Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme


hdragos

Postări Recomandate

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Salut.

 

In primul rand verifica firele si contactele, sunt destul de expuse la apa acolo. Daca totul e ok, cred ca solutia e alta sonda.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 313
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna ziua,

 

am mai descoperit ceva azi dimineata, si anume:

 

daca comut sa sufle pe parbriz sau parbriz+picioare relantiul sta normal si tot la cam 5,6 sec scade pt o sec cu vreo 50 rpm dupa care isi revine si tot asa, daca comut sa sufle in fata sau doar picioare nu se intampla nimic, relantiul sta normal constant. care ar fi faza?

 

PS: SARBATORI FERICITE !!! la toata lumea

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua !

 

 

Este posibil ca in pozitia in care relantiul oscileaza, traseele de vacuum pentru acel circuit sa includa portiuni de furtune cu fisuri sau pori, deci se pierde vacuum.

 

Cum la diesele nu se produce vacuum in admisie, ca la benzinare, exista o pompa de vacuum antrenata de motor, iar aceasta trebuie sa lucreze in plus pentru a compensa pierderea de vacuum mai sus descrisa.

 

Corespunzator, cand pompa este mai "in span", ea merge ceva mai greu, si asta face si motorul sa piarda usor din turatia de relanti. Cand motorul lucreaza la turatie mai mare, in mers, si pompa baga mai serios, plus ca oricum nu s-ar simti.

 

Scaderea in turatie a motorului, simtita in special la relanti, se mai intampla si cand alternatorul "produce" mai serios, de exemplu cand dai curent vreunui amarat ramas fara baterie.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna,

 

ma gandeam eu ca ii vreun furtun intepat ceva, ideea este cum pot sa imi dau seama ce sectiune de furtun (oricum cel ce are legatura cu parbrizul) si cum pot ajunge la el.

 

merci

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna seara.

 

sa vedeti ce am mai descoperit azi, deja incep sa ma satur, nu mai vreau sa descopar nimic :(

 

am pornit masina dimineata si am iesit imediat din ea si am inceput s-o curat, dupa vreo 2,3 min am intrat in ea si am vazut becu de check gauges aprins si presiune la ulei 0 (mai facea asa dar doar cateva secunde si rar se intampla). Am oprit, am pornit la fel, am dat o pedala si atunci s-a stins becu si a crescut presiunea la ulei (parca si zgamotul motorului s-a schimbat). Am mers la lucru, toate OK.

 

Acu seara am pornit becu check gauges s-a stins normal, presiune ulei OK, dar ceva baiate in partea dreapta pe langa filtrul de aer (bataie surda). Dupa cateva min s-a mai linistit bataia dar parca tot se mai auzea ceva.

 

Ce poate fi?

 

Merci

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Ce fel de filtru de ulei ai ? De obicei, au o supapa, ca sa nu piarda presiune cand motorul e oprit. 5-8 secunde pana cand face presiune in rampa e ok la o pornire de dimineata. NU iesi din masina pana cand presiunea de ulei nu e ok.

 

Vinovati pentru ce ai patit tu ar putea fi : sonda de presiune, filtru fara supapa, ulei, pompa de ulei.

 

Cauta filtru de ulei Mahle, schimba-l si vezi cum se comporta. Daca nu face presiune in maxim 8 secunde, il opresti si pornesti din nou.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Posibil sa ai probleme legate de presiunea de ulei. Si faptul ca acum bate ceva la motor (tachet hidraulic ?) este semn ca s-a intamplat ceva acolo, ai mers cu presiune prea joasa si asta a afectat comanda corecta a tachetului.

 

Faptul ca la inceput bate mai tare si apoi mai slab spune clar ca e in functie de temperatura motorului/uleiului.

 

Cauzele pot fi diverse, de la sorb de ulei sau traseu de ungere colmatate de depuneri, pana la pompa de ulei cu figuri.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Bate chiar tachetul hidraulic. Daca s-a mers fara ulei destul, traseul pe care se plimba tachetul (cilindric, in mod normal), s-a deformat, iar tachetul tinde sa se blocheze.

 

Pentru exemplificare, imagineaza-ti o gaura cilindrica rectificata la interior, la care cineva zgarie toata suprafata aia frumoasa. Ce trebuia sa intre acolo, sigur n-o s-o mai faca usor, iar daca se forteaza, poate ramane blocat.

 

Tija comandata de axul cu came impinge tachetul totusi la locul lui, dar cu efort suplimentar, ca sa invinga frecarea in plus aparuta datorita deformarii canalului, si de acolo bataia.

 

Ca si omul icneste, daca ii pui un sac in plus in spate...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

La un moment dat, bataia aia se va transforma in altceva, si o sa te cauti prin buzunare...

 

Nimeni nu poate sa-ti spuna daca sa pleci sau nu cu masina, motorul poate sa mearga asa mult si bine sau sa pice maine, in functie de cat e de grava problema.

 

Si daca nu faci nimic s-o rezolvi, mai degraba maine...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna ziua.

am revenit cu aceeasi problema care am mai relatato mai inainte doar ca disparuse pina acum citeva zile.

se manifesta doar atunci cind este foarte frig(sub -10°) sa intiplat acum 2 saptamani cind au fost temperaturi scazute si de atunci deabea ieri si azi.

cind pornesc masina si e rece(precizez ca porneste la sfert de cheie)pe linga faptul ca in momentul porniri se aude un zgomot infundat in caroserie acesta continua pina ce masina se incalzeste bine nu numai apa din motor ci intreaga masina adica aprox. 20-30min,pe dinafara ni se aude nimic sau sincer sa fiu foarte putin dar normal pt un motor diesel de virsta lui in conditiile climatice din aceste zile,in schimb inauntru pare ca toata masina sta sa se descompuna,acest bubuit repetat pt ca exact asa se aude este prezent in zona cutiei de viteze.

dimineata cind am pornit a facut mai rau ca niciodata iar dupa 2-3min am incercat sa accelerez putin iar bataia devenea mai puternica fapt pt care am mai lasat sa treaca alte 5min dupa care cind am accelerat din nou acelasi fenomen doar ca pina la 1200-1300rpm dupa care totul era perfect normal asa ca am plecat cu ea tinand motorul turat iar dupa vreo 20-30km sa diminuat considerabil insa nu complet insa acum citeva zile am mers mai mult timp si disparuse in totalitate,si problema este ca finantele lipsesc iar in aceasta perioada este aproape imposibil sa rezolv problema mai ales ca nu stiu cit costa si despre ce este vb.

dac cineva sa mai lovit de astfel de probleme sa ne impartaseasca si noua rezolvarea.

eu tind sa cred ca poate sa fie un tampon de motor sau cutie.

ca sa va faceti o idee a zgomotului este ca si cum cardanul bate in caroserie la o turatie mica in schimb se manifesta in special pe loc si mult mai diminuat in mers,deci nu poate fi asta sau poate vreun tampon de la evacuare.

multumesc

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Ai intuit bine treaba cu tampoanele. Cu mentiunea ca tampoanele in sine ar putea fi OK, in schimb suruburile de ancorare pot fi forfecate/slabite/rupte sau chiar lipsa dupa ce s-au rupt.

 

Daca motorul misca din prinderile sale de pe lonjeroane, sunt mari sanse ca elemente din lantul de evacuare sa ajunga sa loveasca de caroserie.

 

Si e normal sa fie mai accentuata bataia la frig, cand motorul e rece si tremura ca un apucat, decat la cald, cand se mai linisteste.

 

Urca masina pe elevator sau pune-o pe groapa, si cu ceva levier mai sanatos sau ranga fa parghii din diverse pozitii, incercand sa misti de motor, cu el oprit si pornit, si o sa gasesti si sursa de zgomot pana la urma.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna seara.

dupa ce dimineata am pornit din nou pe jeepica am fost la un pas de infarct cind am auzit cum trosnea,bubuia,bufnea,pocnea,aveam impresia ca produce toate sunetele pe care o masina nu trebuie sa le faca.

la un moment dat cind am plecat din loc am avut impresia ca imi va cadea pe asfalt motorul si cutia,si cu toate ca bani din buzunar erau putin am decis sa ma duc la service-ul unei cunostiinte careia iam facut rost de mai multi clienti datorita faptului ca eu am fost mereu multumit.

ajung la service cu masina iar eu aveam de la morcov pina la vinator de teama ca nu ajung sau cine stie ce se intimpla,cind omul zice ca el e la inchidere ca pleaca la munte si ca ne vedem la anul iar eu iam spus ca sar putea sa ne veden la anu si la multi ani ca se rupe dreaku masina in nustiu cite bucati pina la anu si la insistentele mele iam zis ca nu vreau decit o constatare si daca e grav o las deja la ei asa ca a ridicat-o pe elevator si ce sa vezi,un tampon(parte dreapta)de la cutie din cauza uleiului care il mai pierde si a ajuns pe acel tampon cauciucul sa inmuiat si nu mai tine cum trebuie iar vibratiile sunt mai mari dar nu asta ar fi fost cauza principala ci un bloc de gheata care se formase intre cutia de viteze si caroserie atit de tare este gheata asta ca nu sa spart din socurile motorului si cutie si a rezistat acolo facandumi mie zile fripte,au incercat baieta sa o sparga cu leviere dar nici gind bateai de iti veneau draci si se rupea cite o aschie mica dar au insitat si au spart pina sa nu mai atinga in asa fel incit sa fie siguri ca doar acolo este problema cum defapt sa si intimplat asa ca am fost la o spalatorie unde le-am cerut sa imi dea cu apa calda pe dedesupt pina se topeste si grundul dupa care am plecat fericit si in acelasi timp ervos ca doar un bolovan de gheata a putut sa imi dea atita bataie de cap si palpitatii.

ajuns acasa am oprit si pornit de citeva ori motorul si totul era perfect normal acea bataie si vibratie disparuse complet.

sper sa se fi topit acel bolovan de gheata si maine dimineata sa fiu si eu fericit pe anul acesta macar in ultima zi pt ca daca ma uit in urma acestui an imi cam vine sa ma duc sa iau o tezla,inafara de sanatate care intradevar este cea mai importanta si ma simt cu adevarat norocos din acest punct de vedere in rest doar non profit si pagube pe deasupra asa ca acest an il inchei mai sarac decit precedentul si sper mai intelept.

:cl

 

LA MULTI ANI SI UN AN NOU PLIN CU INTELEPCIUNE,SANATATE SI CUM FAR EI NU SE POATE SAU E FOARTE GREU VA UREZ SI MULTI BANI:gr1

Editat de hdragos
Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

nu sa rezolvat inca nimic,cred ca gheata este inca acolo si acel tampon sta sa cedeze de la o zii la alta,dimineata aceeasi problema.

marti voi fi in service sa schimb tamponul ,voi relata pe urma ce se va intimpla.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua !

 

 

Incearca sa-ti organizezi un garaj incalzit pentru astea trei-patru zile, daca nu umbli cu masina, macar sa se topeasca gheata aia de acolo. Iar cand se apuca oamenii de schimbat la tampoane, sa aiba acces normal la piesa in sine, fara sa aiba nevoie de una-doua incheieturi in plus la fiecare mana.

 

 

Stima si La Multi Ani !

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

in primul rind imi cer scuze pt dubla postare dar aici trbuia sa postez de la inceput doar ca m.am grabit si am gresit de aceea rog un moderator sa stearga celalalt post cu scuzele de rigoare si cu promisiunea ca voi fi mai atent pe viitor.

deci postul ar fi acesta;

 

buna seara.

in urma cu 2 zile am auzut un zgomot ciudat,parea ca un fel de tabla care bate dar sa dovedit ca ma inselam.

azi dimineata cind am pornit cureau a inceput sa scartaie putin dupa care nu sa mai auzit nimic,norocul meu e ca eram in intirziere si nu am asteptat ca de obicei sa se incalzeasca motorul si am plecat sa duc fiul la gradinita(cca 2-3km) cind am ajuns am simtit un miros ciudat de fum,am ridicat capota sa fad despre ce e vb si am constatat ca rola intinzatoare(din cite am inteles se cheama "automatic belt tensioner") de sub fulia de la pompa de apa era gripata si cureaua freca pe rola.

cind m-am uitat mai insistent am observat ca in dreptul rolei era pur si simplu stropit cu cauciuc topit.

am asteptat 10 min sa se raceasca putin dupa care am facut cale intoarsa acasa in parcare.

 

m-am uitat pe pdf-urile care le am cu manualul de la motor dar nu am vazut nici o explicatie detaliata si nici o foto din care sa rusesc sa inteleg cum e prinsa aceasta rola si nici nu reusesc sa vad mare lucru la fata locului.

daca cumva stie cineva daca trebuie sa demontez tot bratul acela sau e de ajuns sa demontez doar rola,si cum anume se face pt ca nu reusesc sa imi dau seama si datorita faptului ca nu prea reusesc sa ma tavalesc pe sub masina pe cativa cm de gheata si ceva zapada.

o foto mai detaliata m-ar scoate la lumina.

si daca cineva stie un pret aproximativ si de unde as putea sa il cumpar.

va multumesc.

stima

 

 

astazi am incercat sa demontez aceasta rola daor ca nu reusesc sub nici o forma.

in centrul acestei role exista un patrat de 22 dac nu gresesc pt a forta bratul intinzator si a reduce tensiunea din curea si a reusii sa o scoti,doar ca la cit culiseaza la mine acest brat nu este de ajuns pt a scoate cureaua.

in interiorul acestu patrat exista o gaura unde banuiesc ca este un surub cu imbus doar ca nu reusesc sa ajung cu degetul la el pt a fii sigur si nici nu reusesc sa vad nimic acolo.

am incercat sa demontez tot bratul intinzator cu tot cu rola dar nici aici nu am avut sorti de izbinda si datorita faptului ca sub masina nu am o pozitie incit sa pot aplica o forta mare pe cheie.

 

rog pe cineva daca are idee ce tipde imbus sau ce tine prinsa rola pe acel brat si cum o pot desface.

cel mai de ajutor mi-ar fi o foto sau o schita,pt ca eu nu reusesc sa gasesc.

va multumesc

 

stima.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Poate ar fi mai simplu de lucrat acolo daca ai da jos masca fata si radiatorul, astfel incat sa ai acces frontal la toata treaba. Implica un volum mai mare de munca simpla, dar poata usura nespus de mult tot procesul.

 

In astfel de situatii, acolo inauntru, poti intalni surub cu cap normal, inbus, torx, inversul sau (cheie E) sau multi-dinte (12 caneluri, de obicei intalnite la chiulase, deci improbabil). Deci sunt diverse variante, ca si la fullile alternatoarelor, ale compresoarelor de clima, pompei de servodirectie sau vacuum, etc.

 

 

Cei cu magazine de piese auto pot avea poza piesei in calculatoare, poate chiar si schema cu modul de a monta cureaua. Poate te ajuta ei. Am cautat adineaori si am gasit doar cureaua, la preturi intre 68 si 82 de Euro, pret care mi se pare absurd de mare. Ca dupa atata frecus, sigur va trebui alta. Sper doar ca vei gasi la alt pret, mai "terestru".

 

Aici link de Anglia:

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330513853775

 

Si aici un link de Germania pentru aceeasi piesa:

 

http://cgi.ebay.de/Umlenkrolle-Spannrolle-Jeep-Grand-Cherokee-WJ-3-1-L-TD-/370470979118?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5641ca862e

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Editat de Heavy D.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Daca gasesti,un strungar bun iti poate face alta fulie.

La mine pe masina fulia este facuta.

 

La modelul tau, in 96, cred ca ar trebui sa ai de otel, care sunt reparabile. Sau ai de plastic rolele fixe + rola intinzatoare?

 

 

hdragos, difera rola intinzatoare cu mecanismul ei fata de ce e inainte de 97, deci nu pot sa te ajut cu poze :(

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua , singura schita care o am pentru acest tip de motor este aceasta, mai am si cea cu rotile dintate, pompa injectie etc.

http://up.picr.de/6186111yij.jpg

 

Curea Cherokee XJ 98-01 2.5 diesel pret - 299 RON.

 

Va urez o si buna!

Just Love Nature , Love 4x4

[/color][/size][/b][/color]

[/size]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

rolele fixe sunt de plastic iar cea intinzatoare de otel.

doar ca acum am venit de la masina si in disperarea de a demonta tot bratul intinazator sa rupt bratul.

este doar vina mea ca m-am bagat sa demontez fara sa stiu exact cum se face,eu am crezut ca este prins doar intr-un surub pt ca atita se vedea dar mai este unul ascuns in acea cutie unde vine arcul si care se prinde de blocul motor.eu pe acesta din urma nu l-am vazut si neavind o schita nu am stiut de existenta lui,eu am crezut ca din cauza gerului bratul sa lipit de blocul motor iar cind am fortat sa il desprind sa rupt urechea unde venea surubul pe care de 2 zile ma chinuiam sa il desfac.:fr2

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua !

 

 

Nici o piesa de rezistenta mai complexa de pe un motor nu se prinde cu un singur surub. Minim doua suruburi trebuie sa fie acolo, pentru a asigura o prindere sanatoasa, daca nu chiar trei...

 

Acum stii, binenteles.

 

More money involved...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna ziua.

@heavyD ai dreptate acum stiu doar ca ceva stiam si eu dar am vazut o foto pe net cu acest set si mie mi-sa parut ca ar fi doar un surub si un bulon care intra in blocul motor(aceta find fara filet)care ar fi tinut contra impreuna cu surubul pt a il fixa,dar se pare ca nu am vazut bine.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare