yknot Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Dupa cum a zis cineva la inceputul topicului, nu este o supapa unisens, pentru ca nu are principiu on/off, ci atunci cand este vacuumul puternic la relanti este APROAPE inchisa si odata cu deschiderea clapetei si scaderea vacuumului incepe sa treaca mai multe gaze prin ea in galerie. Asadar, contribuie la formarea amestecului optim pe langa ventilarea carterului. 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Guys relax. Haideti sa facem o actiune comuna daca vrem sa iesim mai ieftin totii. 5 bucati astfel de valve modelul FRAM: FV278 costa cu tot cu transport (ca ala e scump defapt) costa in jur de 60$. Asta inseamna cam 12$ de caciula :grin: Eu zic ca daca vrem acea valva mai bine incercam o achizitie la comun. Nu sunt mare amator astfel de actiuni dar la urma urmei suntem toti intr-o gasca. Trebuie doar sa ne asiguram ca ceea ce cumparam este si ceea ce trebuie. Poate cineva sa faca doua trei poze piesei? 1 Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Eu ma bag! ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Eu ma bag! maine dau jos valva mea sa vad daca arata ca cea din poza iar luni daca e totul ok dau comanda Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
yknot Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Asa arata la mine: 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted January 6, 2012 Author Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Atentie mare, din cate am citit pe net multe aftermarket-uri sunt defecte din fabrica. Cat despre curatare, se poate face cel mai bine cu Decarburol insa e o problema: in timp, cilindrul din ea se uzeaza fizic si nu mai inchide cum trebuie. Eu am desfacut-o pe-a mea cu flexul (daca se face cu grija se poate si lipi la loc). De asemenea se poate reface cilindrul ala la un strungar priceput. Lipirea eu am facut-o prin cositorire dar cred ca mai buna ar fi o alamire. Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 (edited) Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Asa arata la mine:[ATTACH=CONFIG]127357[/ATTACH] inseamna ca FRAM: FV278 nu e bun. Partea cilindrica de sub filet e mult mai lunga. Caut altceva mai apropiat de poza ta. Edited January 6, 2012 by omoroka Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
yknot Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Vezi ca mai era un fram la ei pe site care arata la fel ca la mine. Daca nu gasesc pe la noi pana luni, ma inscriu si eu la o valva. 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
proof Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... SAMURAI SJ stock Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragosd13 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Salut, nu stiu cum stau cu a mea dar la pretul asta vreau si eu una :) @omoroka: cu ocazia asta poate ajungi sa vezi si tu minunatie de hardtop custom ca nu am mai apucat sa ne intalnim :) Suzuki Samurai - made in Japan...perfected in my garage Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Pana la urma am cumparat 4 bucati de pe e-bay modelul BORG-WARNER: PCV313 Toate 4 m-au costat 145ron deci cam 35Ron / buc Asteptam sa vina... cam intr-o luna :grin: Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Pana la urma am cumparat 4 bucati de pe e-bay modelul BORG-WARNER: PCV313 Toate 4 m-au costat 145ron deci cam 35Ron / buc Asteptam sa vina... cam intr-o luna :grin: Super. Unul e pentru mine? Da-mi un iban pe privat sa-ti virez banutii. ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragosd13 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Daca unul e si pentru mine da-mi si mie un cont si iti transfer si eu :) Suzuki Samurai - made in Japan...perfected in my garage Link to comment Share on other sites More sharing options...
yuk Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Atentie mare, din cate am citit pe net multe aftermarket-uri sunt defecte din fabrica. Cat despre curatare, se poate face cel mai bine cu Decarburol insa e o problema: in timp, cilindrul din ea se uzeaza fizic si nu mai inchide cum trebuie. Eu am desfacut-o pe-a mea cu flexul (daca se face cu grija se poate si lipi la loc). De asemenea se poate reface cilindrul ala la un strungar priceput. Lipirea eu am facut-o prin cositorire dar cred ca mai buna ar fi o alamire. este ca si cuiul poantou de la motorete ? Samurai SJ , Papuc 4x4, YamahaTenere, Golf4TDI, A4B7, DaciaSN, Fiesta2, Renault19D, yaris1,33 Cine minte si fura Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Am facut un test si la minus 5 grade. Pare sa se duca tot in 2500 apoi scade rapid (6 secunde) in 1400 de ture, merge cam minut, dupa care urca un pic pana la 1600 de ture, semn ca probabil ca cu ajutorul ISC-ului care tacane in draci, ECU mai umbla un pic la turatie, dar dupa 4 minute turatia revine la 800-1000 RPM, temperatura ajungand la 20 de grade. Sper sa mai reduc un pic timpul in care ajunge la cald, acum am viscocupla blocata cu 2 suruburi, dar am comandat una noua, o montez si vad daca se modifica timpii de pornire. http://www.youtube.com/watch?v=WOChIg11vRw ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Am facut un test si la minus 5 grade. Pare sa se duca tot in 2500 apoi scade rapid (6 secunde) in 1400 de ture, merge cam minut, dupa care urca un pic pana la 1600 de ture, semn ca probabil ca cu ajutorul ISC-ului care tacane in draci, ECU mai umbla un pic la turatie, dar dupa 4 minute turatia revine la 800-1000 RPM, temperatura ajungand la 20 de grade. Sper sa mai reduc un pic timpul in care ajunge la cald, acum am viscocupla blocata cu 2 suruburi, dar am comandat una noua, o montez si vad daca se modifica timpii de pornire. http://www.youtube.com/watch?v=WOChIg11vRw E normal ca la inceput sa se duca mai sus, e vina lui "throttle opener" (burduful ala care actioneaza clapeta de acceleratie) Se duce la 2500 pentru ca nu e reglat cum trebuie probabil. Cand motorul e cald, scoate vacuumul din "opener" si regleaza relantiul (de la surubul cu capacel de cauciuc) sa fie la 2200 rpm. ISC e normal sa tacane, asa tacane ea. E o supapa care functioneaza cu pulsuri date de ECU. Daca schimbi vascocupla e lucru mare. O vascocupla buna merge asa: cand pornesti motorul ea pleaca cuplata (se aude tare fluxul de aer) apoi in aprox 20 de secunde decupleaza si vei sesiza ca zgomotul produs de aer scade. Astfel, motorul tau se va incalzi mai repede. Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Vedem. Deocamdata Amazon s-a facut de cacao. Am comandat vasco si mi-au trimis un ceas de dama. Acuma ma pun sa le trimit ceasul inapoi pe cheltuiala mea, ca o sa-mi returneze ei banii, si-mi trimit piesa care trebuie. Si joaca asta e pe bani multi, shipping prin UPS cu livrare in 2 zile din US in RO si invers. ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Ioi, mii de scuze, am facut-o de oaie. Pentru reglajul lui "throttle opener" se face asa: - motor incalzit bine - se scoate furtunul de vacuum din el (turatia va creste) si se astupa cu ceva (surub) - se verifica turatia. Daca e 2200 +- 50 e ok - daca nu e ok, se ajusteaza de pe surubul clapetei de acceleratie. Atasez foto din manual. - se conecteaza la loc furtunul de vacuum. Scuze inca o data, eram cu mintea in alta parte :grin: Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
yuk Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Ioi, mii de scuze, am facut-o de oaie. Pentru reglajul lui "throttle opener" se face asa: - motor incalzit bine - se scoate furtunul de vacuum din el (turatia va creste) si se astupa cu ceva (surub) - se verifica turatia. Daca e 2200 +- 50 e ok - daca nu e ok, se ajusteaza de pe surubul clapetei de acceleratie. Atasez foto din manual.[ATTACH=CONFIG]128064[/ATTACH] - se conecteaza la loc furtunul de vacuum. Scuze inca o data, eram cu mintea in alta parte :grin: oare ar fi vreo problema daca ajustez surubul nr 4 (din atasamentul de mai sus), astfel incat capsula vacumatica sa nu mai impinga atat de mult clapeta ? sau daca fac reglajul la -10 grade este posibil sa fie probleme la +10 grade ?:old Samurai SJ , Papuc 4x4, YamahaTenere, Golf4TDI, A4B7, DaciaSN, Fiesta2, Renault19D, yaris1,33 Cine minte si fura Link to comment Share on other sites More sharing options...
proof Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Ajustarea surubului 4 se face cu motorul cald, cand acul de la indicatorul de temperatura motor sta in pozitia ridicata (80-90 grade). In aceasta situatie temperatura exterioara nu are influenta asupra reglajului conform specificatiilor aratate. Dupa operatiune am constatat ca, la porniri la rece (-5 grade) cateva zeci de secunde motorul a stat in jurul a 1800 r dupa care a urcat in 2400. Progresiv cu incalzirea a coborat in turatia normala de relanti 800 r. Inainte de a face reglajul crestea in turatie imediat la pornire peste 2000 r. Cand am scos furtunul de vacum si am pus dop, pentru a verifica turatia si face reglajul turatia a crescut in 2400-2500 r. Dupa care cu surubul 4 am ajustat la 2200 r. SAMURAI SJ stock Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... o sa fac si eu reglajul asta in weekend sa vedem care-i treaba. Sper ca mai tarziu, din topicul asta sa rezulte o lista de verificari si reglaje ce trebuie facute cu orice samurai ce a fost neglijat pentru o buna perioada de timp. ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
proof Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 (edited) Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... @iuliangr - pentru a nu induce eroare - Nu cu orice Samurai Reglaje pentru Samurai 1298ccm, injectie monopunct sau motor G13BA:h5cel putin unde am intervenit si cum a inceput si proof @GIL Edited January 19, 2012 by proof SAMURAI SJ stock Link to comment Share on other sites More sharing options...
iuliangr Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Pai fix d-ala am si eu ... am si citit in manual reglajul asta, insa practic in manual sunt toate. Ce e interesant in topicul asta ar fi sa se sedimenteze reglajele cele mai utile, si unde se observa ca este nevoie in timp de asa ceva. Oricum notez cum era inainte sa umblu, trantesc si o poza, si abia dupa aia trec la butoane :) ------------------------------- Suzuki Samurai 1.3 '91 - vacante Ford Focus 1.8 TDDI 2001 - weekend Volkswagen Polo 1.6 - munca Glastron V142 & Yamaha 60 4Timpi - numai pe apa! -------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Trebuie sa trag un semnal de alarma. Am uitat de la bun inceput sa spun ce este absolut interzis de reglat: si anume surubul care regleaza cat sta de deschisa clapeta de acceleratie la relanti. Scrie asta si-n manual dar na, nu toata lumea are timp sa citeasca. Deci: NU UMBLATI LA SURUBUL ALA! @yuk a umblat, acum motorul merge aiurea, am vazut masina lui. Si nu numai pe-a lui am mai vazut pana acum inca doua la care s-a umblat acolo si acum turatia oscileaza ca naiba (la relanti sau la alte valori) + multe alte hibe. Acel surub este reglat din fabrica, e treaba de zecimi de mm acolo, se regleaza probabil pe banc cu motorul conectat la diversi senzori. De aceea are vopsea pe el si capacel de plastic. Ca sa fiu mai clar, pun o poza din manual, surubul e reperul 2. Un reglaj aproximativ al lui cred ca se poate face masurand cu sublerul, cat se poate de exact, la o masina "sanatoasa", care e distanta data de surubul acela, apoi aplicata aceeasi distanta la cealalta masina. Dar motoarele nu sunt exact la fel si nu stiu daca merge. O sa testez daca voi avea ocazia si am sa va anunt. Pana atunci, inca o data, NU umblati la el nici in ruptul capului. Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex44 Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Salut, dupa vreo 2 ani de umblat pe bajbaite la motor , dupa ce am citit si pe acest post, m-am hotarat sa iau si eu cartea(pe care o aveam tot de vreo 2 ani:old) si sa imi reglez motorul ca tot mergea din ce in ce mai prost...ii "dadea in nas" la accelerari, pe pante nu avea putere...etc. Precizez ca "modificarile" le facusem dupa ce montasem servo si nu mai aveam putere. Nu vreau sa intru in polemici, mai ales cu Gil, pe care nu il cunosc, dar m-a ajutat enorm ce a scris. In ceea ce priveste surubul nr 2 din poza de mai sus, eu stiam ca umblasem la el...si acum stateam crispat....dar, pe scurt dupa manual zice ca intre el si corpul clapetei de acceleratie trebuie sa introducem o lera de 0,3 mm, in momentul cand aplicam vid pe furtunul de la capsula(pentru a se retrage) - asta este pozitia standard. Eu asa am facut si am reusit pana la urma sa ii dau de capat. de asemeni Gil am o intrebare. Eu am vazut in manual ca pentru reglajul de relanti ar trebui dat corpul jos, introdus intr-o baie cu apa+termometru si sa vedem daca si la ce temperatura inchide (erau temperaturile in manual)........asa de unde stii , chiar si la rece(la cald nu cred ca se poate ca pistonul este deschis si face presiune pe saiba) cat de mult sa rotesti saiba? tot in manual, am gasit undeva scris si am dedus ca pentru motorul rece turatia normala ar fi de 2000 rpm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts