Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......


Gil
 Share

Recommended Posts

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

Sa va spun si eu patania mea.Samurai 1.3 injectie, motorul mergea ceas, pornire la prima cheie,2.000 rpm la rece, apoi cobora linistit la 1.000. in ultimul an si jumatate a mers perfect.Cind a dat primul viscol, scot masina din garaj ca sa nu ma enervez cu zapada depusa prin oras.Dupa ce sta afara cam 4 ore, plec, totul ok, dar nu baga caldura.Robinetul de caldura in pozitia deschis asa ca ma gindesc ca s-o fi blocat termostatul.Bat cu o surubelnita in el si masina incepe sa bage caldura.Pornesc mai departe, cu gindul sa comand un termostat nou.Dimineata urmatoare, pornesc masina, dupa 20-30 de secunde, relantiul meu ajunsese pe la 3.500 de ture!!!.Deschid capota, toate la locul lor, nu mai intelegeam nimic.Plec cu ea asa, ca poate scade.Si a scazut dupa o vreme.Pe drum, cod eroare 45, adica TPS bolnav.Mai sa fie!Ajung la munca , repornesc masina dupa vre-o doua ore, totul ok, dar iar nu baga caldura.Colegul meu imi spune: Vezi ca ai un dop de gheata.Eu ii spun ca nu are cum, schimbasem antigelul anul trecu, -30 de grade, curat,deci zic eu: Imposibil.Si totusi, luind-o pe traseu, asa a fost.Am masurat antigelul si tinea pina la -10 in ideea in care in Bucuresti ziua erau -12 grade .Rederulind firul evenimentelor de-a lungul anului am realizat si unde se produsese "contaminarea" antigelului, dar asta e alta poveste.

Acum am antigelul la -37 de grade si motorul merge ca inainte: ceas.Asa ca printre celelalte diagnostice posibile, vacuumuri si verificari masurati si concentratia antigelului.Mentionez ca am luat in calcul totusi ca ar putea fi (prin absurd) si antigelul, dar initial m-am multumit doar sa ma uit in vasul de expansiune sa vad daca a inghetat.Cum acolo nu am vazut cristale de gheata, am zis ca e ok si nu m-am mai sinchisit sa masor antigelul.Dar Murphy nu doarme.asa ca luati si asta in calcul daca aveti probleme pe frigul asta.

Edited by PYZ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

Sunt in cautare de furtune pentru vacuumuri, care trebuiesc schimbate.

Unele dintre ele au diametrul interior largit ceea ce imi lasa impresia ca uneori trag aer fals.

Cauciuc siliconic, flexibile, sa-si pastreze proprietatile la temperaturi de -/+ grade, rezistente la imbatranire ....

Am gasit la o societate prin sect.2, care vinde numai de la 10 m in sus, la pretul de 1,18 euro fara tva ml, dimensiuni int/ext = 3/5 mm si care ar corespunde.

Daca stie careva unde gasim la metru cel putin.:tk

Edited by proof
SAMURAI SJ stock
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

Vin si eu cu o intrebare legata de relanti:

Dupa cum se vede fluctueaza ciudat relanti-ul. Am schimbat astazi antigelul cu o "cura" de spalata instalatia de racire cu apa distilata si solutie de spalat radiatoarele cu gandul ca va disparea aceasta fluctuatie a relanti-ului. Am pus antigel si apa si relanti-ul se manifesta la fel.

Nu am reusit decat sa rup borna de la senzorul 1

[ATTACH=CONFIG]136799[/ATTACH]

pe care o banuiesc ca se "ocupa" de temperatura apei.

La senzorul 2 il banuiesc ca este senzorul termic pentru socul automat - (se poate curata/repara?) si cel care influenteaza acea fluctuatie a relanti-ului.

Deci, am intuit bine sau alta este problema acestei fluctuatii de relanti?

Cum se poate remedia?

Hyundai Elantra

Suzuki Samurai - momentan zis PowerSquirrel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

baga benzina intr-un puf de ala de spalat geamuri si dai peste furtunaraiele apea din jurul injectiei, daca relantiul fluctueaza la un moment dat mai insista cu pulverizarea in zona unde ai dat in momentul in care motorul si-a modificat turatia. Idea este ca daca tubulatura este fisurata benzina pulverizata de tine este absorbita si modifica turatia . Probabil ca trace aer "fals" pe undeva iar calculatorul se tot screme sa compenseze . Dupa cat de grosolana e fluctuatia cred ca exista o lipsa de etansare pe masura ... undeva, probabil un futun e crapat la un stiutz

 

succesuri !

Samurai SJ , Papuc 4x4, YamahaTenere, Golf4TDI, A4B7, DaciaSN, Fiesta2, Renault19D, yaris1,33

Cine minte si fura

Link to comment
Share on other sites

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

Multumesc mult maine pun "schema" in aplicare!!!:tk

 

UPDATE: Rezolvat problema, intradevar era vorba de furtunele de vacuum fisurate, scoapte, etc, am inlocuit cu furtune de combustibil cu panza pe exterior diametru exterior 7 mm, a costat 6 lei/m.

Nu stiu cat vor tine in timp in schimb am observat ca furtunele de silicon de pe masina sunt ok, si cand gasesc asa ceva am sa le inlocuiesc pe cele cu panza.

Multumesc inca odata @Yuk!

Edited by Laurentiu.C

Hyundai Elantra

Suzuki Samurai - momentan zis PowerSquirrel

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

mi-a cam mancat si mie ficatii carburatoru asta de samurai, carburatie, dublu corp.....

masina am luat-o cu multe probleme, printre care frane foarte slabe si probleme la motor toate cauzate din cauza carburatorului(defapt astea au fost singurele probleme a masini)...am rezolvat toate problemele si acuma am si frana si carburator functional si cu consum care nu te baga in faliment....masina avea multe furtune de vacum sparte, dupa ce am facut franele am trecut la carburator, cu ajutorul netului si prin multe teste am inteles o parte din sistemele lui de vacumuri, si reglaje a relantiului pana am reusit sa ajung la o "intelegere" cu el(carburatoru:D)

am doar o intrebare: ce rol au piesele alea verzi din sistemul de vacum(ce se vede in prim plan)? am incercat sa suflu in ele dar nu se intampla nimic sunt ca niste dopuri, din putinele mele cunostinte ar trebui sa fie ceva supape de sens, dar sa fie asa tari incat sa nu le poti deschide sufland in ele? sau au alt rol. ma poate lamuri cineva ce-i cu ele?

vacum.JPG.2ca6e2208df458f5821910a22f563e8c.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

Un topic foarte bine documentat pe care l-am descoperit abia acum.

Multumesc pentru informatiile foarte utile.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

Am reusit sa regles vitara injectie monopunct din 89. inca nu merge chiar cum vreau dar e o diferenta enorma intre cum mergea cand am cumparato si acum. Un lucru important care nu am vazut sa se discute e anularea EGR. Asta e primul lucru care trebuie facut la masini de anii astia. eu mai am un audi din 2006 si am dezafectat filtru de particule si EGR pt un consum mai mic si viata mai lunga a motorului.

Link to comment
Share on other sites

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

Am reusit sa regles vitara injectie monopunct din 89. inca nu merge chiar cum vreau dar e o diferenta enorma intre cum mergea cand am cumparato si acum. Un lucru important care nu am vazut sa se discute e anularea EGR. Asta e primul lucru care trebuie facut la masini de anii astia. eu mai am un audi din 2006 si am dezafectat filtru de particule si EGR pt un consum mai mic si viata mai lunga a motorului.

 

Ai postat intr-o sectiune care nu trateaza vitara sau audi.:wink:

Discutiile despre anularea EGR exista pe Forum si sunt ample...cauta si vei gasi la sectiunea Mecanica.:cl

SAMURAI SJ stock
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

F bun topicul,dar pt unul care nu are timp sa citeasca tot, poate sa mi spuna cineva care ar fi pb la pornire, dupa un timp de pornit perfect,relantiul bun,cobora perfect,acum porneste,se opreste si la a doua cheie sta bine la relanti dar merge in suturi din cand in cand si cred ca ii vine cam multa benzina,1.3 G13BA,

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

Salutare, multumesc de topic, e extraordinar.

Am reusit sa fac si eu reglajul la al meu Samurai. Merge brici, nu mai ma streseaza faptul ca la pornire sta asa turat.

Am strans aprox. 1.5 ture.

 

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 1 year later...

Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai......

 

Multumesc Gil ai fost de mare ajutor, samuraiul meu mergea in suturi, scotea fum, am citit ce ai sris tu despre vacum si am zis ca merge incercat (nu sunt mecanic) Am inceput sa schimb din furtune, dar la unul nu puteam sa umblu din cauza valvei PCV, atunci am zis sa vad daca se desface, am desfacuto si erea plina de mizerie, am curatato am probat sa vad daca inchide, am montato :pr1 iar acum samurake merge brici :banana Inca odata multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Buna ziua, mă poate ajuta și pe mine cineva cu poze sau schema a tuturor furtunoaselor de acum și cablurile de la mufe pt că la una sunt tăiate și sochul automat nu îmi funcționează deloc, acea cremaliera de la carburator este legată cu un "șoricel", la rece nu am relanti deloc, dor din șpriț o țin până se încălzește puțin motorul, as incerca sa refac toate legăturile acolo da nu prea îmi dau seama de cei de făcut plus că la un furtunas am pus un dop, un șurubel să îl înfunde.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutari!!!

Am deschis un topic despre relantiul instabil al masinii mele, Terios J1, 1300 cc.

Se tureaza ca nebuna la pornire, si urca constant pana peste 2000 rpm.

Pleaca de la cca 1500 rpm, de unde in mod normal ar trebui sa scada.

Cine ma poate lamuri ce anume sa fac si cum remediez problerma?

Am inlocuit senzorii de aer, presiune si temperatura, dar problema persista.

Probabil trage aer pe undeva si asta este problema???

Unde este localizata valva PCV la Terios?

Toate cele bune!!!

Edited by romulus
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Salut,

Am luat Samurai SJ 413 care are o chestie pe car enu stiu cum sa o apuc: motorul are relantiu normal, daca aprind farurile creste la 3000, daca le sting, revine. Vreo sugestie? Mersi

 

La mine a fost invers: Samurai 1.3 injecție 51kW. Tușea în mers și după 10km își revenea. Apoi murea motorul DOAR la mers înapoi. În subsol nu funcționa semnalizarea direcție, afară, da. Surpriză: rezistență electrică mare între șasiu (= calculator injecție și altele) și caroserie (= minus baterie): consum suplimentar faruri / becuri înapoi = scădere a tensiunii. Rezolvat cu fir de la minus baterie la rama ventilator.

Link to comment
Share on other sites

Incep acest topic cu un pic de teorie care este necesara. [...]

 

Mulțumesc mult pentru informații. Va trebui să recitesc, lângă motor.

 

UNDE POT GĂSI electrovane; furtun? Vă mulțumesc.

 

Căutând să rezolv CHECK ENGINE am schimbat sezor temperatură apă pentru motor (nu pentru bord) de la Autokarma, senzor temperatură aer de la AlPadrino (260 Lei), apoi a murit motorul de tot, SAMURAI4x4 mi-a recomandat să schimb calculatorul de injecție și motorul funcționează din nou, între timp am descoperit modul de citire a erorii - aveam 3 impulsuri 1 impuls = defect senzor presiune aer admisie, nu găseam senzorul = era tocmai lângă baterie, conectat prin furtin, cu conectorul căzut. Nu mai am eroare, dar ralenti mare, nu are cuplu sub 2000 rpm. Electrovana bleu de lângă cea maro nu închide complet.

Căutând senzorul de presiune am găsit pe Youtube filmulețe cu depistare scăpări vacuum: spray cu apă peste neetanșeitate care reduce turația, cu lichid carburant care o mărește, cu generator de ceață, etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Posted (edited)

Buna ziua,

am un Samurai motor injectie monopunct 1992 motor G13B. Am o problema: cand se incalzeste motorul acesta incepe sa "dea in nas" pierde puterea in panta, dar nu se opreste. Aceste simptome nu le face tot timpul, doar aleatoriu. Porneste usor, relanti ok la rece si la cald. Am observat cand este cald turatia oscileaza la accelerare nu sta constanta desi clapeta de acceleratie nu misca.

Am schimbat rezervor, pompa benzina, filtru benzina, delcou, bobina, fise, bujii, supapa pcv, electrovalve egr, egr, corp carburator si injector, distributia. Verificați furtne vid. Mecanicul de a suzuki din Brasov a pus aprinderea la punct, dar daca delcoul ramane in pozitia corecta motorul face la fel si detoneaza. Functioneaza doar cu avansul aproape de maxim caz in care face si nu face aceste simptome.

Am schimbat si calculatorul

Imi poate da cineva un sfat ce sa ii mai fac?

Va multumesc

Edited by Sca
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use