stelea Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Cred ca jos e masina lui Watcher ( fosta a mea) cu un bullbar ce avea omologare . Deci , sunt situatii diferite ... Da, masina lui era si erai si tu acolo cand s-a facut poza :h5 Am dat ca exemplu ca bara aia nu era asa mare cum a mentionat @Alin Din pacate, Stefan nu avea atunci actele necesare cu care i-ar fi infundat p-aia de la RAR, chiar fara omologare la bara aia :grin: . Abia astept sa-mi suspende talonul pentru bulbar si proiectoare :hm 4x4MANIA is where we are !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 (edited) Re: Bara metalica - e legala ? . In ROMANIA ... s-au obtinut omologari pt o serie de bari ARB pt Nissan pt loturi speciale de X nr de masini ( Vodafone / OMV / Telecom / Orange / ... si cateva pt Nissan4x4 ... posibil si pt alte marci cum ar fi Duster-ul .... dar nu am auzit inca[/color] Cred ca stii ca acele omologari s-au facut in timpuri stravechi (asa cum a zis si Luigi). Din ce am auzit si vb. eu de la oameni bine infipti in sistem, BARELE DE FIER altele decat cele recunoscute de fabricant ptr mersul pe drumurile publice in conformitate cu legea romana in vigoare si legislatia europeana pe calea legala si anevoiasa urmata de omul de rand sunt NEOMOLOGABILE. Ca sunt facute in Australia, in Angola sau chiar pe Luna. De asemenea orice dispozitiv gen PROIECTOR APRINS, CLAXON DE TREN urland sau altele atata timp cat e in functiune in momentul opririi la control, poate atrage retinerea talonului. Edited January 26, 2017 by Astral o bara - doua BARE.... consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Cred ca totusi discutia e interesanta pentru cei care au avut din fabrica bara metalica pe masina. De exp TJ-ul meu a venit din fabrica cu bara metalica fata/spate. Eu am schimbat-o cu alt model, mai rezistenta, dar e tot metalica. Nu am mentiune in carte, e adevarat, desi masina a avut RAR-ul facut la inscrierea in RO cu barele metalice originale. Deci daca masina a avut din fabrica bara metalica si eu doar am modificat-o, sunt curios cum se considera. Dar parca nu merita timp pierdut la RAR sa aflu un raspuns sec gen: "Orice modificare e ilegala".... LE: din cate stiu eu, roll cage-ul de la Petrom a fost introdus dupa ce un angajat a rasturnat o masina. Ca sa nu aiba probleme cu procese si etc, au introdus regula cu roll cage, pt siguranta angajatilor. Ca el e doar de forma e greu de demonstrat in instanta, e greu de demonstrat ca firma stia ca e doar de forma, etc. Dar e din auzite. imi dau si eu cu parerea, degeaba a venit masina din fabrica cu bullbar daca importatorul nu a omologat aceasta varianta constructiva aici. Totusi, stiind cate ceva despre normele americane, ma cam indoiesc ca fabrica livreaza masini cu bullbar pt civilie... Worldscape ar putea sa zica mai multe ... Oricum, nu te stresa, deocamdata problema e mai mult in capul nostru... ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irod Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? ... cu scuzele de rigoare: Thailanda ... care nu prea are nici o legatura cu omologarea europeana sau mai rau: Romaneasca. http://ironman4x4.com/about si http://www.arb.com.au/about/ De aia zic , si referitor la tara in care este ef3ctiv construit produsul , aci capitalismul si-a spus cuvantul. Parca Nissan, BMW si altele se mai fac la ele acasa. Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT Natura si aventura Link to comment Share on other sites More sharing options...
worldscape Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 (edited) Re: Bara metalica - e legala ? Cred ca stii ca acele omologari s-au facut in timpuri stravechi (asa cum a zis si Luigi). Din ce am auzit si vb. eu de la oameni bine infipti in sistem, BARELE DE FIER altele decat cele recunoscute de fabricant ptr mersul pe drumurile publice in conformitate cu legea romana in vigoare si legislatia europeana pe calea legala si anevoiasa urmata de omul de rand sunt NEOMOLOGABILE. Ca sunt facute in Australia, in Angola sau chiar pe Luna. De asemenea orice dispozitiv gen PROIECTOR APRINS, CLAXON DE TREN urland sau altele atata timp cat e in functiune in momentul opririi la control, poate atrage retinerea talonului. ... deja in anul 2017 , doar cand spui "BARE DE FIER" si "in conformitate cu legea" sunt 2 lucruri antagonice :ha: in cativa ani o sa fie interzisa pana si caroseria de fier ... totul din plastic si fibra ... ascultati aici ce va zic si mai redeschidem subiectul in 15 ani !!! Edited January 26, 2017 by worldscape Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift http://www.ClubJeepRomania.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irod Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? ... deja in anul 2017 , doar cand spui "BARE DE FIER" si "in conformitate cu legea" sunt 2 lucruri antagonice :ha: in cativa ani o sa fie interzisa pana si caroseria de fier ... totul din plastic si fibra ... ascultati aici ce va zic si mai redeschidem subiectul in 15 ani !!! Aici cred ca te inseli. Fierul este un material biodegradabil (relativ rapid) , foarte usor reciclabil si refolosibil. Altfel sta treaba cu plasticul. O astfel de turnura o vad putin probabila, asta daca nu vrem sa rastoarne ecologistii lumea . Nu vezi ca si la sucuri incepe sa de inapoi plasticul si sa recastige teren sticla si fierul ? Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT Natura si aventura Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Eh, nu e vorba ca fierul e un material biodegradabil ci e vorba mai degraba de ceva norme de siguranta si de folosirea produselor mai greu biodegradabile dar reciclabile in procesul de fabricatie. Daca ingropi un fier in pamant devine minereu, nu influenteaza cu nimic mediul, daca ingropi insa un produs avand un continut chimic "(foarte) greu digerabil" de pamant, gen plastic, polietilena sau ceva de genul devine otrava ptr sol in cativa ani. Ideea este ca aceste produse, ieftine ca si resurse folosite sa fie de cat mai multe ori refolosite (prin reciclare) pana ajung otrava ptr sol. Nu mai vorbesc de folosirea resurselor naturale...Aici din pacate sunt costuri mult mai mari ptr colectare, depozitare si reciclare. Nu stiu daca stiti dar Romania face la ora actuala export masiv de fier vechi. Producatorii de masini care includ in procesul de fabricatie materiale de genul, "scot" atat masina mai ieftina de pe banda cat si incaseaza (beneficiaza) de ceva avantaje din partea statului (subventii sau alte avantaje financiare) ptr ca refolosesc asemenea materii prime. Din ce in ce mai multi oameni au inceput sa revina la consumul produselor imbuteliate in sticla (ciob) ptr ca au devenit constienti de efectele consumului produselor imbuteliate in plastic sau materiale asemenatoare. Din pacate in tarile gen Romania sunt foarte putine societati care colecteaza si recicleaza aceste materiale corect. Conceputul de reciclare este perceput gresit atat la nivel de consumatori (populatie) ...cat si de cei care ne conduc care mai degraba acorda usor un contract contra spaga decat unul cinstit. Pubelele colorate selective de deseuri sunt doar mai multe pubele si atata tot. Revenind la oile noastre "alea cu maimuta"...cred ca in acest moment cam toti si-au cam facut o idee de ce si cum. consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
worldscape Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 (edited) Re: Bara metalica - e legala ? Aici cred ca te inseli. Fierul este un material biodegradabil (relativ rapid) , foarte usor reciclabil si refolosibil. Altfel sta treaba cu plasticul. O astfel de turnura o vad putin probabila, asta daca nu vrem sa rastoarne ecologistii lumea . Nu vezi ca si la sucuri incepe sa de inapoi plasticul si sa recastige teren sticla si fierul ? Pai logica este urmatoarea, avand in vedere si economia de piata globala sau globalizarea: - prin tot felul de normative legislative care, de fatada, au in comun siguranta, castiga banuti o serie de parlamentari si birocrati din forurile de reglementare; - de asemenea cu cat sunt mai multe masini fabricate din "cutii de carton" castiga si producatorii ca fabrica mai multe, fabricantii de piese si elemente, service-urile datorita accidenteleor cu daune totale si NU in ultimul rand asiguratorii; - cetateanul/uitilizatorul va fi intotdeauna pus pe ultimul loc si privit ca o pe o vaca de muls... asta in orice tara mai mult sau mai putin democratica ... interesul global fiind ca sa se produca din ce in ce mai multe masini si sa scada perioada de folosinta ... sau masini de unica folosinta; Aia cu ecologistii e praf in ochi... nu vezi ca incepe noua generatie de masini electrice care au aproape juma de tona de baterii pe ele ? ... cu e cu ecologia si reciclatul acumulatorilor ??? ... unul din motivele pentru care mari firme producatoare de masini au falimentat si fuzionat in ultimii 20 de ani, facand loc pe piata firmelor asiatice care au dezvoltat conceptul de masina buna fix 3 ani, a fost tocmai faptul ca astia produceau masini trainice si foarte fiabile cu o durata de utilizare lejera de 20-30 de ani ... lucru care nu e OK pt o economie bazata pe globalizare si consum !!! ... daca te uiti in urma cu 1-2 ani si vezi legislatia impusa producatorilor auto, teoretic de la 1 ian 2017 nu ar mai trebui produse autoturisme cu sasiu pt piata auto, exceptie de la regula sunt doar f putini producatori actuali ... care in curand le vor scoate si ei din fabricatie si/sau le vor modifica ca autoutilitare.... motivatia fiind tocmai cea de mai sus. .... ca va fi plastic sau carton presat dupa modelul Trabant sau noua compozitie cu carton si spuma care tocmai a eliberat-o NASA acum 1 an pe piata ca si material ecologic f rezistent, om vedea.... chit este ca in momentul acesta NU mai se produce nici o masina adevarata ca in urma cu 30-40-50 de ani. Exemplu din familie: tatal meu a cumparat in 1963 un Fiat 1800, PE care l-a vandut in 1994 in perfecta stare de functionare, si cu oarecari reparatii si piese schimbate (acum 2 ani trecuse de 1 mil de km cu acelasi motor)... nu s-a facut nici o restaurare inca actualul proprietar a trecut-o pe retromobil in 1998 , circula bine mersi si in ziua de astazi, ca eu tot incerc sa il rascumpar :ha: .... masinile cu care ma joc zi de zi sunt: Wrangler TJ / 4 litri din 2001 automat, un Wrangler YJ / 4 litri manual din 1995, respectiv Wrangler YJ / 2.5 litri manual din 1989 ... si nu le-as da pe un Mercedes clasa C nou ( am si unu din ala care il mai folosesc pt drumuri f lungi, dar nu in oras ) ... de ce pare, trecand pesta faptul ca poate am lipsa ceva doage :al Edited January 27, 2017 by Astral Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift http://www.ClubJeepRomania.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liviu-San Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Acum un an,m-am dus la RAR sa schimb culoarea la Niva si sa omologhez GPL-ul. Masina era echipata cu bull-bar(asa am cumparat-o de noua). Cred totusi ca este echipare optionala. Un inginer de acolo s-a uitat la mine si razand mi-a spus ca bull-bar-ul trebuie sa dispara de pe masina,daca vreau sa se apuce macar sa se uite la ea. Vine alt inginer langa noi si spune ca bull-bar-ul este omologat de fabrica si ca asa vine masina,deci sa-l las la locul lui. Concluzia este ca depinde si peste cine dai la momentul respectiv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alin Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Acum un an,m-am dus la RAR sa schimb culoarea la Niva si sa omologhez GPL-ul. Masina era echipata cu bull-bar(asa am cumparat-o de noua). Cred totusi ca este echipare optionala. Un inginer de acolo s-a uitat la mine si razand mi-a spus ca bull-bar-ul trebuie sa dispara de pe masina,daca vreau sa se apuce macar sa se uite la ea. Vine alt inginer langa noi si spune ca bull-bar-ul este omologat de fabrica si ca asa vine masina,deci sa-l las la locul lui. Concluzia este ca depinde si peste cine dai la momentul respectiv. Primul inginer avea in buget o gaura care trebuia astupata...:ha::ha::ha::ha: Link to comment Share on other sites More sharing options...
catasebi Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Scuze de off dar nu m-am putut abtine.... O zis mama cand am fost mic sa ma fac inginer sau popa..... N-am ascultat-o 1 Sezi bland, ca-s din Maramu' ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? eu am fost mai tampit, dupa Facultatea de Aeronave am facut si 2 ani de seminar teologic, dar am abandonat pt ca era prea mult de toceala la stihuri ... Imi era rau acum sa dau cu cadelnita si sa fac o impartaseala ? ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liviu-San Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? eu am fost mai tampit, dupa Facultatea de Aeronave am facut si 2 ani de seminar teologic, dar am abandonat pt ca era prea mult de toceala la stihuri ... Imi era rau acum sa dau cu cadelnita si sa fac o impartaseala ? N-ai de unde sa stii pana nu incerci. Tarziu nu este, asa ca...:ha: Link to comment Share on other sites More sharing options...
stelea Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? eu am fost mai tampit, dupa Facultatea de Aeronave am facut si 2 ani de seminar teologic, dar am abandonat pt ca era prea mult de toceala la stihuri ... Imi era rau acum sa dau cu cadelnita si sa fac o impartaseala ? O reparatie fara sfintire e ca schimbul de ulei fara filtru :ha: 4x4MANIA is where we are !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irod Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? O reparatie fara sfintire e ca schimbul de ulei fara filtru :ha: :h5 noa Luigi , ti-o trebuit sa ne spui :ha: Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT Natura si aventura Link to comment Share on other sites More sharing options...
imacri Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Ne-am lamurit, nu sunt legale dar se poate circula cu ele cu risc oarecum redus de a fi oprit. Si chiar daca ti se ia talonul se rezolva demontind bara si revenind la cea din fabrica (macar pt vizita la RAR). Sa mergem mai departe: ai bara pe masina si faci un accident (avariezi alta masina de ex.). In momentul asta nu cumva exista riscul ca asigurarea sa nu mai functioneze si sa trebuiasca sa platesti tot, pe modelul Itp sau carnet expirat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? ... Sa mergem mai departe: ai bara pe masina si faci un accident (avariezi alta masina de ex.). In momentul asta nu cumva exista riscul ca asigurarea sa nu mai functioneze si sa trebuiasca sa platesti tot, pe modelul Itp sau carnet expirat? Eh, aici problema este delicata si ramane la latitudinea societatii RCA unde ai asigurarea facuta. Normal asiguratorul trebuie sa despagubeasca orice situatie (utilizatorul plateste prin polita acoperirea acestui risc) cu mentiunea ca ulterior conform legii se poate constitui parte civila in recuperarea eventualelor debite de la cel vinovat. Legea spune asa: Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor Nr. 14/2011 pentru punerea în aplicare a Normelor privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 858, din 6 decembrie 2011. Art. 26. — (1) Asiguratorul RCA are obligația de a despăgubi partea prejudiciată pentru prejudiciile suferite în urma accidentului produs prin intermediul vehiculului asigurat, potrivit pretențiilor formulate în cererea de despăgubire, dovedite prin orice mijloc de probă. Fără a se depăși limitele de despăgubire prevăzute în contractul de asigurare RCA, în condițiile în care evenimentul asigurat s-a produs în perioada de valabilitate a poliței de asigurare RCA, se acordă despăgubiri în forma bănească pentru: a) vătămări corporale sau deces, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial; b) pagube materiale; c) pagube reprezentând consecința lipsei de folosință a vehiculului avariat; d) cheltuieli de judecata efectuate de către persoana prejudiciată. (2) Indiferent de locul în care s-a produs accidentul de vehicul — pe drumuri publice, pe drumuri care nu sunt deschise circulației publice, în incinte şi în orice alte locuri, atât în timpul deplasării, cât şi în timpul staționării vehiculului asigurat, asiguratorul RCA acorda despăgubiri până la limita de despăgubire prevăzută în polița de asigurare RCA pentru: 1. prejudiciul produs de dispozitivele sau instalațiile cu care a fost echipat vehiculul, inclusiv pentru prejudiciul produs din cauza desprinderii accidentale a remorcii, semiremorcii ori a atașului tractat de vehicul; 2. prejudiciul produs din culpa conducătorului vehiculului asigurat, inclusiv în cazurile in care la data accidentului conducătorul vehiculului: — a condus vehiculul fără consimțământul explicit sau implicit al asiguratului; — nu este titularul unui permis care să ii dea dreptul să conducă vehiculul respectiv; — nu a respectat obligațiile legale de ordin tehnic cu privire la starea şi siguranța vehiculului respectiv; 3. prejudiciul produs prin fapta lucrului, când prejudiciul își are cauza în însușirile, acțiunea sau inacțiunea vehiculului, prin intermediul altui lucru antrenat de deplasarea vehiculului, prin scurgerea, risipirea ori căderea accidentala a substanțelor, materialelor sau a obiectelor transportate; 4. cazul în care persoanele care solicită despăgubiri pentru vătămări corporale sunt membri ai familiei asiguratului,conducătorului auto sau ai oricărei altei persoane a cărei răspundere civila este angajată într-un accident de vehicul; 5. prejudiciile provocate terților, drept consecința a deschiderii ușilor vehiculului, în timpul mersului sau atunci când vehiculul este oprit ori staționează, de către pasagerii acestuia, fără asigurarea că nu se pune în pericol siguranța deplasării celorlalți participanți la trafic. Conform principiului asigurarilor de raspundere civila, pagubitul isi va primi compensarea, insa asiguratorul va recupera sumele platite drept despagubiri de la persoana raspunzatoare de producerea pagubei, in urmatoarele cazuri: -accidentul a fost produs cu intentie -accidentul a fost produs in timpul cand autorul infractiunii savarsite cu intentie incearca sa se sustraga de la urmarire -persoana raspunzatoare de producerea pagubei a condus autovehiculul fara consimtamantul asiguratului -accidentul a fost produs in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni savarsite cu intentie. De asemenea, asiguratorii RCA nu acorda despagubiri: -daca asiguratul RCA are un interes patrimonial asupra bunului avariat Exemplu: are loc un accident intre doua vehicule apartinanad aceluiasi proprietar, fie ca este persoana fizica su juridica pentru prejudiciile situate sub limita minima sau peste limita maxima a despagubirilor de asigurare prevazute in actul normativ in vigoare la data producerii accidentului, pentru avarierea ori distrugerea bunurilor in unul si acelasi accident, indiferent de numarul persoanelor pagubite si de numarul persoanelor raspunzatoare de producerea pagubei pentru daunele produse pe teritoriul Romaniei; pentru amenzile de orice fel si cheltuielile penale la care ar fi obligat proprietarul sau conducatorul autovehiculului asigurat, raspunzator de producerea pagubei, precum si cheltuielile de executare a hotararilor penale privind plata despagubirilor; -pentru cheltuielile facute in procesul penal de proprietarul, utilizatorul sau conducatorul autovehiculului asigurat, raspunzator de producerea pagubei, chiar daca in cadrul procesului penal s-a solutionat si latura civila; -pentru prejudiciile produse bunurilor transportate, daca intre proprietarul, utilizatorul autovehiculului care a produs accidentul sau conducatorul auto raspunzator si persoanele pagubite a existat un raport contractual; -pentru prejudiciile produse persoanelor sau bunurilor aflate in autovehiculul care a produs accidentul, daca asiguratorul poate dovedi ca autovehiculul respectiv era furat; -pentru prejudiciile produse ca urmare a transportului de produse periculoase - radioactive, ionizante, inflamabile, explozive, corozive, combustibile -, care au determinat sau au agravat producerea pagubei; -pentru pretentiile ca urmare a diminuarii valorii bunurilor dupa reparatie. Sursa informatiilor: internet. Cu siguranta, un consultant asigurari ne va spune mult mai mult decat v-am scris eu aici ptr ca el in mod sigur s-a lovit faptic de situatii de genul celei aduse in discutie. Dupa cum bine stiti, traim in Romania, lucrurile functioneaza sau nu in functie de ce portite exista la legea respectiva. Cel care mai mult contact cu acele situatii (experienta) si e mai informat poate folosi oricand acea portita (daca exista) in favoarea lui. Singura situatie prin care am trecut eu cu bara de fier: eram in pozitie statica regulamentara, am fost lovit in spate de un tir si aruncat intr-o masina care circula de pe contrasens (aproape dauna totala). In acel caz asigurarea celui care m-a lovit si-a dat consintamantul sa despagubeasca ambele daune. N-am deschis dosar ptr ca avariile la mine au fost minore si n-am vrut sa imbogatesc la "cazierul" celui asigurat (cap tractor). consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
worldscape Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 (edited) Re: Bara metalica - e legala ? ... ati inteles ? e simplu, poti merge cu bara cu riscuri minime daca esti atent. Edited January 31, 2017 by Astral De ce inventati cratime unde nu e cazul...? Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift http://www.ClubJeepRomania.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertz Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Poate m-a mancat undeva si am montat pe fata / spate de la ARB folosesc cu preponderenta masina off-road altfel nu s-ar fi meritat bataia de cap si kilogramele in plus. Exemplu din familie: tatal meu a cumparat in 1963 un Fiat 1800, PE care l-a vandut in 1994 in perfecta stare de functionare, si cu oarecari reparatii si piese schimbate (acum 2 ani trecuse de 1 mil de km cu acelasi motor)... nu s-a facut nici o restaurare inca actualul proprietar a trecut-o pe retromobil in 1998 , circula bine mersi si in ziua de astazi, ca eu tot incerc sa il rascumpar :ha: Ce mai vremuri, desi nu eram nascut la vremea respectiva am auzit povesti precum, masinile personale erau o raritate pe bulevardele gri, incercati sa va imaginati intre toate un Fiat 1800 stralucind fiind atunci cea mai scumpa masina disponibila pe piata, unii spun ca pretul era echivalent cu al unei proprietati cu pretentii gen Primaverii... Gurile rele spun ca tot pe vremurilea acelea erau si "mecanisme" ale statului care reglementau cine avea - mai ales cat sau ce avea voie sa detina un individ pe numele lui :uameni @Landcruiser Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Ce mai vremuri, desi nu eram nascut la vremea respectiva am auzit povesti precum, masinile personale erau o raritate pe bulevardele gri, incercati sa va imaginati intre toate un Fiat 1800 stralucind fiind atunci cea mai scumpa masina disponibila pe piata, unii spun ca pretul era echivalent cu al unei proprietati cu pretentii gen Primaverii... Gurile rele spun ca tot pe vremurilea acelea erau si "mecanisme" ale statului care reglementau cine avea - mai ales cat sau ce avea voie sa detina un individ pe numele lui :uameni Dacia 1300 era vreo 70-80.000 lei, daca asteptai 5 ani. Daca o doreai instant, o cumparai din targ cu 100-120.000 lei. Prin comparatie, un apartament decent cu 2 camere costa cam 80.000-100.000 lei. Un VHS - 50-80.000 lei, era nebunie. "mecanismul" statului era o lege, legea ilicitului. Daca i se pupaza cuiva sa te intrebe legal, trebuia sa demonstrezi cu acte sursa veniturilor. Aceasta lege a fost abrogata printre primele, in ianuarie 1990 daca nu ma insel. Corolarul s-a comis azi-noapte. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertz Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Memoria mea este un pic neclara, dar in '63 se producea Renault-ul 12 sub sigla Dacia 1300 la Pitesti? @Landcruiser Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Dacia 1300 cred ca a aparut prin 68-69, nu mai stiu exact. Inainte de asta s-a fabricat Dacia 1100, licenta Renault 8 sau 10. Bag seama ca ai trait destul si pe vremea aia, am crezut ca esti mai tanar:ha: Sau intrebarea a fost o usoara ironie?:wink: Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phantom Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? ... ati inteles ? e simplu, poti merge cu bara cu riscuri minime daca esti atent. La fel poti sa mergi si fara rca, riscuri minime daca esti atent. Dar daca intra unul in tine(tu fiind nevinovat) si se lasa cu victime, ghici cum va sta treaba. Culpa comuna si mergi la racoare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danciucu Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? Macar daca sunt printre noi colegi cu studii juridice sa ne "esplice si la noi" daca "e diferente" intre "contrafentie" si "ifractiune". ( Textul dintre ghilimele se scrie asa pentru ca asa intelegem noi termenii, noi astia oamenii de rand care citim legili ) XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Re: Bara metalica - e legala ? La fel poti sa mergi si fara rca, riscuri minime daca esti atent. Nu te supara pe mine dar asta cu mersul fara RCA mi se pare inconstienta dusa la extrem. Ca si exercitiu intreaba-te ce se intampla daca circuli fara RCA si ...omori pe cineva. consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts