Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

insa turbo? ce parere aveti?


pit ciprian
 Share

Recommended Posts

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

Conteaza si ce faci cu anvelopele - pe asfalt e in regula cu 10,5 puse pe janta de 8 . Cat despre Insa vs STT Pro , iar e o comparatie partiala , ce e bun la una n-are alta . Fiecare isi alege compromisul care-i convine si isi face treaba cu ce si-a ales .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

 

PS: cat despre raportul janta-cauciuc, recunosc ca situatia sta cu totul altfel de cand am schimbat janta de la 8,5J la 7J pentru 31/10,5 * 15. Cel putin in cazul INSA Turbo Sp Track, ptr ca la BFG AT cu aceeasi dimensiune nu era nici un bai nici cu jantele de 8,5J. Cu toate ca daca ar fi sa ne ghidam doar dupa calculere de pe net referitoare la dimensiunile acceptate in privinta imperecherii janta/anvelopa 8,5j ar trebui sa fie OK ptrv 31/10,5*15. In realitate insa lucrurile uneori stau putin altfel, asa incat probabil ca mai trebuie avut in vedere si calitatea gumei.

 

Noi ne cam bagam picioarele in socotelile astea.

Se stie ca janta cat mai ingusta, eventual si intoarsa = beadlock-ul saracului.

In ultimii ani am mers cu Silverstone 35/10.5 pe jante 6j intoarse, n-am dejantat niciodata.

Acum am tot Silverstone noi-noute 35 dar cu 11.5 latime, pe aceleasi jante.

Ultima tura, sambata, 1 bar in toate rotile.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

La asta m-am referit si eu cand am spus ca dincolo de ce J are janta, mai conteaza si calitatea anvelopei. Cu o guma de calitate. care se muleaza bine, nesansa de dejantare probabil ca este mai mica chiar si cu o janta mai lata (dar in limite totusi) si chiar si cu o presiune asa mica cum spui, decat in cazul uneia cu un cauciuc ceva mai dur chiar si pe o janta cu un J ceva mai mic. Si in plus la un cauciuc resapat ca Insa eu cred ca utilizarea cu presiuni asa joase in teren va furniza inevitabil si surprize neplacute de genul celei la care facem referire. Dar ce sa-i faci, si tractiune maxima in teren, sa nu se taie si rezistenta pe sosea si sa fie si la jumatate de pret, nu prea cred ca se poate. De aceea spun ca trebuie plecat de la definirea cat mai specifica a nevoii fiecaruia. In functie de asta decizi ce cumperi iar daca trebuie sa faci un compromis undeva, atunci este unul asumat si aia e. Acum cred si eu ca la un J de 6 altfel sta sufletul in tine 😁

Cat despre Insa Turbo Simx si Cooper Disc SST, eu nu am facut comparatie ci ma refeream la faptul ca dupa ce ma lasa simexurile as incerca si un set de Cooper. Si sunt impacat cu faptul ca voi pierde la tractiunea din teren moale castigand la sosea, zgomot si probabil si la greutate anvelopa.

Vorba lui @COS " Fiecare isi alege compromisul care-i convine si isi face treaba cu ce si-a ales .":y

Edited by adisan77ro
Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

Folosesc si eu Insa profil simex prin padure si asfalt , dar am sufletul la gura cand vad ce talon subtire in carne are fata de st maxx ( AT ) si la span in padure mai degraba vad problema la a fi intepate , taiate decat dejantate.

Intradevar agomotul la un moment dat ( peste 2-3h de asfalt) devine o problema.

Ma intreb daca sipuite oleaca ar mai reduce din zgomot , sau e nevoie de grovare.

Edited by danciucu
XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

Ce presiune ar fi optima pentru deplasarea pe asfalt la Insa turbo special track ?

Am de mers vreo 300 km. Merci.

Ma intereseaza pe partea de confort. Nivelul de uzura nu e stres.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

eu folosesc 1.6 permanent

 

Eu folosesc 1,5 in teren. Treaba e ca pentru o guma tare ca insa 1,5 - 1,6 tot acolo e. Totusi pe asfalt nivelul acesta de umflare pare prea zgomotos ...

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

Insa Turbo Special Track si in general toate profilele de tip Simex nu au nici o treaba cu confortul. Indiferent de presiunea utilizata. Toate sunt generatoare de zgomot. In conditiile unui carosabil umed si a unei masini grele, atat franarea cat si stabilitatea devine extrem de discutabila. Acum depinde de fiecare. Te poti obisnui atat cu zgomotul cat si cu condusul mai atent (adaptarea vitezei) sau poti alege alta varianta.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

A venit iarna și vreau să-mi încalț Grand Vitara 2.0.TDI cu anvelope reșapate de iarnă Insa Turbo Nordic Grip 215/60R16 95H la prețul de 163 lei.Poate cineva să mă ajute cu un sfat?

Cunosc gama Insa Turbo Sahara și știu că sunt foarte capabile peste tot ,mai puțin pe zăpadă unde cauciucul se înțepenește devenind plastic ca Ebonita prin urmare mașina NU mai poate urca nici pe asfalt pantele obișnuite !

Edited by caesar1
î și ț
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

In noroi, de orice tip, cat de mare ar fi diferenta intre dakar si sahara? Pe care le-ati alege? Parca crampoanele de la Sahara par sa "agațe" mai bine si descarca decent. Merg in teren cu un prieten cu Feroza care are Zarelli același profil pe ea si e ok, insa am gasit profil Dakar la preț bun si ma gândesc daca sunt comparabile si ar merita investiția. Multumesc!

Daihatsu Feroza '94 Slow&NotLow
Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

Daca folosesti masina doar pentru offroad, cum ai spus intr_un alt post , ia_ti direct simex!

Eu am pe a mea , feroza, dar nu prea ies in offroad, niste MT_uri, mirage, avantajul e ca nu sunt resapate si sunt ieftine, am intrat prin ceva namoale si nu am avut probleme.

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

Da, dar acestea sunt noi, neresapate si la 290 lei bucata 235 75 r15. Si da, masina sta pe dreapta si merge doar in weekend, deplasandu-se doar pana la traseu si apoi inapoi acasa.

Daihatsu Feroza '94 Slow&NotLow
Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

Eu am dat pe mirage 235 75 15 undeva la 340 ron, mai este o firma in Brasov care vinde anvelope MT facute in Rusia foarte bune , are un prieten pe vitara si e multumit, le _a luat cu 260 de ron fara tva, dar nu mai stiu cum se cheama.

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

Despre acelea este vorba, profil dakar. Forward Safari 540 se numesc. Sau mai sunt Cordiant si chiar Bfg km1 la fel ca ele

Edited by CosminSt
Daihatsu Feroza '94 Slow&NotLow
Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

http://www.chimonobrasov.ro/autoturisme/235-75r15-forward-safari-540-offroad-detail.html#.W4g2sclI7gA

Adica astea, sunt peste insa turbo, nu sunt resapate, se echilibreaza cu maxim 60 80 g plumb, are prietenul meu pe vitara. Super pret .

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link to comment
Share on other sites

Re: insa turbo? ce parere aveti?

 

Exact despre ele punctual este vorba. Si ma interesează cum fac față in noroi, avand in vedere ca A/T urile pe care le am acum sunt degeaba si am văzut ca profilul Sahara se descurca onorabil.

Daihatsu Feroza '94 Slow&NotLow
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use