Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Grand Vitara 2.0 16valve visinie


Recommended Posts

Schimbat coloana de directie inferioara cu una noua. Aveam joc la crucea de jos. Mai demult mergea infranat, i-am dat ulei... si dupa un an m-am trezit cu joc. N-am scapat.

 

Schimbat dstributie (nu mai zuraie nimic).

Nu am gasit uzura exagerata pe patine, nici unde batea lantul nu mi-am pututu da seama. Singura chetie e ca in jurul intinzatorului de sus, si pe capac si pe motor, era o depunere argintie (ca de aluminiu macinat)

 

Schimbat antigel (verde)

 

Spalat radiatoarele de pamant, iar cel de apa spalat si interior (cu otet, apoi cu bicarbonat). Ciudat ce fine sunt aripioarele alea dintre celule. Si hartia igienica e mai rezistenta ca ele. Unde am ajuns vreodata cu jetul al spalatorie, sunt cam indoite/rupte http://vitara4x4.ro/images/smilies/icon_e_sad.gif (cel de AC e mai solid)

 

Curatat corpul clapetei de acceleratie (plus garnitura noua)

 

Fixat mai bine valva PCV (se tot umezea cu ulei)

 

Curatat valva EGR (nu era cine stie ce murdara... da la cate filme horor am vazut pe net, am zis sa verific)

 

Schimbat (macar partial) lichidul de servodirectie. Cel recomandat de SOSO (berkebile 2+2) e alb, cel de pe masina era aproape negru. Poate asa era el de nou... poate nu...

 

Fixat mai bine compresorul pt 4x4, cel mutat de sub bara mai demult, si care statea prins cu zip-ties de atunci.

 

Cat am umblat la masina, am gasit destul de mult ulei+mizerie depus sub compresorul AC. Nu mi-am dat seama de unde http://vitara4x4.ro/images/smilies/icon_e_sad.gif Am curatat. Deocamdata nu am picaturi sub masina, deci totusi nu pierde mult... cred.

 

 

.... Urmeaza schimbarea suspensiei, la +8cm http://vitara4x4.ro/images/smilies/icon_e_wink.gif , kit de la SOSO (amortizoarele actuale pe fata sunt varza, iar arcurile cam tasate)

 

4a843bf9e1250ec94a028a02c7684ac2.thumb.jpg.7c18c252eb6221ef536a7479e12c1b3c.jpg

b5f98950774a82be8290a3c58fb1ec7d.thumb.jpg.ceb1c9c9086659be6cb5f0d71d2ab54e.jpg

31f94eacfa2fd9889af563be3e4c18ee.thumb.jpg.48f012ee4c56ae218755bf1f104e3d98.jpg

0e8f890b1951b6e0179a29257af5b15e.thumb.jpg.e68238e61621ed43d03bd6cacd0db657.jpg

a05686134949304f9ab2b9862ec34638.thumb.jpg.b24baf9800510a584b23ad4856ecf25f.jpg

db07eaeca2a8626b97c3ec810d882483.thumb.jpg.8cbf84bc6cc5f7a259da16be56089401.jpg

07b0705332860a6446bce4a25546876d.thumb.jpg.750e7a8bb9b8e6b2a02b23ccc16dbee5.jpg

bf6f3542cc3989393b38e65fdea7db14.thumb.jpg.af375676435e737d22e374b32ea73a34.jpg

61b06319aec9e3bcaaa9c644d3425145.thumb.jpg.888b9a6bfa6485f73d58a8c1a2d0efd8.jpg

e07b30d061e11e05b37da55423a2c8f4.thumb.jpg.c57b8206cfde5d91db026dc20b3b3e4d.jpg

d4cdfdcf1e495d46cd099505a7437d55.thumb.jpg.10dfafe6494316d3023e54332e041bbb.jpg

63f4fb5dc889df93f1c678e469fa1f85.thumb.jpg.e9c547b9e5a4691c879e76f8a80d0305.jpg

2d4a2ea13d40ae243b80f348633e5dea.thumb.jpg.007159012b45cb9dde48082e64abd15d.jpg

ada84e6346c6899e474129e57b28caf3.thumb.jpg.b7cf680fbac696af641d2e68d25792ac.jpg

cc63c307223b72765636ac9b3415ece9.thumb.jpg.ca89550b8ff8373b66e5f2901c8b3fa4.jpg

5141af21dde3deb0e5c2510b5d190100.thumb.jpg.2e1a8d3d9126e9654a780683878d3039.jpg

ec7a6347cf2dc8bfa810c16599260c1e.thumb.jpg.67f0ad89b2f70b45056826b3e3e24dbd.jpg

0610cec0d83f4702d8e68af141eed596.thumb.jpg.a9ce969f83e8fa70929099aea4afd4da.jpg

0e98825239c05c429c61ea41de9c0c25.thumb.jpg.327e2dcd44c0e431de1163d5c2fc29f6.jpg

b3b26b434c2fe9b939ad2dabc3898664.thumb.jpg.8f416d24e78e4feb00680db095aeba10.jpg

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Cum se schimba distributia... si cateva poze:

 

Capac culbutori

 

- Se scot bobinele din capul bujiilor si trag intr-o parte(4 suruburi)

- Se scoate clema care tine cablul de acceleratie in partea din spate (1 surub)

- Se scot cele 2 furtune din stanga

- Se scot cele 6 piulite care tin capacul

 

Capac distributie

- Se scoate radiatorul (golit antigelul, scoase furtunele, scos dopul de scurgere, scoase suruburile de sus, Soase stifturile de plastic care tin plasticul din jurul ventilatorului)

- Se scoate furtunul subire care trece sus prin fata motorului

- Se scoare plasticul din jurul bentilatorului

- Se scoate ventilatorul de pe fulia lui (4 suruburi, pe ax se poate pune cheie de 22 pt contra)

- Se scoate fulia ventilatorului (2 suruburi, cel de sus e reglajul curelei) + cureaua

- Se scoate cureaua (rola itinzatoare se roteste spre dreapta cu cheia, ca sa se slabeasca cureaua)

- Se scoate fulia de pe pompa de apa (4 suruburi, fulia are gauri prin care se poate baga o surubelnita pt a o bloca)

- Se scoate rola din centru (1 piulita)

- Se scoate rola intinzatoare (2 suruburi)

- Se scoate compresorul de AC de pe suport (NU SE UMBLA LA FURTUNE. 3 suruburi la care se ajunge doar cu o cheie inelara, cele de jos se pot vedea pe sub masina - migaiala mare, ca nu e loc)

- Se scoate suportul compresorului de pe motor (4 suruburi)

- Se scoate fulia de pe axul motorului (contra se poate tine cu cureaua data pe dupa fulii, incat pe masura ce tragi de piulita, ea se tot strange)

- Se desprinde piesa cu ramificatia furtunaselor in partea din stanga sus, si se leaga cu ceva sa nu seta in cale (2 suruburi)

- Se scot suruburile/piulita care tin capacul (multe suruburi in jur, 2 suruburi care tin baia de ulei de jos in sus, in centru o piulita)

 

Distributie

- Se scot bujuiile (e mai usor sa-ti dai seama daca pistoanele lovesc ceva, cand nu se mai face compresie. Pt bujia desub bara dintre amortizoare, se da drumu intai la chei, apoi se baga prelungitorul si apoi clichetul. Cheie de 16)

- Se pune piulita la axul motorului, si se invarte mtorul (SENSUL ACELOR DE CEASORNIC), pana cand se aliniaza semnele de pe axe/pinioane cu semnele de pe motor !!CONF MANUALULUI!!. Daca se aliniaza si zalele de pelanturi cu semnele cu ata mai bine)

- Se scoate intinzatorul de sus. Are o garnitura metalica. Daca nu e in kitul cumparat, se pastreaza cea veche (2 suruburi)

- Se scot pinioanele de pe axele cu came cu lantul de sus(Pe ax e o portiune hexagonala nde se tine contra)

- Se soate ghidajul de plastic din dreapta (2 suruburi)

- Se scoate intinzatorul de jos (2 suruburi)

- Se scoate patina de jos (1 surub)

- Se scoate pinionul intermediar, cu lantul de jos (1 surub)

- Se scoate pinionul de pe axul motorului

 

Montaj

- Se aliniaza axele (motor & came) cu semnele de pe motor, daca s-au miscat

- Se fac pasii de mai sus in sens invers, cu grija ca zarele colorate de pe lanturi sa se alinieze cu semnele de pe pinioane !!CONF MANUALULUI!!

- se scot chestiile care blocheza intinzatoarele. Cel de sus vine cu un cui metalic, iar cel de jos cu o chetie lata de plastic infilte in ele.

- Se roteste motorul cu grija, de cateva ori dupa punerea lanturilor, pt a vedea daca pistoanele lovesc supapale, si daca dupa cateva rotiri, semnele de pe pinioane se aliniaza corect in continuare cu semnele de pe motor (zalele nu or sa se mai alinieze decat dupa multe rotiri)

- Se strang suruburile !!CONF MANUALULUI!!

 

https://www.youtube.com/watch?v=CxHiEG66eiM

manual.pdf

d4525562abe06b94ee00b5f7f3e5c382.thumb.jpg.87fd93f91686d60484ba2373a2fd90a3.jpg

66bbae6d10d9229c2ec7e70823b42544.thumb.jpg.2030277b15833f77b6cf7b561f94ba89.jpg

bac19ef4a4cea1059cc5ec68f5d7c9ac.thumb.jpg.4d903d82ab3f444135e197e544323089.jpg

d74d72763359d1aed1dc298e9ba80374.thumb.jpg.35b601a4e4020ddd46adc9c957e74314.jpg

3075a60ea2801f2d6fbead5bf2cbc583.thumb.jpg.29506b74fa45fd17cd3dc29edc461958.jpg

12373660fc900976a8b707de592fedc3.thumb.jpg.af89d5b0a2ee55247f7b209d47817cb9.jpg

2fbbf1de418bac84d5284cf8401bc3ad.thumb.jpg.f6b98ca69412341aebd8d95bf9069a56.jpg

3ab9efcdab550d17d38ec5c9a87e1733.thumb.jpg.20bf4fda951452cb463e247b022ff2eb.jpg

ff2816bacb85a974801bdcf0ff7d253d.thumb.jpg.6ee5b2f9b9ec590261d3c6ed219543fb.jpg

d8f55ec8a1fd51c2b86b738c16a4289b.thumb.jpg.0ac1d1f75764d6f4a022df7f27bb38ab.jpg

ac3ba5ea248affe0d12742eb423e9076.thumb.jpg.61d6ca12114ec941e5e18dc69876dd12.jpg

ce1a6266f63d41ff525c8bc546a2b432.thumb.jpg.2caadbf0001b32eaf1ce960ee7e7f26c.jpg

6fe354c9d08cb6db23893037a1a4a4f9.thumb.jpg.c65cdf80408e6a8cd39dc95fb6f6b059.jpg

20b2135b74abb635e1ff431360cd3f72.thumb.jpg.647476fb889f61517fe7c64516b37e90.jpg

70c543ed65566f5d89172d1b30541de1.thumb.jpg.f86d2ca19d8edc67d48c817bcc1836cf.jpg

f2b281c2a13053132d8734d113026579.thumb.jpg.94fdb58e7975545eb4416d2bd429ae91.jpg

88dbe6432476a5c7a3308b7dfbba0c2c.thumb.jpg.e9507e2e8a4d595f20830790deb5bc2f.jpg

deef6b9323ec2ddd99966244531d90b5.thumb.jpg.8b53a424263ffde988f8886f3d5d4a63.jpg

4f965de65be308b8f1cbd3ecc9a2b813.thumb.jpg.125c152f3d1b638b13d49df813885b94.jpg

3682693d751fb3c3eda065d47bc9895f.thumb.jpg.70b1abc86cc48b6cbcabad0de77bfb98.jpg

Edited by cristianhaulica

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Da a venit si pinionul intermediar. L-am luat de la SOSO, nu am retinut marca. Poate te ajuta poza de mai jos (pot cel mult sa caut cutia pe acasa, sa vad daca mai scrie ceva pe laterale).

a6d8365c44053b89c9af98dfffc416e5.jpg.deb86d22102acbde5a8f8325cb4b879a.jpg

b886605e07b9ee674417126c61f93b7e.thumb.jpg.13ee8a6fcfdc82f4fb60654f9e6ea352.jpg

Edited by cristianhaulica

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sumarul activitailor din ultimile 3 zile:

 

Schimbat suspensia la +8 de la SOSO (amortizoarele vechi trebuiau schimbate oricum), cu coborare grup fata si flansa cardan

Curbat scut fata, si vopsit (le-am "utilizat" putin ;) )

Prelungit suporti cabluri frana de mana, furtun aerisire, furtun frana. (Poare mergea si fara, da daca ridicam masina pe elevator sigur se smulgeau)

 

Schimbat burduf planetara dreapta (era scopt, si aproape gata)

 

Pus flanse distantiere roti 3cm, cu ceva masaj la pragurile fata (pe interior)

 

... Si niste maruntisuri:

Reparat Camera marsarier (un fir rupt)

Lumini interioare led

Schimbat intrerupator usa spate (7.5 lei aporape ca original, care e 60 de lei)

 

Probleme ramase:

Un surub cam fara filet (banui de cand am schimbat bucsele in service) - I-am, pus 2 piulite si blocant de filete definitiv. Sper sa tina un timp.

Suportii caroserie de la picioarele pasagerilor din spate... nu arata prea bine. :|

9922376ca3fc9542e5bb611b8f5b05f1.thumb.jpg.f267f2058bbe5490feb253604ffe6c3b.jpg

48593a77e091dc2aa78d0f37cd8aa5eb.thumb.jpg.804fc1ba6c58798265b11a747bc78629.jpg

9ba61a711673038a83aa4b1475e6fe5b.thumb.jpg.0ab6642740911a74634073c7cdd5e7b5.jpg

e4076302923636296735e2bd983d7deb.thumb.jpg.26f7ee30995ba37f92ea86613cb84f75.jpg

108ff199c4dd9c42c78fedaeb978ee0a.thumb.jpg.2ed025f2da284f9776d2a629a6836130.jpg

09fc0e000a8a72d4c437e55c29a53880.thumb.jpg.908efa80fd8a01c55c54819ef80eb474.jpg

f5ea3cd3f1c16ab8e0d1e1b73ef12353.thumb.jpg.748edb8d33bedc798744658eace8f274.jpg

fd053f76ecacb857d04a6e2afc0cbbbc.thumb.jpg.17c12ec0f4f7991a035346c09326b270.jpg

b682e2ee98c103f98c53922c0ce74a03.thumb.jpg.1514bc547095be437449bc7fceab9fc9.jpg

0847e0b5c1479d81e82a802599f53daa.thumb.jpg.c89fb0a55c23648408c988ca4c5850e9.jpg

74a81261d0779ae2893785c715c0d0cf.thumb.jpg.3eec26289ed030c8a5407ddd7ea28ce2.jpg

cca7675632815af79b445691c7b3251b.thumb.jpg.958c08330df4cea8a585708797c84944.jpg

af090e216eaad45e0b512084849a97b8.thumb.jpg.544b8172165fbb55eb19e4637c94aa08.jpg

bf6086072ae1035a3235420d4ee80a7e.thumb.jpg.60b26410a38b319b5c41e95f27613a03.jpg

9b81f806513bd11791d258b13ea01957.thumb.jpg.c2ad759eef609d8194f22c6c794a32bd.jpg

af6368e85a8d5208bb3779daf3899fda.thumb.jpg.ffcd6a396739f7753e4c3c9806554c18.jpg

5a1b9040531a3c8dcc95a88ff41f01a9.thumb.jpg.3e0b0148bac3a1da0a29f91e3783e1fd.jpg

28049cedb878a3a610314e74032e50bc.thumb.jpg.76ee23005f78561e66c497fe5f946d97.jpg

860bc627294a1aaf57e7b2817d1dc796.thumb.jpg.ca195e342d54634982d62749018f62c3.jpg

acf802707df72432958716bfa3a69f56.thumb.jpg.b02881679ec0491a6487504840672406.jpg

  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

 

Jurnal de bord:

- Facut geometria. Pe partea st cu greu a iesit unghiul de cadere, cu tot camberboltul. Si am aflat de ce la plecare de pe loc mai repede, se simte ca impinge mai tare pe st. Puntea spate e usor rotita. Roata st spate e cu 2 cm prea in fata.

- Schimbat inca un burduf planetara (tot dreapta, da cel interior de data asta), L-o fi intepat un bat prin padure.

- Spalat cu presiune si suflat ulei prin sasiu, si pe sub masina... sa intarziem rugina.

- Desfactu troliu. Mi se parea ca e cam zgomotos, dar arata ok inauntru (fara umezeala/rugina, vaselina destula). Cu ocazia astam rotit putin partea cu clapeta, ca sa am acces mai usor la ea.

- Schimbat suruburi troliu (Aveam de duritate 8, si le-am stricat filetul cu o chieie simpla. Am pus de 12)

- Adaugat o bucatica mica de scut, de la placa de trolui la scutul normal. (sa protejez cei 5cm de radiator, o conducta de la servodirectie, si firele de la troliu)

 

De facut:

- Pare sa fie inca un mic joc la directie. In caseta sau la articulatia interioara a bieletelor... mai investighez

- Cumva, la coborari cu hopuri, am impresia ca uneori suspensia fata se opreste cam brusc, ca si cum limitatorul de cauciuc ar fi prea mic. (La o prima vedere, limitatorul atinge suportul - sunt urme pe el... dar poate nu e suficient)

- Uneori in 4x4 + curba + denivelari, se mai aude cate o bataie pe fata.... poate planetara/mrl/rulment planetara in fuzeta.... (planetarele si mr-urile arata ok, zic eu)

 

In alta ordine de idei, am facut un concediu cu ea, si s-a comportat exemplar pe cateva drumuri ... interesante. :h5

 

https://photos.app.goo.gl/WbG274fhJgEGTNFo7

  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Revizie 137000 Km. (un an de la anterioara)

 

- Schimbat uleiuri (Motul) + Filtre (toate)

- Strans surubelele saibelor alea care blocheaza rulmentii fata (Unul er cazut in MRL, si altele erau slabite)

 

Din pacate nu am scapat cu atat

- Schimbat o cruce cardan fata. (Anul trecut avea putin joc. Anul asta .... se vede in poze)

- Schimbat brate fata. (Un pivot a scartait o vreme, l-am uns, si parea ok. Dar cu masina ridicata de sub brat, am vazut ca nuca intra/iesea din locas vre-o 2 mm).

- Adaugat cam 1cm la opritor, ca la denivelari + coborari, se simtea ca se opreste prea brusc, cumva metal pe metal (am lipit ceva cauciuc jos, pe brat. Am avut un an ceva mai subtire pus, si s-a simtit diferenta)

- Schimbat si bieletele de directie (nu aveau joc vizibil, dar la cat am desfacut, si la cat au costat bratele... astea au fost nimica toata)

 

Si daca tot am spart pusculita

- Lame stergatoare

- Becuri Osram +100% (Am incercat cu unul normal, nou, si se vede la fel de anemic.) Tre sa vina zilele astea. Sunt curios de diferenta.

 

Am mai si strans f putin reglajul la caseta de directie. Cumva, se aude si din ea un pic de joc. Acuma, o sa mai probe dupa ce refac geometria, ca oricum nu sta volanul bine, oricat m-am straduit eu sa numar turele cand am scos/pus bieletele.

 

1803877664_133-Cruce-003.thumb.jpg.f1d5ca7bb720d2be1f563808f9239c18.jpg

540355021_134-BrateampBieletedirectie-002.thumb.jpg.497204f2576fcc34eb08a23c487ba30c.jpg

1473840244_133-Cruce-005.thumb.jpg.4a95b109f60e1e401c99d2a5ee2b9c0d.jpg

678466624_136-Stranscasetadirectie.thumb.jpg.c282e740b61c1e37adb83386395dd42f.jpg

372480253_134-BrateampBieletedirectie-003.thumb.jpg.3654f1d0fca607656e7acf8d74ab4fc2.jpg

1848940587_133-Cruce-001.thumb.jpg.e5daece256ec6831e43d841ff29519c0.jpg

83797425_134-BrateampBieletedirectie-001.thumb.jpg.5166d986ee31c5e085f592eb6b7698b6.jpg

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

 

Intre timp

- Facut geometrie (nu erau bine dloc unghiurile de convergenta)

- Reglat faruri cu beguri Osram +100% (au trebuit ridicate destul de mult)

- Cantarit masina - 1800Kg cu sofer (In acte e 1430 -> max 1950)

- Termiat & Probat prelata. I-am facut suport sa stea pe rofrack cand e stransa, si am cumparat stalpi reglabili.

472035450_142-Prelata-008.thumb.jpg.2ce8f3b34f6e4f827f35ae18dbe05e30.jpg

66122755_142-Prelata-002.thumb.jpg.3bcd736b0ca2dd7ab4dababa3f809722.jpg

1365906111_142-Prelata-009.thumb.jpg.30e5bac02c779cb93273c9b1a063af6c.jpg

958571315_142-Prelata-015.thumb.jpg.413f935bda1640b39987aff23231d601.jpg

1311994686_142-Prelata-013.thumb.jpg.cf4cc8ac006ec7d62ccc3f64161b4a64.jpg

983175060_142-Prelata-006.thumb.jpg.b38108a544c53313bfe5a06438a47534.jpg

1120006383_142-Prelata-004.thumb.jpg.a4054129379729b2f13529fc19505eee.jpg

1515945305_142-Prelata-010.thumb.jpg.4805aa9e1774769ef20356778acaac98.jpg

841325863_142-Prelata-012.thumb.jpg.2e866c6364ffd090188493a3ead646fa.jpg

  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ceva dotari si marunisuri:

 

- Sufa elastica

- Oglinda pasager (ciudat, dar nu aveam din fabrica)

- Separator sa nu-mi mai cada sacosele. Cand pun lada frigorifica se muta deasupra ei ca sa pot pune bagaje peste, si sa ramana spatiu de ventilatie

- Joja de pe aliexpress

- Deflector roofrack nou (cel anaterior era f subtire si flamba uneori)

- Distantier bara panhard

- Chestii de desumflat rotile (se regleaza la ce presiune sa se opreasca. Unul l-am setat pe 1.5, celalalt pe 1.0 atm)

- Experiment presiune

- Prelungire suport conducta frana mai teapan (aveam ceva cam subtire inainte)

- Filtru K&N

2059190116_145-OglindaOglinjoara.thumb.jpg.8093fbc18b39d52a43d7f4e39171ca35.jpg

591365694_153-Prelungiresuportconductafranamaiteapana.thumb.jpg.2a9d952e41ac4da3d24ac3179eab3f7a.jpg

60351076_161-FiltruKampN.thumb.jpg.feccf233e7062c20c9c556a50fc9a858.jpg

290434497_143-Sufaelastica.thumb.jpg.2cecf94ee84f2da095678244c707a4d6.jpg

1879547821_146-Separator.thumb.jpg.852d4c894ef73d2df283203ce052ba16.jpg

837118141_147-Jojabelita-02.thumb.jpg.243c1120470200d4688f7becf4f15a45.jpg

1290823416_149-Deflectorroofracknou-002.thumb.jpg.9fd3376d2144a0479c1721a75ef5c61c.jpg

889441426_152-Experimentpresiune-001.thumb.jpg.283a044a62c49f127642793a86376174.jpg

2038301641_152-Experimentpresiune-002.thumb.jpg.0ca6498056c335ba1988bef480aa8f56.jpg

134249822_151-Distantierbarapanhard-001.thumb.jpg.4b1d479e01df2ffead381ee4252aa718.jpg

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Insonorizare in 2 pasi.

Si rugina gasita. Doar suportii caroseriei de la picioarele celor din spate ma ingrijoreaza. O sa trebuiasca o vizita la un service curand.

Partea buna e ca gaura nu da in masina ci intr-un spatiu inchis, mic.

Partea proasta e ca suportul e fix sub spatiul ala inchis, si pare sa fi ruginit de la interior spre exterior. Daca dadea in masina nu ar fi stat umezeala acolo. :|

Momentan, am incercat sa o oprec pe cat posibil: Curatat, Feruginol, Vopsea, Ulei in interior. Am bagat ulei si prin praguri/aripi/usi, preventiv.

866361533_155-Insonorizare-014.thumb.jpg.1ef86243cecd737145bab7d6506c4493.jpg

774651278_155-Insonorizare-027.thumb.jpg.95f1ebcc2c5470f6710849debfffe56b.jpg

1568103425_155-Insonorizare-023.thumb.jpg.ad322adb02284ce750e52b947659287f.jpg

706058834_155-Insonorizare-020.thumb.jpg.c859205fd36d76889c063006b0fbb44c.jpg

1180384145_158-Rugina...pfffff-016.thumb.jpg.5f2356fa873300374f142c313f831e87.jpg

2079399565_156-Deranj-004.thumb.jpg.20522fb6e93689e2abc932c7391826b9.jpg

751906540_158-Rugina...pfffff-014.thumb.jpg.838ea38b6c180b8bb27adb5b3d3bc10c.jpg

1474314923_158-Rugina...pfffff-015.thumb.jpg.444de2d872b16442630238efa5511888.jpg

630882791_158-Rugina...pfffff-007.thumb.jpg.4dfb6412881b2552248b0b8845156c2b.jpg

1919578053_158-Rugina...pfffff-004.thumb.jpg.da7757cd1d6f7e3f0834b1d3ed4286e8.jpg

  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Reparare flapsuri aerisiri din bara spate (Am taiat cu grija dintr-un dosar de plastic. momentan se misca ok. Sa speram ca o sa reziste)

Si daca tot am umblat la interior, am mutat fantele de aerisire mai sus pe stalp, pt ca cele de jos erau oricum blocate de sertar si de bagaje.

 

Pt ca barele logitudinale de pe plafon aveau joc si suportii fata se cam arcuiau. Am adaugat 4 sprijine suplimentare pt roofrack, direct pe suruburile de pe caroserie. Nu mai trancane nimic acum.

1901259880_160-Reparareaerisiri-004.thumb.jpg.6aaabb9b219ab5e8a04316fa06bab0ec.jpg

948784697_162-Stabilizareroofrack-001.thumb.jpg.b519e55769a07c13bc462936510e2187.jpg

1964838402_162-Stabilizareroofrack-003.thumb.jpg.0f27a7f1903e04189447ab815fb323e5.jpg

1302260492_162-Stabilizareroofrack-002.thumb.jpg.3b44c977fc4e1bae714956287c6b8725.jpg

441917881_162-Stabilizareroofrack-004.thumb.jpg.c196f170d22833eb37102a3e37bbb382.jpg

1190338727_160-Reparareaerisiri-001.thumb.jpg.8a70dcd862255abb0aa6de2852080ad9.jpg

1845805828_160-Reparareaerisiri-007.thumb.jpg.0993d150bf9b723386197216916dd09d.jpg

1092798292_160-Reparareaerisiri-006.thumb.jpg.3aafde21c088d15e6d0d6c07825dd117.jpg

13166109_160-Reparareaerisiri-003.thumb.jpg.908955db2098231c98b3e52cc82cfcf3.jpg

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Uau. 2020. Cat timp a trecut.....😀

Ia sa vedem ce am mai facut intre timp:

- Cumparat inca un rand de jante + cauciucuri de iarna

- Schimbat MT-urile (Conforser CF-3000)

- Schimbat proiector spate (intrase apa si ruginiise inauntru... chinezarie)

- Schimbat Senzor Presiune Ulei aftermarket 

- Adaugat blocator amortizor portbagaj

- Curatat valva IAC

- Pus carligul pt remorca inapoi (cumpart  remorca)

- Un pic de sudura la scutul rezervor

- Schimbat vascocuplaj ventilator

- Schimbat termostat

- Resigilat baia de ulei (si revopsit)

- Inocuit semeringuri si rulmeti cu ace fuzete 

- Cumparat o interfata SDL de la RhinoPower  (masina nu e OBD2)

 

Tre sa mai schimb si :

- Pompa/cilindru ambreaj (picura cate putin pe la pedala)

- Semering caseta de transfer - cardan fata

 

Si am lasat la urma grosu: 😉 

- Trecut de la 8/39 la 8/41

- Eliminat cuplaj pneumatic grup fata

Aici a fost mai cu cantec.

In 2020 aveam pe spate LockRight (cu 8/39), dar pt ca nu fusesera stranse bine suruburile, s-au desfacut si mi-a ciobit pinionul (1 dinte). 

L-am desfacut si pus la loc, si a mai mers vre-un an, pana a sarit inca un dinte. 😞  Asa ca am revenit la grupul original (8/39) vreun an.

Anul asta am luat de pe FB 2 rapoarte 8/41, dar din pacate la mecanic s-a dovedit ca cel de spate, nu era pereche. Caraia oricum l-ai regla.

Am luat altul de la SOSO.... si stupoare, nu intra nici o flansa pe pinion. Dupa vre-o 10 flanse s-a gasit una care sa mearga.  Finally.

A mai trebuit bibilit si carrier-ul la strung (+bucsa), ca nu statea fix un rulment... eh... 😞 

Pe fata cuplajul l-am inlocuit cu un distantier de plastic, iar compresorul l-am suntat in mufa sa se aprinda 4x4 automat.

Asa ca acum am 8/41, fara cuplaj fata, cu LockRight spate. Ieeeeiiiii 🥰.

 

 

181 - Rampe de lucru - 1.jpg

182 - Papuci de noroi - 002.jpg

20210319_173740 - Senzor presiune ulei nou.jpg

20210331_182732 - Schimbat dif spate.jpg

20210331_182743 - Schimbat dif spate.jpg

20210621_172747 - Amortizor blocabil.jpg

20210819_200104 - Remorcutza.jpg

20210912_125234 - Roti vopsite.jpg

20211015_145450 - Termocupla noua.jpg

20211203_154552 - Resigilat baie de ulei.jpg

20211204_151353 - Resigilat baie de ulei.jpg

20211210_144150 - Resigilat baie de ulei.jpg

20220130_120438 - Eliminare cuplaj grup fata 8-41.jpg

20220130_153040 - Eliminare cuplaj grup fata 8-41.jpg

20220219_124210 - Montaj final grupuri.jpg

20220316_101404 - RhinoPower SDL.jpg

20220316_101403 - RhinoPower SDL.jpg

  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Teste de consum, intre Iasi <->VatraDornei (de la plin la plin, distanta masurata pe GPS)

Plin=4 oameni + trolere pe roofrack

Gol=2 oameni, bagaje la jumatate, in masina

Plin I->VD 12.0 l/100km
Gol  VD->I  8.0 l/100km
Plin I->VD 11.4 l/100km
Plin VD->I  8.9 l/100km

O medie cu bagaje (dus-intors) 10.15

  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
On 1/4/2018 at 11:48 PM, cristianhaulica said:

Re: Grand Vitara 2.0 16valve visinie

 

Azi, pt ca am fost pe acasa, mi-am facut de lucru (din pacate mai mult decat intentionam)

 

- Schimbat toate filtrele si uleiurile

- Schimbat garnitura capac culbutrori

- Schimbat saboti frana

- Curatat & gresat MRL-uri

 

Toate bune si frumoase, numai ca acuma am un zornait (nu f puternic), as zice ca de la distributie.

Am pus ulei 5W40, pt ca asa mi-a zis Soso mai demult, si pt ca e un post pe undeva cu cineva care si-a stricat intinzatorul de la distributie cu 10W40. Nu stiu ce avea inainte... oare vrea ulei mai gros?

 

1512437706_41-FiltreUleiuri....thumb.jpg.589baa7b7c10f06670b8687a2aba2206.jpg147549945_41-Scule.thumb.jpg.2fa8466d9b38fef8b204572f5ca5eff5.jpg1421873947_43-Looksgood-05.thumb.jpg.2371c3fda53db1b657dbd5a01cd39bd7.jpg711131570_43-Looksgood-04.thumb.jpg.9364ebe56907d53d0624c4fe5a2f14ea.jpg1337526831_43-Looksgood-03.thumb.jpg.61be7c1b7f8791e500ea6091bfb65943.jpg1719524072_43-Looksgood-02.thumb.jpg.90f994e53151d93b0d4c076570f99f37.jpg1478640956_43-Looksgood-01.thumb.jpg.0f4bd38affd4f5309d81f8b29bcf652e.jpg68873981_44-Clean.thumb.jpg.287d9aa40a2cdf41e3452c26b6921d73.jpg1807224845_44-Franenoi-02.thumb.jpg.a5ac98deebe8f6cedcc38c5365fc859f.jpg

 

Salut, ieri am dat de ceva zapada neasteptata si nu mai imi cupleaza 4x4 (clipare martorul 4wd) si am preferat sa urc cat pot doar cu spatele. Am curatat acum 2 ani pompa de vacum care cupleaza 4x4. Cam asa arata acum 2 ani..

 

Ieri pe drum spre casa ma gandeam sa montez MRL-uri dar nu stiu exact cum functioneaza si daca mai trebuie facute ceva modificari in grup si daca o sa mai fie nevoie sa folosesc maneta de 4x4?

 

IMG_20220405_184354.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pt a scapa de problemele cu compresorul de sub bara, trebuie eliminata si diafragma din grup (inlocuita cu un distantier care sa tina cuplate planetarele permanent).

Apoi daca vrei, poti sa pui si MRL-uri manuale, ca sa decuplezi rotile de la planetare cand nu ai nevoie de 4x4.

PS: Daca scoti compresorul, nu o sa se mai aprinda 4x4 in bord. Tre sa suntezi 2 pini in mufa lui ca sa creada calculatorul ca inca e acolo si face presiune.

Edited by cristianhaulica
  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Daca tot mi-am amintit de jurnalul asta... ceva update-uri: 😉

- Schimbat pompa abreaj (incepuse sa picure pe la pedala)

1991629107_20220331_181111-Pompaprincipalaambreaj.thumb.jpg.4aa22fd24d2d587a6e9a001668c3e0dd.jpg

- Schimbat garnituri esapament (cu ocazia asta mi-am dat seama si de ce a puscat cea dinainte ce catalizator, si tot aveam o trancaneala - prima jumatate a catalizatorului se dezintegrase, si infundase celulele din a doua parte - i-am facut o spalare)

922023100_20220427_163501-Garnituriesapament.thumb.jpg.459df90e9eb7e3ea45a36a4bf97ddf15.jpg1063256541_20220427_163505-Garnituriesapament.thumb.jpg.4c4351a2ff168d85166e65c2353bfae9.jpg1737508752_20220427_163502-Garnituriesapament.thumb.jpg.f0dd1c6b46367aaf71a8b2d38cd2a2f8.jpg

- Schimbat semeringuri fuzete (aveam o scurgere de vaselina) - am schimbat si cel de la planetara si din cele 2 din spatele rulmentului

64239020_20220427_163751-Semeringroata.thumb.jpg.af5219f81e9e49e7546ad3e70fb0fc26.jpg668102002_20220507_182137-Semeringroata.thumb.jpg.4dbf7170a08c2e17a4ee0475d069076b.jpg881309209_20220507_182203-Semeringroata.thumb.jpg.7f114a26f8be72c6bcf12ee45695da0d.jpg1129617163_20220520_115116-Semeringroata.thumb.jpg.3618240433fa78600e14ab5d5c6d0fcb.jpg

75622748_20220520_135058-Semeringroata.thumb.jpg.d1cb9eaa365d67d48f891ec90f63e0ec.jpg

- Si i-am pus paravanturi

318957495_20230225_133223-Paravanturi.thumb.jpg.da2a1153a2fa9f9bc98c6e62fe9c18e2.jpg

 

In rest... revizii uzuale... si plimbare 👍

  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use