Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Va este teama de inclinari laterale?


Recommended Posts

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

pt inclinatii laterale...gandesc eu...k incepator...ca ar fi bine ca masina sa dispuna de suspensie full reglabila! ai ajuns la zona respectiva....apesi pe buton ..se intaresc amortizoarele de pe partea...stanga f+s( in caz ca masina intr acolo trage sa se dea cu cracii- n -sus) la max si mergi:grin:

 

-sau poti pune usor oblic, pe fiecare laterala, un cilindru pneumatic, cu cursa lunga si cu o roata in bot, actionat de compresorul din dotare, astfel incat extins maxim sa ajunga mult sub planul rotilor si la circa 1 m departare de masina, si centrul de greutate sa fie dincoace de punctul de sprijin

- sau faci roofrack-ul culisabil stanga-dreapta, tot pneumatic, pui tot ce ai mai greu pe el si la inclinare laterala il culisezi in partea opusa

 

-ma mai gandesc la ceva solutii inteligente...:ha::ha::h5

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

-sau poti pune usor oblic, pe fiecare laterala, un cilindru pneumatic, cu cursa lunga si cu o roata in bot, actionat de compresorul din dotare, astfel incat extins maxim sa ajunga mult sub planul rotilor si la circa 1 m departare de masina, si centrul de greutate sa fie dincoace de punctul de sprijin

- sau faci roofrack-ul culisabil stanga-dreapta, tot pneumatic, pui tot ce ai mai greu pe el si la inclinare laterala il culisezi in partea opusa

 

-ma mai gandesc la ceva solutii inteligente...:ha::ha::h5

 

ia-l pe Bullbar cu tine la o tura si iti arata el cum pune masina pe o parte....

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

La faza cu scaunul ai mare dreptate, Giorgel, la fel am patit si eu de cateva ori. Nu degeaba isi pun toti scaune scoica si hamuri in 4 puncte la masinile de competitie, in o situatie mai nasoala poate fi periculos sa nu controlezi comenzile din motive de alunecare din pozitie.

Samurai incepator
Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

ia-l pe Bullbar cu tine la o tura si iti arata el cum pune masina pe o parte....

pai laure eu l-as lua, da' acuma nu are timp, cred ca e foc sa dezintegreze alta masina....

si oricum, tocmai ca NU iti trebuie multa indemanare, ca sa te rastorni...

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Imi pare rau sa stric nota optimista a acestui topic.

Chestia cu spam, cojones, imbunatatit suspensii, e valabil in competitii-trial unde e o ambulanta si 50 de oameni care sar sa te ajute. Si am observat ca unii chiar fac tot ce pot ca sa se rastoarne atata timp cat nu se pot remarca printr-o pozitie pe podium.

Cand esti in peisaj si te gandesti ca te afli la 20 km de prmul taf sau tractor sau cand n-ai semnal nici pentru 112 trebuie sa abordezi altfel inclinarea laterala.

1. Opreste la ultimul loc unde crezi ca poti intoarce si examineaza cu piciorul cand urmeaza o traversare in coasta sau o zona care ti se pare inclinata. Inclinatia reala si starea terenului (noroi,friabil) n-o poti vedea din masina.

2. Invita toti pasagerii sa coboare. Adesea acestia fac miscari imprevizibile ce pot dezechilibra masina.

3. Pune pe unul priceput sa stea in fata si sa ghideze traiectoria rotilor. Mergi foarte incet, orice denivelare te poate dezechilibra.

4. Poarta centura si casca. Daca ai posibilitatea, asigura-te cu troliul chiar daca asta va mari considerabil timpul de traversare.

5. Nu nega ca ti-e frica si nu ignora pericolele. Curajul = adesea inconstienta. Cele mai multe accidente se intampla din neatentie.

6. Atentie la traversarea limbilor de zapada. Mai bine ocolesti pe creasta daca e posibil.

7. Vezi si pozele de mai jos...

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Imi pare rau sa stric nota optimista a acestui topic.

Chestia cu spam, cojones, imbunatatit suspensii, e valabil in competitii-trial unde e o ambulanta si 50 de oameni care sar sa te ajute. Si am observat ca unii chiar fac tot ce pot ca sa se rastoarne atata timp cat nu se pot remarca printr-o pozitie pe podium.

Cand esti in peisaj si te gandesti ca te afli la 20 km de prmul taf sau tractor sau cand n-ai semnal nici pentru 112 trebuie sa abordezi altfel inclinarea laterala.

1. Opreste la ultimul loc unde crezi ca poti intoarce si examineaza cu piciorul cand urmeaza o traversare in coasta sau o zona care ti se pare inclinata. Inclinatia reala si starea terenului (noroi,friabil) n-o poti vedea din masina.

2. Invita toti pasagerii sa coboare. Adesea acestia fac miscari imprevizibile ce pot dezechilibra masina.

3. Pune pe unul priceput sa stea in fata si sa ghideze traiectoria rotilor. Mergi foarte incet, orice denivelare te poate dezechilibra.

4. Poarta centura si casca. Daca ai posibilitatea, asigura-te cu troliul chiar daca asta va mari considerabil timpul de traversare.

5. Nu nega ca ti-e frica si nu ignora pericolele. Curajul = adesea inconstienta. Cele mai multe accidente se intampla din neatentie.

6. Atentie la traversarea limbilor de zapada. Mai bine ocolesti pe creasta daca e posibil.

7. Vezi si pozele de mai jos...

Very :g... :g... :g

Nissan Patrol Y61 / 2006 = PATROCLE, pregatit pentru noroaie

Nissan Pathfinder / 2006 = PASHA, stock + BFG/AT

Bicicleta TREK 3700

"Life is not about waiting for the storms to pass ... it's about learning how to dance in the rain."

4x4Maniac's is where we are

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Nenea Stane, te rog sa ma ierti ca nu pot fi de acord cu matale. Mai intai ce kil pe varza cauta pasageri in masina in afara de copilot? Pai ce te duci cu nevasta la picnic in creierul muntilor? Secundo: daca ai sa mergi incet pe o inclinare laterala noroiasa, curul masinii iti va pleca automat spre vale, deci ai sanse enorme sa te duci cu toata masina drept in rapa. Tertio: copilotul il dai jos cand ai o problema de a te incadra cu rotile, nu cand centrul de greutate ti-o ia razna, pt ca pe acela il simti din masina foarte bine.

Pozele pe care le-ai pus cu morti si masini rasturnate nu-s din "inclinari laterale", ci din viteza prosteasca. Oricum ...voi faceti cum vreti.

@Luciane, de cine vorbesti ca-l dau in fapt imediat!:grin:

 

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

din cate am vazut eu pe Grohotis (putin ce-i drept) samurache nu se rastoarna chiar asa, cu una cu doua.

 

mie mi-e frica de ma c.. pe mine la inclinarile laterale, tre' sa mai exersez ca sa-mi treaca, dar imi trebuie si un scaun ca lumea, ca din ala stock alunec, ma sprijin pe portiera si ma tin de comenzi, in loc sa le manevrez...

Draga giorgel, masina ta nu este pt teste de inclinari latarale. Ca fost conducator al unei masini de acest calibru te asigur, crede-ma pe cuvant, ca in momentul in care ai luat piciorul din gaz la inclinare laterala ti-a si plecat curul spre prapastie sau rapa. Este o masina grea! Pune-te bine in centura, ti-am mai zis asta de vreo 1231523523 de ori, INAINTE de ate aventurain teren. In felul asta nici n-o sa claxonezi aiurea cand treci printr-o groapa si nici nu te vei agata de volan ca sa nu pici printre scaune. Ai si un maner in stanga: tine-te de el si nu de volan!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Daca mai are cineva filmulete, poze, sfaturi...nu ezitati. Si mie imi e cam frica de inclinatii laterale. Sper sa treaca pe masura ce capat mai multa experienta.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Cred ca 'Nenea Stane' are un post formidabil si ar trebui sa fim toti recunascatori si sa bagam la cap ce scrie acolo. Mai ales ca se refera la cazul particular in care nu esti la "trial cu ambulanta la 50m". Uneori si acolo unde e semnal, primul ajutor poate ajunge foarte, foarte greu....

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Experienta conteaza enorm in asa ceva ! Sandala la pedala se poate da si poate da oricine, dar o abordare corecta vine doar din repetitio :wink:

Cit mai aproape de imposibil !
Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Imi pare rau sa stric nota optimista a acestui topic.

Chestia cu spam, cojones, imbunatatit suspensii, e valabil in competitii-trial unde e o ambulanta si 50 de oameni care sar sa te ajute. Si am observat ca unii chiar fac tot ce pot ca sa se rastoarne atata timp cat nu se pot remarca printr-o pozitie pe podium.

Cand esti in peisaj si te gandesti ca te afli la 20 km de prmul taf sau tractor sau cand n-ai semnal nici pentru 112 trebuie sa abordezi altfel inclinarea laterala.

1. Opreste la ultimul loc unde crezi ca poti intoarce si examineaza cu piciorul cand urmeaza o traversare in coasta sau o zona care ti se pare inclinata. Inclinatia reala si starea terenului (noroi,friabil) n-o poti vedea din masina.

2. Invita toti pasagerii sa coboare. Adesea acestia fac miscari imprevizibile ce pot dezechilibra masina.

3. Pune pe unul priceput sa stea in fata si sa ghideze traiectoria rotilor. Mergi foarte incet, orice denivelare te poate dezechilibra.

4. Poarta centura si casca. Daca ai posibilitatea, asigura-te cu troliul chiar daca asta va mari considerabil timpul de traversare.

5. Nu nega ca ti-e frica si nu ignora pericolele. Curajul = adesea inconstienta. Cele mai multe accidente se intampla din neatentie.

6. Atentie la traversarea limbilor de zapada. Mai bine ocolesti pe creasta daca e posibil.

7. Vezi si pozele de mai jos...

 

Salutare.

sunt de acord cu mare parte dar............ SA NU UITAM ROLL CAGE

CARE POATE SA NE SCAPE DE MULTI NECAZURI!!!!

maurizio

tel. 0785 366 599 (mauri)

dreamservice2005@yahoo.com

 

Ssangyong Musso 3,2 6 cil 6 trepte sonauto ex dakar

ESTOTE PARATI

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Bun si rollcage-ul, chiar foarte bun, dar daca pana jos te dai de vreo 30 de ori peste cap... Ce nu prea am inteles eu e partea cu "talpa" (ca daca nu o calci pe coada fuge spatele). Pai si daca o calci prea tare nu exista riscul sa piarda aderenta si sa se duca la vale?

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Bun si rollcage-ul, chiar foarte bun, dar daca pana jos te dai de vreo 30 de ori peste cap... Ce nu prea am inteles eu e partea cu "talpa" (ca daca nu o calci pe coada fuge spatele). Pai si daca o calci prea tare nu exista riscul sa piarda aderenta si sa se duca la vale?

 

a explicat petre bine intr-un post. asa este, daca o calci tare si virezi catre rapa, te duci la vale, dar inainte, nu LATERAL, prin urmare eviti rasturnarea.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Petre are dreptate, dai gaz si iesi din necaz.......teoretic.

Practic nu stiu cat gaz o sa-i dai cand ai o prapastie de 30 m intr-o laterala.

N-am experienta insa consider ca trebuie sa gandesti si sa calculezi bine inainte de calcatul putrrnic al pedalei de acceleratie.

Una e sa gresesti si sa pui masina pa lateral....alta sa te rastorni intr-o gaura de multi metri adancime.

Today. Tomorrow. Land Rover.
Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Personal inca nu mi-a crescut instinctul de dat gaz si la vale , ci ala care zice sa ma asigur si sa trec in pendul .Incet , batrineste si in siguranta - nici nu am o masina sprintena , ci o expeditionara grea .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Personal inca nu mi-a crescut instinctul de dat gaz si la vale , ci ala care zice sa ma asigur si sa trec in pendul .Incet , batrineste si in siguranta - nici nu am o masina sprintena , ci o expeditionara grea .

 

Detaliaza putin, te rog, trecutul asta "in pendul".

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

Legi masina de un pom cu o sufa (se spate, de mijloc, de prag, de portbagaj, de ceva solid).

Desenul vazut de sus arata ca un pendul cu punctul fix pomul si masina = pendulul

Link to comment
Share on other sites

Re: Va este teama de inclinari laterale?

 

sau scripete pe pom, cablul troliului prin scripete si agatat carligul de spatele masinii. in acest mod ai si un oarecare control.

 

ce te faci insa in gol alpin?

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use