Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme


hdragos

Postări Recomandate

Re: cherokee xj 1998 2.5 td-diverse probleme

 

mai am o problema,de cind am masina(6luni)nu am avut caldura dar am crezut ca din cauza vasului de expansiune care era crapat si imi pierdea antigel si implicit sistemul de racire nu avea presiune,acum am reusit sa repar vasul(lipit)la o firma specializata care ia facut si test sub presiune si e ok vasul.Deci il montez,completez cu 1,5l antigel dupa care caldura lipseste incontinuare asa ca mai adaug 700ml antigel pina vad lichidul sus,doar ca a continuat sa se ridice si sa se verse aprox.500ml dar caldura ioc.

in bord indicatorul nu se ridica mai mult de 90°c dar in vas am observat ca face cite o bula din cind in cind ca si cum ar fierbe lichidul si are o spuma deasupra ceea ce mi se pare anormal pt ca am atita antigel incit punctul de fierbere ar trebuii sa fie undeva pe la 120°c.

cunoscut fiind faptul ca aceste motoare au probleme m-am uitat si la joja de ulei sa vad daca are ceva apa dar nimic si nici indicatorul din bord nu se aprinde.

am mai observat ca ventilatorul de la radiator are reprize foarte scurte(5-10sec)dar foarte dese cu toate ca elicia nu are un nr ridicat de rotatii cum am vazut la alte masini si se aude un zgomot ca de ventilator chiar daca cel de la radiator e oprit chiar si cind motorul este rece,acest sunet nu este continu dar se repeta destul de des.

personal nu cred ca fierbe motorul pt ca toata vara am mers asa numai ca avind vasul crapat imi tot pierdea apa si completam periodic(1l la 4-7zile),dar cum nu sunt un priceput in ale motoarelor mai ales in rezolvarea problemelor ci doar in generalitatile lor apelez la domniile voastre pt a elucida problema inainte sa ma duc la service pt ca acolo e foarte simplu,se apuca si schimba piese intr-o veselie pina ai da de cap sau si mai rau nu ai da.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 313
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: cherokee xj 1998 2.5 td-diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Caldura ai fi avut chiar daca vasul de expansiunea pierdea lichid. Dar, oricum nu mai e cazul sa discutam despare asta.

 

La problema ta, vad urmatoarele cauze:

 

- robinet caldura blocat pe inchis. In mod normal se simte la mana ca nu actioneaza, ca ceva merge greu acolo.

 

- legatura intre maneta (levierul, butonul, tija) de comanda al robinetului si robinetul in sine este intrerupta, sau merge greu din diverse motive.

 

- proprietarul anterior a blocat accesul apei in radiatorul de habitaclu, acesta fiind crapat sau spart. In acest caz, undeva pe furtunul care aduce apa din bloc la acest radiator trebuie sa prezinte cumva urme de interventie si manipulare/alterare a traseului de aductiune.

 

 

Succes la identificarea sursei.

 

 

Stima,

 

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: cherokee xj 1998 2.5 td-diverse probleme

 

@ heavyD cred ca varianta cu anulatul caloriferului din interior este cea cistigatoare datorita faptului ca rotita din bord care activeaza caldura se misca de o lejeritate mai intilnita cred ca e doar pusa de ornament.

incerc sa vad ce pot sa aflu in acest sens

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: cherokee xj 1998 2.5 td-diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Daca rotita aia merge usor, mai degraba nu mai e prinsa de nici un cablu sau de robinet...

 

Poate e rupt cablul, sau vreo tija desprinsa de la locul ei...

 

 

Spor...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: cherokee xj 1998 2.5 td-diverse probleme

 

Ar mai ramane si posibilitatea sa fie colmatat radiatorul de incalzire.

Acum ca nu mai ai pierderi in sistemul de racire ar fi indicat o curatenie generala, poate scapi ieftin si de problema incalzirii :)

  • Like 1

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai ramane si posibilitatea sa fie colmatat radiatorul de incalzire.

Acum ca nu mai ai pierderi in sistemul de racire ar fi indicat o curatenie generala, poate scapi ieftin si de problema incalzirii :)

m-am gindit la varianta asta dar nu stiu cum sa procedez,trebuie dusa in service pt aceasta operatiune sau reusesc sa o fac eu poate cu un produs special.

multumesc

 

 

 

Unde pot gasi o schita a bordului(in interior) asa nu bijbai dupa cabluri,robinete,calorifer,etc.

Editat de Astral
Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Nu necesita service treaba asta.

 

Prima data asigura-te ca ajunge apa la radiator, ca rotita functioneaza corect, si apoi, pentru "clatirea" sistemului de racire, ai o varianta simpla.

 

Exista in comert o solutie acida pentru curatat sistemele de racire, inclusiv traseele de apa din chiulasa si bloc (eventual).

 

Acum vreo patru ani am facut-o pe celalata masina a mea, cu rezultate deosebite. Solutia am gasit-o in sticle de un litru, in magazine auto, si pe eticheta scria ca trebuie mixata 1:2 cu apa, si umplut sistemul de racire cu acest amestec. Apoi pornit si incalzit motorul, dupa care eliminat totul din el.

 

Si ciclul se repeta pana cand din motor nu mai iese decat apa curata. Apoi, pentru a elimina orice rest acid din sistem, se ump,e motorul cu apa curata, se incalzeste, si apoi se goleste din nou.

 

Si, in final, se umple cu mix-ul de antigel si apa distilata in proportiile dorite.

 

Job done.

 

 

P.S. 1: Atentie, solutia este acida si toxica, deci manusi neparat, atentie la ochi, si nu picurat pe suprafete vopsite/cromate/etc. Si nici pe piele, of course...

 

P.S. 2: A nu se confunda cu solutia de etansat eventualele fisuri din radiatoare, care e un rahat, mai ales pe termen lung.

 

P.S. 3: Unii isi mai mixeaza apa cu soda caustica, dar daca nu-ti reuseste corect proportia, s-ar putea sa atace garniturile, furtunele, etc, si atunci ai probleme mai mari. Nu recomand.

 

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

@heavyD iti multumesc pt toate sfaturile pe care mi le dai,dar mai am multe de invatat in lipsa unui manual in romana sau italiana pt ca engleza mea lasa de dorit mai ales cit e vb de explicatii tehnice,deci prin urmare mai am o singura intrebare,cum fac sa golesc si sa alimentez sistemul de racire.

stima

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Practic, totul se intampla simplu de tot.

 

Se umple pe la busonul vasului de expansiune, se goleste pe la furtunul de jos al radiatorului.

 

Sau, mai tehnic putin, se umple pe la cel mai inalt punct din sistem, se goleste pe la cel mai jos punct din sistem.

 

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

@ heavyD cum se pare ca tu esti tatal nostru pe aria jeep fara sa se supere nimeni dar posturile domniei lui pe aceasta arie vb singure,asa ca mai am o rugaminte la tine sau la oricine stie.

imi trebuie cotele de la tija de la amotizoare,diametru pas filet etc.

imi trebuie pt a le da la un strungar pt niste inaltatoare,cit si cotele pt inaltatoarele de la arcurile anterioare pt ca aici nici macar nu stiu cum sa le iau pt ca practic nu stiu ce sa masor sau cotele scaunului de arc sau a spirei ce se aseaza pe scaun diametru intern-extern doar ca mi se pare ca are o mica inclinatie care urmareste spira sie cam greu fara sa ai un arc demontat.

sper sa ma fi facut inteles pt ca atunci cind nu te pricepi nici sa explici nu esti in stare.

stima

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Pentru a afla datele filetului de pe tija de sus a telescopului, e simplu de tot. Demonteaza un telescop, iti ia 15 minute probabil, si masina va merge doua-trei zile si fara el fara nici o problema.

 

Din amintiri, pentru ca sunt la Strasbourg acum, parca tija ar fi cam M10 ca filet, si pas normal, adica 1.25mm, dar nu garantez 100%. De-asta recomand sa dai jos un telescop si sa-l duci strungarului. Practic e vorba de o piesa hexagonala filetata interior la un capat, si exterior la celalalt. Hexagonala, pentru a putea strange cu o cheie (17-19mm, de exemplu) piesa pe tija telescopului. Si conceputa de asa natura, incat sa aiba exact inaltimea spacer-urilor de deasupra arcurilor.

 

Referitor la inaltatoarele (spacers) pentru arcuri, acestea se fac pentru partea superioara a acestuia, adica se vor monta deasupra arcului, unde spira este inchisa. Adica intre arc si caroseria masinii. In calculatorul de acasa am poze cu spacer-urile care le-am avut la un moment dat pe masina (din teflon rosu), dar din pacate nu si in lap-top-ul de pe care lucrez acum. Dar am gasit ceva cat sa-ti dea o idee, totusi.

 

http://i51.tinypic.com/ziuo1d.jpg

 

Cele din poza sunt de 1.75", adica vreo 45 de milimetri. Si in cazul meu nu a fost nevoie de frezarea aceea laterala, erau perfect cilindrice, cu gaura prin care sa treaca tija sustinatoare de bump-stop, cea cu un dop de cauciuc in capul ei. Mai aveau o mica degajare la partea de sus, ca sa se muleze bine pe masina, si un guler jos, ca sa se ghideze corect in arc. In poze, se vede partea cu acel guler, adica partea de jos.

 

Sper ca te-am putut ajuta cat de cat, deoarece abia pe la jumatatea lui decembrie vin acasa, si doar atunci o sa am acces la piesele respective ca sa le pot desena.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna seara

 

iti multumesc frumos acum am o idee mult mai clara si incepe sa se lumineze,eu eram ferm convins ca inaltatoarele de arcuri vin montate in partea de jos a arcului.

pt un moment imi trebuia datele pt tijele de amortizoare dar voi face cum mi.ai zis asa nu vor fi probleme ca i-am dat alte cote decit cele reale.

stima.

sai sa te intorci sanatos

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

@ssrli deja iti multumesc

 

am si eu o nelamurire in privinta demontarii foilor de arc,in sensul ca la bucuresti nu am gasit pe nimeni sa le si demonteze si springuiasca,toti spun ca nu se desfac si ca se rup suruburile de prindere din sasiu,pe urma am gasit pe cineva dar diferenta de pret este substantiala(poate era deja calculat si acest inpediment).

in special pt heavyD pt ca am vazut ca el deja a facut aceasta operatiune,exista o anume procedura speciala pt xj-uri sau chiar trebuie sa rup acele suruburi prinse in sasiu?

si daca se rup pe urma ce urmeaza sa fac?

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Daca la unu' din 1989 nu s-au rupt, inseamna ca acei "toti" nu au dreptate...

 

La un Cherokee din 1998, ar trebui sa nu ai emotii. Dar nu se stie niciodata...

 

Inainte de a te apuca de surubarit la chestii externe cu filet, cu doua saptamani inainte de activitatea "per se", cauti ulei penetrant à la WD40, si dai pe toate filetele unde urmeaza sa umbli, zilnic.

 

In cazul cum e surubul din fata al arcurilor cu foi, faci cat se poate, ca filetul e ascuns in lonjeron, si nu stii daca faci bine ce faci prin gaurile de vizitare, presupunand ca ai asa ceva.

 

Si cele de la brida mobila (in spatele arcului) sunt incapatanate. Recomand tubulare cu hexagon in interior, nu cu dantura tip "inelara". Cu inelara sau fixa se poate tine contra la surubul din spate.

 

Si suruburile nu trebuie sa le rupi, da' daca se rup, so what ? S-ar putea sa nu se rupa, dar sa trebuiasca sa le tai cu flexul...

 

Se gaureste sau se taie portiunea cu "piulita" din lonjeron, se face alta bucsa filetata interior, care apoi se sudeaza inapoi, unde ar trebui sa fie. Daca strungaru' e inteligent si are prieten sau coleg lacatus, se poate concepe o gaura filetata pentru un gresor, ca sa nu mai ai stres ulterior.

 

Daca presupunem ca si surubul s-a dus in Nirvana involuntar sau a trebuit taiat, ca se mai blocheaza in bucsa arcului, tot stungaru' te rezolva, dar nu din material slab, ci din ceva strong, ca acolo sunt forte mari.

 

Respringuirea nu-i pentru oricine. Si cine zice ca un arc respringuit nu tine, se inseala. La mine au deja trei ani... Intr-adevar, au si doua foi in plus si un centru bulon mai serios, dar tin...

 

Numai ca n-o sa mai stea prea mult pe masina, ca trec pe spirale atunci cand o sa schimb puntile.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

@heavyD iti multumesc pt a nenumarata oara,explicit si pe intelesul tuturor sper.

o seara cit mai buna.

stima.

P.S. fara sa imi zica nimeni deja am inceput sa dau chiar cu wd40 de 2sapt doar ca nu in fiecare zi ci la 2-3 zile,sa fie oare ca incepe sa se prinda si de mine ceva din acest forum:wink:

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna seara.

daca mai adaug o foaie de arc mai sunt bune acele U-uri care prind arcurile de punte sau trebuiesc altele mai lungi si de unde as putea cumpara,se potrivesc si de la alte marci sau sunt dedicate?

multumesc

stima

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua !

 

 

O foaie de arc are in medie 4-5-6mm grosime. Daca mai ai atat filet disponibil la fiecare capat al bridei "U", ar trebui sa fie in regula. Deasemenea, si centrul bulon trebuie sa aiba spatiu disponibil, adica sa permita adaugarea foii.

 

In cazuri contrare celor de mai sus, trebuie facute noi bride "U" pe masura, respectiv alte centru buloane, mai lungi cu cat e nevoie.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna ziua,iti multumesc pt lamuriri heavyD insa azi dimineata facind citeva manevre sa ies din parcare am observat urmatorul fapt,dau in marsarier ma opresc schimb viteza in 1a si cind incep deplasarea dupa 1-2m poate si mai putin dar oricum nu in momentul cuplari ci doar dupa, se aude un tronc nu foarte puternic dar se aude si parca se simte si in masina dupa care totul decurge normal,aceast zgomot-scapare la aprecierea mea se simte pe spate,cum acum 1 sapt am schimbat sabotii am crezut ca acestia sunt devina dar nu e asa pt ca am incercat si fara sa frinez si acelasi lucru.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua !

 

 

Sa zicem ca zgomotul vine din spate.

 

Presupunand ca si pinionul si coroana sunt OK si nu umbli in acel 4x4Part Time, este posibil ca LSD-ul sa faca stres, daca nu are aditivul de fricitiune mixat in uleiul din grup.

 

Pe de alta parte, sabotii se pot monta si gresit, daca chiar insisti. Gresit in sensul ca, cu tamburul demontat si privind la saboti, jumatatea din stanga trebuie in dreapta si invers. Nu-s ferm convins ca se poate 100% asa ceva, ca acolo mai sunt in joc si elementele franei de parcare si cele de reglaj de baza, dar am vazut prea multe la viata mea ca sa mai cred ca traiesc intr-o lume ideala.

 

Ar mai exista si posibiliatea ca tamburul sa aiba "prag" ramas de la uzura, care prag ar trebui strunjit la nivel cu suprafata de franare. In afara de prag, daca s-a mers cu sabotii complet uzati (pana la nituri, daca e cazul), iarasi sunt canale si santuri sapate in tambur, care ar fi trebuit strunjite si ele.

 

In aceste canale sau praguri pot agata sabotii, si la schimbarea directiei de mers (din marsarier catre inainte sau chiar invers uneori) se aude un trosnet, dupa care treaba se desfasoara in parametri normali.

 

Asigura-te ca zgomotul vine din spate, si nu de altundeva.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

@ssrli deja iti multumesc

 

 

Gata, le-am gasit :)

 

Filetele tijelor de pe telescoapele vechi sunt M10x1, iar de pe cele noi sunt M10x1.5

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara.

 

@heavyD acum nu as putea sa fiu sigur 100% ca vine din spate dar ai dreptate tamburii sunt uzati au sant si nu am stiut ca trebuie strunjiti pt ai aduce la acelasi nivel,cit despre montatul gresit ai dreptate 50% adica se pot intimpla de toate culorile ce mai e un sabot gresit in acelsi timp iti e aproape imposibil sa ai montezi gresit doar daca nu ai arunci acolo si bagi repede tamburul sa nu cada:grin:,si acum sunt obsedat si merg in masina fara muzica si toata lumea tace in masina si daca respira cineva trebuie sa o faca lejer nu se urca nimeni in masina gafaind,cu tuse nici nu se pune problema dar ain schimb pe drumul de intoarcere acasa nu a mai facut cu toate ca la fiecare semafor ma opream,dadeam in spate 1-2m si cind se punea verde plecam incet si foarte atent sa observ daca se mai aude sau simte ceva,ce sa mai paranoia totala.

nici nu vreau sa deschid frigiderul ca e plin ochi la cita carne mi-au bagat cei din trafic si pasagerii mei:ha:

 

@ssrli iti multumesc mult dar acum am nevoie de o pereche de proiectoare bune pt a iesii din ceata in care sunt,nu am ce sa fac decit sa desfac si sa masor sau sa dau in boabe:ha:

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

presiune ulei motor VM 2,5 tdi

 

ce presiune trebuie sa aiba la relanti la cald?

la mine are putin peste 2 bari, e destul? in turatie creste...

 

PS: daca cumva se considera prea multe topicuri create, se pot muta toate intr-un singur topic.

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare