giorgel Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? pt inclinatii laterale...gandesc eu...k incepator...ca ar fi bine ca masina sa dispuna de suspensie full reglabila! ai ajuns la zona respectiva....apesi pe buton ..se intaresc amortizoarele de pe partea...stanga f+s( in caz ca masina intr acolo trage sa se dea cu cracii- n -sus) la max si mergi:grin: -sau poti pune usor oblic, pe fiecare laterala, un cilindru pneumatic, cu cursa lunga si cu o roata in bot, actionat de compresorul din dotare, astfel incat extins maxim sa ajunga mult sub planul rotilor si la circa 1 m departare de masina, si centrul de greutate sa fie dincoace de punctul de sprijin - sau faci roofrack-ul culisabil stanga-dreapta, tot pneumatic, pui tot ce ai mai greu pe el si la inclinare laterala il culisezi in partea opusa -ma mai gandesc la ceva solutii inteligente...:ha::ha::h5 Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
worldscape Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? -sau poti pune usor oblic, pe fiecare laterala, un cilindru pneumatic, cu cursa lunga si cu o roata in bot, actionat de compresorul din dotare, astfel incat extins maxim sa ajunga mult sub planul rotilor si la circa 1 m departare de masina, si centrul de greutate sa fie dincoace de punctul de sprijin - sau faci roofrack-ul culisabil stanga-dreapta, tot pneumatic, pui tot ce ai mai greu pe el si la inclinare laterala il culisezi in partea opusa -ma mai gandesc la ceva solutii inteligente...:ha::ha::h5 ia-l pe Bullbar cu tine la o tura si iti arata el cum pune masina pe o parte.... Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift http://www.ClubJeepRomania.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miron Sorin Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? stii tu ceva?? cind a pus-o Petre pe o parte? zambeste...maine poate va fi mai rau Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? La faza cu scaunul ai mare dreptate, Giorgel, la fel am patit si eu de cateva ori. Nu degeaba isi pun toti scaune scoica si hamuri in 4 puncte la masinile de competitie, in o situatie mai nasoala poate fi periculos sa nu controlezi comenzile din motive de alunecare din pozitie. Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? ia-l pe Bullbar cu tine la o tura si iti arata el cum pune masina pe o parte.... pai laure eu l-as lua, da' acuma nu are timp, cred ca e foc sa dezintegreze alta masina.... si oricum, tocmai ca NU iti trebuie multa indemanare, ca sa te rastorni... Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stane Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Imi pare rau sa stric nota optimista a acestui topic. Chestia cu spam, cojones, imbunatatit suspensii, e valabil in competitii-trial unde e o ambulanta si 50 de oameni care sar sa te ajute. Si am observat ca unii chiar fac tot ce pot ca sa se rastoarne atata timp cat nu se pot remarca printr-o pozitie pe podium. Cand esti in peisaj si te gandesti ca te afli la 20 km de prmul taf sau tractor sau cand n-ai semnal nici pentru 112 trebuie sa abordezi altfel inclinarea laterala. 1. Opreste la ultimul loc unde crezi ca poti intoarce si examineaza cu piciorul cand urmeaza o traversare in coasta sau o zona care ti se pare inclinata. Inclinatia reala si starea terenului (noroi,friabil) n-o poti vedea din masina. 2. Invita toti pasagerii sa coboare. Adesea acestia fac miscari imprevizibile ce pot dezechilibra masina. 3. Pune pe unul priceput sa stea in fata si sa ghideze traiectoria rotilor. Mergi foarte incet, orice denivelare te poate dezechilibra. 4. Poarta centura si casca. Daca ai posibilitatea, asigura-te cu troliul chiar daca asta va mari considerabil timpul de traversare. 5. Nu nega ca ti-e frica si nu ignora pericolele. Curajul = adesea inconstienta. Cele mai multe accidente se intampla din neatentie. 6. Atentie la traversarea limbilor de zapada. Mai bine ocolesti pe creasta daca e posibil. 7. Vezi si pozele de mai jos... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dok Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Imi pare rau sa stric nota optimista a acestui topic. Chestia cu spam, cojones, imbunatatit suspensii, e valabil in competitii-trial unde e o ambulanta si 50 de oameni care sar sa te ajute. Si am observat ca unii chiar fac tot ce pot ca sa se rastoarne atata timp cat nu se pot remarca printr-o pozitie pe podium. Cand esti in peisaj si te gandesti ca te afli la 20 km de prmul taf sau tractor sau cand n-ai semnal nici pentru 112 trebuie sa abordezi altfel inclinarea laterala. 1. Opreste la ultimul loc unde crezi ca poti intoarce si examineaza cu piciorul cand urmeaza o traversare in coasta sau o zona care ti se pare inclinata. Inclinatia reala si starea terenului (noroi,friabil) n-o poti vedea din masina. 2. Invita toti pasagerii sa coboare. Adesea acestia fac miscari imprevizibile ce pot dezechilibra masina. 3. Pune pe unul priceput sa stea in fata si sa ghideze traiectoria rotilor. Mergi foarte incet, orice denivelare te poate dezechilibra. 4. Poarta centura si casca. Daca ai posibilitatea, asigura-te cu troliul chiar daca asta va mari considerabil timpul de traversare. 5. Nu nega ca ti-e frica si nu ignora pericolele. Curajul = adesea inconstienta. Cele mai multe accidente se intampla din neatentie. 6. Atentie la traversarea limbilor de zapada. Mai bine ocolesti pe creasta daca e posibil. 7. Vezi si pozele de mai jos... Very :g... :g... :g Nissan Patrol Y61 / 2006 = PATROCLE, pregatit pentru noroaie Nissan Pathfinder / 2006 = PASHA, stock + BFG/AT Bicicleta TREK 3700 "Life is not about waiting for the storms to pass ... it's about learning how to dance in the rain." 4x4Maniac's is where we are Link to comment Share on other sites More sharing options...
iulianul Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? :y foarte bine punctat, "frica pazeste bostanul" :g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipoveanu Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? are Petre un prieten ... caruia inclinatiile laterale in creeaza infarct ...direct .... poate ne mai pui si noua poza cu el ... pls ...!!!! :pl cumpar oblon patrol 260 la 2 usi ...!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petre Niteanu aka bullbar Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Nenea Stane, te rog sa ma ierti ca nu pot fi de acord cu matale. Mai intai ce kil pe varza cauta pasageri in masina in afara de copilot? Pai ce te duci cu nevasta la picnic in creierul muntilor? Secundo: daca ai sa mergi incet pe o inclinare laterala noroiasa, curul masinii iti va pleca automat spre vale, deci ai sanse enorme sa te duci cu toata masina drept in rapa. Tertio: copilotul il dai jos cand ai o problema de a te incadra cu rotile, nu cand centrul de greutate ti-o ia razna, pt ca pe acela il simti din masina foarte bine. Pozele pe care le-ai pus cu morti si masini rasturnate nu-s din "inclinari laterale", ci din viteza prosteasca. Oricum ...voi faceti cum vreti. @Luciane, de cine vorbesti ca-l dau in fapt imediat!:grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petre Niteanu aka bullbar Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? din cate am vazut eu pe Grohotis (putin ce-i drept) samurache nu se rastoarna chiar asa, cu una cu doua. mie mi-e frica de ma c.. pe mine la inclinarile laterale, tre' sa mai exersez ca sa-mi treaca, dar imi trebuie si un scaun ca lumea, ca din ala stock alunec, ma sprijin pe portiera si ma tin de comenzi, in loc sa le manevrez... Draga giorgel, masina ta nu este pt teste de inclinari latarale. Ca fost conducator al unei masini de acest calibru te asigur, crede-ma pe cuvant, ca in momentul in care ai luat piciorul din gaz la inclinare laterala ti-a si plecat curul spre prapastie sau rapa. Este o masina grea! Pune-te bine in centura, ti-am mai zis asta de vreo 1231523523 de ori, INAINTE de ate aventurain teren. In felul asta nici n-o sa claxonezi aiurea cand treci printr-o groapa si nici nu te vei agata de volan ca sa nu pici printre scaune. Ai si un maner in stanga: tine-te de el si nu de volan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cotizo Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Use the Force....:ha: Niciodata nu esti destul de paranoic... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfman Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Daca mai are cineva filmulete, poze, sfaturi...nu ezitati. Si mie imi e cam frica de inclinatii laterale. Sper sa treaca pe masura ce capat mai multa experienta. "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? cui nu-i e teama de inclinarile laterale...ori nu stie ce face...ori e inconstient:2dr......ori e cu mintea taitei Link to comment Share on other sites More sharing options...
soso Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Cred ca 'Nenea Stane' are un post formidabil si ar trebui sa fim toti recunascatori si sa bagam la cap ce scrie acolo. Mai ales ca se refera la cazul particular in care nu esti la "trial cu ambulanta la 50m". Uneori si acolo unde e semnal, primul ajutor poate ajunge foarte, foarte greu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dac Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Experienta conteaza enorm in asa ceva ! Sandala la pedala se poate da si poate da oricine, dar o abordare corecta vine doar din repetitio :wink: Cit mai aproape de imposibil ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maurizio Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Imi pare rau sa stric nota optimista a acestui topic. Chestia cu spam, cojones, imbunatatit suspensii, e valabil in competitii-trial unde e o ambulanta si 50 de oameni care sar sa te ajute. Si am observat ca unii chiar fac tot ce pot ca sa se rastoarne atata timp cat nu se pot remarca printr-o pozitie pe podium. Cand esti in peisaj si te gandesti ca te afli la 20 km de prmul taf sau tractor sau cand n-ai semnal nici pentru 112 trebuie sa abordezi altfel inclinarea laterala. 1. Opreste la ultimul loc unde crezi ca poti intoarce si examineaza cu piciorul cand urmeaza o traversare in coasta sau o zona care ti se pare inclinata. Inclinatia reala si starea terenului (noroi,friabil) n-o poti vedea din masina. 2. Invita toti pasagerii sa coboare. Adesea acestia fac miscari imprevizibile ce pot dezechilibra masina. 3. Pune pe unul priceput sa stea in fata si sa ghideze traiectoria rotilor. Mergi foarte incet, orice denivelare te poate dezechilibra. 4. Poarta centura si casca. Daca ai posibilitatea, asigura-te cu troliul chiar daca asta va mari considerabil timpul de traversare. 5. Nu nega ca ti-e frica si nu ignora pericolele. Curajul = adesea inconstienta. Cele mai multe accidente se intampla din neatentie. 6. Atentie la traversarea limbilor de zapada. Mai bine ocolesti pe creasta daca e posibil. 7. Vezi si pozele de mai jos... Salutare. sunt de acord cu mare parte dar............ SA NU UITAM ROLL CAGE CARE POATE SA NE SCAPE DE MULTI NECAZURI!!!! maurizio tel. 0785 366 599 (mauri) dreamservice2005@yahoo.com Ssangyong Musso 3,2 6 cil 6 trepte sonauto ex dakar ESTOTE PARATI Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfman Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Bun si rollcage-ul, chiar foarte bun, dar daca pana jos te dai de vreo 30 de ori peste cap... Ce nu prea am inteles eu e partea cu "talpa" (ca daca nu o calci pe coada fuge spatele). Pai si daca o calci prea tare nu exista riscul sa piarda aderenta si sa se duca la vale? "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda." Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Bun si rollcage-ul, chiar foarte bun, dar daca pana jos te dai de vreo 30 de ori peste cap... Ce nu prea am inteles eu e partea cu "talpa" (ca daca nu o calci pe coada fuge spatele). Pai si daca o calci prea tare nu exista riscul sa piarda aderenta si sa se duca la vale? a explicat petre bine intr-un post. asa este, daca o calci tare si virezi catre rapa, te duci la vale, dar inainte, nu LATERAL, prin urmare eviti rasturnarea. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sensei Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Adica exact ca nenea asta din clipul arhicunoscut. f3HQd8M1C4o Link to comment Share on other sites More sharing options...
Horace Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Petre are dreptate, dai gaz si iesi din necaz.......teoretic. Practic nu stiu cat gaz o sa-i dai cand ai o prapastie de 30 m intr-o laterala. N-am experienta insa consider ca trebuie sa gandesti si sa calculezi bine inainte de calcatul putrrnic al pedalei de acceleratie. Una e sa gresesti si sa pui masina pa lateral....alta sa te rastorni intr-o gaura de multi metri adancime. Today. Tomorrow. Land Rover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Personal inca nu mi-a crescut instinctul de dat gaz si la vale , ci ala care zice sa ma asigur si sa trec in pendul .Incet , batrineste si in siguranta - nici nu am o masina sprintena , ci o expeditionara grea . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Personal inca nu mi-a crescut instinctul de dat gaz si la vale , ci ala care zice sa ma asigur si sa trec in pendul .Incet , batrineste si in siguranta - nici nu am o masina sprintena , ci o expeditionara grea . Detaliaza putin, te rog, trecutul asta "in pendul". REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
watcher Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? Legi masina de un pom cu o sufa (se spate, de mijloc, de prag, de portbagaj, de ceva solid). Desenul vazut de sus arata ca un pendul cu punctul fix pomul si masina = pendulul Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Re: Va este teama de inclinari laterale? sau scripete pe pom, cablul troliului prin scripete si agatat carligul de spatele masinii. in acest mod ai si un oarecare control. ce te faci insa in gol alpin? Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts