Gil Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 (edited) Incep acest topic cu un pic de teorie care este necesara. Inainte sa ne apucam sa mesterim la un motor, trebuie sa intelegem cum functioneaza, cum se comporta el in timp real. Ma voi referi strict la sistemul vacuumatic de pe motorul G13BA (samurai 1.3i) dar multe informatii sunt valabile pentru toti cei cu motoare pe benzina din anii '90. Deci, dupa cum spuneam, acest tip de motor este controlat prin niste sisteme vacuumatice. Vacuumul este creat in corpul de admisie, datorita absorbtiei. Contrar celor citite pe internet in multe locuri, valoarea minima a presiunii din admisie (adica vacuum maxim) o s-o avem la relanti, si asta datorita faptului ca atunci clapeta de acceleratie din TBI (corpul de injectie) este inchisa. ORICE SCAPARE DE AER IN SISTEMUL VACUUMATIC ESTE INTERPRETATA DE ECU CA O DESCHIDERE A CLAPETEI DE ACCELERATIE, astfel incat el compenseaza adaugand carburant. De aici o groaza de bube, turatie mare, nu sta la relanti, consuma mult, etc. Pe scurt, sistemele controlate prin vacuum sunt: - valva EGR. Vacuumul este aplicat pe valva doar atunci cand motorul este cald si "in mers". Aceasta valva sta inchisa la relanti. Controlul valvei este efectuat de o electrovalva pe are o vedeti in poza 2, EGR e in poza 1. Declansarea comenzii o face ECU in urma informatiilor primite de la senzorul de O2 si TPS (senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie). La motoarele Euro2, controlul pe EGR se face electronic, direct din ECU. - actuatorul clapetei de acceleratie. Nu stiu sa-l numesc altfel, englezii ii spun "dashpot", este vorba despre pistonul ala cu burduf care se opune revenirii clapetei de acceleratie in pozitia "inchis". La rece el intra in actiune pentru un interval de maxim 30 de secunde (de regula sub 10), apoi se retrage. Scopul lui la pornire este sa mentina clapeta de acceleratie un pic deschisa, astfel incat motorul sa porneasca mai usor. Este actionat de electrovalva care sta langa cea pentru EGR si care este comandata de ECU in urma informatiilor primite de la senzorii de temperatura si TPS. In mers, dashpot-ul se opune unei reveniri prea bruste a clapetei de acceleratie in pozitia inchis. Sau cum s-ar spune, e un fel de "intarzietor" al acesteia. Motivul este evident. Electrovalva de comanda si actuatorul... poza 2. - trecem mai departe la valva ISC, sau supapa de control a relantiului. La rece, aceasta supapa functioneaza continuu (este o supapa care functioneaza cu pulsuri, de aceea face click-click) si regleaza debitul suplimentar de aer in TBI (corpul de injectie). Cand motorul este cald in stationare ea se opreste (ECU o opreste) si cand acceleram se deschide permitand un flux de aer suplimentar in TBI. Daca acceleram brusc, o s-o auzim ticaind cateva secunde ca mai apoi sa se opreasca. Cel putin asa e normal. Repet, este controlata de ECU in urma informatiilor primite de la toti senzorii, ea este principalul "vinovat" al reglarii compozitiei amestecului de aer si carburant. Valva ISC o vedeti in poza 3. - valva PCV. Multa lume n-o baga in seama, explicatiile despre ea in manual sunt putine. Ea permite trecerea gazelor din carter spre corpul de acceleratie pentru a fi arse. E o smecherie cu valva asta. Daca nu functioneaza corect, treuie inlocuita imediat, de preferinta cu una noua ORIGINALA. Multe aftermarket-uri sunt defecte din fabricatie din cate am citit (manualul spune la 80000 de kilometri) si am sa explic de ce. Cand valva este noua, sub influenta vacuumului maxim din admisie (adica la relanti) sta aproape inchisa. Spun "aproape" fiindca nu se inchide chiar de tot. Cand acceleram, sub actiunea arcului din interior si avand in vedere ca vacuumul din motor slabeste, se deschide permitand absorbtia gazelor mai sus amintite. Cand se uzeaza, nu mai inchide cum trebuie la relanti astfel incat o sa "suga" tot timpul cu putere, o sa apara o pierdere de ulei neidentificata si o turatie la relanti anapoda, un consum mare de carburant (motorul compenseaza tot timpul pierderea de vacuum prin adaos de carurant). Nu mai pomenesc de mizeria care se va depune in admisie (la Samuraiele 1.3i pana in 1991 gazele intra pe sus, in TBI la cele mai noi japonezii au rezolvat problema asta schimband circuitul un pic). Era sa uit de al treilea rol al ei: cand gazele din admisie se aprind accidental, exercitand presiune pozitiva, ea se inchide complet. PCV e in poza 4. - buun, acum trecem la sistemul evaporativ. Asta e mai simplu, e compus dintr-o valva actionata termic, si o canistra cu carbune. Canistra stocheaza gazele din rezervor si le condenseaza, valva se deschide cand motorul e cald si permite arderea carburantului adunat in canistra. Astfel se regleaza presiunea din rezervor cu toate ca un rol important aici il are si capacul rezervorului care permite prin supapa din el sa intre aer sau sa iasa in functie de conditii. Canistra are si ea o supapa inclusa in capac dar nu va mai fac capul calendar si cu asta. Din cate am citit si din experienta adunata pana acum, nu am vazut niciun Samurai cu canistra defecta. Valva insa poate fi blocata in pozitia deschis sau inchis, daca e blocata pe "deschis" o sa avem o pierdere de vacuum evidenta si de aici multe belele. Canistra in poza 5, valva e pe galeria de admisie, mergeti pe furtunul care vine la canistra si o gasiti. - Intentionat am lasat la final valva de control a relantiului la rece. O s-o vedeti in pozele numerotate 6. Daca pana aici toate vacuumurile sunt in regula adica fara scapari, ea e banditul care face Samuraiul sa urle la 2500-3000 de ture cand motorul e rece. Este actionata de un piston cu ceara care se dilata la caldura (thermowax zic englezii) pentru ca apa care circula in corpul de admisie trece si pe acolo. Daca valva e sanatoasa, trebuie sa fie deschisa la rece ca mai apoi sa se inchida la cald. Ea sta deschisa la rece permitand un flux suplimentar de aer in TBI astfel ECU imbogateste amestecul cu carburant, rezulta o turatie ridicata pentru scurt timp si motorul se incalzeste mai repede. De altfel englezii ii spun "fast idle valve" din acest motiv. Chichita la valva asta e ca piulita aia infiletata pe care calca pistonul, se desface in timp de la trepidatii. Dar se poate regla! O sa exemplific cu poze de pe un forum de Honda dar treaba e la fel in principiu. Daca piulita se desface, intra aer prea mult in motor astfel incat el se "tureaza" mult prea mult. consider ca la o temperatura de -10 grade, turatia normala la pornire este in jur de 2000. 2500 rpm e deja prea mult, masina mea ajunsese in ultima vreme la aproape 3000. Reglajul se face simplu, se desface capacul cu 3 suruburi si se invarte piulita cu o surubelnita lata ca sa micsoram debitul de aer. Reglajul se face cel mai bine la rece, ca sa putem sa ne dam seama CAT micsoram spatiul dintre piston si piulita si sa n-o inchidem complet ca atunci o sa moara motorul. Spre deosebire de Honda, la Samurai piulita aia e din metal si nu are canalul acela orizontal, doar niste "buburuze" iesite inafara. Tocmai datorita lor se poate infileta, sau desfileta complet pentru a scoate pistonul pentru curatare. La multe masini, valva asta e prinsa cu suruburi pe TBI, la Samurai face parte din el din pacate. Daca piulita s-a desfacut prea mult, valva nu mai inchide deloc si motorul o sa stea la relanti la mai mult de 800 de ture (cum ar fi normal) si de aici un consum pe masura. Scaparile de vacuum mai pot proveni si din alte locuri, ca de pilda garnituri proaste la TBI, galeria de admisie, galeria de evacuare, (da, o galerie de evacuare crapata sau cu garnitura proasta e tot o scapare de vacuum pana la urma), senzor de presiune atmosferica diliu, si altele. Verificarea unei pierderi de vacuum se face simplu, o sa scriu si despre asta cand imi mai odihnesc degetele... Acum daca nu v-am plictisit, sper sa va fie de folos informatiile astea. Eu unul, mi-am scremut creierii 3 ani, de cand am masina, ca sa inteleg ce si cum e cu vacuumurile astea care sperie pe toata lumea. Daca cineva mai stie cate ceva, este binevenit sa completeze, sunt sigur ca mi-a scapat ceva ici-colo. Va urez samuraie cu vacuumuri sanatoase si SARBATORI FERICITE! Edited December 23, 2011 by Gil 2 Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 (edited) Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Hop si poza 1 cu EGR. Imi cer scuze inca o data pentru eventualele greseli sau neconcordante. Sigur n-o sa iau Pulitzerul pentru asta :grin: Edited December 23, 2011 by Gil Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
ady.p Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Despre reglajul carburatorului nu sti nimic?:ha1 Deoarece nu stiu mai nimic despre el si mi se pare ca la rece miros gazele care ies pe evacuare prea tare a benzina si merge neregulat ,adica daca il acelerez cad e rece se acelereaza cumva in suturi dupa aia isi da drumu(sau asa trebuie sa faca).... precizez ca am schimbat filtru de benzina de langa rezervor . Sper sa se incadreze in topicul tau si sa nu il stric .... O zii faina! Ori gasim un drum, ori facem unul ...:lr :cl Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Gil topicul tau este de nota 10 :g Multumim mult pentru informatii. Pentru mine sistemul vacumatic era un mare semn de intrebare insa acuma am mai iesit un pic din bezna necunoasterii. Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Se pot da puncte ceva? macar :g M-a indrumat catre niste arcuri care fac inutila (din punct de vedere confort) conversia pe elicoidale. Daca reusesc sa reglez si relantiul la rece devin dator-vandut la Gil! ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Si l-am reglat. Nu stiu cat de bine, am pus 2 filmulete, poate va dati cu parerea. Oricum este mult mai bine decat era pana acum. Reglajul este simplu, accesibil, nu inteleg dece nu este publicat peste tot, cand am cautat pe site-uri straine despre relantiul prea ridicat, toti spuneau ca este normal. Este nevoie de o surubelnita cruce, wd40 (pentru desfacerea usoara a celor 3 suruburi) si un cleste mic tip spitz (cu care se face efectiv reglajul). Este nevoie de atentie la montaj/demontaj sa nu se strice garnitura. La mine am insurubat aproximativ 3 ture complete. Si filmuletele, in stanga turometrul in dreapta un termometru cu sonda pusa exact pe unul din suruburile valvei, pornire la rece (12grade): si la caldut (30 de grade): ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted December 27, 2011 Author Share Posted December 27, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Multumesc pentru aprecieri baieti, ma bucur ca topicul este de folos.:tk @ady.p Daca miroase a benzina nearsa este posibil ca masina ta sa mearga cu un amestec prea "bogat" in carburant, de aceea se ineaca si se accelereaza in suturi. Aici imi dau doar cu parerea, sunt sigur ca sunt baieti pe-aici cu Sam pe carburator care se pricep la reglaje. @omoroka, multam' fain man, ma bucur ca ti-a placut! @iuliangr ma bucur ca ai rezolvat problema si multumesc pentru completari. Uitasem sa scriu de garnitura aia cacacioasa care se rupe asa de usor (originala costa vreo 40 de lei!). Cam 3 ture complete am strans si eu, acum la -10C nu urca mai mult de 2000rpm. Samuraiele mai noi ('98 de pilda) pe care le-am vazut, stateau cam la 2200 rpm la temperatura asta. Cu cat masina e mai veche, cu atat relantiul la rece e mai ridicat, cel putin asa am observat eu. Habar n-am care e reglajul de fabrica, nu am gasit nicaieri datele pentru un samurai nou-nout dar mi se pare de bun simt ca turatia la temperaturi sub 0C sa nu treaca de 2000rpm. Oricum, reglajul e asa de simplu incat poti oricand sa desfaci capacul ala si sa ajustezi. Eu o sa ma apuc la vara sa desfac TBI-ul si sa-l curat. Garniturile (cea de jos si cea intermediara) originale costa vreo 60 de lei, nu-i un capat de tara. Este posibil ca la Sam-urile vechi, sa fie mizerie in traseul apei prin acea supapa de aer si atunci thermowax-ul sa reactioneze mai lent si de aici o durata mai mare pana la inchidere completa si relanti de 800rpm.. Nu era mai simplu ca japonezii sa rezolve problema aerului la relanti doar din ISC, comandata de ECU? Cu niste pulsuri mai lungi pe ISC, n-ar mai fi fost nevoie de valva asta mecanica. Dar na, cineva trebuie sa manance o paine... :grin: Cand o sa am vreme o sa scriu si despre cum se depisteaza scaparile astea de vacuum, unde pot aparea cu predilectie si cum se remediaza. Nu de alta dar ar fi pacat sa nu va spun si voua. Bafta la mestereala! :h5 Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Uite exemplu de pe forumul suzuki http://www.suzuki-forums.com/suzuki-jimny-sierra-samurai-forum/49380-high-idle-while-warming-up.html - 88suzuki88 pune problema clasica - zooki4x4 da raspunsul standard, ca e normal sa fie asa - bushbaby da raspunsul partial corect, spune ca se slabesc doar cele 3 suruburi dupa care se regleaza, daca as fi citit postul lui oricum nu as fi inteles ce am de facut - fordem ii da in cap cu o afirmatie corecta, dar nu a spus nimeni ca isi doreste sa umble la relanti ci la relantiul ridicat la rece/pornire - dupa care se pierd in discutii complet inutile despre carburatoare ... ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragosd13 Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Nu ma pot abtine sa iti multumesc pentru acest topic. Am trecut si eu prin procesul de reglare dar nu mi-am imaginat ca are atat de multe componente :) la mine sta turatia undeva la 2600-2800 la rece apoi scade la un normal 800 (dupa 4-5 min) Dragos Suzuki Samurai - made in Japan...perfected in my garage Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokane Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... este folositor si pentru cei cu vitara. multumim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted December 27, 2011 Author Share Posted December 27, 2011 (edited) Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... @kokane da, este valabil si la Vitara. Unele informatii culese de mine sunt de pe kick-fix.com care momentan este offline (sper sa nu ramana asa). Motoarele 8V de Vitara seamana cu cele de Samurai! Valva aia de aer e si pe motorul de Vitara, din cate stiu face parte din TBI (ca la Samurai) si se regleaza la fel. @dragosd13 ai reusit pana la urma sa reglezi? 2600-2800 e nasol desi motorasele astea indura multe ture si nu se plang. Edited December 27, 2011 by Gil Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragosd13 Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Cel mai probabil azi ajung la garaj si reglez ce a mai ramas de reglat (cel putin verific ce e pe acolo) O sa postez cand am un rezultat Putin off-topic: am facut aprox 150 de km cu suspensiile sugerate de tine de la vecinii din Germania si pana acum se comporta ok :) multumesc inca o data pt idee. Multumesc, Dragos Suzuki Samurai - made in Japan...perfected in my garage Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokane Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Cand o sa am vreme o sa scriu si despre cum se depisteaza scaparile astea de vacuum, unde pot aparea cu predilectie si cum se remediaza. Nu de alta dar ar fi pacat sa nu va spun si voua. Bafta la mestereala! :h5 apuca-te repede pt ca e 10ron/m de furtun. :)) azi am schimbat cam 2m si parca e altceva. nu mai pica in ture la relanti. de la 850 ajungea si la 400-600 brusc. la semafoare sau la alte stationari. multumim iar Link to comment Share on other sites More sharing options...
proof Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Gil, expunere de profesor,:g:g:g. Off topic. Parca ziceai ca dai jos chiulasa?ceva semeringuri la supape de inlocuit.Daca ai facut lucrarea ar fi interesant un topic.:h5 SAMURAI SJ stock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... @proof, multumesc de apreciere, topicul cu chiulasa a trecut putin neobservat poate fiindca l-am pus in sectiunea Mecanica a forumului. http://forum.club4x4.ro/showthread.php?57701-Reconditionare-chiulasa-Samurai&highlight=chiulasa+samurai Am apucat sa pun la final niste poze din timpul reparatiei cat si niste concluzii finale. Daca apar intrebari sunt gata sa raspund oricand :h5 Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
yknot Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 (edited) Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Am descoperit si eu ca "PCV valve" este la mine responsabila cu balbaielile de turatie la relanti si nu numai. Daca strangulez furtunul de la ea, turatia se stabilizeaza. A comandat cineva pe original sau aftermarket? Ce cod are? Multumesc. :h5 Edited January 5, 2012 by yknot 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... A comandat cineva pe original sau aftermarket? Ce cod are?/QUOTE] 18118-80010, am vrut eu sa o comand la unix dar era vreo 170 de ron si am renuntat. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Eu am cumparat-o din Sibiu de la un magazin de piese, la 156 RON. Scump ca naiba, a venit in 2 saptamani. Dar e made in Japan, originala. S-ar putea monta o supapa pe furtun, nu e musai sa se infileteze in galerie. Se poate face un adaptor cu filet din care sa plece furtunul spre chiulasa si se poate pune supapa de la alta masina pe furtun. Merita daca gasesti una mai ieftina, la multe masini e montata asa. Totusi eu cred ca supapa originala e calibrata dupa valorile de vacuum din admisia Samuraiului asa ca una de la alta masina... nu stiu cum merge. Manualul de service cere inlocuirea ei la 50000 de mile. Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... S-ar putea monta o supapa pe furtun, nu e musai sa se infileteze in galerie. Se poate face un adaptor cu filet din care sa plece furtunul spre chiulasa si se poate pune supapa de la alta masina pe furtun. Merita daca gasesti una mai ieftina, la multe masini e montata asa. la matiz de ex este pusa pe furtun si costa 25-35 de ron. la damas arata asemanator si costa 21 de ron la ivanycom 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokane Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... valva PCV poate fi curatata? ca sa nu cumperi alta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yknot Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 (edited) Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Multumesc pentru raspunsurile prompte. La mine, dupa ce am demontat-o de pe galerie, am vazut ca daca o scuturi se aude ceva care se plimba inauntru, ca o bila. Functioneaza ca o supapa de sens daca tragi/sufli insa trebuie sa tragi serios sa se blocheze datorita faptului ca "obiectul plimbaret" este cam slobod si trebuie sa faca o cursa maricica. Din schema din manual reiese ca are inauntru un arc calibrat si prin urmare nu ar trebui sa se balangane nimic prin ea. Daca nu gasesc aftermarket la noi in tara(pe ebay costa intre 5-15$ fara transport diverse marci iar originala nu iau), o sa fac proba cu una de Damas.:wink: Later edit: am gasit si echivalente pe un site: Cross References AC-DELCO: CV932C AUTO-TUNE: PT3773 BECK/ARNLEY: 045-0260 BECK/ARNLEY: 045-0310 BIG A: 45-2252 BORG-WARNER: PCV313 CANADIAN TIRE: 17-9213 CARCARE: PCV1012P CARQUEST: V252 CENEX: PC189 CHAMP: PC189 COBRA: WCV212 DEUTSCH: PCV141 ECHLIN: 2-9313 FILKO: P246 FILTERS INCORPORATED: 1012 FRAM: FV278 GENERAL MOTORS: 96051849 GENERAL MOTORS: 96058079 GRAND PRIX: PC189 GROUP 7: PV1017 HASTINGS: HV110 ITM: 11-20103 JIFFY LUBE: MV1012 KEM: PCV133 KRALINATOR: V189 LUBER-FINER: PC189 MAGNUM PRODUCTS: MV1012 MIGHTY: 6-1010 MOBIL: PV1017 MOTORCRAFT : EV 200 NOVO: 2189 PUROLATOR: PV1017 QUAKER STATE: PV1017 SCARLEN INDUSTRIES: AV1012S SERVICE 1: 52249 SHELL: PV1017 SORENSEN: 30-5021 SORENSEN: PCV-227 STANDARD MOTOR PRODUCTS: V252 SUZUKI: 11810-80010 SUZUKI: 18118-80010 WARNER: PC189 WELLS/AMPCO: PCV141 WIX: 66073 Edited January 5, 2012 by yknot 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 (edited) Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... pcv aftermarket am gasit la 6 usd + transport + taxe la samuraiparts.com http://www.samuraiparts.com/product_info.php?cPath=278_331_366&products_id=1855&osCsid=5kdm2645guhabe6d676p4ua6b6 Edited January 5, 2012 by minitehnicusro 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
yknot Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Daca nu gasesc la noi, o iau din state pana la urma... 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... la mine era intepenita ... adica suflai/trageai trecea aerul, am demontat-o, am bagat wd40 si benzina, am scos pacla de acolo, a inceput sa se plimbe biluta, intr-un sens blocheaza, ma gandeam ca e rezolvata. Sa inteleg ca trebuie sa se blocheze intr-un sens dar sa nu se miste biluta? ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
proof Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Valva sau supapa unisens, PCV, se demonteaza si se curata. Pentru o curatare buna, se introduce in benzinuri sau alte solutii care sa decapeze gudronul depus in interior si se lasa cateva ore bune. Dupa care utilizand o sarma din Al sau Cu se curata usor interiorul. Spalat bine cu spray de curatat sistem franare si suflat cu aer. Verificarea supapei se face in pozitie de lucru, verticala: aerul trebuie sa circule dinspre capacul chiulasei spre galeria de admisie, invers nu. SAMURAI SJ stock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts