Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jimny saga


A13xF1v
 Share

Recommended Posts

Re: Jimny saga

 

Cred ca tu vrei sa faci asa ceva: http://www.bits4vits.co.uk/store/jimny/1-5-jimny-suspension-lift-black/prod_843.html

Ideea e ca din prelungitoare nu poti sa o inalti prea mult (suportul de sub arc nu poate fi foarte inalt, ca altfel poate sa sara arcul la un moment dat). Banuiesc ca tu acum ai revenit la setup-ul original (arcuri, amortizoare, cauciucuri). Poti sa iei un kit de inaltare de-a gata (arcuri, amortizoare, furtune de frina). Vezi ca furtunele stock tin cam pina la o inaltare de ~ 1 inch (2.5 cm). In principiu poti sa pui lejer o inaltare de 5" fara alte modificari, peste valoarea asta ai nevoie si de bucsi cu corectie, etc.

 

Da. Asa e, ai intuit bine. Cu niste mici precizari. Asa arata un kit de inaltatoare pt. SL din poliamida:

 

suspension-lift-jimny-ad7f91008085867561-594-0-1-95-1.jpg.d76119c828d80851c389d27f5fe5a44b.jpg

 

si cam asa arata masina cu ele montate:

 

suspension-lift-jimny-a2d5f10080840959b6-594-0-1-95-1.jpg.c86a8e10d285d5778526729c3fc74c78.jpg

 

Prelungitoarele pentru amortizoare, exact ca si cele de la jimnybits. Toate astea se pot face (ieftin), cumpara din ro de la cei care fac si comercializeaza (putin mai scump) sau cumpara de la jimnybits mai scump decat cele doua variante de mai sus. Inca o chestie, inaltatoarele pentru arcuri nu se monteaza sub arcuri ci deasupra lor, si daca sunt facute bine, si asezate bine, nu au cum sa sara niciodata de la locul lor. Partea lor care este mai subtire, intra fix (fortat) in partea interioara superioara a arcului. Partea interioara superioara a inaltatorului intra fix peste bulonul din sasiu unde intra arcul in mod normal. Apoi trebuiesc prelungite amortizoarele sau montate altele cu cursa mai lunga. Tip: pana la 10 cm sau 5 inches SL, nu trebuie sa pui furtune de frana mai lungi merg cele stock daca le desprinzi din prinderile lor originale si anume stg. fata din prinderea de pe caroserie la iesirea din compartimentul motor si in dreapta spate din prinderea de pe sasiu. Eu asa am facut si am avut liftare de minim 10 cm cu flexari serioase si fara probleme. Cand am cumparat masina avea montat cu kit de inaltatoare exact ca cele din poza de mai sus dar cu inaltimea de doar 40 mm. Si masina statea putin aplecata spre partea dreapta. Am crezut ca sunt arcurile obosite si de aia am renuntat la kit-ul de inaltare si la arcurile stock si le-am montat pe cele de ford fara inaltatoare. Cand am constatat ca masina sta in continuare aplecata spre dreapta, am studiat problema si am ajuns la concluzia ca e din barile Panhard care trebuiesc lungite. In acel moment le-am facut reglabile si m-am jucat putin la ele pana am mai indreptat-o putin, dar nu de tot, ca venise frigul si zapada si am lasat-o asa. M-am multumit cu faptul ca rezolvarea problemei s-a gasit, chiar daca isi asteapta randul, inca. Mentionez ca masina cu arcurile stock plus inaltatoare este confortabila exact ca atunci cand are doar arcurile practic e acelasi lucru. Cu alte arcuri - in cazul meu de ford focus se schimba total datele problemei. Nu imi cumpar un kit de inaltare de pe jimnybits pentru ca il pot face mult mai ieftin la strung si la fel de eficient. Iar de un kit complet de suspensie cu arcuri si amortizore si tendoane si etc. cu 7-8-900 de iepuroi nici nu poate fi vorba, din punctul meu de vedere. Daca aveam atatia bani imi luam lj73 sau y60:ha: In plus am auzit oameni care si-au luat suspensii hd trailmaster by maas sau ome si se plangeau ca masina a devenit mult mai rigida. Ori eu asta nu vreau. Am trecut odata prin experienta asta si mi-a ajuns. M-a ajutat de fapt sa-mi dau seama ce vreau de fapt: o vreau inaltata 50-60 mm fata de stock ca sa pot pune niste anvelope putin mai mari gen 215/75/15 at sau mt, eventual sa decupez putin plasticele si cam atat, dar sa fie cat mai confortabila si controlabila, nu sa sar in sus ca butelia pe strada (cu gropi). Daca vroiam asa, imi luam vitara :ha::ha::ha:, no offence posesorilor de vitara ...

 

Numai bine,

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Jimny saga

 

Inca o chestie, inaltatoarele pentru arcuri nu se monteaza sub arcuri ci deasupra lor, si daca sunt facute bine, si asezate bine, nu au cum sa sara niciodata de la locul lor. Partea lor care este mai subtire, intra fix (fortat) in partea interioara superioara a arcului. Partea interioara superioara a inaltatorului intra fix peste bulonul din sasiu unde intra arcul in mod normal.

 

Corect! Asa sint puse si ale mele.

 

PS: vezi ca Vitara e mai comfortabila decit Jimny (are suspensie independenta pe fata), cel putin in varianta stock.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

In plus am auzit oameni care si-au luat suspensii hd trailmaster by maas sau ome si se plangeau ca masina a devenit mult mai rigida

 

Amortizoarele Trailmaster vin in 2 variante: sport si comfort. Poate in cazurile respective era vorba de o suspensie sport, care nu facea altceva decit sa isi faca treaba. Eu am Trailmaster comfort si e clar mai moale decit aia originala.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Amortizoarele Trailmaster vin in 2 variante: sport si comfort. Poate in cazurile respective era vorba de o suspensie sport, care nu facea altceva decit sa isi faca treaba. Eu am Trailmaster comfort si e clar mai moale decit aia originala.

 

Ok. Am inteles. Dar din postarea ta anterioara inteleg ca ai inaltatoarele pentru arcuri montate deasupra arcurilor. Din ambele postari, deduc ca tu ai o suspensie formata din arcuri stock plus inaltatoare pentru arcuri care lucreaza in tandem cu un un kit de 4 amortizoare trailmaster by maas, varianta confort. Eu vorbeam despre arcurile de la kiturile complete de suspensie, ca sunt mai tari. Rolul amortizorului e acela de a amortiza socul dar daca arcul e mai dur, simti cu totul altfel comportamentul masinii pe suprafete denivelate. Cred ca exista si kituri complete de supsensie confortabile, dar costa foarte mult, pentru mine. Asa ca eu am inteles care e varianta cea mai ieftina pentru mine, arcuri stock, care sunt moi (confortabile) si inaltatoare peste ele, combinate cu niste telescoape fie ele cele stock, prelungite, care sunt de asemenea confortabile, fie altele asemenea ca duritate dar cu o cursa putin mai lunga.

 

Numai bine,

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

mita31 care este pretul maxim pe care vrei sa il platesti ptr. acest upgrade (suspension lift)? La roly gasesti varianta low cost de suspension lift de 4cm la aprox. 200 euro, uite aici http://forum.club4x4.ro/showthread.php?54735-Suspension-Lift-Suzuki-jimny&p=838849&viewfull=1#post838849

 

P.S. Nu ii fac reclama, nu am procent din vanzari; tot ce spun este ca la acest pret ai varianta asta fara batai de cap, dar daca te descurci sa iesi mai ieftin de atat, atunci este ok.

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Referitor la gluma cu lipsa de confort din vitara am mers cu vitara stock inainte sa-mi cumpar jimny. Era masina unui prieten si am simtit un tangaj enorm in genul celui care se simte in sj samurai pe arcuri de foi. La orice hop cat de mic pe care il luam cu fata era jale si aici vorbesc din nou de confortul pe asfalt cu denivelari. Toate cele 3 autoturisme sunt scurte intre axe si asta e un lucru care are avantaje si dezavantaje in off-road dar dintre toate, jimny mi se pare cea mai confortabila, vorbesc dupa ce am testat, nu din auzite. La Sj Samurai e clar arcurile lamelare nu au nimic in comun cu confortul, cele mai noi cu elicoidale sunt alta mancare de peste, nu am testat si nu vorbesc despre ele. Stiu ca vitara are suspensie independenta pe fata, asta poate ajuta la atenuarea ruliului dar eu ca exemplu te pun sa-ti imaginezi ce faci la un limitator de viteza (cocoasa din aia de dinaintea trecerii de pietoni) pe care il iei perfect perpendicular cu ambele roti de fata in acelasi timp? Si de multe ori si pe forestiere exista mici canale care brazdeaza drumul si simuleaza oarecum socul pe care il ia suspensia unui autoturism. Sa nu ma intelegi gresit, si jimny si vitara si samuraiul sunt masini scurte si chiar iti dau aceasta senzatie cand le conduci, dar mie personal, jimny mi se pare a fi mai eficient la partea de amortizare-suspensie, poate e doar parerea mea. Vorbim de stock.

 

Numai bine,

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

mita31 care este pretul maxim pe care vrei sa il platesti ptr. acest upgrade (suspension lift)? La roly gasesti varianta low cost de suspension lift de 4cm la aprox. 200 euro, uite aici http://forum.club4x4.ro/showthread.php?54735-Suspension-Lift-Suzuki-jimny&p=838849&viewfull=1#post838849

 

P.S. Nu ii fac reclama, nu am procent din vanzari; tot ce spun este ca la acest pret ai varianta asta fara batai de cap, dar daca te descurci sa iesi mai ieftin de atat, atunci este ok.

 

Super pret. Dar eu am deja prelungitoare pentru amortizoarele de fata facute la strung din hexagon de 19, exact cum sunt cele de la roly sau cele de la jimnybits, niste chestii care se infileteaza pe tija amortizorului si prelungesc tija si implicit cursa amortizorului, pe care am dat 30 RON, material plus manopera strungarului adica 15 ron buc. Pe spate deja am alte amortizoare mai lungi. Pe inaltatoare o sa dau intre 100 si 200 ron pe toate 4, in functie de materialul din care le voi face, poliamida e cea mai scumpa, otelul e cel mai ieftin. Oricum as face calculele, ies mult mai ieftin daca le fac pe aici, nu? Oricum, de retinut amortizoarele magnum technology. Merci mult. :h5

Si dupa cum am mai spus, am mai avut inaltatoare de 40 mm si vreau mai inalte, de 50 mm minim, poate chiar de 60 mm, ma gandesc si ma decid, imi ajung furtunele de frana, barile Panhard le am reglabile, pot sa ma joc cum vreau aici, in niste limite.

 

Numai bine,

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Jimny saga

 

Eu am pus cauciuc de 2+2cm sub arcuri fara prelungitoare la amortizoare si BL de 5cm combinate cu insa turbo 195/80/15 +jante intoarse pe dos la maxim si rezulta asta

17022013344.thumb.jpg.7e7ecb2270158ec4359fc3bd010adc43.jpg

10022013326.thumb.jpg.7166302f7ef5da0c04ed2c038d9e4eb0.jpg

da doamne noroi ca simexuri avem noi :tk
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Re: Jimny saga

 

Pana la urma stie careva cat e un aer conditionat la reprezentanta, am vazut ca se gaseste la accesorii...

 

nou nu stiu cat este dar second stiu ca este 500e pentru jimny din 2006-2013 si 350e pentru jimny 1998-2005

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Eu am pus cauciuc de 2+2cm sub arcuri fara prelungitoare la amortizoare si BL de 5cm combinate cu insa turbo 195/80/15

 

Offtopic dar scriu aici ca v-am prins pe amandoi @piticu82 si @ionica77 :grin:... aveti/ati avut ambii 195/80/R15 simex... dar unul spune ca i-a fost suficient un SL 5cm, iar altul spune ca a trebuit (pe langa SL) sa puna si BL de 5cm ca sa nu atinga cu anvelopele respective.

Asa ca intreb (ca sa nu cumpar degeaba cauciucurile): cum e treaba cu 195-urile resapate, intra sau nu doar cu SL de 5cm?

Multzam :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

eu am avut suspensie old man emu de 5cm si anvelope 195.80.15 cu jante aliaj 7 j si nu freca nici unde,dar am incercat si variant cu flanse de 30mm si atunci frecau rotile la denivelari mai mari dar am dat jos flansele si nu am mai avut problem cu frecatul.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

nou nu stiu cat este dar second stiu ca este 500e pentru jimny din 2006-2013 si 350e pentru jimny 1998-2005

 

Si unde as putea gasi pt unul din 98-05? Marturisesc ca pe la dezmembrari nu prea am avut noroc la pretul asta, iar instalarea pare a fi foarte anevoiasa...

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Si unde as putea gasi pt unul din 98-05? Marturisesc ca pe la dezmembrari nu prea am avut noroc la pretul asta, iar instalarea pare a fi foarte anevoiasa...

 

se pot comanda noi, originale suzuki si hardtop si soft top. singura problema este ca-s poleite cu aur.

 

-hardtop in jur de 6200 ron

-softtop in jur de 5300 ron

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

se pot comanda noi, originale suzuki si hardtop si soft top. singura problema este ca-s poleite cu aur.

 

-hardtop in jur de 6200 ron

-softtop in jur de 5300 ron

 

Cred ca era vb. despre A/C, nu despre hardtop/softop! :grin:

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

nu ai cautat unde trebuie,de ex la mine gasesti am pentru jimny an 1998-2005 pentru motor 1298cm distributie curea,si mai am pentru jimny modelul cu bordul nou 2006-2014,motor 1324cm distributie lant

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Cred ca era vb. despre A/C, nu despre hardtop/softop! :grin:

 

preturile pe care le-am pus sunt pentru:

 

99000-990YB-512 = hardtop negru = 6100 ron

99000-990YB-513 = hardtop alb = 6100 ron

00800-VERDE-JIM = softtop negru = 5200 ron

 

comandabile la reprezentantele suzuki sau in retelele unix/bardi/autonet/autotal.

  • Like 1

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Re: Jimny saga

 

Buna ziua,

Am doua nelamuriri in legatura cu montarea unui sistem de aer conditionat pe un Jimny, modelul dupa 2005 :

1. este necesar demontarea totala bordului, pentru vaporizator si ce mai trebuie montat? inteleg ca aeroterma nu trebuie schimbata, este ok cea de pe masina fara aer.

2. cat de mult difera intreg sistemul de aer conditionat pentru Jimny, model dupa 2005, fata de sistemul de aer conditionat pentru Jimny , modelul pana in 2005. In afara de buton, ce alceva difera, de nu se potrivesc unul cu celalalt ?

Observ ca e o diferenta de pret intre cele doua sisteme de aer conditionat. Deci , exista diferente de constructie, de montaj sau nu ?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

nu ai cautat unde trebuie,de ex la mine gasesti am pentru jimny an 1998-2005 pentru motor 1298cm distributie curea,si mai am pentru jimny modelul cu bordul nou 2006-2014,motor 1324cm distributie lant

 

Salut

 

Ce include instalatia? Puteti atasa ceva poze?

Pe partea electrica ce modificari trebuiesc facute?

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use