Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jimny saga


A13xF1v
 Share

Recommended Posts

Re: Jimny saga

 

 

:h5 Mersi,

ai fost pe faza, cum spuneam, l-as fi adaugat eu in topicul SUZUKI-JIMNY-DIY, insa nu puteam decat daca il puneam intr-o postare diferita, si cum era deja o postare pe subiectul SCUTURI...!

Edited by edy_M
:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Jimny saga

 

O intrebare pt. posesorii vechi si experimentati, ce dimensiune de anvelope bfg km2 mt se poate monta maxim pe un suzuki jimny stock? Un prieten vrea sa isi cumpere si m-a rugat sa-l ajut, omul merge la vanatoare si la off-road soft. Incap fara sa atinga 215/75/15 sau sa-i spun sa ia exact 205/70/15, dimensiunea stock? :tk

 

Numai bine,

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

O intrebare pt. posesorii vechi si experimentati, ce dimensiune de anvelope bfg km2 mt se poate monta maxim pe un suzuki jimny stock? Un prieten vrea sa isi cumpere si m-a rugat sa-l ajut, omul merge la vanatoare si la off-road soft. Incap fara sa atinga 215/75/15 sau sa-i spun sa ia exact 205/70/15, dimensiunea stock? :tk

 

Numai bine,

 

Salut,

Cele mai mici anvelope de la BFG (km2 mt) sunt 215/75/15 care nu incap pe un jimny stock fara sa atinga. Trebuie o inaltare de minim 2".

BFG km2 mt nu exista pe dimensiune stock.

Jimnyholic inside :j

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Mita, da tu o cautare pe sectiunea Jimny dupa "dimensiune anvelope". O sa trebuiasca sa fie rezultate pe tema asta, intrebarea asta a fost pusa de o multime de oameni, unii incepatori, altii experimentati care au dat si raspunsuri bazate pe teste.

 

Cand intri pe sectiunea Jimny, deasupra listei de topicuri ai un Search forum. Cu optiunea "Arata mesaje" mie la prima incercare mi-a dat 15 rezultate, de acolo daca deschizi topicurile dai de detalii. Poti face asta si pe sectiunea "Samurai", ca nu sunt diferente asa de mari, tind sa cred ca ce merge pe un Sami stock merge si la Jimny.

Samurai incepator
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

OIncap fara sa atinga 215/75/15 sau sa-i spun sa ia exact 205/70/15, dimensiunea stock?

 

215/75R15 nu incap pe nici un Jimny stock, iti trebuie un lift, iar daca ai modelul curent (ala cu bara ma joasa), trebuie sa "barbieresti" si din bara fata. 205/75R15 incap fara probleme si dimensiunea asta se poate omologa.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

215/75R15 nu incap pe nici un Jimny stock, iti trebuie un lift, iar daca ai modelul curent (ala cu bara ma joasa), trebuie sa "barbieresti" si din bara fata. 205/75R15 incap fara probleme si dimensiunea asta se poate omologa.

 

Merci, asadar, daca sunt 205/75 nu e o problema tipul anvelopei ... Indiferent ce profil isi va alege fie el A/T sau M/T, omul nu se pricepe si nici nu vrea sa o ridice, cu atat mai putin s-o cioparteasca, dupa cum am amintit anterior. Stiam ca bfg mt km2 nu exista mai mici de 215/75 dar exista alte marci, modele dimensiunea asta 205/75/15. Exemple?

 

Numai bine,

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Merci, asadar, daca sunt 205/75 nu e o problema tipul anvelopei ...

 

Eu vorbeam de anvelopele normale. Mai ia in calcul ca o anvelopa resapata e mai mare in diametru (si mai grea) decit una de "prima mina", desi pe ele e scrisa aceeasi dimensiune.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Complicatii inutile! Spune-i cunostintei tale sa isi cumpere un set de anvelope dimensiunea originala 205/70/15 de la Insa Turbo, A/T sau M/T, adica Insa turbo-Ranger (50% on-road/50% off-road sau Insa Turbo-Dakar (80% offroad/20%onroad), preturile sunt f. bune, iar ca dimensiune sunt o idee mai mari ptr. ca sunt resapate, dar se incadreaza pe Jimny fara inaltare.

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Nu vrea resapate, doar noi. De-aia ma intrebase de bfg km2 215/75/15, i-am spus azi ca fara un SL de minim 5 cm si coafarea aripilor nu-i merg, ating. M-am uitat acum si am gasit General Grabber A/T 205/75/15:

 

b58e6c4347123a64160fd0cea743805a.jpg.d16ab25a744bfaacbd65d6713cd2d6f9.jpg

 

Si General Grabber A/T 2:

 

general85.jpg.4d72aa68df1f8b2bc4687cd2a567b8e1.jpg

 

care mie personal imi plac foarte mult si daca as avea bani cred ca spre astea m-as orienta. Am mai vazut niste Kumho KL71 XL Road Venture 195/80/15:

 

8210.jpg.932cd59320745687128f8e29f22bde30.jpg

 

care iar mi se par interesante, dar cam scumpicele, ar mai fi FEDERAL COURAGIA, nu stiu daca au dimensiunea 205/75/15, aveti, ati avut vreunul dintre voi anvelope FEDERAL sunt bune sau nu, ca reclama li s-a tot facut de ceva timp incoace, sau vreunele din cele de mai sus, pareri, sfaturi?

 

Numai bine,

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Sau dati-mi alte exemple sau recomandari, daca aveti, :tk

 

Numai bine,

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Daca vrei ceva care sa mearga tot anul, iti recomand General Grabber A/T 2, daca vrei ceva mai spre MT iti recomand Kumho KL71 (dar astea nu or sa mearga prea bine iarna, in special la frinare). General Grabber A/T (primul profil) mi se pare ca seamana prea mult cu o anvelopa de strada.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

General Graber AT2 sunt anvelope extraordinare, le-am avut pe Jimny si am fost super multumit de ele ca si comportament pe sosea, iarna pe zapada si gheata, aderenta pe piatra, insa la noroi nu fac fata f. bine, in rest nota 10+ ptr. ele. Problema este ca nu gasesti dimensiunea 205/70/15 ci doar 205/75/15 (asta din cate stiu eu), daca ai gasit pe undeva acest tip de anvelopa pe 205/70/15 sa imi spui, ca vreau si eu.

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

General Graber AT2 sunt anvelope extraordinare, le-am avut pe Jimny si am fost super multumit de ele ca si comportament pe sosea, iarna pe zapada si gheata, aderenta pe piatra, insa la noroi nu fac fata f. bine, in rest nota 10+ ptr. ele. Problema este ca nu gasesti dimensiunea 205/70/15 ci doar 205/75/15 (asta din cate stiu eu), daca ai gasit pe undeva acest tip de anvelopa pe 205/70/15 sa imi spui, ca vreau si eu.

 

Corect, nu am gasit General Grabber AT 2 decat 205/75/15, dar UNDE spunea ca merg, fara nici o modificare si cred ca daca sunt asa de bune cum spuneti, pe astea o sa i le recomand prietenului meu. Si pe viitor cine stie, poate si eu tot din astea o sa-mi cumpar, multumesc pentru feed-back!

 

Numai bine,

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

De fapt da, diferenta este destul de mica(de la 205/70 fata de 205/75), doar 1 cm pe diametru, adica doar 0,5 cm pe raza.

La ce pret le-ai gasit si unde?!

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

diferenta este destul de mica(de la 205/70 fata de 205/75), doar 1 cm pe diametru, adica doar 0,5 cm pe raza.

 

1cm pe raza, pentru ca diferenta de balon e de ~ 10mm.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

@Edi, am gasit pe ****** alegi la tip "anvelope 4x4 all terrain" si latimea - atat - 205, si o sa ti le arate pe toate. Similar, ca sa vezi mt-urile.

 

Numai bine,

Edited by Astral
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

@Edi, am gasit pe **********, alegi la tip "anvelope 4x4 all terrain" si latimea - atat - 205, si o sa ti le arate pe toate. Similar, ca sa vezi mt-urile.

 

Numai bine,

 

Multumesc, sunt f. bune preturile!

Edited by Astral
:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Din nou, o intrebare: cine poate sa imi dea si mie cotele exacte ale inaltatoarelor pentru SL cu arcurile stock de Jimny? Am renuntat la arcurile care erau + 10 cm (de ford focus) si am revenit la arcurile stock. De ce? Din mai multe motive. Confortul e unul dintre ele. Erau prea dure si masina topaia destul de deranjant chiar si cu presiunea scazuta in anvelope. Siguranta ar fi un alt motiv. Am spus ca nu ma puteam tine la ea pe drum drept dar cu denivelari, la viteze de peste 60 km/h. Mai aveam si anvelope 265/70/15 (mult prea mari, concluzionez acum - msina nu mai tragea). Dupa ce am incercat, m-am convins, arcurile trebuie ori inlocuite cu altele calculate pentru masina ori pastrate si adaugate inaltatoare. Amortizoarele, merg cele stock, prelungite sau cautate altele mai lungi. Acum vreau sa-mi fac la strung inaltatoare de 50 sau 60 mm, din poliamida (duramid®) sau dur-aluminiu sau otel. Imi trebuie diametrul exterior de jos al inaltatorului acolo unde intra in arc, si diametrul interior de sus unde se centreaza in bulonul de pe sasiu. Restul sunt detalii:grin:. Daca are cineva inaltatoare de la Roly si stie aceste dimensiuni il rog sa mi le comunice si mie. Azi mi-am comandat si un amortizor de directie de mercedes cobra, care este Meyle si costa 90 ron si maine imi vine. Este amortizor bucsa-bucsa si o sa il montez ajutandu-ma de indicatiile voastre din tread-ul "montare amortizor de directie jimny", care sunt foarte folositoare.:h5

 

Numai bine,

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Mita, daca te ajuta pozele pt montarea amortizorului, ma bag sub masina. L-am montat de curând, dar am dat aproape de 5 ori mai mult. :cr1

 

Imi poate imprumuta cineva cu geamurile laterale de la cabrio? :tk

Am nevoie pt model sa le fac la un tapiţer. :Hr

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Mita, daca te ajuta pozele pt montarea amortizorului, ma bag sub masina. L-am montat de curând, dar am dat aproape de 5 ori mai mult. :cr1

 

Imi poate imprumuta cineva cu geamurile laterale de la cabrio? :tk

Am nevoie pt model sa le fac la un tapiţer. :Hr

 

@Alex, nu imi trebuie poze, am inteles de la colegi, exact cum se monteaza. Tu ai dat mai mult pentru ca ai luat un amortizor mai bun, HD, probabil - care isi face treaba mai bine si probabil e mai durabil in timp. Si care, in plus este bolt-on. Cel de Mercedes cobra, e un amortizor bucsa-bucsa si ii trebuiesc facuti suporti pentru montare.

 

Cu geamurile laterale de la soft-top, cred ca ar trebui sa gasesti pe cineva care sta in Bucuresti, care are eventual un garaj si care nu merge zi de zi cu masina. Eu ti le-as da cu placere, dar dureaza 24h transportul de aici pana acolo, cateva ore pe la tapiter si inca 24h pana ar ajunge inapoi. In timpul asta ar trebui sa o bag in curte ca nu am garaj, nu ar fi asa de mare problema - dar mi-e ca ploua sau ninge si as dormi cu stress noaptea sa nu ma lase careva fara bunti bunti:banana Dar daca nu gasesti. anunta-ma si vedem cum o rezolvam.:h5

 

Numai bine,

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Multumesc, sper sa gasesc pe cineva in Bucuresti. Pt probleme cu precipitatiile las husa mea, care rezista daca nu bate vantul prea tare. :ha: Mai mult de o zi nu cred ca durează.

 

PS. Acelasi amortizor, dar cu tot cu prindere si manopera.

Edited by A13xF1v
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny saga

 

Din nou, o intrebare: cine poate sa imi dea si mie cotele exacte ale inaltatoarelor pentru SL cu arcurile stock de Jimny? Am renuntat la arcurile care erau + 10 cm (de ford focus) si am revenit la arcurile stock. De ce? Din mai multe motive. Confortul e unul dintre ele. Erau prea dure si masina topaia destul de deranjant chiar si cu presiunea scazuta in anvelope. Siguranta ar fi un alt motiv. Am spus ca nu ma puteam tine la ea pe drum drept dar cu denivelari, la viteze de peste 60 km/h. Mai aveam si anvelope 265/70/15 (mult prea mari, concluzionez acum - msina nu mai tragea). Dupa ce am incercat, m-am convins, arcurile trebuie ori inlocuite cu altele calculate pentru masina ori pastrate si adaugate inaltatoare. Amortizoarele, merg cele stock, prelungite sau cautate altele mai lungi. Acum vreau sa-mi fac la strung inaltatoare de 50 sau 60 mm, din poliamida (duramid®) sau dur-aluminiu sau otel. Imi trebuie diametrul exterior de jos al inaltatorului acolo unde intra in arc, si diametrul interior de sus unde se centreaza in bulonul de pe sasiu. Restul sunt detalii:grin:.

 

Cred ca tu vrei sa faci asa ceva: http://www.bits4vits.co.uk/store/jimny/1-5-jimny-suspension-lift-black/prod_843.html

Ideea e ca din prelungitoare nu poti sa o inalti prea mult (suportul de sub arc nu poate fi foarte inalt, ca altfel poate sa sara arcul la un moment dat). Banuiesc ca tu acum ai revenit la setup-ul original (arcuri, amortizoare, cauciucuri). Poti sa iei un kit de inaltare de-a gata (arcuri, amortizoare, furtune de frina). Vezi ca furtunele stock tin cam pina la o inaltare de ~ 1 inch (2.5 cm). In principiu poti sa pui lejer o inaltare de 5" fara alte modificari, peste valoarea asta ai nevoie si de bucsi cu corectie, etc.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use