Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme


hdragos

Postări Recomandate

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

E genunchiul slab...:wink:

 

Nu ar avea voie sa mearga greu ambreiajul, doar e hidraulic... Dar daca nu e lichid in vasul pompei de ambreiaj (vezi aerisire), sau daca pompa sau cilindrul receptor sunt defecte, ai putea avea manifestarea descrisa.

 

Stima,

 

 

Dragos

Editat de Heavy D.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 313
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Cand e cald, nu cumva prinde ambreiajul cu pedala mai jos ?

La pompa mea de ambreiaj erau terminate niste garnituri si in anumite conditii prindea extrem de jos ambreiajul...uneori nu puteam scoate masina din viteza.

 

Ideea e ca un kit (pompa + cilindru receptor) e relativ ieftin adus de peste ocean.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

acum dimineata m-am uitat si am vazut ca in vasul de servo directie abia daca mai era ceva pe fund (ce lichid trebe pus?) si vasul de la ambreaj unde il gasesc?

 

ps: de debraiat indiferent debraiaza undeva pe la mijloc catre jos si de intrat intra fff usor in trepte doar ca imi termina genunchiul. :((((

 

mersi

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua !

 

 

La servodirectia de Jeep se foloseste ATF (Automatic Transmission Fluid = lichid de tranmisii automate), ca si in reductor, dealtfel.

 

Vasul in cauza are ceva marcaje de minim si maxim, fa in asa fel incat dupa completare si cateva miscari de volan maxim dreapta/maxim stanga (asa se face aerisirea), nivelul sa fie intre semne.

 

Vasul receptor de lichid pentru ambreiaj, impreuna cu pompa, se afla sub capota, pe peretele de foc, in prelungirea mecanismului pedalei de ambreiaj. Pe capac ar trebui sa scrie ce tip de lichid trebuie completat, cred ca este vorba de lichid de frana (brake fluid) de un anumit numar DOT.

 

Daca mai este ceva in vas, ajunge doar sa completezi, dar daca nu se vede nimic, dupa completare s-ar putea sa fie nevoie de aerisire.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

deci am obs asa:

 

nivelul la servo directie este sub minim, maine completez...

 

nivelul la ambreaj este ok zic eu, azi parca nu am mai patit manifestarea aia de mers fff greu la cald doar greu ca deobicei. Sa aibe ceva ca ieri a ploua puternic si sa se fi udat pe sub masina ceva???? ar ajuta oare daca as schimba lichidul cu unul nou (ca ma omoara genunchiul)?

 

o seara buna

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Nu e de la umezeala... Se pare ca pompa de ambreiaj nu mai face treaba. Sau cilindrul receptor, dupa cum scriam anterior.

 

Posibil sa nu scapi fara sa schimbi ceva acolo, asa cum zicea si ssrli inainte, poate chiar kit complet. Desi se poate incepe doar cu schimbarea garniturilor pompei, si vazut apoi cum se manifesta treaba.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

E bataie mare de cap sa gasesti garniturile. Mai ales daca nu face nimeni un kit de reparatie, cum se face la pompele de frana.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Aici gasesti toate:

 

http://www.asp-eberle.de sau http://www.4wp.de, sunt de aceeasi mama, cei din urma au magazin si pe ebay-ul de Germania.

 

In coloana din stanga vei da click pe capitolul "Kupplung", dupa care va fi clar ce si cum.

 

Ca idee, Kupplungsgeberzylinder este pompa de pe peretele de foc, Kupplungsnehmerzylinder este cilindrul receptor (jos la carcasa ambreiajului), Ausrücklager este rulmentul de presiune.

 

Iar daca ssrli stie si alte variante, sigur te va ajuta. Dar nu strica sa intrebi si pe la magazinele de piese auto, poate gasesti doar setul de garnituri pentru pompa.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

si cam unde as putea gasi un astfel de kitt si la ce bani?

 

Kitul complet vine cu tot cu conducte, ceea ce incurca la transport. Mai rentabil e sa cumperi pompa + cilindru.

 

Manualul de reparatii zice ca sistemul se aeriseste singur, prin folosire mai agresiva. Cand am schimbat pompa la al meu n-am avut probleme cu aerisirea.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

bune seara la dumneavoastra,

 

in ce regim trebe mers cu 2,5 tdi-u, am auzit de la unii ca cica nu ii bine de mers sub 2000 de ture ca nu porneste turbina (apropo la cate ture intra turbina? ca "bestia" mea trage asa tare ca trebe sa fiu tot cu ochii in fata la drum :)))))

 

multumiri anticipat

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

Multe aiureli vorbeste lumea...

 

In primul rand, turbina se invarte (merge) tot timpul, odata ce ai pornit motorul. De facut presiune se apuca undeva usor peste 2000 de ture, si nu se intampla absolut nimic cu ea daca circuli sub aceasta turatie...

 

Fii bucuros ca trage bine motorul, grijeste-l si da-i la timp tot ce are nevoie. Si va tine mult si bine, mai ales daca nu-l incingi cat sa-i termini vreo chiulasa...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

am auzit de la un mecanic de camion ca daca un motor TD merge mult timp sub turatia "optima" a turbinei aceasta are de suferit ptr ca nu isi face ungerea cum trebuie si este "arsa " de gazele de evacuare.....?!

jaguar X-Type 2.5

Mitsu L200

Jeep XJ 4.0

BMW R1200GS

HONDA CBR600RR

HUSABERG 450e

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

 

 

Multe aiureli vorbeste lumea...

 

 

 

stilgar, Dragos a zis destul de bine...

 

Totusi, la turatii mici, turbina nu face presiune si nu inchide perfect semeringul, in consecinta scapa putin ulei. E ceva perfect normal.

Probleme sunt la motoarele cu turbine VNT (geometrie variabila, TDI-urie vw, CRD-urile, unele CDI-uri etc), care daca nu sunt calcate mai des, paletele care modifica geometria nu se misca si se pot bloca.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

am auzit de la un mecanic de camion ca daca un motor TD merge mult timp sub turatia "optima" a turbinei aceasta are de suferit ptr ca nu isi face ungerea cum trebuie si este "arsa " de gazele de evacuare.....?!

 

Depinde. Motoarele cu EGR ( Exhaust Gas Recirculation ) daca schimbi prea rapid si nu lasi motorul sa urce in turatie, cu timpul se va aduna funingine si particule nearse ceea ce va restrictiona fluxul de aer.

 

Mai periculos decat rularea subturata este oprirea brusca a motorului dupa ce a fost in sarcina. Desi temperatura de exhaust la diesel este mult mai mica decat la benzina, oprirea brusca va lasa turbina incalzita ceea ce va duce la arderea uleiului din rulment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

stilgar, Dragos a zis destul de bine...

 

Totusi, la turatii mici, turbina nu face presiune si nu inchide perfect semeringul, in consecinta scapa putin ulei. E ceva perfect normal.

Probleme sunt la motoarele cu turbine VNT (geometrie variabila, TDI-urie vw, CRD-urile, unele CDI-uri etc), care daca nu sunt calcate mai des, paletele care modifica geometria nu se misca si se pot bloca.

 

 

din cauza asta am eu ulei in jurul turbinei?

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Depinde. Motoarele cu EGR ( Exhaust Gas Recirculation ) daca schimbi prea rapid si nu lasi motorul sa urce in turatie, cu timpul se va aduna funingine si particule nearse ceea ce va restrictiona fluxul de aer.

 

Mai periculos decat rularea subturata este oprirea brusca a motorului dupa ce a fost in sarcina. Desi temperatura de exhaust la diesel este mult mai mica decat la benzina, oprirea brusca va lasa turbina incalzita ceea ce va duce la arderea uleiului din rulment.

 

Problema cu EGR apare din cauza ca el functioneaza la partial load...deci mai tot timpul cand esti la promenada. Solutia e desfiintarea :grin:

 

La VM 2.5TD problema mai mare e cu caldura din cilindri dupa oprire dupa o tura serioasa decat cu uleiul din turbo.

 

Doar ca fapt divers, unii posesori de Escort Cosworth se plangeau ca dupa oprire le fierbea apa din turbina (racire cu apa) :grin:

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

inca ceva...

 

tdi-ului astuia, ce ii regleaza socul?

ca la mine am obs, cum o fost mai cald la TM ca la pornire dupa ce a stat peste noapte sau mai multe ore peste zi ca nu prea am soc adica imediat relantiul imi sta la 850 rpm, iar in primul km in trafic cand incetinesc imi scade turatia pt 1,2 sec sub 750 rpm dupa care isi revine normal, asta doar imediat dupa pornire ca dupa ce se ridica putin temp la apa nu am mai obs simtomul asta .

 

merci

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Suspectez ca la modelul tau, avand pompa de injectie controlata electronic, inclusiv controlul socului se face de catre computerul motorului.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

de asta mi-e groaza

 

mai am un vw jetta din 92 de 1,8 benzina, la care iara nu pot regla nimic tot este reglat de ECU

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Eu am 235/75R15 si freaca putin in bratele inferioare fata. Se corecteaza ori cu brate standard de WJ (care au degajare si sunt mai solide), ori cu limitarea unghiului de bracare.

 

Ce profil cauti ?

 

Am cumparat si montat anvelope Kingstar profil RW07 235/75/R15 ( am cautat General Tire/Cooper, dar nu am gasit in Timisoara pe stoc si nu-mi garantau pretul de lista :uameni ). Nu pare sa atinga bratele sau alte probleme, probabil profilul nu ii atat de pronuntat.

 

Am facut si ceva iesiri prin teren, zapada 20-40cm si ii o placere.:y

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare