Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jimny saga


A13xF1v
 Share

Recommended Posts

Re: Jimny saga

 

Si asa arata una de Jimny/Samurai data jos:156544281_(KGrHqV!p0FCydwG3OGBQ1NfD7vrw60_3.JPG.985655b3f100cc1b2f3e99992ce72b9e.JPG, in pungi e instalatia electrica, iti mai trebuie doar timp si o schema ca s-o montezi. Daca te pricepi sau se pricepe cel ce o monteaza, se poate si fara schema:grin:

 

Numai bine,

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Jimny saga

 

E mai complicat decat credeam initial, dar ma ajuta mult schema ca sa stiu ce caut pe la dezmembrari. Sper sa nu alerg dupa cai verzi pe pereti. Or fi ceva centre mari de dezmembrari pe langa Bucuresti, unde sunt sanse sa gasesc piese Jimny?

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

@edy_M - partial adevarat ceea ce ai spus tu, in ceea ce priveste componentele, dar pretul e enorm, eu am gasit cu 300 €, si am stat sa ma gandesc, ma gandeam ca pe la 200-250 € max.

 

Totul este posibil, nu va contrazic! Insa totusi vb. de sistemul de A/C de la Jimny nu de la Vitara. Va rog sa ma anuntati si pe mine cand gasiti intreg sistemul de aer conditionat de Jimny la acel pret (200-250 euro), nu ca as avea nevoie (ptr. ca am A/C pe ambele Jimny), dar l-as cumpara doar ca piese de rezerva. Am vb. si astazi cu un amic de la Orastie care dezmembreaza Jimny si mi-a spus ca a avut de vanzare doua sisteme complete de A/C de Jimny si ambele s-au vandut la pretul de 800 euro/set. Pretul este mare, intr-adevar, insa cam asta este si diferenta de pret (1000-1500) intre o masina de acelasi tip, an, dotari, etc. cu si fara A/C.

 

Salutare si numai bine.

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

cu 200-250e vreau si eu instalatie de aer conditionat si daca se poate cat mai multe,dar sa fie de la jimny cu volan pe partea stanga ca de la cel pe partea dreapta nu se potrivesc cam multe piese,si de montat se monteaza foarte usor,nu trebuie schimbata aeroterma,instalatia electrica a masini este prevazuta cu mufe in care se monteaza instalatia de A/C.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Pana acum, nu am vazut decat compresor sau ventilator separat la dezmembrari, ce e drept, la preturi mult mai mici. Ma gandeam cam din ce ar fi compusa instalatia si daca merita bataia de cap. Multumesc pentru raspunsuri. In mare, mi-am facut o idee. Incerc sa urmaresc mai indeaproape subiectul.

 

trebuie sa iei toata instalatia de pe o masina nu are rost sa o cumperi separat ca o sa ai mare bataie de cap.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Off: Edy_M, nu e de vina amicul tau, aia care dau 800 de euro pe instalatie sunt. Nu ma intelege gresit, nu am nimic cu cei care cer, piata imobiliara se apropie acum de valorile reale, in scadere, de sus de unde era acum cativa ani tot din cauza unor bogati (nu se citeste asa) care isi luau casa in Pipera cu banii de casa in centrul Vienei sau al Parisului.

 

On: Am vazut ca exista si pe ebay o instalatie completa cu 800 $, cu transport cu totul tot pe-acolo pe unde ai zis tu se ajunge, dar e mult prea scumpa, dupa parerea mea. Si cum amicul tau vinde cu 800 €, un amic de-al meu are un x-90, cu a/c functional, pe care il da cu 300 de euro daca il demonteaza el si cu 250 daca il demonteaza cine il ia. Maine, promit ca ma interesez ce si cum (daca difera si ce difera intre a/c-ul de jimny si cel de vitara/x90 - banuiala mea e ca maxim radiatorul si atat, poate nici ala), si dupa, vorbesc cu el si o sa iau eu instalatia, daca n-o fi dat-o deja, ca inteleg ca e pomana.

@Suzuk, multumesc, daca stiam ca are preinstalate parti ale instalatiei electrice si ca e mai usor ca la alte masini montajul, o luam mai demult.

 

Numai bine,

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

mita31 , dupa cum am spus si inainte, eu vb. de un sistem complet/functional de A/C de pe Jimny (nu Vitara/XC90 sau mai stiu eu ce, care "se potrivesc"). Gandestete ca dimensiunile compartimentului motor, felul in care sunt organizate instalatiile, componentele motorului sunt diferite de la o masina la alta; deci, eu cred ca este putin probabil ca toata instalatia aceea de A/C de pe XC 90 sa se potriveasca la fix pe Jimny, dar daca tu reusesti sa o montezi pe Jimny.., bravo tie.

Dar cum spuneai, fiecare este liber sa faca ce si cum vrea, altii sa plateasca 800 euro pe o instalatie originala Jimny altii sa adapteze instalatii de la alte modele.

Ar fi frumos sa pui niste poze cu instalatia de A/C de la XC 90 (montata pe Jimny) si sa ne spui daca este identica sau cel putin apropiata (nu ptr mine), ca daca este asa mare diferenta de pret fata de cea de Jimny, poate vor si altii sa aleaga aceasta varianta.

 

Salutare si spor la treaba.

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Ar fi bine sa stim si noi daca se potriveste. Din cate vad Jimny e foarte scumpa la piese second (ac, softtop, hardtop) fata de suratele ei (vitara, samurai). Prin urmare, orice compatibilitate cu alte piese suzuki e bine de stiut.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Bineinteles ca sunt mai scumpe piesele de Jimny s.h., ptr. ca un Jimny cu A/C, geamuri electrice, ABS si de preferat ptr. mine cu motorul M13A, nu il gasesti sub 4000 euro decat daca este "bubuit" rau. Pe cand o Vitara o poti gasi incepand de la 2000 euro.

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Incepe sa imi para rau ca nu mi-am luat vitara, chiar daca nu se mai fabrica. O groaza de avantaje: spatiu interior, stabilitate, pret piese/componente sh. In plus, chiar la preturi ridicate, aste de Jimny nu prea se gasesc. Asta e... Merg mai departe cu alegerea facuta si sper sa ma indragostesc mai mult pe parcursul relatiei, pana la divort. Pana atunci, mai caut sa ii fac imbunatatiri.

 

Revin cu intrebarea daca stie cineva vreun mester bun prin bucuresti pt Jimny, chestii curente, ca sa mai reduc din cheltuielile de service. Multumesc

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Lordule, te felicit pentru alegerea facuta, aceea de a-ti lua o limunizina de Jimny. :br Noi, astia cu cazanul, desi - slava Domnului - nu avem probleme pana in prezent, ne uitam in stanga si in dreapta care e piata ca, deh, pe viitor nu stii niciodata ce se intampla. Si se pare ca piata e formata din mocofani care dau de doua ori banii pe o piesa/componenta sh doar pentru ca masina lor se numeste Jimny si nu Samurai ori Vitara (n-o fi prost cel de cere). :fk2

 

Daca voiam sa imi iau masina de teren la un pret dublu, te asigur ca nu se numea Jimny. Dar fiind a treia masina, pe post de ATV, fii sigur ca ma uit la toate variantele. Sunt prea sarac sa arunc cu banii aiurea si pe lucruri proaste.

 

Oricum, multumim pentru reply-ul util. :tk

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Dar fiind a treia masina, pe post de ATV, fii sigur ca ma uit la toate variantele. Sunt prea sarac sa arunc cu banii aiurea si pe lucruri proaste

 

daca tot esti sarac, vinde junghiul ala de jimny si ramai la BMW. aia da masina .

 

:tk

 

PS1: jimny nu este pentru saraci. bmw-ul da.

PS2: multumeste-mi si mie pentru reply-ul util!

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

daca tot esti sarac, vinde junghiul ala de jimny si ramai la BMW. aia da masina .

 

:tk

 

PS1: jimny nu este pentru saraci.

PS2: multumeste-mi si mie pentru reply-ul util!

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Lordule, te felicit pentru alegerea facuta, aceea de a-ti lua o limunizina de Jimny. :br Noi, astia cu cazanul, desi - slava Domnului - nu avem probleme pana in prezent, ne uitam in stanga si in dreapta care e piata ca, deh, pe viitor nu stii niciodata ce se intampla. Si se pare ca piata e formata din mocofani care dau de doua ori banii pe o piesa/componenta sh doar pentru ca masina lor se numeste Jimny si nu Samurai ori Vitara (n-o fi prost cel de cere). :fk2

 

Daca voiam sa imi iau masina de teren la un pret dublu, te asigur ca nu se numea Jimny. Dar fiind a treia masina, pe post de ATV, fii sigur ca ma uit la toate variantele. Sunt prea sarac sa arunc cu banii aiurea si pe lucruri proaste.

 

Oricum, multumim pentru reply-ul util. :tk

 

N-ai inteles unde am batut cu postul meu:ha:. Mai citeste ultimile 3-4 posturi mai sus si poate intelegi.

 

N-am limuzina:ha:. De cand am luat-o n-am avut nici o belea,multumesc lui Dumnezeu. Ca am schimbat un capat de planetara si o bileta antiruliu aia e alta poveste. Pt ca s-au rupt in teren fortand prea tare... Tre sa sti si sa te uiti la ea cand o cumpari. nu doar la jimny ci la orice masina. Daca ii faci o intretinere periodica la jimny eu iti zic ca n-are moarte.

 

Ce nu mi-a placut la tine de la inceput a fost ca ai inceput numai sa critici marca asta:ha: . Se vede ca n-ai pic de habar.:ha:. Dar asa e la inceput. Nimeni nu s-a nascut invatat. O sa-ti cunosti masina pe parcurs, daca nu o vinzi, ca e NASPA:ha:

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

@LorD'Eko, omul nu a criticat marca si-a spus doar parerile (primele impresii) intr-un mod mai caterincos, nu cred ca intentia lui a fost sa deranjeze, ci doar sa afle cate ceva despre subiect, fiind la prima masina 4x4 pentru off-road asa cum a si marturisit inca de la inceput. Acum, faptul ca masina pe care si-o doreste, sau permite, din diferite motive stiute doar de el, este catalogata de catre unii drept "cazan", nu mi se pare ok. Cred ca te refereai la mine mai sus si la faptul ca intr-un cazan de Jimny, achizitionat cu 3-4000 de €, bagi bani continuu. Sa stii ca eu pana acum, am luat niste bucsi (2 buc.), si un simering de planetara, plus o baterie. Plus distributie noua, uleiuri si filtre. Restul, anvelope, trolii, proiectoare sau alte acareturi pe care le cumpara oamenii - le cumpara si aia care nu au cazane. Nu? Masina mea merge zi de zi si iese si in weekend-uri de pe strada, se da si pe zapada si nu are nicio problema.

@Edy_M: Nu am apucat nici astazi sa ma interesez despre instalatia de a/c, dar promit ca o sa revin cu detalii de indata ce o sa fiu in posesia lor.

@A13xF1v, stai linistit - Vitara nu era o alegere comparabila, pararea mea. Am multe cunostinte care au Vitara si care ies foarte mult cu ele impreuna cu altii care au Jimny si crede-ma cel putin la capitolul fiabilitate nu se compara. Jimny este cu punti rigide ca Samuraiul, Vitara e cu brate independente pe fata, fac des poc planetarele si grupurile (cand ti-e lumea mai draga). Adevarat ca sunt mai multe si piesele sunt mai ieftine, dar nu o sa fii dezamagit de Jimny, care, din ce spune lumea este destul de fiabil, comparabil cu samuraiul la acest capitol. Fata de samurai-ul pe arcuri lamelare ar avea avantaje de genul un plus de confort, (arcuri elicoidale), tabla putin mai buna, cateva dotari de confort in plus (servo, geamuri, oglinzi, el. si chiar abs si a/c, etc.). In plus este conceputa dupa Samurai deci este o versiune imbunatatita sau mai capabila si restilizata ca design a acestui brav predecesor. Vitara nu, este o cu totul alta masina, mai spre clasa crossover-e. Este o masina care consuma mai mult, o idee mai spatioasa in interior, si cam atat. Personal, consider ca si forma conteaza si, dupa parerea mea forma caroseriei este mult mai aspectuoasa la samurai si jimny decat la vitara.

 

Numai bine,

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

OFF: Topicul saga l-am deschis pentru a gasi impreuna solutii pt problemele pe care cred ca orice posesor mai amarastean ca mine, ori mai nabab precum un postac anterior le are. :hl Dupa ce am rasfoit tot forumul, am gasit ceva raspunsuri in unele proiecte tari, incercand cu greu sa diger si unele discutii inutile si acide care nu isi aveau rostul :F (unii au facut cariera pe aici din astea :uameni). Un lucru e clar, iti iei Jimny ori Samurai - portofelul e stors pana il vinzi. Agregatul cere in mod constant upgrade, iar posesorul sigur va fi lovit de maladia modificarilor. :2830912117: Dupa cum ziceam, sunt prea sarac sa iau lucruri proaste ce trebuie inlocuite sau sa fac modificari inutile cum am vazut ca s-au mai facut. Prin urmare, experienta celor mai multi de aici ar trebui sa ne faca mai uniti :2dr si saritori :h5, nu mai destepti unii fata de altii :banana.

 

ON: incerc curand o solutie noua pentru soft-top prin Bucuresti. Postez cand e gata.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Jimny este o alegere f. buna, am un Jimny a.f. 2004 de aproape 4 ani (modificat offroad) si un Jimny din 2001 de aproape 2 ani ( standard, fara nici un fel de modificare). Sunt super multumit de ambele, de cand le am nu au fost probleme grave sau costisitoare; revizii la uleiuri, filtre, ceva garnituri, rulmenti si simeringuri la puntea fata, schimbate o data la 3 ani (la cel modificat, la cel nemodificat nu am schimbat decat un simering de planetara si bineinteles uleiuri si filtre). Din punctul meu de vedere Jimny este o masinarie mult mai fiabila decat Vitara, chiar daca anumite piese sunt mai scumpe, le inlocuiesti destul de rar. O sa te convingi si tu in timp. Pana nu demult unul dintre Jimny a fost de vanzare, ptr. ca am vrut sa cumpar o masina ptr. drumuri lungi (o Skoda Octavia 1.9 TDI, ptr. consumul ei, fiabilitatea si spatiu), insa m-am "sucit" si am decis sa il pastrez, nu m-am putut desparti de aceasta masinuta ptr. ca este prea ok.

  • Like 1
:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Din punctul meu de vedere Jimny este o masinarie mult mai fiabila decat Vitara

 

In afara de faptul ca sta prost la capitolul planetare, grup fata (fapt care are si solutii), dati alte argumente. Ati avut Vitara ?

Nu vreau sa spun ca Jimny nu este o masina fiabila, cred acest lucru. De Samurai nu mai vorbim...

4x4, Way of Life !
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

OFF: Topicul saga ............ Un lucru e clar, iti iei Jimny ori Samurai - portofelul e stors pana il vinzi. Agregatul cere in mod constant upgrade, iar posesorul sigur va fi lovit de maladia modificarilor...........

 

 

Dragule, te contrazic!

 

Am Jimny caruia i-am pus simex dim standard si un scut la dif central si atat.......merge de rupe pamantul...

Am facut fff multe trase unde multi s-au inchinat...cand vedeau ca ajung si eu imediat in spatele lor..

 

Deci modificari minime si de bun simt, costuri - 1200 RON anv reesapate acum 3 ani + scut cred ca 300-400 RON...si un pic taiat din bara fata acasa in curte cu flex-ul ....

 

Acum depinde ce vrei de la masina....poti baga f multi bani in ea sau nu ....dar tine cont ca merge de rupe, urca de rupe...cu modificari minime.....

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

In afara de faptul ca sta prost la capitolul planetare, grup fata (fapt care are si solutii), dati alte argumente. Ati avut Vitara ?

Nu vreau sa spun ca Jimny nu este o masina fiabila, cred acest lucru. De Samurai nu mai vorbim...

 

Tu de unde stii ca sta prost la planetarele fata si grup????:ha: Ai avut tu jimny si ai bubuit grupuri sau planetare????????? Parerea mea despre vitara : sunt slabute la planetare si grupul fata!!! Am vazut live, in teren, 2 planetare rupte si 2 grupuri bubuite. Deci imi permit sa spun acest lucru. Pot sa zic ca unde au rupt vitarele planetare si grupuri treceai cu jimny relax!

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

In afara de faptul ca sta prost la capitolul planetare, grup fata (fapt care are si solutii), dati alte argumente. Ati avut Vitara ?

Nu vreau sa spun ca Jimny nu este o masina fiabila, cred acest lucru. De Samurai nu mai vorbim...

 

Orice problema de pe lumea asta are o rezolvare (cel putin), dar faptul este ca Vitara are probleme destule: dupa cum ai spus (si asta este arhicunoscuta) planetarele si grupul fata pica intr-o veselie, brate rupte la fel, motorul este plin de ulei tot timpul (curge din el ca dintr-un porc injunghiat), daca incingi motorul calumea arzi garnitura de chiuloasa imediat si in anumite cazuri se duce si chiuloasa (se deformeaza), pompa de servo se duce repede, tabla este sub orice critica, pe astea le cunosc eu (probabil ca mai sunt si altele). Am vandut o punte fata de SJ 413, ptr. un proprietar de Vitara, ptr. a face conversia punte cu suspensie independenta la punte rigida, ptr. ca se saturase omul sa schimbe planetare, grupuri si brate la ea.

Nu detin aceasta masina (o observatie, aici vb. de Vitara intre '90 si 2000 ca si a.f.) , insa inainte de a-mi cumpara Jimny am citit mult pe forumuri despre Samurai, Jimny si Vitara, am cautat prin toata tara aceste masinute, iar din cele trei modele in urma informatiilor adunate si a masinilor vazute pe viu, am ales Jimny de care nu am fost dezamagit pana acum. Daca dumneavoastra detineti o Vitara de care sunteti multumit si nu ati avut problemele de mai sus, ma bucur, dar asta nu insemna altceva decat ca sunteti una dintre exceptiile care intaresc regula. Bafta multa in continuare si sa va bucurati de ceea ce aveti, ptr. ca la urma urmei despre asta este vb., cea mai buna masina este cea pe care o ai! "Fericit nu este acela care are mult, ci acela care se multumeste cu putinul pe care il are!"

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Tu de unde stii ca sta prost la planetarele fata si grup????:ha: Ai avut tu jimny si ai bubuit grupuri sau planetare?????????

 

Ai inteles gresit, omul recunostea aceasta sensibilitate la Vitara, nu era vb. de Jimny (care cinstiti sa fim, nu sta nici el prea grozav la acest aspect, adica planetarele fata), cu toate ca, asa cum ai spus, pe unde la Vitara ii plesneau planetarele si ii bubuiau grupurile, Jimny trecea relax (asta am vazut si eu live) si mai mult, in aproape 4 ani de cand ma dau cu masinuta mea, eu nu am reusit sa rup nimic la ea (decat o toba ce am agatat-o intr-un bolovan) .

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use