am ales varianta ascunsa deoarece folosesc masina destul de rar in offroad si nu vreau sa-i schimb aspectul. Ma gandisem si la varianta portabila deoarece deocamdata ma descurc sa car 25-30kg (sa vedem peste cativa ani :old), prin utilizarea sistemului american cu teava patrata, atat in spate pentru cuiul de remorcare sau troliu precum si in fata pentru troliu. Sistemele acestea trebuiesc confectionate aici si este destul de complicat si de durata fara schita si dimensiuni exacte. Avantajul ar fi ca nu trebuie modificat nimic iar impactul vizual este minim. Iata aici un fisier pdf cum ar trebui sa fie sistemul american n65024.pdf . S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
albinaru Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Re: Mazda B2500 4x4 Si pe mine ma framanta aceeasi intrebare. Sistemul ameriican, in varianta prezentata de tine, mi se pare foarte firav. La prima troliere mai serioasa profilul ala rectangular o sa se torsioneze ca o surcea. Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 Re: Mazda B2500 4x4 La troliere directa in fata nu cred sa fie probleme, constructorul da max.9000lbs. Problemele pot sa apara la tolierea laterala, mult mai des intalnita, legatura cu un copac de pe margine de exemplu. Oricum asta ar fi ca o solutie extrema, as prefera varianta cu troliul ascuns in bara si sa se vada doar rolele de ghidare daca este posibil. S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
FordRanger Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Re: Mazda B2500 4x4 Eu zic sa pui o bara HD mai putin agresiva , dar cu loc pentru troliu. Oricum este indicat sa schimbi barele de torsiune cu unele HD daca o incarci chiar si cu troliu ( permanent ) . Din cate retin la BT-ul lui Astral s-a facut o asemenea modificare , de mutare a radiatorului . Este pe undeva pe forum prezentata lucrarea , tin minte ca am vazut-o . Cu bara HD ai rezolva sa nu mai fie nevoie si este extrem de practica . Ai loc de antena CB mare ,proiectoare , troliu si comparativ cu un bullbar , chiar ajuta . Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
albinaru Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Re: Mazda B2500 4x4 Trolierea strict frontala este foarte putin probabila, exceptie facand situatia in care te deplasezi in haita. Daca in majoritatea iesirilor esti solitar, pe masura ce se impute traseul, o sa inveti sa ti minte pozitia arborilor de pe flancuri mai bine decat semnificatia indicatoarelor rutiere. Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 (edited) Re: Mazda B2500 4x4 Ai destul loc sub bara pentru o traversa care sa aiba patratul de cuplare , se poate monta la marele fix in locul urechilor de ancorare . Avantajul indiscutabil ar fi ca troliul nu e permanent montat si nu ingreuneaza masina in fata ( care numai de asta n-are nevoie cu barele ei de torsiune pe fata ) si poate fi foarte usor acrosat pe spate cu doar o bucll\a de chinga sau si mai elegant ar fi cu o cupla pe nuca carligului de remorcare standard . Eu nu m-as limita din start cu faptul ca traversa n-ar rezista la troliere laterala si combat ideea de fragilitate aplicand din prima doua patrate de cuplare in loc de unul singur pe mijloc . Si gata .... No acum domnu' cu problema , cam ce buget ar fi oarecum prezumtiv alocat pentru un winch-carrier si pentru traversa fata , tinand cont de faptul ca mai sunt si cheltuieli cu partea electrica ? O mai spinoasa problema ar fi ca greutatea ansamblului nu e deloc de neglijat , cu un troliu mediu se ajunge pe la 35 kg , poate mai putin cu cablu sintetic . In doua persoane e absolut suportabil , intr-o singura persoana cam trebuie pus osu' la carat ... mie nu-mi pare prea comod si nici incomod dar usor ca de obicai ai nevoie cand pe jos nu-i drept sau curat ca in parcare , se presupune ca patratele de cuplare se pot face la varf trunchi de piramida si chiar si o coada de cuplare sa fie putintel mai lunga decat cealalta , se introbaga una si apoi celalata vine cam singura la gaura . ... ma rog , nu-i o treaba pe care o faci mereu si se poate monta bine-merci inainte de intrarea in teren . A , si se lungeste botul cu 20 cm , cel putin ... As pune de la bun inceput fanta de aluminiu si nu fanta cu role indiferent ca as folosi cablu de otel sau cablu sintetic ... Intercoolerul l-as muta si daca n-ar trebui mutat ... Edited December 15, 2015 by cos ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts