Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???


Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Are careva idee de unde pot cumpara o jucarie VITARA, 90 - 2000, benzina, cutie AUTOMATA, ingrijita pentru a o transforma in masina de teren?

 

Este careva dintre voi care vrea sa-si schimbe masina?

 

Am vazut una in bulgaria era in jur de 2500 eur

MITSUBISHI DE FAMILIE

Toyota LJ70 - Gaganodrack de noroaie

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Salutare tuturor.

Anul trecut am avut doua Pajero:Una manuala si una automata pe care o am si acum.

Am iesit in Off cu amandoua. Eu va spun sincer, eu in viata mea nu voi mai cumpara automata strict pt.off.

Eu zic ca cea manuala este mult mai buna in noroaie si urcusuri mari.Cea manuala cu accelerezi asa merge pe cand cea automata sta pe ganduri si nu reactioneaza asa de repede.

 

 

 

 

MANUALA.

VITARA 16V-MODIFICAT
Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

eu urasc masinile cu cutie automata.am avut si pajero si vitara cu cutie automate si manuala.cu cutie manuala o tii in ture cat vrei,pana-i zboara toti caii de sub capota!!!!daca vrei vitara cu cutie manuala din 95-de germania si din 98 de anglia,impecabile,aduse acum in tara,sau un pajero de anglia cu cutie automata,toate perfecta,la 1600-2200 euro,suna la 0744230460.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

http://www.off-road.com/trucks4x4/article/articleDetail.jsp?id=277690

 

Vaile, ia si tu un pic si citeste ce si cum ... mai ales partea cu transmisia, vei descoperi, poate, ca rapoartele finale sunt un 'pic' diferite intre variantele auto si manuala. O reductie mai mare (la cea manuala) va 'duce' mai bine anvelope spre 30" (stock pleaca de la 27")

Un alt - ptr automata este faptul ca este o productie GM. Nu am avut deci nu stiu cat de rezistenta este.

La cea manuala, in cazul meu din '89, si dupa ceva abuzuri cu anv. 35" a aparut un usor harait, in conditiile in care in ultimii 5 ani nu am schimbat decat uleiul.

 

PS. Sau daca nu vrei sa te documentezi ia de buna axioma - Worldscape is always right :ha:

FJ40 '77(vandut), HZJ74 01 HZJ80 '94, HDJ100 '98 (vandut), 120 '06 (vandut) UZJ100 03, Celica SupraMK2 82, Suzuki SJ500 88 ... si lista ramane deschisa
Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

eu am avut un patrol y61 automat si vreau sa spun ca te ungea pe suflet, iar pe unde am citit, prin revistele de profil toti spuneau ca la patrol e indicat cutia automata pt offroad.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Am doua Nissan-uri ... unul cu automata (Pasha) si unul cu manuala (Patrocle) ...

Nici nu stii ce bucurii imi produce trecerea de pe manuala pe automata.

Evident ca depinde foarte mult de marca masinii, insa daca vei opta pentru Patrol, sfatul medicului este sa-ti cauti una automata, iar daca ramai la Vitara, cred ca tot automata este mai comoda in offroad (ca de altfel si pe strada).

Dezavantajele sunt de alta natura si anume: un consum crescut/100km, daca se defecteaza cutia nu prea gasesti specialisti pentru ea, nu intotdeauna schimba treptele cand ai vrea tu ...

Nissan Patrol Y61 / 2006 = PATROCLE, pregatit pentru noroaie

Nissan Pathfinder / 2006 = PASHA, stock + BFG/AT

Bicicleta TREK 3700

"Life is not about waiting for the storms to pass ... it's about learning how to dance in the rain."

4x4Maniac's is where we are

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

La cutia care o am eu pe Vitara, este indicat ca la schimbarea din 4H in 4L sa opresti motorul. Se poate face tranzitia si cu motorul pornit si cutia in N, dar trebuie facuta ferm si continuu, intr-un anumit mod explicat in manual.

Suzuki Vitara 1.6, 8V, swb, tr. automata --- '92 (ZUKINIO)
Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

La cutia care o am eu pe Vitara, este indicat ca la schimbarea din 4H in 4L sa opresti motorul. Se poate face tranzitia si cu motorul pornit si cutia in N, dar trebuie facuta ferm si continuu, intr-un anumit mod explicat in manual.

 

la fel este si la patrol sa stii, daca nu o faci ferm din prima incepe sa caraie

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

in offroad, in general: automata

in offroad, cu vitara: manuala

 

Vitara este o masina usoara, cu un motor slabut ca putere dar foarte bun in raport cu greutatea masinii. Cum probabil stiti, cutia automata nu realizeaza un flux continuu de putere, ceea ce o face buna la abordari de finete, de lucrat "la aderenta", dar mai putin indicata cind vrei sa dai span in 2m si sa treci de un obstacol pe care nu il poti aborda altfel. Evident, poti face asta si cu automata, dar nu in aceeasi masura, deci efectul nu este comparabil. Cred ca pentru o masina usoara este important sa ai de unde da span decat faptul ca "nu uzezi ambreiajul". Mai adaugati si faptul ca modelul de cutie automata prezent pe vitara este unul foarte arhaic, care nu intuieste in timp real ceea ce vrei sa faci si care tot timpul "te fura" la putere.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Sunt de acord cu ce zice mai sus Suzuker; parerea mea , este ca in offroad, automata este ,,smecherie" - asta dupa ce m-am dat cu un Nissan automat in noroaie....

Urmatoarea mea masina de joaca va fi clar, automata.

Sa fii domn e o intamplare, sa fii OM e lucru mare !

 

 

 

------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Guest bulachel

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

am avut atat vitara hidramata cat si manuala cred ca cea hidramata este ok. problema este de mecanic cauta un mecanic bun cand cumperi masina pt. a verifica hidramata . oricum daca o iei hidramata nu o sa mai vrei altfel de cutie

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Am vazut opiniile tuturor. Este de domeniul evidentei ca este in primul rand o optiune personala. Totusi, nu am vazut pe nimeni sa faca referire la o chestiune simpla - ce faci cand ai de coborat panata abrupta cu suprafata alunecoasa??????? In mod normal, decat sa franezi si sa pierzi controlul, mai bine accelerezi moderat. Cel mult mergi pe frana motor. De aici intrebare simpla - unde este frana de motor pe o automata nu foarte actuala? Probabil ca nu este. Asta lasand la o parte ca nu ai control deplin, automata avand propriul ei drum, uneori independent de al soferului. Exista agregate off-road (incepand cu masini si terminand cu tractoare agricole sau pentru constructii) care au frana pe cardan sau in transfer. Amplifica frana de motor. Din cate stiu Vitara nu are un asemenea sistem.

La semafor, daca frana de motor nu te salveaza, shifonezi masina. In off-road te rastorni.

 

Eu pentru sosea am masina cu automata. Pentru off-road, manuala.

 

In rest... mult succes! Orice ai alege...

Samurai - pentru extrem

Patrol y60 LWB - pentru expeditii

Ford Ranger - asta nu stiu pentru ce mai este dar imi place...

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Am vazut opiniile tuturor. Este de domeniul evidentei ca este in primul rand o optiune personala. Totusi, nu am vazut pe nimeni sa faca referire la o chestiune simpla - ce faci cand ai de coborat panata abrupta cu suprafata alunecoasa??????? In mod normal, decat sa franezi si sa pierzi controlul, mai bine accelerezi moderat. Cel mult mergi pe frana motor. De aici intrebare simpla - unde este frana de motor pe o automata nu foarte actuala? Probabil ca nu este. Asta lasand la o parte ca nu ai control deplin, automata avand propriul ei drum, uneori independent de al soferului. Exista agregate off-road (incepand cu masini si terminand cu tractoare agricole sau pentru constructii) care au frana pe cardan sau in transfer. Amplifica frana de motor. Din cate stiu Vitara nu are un asemenea sistem.

La semafor, daca frana de motor nu te salveaza, shifonezi masina. In off-road te rastorni.

 

Eu pentru sosea am masina cu automata. Pentru off-road, manuala.

 

In rest... mult succes! Orice ai alege...

Mai intai, tu expui situatii absolut unice! Nici vorba de coborari in care organizatorii sa ti le faca asa cum spui tu. Ori iti lasa loc sa planezi, ori ti le fac in asa fel incat pui troliul ca sa cobori sau alegi un pom sa te opresti. Tu crezi ca in frana de motor salvezi situatia? daca doresti iti dau eu un film cu o coborare de la Cupa kamikaze in care daca pui frana de motor in I-a te duci in cap direct! Te rog, nu lansa axiome!:ap

 

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Cele mai multe cutii automate au o pozitie in care se mentine doar treapta I. In aceasta pozitie a cutiei si cu reductor ai o frana de motor foarte buna pentru coborari.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Recomand automata,zic asta doar din motive tehnice, vezi acea cutie vine cu convertizor nu cu un ambreiaj care zic eu e undeva in lista cu ansambluri/piesele problema la orice marca folosita in off... acel convertizor prelungeste si viata motorului nu numai a cutiei iar in faza de cuplare motor -cutie amplifica cuplul motor ..un ambreiaj nu poate face asata niciodata!

Cind poti spune ca le sti pe toate......te trezesti, ca te-ai dus de mult.....
Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Cu ocazia acestor zapezi am vazut o cutie automata la lucru.In multe situatii trebuie sa faci un pic de balans ca sa iesi-dai un pic in spate si revii in fata mai energic-lucru asta ajuta mult cateodata si la cutiile automate este imposigil de realizat in sensul ca pierzi un tempo.Balansul asta functioneaza si la noroi.La covasna la trialul de la open am vazut grandul cum se chinuia facea balans dadea cu spatele si pana dadea in fata pierdea aderenta tocmai din cauza unui timp mort pana intra cutia in actiune.La manuale poti sa dai span pana se rupe motorul si cateodata chiar ai nevoie sa dai tare in ea-nu mai zic de frana de motor.

Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..

Off-road Alyon Team

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Mai intai, tu expui situatii absolut unice! Nici vorba de coborari in care organizatorii sa ti le faca asa cum spui tu. Ori iti lasa loc sa planezi, ori ti le fac in asa fel incat pui troliul ca sa cobori sau alegi un pom sa te opresti. Tu crezi ca in frana de motor salvezi situatia? daca doresti iti dau eu un film cu o coborare de la Cupa kamikaze in care daca pui frana de motor in I-a te duci in cap direct! Te rog, nu lansa axiome!:ap

 

Nu vreau sa supar pe nimeni dar viata nu este un concurs. In iesirile de w-end, nu imi organizeaza nimeni traseu. Doar eu si cativa prieteni in padure. Si am avut nenumarate situatii in care a calca frana era sinonim cu pierderea controlului. Exista un topic pe forum "Greseli de pilotaj sau echipari proaste in off-road". Contine linkuri catre cateva filmulete despre ce se poate intampla atunci cand utilizezi frana...

 

Dupa cum spuneam, in final este o optiune personala. Mai ales pentru ca depinde mult si unde anume te bagi cu masina respectiva. In acelasi timp, conteaza si abilitatile. Daca ai off-road-ul in sange, probabil ca te vei descura la fel de bine si cu o automata.

 

In acelasit timp - a contesta utilitatea franei de motor pe suprafete alunecoase (indiferent ca vorbim despre on sau off-road), nu cred ca este un demers... hai sa ii spunem obiectiv.

 

Si ca sa nu se supere nimeni, voi pomeni si un avantaj al automatei - daca iti cunosti bine masina, poti porni de pe loc cu o finete fantastica. Practic, poti evita ruperea aderentei pe suprafata de rulare, indiferent cat de alunecoasa este aceasta.

 

Respect!

Samurai - pentru extrem

Patrol y60 LWB - pentru expeditii

Ford Ranger - asta nu stiu pentru ce mai este dar imi place...

Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Referitor la postarea mea anterioara - avand in vedere ca suntem in data de 25, cred ca trebuia sa incep prin a ura:

 

Craciun Fericit tuturor! Sa fiti sanatosi si sa va bucurati de masini si aventuri. Indiferent daca sunt automate sau nu, veveritze sau Toyote cu 500 de cai! :)

Samurai - pentru extrem

Patrol y60 LWB - pentru expeditii

Ford Ranger - asta nu stiu pentru ce mai este dar imi place...

Link to comment
Share on other sites

Guest vasilect

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Craciun fericit si un an nou plin de adrenalina !!!

 

Sincer am reusit sa-mi fac o parere pertinenta despre viitoarea mea masina de offroad...

Am ales o vitara din 2000, scurta cu 2 portiere, motor de 2000 benzina si cutie AUTOMATA !

 

De acum trebuie doar sa-i pun chit de inaltare si gume bune...

 

STIE CAREVA DACA PE MODELUL DE VITARA 2000, MERGE MONTAT ACELASI CHIT DE INALTARE FOLOSIT PENTRU MODELUL PRECEDENT???

Link to comment
Share on other sites

Guest soso-bum

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

Craciun fericit si un an nou plin de adrenalina !!!

 

Sincer am reusit sa-mi fac o parere pertinenta despre viitoarea mea masina de offroad...

Am ales o vitara din 2000, scurta cu 2 portiere, motor de 2000 benzina si cutie AUTOMATA !

 

De acum trebuie doar sa-i pun chit de inaltare si gume bune...

 

STIE CAREVA DACA PE MODELUL DE VITARA 2000, MERGE MONTAT ACELASI CHIT DE INALTARE FOLOSIT PENTRU MODELUL PRECEDENT???

cred ca merge

pune ceva poze cu utilajul

ai pm cu o oferta pt kituri

buna configuratie: scurta automata 140cai :gr1

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

mie imi place si manual, si automat, la automat ar fi ideal daca ai optiunea sa schimbi si vitezele, cred ca tiptronic ii spune. Am mers cu un mitsubishi pajero nou, din 2008, cutie automata, si pe noroaie in coborare o baga in toate malurile, nu poti folosi frana de motor, in schimb cu un Land cruiser tot 2008, are asistenta la coborare si o tine in frana de motor, coboara cred ca cu 2-3 km ora.

mai bine taci si lasi impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa elimini orice dubiu
Link to comment
Share on other sites

Re: Pentru offroad cutie MANUALA SAU AUTOMATA ???

 

.. Am mers cu un mitsubishi pajero nou, din 2008, cutie automata, si pe noroaie in coborare o baga in toate malurile, nu poti folosi frana de motor, in schimb cu un Land cruiser tot 2008, are asistenta la coborare si o tine in frana de motor, coboara cred ca cu 2-3 km ora.

asistenta la coborare nu are nici o legatura cu cutia de viteze. Este vorba de un sistem electronic care franeaza diferentiat ficare roata si mentine o viteza constanta de coborare, lucreaza la fel ca si abs-ul, de fapt e vorba de aceeasi unitate care face ambele job-uri.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use