Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!


Postări Recomandate

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

In primul rand cred ca ar trebui sa separati munca oamenilor de la Sighisoara de arbitraj sau de modul in care au fost facute depunctarile si implicit clasamentul.

Din ce am inteles nimeni nu s-a plans ca ar fi fost greseli de roadbook sau erori majore in organizare (aici nu se include si meniul servit la masa).

 

Pe de alta parte, in ceea ce priveste centura de siguranta sau casca de protectie... in regulament zice asa : "se depuncteaza nepurtarea centurii de siguranta cat timp masina este in miscare" sau "se depuncteaza nepurtarea castii de protectie cat timp masina este in miscare". Nu se specifica nimic referitor la catarama sau la bareta de sub barbie...ca a fost deschisa sau inchisa. Aici totul ramane interpretabil.

 

Atata timp cat nu se specifica in regulament clar ca acea centura trebuie sa fie inchisa sau ca acea casca trebuie legata sub barbie, depunctarea este cel putin discutabila.

 

Asa vad eu ca scrie in anexa D:

"e. nepurtarea centurii de siguranta de catre pilot si/sau copilot se penalizeaza cu 100

puncte pe echipaj de fiecare data cand vehicolul se afla in miscare si se constata acest

lucru.

f. nepurtarea castii de protectie de catre pilot si/sau copilot se penalizeaza cu 100 puncte

pe echipaj de fiecare data cand vehicolul se afla in miscare si se constata acest lucru. "

 

In anexa A. scrie asa:

 

Clasa Standard:

 

"Centurile de siguranta sunt obligatorii pentru pilot si copilot. Prinderea centurilor de siguranta

se va face minim in 3 puncte. Este permisa inlocuirea centurilor de siguranta din dotarea originala a

autovehiculului. Este recomandata utilizarea centurilor de siguranta cu prindere in 4 puncte."

 

"Casca trebuie sa fie destinata pentru competitii auto/moto."

 

Referitor la celelalte clase:

 

"Centurile de siguranta sunt obligatorii pentru pilot si copilot. Centurile de siguranta trebuie sa

fie de tip ham cu prindere in minim 3 puncte. Este recomandata utilizarea centurilor de siguranta

omologate pentru competitii auto si in termen de valabilitate."

Casca trebuie sa fie destinata pentru competitii auto/moto.

Se recomanda utilizarea castilor omologate pentru competitii auto, cu valabilitatea in termen."

 

Nu scrie nicaieri ca acea casca trebuie sa fie omologata la clasa Standard sau la celelalte clase. Ci doar ca se recomanda ca acestea sa fie omologate ceea ce este cu totul altceva.

 

Acum cu cazul de fata ...

Nu poti penaliza pe cineva ca si-a deschis catarama centurii de siguranta in timpul unui concurs atata timp cat acest lucru nu este specificat CLAR in regulament (catarama inchisa = purtat centura, catarama deschisa = nepurtare centura). Raspunsul la contestatie este din punctul meu de vedere hilar. In ce masura poti penaliza un concurent in cazul in care situatia respectiva nu este acoperita de regulament? Si mai ales, sa-i dai si un raspuns scris in acest sens ...

 

In probele de trial (ss) multe dintre aceste operatiuni se desfasoara in miscare. Cum probezi faptul ca intai masina s-a oprit si dupa aia catarama s-a deschis sau invers. Cand sunt chestii legate de secunde. Chestiile astea intotdeauna vor fi discutabile.

 

Alt caz: masina este pe o coborare si aluneca usor spre marginea unui hau. Copilotul isi deschide centura, coboara din masina in miscare si se duce rapid sa asigure masina cu troliul de spate. Asa ar trebui sa faca sau mai bine sa astepte pana masina a cazut in hau cateva sute de metri in gol? Aceasta situatie ar putea fi penalizata?

 

Cum am mai spus, nu sunt nici pro unii si nici pro altii. Dar incet si sigur distrugeti reputatia acestui hobby. Aceste intreceri sportive au devenit intreceri de orgolii si doar evaluari de coaie. In conditiile in care au ajuns sa se speculeze detalii de genul asta. Unde mai e frumusetea sportului? A unei intreceri unde ar trebui sa predomine sportivitatea...

 

Nu contest pe nimeni, drept urmare nu vreau sa luati acest post drept un atac la adresa cuiva ca nu este asa ceva. Doar ca din punctul meu de vedere, ca si spectator, ca si suporter al acestui hobby ceea ce vad ma deranjeaza. Asa vreti voi sa atrageti noi participanti in intrecerile sportive? Asta e calea?

  • Like 1

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 186
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

CNOR=Cumetria Nationala a Offroadului Romanesc

 

Astia au masurat 10m la Tibi "cumătru" nu " cu metru'"

 

Asa se intampla cand se urca gaina in vârful grămezii de gunoi sau purceaua in copac.

Editat de Radu Chelaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Radule,

Asa cum bine stii intr-o competitie sportiva exista un singur castigator, locul 1. Restul sportivilor...sunt doar participanti. In masura in care nu se renunta la "mentalitatea de loc 8" si din partea sportivilor, evident acea intrecere sportiva se transforma in altceva. Si mai e ceva. Talentul nativ nu se poate suplini cu nimic. Nici cu tone de bani sau cu tone de fiare sudate in nu stiu ce fengshui de nu stiu ce maestru emerit. Exemple veti gasi usor ptr ca sunt oameni care stiu sa se bucure de acest hobby si/sau castiga aceste competitii fara sa conteste vreodata ceva.

 

Cred ca schimbarea pe care o cautam cu totii nu vine doar din schimbarea celor care conduc acum offroadul la nivel de competitie. Vine si din schimbarea mentalitatii noastre ca participanti, organizatori, judecatori sau suporteri ai offroadului.

 

Inainte de a contesta ceva sau de a injura pe cineva care face un lucru, bun sau rau (dupa pricepere) hai sa ne gandim daca fiecare dintre noi ar putea face din postura actuala un lucru mai bun.

 

Asa ca daca vreti competitii de calitate sau pur si simplu un mod de relaxare eficient, lasati orgoliile la o parte si ...puneti umarul in sustinerea acestui hobby, indiferent ca se numeste cnor, 100track sau pur si simplu o simpla iesire de weekend.

Sa fi hater sau sa darami e simplu de tot dar sa concepi sau produci o valoare adaugata e al dracu de complicat.

 

Poate ca multi ma injura ca scriu aici, ptr ca nu vin la competitii. M-am saturat insa sa vad oameni care se fut aiurea intre ei, desi prefera aceeasi mancare, mananca la aceeasi masa, se imbraca la fel, au acelasi hobby... etc

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Radule,

Asa cum bine stii intr-o competitie sportiva exista un singur castigator, locul 1. Restul sportivilor...sunt doar participanti. In masura in care nu se renunta la "mentalitatea de loc 8" si din partea sportivilor, evident acea intrecere sportiva se transforma in altceva. Si mai e ceva. Talentul nativ nu se poate suplini cu nimic. Nici cu tone de bani sau cu tone de fiare sudate in nu stiu ce fengshui de nu stiu ce maestru emerit. Exemple veti gasi usor ptr ca sunt oameni care stiu sa se bucure de acest hobby si/sau castiga aceste competitii fara sa conteste vreodata ceva.

 

Cred ca schimbarea pe care o cautam cu totii nu vine doar din schimbarea celor care conduc acum offroadul la nivel de competitie. Vine si din schimbarea mentalitatii noastre ca participanti, organizatori, judecatori sau suporteri ai offroadului.

 

Inainte de a contesta ceva sau de a injura pe cineva care face un lucru, bun sau rau (dupa pricepere) hai sa ne gandim daca fiecare dintre noi ar putea face din postura actuala un lucru mai bun.

 

Asa ca daca vreti competitii de calitate sau pur si simplu un mod de relaxare eficient, lasati orgoliile la o parte si ...puneti umarul in sustinerea acestui hobby, indiferent ca se numeste cnor, 100track sau pur si simplu o simpla iesire de weekend.

Sa fi hater sau sa darami e simplu de tot dar sa concepi sau produci o valoare adaugata e al dracu de complicat.

 

Poate ca multi ma injura ca scriu aici, ptr ca nu vin la competitii. M-am saturat insa sa vad oameni care se fut aiurea intre ei, desi prefera aceeasi mancare, mananca la aceeasi masa, se imbraca la fel, au acelasi hobby... etc

 

 

Aia cu se "fut intre ei" se potriveste la propriu, ti-a iesit perfect, de aici si mişmaşurile.

 

Foarte urat si neprofesional sa penalizezi aleator concurenti pentru caşti "neomologate".

Editat de Radu Chelaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Nu vreau sa ma bag prea tare in discutie pentru ca nu am fost la Sighisoara doar duminica la Trial.

Am sa expun niste pareri proprii legate de ce am auzit si vazut acolo.

 

1. Proba Speciala din prima zi, nu trebuia nici o secunda sa se puna problema anularii ei din moment ce minim 1 masina a facut aceea proba in timpul desfasurarii concursului. Adica daca prima masina o face si cumva is indoaie o bara/rupe o planetare, are o defectiune da termina proba in timp, cat e de corect fata de acel concurent sa tai dupa acea proba. Si ca si fair-play din partea celorlati concurenti mi se pare aiurea sa ceri asa ceva sau sa fii de acord cu asa ceva. Aici s-a gresit !!!

2.Trial-ul cu copilotul care fuge la buton e bun de spectacol dar nu e bun de egalitate. Aici se da drumu la diverse furaciuni. Care deschide mai repede centura, care are usi care nu, care fuge mai bine. Ce mi s-a parut comic ca dupa cateva masini de la standard butonul era deja praf.

Nu ma pronunt in cazul lu Gafita/Tibi cu centura ca nu eram in zona dar sa fim seriosi in graba aia din trial cred ca orice copilot poate involuntar ar fi deschis catarama mai repede. Adica toti concurentii is fixati sa castige chiar daca uneori nu exista nici o miza. De ce Bogdan Oprea a mers in trial cu alt copilot?? Poate pentru ca era mai bun alergator ??

@Yonutz dai copy-paste la regulament referitor la casca si apoi citezi ce iti convine ca se recomanda

NUU zice clar in regulament casca pentru competii auto-moto!!!

Ca se recomanda casti cu omologare in termen aia e altceva.

Eu personal i-am vazut anii trecuti la Cluj pe Mihai Pascu si pe Larry purtand casti de ski in concurs.

Ia zi e omologata auto-moto sau nu ???

Aberatiile ce le zici tu ca in regulament nu scrie ca catarama trebuie sa fie inchisa ca centura nu trebuie sa fie inchisa mi se par deplasate

Eu personal inteleg cand mi se zice poarta casca sa inchid casca cu catarama ca alfel iti zboara din cap si mori!!

centura se foloseste inchizand catarama, ca doar atunci e prinsa in 3 puncte cu ti se recomanda, ca daca o pui doar asa pe umar e egal cu 0

Cand te opreste politistu si ai centura doar pe umar ce ii raspunzi ?? Pai domnu zice in legislatie ca trebuie bagata in catarama ???

Hai vorba ta daca ii sa comentam ceva sa comentam constructiv nu comentarii infantile.

Scuze da mi se par chiar copilaresti explicatiile astea.

Nu vrei sa iti zica regulamentul si ce presiune trebuie sa ai in roti de exemplu sau alte chestii care tin de cunostiintele tale de sofer.

Patrol Y60 M52B28 '91 / Patrol Y61 M57D30 '98 / BMW 520d '09

Transsylvania Offroad

http://www.offroadtranssylvania.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Eu personal inteleg cand mi se zice poarta casca sa inchid casca cu catarama (...)

centura se foloseste inchizand catarama,

 

:g

 

Asa si este...;

 

Pt. cei care înteleg altceva, un "TIP" pt. folosirea centurii:

 

1444676338__35.JPG.7d489ee90fd6b3f2c9f0462ce7d03382.JPG

 

:ha::ha::ha:

Editat de Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

centura in 3 puncte e una, centura in 4,5,6 puncte e alta. in alta ordine de idei stii ca exista casti auto omologate (nu recomandate) ptr concursuri (cele cu protectia barbiei) care nu au catarame de fixare sub barbie? cum le fixezi la alea bareta? daca nu au asa ceva ...adica iti iei penalizare ca nu le-ai fixat sub barbie sau ca nu au bareta de fixare?

 

ps in regulament zice casti doar ptr auto nu ptr moto ca alea de moto chiar nu au barete de fixare

 

un alt aspect pe care te-as ruga sa ni-l explici: ce rol are catarama la o centura de tip ham in 4 puncte. adica in ce fel te ajuta si te rog sa explici (daca stii evident) daca hamul "te tine" sau nu in scaun daca acea catarama este deschisa ...

eu prind mai greu miscarea asta ...si nu inteleg prea bine

multumesc

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Nimeni nu a fost penalizat la concursul de la Sighisoara ca nu avea casca omologat,cei care au fost penalizati pt casca ori nu au avut casca de tip auto-moto ori nu o purtau pe cap in timpul concursului,in nici un caz pentru ca nu a fost omologata casca.

Se aminteste undeva in acest topic de faptul ca nu este specificat in regulament ce inseamna o centura purtata corect sau o casca purtata corect,domnilor,asa suntem noi romanii,trebuie sa despicam firul in patru este la mintea cocosului ca o centura atunci este purtata corect daca ea este pusa peste umeri si cu catarama inchisa,la fel si casca trebuie sa fie pe cap si legata sub barbie.

tractari auto profi cu o vechime de peste 18 ani

tel 0744621055

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Bah voi sunteti ca militienii aia care aresteaza omul ptr un omor care de fapt a comis un viol ...si il pedepsesc ptr furt! :ha:

 

Orice regulament al unei intreceri sportive e foarte bun chiar exceptional pana in momentul in care te vei lovi de situatii unde trebuie sa invoci acel regulament "ad literam" sa poti penaliza un sportiv care incalca acel regulament si acea situatie ...nu o gasesti prinsa in acel regulament. Despre asta e vorba aici.

 

Invocand "mintea cocosului" nu prea faci treaba cand e vorba de a da o penalizare ...ptr ca la un moment dat, in cazul unei contestatii vei fi nevoit sa aduci probe si/sau pasaje de regulament clare care sa demonstreze ca acel sportiv a fost penalizat corect.

 

Ca idee ... stii ca decizia aia poate fi contestata doar prin simplul fapt ca raspunsul la acea contestatie ...nu poate fi luat in calcul ca un raspuns oficial (nu a avut antetul frasului de exemplu). Citeste legea si o sa vezi ca am dreptate.

Nu sunt avocat si nici prea destept ...E la mintea cocosului doar, nu?

 

 

Ca sa ma intelegi corect ...mi se falfaie mie de Gafita ... urmaresc destul de atent ce se intampla la etape, momentan din calitatea de suporter al acestui hobby...pe viitor ...nu se stie niciodata... Eu nu despic firul in 4 ...e prea simplu ...il despic in 20 ...si suflu de trei ori in iaurt, de doua ori inainte si odata dupa ...Pentru ca pe banii mei, fac ce vrea plm! :hi

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

@Yonutz

O centura in 4,5 sau 6 puncteare catarama aceea pentru a inchide cele doua centuri. Mai exact pe burta utilizatorului.

Da sunt cazuri unde doar punerea lor peste umeri ar fi suficienta sau doar legarea ei peste burta ar fi suficienta.

Dar iti dau un exemplu daca te dai peste cap si ramai cu rotile is sus (cazul meu la piatra neamt 2015) daca nu ai acea catarama prinsa fundul itiva pica din scaun si te vei rostogoli prin masina. Eunu aveam casca dar aveam centuri asta fiind dupa concurs testand masina prin proba speciala cu mecanicul meu.

E destul de clara explicatia? Altfel eu personal nu vad de ce ne punem centuri in 4 puncte daca nu le folosim corect.

Cat despre casca in regulament zice casca omologata auto-moto

Nu cunosc modelele de care zici tu fara bretea dar totce se poate dar daca o casca are bretea inseamna ca ala care a facut-o a conceput-o ca sa o inchizi.

La cluj a fost un accident mortal din cauza ca i-a zburat fetei casca din cap pentru ca nu era inchisa breteaua.

Asa ca te rog eu hai sa nu discutam ca nu scrie in regulament cum sa folosesti casca sau centura.

Ca acuma nu o sa faca CNOR manual de folosire la fiecare masina si om.

Patrol Y60 M52B28 '91 / Patrol Y61 M57D30 '98 / BMW 520d '09

Transsylvania Offroad

http://www.offroadtranssylvania.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Karci, daca nu a fost nimeni penalizat pentru căşti neomologate, atunci de ce, cei care au fost penalizati totuşi, au reuşit sa treaca "Verificarea Tehnica" cu căştile neconforme, joi seara?

 

De ce doar a doua zi le-a fost pus in vedere aspectul neconformitaţii căştii?

 

Cum comentezi cele două Finisuri ale Superspecialei? Sau câte Finishuri a avut? Cand e considerata Speciala terminata? Cand se opreste cronometrul, sau cand? Regulamentar vorbim, asa cum a fost si actiunea "Casca necomnforma" din partea Oficialilor-Arbitrilor.

 

Sau mai "Nou" (ca sigla CNOR) trebuie respectat Regulamentul doar de sportivi?

 

Pentru ca daca Oficialii-Arbitrii nu respecta Regulamentul si totul este eratic in organizare si desfasurare de Etape, atunci concurentii nu vor sti mereu ce e exact de facut, constant, ca doar e Campionat National nu "Balkan Bulgarska Katerinka" (peştele de la cap se împute), in aceeasi situatie sunt si Oficialii-Arbitrii, de fapt, atunci hai sa introducem "Campionatul National de Offroad" la "Jocuri de Noroc", la "Doar şase-s norocoase".

 

A cam inceput sa semene a "Păcănea".

Editat de Radu Chelaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Pentru mine casca auto-moto omologata inseamna sa fie omologata FIA dar FRAS nu e afiliat FIA asa ca despre ce vorbim?

Impun regulile pe care la vor dar nu sunt afiliați Federației Internaționale... asa ca la ce ne raportam cand impunem?

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Si asta trebuie sa fie omologat? :grin:

 

[ATTACH=CONFIG]262225[/ATTACH]

 

Pai DA, ca te mai intalnesti in traseu cu participanti de la alte clase si organizatorul "uita"sa specifice in RB.

 

De exemplu...la Shighisoara am patit asta de cateva ori! :beat

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Pai DA, ca te mai intalnesti in traseu cu participanti de la alte clase si organizatorul "uita"sa specifice in RB.

 

De exemplu...la Shighisoara am patit asta de cateva ori! :beat

 

 

Noi la Extrem aveam specificat in Roadbook portiunele comune, insa in orice concurs daca vine uno care nu are legatura cu traseu lui si se intalneste cu tine pe traseu tau, ce vina are organizator?

 

Anyway, eu zic ca sa numai aruncati cacat in irganizatori, ca era 1 data si etc, bai, astea organizeaza de cand voi inca nu faceati offroad, si toata lumea care a fost in ani trecuti la sighisoara stia ca era uno dintre çele mai solicitanti trasee din tot campionat mai ales cand ploua.

 

Hai sa ne concentram pe urmatoara etapa si sa mergem cat de multi putem

Serios ca dupa o saptamana inca se vb despre ceva care e rezolvat, care e trecut,

Haideti la Slanic, mai intai la Runcu si ca toate etapele sa fie pkina de oameni ca la sighisoara, restul e cel mai putin important

 

Numai bine

 

Pedro

Land Rover 90- 3.9 V8

L.R.Discovery I V8

Seat Pink Panther II Leon-1.9 TDI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

O lipsa totala de responsabilitate si de profesionalism, asa s-ar putea caracteriza succint activitatea CNOR in anul in curs.

 

Campionatul demarat cu abateri grosolane de la regulament ale tuturor celor implicati in soarta CNOR, ne îmbie acum in bataie de joc la inca o "paranghelie cumetreasca" in care rubedeniile si "pretenarii" sa va "faca" la clasament/căşti si alte "şmenuri" de toata rusinea.

 

Dati fuga la Etape ca e chiar amuzant, zau ca imi place mai mult in tribune, pe "gazon" te cam doare gaoaza vad.

 

Din pacate si spre rusinea tuturor celor care isi bat joc de concurenti, nu se mai poate face nimic pentru a sterge gustul amar si a se reaşeza lucrurile intr-un făgaş normal, retroactiv, pentru platitorii de taxe jecmaniti si umiliti de "tabula rasa" aştia care se erijeaza in legiuitori si capraritori de CNOR.

 

Impingeti la absurd incompetenta, ridicati-o la rang de virtute.

 

Rusine.

Editat de Radu Chelaru
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

O centura in 4,5 sau 6 puncteare catarama aceea pentru a inchide cele doua centuri. Mai exact pe burta utilizatorului.

Da sunt cazuri unde doar punerea lor peste umeri ar fi suficienta sau doar legarea ei peste burta ar fi suficienta.

Dar iti dau un exemplu daca te dai peste cap si ramai cu rotile is sus (cazul meu la piatra neamt 2015) daca nu ai acea catarama prinsa fundul itiva pica din scaun si te vei rostogoli prin masina. Eunu aveam casca dar aveam centuri asta fiind dupa concurs testand masina prin proba speciala cu mecanicul meu.

E destul de clara explicatia? Altfel eu personal nu vad de ce ne punem centuri in 4 puncte daca nu le folosim corect.

Cat despre casca in regulament zice casca omologata auto-moto

Nu cunosc modelele de care zici tu fara bretea dar totce se poate dar daca o casca are bretea inseamna ca ala care a facut-o a conceput-o ca sa o inchizi.

La cluj a fost un accident mortal din cauza ca i-a zburat fetei casca din cap pentru ca nu era inchisa breteaua.

Asa ca te rog eu hai sa nu discutam ca nu scrie in regulament cum sa folosesti casca sau centura.

Ca acuma nu o sa faca CNOR manual de folosire la fiecare masina si om.

 

:g

 

153179_Ahsoistdasalso_1.jpg.c2f16221db2f7b068887817abaeb9937.jpg

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Discutia se poate rezuma la modalitatea defectuoasa de abordare-interpretare a regulamentului unui Campionat National, de tocmai cei votati si numiti sa-l aplice.

 

Campionat stâlcit cu speciale neconforme cu Regulamentul, cu Verificari Tehnice facute la misto si apoi cu penalizari pentru ceea ce au acceptat ca fiind in regula cu o seara in urma.

 

Penalizezi cu o ora inainte de Start (spunea Miko) o casca pe care Verificarea Tehnica a trecut-o cu vederea.

 

Înjositoare pentru sportivi josnica prestatie a arbitrilor.

 

Nu discutam cum sau de ce se pun casti/centuri, discutam eludarea si interpretarea in mod personal a Regulamentului de: Arbitri, Organizatori si Comisie, entitati care ar trebui sa-l respecte ad litteram si nicidecum ad libitum, cu atacuri ad hominem.

 

Rusine, desconsiderare si respect ad valorem, recte zero, din partea noastra, a sportivilor, pentru prestatia mediocra a celor enumerati anterior.

Editat de Radu Chelaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Draga Radu,

 

tu vrei sa-mi spui ca tu de fiecare data cand ai facut verificarea, sau ma rog pilotul tau, ai fost 100% perfect in ordine cu toata lista de cerinte?

Nu ai cerut nimic imprumut de la alt concurent sau alt concurent nu a cerut nimic de la tine ??

Eu personal stiu ca am dat candva un stingator imprumut, un gps si cred ca am cerut si eu o data o casca ca a mea era in camera la incarcat si de lene sa nu fac o plimbare am recurs la aceasta metoda. Uiti ca se practica metoda asta ??? Hai sa nu ne luam de omul ala care face verificarea si sar cate 4-5 concurenti deodata pe el ca nimeni nu are rabdare toti vor sa termine urgent sa ajunga la povesti si bere rece.

Hai sa ne luam in primul rand de noi concurentii care mergem acolo cu mentalitatea eu platesc eu am drepturi in rest ma doare undeva de regulile de bun simt sau de ceilalti concurenti fraieri care cheltuie bani sa fie in regula cu toate cerintele.

  • Like 1

Patrol Y60 M52B28 '91 / Patrol Y61 M57D30 '98 / BMW 520d '09

Transsylvania Offroad

http://www.offroadtranssylvania.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Draga Mihai.

 

Mi-e foarte greu sa cred ca toti cei penalizati pentru căşti au imprumutat de la cei cu casti "conforme" aceste obiecte si astfel au aparut in fata verificatorului in mod corespunzator.

 

Arbitrii au facut exces de zel si au pus astfel in lumina defavorabila verificatorul tehnic, penalizand niste casti care nu stiu de ce sunt mai putin "omologate" decat cele oricum neomologate "auto moto" pretinse de arbitri, pentru ca si cele auto-moto sunt la randul lor omologate si neomologate.

 

Crezi ca cei ce nu au fost penalizati au avut absolut toti casti auto-moto omologate, d'alea de 500 de euro bucata?

 

Pentru ca o casca daca nu e omologata, nu e omologata si gata, nu mai conteaza ca e sau nu e auto-moto sau de iphone, dar Regulamentul se aplica si se interpreteaza dupa urechea neomologata a arbitrilor in exercitiu.

 

Arbitrii bat câmpii pentru a-si da importanta si pentru a jigni concurenti, cu pretentii absurde izvorâte din incompetența si din lipsa activitaţii de alta natură.

 

Daca vor sa fie corecti, sa penalizeze tot ce nu e omologat FIA, casti, centuri, combinezoane, roll-cage-uri, TOT, altfel sa faca Speciale de maidan si sa lase concurentii in pace, pentru ca nerespectarea Regulamentului a devenit universala in ambele "tabere" si astfel arbitrii sunt penibili.

 

Insaşi lipsa acestor reglementari din Regulament arata cat de superficiala si lipsita de profesionalism este prestatia si implicarea Oficialilor+Arbitrilor in treburile esentiale ale Campionatului National, abaterile grave de la siguranta conformă cu regulile internationale automobilistice din Regulament tradeaza incompetența echipei "de soc" pe mainile căreia se afla acum Campionatul National.

 

Nu poţi fi pentru unii mumă si pentru altii ciumă.

 

Daca sunt asa de grijulii cu siguranţa sportivilor si cu integritatea lor corporala, de ce nu elaboreaza in Regulament, arbitrii impreuna cu Comisia, articole si paragrafe referitoare la reguli noi pentru siguranta sportivilor?

 

Cate modificari, adaugiri au facut arbitrii+Comisia anul acesta in Regulament vis-a-vis de regulile de siguranţa a sportivilor?

 

Zero? Sau?

 

Ei ce-au adus nou in Regulament? Cum ce? Furaciunea cu "trackul", ca asta lipsea in Campionat, "trackul'", in rest toate-s ca unse, iată.

 

E usor sa te plimbi printre masini ca la piața printre tarabe si sa dai cu rahat in munca oamenilor, descriminatoriu si pe baza unei incompetențe solide cladite pe o indiferența sustinuta de lipsa implicarii in elaborarea si redactarea Regulamentului.

 

Nu asa se face legea, legea o muncesti, tu, "Oficial", si apoi o pretinzi sportivilor, nu te trezesti tot tu, ţaţa Floarea, ca nu stiu ce nu-ti place tie la unul si la altul.

 

Ce ai facut tu (Arbitru, Comisie) pentru siguranta sportivilor? De ce sunt sportivi in bascheti, tenisi si pantaloni scurti in concurs? Fara manusi? Ti-e drag de siguranta lor? Pune mana pe creier, daca ai, si apuca-te de facut Regulament nenică, "omologat", nu te face de râs in mod lipsit de bun simț, ca nu-s doar tâmpiți in sportul ăsta si nu-i poți prosti chiar pe toți cu spoiala ta de implicare in soarta sportivilor.

 

Rusine.

Editat de Radu Chelaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Continuand discutia in registrul amical caracteristic, va propun un exercitiu elementar de rafinament grosier in a aprecia daca cei numiti/alesi sa fie diriguitorii Campionatului National sunt in masura sa elaboreze, corecteze si sa redacteze un Regulament corect si inteligibil, avand in vedere ca dumnealor, recte Arbitrii, se prezinta in fata dumneavoastra cu comunicate "oficiale" de factura aceasta:

 

 

cnor.thumb.jpg.98cf053d9e168da37b680381002efaaf.jpg

 

iar Presedintele CNOR, recte seful Comisiei Nationale, isi prezinta nivelul 'telectual astfel:

 

 

1043844012_2016-03-1516_51_08.jpg-1.thumb.png.bbbadad77065d411b719d608dfd8f136.png

 

 

Fereasca-ne Dumnezeu de mai rau si ajuta-ne Doamne sa fie mai bine.

 

"Fiecare societate (popor) are conducatorii pe care-i merita", in cazul nostru e si mai grav, pentru ca noi, recte voi, i-ati ales si acum am inceput sa culegem roadele incompetentei, indolentei si clientelismului maretiei si legendarei lor "experiente" offroadistice, transpusa in practica in mod execrabil si daunator imaginii Campionatului National.

 

 

 

Rusine.

Editat de Radu Chelaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Nu inteleg de ce va certati, in anexa A scrie clar despre casca:

Pe parcursul desfasurarii probelor competitiei este obligatorie purtarea castilor de protectie

pentru pilot si copilot si a centurilor de siguranta. Centurile de siguranta trebuie sa fie fixate si montate

conform cu prinderile acestora (peste bazin si peste umar). Castile trebuie sa fie purtate cu sistemul de

prindere inchis.

Casca trebuie sa fie destinata pentru competitii auto/moto.

 

Iar in regulamentul de concurs:

FIECARE SPORTIV ESTE OBLIGAT SA POARTE CASCA DE PROTECTIE

AUTO/MOTO PENTRU COMPETITII, PE INTREAGA DURATA A CONCURSULUI (LA

PARCURGEREA STAGIILOR DE TRASEU, LA PROBELE SPECIALE ıI

SUPERSPECIALE). CASCA TREBUIE SA ACOPERE INTEGRAL URECHEA.

NERESPECTAREA ACESTEI PREVEDERI SE PENALIZEAZA CONF. ANEXA D.

 

Nu scrie nicaieri ca trebuie verificata casca la inscriere!!! Si nu scrie nicaieri ca trebuie OMOLOGATA FIA

Deci, ar trebui sa cititi regulamentul inainte sa comentati aiurea despre arbitri tehnici!

Editat de adiv6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Radu

 

adi are dreptate aici

tu din cate am inteles te-ai dat la enduro (daca vorbesc prostii imi cer scuze)

acolo oare te lasa cu casca de ski ??

si aici la offroad nu zice nimeni ca fara casca cu omologare FIA CIA FBI sau altele nu te lasa

zice casca auto-moto nu casca ski sau alpinism sau altele

 

nu zic poate exista casti de ski mai bune ca casca auto care o luam da acuma stai sa verifici la fiecare cat e de tare sau ce material are??

Patrol Y60 M52B28 '91 / Patrol Y61 M57D30 '98 / BMW 520d '09

Transsylvania Offroad

http://www.offroadtranssylvania.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Nu inteleg de ce va certati, in anexa A scrie clar despre casca:

Pe parcursul desfasurarii probelor competitiei este obligatorie purtarea castilor de protectie

pentru pilot si copilot si a centurilor de siguranta. Centurile de siguranta trebuie sa fie fixate si montate

conform cu prinderile acestora (peste bazin si peste umar). Castile trebuie sa fie purtate cu sistemul de

prindere inchis.

Casca trebuie sa fie destinata pentru competitii auto/moto.

 

Iar in regulamentul de concurs:

FIECARE SPORTIV ESTE OBLIGAT SA POARTE CASCA DE PROTECTIE

AUTO/MOTO PENTRU COMPETITII, PE INTREAGA DURATA A CONCURSULUI (LA

PARCURGEREA STAGIILOR DE TRASEU, LA PROBELE SPECIALE ıI

SUPERSPECIALE). CASCA TREBUIE SA ACOPERE INTEGRAL URECHEA.

NERESPECTAREA ACESTEI PREVEDERI SE PENALIZEAZA CONF. ANEXA D.

 

Nu scrie nicaieri ca trebuie verificata casca la inscriere!!! Si nu scrie nicaieri ca trebuie OMOLOGATA FIA

Deci, ar trebui sa cititi regulamentul inainte sa comentati aiurea despre arbitri tehnici!

 

 

Daca sunt casti pentru competitii auto-moto, in general competitiile astea se desfasoara conform unor reguli internationale.

 

Daca regulamemtul e cretin, atunci casca destinata competitiilor nu poate fi decat cea omologata, altfel nu mai e de competitie.

 

Casca lui Miko acoperea urechea cu o parte din ea, din casca, daca partea aia trebuie sa fie tare sau moale nu scrie in Regulament.

 

Si castile de ciclism protejeaza urechea, cea dupa care se interpreteaza Regulamentul CNOR.

 

La enduro au regulament international beton, nu de Campionat de maidan.

 

 

Cum sa faci o Verificare Tehnica fara sa inspectezi si castile de care faci atata caz ca sunt foarte importante pentru siguranta sportivilor?

 

 

Daca Regulametul CNOR este neclar, interpretabil si facut pentru un Campionat de "spatele blocului", asta e meritul celor care conduc acum offroadul.

 

 

Daca Regulamentul e facut in başcalie si interpretat ca la ţesătorie-croitorie, asta e deliberat, pentru a sustrage responsabilitatea CNOR.

 

In lumea asta, ori e omologat, ori nu e omologat, cale de mijloc cu gaselniţe si romănisme explicativ-puerile, nu exista.

 

Hai sa nu ne dam mai destepti decat FIA dau decat Campionatul Mondial de Enduro cu regulile lor cu tot, ca nu e cazul.

 

Lasati Campionatul National la nivel de genunchiul broaştei si dati-i bataie la Etape.

 

Nu am acuzat verificatorii tehnici ci Comisia, Regulamentul si Arbitrii vieţii tihnite ai CNOR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Etapa Sighisoara .... O FURACIUNE GENERALA !!!

 

Domnule profesor de limbi romanesti, va rog respecturos sa ne spuneti care din masinile care se dau la CNOR sau 100 Tracks au omologare FIA?

Ca sa vedem si noi cate masini se pot da in competitii conform interpretarii dumneavoastra!

O sa iti dai singur raspunsul la ceea ce vrei de la offroad-ul romanesc!

Later edit: Si inca ceva va rog, sa citati aici din regulamentul FIA privitor la offroad... Ca noi am cautat si nu am gasit, poate aveti dumneavoastra mai mult noroc!

Va multumesc

Editat de adiv6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare