cristianhaulica Posted April 14, 2019 Author Share Posted April 14, 2019 Schimbat coloana de directie inferioara cu una noua. Aveam joc la crucea de jos. Mai demult mergea infranat, i-am dat ulei... si dupa un an m-am trezit cu joc. N-am scapat. Schimbat dstributie (nu mai zuraie nimic). Nu am gasit uzura exagerata pe patine, nici unde batea lantul nu mi-am pututu da seama. Singura chetie e ca in jurul intinzatorului de sus, si pe capac si pe motor, era o depunere argintie (ca de aluminiu macinat) Schimbat antigel (verde) Spalat radiatoarele de pamant, iar cel de apa spalat si interior (cu otet, apoi cu bicarbonat). Ciudat ce fine sunt aripioarele alea dintre celule. Si hartia igienica e mai rezistenta ca ele. Unde am ajuns vreodata cu jetul al spalatorie, sunt cam indoite/rupte http://vitara4x4.ro/images/smilies/icon_e_sad.gif (cel de AC e mai solid) Curatat corpul clapetei de acceleratie (plus garnitura noua) Fixat mai bine valva PCV (se tot umezea cu ulei) Curatat valva EGR (nu era cine stie ce murdara... da la cate filme horor am vazut pe net, am zis sa verific) Schimbat (macar partial) lichidul de servodirectie. Cel recomandat de SOSO (berkebile 2+2) e alb, cel de pe masina era aproape negru. Poate asa era el de nou... poate nu... Fixat mai bine compresorul pt 4x4, cel mutat de sub bara mai demult, si care statea prins cu zip-ties de atunci. Cat am umblat la masina, am gasit destul de mult ulei+mizerie depus sub compresorul AC. Nu mi-am dat seama de unde http://vitara4x4.ro/images/smilies/icon_e_sad.gif Am curatat. Deocamdata nu am picaturi sub masina, deci totusi nu pierde mult... cred. .... Urmeaza schimbarea suspensiei, la +8cm http://vitara4x4.ro/images/smilies/icon_e_wink.gif , kit de la SOSO (amortizoarele actuale pe fata sunt varza, iar arcurile cam tasate) Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted April 14, 2019 Author Share Posted April 14, 2019 (edited) Cum se schimba distributia... si cateva poze: Capac culbutori - Se scot bobinele din capul bujiilor si trag intr-o parte(4 suruburi) - Se scoate clema care tine cablul de acceleratie in partea din spate (1 surub) - Se scot cele 2 furtune din stanga - Se scot cele 6 piulite care tin capacul Capac distributie - Se scoate radiatorul (golit antigelul, scoase furtunele, scos dopul de scurgere, scoase suruburile de sus, Soase stifturile de plastic care tin plasticul din jurul ventilatorului) - Se scoate furtunul subire care trece sus prin fata motorului - Se scoare plasticul din jurul bentilatorului - Se scoate ventilatorul de pe fulia lui (4 suruburi, pe ax se poate pune cheie de 22 pt contra) - Se scoate fulia ventilatorului (2 suruburi, cel de sus e reglajul curelei) + cureaua - Se scoate cureaua (rola itinzatoare se roteste spre dreapta cu cheia, ca sa se slabeasca cureaua) - Se scoate fulia de pe pompa de apa (4 suruburi, fulia are gauri prin care se poate baga o surubelnita pt a o bloca) - Se scoate rola din centru (1 piulita) - Se scoate rola intinzatoare (2 suruburi) - Se scoate compresorul de AC de pe suport (NU SE UMBLA LA FURTUNE. 3 suruburi la care se ajunge doar cu o cheie inelara, cele de jos se pot vedea pe sub masina - migaiala mare, ca nu e loc) - Se scoate suportul compresorului de pe motor (4 suruburi) - Se scoate fulia de pe axul motorului (contra se poate tine cu cureaua data pe dupa fulii, incat pe masura ce tragi de piulita, ea se tot strange) - Se desprinde piesa cu ramificatia furtunaselor in partea din stanga sus, si se leaga cu ceva sa nu seta in cale (2 suruburi) - Se scot suruburile/piulita care tin capacul (multe suruburi in jur, 2 suruburi care tin baia de ulei de jos in sus, in centru o piulita) Distributie - Se scot bujuiile (e mai usor sa-ti dai seama daca pistoanele lovesc ceva, cand nu se mai face compresie. Pt bujia desub bara dintre amortizoare, se da drumu intai la chei, apoi se baga prelungitorul si apoi clichetul. Cheie de 16) - Se pune piulita la axul motorului, si se invarte mtorul (SENSUL ACELOR DE CEASORNIC), pana cand se aliniaza semnele de pe axe/pinioane cu semnele de pe motor !!CONF MANUALULUI!!. Daca se aliniaza si zalele de pelanturi cu semnele cu ata mai bine) - Se scoate intinzatorul de sus. Are o garnitura metalica. Daca nu e in kitul cumparat, se pastreaza cea veche (2 suruburi) - Se scot pinioanele de pe axele cu came cu lantul de sus(Pe ax e o portiune hexagonala nde se tine contra) - Se soate ghidajul de plastic din dreapta (2 suruburi) - Se scoate intinzatorul de jos (2 suruburi) - Se scoate patina de jos (1 surub) - Se scoate pinionul intermediar, cu lantul de jos (1 surub) - Se scoate pinionul de pe axul motorului Montaj - Se aliniaza axele (motor & came) cu semnele de pe motor, daca s-au miscat - Se fac pasii de mai sus in sens invers, cu grija ca zarele colorate de pe lanturi sa se alinieze cu semnele de pe pinioane !!CONF MANUALULUI!! - se scot chestiile care blocheza intinzatoarele. Cel de sus vine cu un cui metalic, iar cel de jos cu o chetie lata de plastic infilte in ele. - Se roteste motorul cu grija, de cateva ori dupa punerea lanturilor, pt a vedea daca pistoanele lovesc supapale, si daca dupa cateva rotiri, semnele de pe pinioane se aliniaza corect in continuare cu semnele de pe motor (zalele nu or sa se mai alinieze decat dupa multe rotiri) - Se strang suruburile !!CONF MANUALULUI!! https://www.youtube.com/watch?v=CxHiEG66eiM manual.pdf Edited April 14, 2019 by cristianhaulica Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
nila04rrw Posted April 14, 2019 Share Posted April 14, 2019 Salut. Ce marca este kit-ul de distributie? A venit in pachet si pinionul intermediar(cel cu dantura dubla)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted April 15, 2019 Author Share Posted April 15, 2019 (edited) Da a venit si pinionul intermediar. L-am luat de la SOSO, nu am retinut marca. Poate te ajuta poza de mai jos (pot cel mult sa caut cutia pe acasa, sa vad daca mai scrie ceva pe laterale). Edited April 15, 2019 by cristianhaulica Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
nila04rrw Posted April 15, 2019 Share Posted April 15, 2019 Mersi. E kit BGA. Eram curios, că eu am luat un SKF fabricat in Japonia, dar nu a venit cu pinionul intermediar. Credeam că astea se achiziționează separat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted April 26, 2019 Author Share Posted April 26, 2019 Sumarul activitailor din ultimile 3 zile: Schimbat suspensia la +8 de la SOSO (amortizoarele vechi trebuiau schimbate oricum), cu coborare grup fata si flansa cardan Curbat scut fata, si vopsit (le-am "utilizat" putin ;) ) Prelungit suporti cabluri frana de mana, furtun aerisire, furtun frana. (Poare mergea si fara, da daca ridicam masina pe elevator sigur se smulgeau) Schimbat burduf planetara dreapta (era scopt, si aproape gata) Pus flanse distantiere roti 3cm, cu ceva masaj la pragurile fata (pe interior) ... Si niste maruntisuri: Reparat Camera marsarier (un fir rupt) Lumini interioare led Schimbat intrerupator usa spate (7.5 lei aporape ca original, care e 60 de lei) Probleme ramase: Un surub cam fara filet (banui de cand am schimbat bucsele in service) - I-am, pus 2 piulite si blocant de filete definitiv. Sper sa tina un timp. Suportii caroserie de la picioarele pasagerilor din spate... nu arata prea bine. :| 1 Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted May 11, 2019 Author Share Posted May 11, 2019 Schimbare de plan. Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted August 7, 2019 Author Share Posted August 7, 2019 Jurnal de bord: - Facut geometria. Pe partea st cu greu a iesit unghiul de cadere, cu tot camberboltul. Si am aflat de ce la plecare de pe loc mai repede, se simte ca impinge mai tare pe st. Puntea spate e usor rotita. Roata st spate e cu 2 cm prea in fata. - Schimbat inca un burduf planetara (tot dreapta, da cel interior de data asta), L-o fi intepat un bat prin padure. - Spalat cu presiune si suflat ulei prin sasiu, si pe sub masina... sa intarziem rugina. - Desfactu troliu. Mi se parea ca e cam zgomotos, dar arata ok inauntru (fara umezeala/rugina, vaselina destula). Cu ocazia astam rotit putin partea cu clapeta, ca sa am acces mai usor la ea. - Schimbat suruburi troliu (Aveam de duritate 8, si le-am stricat filetul cu o chieie simpla. Am pus de 12) - Adaugat o bucatica mica de scut, de la placa de trolui la scutul normal. (sa protejez cei 5cm de radiator, o conducta de la servodirectie, si firele de la troliu) De facut: - Pare sa fie inca un mic joc la directie. In caseta sau la articulatia interioara a bieletelor... mai investighez - Cumva, la coborari cu hopuri, am impresia ca uneori suspensia fata se opreste cam brusc, ca si cum limitatorul de cauciuc ar fi prea mic. (La o prima vedere, limitatorul atinge suportul - sunt urme pe el... dar poate nu e suficient) - Uneori in 4x4 + curba + denivelari, se mai aude cate o bataie pe fata.... poate planetara/mrl/rulment planetara in fuzeta.... (planetarele si mr-urile arata ok, zic eu) In alta ordine de idei, am facut un concediu cu ea, si s-a comportat exemplar pe cateva drumuri ... interesante. :h5 https://photos.app.goo.gl/WbG274fhJgEGTNFo7 1 Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin_b Posted September 5, 2019 Share Posted September 5, 2019 Cea mai bună alegere pe care ai facut-o cand ai renuntat la prelungitoarele amortizoarele pe fata. Mai ales că e vorba de direcție. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted January 13, 2020 Author Share Posted January 13, 2020 Revizie 137000 Km. (un an de la anterioara) - Schimbat uleiuri (Motul) + Filtre (toate) - Strans surubelele saibelor alea care blocheaza rulmentii fata (Unul er cazut in MRL, si altele erau slabite) Din pacate nu am scapat cu atat - Schimbat o cruce cardan fata. (Anul trecut avea putin joc. Anul asta .... se vede in poze) - Schimbat brate fata. (Un pivot a scartait o vreme, l-am uns, si parea ok. Dar cu masina ridicata de sub brat, am vazut ca nuca intra/iesea din locas vre-o 2 mm). - Adaugat cam 1cm la opritor, ca la denivelari + coborari, se simtea ca se opreste prea brusc, cumva metal pe metal (am lipit ceva cauciuc jos, pe brat. Am avut un an ceva mai subtire pus, si s-a simtit diferenta) - Schimbat si bieletele de directie (nu aveau joc vizibil, dar la cat am desfacut, si la cat au costat bratele... astea au fost nimica toata) Si daca tot am spart pusculita - Lame stergatoare - Becuri Osram +100% (Am incercat cu unul normal, nou, si se vede la fel de anemic.) Tre sa vina zilele astea. Sunt curios de diferenta. Am mai si strans f putin reglajul la caseta de directie. Cumva, se aude si din ea un pic de joc. Acuma, o sa mai probe dupa ce refac geometria, ca oricum nu sta volanul bine, oricat m-am straduit eu sa numar turele cand am scos/pus bieletele. Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted January 18, 2020 Author Share Posted January 18, 2020 Intre timp - Facut geometrie (nu erau bine dloc unghiurile de convergenta) - Reglat faruri cu beguri Osram +100% (au trebuit ridicate destul de mult) - Cantarit masina - 1800Kg cu sofer (In acte e 1430 -> max 1950) - Termiat & Probat prelata. I-am facut suport sa stea pe rofrack cand e stransa, si am cumparat stalpi reglabili. 1 Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted May 25, 2020 Author Share Posted May 25, 2020 Ceva dotari si marunisuri: - Sufa elastica - Oglinda pasager (ciudat, dar nu aveam din fabrica) - Separator sa nu-mi mai cada sacosele. Cand pun lada frigorifica se muta deasupra ei ca sa pot pune bagaje peste, si sa ramana spatiu de ventilatie - Joja de pe aliexpress - Deflector roofrack nou (cel anaterior era f subtire si flamba uneori) - Distantier bara panhard - Chestii de desumflat rotile (se regleaza la ce presiune sa se opreasca. Unul l-am setat pe 1.5, celalalt pe 1.0 atm) - Experiment presiune - Prelungire suport conducta frana mai teapan (aveam ceva cam subtire inainte) - Filtru K&N Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted May 25, 2020 Author Share Posted May 25, 2020 Insonorizare in 2 pasi. Si rugina gasita. Doar suportii caroseriei de la picioarele celor din spate ma ingrijoreaza. O sa trebuiasca o vizita la un service curand. Partea buna e ca gaura nu da in masina ci intr-un spatiu inchis, mic. Partea proasta e ca suportul e fix sub spatiul ala inchis, si pare sa fi ruginit de la interior spre exterior. Daca dadea in masina nu ar fi stat umezeala acolo. :| Momentan, am incercat sa o oprec pe cat posibil: Curatat, Feruginol, Vopsea, Ulei in interior. Am bagat ulei si prin praguri/aripi/usi, preventiv. 1 Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted May 25, 2020 Author Share Posted May 25, 2020 Reparare flapsuri aerisiri din bara spate (Am taiat cu grija dintr-un dosar de plastic. momentan se misca ok. Sa speram ca o sa reziste) Si daca tot am umblat la interior, am mutat fantele de aerisire mai sus pe stalp, pt ca cele de jos erau oricum blocate de sertar si de bagaje. Pt ca barele logitudinale de pe plafon aveau joc si suportii fata se cam arcuiau. Am adaugat 4 sprijine suplimentare pt roofrack, direct pe suruburile de pe caroserie. Nu mai trancane nimic acum. Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted March 30, 2022 Author Share Posted March 30, 2022 Uau. 2020. Cat timp a trecut..... Ia sa vedem ce am mai facut intre timp: - Cumparat inca un rand de jante + cauciucuri de iarna - Schimbat MT-urile (Conforser CF-3000) - Schimbat proiector spate (intrase apa si ruginiise inauntru... chinezarie) - Schimbat Senzor Presiune Ulei aftermarket - Adaugat blocator amortizor portbagaj - Curatat valva IAC - Pus carligul pt remorca inapoi (cumpart remorca) - Un pic de sudura la scutul rezervor - Schimbat vascocuplaj ventilator - Schimbat termostat - Resigilat baia de ulei (si revopsit) - Inocuit semeringuri si rulmeti cu ace fuzete - Cumparat o interfata SDL de la RhinoPower (masina nu e OBD2) Tre sa mai schimb si : - Pompa/cilindru ambreaj (picura cate putin pe la pedala) - Semering caseta de transfer - cardan fata Si am lasat la urma grosu: - Trecut de la 8/39 la 8/41 - Eliminat cuplaj pneumatic grup fata Aici a fost mai cu cantec. In 2020 aveam pe spate LockRight (cu 8/39), dar pt ca nu fusesera stranse bine suruburile, s-au desfacut si mi-a ciobit pinionul (1 dinte). L-am desfacut si pus la loc, si a mai mers vre-un an, pana a sarit inca un dinte. Asa ca am revenit la grupul original (8/39) vreun an. Anul asta am luat de pe FB 2 rapoarte 8/41, dar din pacate la mecanic s-a dovedit ca cel de spate, nu era pereche. Caraia oricum l-ai regla. Am luat altul de la SOSO.... si stupoare, nu intra nici o flansa pe pinion. Dupa vre-o 10 flanse s-a gasit una care sa mearga. Finally. A mai trebuit bibilit si carrier-ul la strung (+bucsa), ca nu statea fix un rulment... eh... Pe fata cuplajul l-am inlocuit cu un distantier de plastic, iar compresorul l-am suntat in mufa sa se aprinda 4x4 automat. Asa ca acum am 8/41, fara cuplaj fata, cu LockRight spate. Ieeeeiiiii . 1 Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted July 19, 2022 Author Share Posted July 19, 2022 Teste de consum, intre Iasi <->VatraDornei (de la plin la plin, distanta masurata pe GPS) Plin=4 oameni + trolere pe roofrack Gol=2 oameni, bagaje la jumatate, in masina Plin I->VD 12.0 l/100km Gol VD->I 8.0 l/100km Plin I->VD 11.4 l/100km Plin VD->I 8.9 l/100km O medie cu bagaje (dus-intors) 10.15 1 Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruben102 Posted April 5, 2023 Share Posted April 5, 2023 On 1/4/2018 at 11:48 PM, cristianhaulica said: Re: Grand Vitara 2.0 16valve visinie Azi, pt ca am fost pe acasa, mi-am facut de lucru (din pacate mai mult decat intentionam) - Schimbat toate filtrele si uleiurile - Schimbat garnitura capac culbutrori - Schimbat saboti frana - Curatat & gresat MRL-uri Toate bune si frumoase, numai ca acuma am un zornait (nu f puternic), as zice ca de la distributie. Am pus ulei 5W40, pt ca asa mi-a zis Soso mai demult, si pt ca e un post pe undeva cu cineva care si-a stricat intinzatorul de la distributie cu 10W40. Nu stiu ce avea inainte... oare vrea ulei mai gros? Salut, ieri am dat de ceva zapada neasteptata si nu mai imi cupleaza 4x4 (clipare martorul 4wd) si am preferat sa urc cat pot doar cu spatele. Am curatat acum 2 ani pompa de vacum care cupleaza 4x4. Cam asa arata acum 2 ani.. Ieri pe drum spre casa ma gandeam sa montez MRL-uri dar nu stiu exact cum functioneaza si daca mai trebuie facute ceva modificari in grup si daca o sa mai fie nevoie sa folosesc maneta de 4x4? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted April 12, 2023 Author Share Posted April 12, 2023 (edited) Pt a scapa de problemele cu compresorul de sub bara, trebuie eliminata si diafragma din grup (inlocuita cu un distantier care sa tina cuplate planetarele permanent). Apoi daca vrei, poti sa pui si MRL-uri manuale, ca sa decuplezi rotile de la planetare cand nu ai nevoie de 4x4. PS: Daca scoti compresorul, nu o sa se mai aprinda 4x4 in bord. Tre sa suntezi 2 pini in mufa lui ca sa creada calculatorul ca inca e acolo si face presiune. Edited April 12, 2023 by cristianhaulica 1 Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristianhaulica Posted April 12, 2023 Author Share Posted April 12, 2023 Daca tot mi-am amintit de jurnalul asta... ceva update-uri: - Schimbat pompa abreaj (incepuse sa picure pe la pedala) - Schimbat garnituri esapament (cu ocazia asta mi-am dat seama si de ce a puscat cea dinainte ce catalizator, si tot aveam o trancaneala - prima jumatate a catalizatorului se dezintegrase, si infundase celulele din a doua parte - i-am facut o spalare) - Schimbat semeringuri fuzete (aveam o scurgere de vaselina) - am schimbat si cel de la planetara si din cele 2 din spatele rulmentului - Si i-am pus paravanturi In rest... revizii uzuale... si plimbare 1 Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998 0745-009633 cristianhaulica@yahoo.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts